سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

برکات حج

خطبه های نمازجمعه به امامت حجة الاسلام و المسلمین ابراهیمی امام جمعه مورخ 90/9/4
برکات حج
http://yascms.ir/emam/ebrahimi4.JPG

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه اول

قبل از خطبه های نمازجمعه از بیانات ارزشمند فرمانده محترم سپاه جناب سرهنگ سلجوقی استفاده کردیم از همه شما عزیزان نمازگزار، خصوصا بسیجیان عزیز تشکر و قدردانی می کنیم و تبریک به مناسبت هفته بسیج دارم و به مناسبت نزدیک شدن ایام سوگواری و عزاداری بر حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) عرض تسلیت دارم. وظیفه خودم می دانم در ایامی که بنده حقیر در سفر زیارتی حج تمتع بودم از ائمه جمعه موقت که نمازجمعه را با شکوه برگزار کردند و از همه نمازگزاران عزیز که در نمازجمعه حضور پیدا کردند تقدیر و تشکر بنمایم. بنده راضی نبودم مردم شریف زحمت کشیدند به استقبال آمدند از مردم شریف بزنجان، مسئولین عزیز و مردم شریف بافت هم که زحمت کشیدند، ولیمه ای را تدارک دیدند و از همه دست اندرکاران صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم بنده خود را قابل لطف و محبت همشهریان عزیز و مردم شریف شهرستان بافت نمی دانستم و نمی دانم. امیداوارم که اجر شما با خدای تبارک و تعالی و حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه) باشد و بنده هم کوتاهی نکردم در مظان استجابت دعا، از طواف از نماز، در کنار خانه خدا، در حرم پیغمبر(صلی الله علیه و آله) در عرفات، در منی هر کجا مکان استجابتی بود برای شما مردم شریف، خوشبختی و سعادت خودتان و فرزندانتان را دعا کردم. انشاءالله که خدا نصیب شما و فرزندانتان بگرداند.
مسائلی پیرامون اعمال حج
چون هنوز در ماه ذیحجه و ماه حج هستیم من چند کلامی را در خطبه اول درباب اهمیت حج خدمت شما عرض می کنم حج، واجب عمر است نماز را همیشه باید بخوانیم خمس را هر سال باید بدهیم زکات را همینطور و نمازجمعه را هر هفته باید برگزار کنیم ولی حج یک واجبی است که در عمر یکبار اتفاق می افتد و اسمش واجب عمر است ظرفیت و توان بسیار بالایی دارد و همان یکبار می تواند حاجی را از هر جهت خوشبخت و سعادتمند و عاقبت بخیر کند. می تواند مثل روزی که از مادر متولد شده از روزی که از حج برمی گردد حج قرار بگیرد. حج چنین ظرفیت و عظمتی دارد. حجاجی که تشریف می برند و حج تمتع انجام می دهند بنیانش را پیغمبر(صلی الله علیه و آله) گذاشته است.
انواع حج
ما سه نوع حج داشته و داریم 1-حج قران 2- حج افراد و یکی هم حجةالاسلام، حج قران و حج افراد قبل از اسلام هم بوده است اینها مال کسانی که کمتر از 16 فرسخی مکه هستند حجة الاسلام مال آن کسانی است که بالاتر از 16 فرسخی هستند منتهی بنیانگذار حجة الاسلام پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) است دو واجب بسیار مهم باقی مانده بود یکی حج تبیین نشده بود و می بایست مردم عملا حج را ببینند و آموزش ببینند و یکی هم بحث امامت و ولایت و رهبری و هندسه نظام اسلامی بود در واقع حج باید بر محور امامت و رهبری امام علی(علیه السلام) و اهل بیت بچرخد و همه اینها را هم پیامبر(صلی الله علیه و آله) در سال سیزدهم تبیین کردند.
ارکان حج تمتع
حج تمتع در واقع از دو رکن تشکیل شده است. عمره تمتع پنج عمل دارد و یکی هم حج تمتع که 13 عمل دارد حالا اگر یک زمانی فرصتی باشد یکی یکی اعمال را توضیح دهیم در خدمتتان هستیم.
اولا حج را نباید به تاخیر انداخت چون حج عملیاتش سنگین و مشکل است پس پیری اجازه حج را به انسان نمی دهد پیاده روی باید کنید باید سه چهار کیلومتر پیاده روی کنید تا بیایید و سنگ بزنید از مشعر باید پیاده به منی بیایید و سنگ بزنید، از منی باید پیاده به مکه بیایید، چند روزی که می خواهید اعمال واجب را انجام دهید، عبور و مرور مختل می شود چون سه میلیون نفر در شهر کوچک مکه جمع می شوند اگر بنا باشد ماشین هم بیاید دیگر جای مردم نیست. بنابراین این واجب بزرگ الهی را نباید به تاخیر انداخت و انسان بگوید من همه کارهایم را انجام می دهم بعد که پیرمرد و پیرزن شدم آن وقت بیایم و نوبت به حج می رسد. این مشکل برای انسان درست می شود در سن پیری مدیران کاروانها اسیر هستند عوامل کاروان اسیر هستند روحانی معین و معینه هم اسیر می شوند یکی، دو سه نفر زائر هم باید بیایند. پنج الی شش نفر بیایند مراقبت کنند تا این حاجی که پیر حج خود را انجام دهد سعی می کنید حج را در جوانی انجام دهید. اولا مومنین و متدینین باید از زیارت خود بهره ببرید و زیارت را بر خودتان فرض بدانید، آثار و برکاتی که این زیارت و این حج دارد را خدمت شما عرض می کنم. به نظر بنده کسی که از سفر زیارت حج، خودش را محروم کند از مال، عمر و زندگیش فیض و لذتی نبرده است. نوشتند که حج تمتع را در سال دهم تبیین کنید این را متاسفانه باید برای جلسه آینده بگذاریم بله در سال دهم پیغمبرخدا(صلی الله علیه و آله) دو واجب را که باقی مانده بود یکی از مردم بیعت برای امامت امیرالمومنین علی(علیه السلام) گرفتند و دوم هم حج بود که آن را انجام دادند.
آثار و برکات حج
نکته دیگر که باید خدمت شما سروران، برادران و خواهران گرامی عرض کنم حج و زیارت برکات فراوانی دارد یکی از مهمترین برکت این سفر زیارتی و این حج این است که دین، احکام اسلامی و قرآن زنده می شود. امیرالمومنین علی(علیه السلام) می فرمایند: «فرض الله الحج تقویة للدین» اگر حج نباشد دین از بین می رود.
یکی از برکات سفر زیارتی حج این است که به زیارت سول خدا(صلی الله علیه و آله) انسان مشرف می شود و این بالاترین نعمت است. تمام همت وهابیت امروز بر این است که مردم به زیارت پیغمبر(صلی الله علیه و آله) نیایند شما تعجب می کنید می گویند شما به زیارت مسجد پیغمبر(صلی الله علیه و آله) بیا ولی به زیارت شخص پیغمبر(صلی الله علیه و آله) نه، نعوذبالله می گویند پیغمبر(صلی الله علیه و آله) از دنیا رفته و تمام شده مبلغین وهابی از جاهای دیگر تاجیک و فارسی زبان هستند مثل افغانی ها مخصوصا خانمهایشان را آوردند خانمهای شیعه که می خواهند زیارت بروند یک گوشه ای جمع می کنند با بلندگو سخنرانی می کنند همین حرفها را می زنند همین کفریات را که شما برای چه به زیارت می آئید، به زیارت مسجد پیغمبر(صلی الله علیه و آله) بروید مسجد پیغمبر(صلی الله علیه و آله) اگر آبرویی دارد از برکت پیغمبرخدا(صلی الله علیه و آله) آبرو پیدا کرده است مدینه اگر آبرو پیدا کرده است از برکت حضور پیغمبر(صلی الله علیه و آله) آبرو پیدا کرده است . یک روایت راجع به زیارت پیغمبر(صلی الله علیه و آله) خدمت شما عرض می کنم ببینید چه عظمتی دارد؟ رسول خدا حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) می فرمایند: «من زارنی بعد وفاتی کان کمن زارنی فی حیاتی» هر کس که به زیارت من بعد از مرگ من بیاید مثل این است که در زمان حیات به زیارت من آمده است. ما که 1400 سال پیش نبودیم که به محضرشان برسیم امروز که می رویم و به محضرشان شرفیاب می شویم اعلام وفاداری می کنیم می گوییم ما وفادار هستیم به ره آورد شما، به دین شما، به احکامی که شما آوردید ما وفادار هستیم ما مسلمان هستیم ما تسلیم شما هستیم «و کنت له شیهداً وشافعاً یوم القیامه» من روز قیامت شهادت می دهم شما به دیدن من آمدید شهادت می دهم و شفاعت شما را انجام می دهم .
یکی از برکات حج آثار انبیاء است از آثاری که به جا مانده حجرالاسود است حجرالاسود سنگی که همراه حضرت آدم(علیه السلام) بود و اعلام توحید ما در کنار این سنگ است. زیارت مقام ابراهیم(علیه السلام) است هنوز جای پای حضرت ابراهیم(علیه السلام) آنجا وجود دارد و یکی از برکات حج است و آثار پیغمبر(صلی الله علیه و آله) را برویم و ببینیم وامام رضا(علیه السلام) می فرمایند «یتعرف آثار رسول الله و تعرف اخباره و یذکر و لاینسی» حرفهای پیغمبر(صلی الله علیه و آله) گفته و نقل شود و فراموش نشود.
یکی از برکاتش بخشیده شدن گناهان است حاجی اگر در عرفات حضور پیدا کند و شک کند که آیا خدا مرا بخشید یا نبخشید. براداران خواهران این خودش بالاترین گناه است بالاترین گناه برای حاجی وقتی است که وقتی در عرفات حضور پیدا کند و شک کند آیا خدا او را بخشیده یا نه؟ دریای رحمت الهی بجوش است و همه را مورد لطف خودش قرار می دهد. حضور در این اماکن مقدس در عرفات برکت دارد روایت داریم اگر کسی اهل یک محله ای در عرفات حضور پیدا کند خدای تبارک و تعالی گناهان اهل آن محل را هم می آمرزد گناهان آن منطقه ای که حاجی از آنجا حرکت کرده و در عرفات حضور پیدا کرده خدای متعال گناه آنها را هم بخشد. عرفات و منی خیلی عظمت دارد خانواده ای یا خاندانی که یک نفر از آن خاندان در حج حرکت کند و برود خدا تمام خانواده را مورد لطف و عنایت خود قرار می دهد.
حج احیاء کننده نماز
حج نماز را زنده می کند ممکن است انسان پنجاه سال، شصت سال یک بار پیش امام جماعت مسجد نرفته است و حمد و سوره اش را بخواند ولی در حج مجبور است حمد و سوره اش را بخواند چه بسا آن وقت پی می برد که عجب تا الان نمازمان را غلط می خواندیم. حج که می خواهی بروی می گویند باید با مال حلال بیایی، خمس اموالت را باید حساب کنی و آن زمانی که حج می رود حلال می خورد و خمس زنده می شود. نماز زنده می شود. می گویند حج می روید باید دل شکسته ای پشت سرت نداشته باشید.
ماجرای حج علی بن یقطین و برخورد امام کاظم(علیه السلام)
باید با فامیلت که قهر هستی آشتی کنی و صله رحم را زنده کنی، روابط اجتماعی زنده می شود.
علی بن یقطین از طرف امام موسی بن جعفر(علیه السلام) در دستگاه هارون است به حج آمد و پیش امام آمد آقا فرمودند که کجا می خواهی بروی گفت می خواهم اعمال حج را به جای بیاورم حج بروم امام فرمودند که امسال خدا تو را نمی پذیرد و من هم تو را راه نمی دهم. گفت چرا ؟ امام فرمودند به خاطر اینکه فلان مومن متدین آمد و تو از او روی گرداندی و به او روی خوش نشان ندادی و مشکل او را حل نکردی، در توان تو بود تو نخست وزیر بودی می توانستی در دستگاه بودی که به شیعیان خدمت انجام دهی بعد گفت آقا چکار کنم، بالاخره با یک وسیله ای آمد و در شهری که آن ساربان بود درب خانه را زد و خواهش کرد گفت پای روی صورت من بگذار گفت چگونه پا، روی صورت تو بگذارم تو وزیر هارون هستی گفت صورتی که بنا باشد از برادر مومنش روی خوش نشان ندهد و گره از کارش باز نکند این سزاوار خاک است، این گونه روابط زنده می شود.
حق الناس و عدم قبولی حج
آخرین کلام را عرض می کنم در خطبه اول یک حاجی خواب دید که در منی دو نفر پرونده ای دستشان است بالای سر هر نفری می آیند برای یکی می گویند بنویس حاجی برای دیگری می گویند «هذا لیس حاج» این حاجی نیست می گوید بالای سر من آمدند نگران بودم که برای من چه می نویسند می گوید بالای سر من آمدند و نوشتند که این آقا حاجی نیست و حجش قبول نیست «هذا لیس حاج» از خواب بیدار شد گفت چکار کردم چه مشکلی داشتم آن زمان هم که فاصله راه زیاد بوده و تلگراف زده است که من امسال حج می مانم شما یک مقدار امکانات و پولی برای من بفرستید. یکسال می ماند و سعی می کند امسال طوافش را درست انجام دهد نمازش را درست انجام دهد صفا و مروه اش را درست انجام دهد نقصی در کارهای حجش نباشد در عرفات و منی بعد دوباره همان پرده از جلوی چشمش کنار می ر ود و آن دو نفر آمدند و شروع به نوشتن کردند گفت خدا کند امسال بنویسد که حجش قبول است بالای سرش آمدند و نوشتند «هذا لیس حاج» حاجی نیست می گوید من در اعمالم تفکر کردم چه کاری کردم که دو سال است حج را برگزار کردم باز هم می گویند حجت قبول نیست به یکباره متوجه شدم که یک همسایه ای من دارم پیش من آمد و گفت تو می خواهی بروی حج و آدم خوبی هستی این خانه ات را می خواهی سه طبقه درست کنی هوای خانه من گرفته می شود زن و بچه من اذیت می شوند خدا را خوش نمی آید تو راحت باشی و زن و بچه من اذیت شوند درست است که همه کارهایش را انجام دادی بالاخره ما هم اذیت می شویم ، آن لحظه متوجه شد که عدم قبولی حج به خاطر این است که همسایه من از من راضی نیست می گوید به بچه هایم نامه نوشتم آن دو سه طبقه را خراب کنید و همانجوری که قبلا بوده است خانه همان اندازه باشد خرجی هم بفرستید تا سال بعد من حجم را برگزار کنم و بیایم بعد می ماند و سال بعد که باز پرده از جلوی چشمش کنار می رود و حالت مکاشفه به او دست می دهد و می بیند که این دفعه نوشتند «هذا حاج هذا حاج هذا حاج» حالا حاجی شده است . حج هم یک ادب و رفتار و اثری دارد مثل اینکه انسان از مادر متولد می شود و این آثاری هم که دارد باید مراقبت و مواظبت کند زندگی اش را پاک کند و آن نورانیت حج را برای خودش همیشه حفظ کنند.
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»

همانطور که در خطبه اول خدمت شما عرض کردم عرض تسلیت به مناسبت حلول ایام عزا و سوگواری اباعبدالله الحسین(علیه السلام) دارم در آغاز ماه محرم و سال جدید هجری قمری قرار داریم، ماه محرم که می شود پیراهن پاره پاره سیدالشهدا(علیه السلام) از عرش بر این عالم برافراشته می شود و از برافراشته شدن این پرچم سیدالشهدا(علیه السلام) این پیراهن پاره پاره سیدالشهدا(علیه السلام) حزن و اندوه تمام عالم و دل شیعیان را فرا می گیرد .
موجودیت بسیج و محرم
هفته بسیج را داریم نکاتی را به طور اختصار خدمت شما برادران و خواهران مکرمه عرض می کنم اولین نکته این است که در مکه و مدینه وقتی قدم می گذاری می بینی نامی از حضرت علی(علیه السلام) وحضرت زهرا(سلام الله علیها) نیست به سختی شما پیدا می کنی می بینی که ازاسلام واقعی چیزی مانده باشد یعنی به تعبیر سلمان فارسی فرمود کردید و نکردید، یعنی آمدید دیگری را آوردید و علی(علیه السلام) را کنار گذاشتید. همان اسلام آمریکایی شما مشاهده می کنید اسلامی که نه در آن غدیر است نه در آن ولایت و محبت به اهل بیت است فقط یک نمازی دارد و سازش با همه دارد و این اسلامی است که امروز در عربستان و جاهای دیگر وجود دارد ما هر چه داریم از برکت امام حسین(علیه السلام) داریم نه تنها ما بلکه پیغمبر(صلی الله علیه و آله) هم می فرمایند: «حسین منی و انا من حسین» من هم هر چه دارم از امام حسین(علیه السلام) دارم. من و شما مدیون به خاندان امیرالمومنین علی(علیه السلام) هستیم انقلاب اسلامی هر چه دارد از محرم دارد. بسیج هم هر چه دارد از مسجد و از محرم دارد بسیج در واقع از محرم و مسجد متولد شده است.
سفارش امام و رهبری پیرامون عزاداری محرم
ما وظیفه سنگینی نسبت به ایام محرم داریم اولین وظیفه من وشما این است که فرمایش حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) است که سنتی عزاداری کنیم . سنتی عزاداری کردن این اولین وظیفه است سنتی عزاداری کردن یعنی چه؟ یعنی در مجلس عزایش بنشینیم روضه خوانی شود گریه کنیم به سر و سینه بزنیم، هیات راه بیبندازیم موکب را بیندازیم زنجیر بزنیم سینه بزنیم موکبهای عزاداری امام حسین(علیه السلام) درایام محرم راه بیفتد معارف اهل بیت گفته شود راه سیدالشهدا(علیه السلام) تبیین شود مسائل دینی گفته شود. الحمدلله روحانیون معظم در سراسر شهرستان حضور دارند در مساجد هستند بزرگان را دعوت کردند مجلس سیدالشهدا(علیه السلام) را باید با شکوه برگزار کنیم چون ما به امام حسین(علیه السلام) مدیون هستیم گفتم در مدینه و مکه می روی شما چیزی نمی بینی در مساجد سبعه یک مسجد کوچکی به نام علی ابن ابیطالب(علیه السلام) بود به یاد امیرالمومنین علی(علیه السلام) به یاد مردی که جنگ خندق آن ضربه کاری را به دشمن زده است یک مسجد کوچکی ساختند مردم و مسلمانهای سراسر دنیا به این مسجد می رفتند و دو رکعت نماز می خواندند امروز آمدند و درب این مسجد را مسدود کردند درب مسجد سلمان را مسدود کردند درب مسجد فتح که پایگاه پیغمبر(صلی الله علیه و آله) بود و فرماندهی می کرده است آن را هم مسدود کردند یک مسجد کوچکی به نام حضرت زهرا(سلام الله علیها) بود که از بیست سال پیس دربش را مسدود کردند.در کشورهای عربی و عربستان از وهابیت تبلیغ می شود و امروز وهابیت چهره شاخص چنین اسلامی است که با همه چیز و با تمام دشمنان می سازد ولی ما هر چه داریم از عاشورا داریم و بایدعاشورا را حفظ کنیم سیدالشهدا(علیه السلام) ما را حفظ کرده است سیدالشهدا(علیه السلام) ما را از محبت به دیگران نجات داده است سیدالشهدا(علیه السلام) که عشق امیر المومنین(علیه السلام) و اسلام خالص را در دل من و شما قرار داده است این مادران ما بودند که سالیان سال آمدند و در مجالس سیدالشهدا(علیه السلام) شرکت کردند و اشک ریختند و من و شما را شیر دادند و ما را محب حضرت علی(علیه السلام) و اولاد علی(علیه السلام) تربیت کردند. این را باید قدر بدانیم خانمها و آقایان شرکت کنند به همان شیوه سنتی که حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) عنوان کردند.
برنامه ریزی جهت صرف نذورات در ایام محرم
نکته بعدی ما تراکم نذرورات را داریم در روز تاسوعا و عاشورا، همه نذری می دهند همه غذا می دهند خیلی از غذاها اسراف می شود و آن هدفی که از نذورات هست انجام نمی شود من خواهشی دارم سال قبل همه گفتیم کم و بیش انجام شد امسال سعی کنید از همان اول ماه مبارک محرم با کسانی که نذری دارند صحبت کنید یک نفر، دو نفر و یا سه نفر بانی شوند از همان شب اول نذرورات خود از همان شب اول بیاورند. شب اول برای این دو سه نفر باشد شب دوم برای دو سه نفر دیگر شب سوم برای سه چهار نفر دیگر هم مجلس امام حسین(علیه السلام) گرمتر می شود و هم با شکوه شرکت می کنند هم اسراف نمی شود خانواده ها وقتی می آیند شام را می خورند نوش جان می کنند ده روز سر سفره سیدالشهدا(علیه السلام) هستند برکت و رحمت زیادی دارد و اسراف نمی شود و آن نذری هم که شما می دهید بهتر مورد قبول واقع می شود یک زمانی در حج گوسفندی را که قربانی می کردند می سوختند آیت الله مکارم حفظه الله فتوا دادند جایز نیست شما بروید آنجا قربانی کنید چون این گوشت حرام می شود. الان هم هدف این نذورات این است که بجا مصرف شود شما بیایید در روز تاسوعا و عاشورا همه گوشه شهر نذری دهید و بعدش هم در سطلهای زباله را نگاه کنید و خیلی اسراف شده هدف این نیست که ما آن روز یک نذری ادا کنیم و تمام شود و هدف این است که مجلس امام حسین(علیه السلام) با شکوه برگزار شود مردم سر سفره امام حسین(علیه السلام) بنشینند از غذای سیدالشهدا(علیه السلام) نوش جان کنند دین و ایمان و جوانه تقوا در دلشان سبز شود. خواهشی که من دارم از همه کسانی که نذری دارند از اول ماه محرم برنامه ریزی کنید هیأت امنا هم همکاری کنند انشاءالله به خواست خدا نذریها در طول دهه اول و بعد از دهه باشد بنا نباشد بعد از دهه محرم علمها گذاشته شود و تمام شود برود لااقل دو ماه عزاداری باید برای حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) کنیم .
وظیفه ما در برابر امر به معروف
هفته امر به معروف و نهی از منکر هم از اول ماه محرم هست آنچه بر من و شما واجب است تذکر زبانی است تذکر زبانی با بیان خوب خیلی تاثیر دارد بقیه اش به عهده نیروهای انتظامی است من و شما وظیفه داریم با زبان خوش، زیبا و قشنگ خوبیها را بگوییم و از بدیها جلوگیری کنیم حساس باشیم این مهترین وظیفه من و شما است.
بزرگترین معروف و منکر در این زمان
امروز بزرگترین منکر را آمریکا انجام می دهد . بزرگترین منکر را صهیونیستها انجام می دهند بزرگترین معروف ایستادگی در مقابل استکبار است. همان کاری را که دیروز بسیج انجام می داد بزرگترین معروف حمایت از حق است. بزرگترین معروف حمایت از ولی فقیه است بزرگترن معروف کمک به نظام اسلامی است بزرگترین معروف این است که ما به مردم خدمت کنیم و گره از کار مردم باز شود و مشکلات آنها برطرف شود یک لقمه نان حلال بتوانند در شهرشان پیدا کنند. بچه هایشان بخورند این بزرگترین معروف است و بزرگترین منکر بیکاری است هر کس می خواهد امر به معروف و نهی از منکر فکر کند این مواردش است کمک بکنیم انشاءالله بتوانیم گره ای از کاری را باز کنیم.
مطلب بعدی هفته بسیج است و گفتم بسیج هم هر چه دارد از محرم دارد بسیج هم هر چه دارد از مسجد دارد بسیجیان در این ایام مرتب در مساجد و هیأتها حضور داشته باشند امام می فرمایند بسیج لشکر مخلص خداست. امام فرمودند تفکر بسیجی حاکم شود همه چیز درست می شود .
صفات بسیج و بسیجی
شما ببینید امروز این آثارش را در کشوهای اسلامی مشاهده می کنیم در عربستان این همه خشونت است در شهرهای شیعه نشین بسیجی هایش قیام کردند و خون دادند شهید دادند. بسیج نترسیدن است خالصانه کار کردن است در گمنامی کار کردن است دیگران ممکن است یک کار کوچکی بخواهند انجام دهند گرد و خاک کنند ولی بسیجی در فضای آرام کار می کند بیش از همه کار می کند گمنام است ولی خالصانه برای خدا کار می کند این فرهنگ بسیج است.
سخن امام خمینی(رحمة الله علیه) پیرامون بسیج
امام یک جمله ای دارند عرض می کنم و دیگر صحبت را تمام می کنم امام آن روزی که بسیج را تشکیل دادند فرمودند آرزوی من این است امیدواریم بسیج روزی الگوی تمام مستضعفین جهان و ملتهای جهان شود الان در کشوهای اسلامی انقلاب شده است ولی تازه به دوران رسیده ها می خواهند این انقلاب را منحرف کنند کاری که بسیج کرده است انقلاب را حفظ کرده است سپاه را حفظ کرده است بسیجی در میدان بوده است نتوانستند کار را انجام دهند اگر در جهان الان آن جوانهای انقلابی همین کاری که امام می فرمایند در کشور خودشان انجام دهند بسیج را تشکیل دهند و حفاظت کنند کشورشان بیمه می شود . روز مجلس را هم به مناسبت شهادت شهید مدرس داریم و توصیه ای که حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) به مجلس داشتند این است که مجلس به کارهای اساسی بپردازد انشاءالله به مناسبت خودش که شود مطالبی را درباب مجلس و وظایفی که ما داریم خدمت شما عرض می کنم.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.