سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

عدم رعایت مسائل شرعی و اخلاقی

بسم الله الرحمن الرحيم
عدم رعایت مسائل شرعی و اخلاقی
خطبه نماز جمعه به امامت حجه الاسلام و المسلمين حاج آقا ابراهيمي مورخه90/11/14
http://yascms.ir/emam/ebrahimi1.png

خطبه اول

مهمترین عوامل از هم پاشیدگی خانواده
در خطبه هاي گذشته بحثي را درباره مهمترين عوامل از هم پاشيدگي خانواده شروع كرديم. يكي از آن عوامل را ازدواج هاي عجولانه، سرسري، بدون تحقيق و بررسي، بدون توافق پدر و مادر، يا تحميل كردن بر پدر و مادر مطالبي را عرض كرديم در اين خطبه يكي ديگر از مهمترين عواملي كه باعث مي شود كه خانواده ها در آستانه از هم پاشيدگي قرار بگيرند به دادگاه بروند در نهايت منجر به طلاق شود اين است كه مسائل اخلاقي را خانواده يعني زن و شوهر مراعات نكند عدم پايبندي به مسائل اخلاقي،ديني و مسائل شرعي است.
وضع احکام الهی برای خیر و اصلاح بشریت
خداي تبارك و تعالي كه دستورات به ما داده است كه اينكار را انجام دهيد اينكار را انجام ندهيد به خانواده دستور داده است زن اينگونه باشد و مرد اينگونه باشد. از نگاههاي نامحرم پرهيز كنيد، از اختلاط پرهيز كنيد، از بي حجابي، بدحجابي پرهيز كنيد، سهل انگاري نكنيد يا به زن دستور داده است كه زن مراعات زيبايي و تميزي را در خانه داشته باشد، مرد هم مراعات زيبايي و تميزي را داشته باشد. اينها همه به جهت خير و صلاح بشر است خداي تبارك و تعالي مثل طبيب است خيرخواه و دوستدار بنده اش است، خدا كه دشمن بنده اش نيست خدا بنده اش را خلق كرده و او را دوست ميدارد. خواهان خوشبختي اوست خدا نمي خواهد بنده اش در اين دنيا گرفتار شود بدبخت شود و در قيامت به آتش سوزان گرفتار شود خدا خيلي مهربان است صد مهرباني دارد يكي اش را در دنيا بين مادر و فرزند قرار داده است يك دانه از آن رحمتش را پخش كرده است خدا بنده اش را خيلي دوست ميدارد خدا وقتيكه بنده اش را دوست ميدارد خيلي خوشحال مي شود. روي اين جهت دستور داده است بنده من اينكارها را انجام بده اين دستورها سخت نيست انجام اين دستورات براي سعادت و خوشبختي انسان است براي اينكه راحت زندگي كند آسايش داشته باشد.

آسایش یعنی...
ما دنبال آسايش مي گرديم آسايش زندگي آن است كه آن كارهايي را كه خدا دستور داده است ما در زندگي انجام دهيم اگر گفته است اينكارها را انجام ندهیم و ترك كنيم چون به ضررمان بوده است زندگي را تلخ مي كند آسايش از ما گرفته مي شود حالا اگر خانواده ها بيايند اين دستورات مهم و سرنوشت ساز را در زندگي كنار بگذارند يعني بخواهند و براي اين دستورات زندگي كنند، زن و شوهر بخواهند، زندگي خوشبخت همراه با سعادتي بدون دستورات بدون اخلاق داشته باشند. اين امكان دارد؟ امكان ندارد.

کنار گذاشتن دستورات الهی برابر است با عدم خوشبختی
اگر زن و مرد دستورات خدا را در زندگي كنار بگذارند خوشبخت نمي شوند بدبخت و بيچاره مي شوند. خانواده هايي كه از هم پاشيده شده اند يكي از مهمترين عواملشان بنابر نظر كارشناسان و قضات محترم اين است كه به مسائل اخلاقي ديني پايبند نيستند، انحراف درست مي شود. بحث امروز به اندازه فرصتی داریم بيشتر بحث كنيم و ببينيم آثار اين عامل چيست و چه آثاري در زندگي بجا مي گذارد؟

آثار اختلاط با نامحرم
يكي از دستوراتي كه خداوند فرموده حفظ حريم با نامحرم است فرموده است با نامحرم اختلاط نداشته باشيد، خانواده ها وقتيكه دور هم مي نشينند، همه پسر خاله نشوند، نگويند همه با محرم هستيم در صورتيكه برادر شوهر محرم نيست، داماد محرم نيست، پسرخاله، دختر خاله، پسر عمو، دختر عمو و فاميلها وقتي دور هم جمع مي شوند بايد حدود محرم و نامحرم را مراعات كنند. اميرالمومنين علی(عليه السلام) به زن جوان سلام نمي كرد اما پيغمبر(صلي الله عليه و آله) كه سن بالا داشتند سلام مي كردند. پيغمبر به همه سلام مي كردند يك نفر پشت ديوار ايستاده بود گفت امروز بر پيغمبر(صلي الله عليه و آله) سبقت مي گيرم اين اخلاق پيغمبر(صلي الله عليه و آله) بود تكبر نداشت. بخيل ترين مردم كسي است كه نسبت به سلام بخل كند. از نظر شأن و مقام من بزرگترم او بايد بر من سلام كند طلب سلام دارد. پیامبر(صلی الله علیه وآله) با آن عظمتش طلب سلام نداشت. بر همه سلام مي كردند گفت آقايي كه پشت ديوار ايستادي سلام عليكم اما حضرت علي(عليه السلام) به دختران جوان سلام نمي كرد مبادا خود اين سلام مايه وسوسه باشد يك سلام را اميرالمومنين علی(عليه السلام) نسبت به دختر جوان اينگونه حذر مي كرد حالا شما ببينيد چقدر اختلاط است؟ چقدر بگو و بخند است؟ چقدر در دانشگاهها اختلاط است؟ چقدر حريم خانه ها برداشته شده است در خانواده ها چقدر رعايت مي شود و آيا واقعا اين دستورات اجرا مي شود چند درصد متدينين و ما به اين دستورات عمل مي كنيم من نمي خواهم بگويم كه خانواده ها بسته باشند مي گوييم حريم را بايد حفظ كنيم، محرم و نامحرمي باید بدانیم. اين ماهواره ها مرتب بي ديني اباهی گری را ترویج می کنند، دوست پسر داشتن و دوست دختر داشت،ن در زندگي زن به مردش وفادار نباشد و مرد به زنش وفادار نباشد، همه همين ها را ترويج مي كنند. ماهواره هايي كه هست زير نظر صهيونيستها، زير نظر استكبار جهاني است آنها دلشان براي ما نسوخته است، همه را بدبخت مي كند و از هم گسیخته می کنند. اميرالمومنين علی(عليه السلام) خيلي ناراحت بودند مي گفتند مردان چرا حيا نمي كنيد؟ زنها چرا حيا نمي كنيد؟ در بازار كه رفت و آمد دارید چرا عباي مرد به چادر زن برخورد مي كند يعني تا اين حد حضرت ناراحت مي شدند و توبيخ مي كردند، مردان چرا حيا را مراعات نمي كنید؟ چرا عباي شما در بازار به چادر زن نامحرم اصابت مي كند اين نگاه شهوت آلود به نامحرم در مجالس خصوصي اينها سم قاتل است.
حضرت علی(علیه السلام)«الشهوات سمومٌ قاتلات» سم آن چيست؟ زندگيتان از هم پاشيده مي شود. کم کم دو تا نامحرم با هم رفيق مي شوند هر چه با هم رفيق شوند علاقه اش به خانواده اش كم مي شود، علاقه اش به خانواده كم شد، به بچه اش كم شد، به خلاف و به رسوايي كشيده مي شود خوب آن گناه از يك طرف، پاشيده شدن خانواده هم از يكطرف است. اميرالمومنين علی(عليه السلام) مي فرمايد «اول الشهوه طربٌ» اول و آغاز شهوت راني لذتي دارد «و اخره عطب» آخرش هلاكت و بيچارگي است. سم است سم اول ممكن است با شربت و عسل شيرينش كرده باشند، ولي همينكه وارد معده شد تمام اعمی و احشی را از هم مي پاشاند و انسان را به كشتن مي دهد. شهوت هاي حرام هم همينگونه قاتل هستند.

شهوت حرام باعث کم شدن محبت به خانواده و فرزند
زشت ترين و پليدترين كار اين است كه يك مردي، خانمي، شهوت حرامي را در دل بپروراند، محبت حرامي را در دلش پرورش دهد. پرهيز از مجالس آلوده، پرهيز از مجالس لهو و اختلاط، اين موارد حيا را از بين مي برد. روابط و معاشرتهاي ناباب را باز مي كند اينكه الان خدمت شما عرض مي كنم شما خودتان ده ها نمونه اش را از همسايه و اجتماع شنيديد به بنده هم مراجعه كردند اينها همه اش منشأش اين است كه انسان حريم خدا را رعايت نمي كند، بي پروا مي شود بي اعتنا مي شود هر چه به سمت نامحرم حركت كند از محرم خودش دور مي شود. از محبت خانوادگي خودش كم مي گذارد. التزامش به زندگي و فرزند كم مي شود و خود اين سر آغاز از هم پاشيدگي يك خانواده است حضرت علي(عليه السلام) مي فرمايند «مجالس اللهو تفسد الايمان» مجالس طرب انگيز و غلط و اين اختلاطها ايمان را فاسد مي كند ايمان كه فاسد شد بلا بر انسان نازل مي شود، كدام بلا؟ طلاق، از هم پاشيده شدن، رسوايي اجتماعي است.

راهکاری برای مقابله با بی بندو باری اجتماعی
راهكار چيست؟ چه كاري بايد كرد كه اجتماع استحكام پيدا كند؟ خانواده ها از هم پاشيده نشوند. بچه هاي طلاق در جامعه آواره نشوند راهكار اسلام چيست؟

همنشینی با خوبان
اين است كه باخوبان، با حفظ حريم همنشيني كنيد با خوبان همنشني كند با دوستان خوب و مومن و متدين با حفظ حريم همنشیني كند. اميرالمومنين علی(عليه السلام) مي فرمايند«قارن اهل الخير تكن منهم» با آدمهاي خوب رفت و آمد كن جزء خوبان محسوب ميشوي، دوم انسان با حق مانوس باشد.

مأنوس شدن با حق
با نامحرم اينها گناه و باطل است. در زندگي اش انسان با حق مانوس باشد.

غلبه دادن دین بر شهوت
دين را بر شهوات غلبه دهي (غلبه دادن دين بر شهوات) اميرالمومنين علی(عليه السلام) مي فرمايد كسي هلاك نشد « ولن یهلک امر و حتي يوثر شهوته علي دينه» اگر زندگي اش از هم پاشيده شد چون شهواتش را بر دينش ترجيح داده، اگر دينش را بر شهواتش ترجيح دهد زندگي اش سالم مي ماند.

اطاعت از خدا
راهكار اطاعت از خدا است«طوبي لمن حافظا علي طاعة ربه» خوش بحال كسي كه سعي مي كند اطاعت از خدا را در زندگي اش پيشه كند، زن و مرد اخلاقشان، رفتارشان الهي باشد نه اينكه ظاهرمان را در اجتماع درست كنيم باطنمان هم بايد درست باشد، با خانواده ی خود با اخلاق الهي و ديني رفتار كنيم. مرد به همسر خودش به عنوان نشانه خدا نگاه كند، زن به شوهر خودش به عنوان نشانه خدا نگاه كند. نه كلفت، نه نان بيار، اين زندگي خدايي مي شود، آغاز فروپاشی راه خدا گم کردن است.

شوق بهشت داشتن و گناه نکردن
همیشه دنبال آسايش به تمام معنا در دنيا نباشيم دنيا جاي آسايش، جاي لذت بردن به تمام معنا نيست، لذتش هم الم است و پر از رنج و پر از غصه است. اول غذا را در دهانت مي گذاري خوشت مي آيد بعد زياد مي خوري، انواع و اقسام مريضي به سراغت مي آيد. لذتهايش هم آميخته با رنج و غصه است. دنيا كه جاي همه چيز رسيدن نيست. شوق بهشت داشته باشيد. سعادت هميشگي است. اگر شوق به بهشت را در دل خودمان زنده كرديم آنوقت به آسايش واقعي مي رسيم. زن بر سختي هاي شوهر صبر كند بگويد پيش خدا اجر مي گيرم، پاداش نزد خدا دارم. مرد صبر داشته باشد، تحمل بر درشت گويي همسرش داشته باشد. به طلب اجر از خداي تبارك و تعالي، زن حساب كند جهاد مي كند «جهاد المراة حسن التبعل» با سختيها بسازد، فوري دست به کار نشود و به پاسگاه و دادگاه برود تحملش را بالا ببرد عقلش را بكار گيرد نه اينكه سفره دلش را پيش محرم و نامحرم باز كند، زندگي خودش را از بين ببرد. شوق بهشت باعث ميشود انسان گناه نكند اگر گناه كند به بهشت نمي رود. سوالي مطرح شد که ديدگاه و راهكار مقام معظم رهبري درباره ی ازدواج و مسائل خانواده چيست؟ آقا فرمودند برادران، خواهران ازدواجها ساده باشد آسان باشد به موقع باشد بهنگام باشد اين توصيه ی رهبری است.

ازدواج آسان
ما خيلي داريم به خودمان سخت مي گيريم جوانها به خودشان خيلي سخت مي گيرند به خدا مي شود ازدواج را خيلي ساده تر از اين برگزار كرد، پسران و دختران خودمان به گناه آلوده نشوند. اين همه سختي نكشند، چرا اينقدر مهريه را سنگين مي گيريد؟ جهیزیه هاي سنگين، توقع ايجاد كردن، براي چه؟ مخارج سنگين براي چه؟ اين موارد واقعا كجا در دين اسلام است آخر يك جايي را بگوييد كه خدا اينها را گفته است پيغمبر خدا(صلی الله علیه وآله) فرمودند: همه ای این موارد چشم و هم چشمي است، كجا اسلام گفته است مهريه را هزار سكه بگویند، مهريه سنگين را كجا اسلام گفته است پيغمبر خدا(صلی الله علیه وآله) فرمودند شومي زن اين است كه همان اولش مهرش سنگين باشد خوشبختي و سعادت زن اين است كه همان اول مهرش سبك باشد. خوب مهر كه سبك شد جهاز هم سبك مي شود پدر و مادر هم يك نفسي مي كشند دو سه تا دختر دارد مي خواهد جهاز تهيه كند ديگر بيچاره نمي شود به اين بانك رو بزند به آن بانك رو بزند مرتب گردن خم كند ضامن من شو بعد نمي تواند قسطهايش را بپردازد مرتب دادگاه پاسگاه آبرو ريزي است كجا اسلام مي خواهد ما اينقدر رنج ببريم آسايش خودمان را قطع كنيم اسلام اين را نمي خواهد.

ازدواج عراقی ساکن قم
يك ازدواجي در قم برگزار شد من هم توفيق شد در آن شركت كردم در واقع يك عقد بود دو تا جوان عراقي بودند پسر پدرش از سپاه بدر شهيد شده بود دختر هم از خانواده هايي بودند كه صدام اينها را بيرونشان كرده بود خوب ما رفتيم و در اين مجلس نشستيم به ما گفتند اين جوان خيلي علاقه داشت خطبه مرا در تهران ديده بود گفت دوست دارم شما بيايد و خطبه عقد ما را بخوانيد گفتم اين همه روحاني در قم است ديگر اصرار كردند و ديدم بچه شهيد است و دعوتش را اجابت كرديم يك مجلس بسيار ساده اي بود تعدادي از فاميلهاي عروس، فاميلهاي داماد جمع شده بودند مهريه چهارده سكه بود بعد يك ليوان شربتي بود يك سيب و پرتقالي گذاشته بودند شام هم كه نان ساندويچي با يك كباب داخلش گذاشته بودند با مخلفاتي كه داخل ساندويچ مي گذارند، يعني يك ازدواج ساده كه نه پدر زن اذيت مي شود نه پدر شوهر اذيت مي شود نه داماد اذيت مي شود نه دختر اذيت مي شود و مرتب با سلام و صلوات و شعرهاي عربي گذاشته بودند صلوا علي آل محمد خوب اين بهتر است يا ازدواجهاي سنگين و كمر شكن، دختر قرآن جلويش مي گيرد و كنارش نوار ترانه است از همان اول تو حداقل حرمت قرآن را مراعات كن قرآن را براي چه آوردي و در دامنت گذاشتي؟ تو كه مجلست پر از گناه است آيا واقعا اين احترام به قرآن است آيا اين قرآن روز قيامت از ما شكايت نمي كند ما اگر يك آدم بزرگي آنجا نشسته باشد نوار موسيقي را خاموش مي كنند شما كتاب خدا را در دامنت گذاشتي از اين قرآن استمداد مي طلبي؟ آيا واقعا اين حرمت قرآن است ما كجا داريم مي رويم به چه آلوده مي شويم منكرات پيش ما معروف شمرده مي شود يك كار زشت و معصيت در برابر قرآن ما اين را معروف مي بينيم اعتراض نمي كنيم چيزي نمي گوييم خودمان هم مي گوييم مي بينيم و در اين مجلس كيف مي كنيم اين چه مسلماني و چه شيعه گري است؟ به كجا مي خواهيم برسيم بعد هم اين همه ازدواج صورت مي گيرد ده روز از ازدواج نرفته است دادگاه پاسگاه زنگ بزن نصف شب بيايند كتكش زدند خوب اين چه شيوه اي است؟ اين مي شود كه ما وقتي راه خدا را گم كرديم به سختي مي افتيم راه خدا برادران، دختران عزيز من، پسران عزيز من، آغاز زندگيتان را با گناه خراب نكنيد با گناه هيچ كس به جايي نرسيده است كه شما بخواهيد برسيد با حرام هيچ كس خوشبخت نشده است كه شما بخواهيد خوشبخت شويد، از زندگي لذت ببريد گناه مثل آتش است بيچاره ات مي كند مثل سم است.

خطبه دوم

«اوصيكم عبادالله و نفسي بتقوی الله»

شکر رحمت الهی
در توصيه به تقوا انجام دستورات خدا، خدا را شكر مي كنيم كه دو سه روز باران رحمت بر ما نازل شد اگر صلاح دانستيد بعد از نماز دو ركعت نماز شكر بخوانيد و سر بر مهر بگذاريد. خدا را شكر كنيم بر اين نعمتي كه خداي تبارك و تعالي نصيب شهرستان كرده است. حالا من آمار را ندارم ولي فكر مي كنم آن دوره بيشترين باران را خدا نصيب شهرستان شما كرد. اين دوره هم بيشترين باران را خدا نصيب شهرستان شما كرد. خدا را شكر گذار باشيم.
مناسبتها را خدمت شما عرض مي كنم اولين مناسبت امروز جمعه وفات حضرت عبدالمطلب هم است جد پيغمبر(صلی الله علیه وآله) در چنين روزي از دنيا رفتند و قبر شريفشان هم در قبرستاني بنام ابوطالب است ما مي گوييم ابوطالب عربها آنجا قبرستان معلات مي گويند انشاءالله خدا قسمت كند روبروي قبرستان ابوطالب كنار پل كه شما بايستيد آن بالاي پنجره قبر عبدالمطلب و ابوطالب سمت چپ قبر اين دو بزرگوار در اين نقطه واقع شده است و اگر بخواهم در مورد اين بزرگوار صحبت كنم فرصتم كم مي شود.

ازدواج رسول گرامی اسلام و حضرت خدیجه(سلام الله علیها)
سالروز ازدواج پيامبر عزيزمان با حضرت خديجه(سلام الله علیها) را همين امروز داريم امروز دهم ماه ربيع در چنين روزي پيغمبر با سن بيست و پنج سالگي با حضرت خديجه(سلام الله علیها) چهل ساله ازدواج كردند عجب زني است واقعا ديندار، پاك بزرگترين كاروان تجارتي را داشته است تجارت هم مي كرده است ولي حرام انجام نمي داده است يعني در همان زمان هم كاروان تجارت داشته است مضاربه داشته است پول مي داده است مي گفته شما برويد كار كنيد اهل ربا نبوده است مردم مكه همه ربا خور بوده اند ولي اين زن با شخصيت اموالش را از طريق حلال بدست آورده است حلال بركت مي دهد حرام كه به آدم بركت نمي دهد.

فرق ربا با صدقات در قرآن
«يمحق الله الربا» خدا ربا را به محاق مي برد ماه مرتب ريز مي شود شبهاي آخر ماه كه باريك مي شود اين را محاق مي گويند ماه به محاق رفته است يعني ماه باريك شده است ربا خوار مرتب فكر مي كند پول مي گيرد برجسته مي شود پولدار مي شود ولي خدا مي فرمايد «يمحق الله الربا» خدا ربا و رباخوار را به محاق مي برد يعني باريك مي كند ريزش مي كند ورشكست مي شود بيچاره اش مي كند آخر كار را بايد ديد «يمحق الله الربا و يربی الصدقات» خدا صدقات را برجسته مي كند ظاهرش اين است كه مي گوييم اگر كمك به مسجد كنيم خيراتي انجام دهيم پول از جيب ما مي رود پول از ما كم مي شود ولي خدا مي فرمايد كم نمي شود برجسته مي شود زياد مي شود بايد انسان اعتقاد داشته باشد، اگر اعتقاد داشته باشد اينگونه مي شود.

کمک به فقرا و نتیجه آن
روايت داريم كسيكه فقير است يك مالي را پيدا كند آن مال را براي خدا صدقه بدهد خدا دهها برابر صدها برابر نصيبش مي كند.يكي از بزرگاني كه من خدمتشان رسيدم از دوستانش تعريف مي كرد مي گفت مي خواهم اين حديث پيغمبر(صلی الله علیه و آله) را امتحان كنم گفت در فقر مطلق در مدرسه معصوميه بودم شصت سال قبل ؛ اين دوستش از شصت سال قبل تعريف مي كند گفت يك پولي را پيدا كردم و كنار عباسعلي اين را به مردي كه واقعا نياز داشت صدقه دادم در مدرسه آمدم خادم مدرسه گفت فلاني آقاي شريعتي مال مشهد بود چند ماه حقوقت را ندادند همه را يكجا امروز دادند بيا همه حقوقت را يكجا به شما دادند اين را كه گرفتم گفت خدا راشكر حرف پيغمبر(صلی الله علیه و آله) راست شد بعد مدتي نگذشته بود خادم صدا زد يك كشاورزي كارت دارد مي گويد رفتم نگاه كردم ديدم كشاورز پيرمردي گفت آقاي شريعتي تو به روستاي ما براي تبليغ آمده اي آنزمان من گفتم اين باغ من بركت پيدا كند محصولي بدهد نذر شما كردم گفتم اولين محصول من مال آقاي شريعتي است من اين را رفتم فروختم بيا و اين پولت را بگير صدقه را خدا برجسته مي كند ولي ربا را خدا محاق مي كند اين اعتقاد بايد داشته باشد و اينها را باور كند خوب اين چنين زني بود پاك بود سالروز ازدواجشان هم امروز است خانمها اگر مي خواهند ياد بگيرند بروند و از حضرت خديجه(سلام الله علیها) ياد بگيرند همه چيز در وجود مبارك ايشان است.

آغاز امامت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)
پنجشنبه كه ديروز بود آغاز امامت امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) بود يك جشن در مسجد صاحب الزمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف) هم برگزار شد ولي توقع چه بود هياتي ها ما همه اش كه نبايد گريه كنيم شيون كنيم مي فرمايند هر وقت ما شاديم شما هم شاد باشيد خدا مي فرمايد «اضحك و ابكي» مي خنداند مي گرياند ولي ما مرتب مي گريانيم آغاز امامت امام زمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف) هياتي ها ساکت بودند هيچ خبري نبود آيا اين واقعا درست است. آغاز امامت حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) بوده است نهم ماه ربيع چه روز با عظمتي عيد الزهرا، غدير دوم، انفاق چقدر ثواب دارد؟ اطعام چقدر ثواب دارد؟ چنين روز با عظمتي مي آيد مي رود حالا جبرانش را ما روز يكشنبه شب مسجد صاحب الزمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف) مراسم با شكوهي به مناسبت آغاز امامت امام زمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف) تدارك ديده ایم و يك شامي هم انشاءالله كه مي خواهيم در خدمت شما باشيم در حدود هزار نفر است شعرايي كه شعر راجع به امام زمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف) سرودند مي توانند به دفتر امام جمعه بيايند و هماهنگ كنند اگر كسي مقاله اي دارد كسي بخواهد مداحي خوبي داشته باشد تعداد اسامي كه نرجس، مهدي به تعداد دوازده نفر به نيت دوازده امام هديه مي دهيم بعدش هم انشاءالله سر سفره امام زمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف) هستيم اگر شما هم دوست داريد دست خيري داشته باشيد به دفتر بياييد بالاخره در تدارك اين برنامه كمك كنيد. اگر عقيقه اي مي خواهيد بدهيد خوب بهترين وقتش همين جا است.

کیفیت نماز روز ولادت رسول گرامی اسلام
يكشنبه ميلاد پيغمبر(صلی الله علیه وآله) است دو نفر از علماي شيعه گفتند ولي اكثريت گفتند هفدهم اهل سنت مثل يكشنبه دوازدهم را ولادت پيغمبر(صلی الله علیه وآله) را گفتند منتهي دو نفر از علماي شيعه هم گفتند يعني اينگونه نيست كه فقط از اهل سنت گفته باشند اين هفته را هفته وحدت نام گذاشتند روز ميلاد دو ركعت نماز دارد كه بعد از حمد سه مرتبه سوره قل يا ايها الكافرون در ركعت دوم سه مرتبه سوره توحيد را بخوانيد.

هفته وحدت در کلام امام خمینی(ره)
آغاز هفته وحدت را يك جمله از حضرت امام مي گوييم. حضرت امام فرمودند اگر مسلمانها در سراسر جهان فقط به همين يك آيه عمل كنند که شش هزار ششصد و شصت و شش آيه دارد «واعتصموا بحبل الله جميعا و لا تفرقوا» تمام مشكلات مسلمانها برطرف مي شود ببينيد چقدر قرآن عظيم است شيعيان هم همين است شيعه هم بايد همين كار را بكند ما همه شيعه هستيم ببينيد به اسمهاي مختلف همه مان را از هم جدا كردند مشكل بزرگ مسلمين اين است كه قرآن را كنار گذاشتند كليد پيروزي سعادت امت اسلام بازگشت به قرآن است همینگونه كه ملت ايران به قرآن بازگشت كردند.

دوازدهم ربیع سالروز ورود پیامبرخدا(صلی الله علیه و آله) به شهر مدینه
دوازدهم ربيع باز روزي است كه پيغمبر(صلی الله علیه وآله) وارد مدينه شد پيغمبر خدا(صلی الله علیه وآله) بعد از نه روز پياده روي وارد شهر مدينه شدند دختران انصار و زنان آمدند شعر خواندند معلوم مي شود شعر خواني اشكالي ندارد اگر درست باشد شعر و سرودي خواندند « طلع البدر علينا من ثنییات ودائع» ثنییه يعني تپه يك تپه اي آنجا بوده است اول شهر مردان كه مي خواستند خداحافظي بكنند تا آنجا مي رفتند وقتي هم كسي مي خواست وارد شود آنجا به استقبالش مي رفتند وقتي مي خواست خارج شود باز هم به سر آن تپه به مشايعتش مي رفتند چقدر شعر قشنگي است اينقدر زيبا است اينقدر قشنگ است مي گويند طلع البدر بدر يعني ماه شب چهارده ؛مي گويند پيغمبر را به ماه شب چهارده را تعبير كردند مي گويند ماه شب چهارده از اين تپه طلوع كرد طلع البدر طلوع كرد از كجا طلوع كرده است من ثنيیات الوداع يعني از تپه ثنیيه وداع وجب شكر علينا ما دعا لله داع تا هر زماني كه مردم شكر خدا مي كنند خدا را مي خوانند ما بايد شكر خدا كنيم كه چنين سعادت بزرگي نصيب ما شده است ايها المبعوث فينا جئت بالامر الطاع يعني پيغمبري كه مبعوث شدي ما حرف شما را گوش مي دهيم و اطاعت مي كنيم خوب اين ميلاد پيغمبر(صلی الله علیه وآله) و ورود پيغمبر(صلی الله علیه وآله) را خدمت همه شما عرض كردم.

دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی بزرگترین معجزه الهی
دهه فجر انقلاب اسلامي است دوازدهم بهمن سرآغاز پيروزي انقلاب اسلامي است همان راهي كه پيغمبر(صلی الله علیه وآله) در مدينه گذاشت امام بزرگوار ما آغازش را با تمام معنا در ايران گذاشتند رهبر بزرگوار مي فرمايند دهه فجر گراميداشت بزرگترين معجزه الهي است اين معجزه نيست يك ملت محروم هيچ ندارد با امامي كه يك تسبيح و يك عبا دارد بر ابرقدرتها بر اين طاغوتي كه تا دندان مسلح است بر ارتش شاهنشاهي بر ساواك اين معجزه خدا بود كه خدا ما را نجات داد مي فرمايد بزرگترين معجزه الهي روزگار ما بود. خوب دهه فجر بايد چكار كنيم؟ بعد مي فرمايند دهه فجر مردم با انقلاب اگر قهر كردند بايد آشتي كنند. قهر كه نكردند شما خون داديد جان داديد در همه قسمتهاي انقلاب بوديد. منتهي هر سال بايد تجديد كنيد ميثاق با انقلاب ببنديد.

به درک واصل شدن یزید
چهاردهم ربيع را بگويم دلتان شاد شود به درك واصل شدن يزيد بن معاويه در سن سي و هفت سالگي هم است خدا يزيد را لعنت كند در چهاردهم ماه ربيع عمدا اينرا گفتم تا قلبتان شاد شود كه لعن بر يزيد كنيد اين بي وجدان نامرد سه سال و نه ماه حكومت كرد با اين همه جنايت كرد كه روي جنايتكارها را سفید کرد.
حضور جوانان امت اسلامی در خدمت مقام معظم رهبری حفظ بیداری اسلامی
جوانان امت اسلامي پيش آقا آمدند اين هم خيلي كار بزرگي بود از تمام كشورهاي اسلامي و غير مسلمان خدمت مقام معظم رهبري آمدند جوانها كار را پيش مي برند امام هم سراغ جوانها مي رفت پيغمبر(صلی الله علیه وآله) را هم جوانها كمك كردند فرمودند من كه مبعوث شدم جوانها من را پذيرفتند اما پيرمردها من را رد كردند.حضرت موسي(علیه السلام) را هم جوانهايش ياري دادند انقلاب ما را هم جوانها ايجاد كردند بعد آقا صحبتهاي بسيار مهم ارزشمند و هدايتگري كردند فرمودند بيداري اسلامي بر دوش شما است مواظب باشيد انقلابتان را نربايند كلاه سرتان نگذارند.

دو تفکر انحرافی غربی
بعد فرمودند غربيها از آن زمانيكه سلطه بر كشور هاي اسلامي پيدا كردند دو تفكر انحرافي ايجاد كردند يك تفكر اين بود تلقين كردند كه شما مسلمانان نا توان هستيد شما هيچ كار نمي توانيد انجام دهيد انقلاب اسلامي ثابت كرد ما همه كار مي توانيم انجام دهيم اگر طاغوتها سر نگون شدند به بركت همين ها بود و تلقين دوم كه ابر قدرتها شكست نمي خورند مرتب در ذهن ما مسلمانها كردند آمريكا را نمي شود شكست بدهي غربيها را نمي شود شكست بدهيم اسرائيل را نمي شود شكست بدهي اين دو تفكر انحرافي را فرمودند اين دست هدايتگر مقام معظم رهبري بالاي سر جوانهاي اسلامي است و نقش هدايتگري دارند انتخابات سالم را هم مطالبي را داشتيم عمري باشد انشاءالله جلسه بعدي بيان مي كنيم.
والسلام علیکم و رحمة الله

 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.