سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

فحشا و منکرات از ناحیه ماهواره یکی دیگر از عوامل از هم پاشیدگی خانواده

خطبه های نماز جمعه به امامت امام جمعه حجت الاسلام و المسلمين حاج آقاي ابراهيمي 26/12/90
فحشا و منکرات از ناحیه ماهواره یکی دیگر از عوامل از هم پاشیدگی خانواده
http://yascms.ir/emam/ebrahimi3.png

بسم الله الرحمن الرحيم
خطبه اول

مهمترين عوامل فروپاشي خانواده را مورد بحث قرار داديم و در هر خطبه يكي از مهمترين عواملي را كه كارشناسي شده بود و در كتابها و روزنامه ها و مجلات قضات محترم دادگستري و كسانيكه مستقيم با پرونده هاي طلاق و از هم پاشيده شدن خانواده ها سر و كار داشتند خدمت شما عرض كرديم و امروز هم يكي ديگر از آن عوامل را خدمت شما عرض مي كنم انشاءالله كه در جامعه ما اينگونه عوامل وجود نداشته باشد يا اگر خداي نكرده در خانواده اي يكي از اين عوامل بوجود آمد مومنين، متدينين و پدر و مادران دست به دست هم بدهند تا اين عوامل جدايي را از بين ببرند تا مبادا خانواده و فرزندان ما دچار آسيب شوند.
فیلمهای مبتذل موریانه ای که روح انسان را می خورد
يكي از آن عوامل فساد و فحشا و بي بند و باري است آن فساد و فحشا و بي بند باري كه از ناحيه برنامه هاي مستهجن ماهواره ها پيدا مي شود از طريق سايتهاي مبتذل اينترنتي از طريق فيلمهاي مبتذل كه در عمق خانواده مسلمان جايگزين مي شود و مثل موريانه كه پايه يك ساختمان را كه از چوب باشد مي خورد و يكدفعه ساختمان فرو مي ريزد به جان ايمان و تقوا و به جان روح و روان زن و شوهر مي افتد و زندگي آنها را بر سرشان خراب مي كند روي اين موضوع بايد خدمت شما عرض كنيم برادران،خواهران دشمنان ما بيدارند پيشرفت اسلام را مشاهده كرده و مشاهده مي كنند منابع غني كه در دست مسلمين است هميشه مشاهده كردند دشمنان عنود و بيدار هستند براي اينكه بر مسلمانان تسلط پيدا كنند.
تلاش دشمن در جنگ نرم پس از شکست در جنگ تحمیلی
يكي از راههاي تسلط دشمنان قسم خورده اسلام بر عليه مسلمانان و بر عليه جوامع اسلامي گسترش فحشا و زشتي و پليدي و منكرات در بين آنها بوده است اين يكي از مهمترين ترفندهاي دشمن است مخصوصا دشمن روي نظام جمهوري اسلامي سرمايه گذاري ويژه اي دارد چون قلب تپنده بيداري اسلامي در جهان از ايران است از طريق جنگ تحميلي نتوانستند به كشور ما آسيب بزنند.
هدف دشمن از ایجاد جنگ نرم
شيوه هايي كه در گذشته استفاده كرده بودند و موفق شده بودند از همان شيوه هاي فرهنگي آمدند برنامه ريزي كردند تدارك ديدند اجرا كردند يا در حال اجرا هستند، براي اينكه جوان مسلمان را از ابتكار و خلاقيت در عرصه هاي مختلف علمي، اجتماعي و از پيشرفت باز دارند. از طريق جنگ تحميلي نتوانستند جوان ما را باز دارند گفتند كه بايد او را به ديدن صحنه های زنان و مردان انسان نما سرگرم كنيم به انسانهايي كه در نهايت پستي و حيوانيت، صحنه هايي از خود فروشي و هم جنس بازي را نشان دهيم به چه هدفي؟ تا اين جوان مجال فكر کردن را پيدا نكند، تا جوان ما مجال تعقل و ترقي و تكامل را پيدا نكند تا جوان ما احساس كمبود در كشور پيدا نكند تلاش براي پيشرفت علمي، صنعتي نداشته باشد جوان ما مردم ما را سرگرم كنند به يك كالاهاي توليدي كه در غرب است تبديل به يك عده مصرف كننده شوند اين يكي از مهمترين كارهاي دشمن است. دشمن براي اينكه با نظام جمهوري اسلامی مقابله كند با مسلمان بيدار مقابله كند با مومن و متديني كه در ايران اسلامي زندگي مي كند مقابله كند با جوان شيعه و مسلمان مقابله كند فساد و فحشا را ترویج کند گسترش مواد مخدر، گسترش شراب، قمار، در بين نسل جوان را راه انداخت.
فساد و فحشا موجب از دست دادن اندلس
وزير مستعمرات انگليس گفته بود ما اسپانيا را بوسيله فساد و فحشا از مسلمانان گرفتيم اندلس يك كشور اسلامي است که قرنها در دست مسلمانان بود چگونه يك كشور را انگليسي هاي مكار از دست ما گرفتند فرمودند همان كاري كه در آنزمان طي كرديم الان هم در ايران اسلامي براي اينكه به اسلام، تشيع و مملكت اسلامي ما ضربه بزنند مي گويند ما اسپانيا را بوسيله فساد و فحشا گرفتيم يك كتابي را وزارت مستعمرات انگليس چاپ كرده عربي هم ترجمه شده است فارسي هم ترجمه شده است اينها اين كتاب را در گذشته به جاسوسهاي خودشان مي دادند مي گفتند بر طبق اين كتاب عمل كنيد اسم اين كتاب كيف نحطمه الاسلام يعني چگونه اسلام را نابود كنيم؟ چگونه بر مسلمانان تسلط پيدا كنيم؟
توطئه پادشاه مسیحی علیه اسلام
در يك جلسه مشاوره يكي از پادشاهان مسيحي تمام جاسوسان را جمع مي كند و مي گويد راهكار شما براي تسلط بر كشورهاي اسلامي چه مي تواند باشد؟ آنها اعلام مي كنند ما از طريق جنگ نمي توانيم چون بعد از جنگهاي صليبي بوده است گفتند ما از طريق جنگ نمي توانيم بر مسلمانان پيروز شويم بايد از طريق صلح و با اين اصول بر مسلمانان تسلط پيدا كنيم با آنها قرارداد صلح ببنديم و سه اصل را يكي از جاسوسان پيشنهاد مي دهد.
سه اصل در قرارداد بین مسلمانان و مسیحیان از نظر جاسوس مسیحی
اصل اول مي گويد شما قرارداد ببنديد آزادي دينی، يعني هر كس آزاد است هر ديني را كه بخواهد انتخاب كند، دوم آزادي تعليم و تربيت كجا آدم درس بخواند پيش چه معلمي درس مي خواند معنا ندارد علم علم است در ايران درس بخواند در انگليس درس بخواند آمريكا درس بخواند هر كجا مي خواهد درس بخواند اصل آزادي تعليم و تربيت، اصل سوم آزادي تجارت است تجارت هم بايد آزاد باشد بايد تمام مبادي ورودي براي اجناس در كشورها بايد آزاد باشد اين قرارداد را بايد ببنديم بعد اين جاسوس توضيح مي دهد و مي گويد نتيجه اين سه اصل چيست؟ نتيجه اصل اول آزادي دين، مبلغين مسيحي به راحتي در كشورهاي مسلمان مي توانند تبليغ مسيحيت كنند بچه هاي مسلمان را با تبليغات، مسيحي كنند بر فرض هم اگر جواني مسيحي نشد اين جوان ديگر نسبت به دين خودش سست مي شود ترديد نسبت به اسلام برايش ايجاد مي شود، ديگر براي دين جانفشاني نمي كند براي دين ديگر حاضر نيست پايبندي كند با همين اصل آزادي دين مي توانيم ريشه دين را بزنيم اين يكي ار برنامه هاي آنها است حالا ببينيد در ماهواره ها چه مي كنند؟ بيش از چهل شبكه فارسي زبان چقدر تبليغات مسيحيت عليه اسلام است و چگونه و با چه ترفندي اين مسيحيتي كه دنيا را به آتش كشيده است در افغانستان قرآن را مي سوزاند جوانهاي مسلمان را به رگبار مي بندد در عراق به اسم صلح و آزادي ببين چه كرده است و چه مي كند به اسم رأفت و رحمت چه بلايي بر سر مسلمانان اينها آوردند به اسم آزادي دين اسلام را از آنها بگيريد به اسم آزادي تعليم و تربيت اين مي شود كه مبلغين ما مي آيند جوان مسلمان را به كفر مي برند پدر و مادر مسلمان ولي فرزند را طوري تربيت مي كنند كه ضد اسلام و ضد ارزشهاي ديني، ضد حجاب، ضد تعليم و تربيت ديني است.
نتیجه اصل آزادی تجارت برای مسلمانان
به اسم آزادي تجارت پايه اقتصاد مسلمانان را سست مي كنيم آنها را ناتوان مي كنيم آرام آرام مجبورند تسليم ما شوند و وارد كننده كالاهاي زرق و برق مي شوند و كارخانه هاي خودشان ورشكست مي شوند و به همین بهانه آزادي تجارت، مشروبات الكلي را وارد بازار مسلمانان مي كنيم. بعد آنها اقدام مي كنند و با شراب خواري به هر كار زشت و ناپسندي دست مي زنند شرف خودشان را از دست مي دهند جسم خودشان را ناتوان، عقل خودشان را عليل و آن وقت مثل گوسفند مطيع ما مي شوند . اينها برنامه هاي دشمن است دشمن ما بيدار است هم پول دارد و هم امكانات و هم از وسائل مدرن براي كوبيدن اسلام و مسلمانان استفاده مي كند.
وزارت مستعمره انگلیس: راه مقابله با اسلام، سست کردن عقیده مسلمانان است
وزارت مستعمرات انگليس برنامه هايش را در همان كتاب اينطور نوشته است براي اينكه با اسلام بخواهيم مقابله كنيم بايد رابطه مسلمان را با اسلام سست كنيم پايبند نباشند جوان پايبند به دين نباشد چگونه پايبند نباشد ايجاد شك در عقيده او كنيم در او ترديد ايجاد كنيم جوان مسلمان را نسبت به ارزشهاي دیني اش سست كنیم دوم كاري كه بايد انجام دهيم زنان مسلمانان را براي كشف حجاب فريب دهيم شما در دوران رضاخان به زور مي خواستند كشف حجاب كنند چادر از سر زن مسلمان بردارند عفاف او را بربايند حاضر نمي شد ولي امروز در جامعه شما نگاه كنيد در جوامع مسلمان سراسر دنيا نگاه كند. حالا در ايران اسلامي كه الحمدلله دشمن به آن اندازه نتوانسته است ولي باز هم ما مظاهرش را در كوچه و خيابان مي بينيم ترفند دشمن اجرايي شده است دختر مسلمان و زن مسلمان را براي كشف حجاب فريب دهيد بعد هم جوانها را تحريك كنيم كه دنبال آنها راه بيفتند تا فساد در بين مسلمانان رواج پيدا كند اين يكي از برنامه هايشان بوده است.
هدف شبکه های صهیونیستی ایجاد شبهه در دین برای جوانان
يكي ديگر از برنمامه هايشان اين بود كه از حج و نماز جماعت و عزاداري در اينجا نوشته است حسين ولي ما مي گوييم عزاداري بر امام حسين (عليه السلام) جلوگيري كنيد اينها برنامه هايي است كه دارند الان هفده هزار شبكه ماهواره اي برقرار است هفده هزار بيش از چهل شبكه فارسي زبان اين بودجه هايش را چه كسي مي پردازد بودجه هاي سنگين اين همه فيلم ساخته مي شود اين همه هزينه سنگين مي برد آيا اينها واقعا دلشان براي مسلمان و جوان مسلمان واقعا مي سوزد كه مي خواهند ما را سرگرم كنند عمده هزينه اينها را وزارت خارجه آمريكا و وزرات خارجه انگليس پرداخت مي كند عمده اينها را صهيونيستها با بودجه اي كه از وزارت خارجه آمريكا و انگليس دريافت مي كنند اداره مي كنند آنهم براي اينكه به جوان مسلمان ضربه بزنند در جنگ نتوانستند.
سلحشوری جنگجویان مسلمان حاصل قطرات خون شهدا
در جنگ يك جواني كه به شهادت مي رسيد پرچم از دستش مي افتاد خونش بر زمين مي ريخت دهها جوان ديگر مي روييدند اين پرچم را بر مي داشتند در جبهه آموزش مي ديدند و به جبهه اعزام مي شدند هر قطره خوني كه از شهيد بر زمين مي ريخت سلحشوري ايجاد مي كرد مردانگي ايجاد مي كرد.
جوانی که اسیر فحشا و مواد مخدر شد
اما الان شما نگاه كنید امروز جوان ما اگر در تيررس زهرآگين برنامه هاي مستهجن ماهواره قرار بگيرد در تيررس مواد مخدر قرار بگيرد و بر زمين افتاد اين را ما از دست داديم جوان ديگر به درد دين مي خورد؟ نه، به درد ناموس كشور مي خورد؟ نه، اين به ناموس خودش رحم نمي كند مي تواند از اين مملكت دفاع كند او اسير است اسير مواد مخدر شده است او ديگر خودش را هم باخته است زندگي خودش هم به فلاكت و بدبختي كشيده شده است اينها برنامه هاي دشمن است اينها كارهاي دشمن است امروز ماهواره ها كاري كه انجام مي دهند آن دستورات خدا را مي خواهند در جامعه بشكنند آن حريم شكسته شود حرمت بين ارتباط با نامحرم شكسته شود آن حريمها را مي خواهند بردارند روابط را عادي جلوه دهند البته همه برنامه هاي ماهواره كسي نمي تواند بگويد مطلقا مستهجن است برنامه هاي خوب هم دارد آموزشي هم دارد ولي استفاده اي كه خداي نكرده از ماهواره مي شود بيشتر فحشا و منكرات است اصلا برنامه هايي كه راديو آمريكا داشت كجا و كجا داشت برنامه هاي سياسي ديدند كه رونق پيدا نمي كند مخاطب ندارد اما شبكه هاي بي بي سي، فارسي وان، شبكه هايي كه در بحث فساد جنسي مي روند مي بيني كه پر مخاطب مي شوند و بيننده زيادي دارند و جوان ما را به سمت نابودي مي برند خانواده هاي ما را به سمت نابودي مي برند به سمت رواج خشونت به سمت شكسته شدن قبح گناه در جامعه عادي، جلوه دادن روابط با نامحرم، تحقير فرهنگ اسلامي می برند.
ورود به عنوان کاریابی و کشیدن زنان به ابتذال در امارات
يكي از كارهايي كه باز اين ماهواره ها انجام مي دهند اينها اكثرا زير نظر يهوديان صهيونيست اداره مي شوند بعنوان شركتهاي كاريابي ببينيد چه بر سر دختر و زن مسلمان در آسياي ميانه و ايران آوردند اينها بعنوان شركتهاي كاريابي وارد مي شوند زنان و دختران را به امارات ميبرند بعد آنها را با روشهاي مخصوص در امارات آلوده مي كنند و اينها را به شبكه هاي فحشا در اروپا مي فروشند و هنگامي هم كه اينها وارد مي شوند پاسپورت آنها را مي گيرند و اينها ديگر نمي توانند پيش خانواده شان برگردند اين يكي از كارهايي كه دشمن براي نابودي جوان در كشورهاي اسلامي بكار مي برد براي نابودي نسل جوان بكار مي برد حالا اين غير مستقيم برنامه هاي مستهجنشان است در آمريكا بيست و چهار مجرمي كه متهم به قتل بودند متهم به تجاوز بودند سوالاتي كردند سازمان اطلاعات آمريكا اينرا چاپ كرده است هشتاد و يك درصد از اين متهمان اعلام كرده بودند بخاطر اينكه ما فيلمهاي مستهجن را ديديم و همان كارهاي در فيلم ما ديديم همانها را مي خواستيم در جامعه پياده كنيم يكي از اين متهمين به پنج كودك تجاوز كرده است كه يكي از آن كودكان زير چهار سال است اينگونه تاثيرات مخربي اين فيلمها و اين شبكه ها مي تواند نسبت به جامعه ما ايجاد كند من شنيدم كه خود يهوديت، صهيونيست به هيچ وجه از اين ماهواره استفاده نمي كند من شنيدم در ژاپن اينگونه نيست آزاد باشد و درش را به روي ماهواره هاي اروپايي باز كرده باشد و آنها فرهنگشان دارد از هم پاشيده مي شود خوب اين وضعيتي كه اين شبكه ها دارند ايجاد مي كنند قطعا روي خانواده ها اثر منفي دارد گزارشي كه قضات محترم به بنده اعلام كردند يكي از عوامل طلاق را همين نشستن پاي فيلمهاي مستهجن، مخصوصا فيلمهاي مستهجن ماهواره اي اعلام كردند اين سرنوشت و آخر كاري كه اين شبكه ها بر سر خانواده هاي مسلمان آوردند كه اعلام كردند هفده هزار شبكه ماهواره اي بيش از چهل شبكه فارسي زبان اينها هم پول دارند هم امكانات دارند چقدر وقت جوان و خانواده ها را مي گيرند سرگرم مي كنند اين بخشي از توطئه دشمن است براي اينكه به اسلام به ملت ايران مخصوصا به نسل جوان و جوانان مسلمان ضربه بزنند.
خطبه دوم
«اوصيكم عبادالله و نفسي بتقوی الله»
آنچه که خوشبختی می آورد

در آغاز خطبه دوم هم خود و هم همه شما برادران و خواهران مكرمه را به تقواي الهي دعوت مي كنم انجام دستورات خداوند و پيامبر(صلی الله علیه وآله) است كه خوشبختي مي آورد انجام دستورات ائمه معصومين است كه خوشبختي مي آورد گوش به حرف عقل دادن خوشبختي مي آورد گوش بحرف هواي نفس و شيطان غرق در شهوات و دنيا نتيجه اش بدبختي هم در اين دنيا و هم در آخرت است اميدواريم خداي متعال توفيق رهرويي دستورات خداوند را به همه ما كرامت بفرمايد.
وظایف ما در مقابل امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)
اولين نكته در خطبه دوم سفارش مي كنم كه نام و ياد حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه) را در فضاي ذهن و در قلب خودمان بيشتر زنده نگه داريم براي سلامتي حضرتشان صدقه بدهيم منتظر باشيم بالاخره وضع از اين بهتر مي شود و جهان زير چتر امامت حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه) قرار مي گيرد هر وقت نام حضرت را مي شنويم به نام حضرت احترام كنيم اين اسمي كه برده مي شود به نام حضرت بلند شويم از اينكه ما به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)دسترسي نداريم آقا همه جا هستند ولي از اينكه ما به آقا دسترسي نداريم هميشه ناراحت باشيم خودسازي، تزكيه به ياد حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه) باشيم از حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه) استمداد بطلبيم از ولي فقيه تبعيت كنيم و براي اصلاح جامعه كوشش كنيم.
رفتار امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) با مسلمانان در زمان غیبت
خود آقا مي فرمايند «إنا غير مهملين لمراعاتكم»ما هيچ وقت نشده است كه شما را مراعات كنيم و شما را رها كنيم خودشان مي فرمايند«و لا ناسين لذكركم» ما هيچوقت شما را فراموش نكرديم ما هم هيچوقت آقا را فراموش نكنيم محبت دو طرفه باشد مي فرمايند«فليعمل كل امرء منكم بما بقرب به من محبتنا» سعي كنيد كارهايي انجام دهند كه روز به روز به محبت ما نزديكتر شوند و از كارهايي كه موجب ناراحتي ما مي شود پرهيز كنند. بالاخره در مشكلات در خانه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) برويم و از ايشان كمك بگيريم.
توسل به حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه) و شفای بیمار
يك داستان كوتاه را در پايان اين سال عرض كنم يك بنده خدايي دو تا از پسرانش را از دست مي دهد اين خانم وقتي اين مصيبت را مي شنود سكته مي كند و دكترهاي متعدد معالجه هاي متعدد بر اثر اين سكته و بر اثر فلج شدن بدن و چشمهايش را هم از دست مي دهد تا اينكه يك شب متوسل به حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه) مي شوند مرد اين خانه مي گويد من به حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه) متوسل شدم خوابيدم و ساعت چهار بلند شدم و ديدم كه سر و صدايي از پايين دارد مي آيد وقتي كه رفتم ديدم كه دخترم سالها يا ماهها بود كه نمي خنديد خندان و خوشحال است گفتم چه اتفاق افتاده است؟ مهماني از جايي برايمان آمده است گفت نه بابا مادرمان را شفا دادند گفتم چگونه مادر را شفا دادند؟ گفت مادرم صدا زده كه بلند شويد آقا را بدرقه كنيد آقا را بدرقه كنيد ما در خواب كه بلند نشديم ايشان خودش دنبال درب خانه دويد مي گويد من نگاه كردم ديدم بله خانم صحيح و سالم است گفت يك سيد جليل القدري در لباس اهل علم پيش من آمد و شما همه خواب بوديد و به من خطاب كرد اينقدر گريه نكن خوب مي شوي اينقدر اظهار ناراحتي نكن بلند شو گفتم آقا من نمي توانم بلند شوم فلج شده ام گفتند مي گويم از سر جايت بلند شو و ديگر نمي خواهد اين دارو ها را مصرف كنيد و همينكه گفت بلند شو من بلند شدم و همينكه حركت كردند كه بروند من شما را صدا زدم كه بلند شويد كه از اين آقا استقبال كنيد ايشان را مشايعت كنيد دنبالش برويد شما كه بلند نشديد من خودم تا در خانه پشت سر ايشان رفتم حالا ما واقعا امام داريم به حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه) معتقد باشيم و به يادشان باشيم قلب و روح خودمان را به حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه) پيوند بدهيم.
تحویل سال در کنار قبور شهدا
بنده مي خواهم عرض كنم با جوانهاي ستاد نمازجمعه شروع سال تحويل را برنامه در كنار مزار شهدا گذاشتيم شهداي شهرستان در بهشت زهرا(سلام الله علیها) سال تحويل مي خواهيم در خدمت شهدايمان باشيم و حاضرين به غايبين هم اطلاع رساني كنند با زيارت آل ياسین كه زيارت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است مثلا ما به زيارت امام رضا(علیه السلام) مي رويم و زيارت امام رضا (عليه السلام) را مي خوانيم در جوار شهدايمان انشاءالله با زيارت آل ياسین به استقبال سال جديد برويم خانواده محترم شهدا اگر مي خواهند هفت سينشان را بياورند آن لحظه كنار شهدايشان بياوردند چون من فكر كردم ديدم كه شما مردم و مردم شهرستان براي سال تحويل به زيارت اهل قبور مي روند و كار بسيار خوبي هم هست گفتيم امسال اصلا مراسم سال تحويل را در كنار شهداي عزيزمان برگزار مي كنيم و از ارواح شهداي عزيزمان استمداد بطلبيم كه سالي همراه با خير و بركت و صحت و سلامت انشاءالله براي همه مسلمانها و همه بشريت براي همه مردم و ملت ايران و براي همشهريان و براي خودمان خداوند قرار دهد پس انشاءالله وعده من و شما يك ساعت و يا قبل از سال تحويل كنار مزار شهدا در بهشت زهرا(سلام الله علیها) باشد.
سال1390 سال حضور همه جانبه مردم در صحنه های ملی
سالي كه گذشت بر ما سال بسيار خوبي بود بايد خدا را شكر كنيم كه مردم آنجا كه اسلام نياز داشت حضور پيدا كنند حضور پيدا كردند در راهپيمايي هاي متعدد شما مردم و همه مردم شيعه واقعا چيزي كم نگذاشتيد در راهپيمايي بيست و دوم و قبل از آن راهپيمايي روز قدس در انتخابات، همه الحمدلله به يك نحوي آنچه كه در توان داشتند حضور پيدا كرديد راي داديد شركت كرديد خدا به شما خير و خوبي بدهد كار بسيار ارزشمندي انجام شد مهم اين بود كه پاي صندوق راي حاضر شويد و راي دهيد و شور و نشاط ايجاد كنيد حالا به هر كانديدايي كه مد نظرتان بوده است راي داديد مأجوريد كسي هم حق ندارد از كسي بازخواست كند چرا شما به اين آقا راي داديد به آن آقا راي داديد دلم مي خواهد كه به هر كس راي دادم تشخيصم اين بوده است اگر بنا به اجبار بود خود آقا اعلام مي كرد مي گفتند حكم من اين است فقط به اين آقا راي دهيد حكمي كه نيامده است به ما گفتند كه به افرادي كه مورد تائيد شوراي نگهبان بودند شما راي دهيد يك نفر را اصلح تشخيص داديد به او راي دهيد خوب چون انگشتان ما متفاوت است افكار هم متفاوت است يك كسي تشخيص مي دهد اين آقا راه را بهتر مي رود شما تشخيص مي دهيد آن آقا بهتر مي باشد همه در يك جهت قدم برميداريد الحمدلله حضور بسيار خوبي با آرامش تمام حضور حداكثري دست مريضا مردم شهرستان بافت واقعا در استان درخشيدند كام همه شيرين شد حضور هشتاد و چهار درصد خيلي رقم بالايي است در تهران حدود چهل و پنج درصد و اينرا هم عرض كنم در تهران هميشه انتخابات مجلس سي و پنج درصد بوده است ولي اين دوره چهل و پنج درصد مردم شركت كردند در كشور حدودا شصت و چهار درصد مردم شركت كردند متوسط ولي در شهرستان بافت هشتاد و چهار درصد اين اعلامي كه آقاي استاندار فرمودند.
پیشنهادات امام جمعه شهرستان بافت به نماینده منتخب مردم
كانديدايي هم كه مورد نظر شما بود الحمدلله انتخاب شده است كارها را بايد پيش ببرد خدمتگزار باشد و يكي از بهترين خدماتي كه مي خواهد انجام دهد به ايشان هم من پيشنهاد دادم يك اتاق فكر از افكار مختلف تشكيل دهد ديگر شعارها و كارهاي احساسي جواب نمي دهد بايد به سمت تعقل و تفكر برويم يك اتاق فكر از افراد خوش فكر انتخاب كنيد در سه شهرستان اينها بنشينند شناسايي كنند مشكلات را شناسايي كنند اين قدم اول بود قدم دوم كه به ايشان پيشنهاد دادیم اين بود كه براي اشتغال بايد يك فكري كنيم پشت ميز نشيني ديگر تمام شده است ادارات ما ديگر اشباع شده است ديگر صندلي بخواهند بياورند كجا مي خواهند بگذارند چنين چيزي نمي شود كجا مي خواهند بگذارند كسي هم كه تا استخدامش تمام نشده است كه نمي شود بگويي برو يكنفر ديگر مي خواهيم جايت بياوريم يكي از بهترين شيوه ها الان در كشور چين با اين یک ميليارد جمعيت چكار كرده است و دنيا را هم گرفته است، اشتغال خانگي ايجاد كرده است ظرفيتهاي زيادي در اين شهرستان ناشناخته مانده است دست به دست هم براي پيشرفت همه جانبه با استفاده از همه افكار، با وحدت، برادري، همدلي، به بعضي از مديران من گفتم بعضي از مديران ما ممكن است توان نداشته باشند قشري نگر باشند طايفه نگر باشند مدير ما بايد مديريتش براي همه باشد علي سويه باشد نه اينكه يك گروه را ببيند و يك گروه را نبيند اين خيلي ضرر دارد سينه اش بايد مثل دريا باشد مثل كوه استوار باشد بتواند براي همه خدمت كند قشري و طايفه اي و بخشي نگر و سليقه اي نباشد خوب اين مطالبي بود كه خدمتشان عرض كرديم و ايشان هم قولي دادند تا آن جا كه در توان است براي پيشرفت همه جانبه شهرستان كوشش كنند.
تحویل سال از نگاه امام راحل رضوان الله تعالی علیه
سال نو انشاءالله سالي پر از خير و بركت باشد و يكي از كلمات حضرت امام(ره) را در باب تحويل سال اينكه حال ما عوض شود چه حالي؟ امام بزرگوار ما مي فرمايند كه حال ما عوض شود كه براي او يعني براي خدا براي بندگان خدا هم خدمت كنيم اينكه دعا مي كنيم خدايا حال ما را به احسن الحال قرار بده، احسن الحال از نظر حضرت امام(ره) چيست؟ اينكه براي خدا و براي بندگان خدا انسان بتواند خدمت كند اين فرمايش حضرت امام است.
دومين نكته ارتحال حجت الاسلام و المسلمين حاج سيد احمدخميني(رحمة الله عليه) را داريم فرزند گرامي حضرت امام(ره) خدا ايشان را رحمت كند اين بزرگوار هميشه مشاوري امين براي حضرت امام(ره) بودند و بخش مهم زندگي ايشان صرف امام بزرگوار شد يكي از بخشهاي مهم زندگي اين بزرگوار بعد از حضرت امام(ره) بود واقعا امتحان بود ايشان همانگونه كه در كنار امام بودند همينگونه هم در كنار مقام معظم رهبري هم بودند همانگونه كه از امام دفاع مي كردند همينگونه هم از مقام معظم رهبري دفاع كردند همراهي كردند خدا اين بزرگوار را رحمت كند.
رعایت حق الله در معاملات
نکته بعدی راجع به بازار چند جمله اي را صحبت كنيم تابلوهايي را نصب كردند چند دقيقه اي را راجع به فقه بازار و كسب روزي حلال صحبت كنيد ببينيد پيشاپيش به همه بازاريان تبريك عرض مي كنيم مردم طبيعتا مي خواهند از شهرستان اجناسشان را خريداري كنند بايد كاري كنيم مردم اعتمادشان از مغازه داري و محلي و شهري برنگردد اگر احساس كند اين جنسي كه شما مي فروشيد همين جنس را در كرمان ارزانتر مي دهند به هر قيمتي باشد ديگر رغبتش به شما كم مي شود و مي رود در كرمان يا در سيرجان يا در جاي ديگر خريد مي كند يا خداي نكرده جنس را تقلبي باشد و جنس خوبي نباشد بالاخره اعتماد مردم بر مي گردد كاسب بايد اولين كاري كه انجام مي دهد بايد اعتماد را جلب كند از طرفي من هم هميشه به مردم شريف سفارش كردم كه تا مي توانيد از شهر خودتان خريد كنيد بالاخره اين كاسب و بازاري در اين شهر بيمه پرداخت كند بچه همين شهر است سرمايه اش را خوابانده است شما بايد كمكش كنيد اگر شما خريد كنيد چرخه اقتصاد در داخل همين شهر مي چرخد باعث رونق اقتصادي همين شهر مي شويد اگر شهر رونق داشته باشد يكي دو تا از بچه هاي خودتان را هم مي تواند بكار بگيرد و شهر پيشرفت مي كند خوب اين مايه رونق اقتصادي شهر مي شود از آنطرف هم كاسب بازاري ما مومن و متدين او حق الله را مراعات كند حق مردم را مراعات كند گرانفروشي نكند اعتماد را از دست ندهد ما يك وسيله اي مي خواستيم فرض كنيد چند روز پيش بدهيم گازسوز كنند آمد و گفت اين وسيله قيمتش با اين وسيله اين قيمت است حالا رفتيم وسيله اش را نصب كرده مي بينيم وسيله اش باعث شده است استارت ماشين ما خراب شده است صدهزار تومان هم به گردن ما گذاشته است و آن جنسي هم كه خودش نوشته است نگذاشته است حالا من ديگر صد سال ديگر پيش اين آقا نمي روم چون كلاه سر ما گذاشته است ما امام جمعه بوديم كه هر روز تريبون نمازجمعه دستمان است مي آييم به تو مي گوييم با ما چنين كاري كردي حالا آن بيچاره بدبخت را چكار مي كنيم خوب ببينيد ديگر اعتماد سلب مي شود من به جوانان عزيزي مي خواهند كاسبي كنند عرض مي كنم يك شبه كه نمي شود شما ميلياردر شويد يك شبه كه نمي شود تمام وامهايي را كه گرفتيد صاف كنيد كم كم بقول عربها شوي شوي آرام آرام حركت كنيد اينكه نمي شود يك شبه بخواهيد پولدار شويد و از اين طرف ممكن است پول بيايد ولي از آنطرف هم مي رود بالاخره سر من كلاه گذاشتيد يك نفر هم سر تو كلاه مي گذارد آنهم جامعه وقتي اينگونه شد هيچ كس به هم رحم نمي كند بنابراين توصيه اي كه من دارم انصاف و عدالت را رعايت كنيد در نهايت با سود كم اين به نفع بازاري است بازاري ما اگر منفعت كم را الان در نظر بگيرد سود زياد و سود فراوان را در دراز مدت به دست آورده است از اعتمادي كه مردم به او پيدا مي كنند من در قم بازاريهايي را ديدم كه سود كم را در نظر گرفتند و مردم در صف ايستادند تا از او جنس بخرند از بس كه شركت كننده زياد بوده آن جبران شده است آدمي هم بوده است كه اينقدر گران ميداده است كه كسي نگاه به جنسش هم نمي كرده است سود كم را در نظر بگيرند و پاك زندگي كنند انشاءالله خداوند تبارك و تعالي بركت مي دهد.
والسلام علیکم و رحمة الله
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.