سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

داستانهای قرآنی : داستان حبه گندم و ضرب المثل زیبای انفاق

خطبه های نمازجمعه بافت به امامت امام جمعه بافت حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی مورخ 91/5/6
http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

بسم الله الرحمن الرحیم
داستانهای قرآنی : داستان حبه گندم و ضرب المثل زیبای انفاق
خطبه اول

از خطبه گذشته، برادران، خواهران، جوانان و نوجوانان عزیز، داستانهای کوتاه قرآنی را انتخاب کردیم و در خطبه اول مورد بررسی قرار می دهیم، همراه با آن پیامی که داستان می تواند داشته باشد. در این خطبه داستان کوتاه دانه گندم، حبه گندم و ضرب المثل بسیار زیبایی که خدای تبارک و تعالی در آیه 261 سوره بقره بیان کردند در مدت کوتاه این ضرب المثل قرآنی پیامی که این داستان کوتاه قرآنی دارد خدمت شما عرض می کنم انشاءالله دلهای شما به نور قرآن منور گردد.
ضرب المثل بخشش کنندگان به دانه پربرکت گندم
خدای تبارک و تعالی می فرماید«مَّثَلُ الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ» مثل انفاق در راه خدا، مثل کمک در راه خدا، ضرب المثل پول دادن در راه خدا و گره گشایی برای خدا، ضرب المثل حبه گندم است. «مَّثَلُ الَّذِينَ» مثال کسانی که در راه خدا انفاق می کنند «كَمَثَلِ حَبَّةٍ» مثل حبه و دانه گندم می باشد دانه گندم با برکت است، گندم اگر نباشد ما نه نماز می توانستیم بخوانیم و نه روزه بگیریم و نه زندگی ما اداره می شد.
تولید دانه گندم فاقد سلول حیات در آزمایشگاه
در آزمایشگاه دانه گندم را تولید کردند نشاسته ای که در گندم است تولید کردند پوسته روی آن را تولید کردند با تمام تلاش و کوششی که در آزمایشگاهها برای تولید گندم کردند منتهی این گندم ده سال زیر خاک بگذارید سبز نمی شود چون یک سلولی درون گندم است که این سلول باعث حیات و رشد می شود این سلول را نتوانستند تولید کنند.
ایجاد حیات بدست خداوند
«خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا»(سوره ملک، آیه2) حیات دست خداست در آزمایشگاه گندم مصنوعی را درست کردند ولی سلول حیات را نتوانستند در این گندم بگنجاند.
قصه دانه گندم
حالا قرآن می فرماید: کسانی که در راه خدا کار خیر انجام می دهند مثل دانه گندم است کشاورز این دانه گندم رامی کارد و به اذن خدا سبز می شود قرآن می فرماید وقتی دانه گندم کاشته شود« أَنبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ» از یک دانه هفت سنبله(سنبله یعنی خوشه) این خوشه که در دست من است بیست و هشت خوشه است. قرآن می فرماید یک دانه هفت خوشه دارد « فِي كُلِّ سُنبُلَةٍ مِّئَةُ حَبَّةٍ» هر سنبله یعنی هر خوشه صد دانه دارد، بنده وقتی مزرعه گندم رفتم یک خوشه گندم را پاک کردم دیدم صد و یک دانه گندم دارد منتهی یک دانه اش خیلی به درد نمی خورد البته بعضی گندمها چهل و پنج تا پنجاه دانه داشتند می فرماید هر خوشه ای صد دانه دارد توجه بفرمائید« وَاللّهُ يُضَاعِفُ» خدا دو برابر می کند یعنی یک دانه چهارده خوشه و هزار و چهارصد دانه می شود«وَاللّهُ يُضَاعِفُ لِمَن يَشَاءُ وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ» خوب چه بسا سال پر محصولی باشد از دوبرابر هم بیشتر می شود. در یکی از شهرستانها یک دانه گندم چهار هزار دانه گندم داده بود خوب این را برکت می گویند. این گندم که در دست من است آن را شماردم بیست و هفت خوشه است خوب حالا ما خودمان دیدیم چون در بعضی از تفاسیر نوشته بودند این دانه گندمی که هفت خوشه و هر خوشه صدتا فرضی و وجود ندارد حالا ما در شهرستان خودمان بیست و هفت خوشه را ما خودمان می بینیم.
پیامهای این مثل زیبا
خوب قرآن چه درسی برای ما می دهد؟ می فرماید آدم نیکوکار، آدمی که در راه خدا انفاق می کنی فکر نکنی این انفاق تو ابتر است و بی نتیجه است انفاق تو در راه خدا هفتصد برابر می شود اگر بیشتر شرایط انفاق در راه خدا مراعات کنی کار خیرت، هزار و چهار صد برابر می شود. اگر منت نگذاری و انفاقت را باطل نکنی، اگر جوری انفاق کنی که اگر با دست راست انفاق کردی دست چپ نفهمد، اگر به اهلش هم انفاق کنی «وَاللّهُ وَاسِعٌ» چند برابر یعنی پاداش شما در راه خدا نامحدود می شود. از انفاق کردن نترسید قرآن می فرماید ضرب المثل انسانی که در راه خدا انفاق می کند ضرب المثل دانه گندم است و کارش هدر نمی رود رویش دارد.
توسعه وجودی و روحی انفاق کننده و پر برکت شدن مال
حالا یک سوالی پیش می آید با توجه به مشبه و مشبه به که در این آیه مطرح شده آیا مالی که ما در راه خدا انفاق می کنیم چندین برابر می شود یا اینکه خود ما هم توسعه وجودی پیدا می کنیم، اخلاق و رفتار ما هم با این انفاق درست می کند این انفاق ما را زنده می کند. با توجه به مشبه و مشبه به، یعنی با توجه به اینکه کسانی که انفاق می کنند مثل آنها مثل حبه گندم است هم گندم رشد پیدا کرده یعنی مال شما رشد پیدا می کند و هم قلب پاک می شود و توسعه وجودی پیدا می کند، اخلاق، رفتار، خود انسان اصلاح می شود و خود آدم کارهایش درست می شود این درسی است از قرآن مجید می آموزیم.
صدقه در دست خداوند
انشاءالله این حدیث در جان ما و شما قرار بگیرد. رسول خدا حضرت محمد(صلی الله علیه وآله) می فرماید «مَا تَصَدَّقَ أَحَدٌ بِصَدَقَةٍ مِنْ طَيِّبٍ وَلا يَقْبَلُ اللَّهُ إِلا الطِّيبَ إِلا » هر کس از مال پاک و پاکیزه خودش که خدا به غیر پاکیزه قبول نمی کند در راه خدا انفاق کند« أَخَذَهَا الرَّحْمَنُ بِيَمِينِهِ» خدا بلند مرتبه و مهربان با دست راست این صدقه را می گیرد یعنی خدا با عنایت خودش قبول می کند « َإِنْ كَانَتْ تَمْرَةً فَتَرْبُو فِي كَفِّ الرَّحْمَنِ حَتَّى تَكُونَ» این صدقه ای که شما از مال پاک در راه خدای تبارک و تعالی انفاق کردید ولو یک خرما باشد ولو افطاری با یک خرما باشد خدای تبارک و تعالی این را تربیت می کند رشدش می دهد «أعظم من الجبل» این یک دانه خرما در راه خدا با مال طیب و طاهر، خمس داده و حلال و پاکیزه داده شود خدای تبارک و تعالی آن را رشد و تربیتش می دهد«أعظم من الجبل» یعنی او هم بالاتر می شود این ثواب انفاق در راه خدا است.
ماه مبارک و پاک کردن مال از دیدگاه امام سجاد(علیه السلام)
ماه ماه مبارک رمضان است یکی از برنامه های در راه ماه رمضان امام سجاد(علیه السلام) می فرماید ما مال خودمان را پاک می کنیم اگر حق الناسی به گردن ما است آن را می پردازیم اگر واجب مالی به گردن ما است آن را ادا کنیم اگر خمس و زکاتی به گردن ما است آن را ادا کنیم انفاق واجب و مستحب، ایتام، کار مسجد سازی، مصلا، الان مصلای شهرستان نیازمند کمک شما است چه عملی بهتر و با حسنه تر است که کسی زمین خودش را وقف مصلا کند یا اینکه زمینی بخرد تا میلیونها سال هر کس نماز می خواند از فیض نماز و ذکر و مناجات او بهره ببرد.
ماندگاری انفاق در راه خدا پیش خداوند
برادران، خواهران خداوند تبارک و تعالی می فرماید«مَا عِندَكُمْ يَنفَدُ وَمَا عِندَ اللّهِ بَاقٍ»(سوره نحل،آیه96) اگر میلیاردها تومان نزد شما باشد این تمام می شود و از بین می رود اما اگر یک میلیون تومان در راه خدا بدهد سالیان سال باقی است اگر میلیارد قصب زمین داشته باشید. اینها تمام می شود اما اگر انسان یک قصب از زمین را در راه خدا انفاق کند«عِندَ اللّهِ بَاقٍ» آن نزد خداست این پیام این آیه است.
راه حل اسلام برای برطرف شدن فقر و ناتوانی مکتبهای کمونیستی و سرمایه داری
بالاخره جامعه ما و جامعه جهانی، وقتی نگاه می کنیم هشتاد درصد فقیر هستند، بیست درصد مردم جهان سرمایه جهان در دست آنهاست. هشتاد درصد سرمایه دست آنها نیست چگونه باید این فقر را از بین برد؟ کمونیستها یک راهی پیشنهاد کردند که به صورت اشتراکی باشد میلیونها نفر را کشتند و نتوانستند فقر را از بین ببرند کشورهای آمریکایی و نظام سرمایه داری بنیادهای خیریه درست کردند که به فقرا رسیدگی کنید در عمل وقتی نگاه می کنیم این بنگاههای خیریه وجه سیاسی پیدا کردند باید ببینند به سیاست آنها می خورد یا خیر؟ نه نظام کمونیستی شرق و نه نظام سرمایه داری غرب هیچ کدام نتوانستند فقر را از بین ببرند هیچ کدام نتوانستند گره از کار بشر باز کنند. ولی این دستور قرآن است که می فرماید: اغنیاء برای خدا به فقرا انفاق کنید. اسلام راههای متعددی پیش رو بشریت گذاشته تا فقر ریشه کن شود. خوب این پیام آیه بود که خدمت شما عزیزان، بزرگواران، نمازگزاران و روزه داران عرض کردم کار و انفاقی که در راه خدا بخواهید انجام دهید مثالش مثل دانه گندم با آن توضیحی که خدمتتان عرض کردم و خوشه های گندمی را که نشان شما دادم و مشاهده کردید.
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»

آغاز خطبه دوم خود و همه شما را برادران و خواهران مکرمه دعوت به تقوای الهی می کنم یکی از راههای رسیدن به تقوای الهی تلاوت قرآن و عمل به قرآن در زندگی است. از تلاوت قرآن و عمل به قرآن در ماه مبارک رمضان بیشترین بهره را ببرید.
دعوت نابغه قرآنی جهان اسلام آقای محمدتقی خان
همین جا عرض می کنم به مناسبت بزرگداشت پنجم مردادماه سالگرد اولین اقامه نمازجمعه در کشور یکی از قاریان و حافظان برجسته بین المللی از کشور پاکستان، برادر عزیزمان آقای محمد تقی را دعوت کردیم بعد از نماز عصر ایشان به پنجاه روش قرآن را از حفظ و تلاوت خواهند کرد انشاءالله جلسه ما نورانی و با تلاوت ایشان زیباتر می شود انشاءالله بعد از نماز تشریف داشته باشید از ایشان بیشترین استفاده ببریم در حال حاضر ایشان در حوزه علمیه قم و در جامعة المصطفی جزء سربازان حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستند.
پنجم مرداد ماه سالگرد اولین اقامه نمازجمعه
در توصیه به تقوای از یک طرف و به مناسبت پنجم مرداد سالگرد اولین اقامه نمازجمعه در کشور است چون نماز از برکت امام و شهدا و از برکت انقلاب اسلامی اولین نمازجمعه توسط مرحوم آیت الله طالقانی اقامه شد شخصیتش مثل ابوذر، زبانش مثل شمشیر مالک اشتر بود اولین خطیب جمعه انتخاب شدند کم کم به سراسر ایران اسلامی و لطف الهی هم از همان اوایل انقلاب در شهرستان بافت ائمه محترم جمعه که سعیشان مشکور باشد انشاءالله و شما هم با شکوه هر جمعه در نماز حضور پیدا می کنید خدا انشاءالله همه شما برادران و خواهران مکرمه و همشهریان عزیز به ویژه جوانان و نوجوانان که نماز مال اینها است حفظ کند.
بهشتیان و اهمیت دادن به نمازجمعه
روایتی را به همین مناسبت خدمتتان عرض می کنم. بهشتیان چه کسانی هستند؟ چه ویژگی دارند و چه کار می کند که بهشتی می شوند؟ اگر می خواهیم در ماه مبارک خدا ما را جزء انسانهای بهشتی قرار بدهد به این کلام نورانی از رسول خدا(صلی الله علیه وآله) توجه کنیم و عمل کنیم پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله) فرمودند:«الا اخبرکم باهل الجنه»آگاه باشید توجه کنید نمی خواهید شما را به اهل بهشت راهنمایی کنم که چه ویژگی دارند؟ گفتند بله یا رسول الله(صلی الله علیه وآله) بفرماید«من لایشغله عن الجمعه حر شدید و لابردشدید و لا ردغ» فرمودند آن کسی است که روز جمعه در نمازجمعه شرکت کند و هیچ چیز مانع حضور او در نمازجمعه نشود سرمای شدید، گرمای شدید،«ردغ» یعنی باران بیاید کوچه ها گلی شود الحمدالله کوچه ها آسفالت است ولی در زمان رسول خدا(صلی الله علیه وآله) باران که می آمد کوچه گل می شد بهانه می کردند کوچه ها گل است نمی توانیم نماز جمعه بیایم منظور این است نه گرما، نه تجارت و نه سرما و نه کار و نه درس هیچی مانع نشود که او از نمازجمعه باز شود چنین کسی که مستمراً به نمازجمعه اهمیت دهد طبق فرمایش رسول خدا(صلی الله علیه وآله) او اهل بهشت است انشاءالله همه ما اهل بهشت باشیم.
وفات حضرت خدیجه کبری(سلام الله علیها)
مناسبتهای که در این هفته داریم بطور اختصار خدمت شما عرض می کنم. دهم ماه مبارک رمضان سه سال قبل از هجرت وفات مادر سادات حضرت خدیجه کبری(سلام الله علیها) است و سالی که این بزرگوار فوت کردند سال عام الاحزن نامگذاری کردند چون جناب ابوطالب و همسر باوفای پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله) فوت کردند پیغمبر(صلی الله علیه وآله) محزون بودند شخصیت بارز حضرت خدیجه کبری(سلام الله علیها)، اول زن مسلمان، اول کسی که تمام اموال خودش را در راه خدا داد، شخصیت بزرگواری که مادر حضرت زهرا(سلام الله علیها) و مادر بزرگ سادات و امامان معصوم است درود خدا بر این بانوی مکرمه، انشاءالله زیارت ایشان را در قبرستان ابوطالب یا معلات نصیب همه ما انشاءالله بفرماید.
اهمیت شیر مادر در اسلام
نکته بعدی دهم مرداد روز جهانی شیر مادر نامگذاری شده است یک هفته جهانی داریم که امروز جهان به آن دست پیدا کرده که اهمیت به شیر مادر داده شود. که از دهم تا شانزده مردادماه تبلیغ برای شیر مادر شود که مادران از شیر و سینه خودشان بچه هایشان را شیر بدهند هم از جهت حفظ و رشد و ارتقای سلامت ایمن بمانند.
ما به مجامع جهانی عرض می کنیم این فرمایشات را هزار و چهارصد سال پیش بهتر از شما قرآن و روایات گفتند خدای تبارک و تعالی می فرماید«وَالْوَالِدَاتُ يُرْضِعْنَ أَوْلاَدَهُنَّ حَوْلَيْنِ كَامِلَيْنِ» الوالدات تعبیر به ام نمی کند والدات جمع والده، والده یعنی آن کسی که بچه را به دنیا آورده است آن مادری که بچه را به دنیا آورده او باید دوسال کامل بچه را شیر بدهد نمی گوید مادر شیر بدهد مادر ممکن است بچه را به دنیا آورده یا مادری که ممکن است جانشین مادر شده باشد. می گوید مادری که بچه را به دنیا آورده او سزاوار است که باعث می شود هم وزن طبیعی مادر درست می شود و مشکلات بعد از زایمان به برکت شیر خوردن بچه و هم بچه سالم می شود.
رسول خدا(صلی الله علیه وآله) و اهمیت شیر مادر
روایت هم از رسول خدا حضرت محمد(صلی الله علیه وآله و سلم) داریم می فرمایند: «لَيسَ لِلصَّبِيِّ لَبَنٌ خَيرٌ مِن لَبَنِ اُمِّهِ»(عيون أخبارالرّضاعليه السلام ، ج ۱ ، ص ۸) هیچ شیری با ارزشمندتر برای کودک از شیر مادر نیست. شیر مادر بهترین غذا برای فرزند است که امیرالمومنین علی(علیه السلام) تعبیر به «اعظم برکه» کردند والاترین برکت در شیر مادر است. خوب این توصیه بود از طرف مرکز بهداشت که مادران مکرمه به این مطلب توجه پیدا کنند.( امام علي‏عليه السلام :ما مِن لَبَنٍ يَرضَعُ بهِ الصَّبِيُّ أعظَمُ بَرَكَةً عَلَيهِ مِن لَبَنِ اُمِّهِ هيچ شيري براي تغذيه كودك از شير مادرش با بركت‏تر نيست الكافي ، ج ۶ ، ص ۴۰ .)
بی اثر بودن تحریمها در اراده ملت و آثار آن
امروزه برادران و خواهران دشمن در تبلیغاتش صحبت از تحریم است مهم این مطلب این است بدترین تحریمها در جنگ تحمیلی برای ما درست کردند زمانی که تمام استکبار دست به دست هم برای نابودی نظام نوپای اسلامی دادند. بسیجیان ما آموزش ندیده بودند از روستاها حرکت کرده بودند نهایتا یک کلانشی داشتند سیم خاردار نداشتند هیچی به ما نمی دادند دشمن ما همه چیزی داشت ما هشت سال تحریم بودیم یعنی روز به روز به برکت دعای بقیة الله اعظم(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و به برکت رهبری حضرت امام(ره) و به برکت این جوانان و ملت روز به روز رشد کردیم و همه مشکلات را پشت سر گذاشتیم امروز هم پشت سر می گذاریم منتهی دشمن از نظر روانی می خواهد بر ما تسلط پیدا کند که هرگز نخواهد توانست.
امام بزرگوار می فرماید تحریم یک هدیه برای ما است. بعد می فرماید اگر یک ملتی ناهار و صبحانه و شام او را بدهند در نهایت همه چیز به او بدهند این ملت فلج می شود این مغزش بکار نمی افتد ولی ما در تحریم همه چیز را پیدا کردیم اینها همه می گذرد ما با همین تحریم به همه جا رسیدیم و خودمان را پیدا کردیم که باید روی پای خودمان بایستیم بنابراین استکبار خودش ضرر می کند.
محاصره اقتصادی از طرف دشمن و از دیدگاه حضرت امام(رحمة الله علیه) یک هدیه
بنده یکی از جملات حضرت امام(ره) را خدمتتان عرض کنم این مرد چقدر روشن ضمیر بودند خدا امام بزرگوار را رحمت کند می فرمایند این محاصره اقتصادی که خیلی از آن می ترسند من یک هدیه برای کشور خودمان می دانم. برای اینکه این محاصره اقتصادی معنای آن این است که مایحتاج ما را نمی دهند وقتی مایحتاج را به ما ندادند خودمان دنبال آن می رویم. ممکن است چند سالی سخت باشد ولی بالاخره روی پای خودمان می ایستیم مثل فرزندی اگر اول پدر بگوید باید بروی دنبال کار باید روی پای خودت بیاستی، خوب این می رود دنبال کار و در زندگیش موفق می شود ولی اگر این بچه از اول محتاج پدر باشد محتاج مادر باشد هر وقت بهانه کرده پول در جیبش گذاشتند این بچه به جای نمی رسد بنده کسانی را می شناسم اربابانی که در زمان طاغوت بودند همه مایحتاجشان را پدر و مادر تامین می کردند امروز بچه های به درد نخور شدند ولی بچه یتیمی که درس می خوانده و سرکار هم می رفته است درس می خوانده کارگری می کرده درس می خوانده کشاورزی هم می کرده است امروز برای خودش مرد شده و دهها نفر را تحت حمایت خودش قرار داده است ولی کسی که در بچگی همه چیزش را پدر و مادرش داده اند امروز هم اگر سی ساله هم شده باز هم محتاج پدر و مادر است و روی پای خود نمی تواند بایستد.
احتیاج مادر اختراع
احتیاج مادر اختراعات است وقتی انسان احتیاج داشته باشد می رود فکر می کند و فکرش را به کار می اندازد. بنابراین امام بزرگوار درست می فرمایند محاصره اقتصادی برای کشور ما یک هدیه بوده که ما روی پای خودمان بیاستیم اگر بنا شد ما دم از اسلام و تشیع بزنیم ولی همه چیزما محتاج باشیم و دستمان جلوی آنها دراز باشد این چه مسلمانی است که برای کوچکترین وسیله دستمان جلوی بیگانه دراز باشد آن هم به قیمت خون ما می دهد، خوب این باعث می شود ملت و جوانان ما رشد پیدا کنند روی همین گرانی مرغ دهها نفر از این به بعد برای تولید می روند وقتی مشکل شد مردم برای تولید کردن و زندگی را اداره کردند. انسان در سختی و گرفتاری بزرگ می شود.
تلاوت قرآن و عمل به آن از دیدگاه مقام معظم رهبری(دام ظله العالی)
مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیرشان راجع به فرهنگ قرآن مطالب ارزشمندی بیان کردند باتلاوت قرآن، قلب و روح و جسم با آن انس پیدا کند منتهی این همه حرف نیست همه حرف این است که ما قرآن را بخوانیم به نصیحت و دستور قرآن عمل کنیم در زندگی شخصی خودمان و جامعه خودمان پیاده کنیم این جامعه قرآنی می شود مشکلات برطرف می شود گره ها باز می شود اگر همه خدایی فکر کنند همه قرآنی فکر کنند همسایه با همسایه الهی برخورد کند دوست با دوست، کارمند، رئیس، کارگر و کشاورز خدای برخورد کند همه چیز اصلاح می شود دیگر کلک و گران فروشی نمی شود. ما باید کاری کنیم که فرهنگ قرآنی در دل و عمل ما ظهور پیدا کند امیدواریم که جامعه ما و جهان قرآنی شود.
استکبار و کشور سوریه و تبیین مواضع جمهوری اسلامی
امروز می بینیم علیه سوریه خیلی داد و فریاد است ممکن است در ذهن جوانان عزیز ما این سوال مطرح شود چرا سیاست جمهوری اسلامی متناقض است؟ از یک طرف از مردم لیبی، یمن، مصر، بحرین حمایت می کند که برعلیه دولتهایشان قیام کردند ولی از سوریه از حاکمیت دارد حمایت می کند چرا؟ جوابش روشن است توجیه و فکر اساسی دنبالش است مقام معظم رهبری می فرماید ما از توده ها، از ملتها که مبارزات اسلامی و ضد استکباری دارند حمایت می کنیم هر کجا کشوری و مردمی علیه استکبار پیش قدم باشد بر علیه ظلم و ستم ما درکنار آنها هستیم در یمن و لیبی این گونه بود در مصر دولت اسرائیلی بود سایر کشورها اما در سوریه وقتی نگاه می کنیم تمام مستکبرین و تمام سرویسهای جاسوسی تمام هم و غم دولتهای مرتجع این است دولتی که صف اول مقاومت در مقابل صهیونیستهادارد آن را بشکنند ما در سوریه سیاست جمهوری اسلامی هم از توده مردم حمایت می کنیم که زندگیشان اصلاح شود و هم از دولتشان که در مقابل صهیونیستها ایستاده است. حافظ اسد و بشار اسد در صف مقاومت صهیونیستها ایستادند حامی حزب الله بوده و هستند و دشمن می خواهد این واسطه بین حزب الله و ایران که سوریه می باشد از ما بگیرد می خواهد او را ساقط کنند در واقع می خواهند حزب الله را از بین ببرند در واقع می خواهند صهیونیستها و اسرائیل را نجات بدهند پس سر حمایت جمهوری اسلامی از دولت سوریه به خاطر اینکه دولت تمام قد در مقابل صهیونیستها و استکبار ایستادگی کرده است.
تشکر از خیر نیکوکار آقای رضازاده
یکی از خیرین نیکوکار به نام غلامحسین رضازاده مجتمع کارگاهی دانشکده امام حسین(علیه السلام) را به متراژ 1200 متر به نام پسر مرحومش علیرضارضازاده گلنگ زده و می خواهد بسازد ما هم از این خیر بزرگوار تشکر می کنیم و از همه خیرین که بیایند در این شهرستان پا به رکاب شوند و خدمت کنند مدرسه، مسجد، مصلا، پل و... بسازند و از ایتام سرپرستی کند و به فقرا رسیدگی کنند ما دست آنها را می بوسیم در واقع خدا توفیق داده چنین کار خیری را انجام دهند.
ما بنده خدای را دعوت کرده بودیم برای مصلا خدمت کند گفت نمی توانم این درختها را بدهم بیا درختی در بهشت برای خودت بکار درخت همیشگی و جاودانگی باشد، سایه برای آن دنیا درست کن میوه ای برای آن دنیا درست کن خدا انشاءالله همه خیرین را حفظ کند.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.