سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

ويژگي هاي پيامبر اسلام از ديدگاه قرآن و روايات، دشمني صهيونيستها با پيامبر اعظم(صلي الله عليه وآله و سلم)

خطبه هاي نمازجمعه به امامت حجت الاسلام و المسلمين حاج آقا ابراهيمي مورخ 91/6/31
ويژگي هاي پيامبر اسلام از ديدگاه قرآن و روايات، دشمني صهيونيستها با پيامبر اعظم(صلي الله عليه وآله و سلم)
http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

بسم الله الرحمن الرحيم
خطبه اول

قال الله الحكيم في كتابه«قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ يُوحَى إِلَيَّ أَنَّمَا إِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ فَمَن كَانَ يَرْجُو لِقَاء رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَلَا يُشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا»(سوره كهف،آيه110)
صهيونيستها پشت اهداف توهين به پيامبراعظم(صلي الله عليه وآله وسلم)

برادران و خواهران مدتها است شاهد هجمه هاي سنگيني به شخص پيامبراعظم(صلي الله عليه وآله و سلم) هستيم دشمنان قلب اسلام و همه چيز اسلام يعني پيامبر اعظم(صلي الله عليه وآله و سلم) را نشانه گرفتند.
اهداف توهين به پيامبراعظم(صلي الله عليه وآله وسلم)
اخيرا هم فيلمي ساخته شده است توسط عده اي از مصريها البته اينها يهودي هستند و پشت قصه اين تبليغات مسموم و سهمگين و ناجوانمردانه عليه شخصيت نوراني، خير خواه بشريت دوستدار بشريت آن قلب رئوف و مهربان، هدف اين است كه پيامبرخاتم را از چشم جوانان و مسلمانان بياندازند آنها از بيداري اسلامي در سراسر جهان وحشت كردند. از اينكه مسلمانان احساس هويت كردند از اينكه مسلمانان قدم علم كردند از اينكه مسلمانان طاغوتها را سرنگون مي كنند از اينكه مسلمانان در مقابل استكبار روي پاي خودشان ايستادند اين بيداري و نورانيت را نمي توانند تحمل كنند در نتيجه پيامبر اسلام را مورد حمله و هجمه ناجوانمردانه قرار دادند يك روز مسخره مي كنند كاريكاتور مي كشند فيلم مي سازنند و حرفهاي سخيف و دروغ به پيامبرما نسبت مي دهند كه قلب مسلمانان از اين مصيبتها مالامال از غم و اندوه و مجروح ساخته است.
ويژگي هاي پيامبر اعظم(صلي الله عليه وآله وسلم) : نزول وحي بر ايشان
بنده بخشي از ويژگي ها پيامبر اسلام را از قرآن و روايات خدمتتان عرض مي كنم آيه اي در مطلب سخن خدمتتان تلاوت كردم پيغمبرخدا(صلي الله عليه وآله و سلم) از طرف خدا مامور شد«قُلْ إِنَّمَا» اي پيغمبر بگو«أَنَا بَشَرٌ» من بشري هستم«مِّثْلُكُمْ » مثل شما منتها من از طرف خدا فرستاده شدم «يُوحَى إِلَيَّ» به من وحي شده، من راهنما و خيرخواه و دستگير شما هستم مهربان و خيرخواه بر شما و بر كل بشريت خيرخواه هستم «أَنَّمَا إِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ» اله و پروردگار شما شريكي ندارد يعني آن كسي كه شما را خلق كرده و به وجود آورده و هستي بخش شما است در تنگناها رو به او مي كنيد در گرفتاريها به او متوجه مي شويد در سختي ها او را صدا مي زنيد او كه شما را از نيست به هست آورده است او را بندگي و عبادت كنيد«فَمَن كَانَ يَرْجُو لِقَاء رَبِّهِ» اگر لقاء و ملاقات با او را مي خواهيدبايد عمل صالح انجام دهيد «فَلْيَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا»اگر ملاقات و ديدار با خدا را مي خواهيد عمل صالح انجام دهيد و كارخوب و مخلصانه باشد «وَلَا يُشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا» كاري انجام مي دهيد خالص براي او باشد فقط فقط رضايت او را در نظر بگيريد اين راه ملاقات با پروردگارتان است.
پيش بيني يكي از دانشمندان غربي در باب پيامبر(صلي الله عليه وآله وسلم) و اروپا
يكي از دانشمندان غربي به نام برنادرشاو ايشان مي گويند من چنين پيش بيني مي كنم و از هم اكنون آثار آن پديدار شده است كه ايمان محمد(صلي الله عليه وآله و سلم) مورد قبول اروپاي فردا خواهد بود. به عقيده من اگر مردي چون او صاحب اختيار دنياي جديد شود طوري در حل مسائل و مشكلات دنيا توفيق خواهد يافتكه صلح و سعادت آرزويي بشر تامين خواهد شد. اين دانشمند غربي مي گويد دنيا به سمت پيامبرخاتم مي رود. دنيا اگر ايشان را صاحب اختيار خود قرار دهد آن آرزوهاي كه دست نيافتني بوده صلح و آرامش و سازش و سعادت و خوشبختي كل دنيا را فرا مي گيرد. ما مي بينيم دشمنان نمي خواهد همچين اتفاقي بيافتد تمام هجمه هاي دشمنان به شخص رسول خدا(صلي الله عليه وآله و سلم) اين است دنيا رو به رسول خدا(صلي الله عليه وآله و سلم) و شأن ايشان نياورد.
عوامل نفوذ پيامبر اعظم(صلي الله عليه وآله وسلم)
بعضي از ويژگيهاي رسول خدا(صلي الله عليه وآله و سلم) را خدمتتان عرض مي كنم چطور شد دنيا اين طور رو به رسول خدا(صلي الله عليه وآله و سلم) آورد؟ پيامبري كه هيچي نداشت از آن لحظه اي كه از غار حرا پايين آمد تنها كسي كه به ايشان ايمان آورد خانمش حضرت خديجه(سلام الله عليها) و بعد هم نوجوان سيزده ساله آقا اميرالمومنين علي(عليه السلام) و امروز كل بشريت را در نورديده است آماري را كه اعلام مي كنند نسبت به اكثريت مسيحيت و اقليت مسلم اين صحت ندارد مسلمانان خيلي آمارشان است كه امروز در دنيا اعلام نمي شود، چه چيز باعث نفوذ رسول خدا(صلي الله عليه وآله و سلم) و اسلام شد؟
1- قرآن مجيد
اولين عامل قرآن مجيد است اين معجزه پيامبر(صلي الله عليه وآله و سلم) است.
2- خلق و خوي نيكوي پيامبر(صلي الله عليه وآله وسلم)

دومين اخلاق و خلق و خوي، طرز رفتار و مديريت رسول خدا(صلي الله عليه وآله و سلم) است. كه نسبت به همه مهربان بود مديريت ايشان برخلاف مديريت سلاطين و پادشاهان «فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللّهِ لِنتَ لَهُمْ» يا رسول الله، خدا به شما توجه دارد و اين توجه اي كه خدا به شما دارد چون شما نسبت به مردم مهربان هستيد پيامبري واقعا مهربان است يهودي كه در منابر روي سر رسول خدا(صلي الله عليه وآله و سلم) خار و خاشاك مي ريخت شكمبه شتر روي سرشان خالي مي كردند وقتي چند روزي كه از او خبري نيست حضرت احوالش را مي پرسد يكنفر يهودي در راه عبا دور گردن پيامبر(صلي الله عليه وآله و سلم) مي پيچيد اين قيطون دور عبا به گردن پيامبر(صلي الله عليه وآله و سلم) چنان زخم كرده اصحاب وقتي آمدند خيلي ناراحت شدند حضرت نگذاشت تندي كنند فرمودند خودم با رفيقم بهتر مي توانم رفتار كنم. بسيار نرم و ملايم بود. در مديريت اگر كسي تندخو باشد از اطراف او پراكنده مي شوند، بازاري اگر برخوردش تند باشد مشتريش را از دست خواهد داد، كساني كه كارمند هستند برخورد بد داشته باشند ديگر كسي به آنها مراجعه نمي كنند، مردي كه بداخلاق باشد زندگي خود را تلخ مي كند، خانمي كه بداخلاق باشد قطعا زندگي خود را از بين مي برد«وَلَوْ كُنتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِكَ» اگر بداخلاق بودي مردم از اطرافت پراكنده مي شدند.
3- گذشت و استغار
«فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ» خدا مي فرمايد از مردم گذشت داشته باش خطاهاي آنها را نديد بگير آيا پيغمبر(صلي الله عليه وآله و سلم) چشم بصيرت نداشت خطاكاران امت را نمي شناخت؟ مي شناخت پيغمبر ما ديده را نديد مي كرد ما نديده را ديده مي كنيم چقدر فرق بين ما و رسول خدا(صلي الله عليه وآله و سلم) است، پيغمبر(صلي الله عليه وآله و سلم) نمي دانستند چه كسي خطاكار و معصيت كار است؟ همه را مي دانست ولي ديده را نديد مي كرد«فَاعْفُ عَنْهُمْ» ولي ما در برخورد اجتماعي خود نديديم، نشنيديم مي گويم هست قضاوتهاي بيجا در زندگيمان داريم اين شيوه درستي نيست اين شيوه پيامبرگونه نيست«وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ» براي آنها استغفار كن گذشت كن و بگو خدايا مسلمانان را ببخش، دعا برايشان كن، هميشه دعا مي كرد شبها در بقيع مي آمد براي مسلمانان از دنيا رفتند براي آنها دعا مي كرد.
4- مشورت با مسلمين
«وَشَاوِرْهُمْ فِي الأَمْرِ»(سوره آل عمران،آيه159) اين شيوه حكومتي پيغمبر(صلي الله عليه وآله و سلم) بود كه امروز اينطور طرفدار دارد آيا پيغمبر(صلي الله عليه وآله و سلم) نياز به مشورت دارد؟ خداي نكرده عقلش كامل نيست و از عقل ديگران استفاده كنند؟ خير پيامبر(صلي الله عليه وآله و سلم) عقل عالم است عقل كل است اما مي گويد بيايد مشورت كنيم شخصيت به مسلمانان مي دهد در امور درس مي دهد بيايد باهم مشورت كنيم با خيرخواهي كارها را پيش ببريم خوب اين از شئونات و ويژگيها پيامبر اسلام است. خوب حالا در دنياي اسلام پخش شود دنياي اسلام اخلاق پيغمبر(صلي الله عليه وآله و سلم) را، مديران در جهان اسلام اخلاق پيغمبر(صلي الله عليه وآله و سلم) را داشته باشند دنياي اسلام چقدر پيشرفت مي كنند؟
5- بشير و نذير بودن پيامبراعظم(صلي الله عليه وآله وسلم)
يكي از كارهاي پيغمبر(صلي الله عليه وآله و سلم) به نقل از قرآن اين است «يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا»(سوره آل عمران،آيه45) مژده مي داد تبشير يعني مژده دادن و تشويق كردن،اگر مي خواهيم بچه هايمان اهل نماز تربيت كنيم بايد آنها را تشويق كنيم با تشويق پيش مي رود. سال اول تحصيلي است اگر مي خواهيم مدرسه را دوست داشته باشند بايد خوبيها مدرسه و درس خواندن را بگويم و تشويق كنيم، بعد انذار يعني اعلام خطر كردن، فرزندم اگر درس نخواني همچين خطري دنبال سرت است هم خوبي را بگويم و هم اعلام خطر، اين شيوه پيغمبرخدا(صلي الله عليه وآله و سلم) است.
فرق تنفير با تبشير
برادران و خواهران يك اصلي به نام اصل تنفير است تنفير در مقابل تبشير و انذار است. تنفير يعني نفرت ايجاد كردن است يعني به جاي اينكه فرمايش مقام معظم رهبري(دام ظله العالي) جذب حداكثري و دفع حداقلي ما بيايم تنفير ايجاد كنيم تنفير يعني چه؟ يعني اكثريت مردم را از مسجد، نماز، بسيج، اداره، نظام، اسلام و قرآن برهانيم و يك نفرت ايجاد كنيم، نفرت چگونه ايجاد مي شود؟ فرض بكنيم يك حيواني را افسارش را مي كشيم سروصدا كنيم اين افسارش را پاره و فرار مي كند بعضي اوقات با بچه هايمان اين گونه برخورد مي كنيم و از دين و ديانت زده مي كنيم. به جاي اينكه تشويق كنيم و انذار درستي داشته باشيم تنفير و نفرت ايجاد مي كنيم. شيوه پيغمبرخدا(صلي الله عليه وآله و سلم) انذار و تبشير است پيغمبر(صلي الله عليه وآله و سلم) اينگونه بودند و ما هم بايد اينگونه باشيم هر كسي در هر كار خودش بايد اخلاق پيغمبر(صلي الله عليه وآله و سلم) را در مدار زندگيش قرار دهد.
توصيه مهم رسول خدا(صلي الله عليه وآله وسلم) به معاذ بن جبل
رسول خدا(صلي الله عليه وآله و سلم) مي فرمايد«يا معاذ بَشّر ولاتُنّفِر» اي معاذ من تو را به عنوان استاندار يمن مي فرستم در اين شهري كه مي روي بايد مردم را تشويق و ترغيب كني و دعوت كنيد به خوبي با زبان خوش«ولاتُنّفِر» حق نداري مردم را برهاني و نفرت ايجاد كني «يسّرولاتعسر» سخت مگير و آسان بگير، دينداري را براي مردم آسان جلوه بده و سختگيري نداشته باش اين شيوه پيامبر(صلي الله عليه وآله و سلم) بود.
آثار عمل كردن به اخلاق پيامبر (صلي الله عليه وآله وسلم)
اگر اين شيوه هاي رسول خدا(صلي الله عليه وآله و سلم) كه اسلام را پيش بردند امروز بيداري اسلامي در جهان اين شيوه ها را در خودش پيش بگيرد ديگر جايي براي حاكميت استكبار و صهيونيست نخواهد بود، ديگر مسلمانان به استكبار نه بزرگ خواهند گفت. دشمنان نمي توانند تحمل كنند در نتيجه با منطق جلو نمي آيند و با زور جلو مي آيند و با ناجوانمردانه پيامبر ما را مورد هدف قرار دادند الحمدلله همين باعث بيداري اسلامي شده است در لبنان، ايران اسلامي و ديگر كشورهاي اسلامي شما ديديد به جاي اينكه مسلمانان سكوت كنند، نگاه كنند به صحنه آمدند و از پيامبرخدا(صلي الله عليه وآله و سلم) دفاع كردند و اين روسياهي بر استكبار روز به روز بيشتر خواهد بود.
خطبه دوم
«اوصيكم عبادالله و نفسي بتقوي الله»

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران عزيز و خواهران مكرمه، جوانان و نوجوانان عزيز را به تقواي الهي، انجام واجبات و ترك محرمات و انجام عمل صالح مخلصانه دعوت مي كنم. هم كار خوب انجام بدهيم و هم فقط براي خدا انجام دهيم و اين عمل در پيشگاه خدا حفظ و روز به روز بزرگتر مي شود.در خطبه دوم به اختصار نكته اي در باب آغاز سال تحصيلي، هفته دفاع مقدس و تكريم امامزاده گان و جشن عاطفه ها خدمت شما برادران و خواهران عرض مي كنم.
آغاز سال تحصيلي بايدها و نبايدها
نكته اول سال تحصيلي شروع شده است تبريك عرض مي كنم خدمت دانش آموزان، و كادر آموزشي و معلمان به عزيزانمان در دانشگاه ها، حوزه هاي علميه گويا سال تازه دارد شروع مي شود همه چيز از بركت آغاز سال تحصيلي تازه شروع مي شود.
ارزش عالم و دانشمند در پيشگاه خدا
كار يك عالم و معلم و دانشمند مثل خورشيد روشني بخش است كارش بخشش واعطا است كار علمي كردن در پيشگاه خدا ارزش فراوان دارد«يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ»(سوره مجادله،آيه11) خدا مومن را بالا مي برد اما مومن دانشمند و اهل علم را خيلي درجاتش را بالا مي برد.
ارزش قلم عالم
روايتي از پيامبراعظم(صلي الله عليه وآله و سلم) داريم مي فرمايند«يوزن مداد العلماء و دماء الشهداء» خون شهيد چقدر با ارزش و حيات بخش است روز قيامت خون شهيد يك طرف و مداد علما هم يك طرف است اينها با هم مساوي هستند يعني ارزش زحمات عالم مثل ارزش خون شهيد قيمتي است.
فرمايش خداوند به حضرت دانيال(عليه السلام)
خداوند به دانيال فرمود: بي ارزش ترين مردم پيش من كسي است كه ارزش دانش نشناسد. كسي كه ارزش علم را نمي داند خدا مي گويد پيش من قيمتي ندارد دانشمندان را احترام نكند از علما سرباز زند و محبوبترين بندگان در پيشگاه من جويندگان علم و دانش و البته همراه با پرهيزگاري و تقوا هستند.
لزوم هماهنگي با مدرسه
آغاز سال تحصيلي است برادران، خواهران دشمن براي نوجوانان و جوانان ما برنامه ريزي كرده است دارد كار مي كند پول خرج مي كند با وسايل مختلف، بايد مراقب باشيد از همان آغاز سال تحصيلي ارتباط خود را مدرسه فرزندانتان قطع نكنيد رفت و آمد خود را با مدرسه قطع نكنند هماهنگ با مدرسه باشند تعليم و تربيت فقط جايش مدرسه نيست. بعضي مواقع فرزندان ما دوگانه تربيت مي شوند در مدرسه نماز مي خوانند پدر و مادر نماز نمي خوانند، در مدرسه دخترخانمها با حجاب هستند ولي در خانواده حجابشان درست و صحيح نيست. همين مي شود بعضي از بچه ها گريزان مي شوند بايد هماهنگ با مدرسه باشيم.
توجه به مسائل ديني و شرعي
نكته ديگر در باب يادگيري مسائل ديني عرض كنم از آغاز سال تحصيلي هر خانواده برنامه ريزي كند كه مسائل ديني و شرعي خود را ياد بگيرد رساله امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري(دام ظله العالي) و مراجع ديگر را باز كنيد و فرزندان با مسائل شرعي آشنا شوند و خير را ياد بگيرند.
مرحوم شيخ مفيد(ره) در عالم خواب، خواب ديدند كه حضرت زهرا(سلام الله عليها) دست امام حسن(عليه السلام) و امام حسين(عليه السلام) را گرفتند آوردند پيش شيخ مفيد(ره) و فرمودند«يا شيخ علمهما الفقه» شيخ وقتي از خواب بيدار شدند تعجب كردند كه عالم دهر آن هم امام حسن(عليه السلام) و امام حسين(عليه السلام) پيش من فقه ياد بگيرند. فردا صبح مادر سيد رضي و سيد مرتضي كه اسمش فاطمه از سادات بزرگ بود دست فرزندانش را گرفته بود آورد پيش شيخ مفيد(ره) گفت«يا شيخ علمهما الفقه» به بچه هاي من دينداري و فقه ياد بده. ما بايد از بچه هاي خودمان بسيار مراقبت كنيم ارتباط خودمان را حفظ كنيم.
گراميداشت هفته دفاع مقدس
نكته ديگر سالگرد دفاع مقدس است و امروز نمازجمعه ما حال و هواي ديگري دارد بسيج و سپاه و نيروي انتظامي و يادگاران هشت سال دفاع مقدس براي گرامي داشت دفاع مقدس در نماز جمعه آمدند.
هدف دشمن از تهاجم
هدف دشمن اين بود كه نورخدا را در كشور ما خاموش كند و نظام نوپاي ما را از بين ببرد «يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ»(سوره صف،آيه8) مي خواستند نور خدا را در كشور ما خاموش كنندامام بزرگوار مي فرمايند اگر جهانخواران در مقابل دين ما بايستند ما در مقابل همه دنياي آنان خواهيم ايستاد واقعا ملت ايران، جوانان و نوجوانان همت كردند واقعا دفاع مقدس درسهاي زيادي دارد.
دشمن و وجود دشمني
يكي از درسهاي آن دشمن باز هم هست ديروز جنگ نظامي بود امروز جنگ اقتصادي است دشمن دست بردار نيست دشمن مي خواهد نور خدا را در اين كشور خاموش كند. امام يك جمله عميقي دارند همه ترس استكبار از همين مساله است كه فقه و اجتهاد جنبه عيني و عملي پيدا كند. همه ترس دشمن اين است كه نظام جمهوري اسلامي بر اساس فقه اهل بيت(عليهم السلام) تربيت بشود چون سعادت دنيا و آخرت، پير و جوان، زن و مرد و تمام بشريت در عمل كردن به دستورات خدا و پيغمبر(صلي الله عليه وآله و سلم) و اهل بيت(عليهم السلام) است و امروز اين در نظام جمهوري اسلامي است. دشمن نمي خواهد چنين اتفاقي در ايران اسلامي بيافتد.
چرا دفاع مقدس؟
ما دفاع مقدس مي گويم چون ما نجنگيدم ما از كشورمان، قرآن، ناموس، اسلام و پيامبرمان دفاع كرديم. بركات زيادي داشت از جمله اسلام و ايمان به دنيا معرفي شد، قدرت اسلام در بسيج مردم، سلحشوري مردم و وحدت و همدلي و روسياهي دشمن بود. فرمايشات مقام معظم رهبري فراوان است اما فرصت اندك است .
لزوم عملي كردن فتواي حضرت امام خميني(رحمة الله عليه)
اگر سراسر دنيا مي آمد به فرمايشات امام عمل مي كرد سلمان رشدي اگر كشته شده بود آن كسي كه به پيامبر(صلي الله عليه وآله و سلم) توهين شده بود كشته شده بود امروز شاهد جسارت صهيونيستها نبوديم بالاخره ما نبايد سكوت كنيم و آرام بگيريم دائما بايد اعتراض كنيم.
راه مبارزه با استكبار و صهيونيستها
كشورهاي اسلامي و مسلمانان بايد اعتراض كنيم. باور كنيد كه اگر يك روز سران كشورهاي اسلامي مي آمدند شير نفت و گاز را مي بستند و به استكبار جهاني و صهيونيستها نمي دادند اينها به غلط كردن مي افتادند. اگر مسلمانان در سراسر جهان كالاهاي اسرائيلي و آمريكايي را تحريم مي كردند اينها جرأت نمي كردند كه جسارت كنند اينها دنيا طلب هستند منتها يك سران خائني بر كشورهاي اسلامي گذاشتند كه اينها مثل خودشان است دنباله رو خودشان هستند خوب بعضي از اينها سرنگون شدند و برخي هستند انشاءالله هر چه زودتر نابود شوند.
بزرگداشت امام زاده گان
اول مهر كه برابر پنجم ذيقعده روز بزرگداشت امامزاده گان نامگذاري شده است. برادران و خواهران ما هر چه داريم از امامزاده گان است احترام اين ذريه پيغمبر(صلي الله عليه وآله و سلم) بر ما لازم است شيعه گري ما به خدا قسم از بركت همين امامزاده گان است همين امامزاده گاني مظلومانه به شهادت رسيدند همين امامزاده فقيه الدين و امامزاده هاي كه اطراف ما هستند اينها زحمت كشيدند ما كه از اول شيعه و مسلمان نبوديم اينها در ايران آمدند زحمت كشيدند و خون دل خوردند. شما فكر مي كنيد يك مساله اي را از ذهن مردم بخواهيد پاك كنيد آسان است خيلي مشكل است روز عرفه براي مرده اول گوسفند قرباني مي كنند قرباني مال روز عيد قربان است ثواب قرباني روز عيد قربان است. اگر توانستي اين را بگيري هنر كرديد. بعضي از خانواده ها متدين مي گفتند ما نمي خواستيم ولي خواهر ما از بس اصرار كرد كه ما مجبور شديم در روز عرفه گوسفند بكشيم اين يك نمونه از سنتهاي غلط است. ما آتش پرس و زردشتي بوديم حالا چگونه شيعه اميرالمومنين(عليه السلام)شديم خدا مي داند كه اين امامزاده گان چه خون دلي خوردند چقدر شكنجه شدند؟ آن زمان كه حكومت اسلامي نبود برفرض اينكه سني بودند در زمان امام رضا(عليه السلام) در شيراز مردم آن ناصبي و حاكمش قتلخ خان دشمن اميرالمومنين علي(عليه السلام) و دشمن اهل بيت (عليهم السلام) بودند حالا همين شيراز شيعه امام علي(عليه السلام) هستند. يك سنت غلط و آساني را در جامعه ما نمي توانيم بر داريم داريم و دعوت به توحيد و اهل بيت(عليهم السلام) را از بركت اين امامزاده گان است. ما بايد به زيارت و پابوس آنها برويم اينها قطب فرهنگي ما هستند ما هر چه داريم از اين بزرگواران داريم. بايد به زيارت برويم و اكرام و تكريم كنيم. عده اي در كربلا به زيارت آمده بودند امام فرمودند اگر حضرت عبدالعظيم(عليه السلام) را زيارت كرده بوديد ثواب زيارت امام حسين(عليه السلام) دارد اينها خيلي بزرگوار هستند. منتها ما كم قدر مي دانيم. شنبه اول مهر و پنجم ذيقعده هست و آغاز سال تحصيلي روز ملي بزرگداشت امامزاده گان است.
كمك به جشن عاطفه ها
جشن عاطفه ها است بالاخره بعضي از خانواده ها فقير و بينوا هستند واقعا بعضيها توانمند هستند مي تواند كمك كنند فقرا و بچه هاي يتيم را از ياد نبريد به آنها رسيدگي كنيد. مرگ خبر نمي كند ممكن است بنده كه الان حرف مي زنم يك ساعت بعد زنده نباشم و بچه هايم يتيم شوند. بالاخره اين مرگ و يتيمي چيزي نيست كه ما دچار آن نشويم تا زنده هستيم قدر بدانيم دست خير داشته باشيم و گره اي را باز كنيم .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.