سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

حيات اين جهان بر محور زوجيت

خطبه هاي نماز جمعه شهرستان بافت به امامت حجت الاسلام و المسلمين علي ابراهيمي امام جمعه محترم91/7/21
حيات اين جهان بر محور زوجيت
http://yascms.ir/emam/ebrahimi3.png

بسم الله الرحمن الرحيم
خطبه اول

اين هفته خطبه اول را به مناسبت ازدواج اميرالمومنين علي(عليه السلام) با حضرت زهرا(سلام الله عليها) بحث ازدواج و شرايط،اهميت و نقش ازدواج در زندگي و بركات ازدواج به اندازه فرصت داشته باشم خدمت شما بزرگواران مطالبي را عرض مي كنم. همينطور غرب از بي توجهي به خانواده چه سرنوشتي پيدا كرده است؟ چه مشكلاتي در امر ازدواج بر سر جوانان ما است و اسلام از ما چه مي خواهد چگونه در امر ازدواج حركت و كار كنيم كه مفاسد از جامعه كمتر شود و جوان احساس آسايش و آرامش و خوشبختي كامل در زندگي داشته باشد بنابراين به همين مناسبت خطبه اول را به اين امر بسيار مهم اختصاص مي دهم.
نظام خلقت برپايه زوجيت، تشريح مواد موجود در اتم عنصر آب
اولا نظام خلقت و اصل آفرينش بر پايه اصل بسيار مهم و بنيادي بر اساس زوجيت و جذب و علاقه گذاشته شده است هم در جامدات،نباتات، حيوانات،گياهان و هم در انسان گذاشته شده است شما اگر كوچكترين ذره اين جهان كه اتم مي باشد بشكافيد مي بينيد از دو ماده حياتي تشكيل شده است كه همديگر را جذب و باعث حركت مي شود اين ماده كوچك يا اينكه پانصد ميليون دانه اتم را روي كاغذي بگذاريد شما با چشم نمي توانيد ببينيد ولي همين ذره كوچك مركب از دو جزء الكترون بار منفي و پروتون بار مثبت تشكيل شده است كساني كه تحقيق كردند مي گويند جاذبه عجيبي كه اين دو جنس مخالف را به طرف هم جذب مي كنند خوب اين براي كوچترين جزء اين جهان است. همين آبي كه بنده و شما استفاده مي كنيم اينقدر گوارا و مايه حيات است اين بر اساس تركيب دو گاز سوزنده اكسيژن و هيدروژن است شما ببينيد آهنها را با چه گازي مي برند؟ اين دو گاز سوزنده هستند وقتي كه با هم تركيب مي شوند آب گوارا و مايه حيات را تشكيل مي دهند.
خداوند بي همتا و بي شريك
اين حقيقت را قرآن اينگونه بيان مي كند« وَمِن كُلِّ شَيْءٍ خَلَقْنَا زَوْجَيْنِ»(سوره الذاريات، آيه49) ما از هر چيزي كه آفريدم جفت و زوجين آفريديم.«لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ» تا شما متذكر بشويم حالا تذكرش را از امام رضا(عليه السلام) خدمت شما عرض مي كنم وقتي كه ما به اين جهان نگاه مي كنيم به چه رهنمود مي كند؟ ما را به يك آفريننده اي كه تنهاست احد و يگانه است بازو و جفتي ندارد ولي همه چيز را بر اساس نياز جفت يكديگر قرار داد خداوند متعال است«وَمِن كُلِّ الثَّمَرَاتِ جَعَلَ فِيهَا زَوْجَيْنِ اثْنَيْنِ»(سوره رعد،آيه3) ميوه ها و درخت خرما را شما نگاه كنيد اگر نر و ماده نباشد و گردافشاني نباشد هرگز خرما به ما نمي دهد اگر در باغ پسته همه درختان پسته ماده باشد و درخت نر نباشد و گردافشاني نكند هرگز محصول به بار نمي آيد خداوند مي فرمايد در ميوه جات ما جفت آفريديم.«كَمْ أَنبَتْنَا فِيهَا مِن كُلِّ زَوْجٍ كَرِيمٍ»(سوره شعراء،آيه7) چه بسيار گياهاني كه انواع مختلف دارند نر و ماده، زيبا و جالب و پرفايده وجود دارد كه مي فرمايد ما رويانديم ما خلق كرديم خوب اين اساس اين جهان است. در آيه ديگر مي فرمايد«سُبْحَانَ الَّذِي خَلَقَ الْأَزْوَاجَ كُلَّهَا» پاك و منزه است خدايي كه ازواج را خلق كرد يعني جفت آفريده است«مِمَّا تُنبِتُ الْأَرْضُ وَمِنْ أَنفُسِهِمْ»هم از نباتات در روي زمين رويانديم و هم خود شما را «وَمِمَّا لَا يَعْلَمُونَ»(سوره يس،آيه36) چه بسيار جفتهايي است كه شما هرگز از آنها خبر نداريد. منزه است آن خدايي كه تمام زوجها را آفريد از آنچه كه در روي زمين مي روياند و از خود شما و همچنين جفتهاي كه تحقيق نكرديد و خبر نداريد. همه اينها ما را رهنمود مي كند كه او خودش تنها است او شريكي ندارد او الله احد است او خالق اين جهان و يكتاي بي همتاست. جفت و شريك مخصوص مخلوقين است او چون خالق منزه است.
خداوند واحد و بي نياز از هر شريك اما انسانها نيازمند به شريك
اين تعبير زيبا از امام رضا(عليه السلام) را عرض مي كنم« ولم يخلق شيئا فردا قائما بنفسه دون غيره» به غير از خودش هيچ كس كه روي پاي خودش بايستد و نياز به طرف مقابل نداشته باشد خدا خلق نكرده «للذى اراد من الدلالة على نفسه واثبات وجوده» مي خواسته خودش ثابت كند كه من فردم«قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ» هستم «فالله تبارك وتعالى فرد واحد لا ثانى معه يقيمه ولا يعضده ولا يكنه ، والخلق يمسك بعضه بعضا باذن الله ومشيته»(بحارالانوار، جلد 10، ص 316، به نقل از توحيد صدوق و عيون اخبار الرضا) خدا فرد واحد و دومي ندارد كه به آن نياز داشته باشد منتها خلق را طوري آفريده است كه به اذن خدا به همديگر وابسته هستند يعني در درون هر كسي نيازمندي قرارداده كه با طرف مقابلش كامل مي شود و تنها كامل نمي شود جزء با هم به سمت كمال حركت مي كند فرد تنها و بي پناه و ناقص است چه موقع نقصش برطرف مي شود؟ وقتي كه جفت داشته باشد كمالش در كنار جفت است اگر جفتي نداشته باشد او توانايي خودش را نمي تواند بروز دهد و آن كمالي كه بايد برسد نمي رسد. بحث ازدواج فقط بحث غريزه جنسي نيست آن يك بعدش است اصلا خداوند اساس اين جهان را بر تك بودن نيافريده بلكه براساس زوجيت آفريده است نيازشان به بركت همديگر حل مي شود خوب با اين مقدمه كه سراسر اين جهان وقتي نگاه مي كنيم تسليم قانون جذب و علاقه و زوجيت است انسان هم نمي تواند از اين قانون فرار كند و راهي ندارد خداوند وجود او را جوري آفريده است كه نياز به جنس مخالف دارد تا زوجيت بر او برقرار مي گيرد اين نظم خداوند اينگونه آفريده است.
قانون زوجيت، قانون انكار ناپذير
حالا اگر كسي يا موجودي از اين قانون بخواهد خارج شود او رو به زوال و نابودي مي رود چون از اين قانون الهي نمي توانيد جدا شويد رشد و كمال و ماندگاري بر اساس قانون زوجيت خداوند در اين جهان خلق كرده و آفريده است نياز به وجود همسر، خدا در وجود انسان قرار داده است. نمي شود مثل مسيحيها و كشيشها اين نياز را كشت و با‌ آن مقابله كرد. هر چند گاهي اعلام مي شود چقدر مفسده از ناحيه همين كشيشها در جهان مخابره مي شود و چه مسائل زشتي صورت گرفته است؟ اسلام با آن مبارزه نكرده و اسلام اين غريزه را به سمت درست و جاودانگي و كمال هدايت كرده است اين غريزه را اسلام واقعا پس نمي زند جلوگيري نمي كند چون نياز است كمالش در وجود مقابل خداي تبارك و تعالي قرار داده است.
چرا ازدواج؟
ازدواج از نعمتهاي بزرگ خداي تبارك و تعالي است كه در اين آيه شريفه مي فرمايد«وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا»(سوره روم، آيه21) اين آيت و پيوند بزرگ خداست كه براي شما از جنس خودتان همسر آفريدم. و هدف ازدواج را ذكر مي كنند ازدواج يك امر بسيار مقدس است«لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا» سكن يعني آرامش، آسايش، ازدواج اگر به موقع و به هنگام و ساده كه اسلام مي خواهد صورت بگيرد اين ازدواج مايه آرامش و آسايش و كمال و رحمت است و ملات و اساس زندگي «وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً» اساس زوجيت و زندگي را در خطبه عقد در كنارهم قرار مي دهد اين دوستي و عشق و علاقه به همديگر، گذشت كردن، بديها را نديدن،عفو داشتن اين اصل اسلام است. مي فرمايد«لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا»زن بدون مرد ناقص است هرگز روي آرامش نمي بيند، مرد بدون زن هم ناقص است اصلا ساختمان وجودي مرد و زن جوري آفريده شده كه نياز به هم دارند همديگر را به كمال مي رساند نيازهاي هم را برطرف مي كنند. ازدواج امر مقدس است شما ببينيد كه اين امر ازدواج در تمام آئينها در جاهاي مقدس برگزار مي كنند،مسيحيت در كليسا برگزار مي كنند پيامبراكرم(صلي الله عليه وآله و سلم) در مسجد ازدواج صورت مي داد، حالا ما مسلمانان اگر در مساجد نمي رويم ولي پيش يك شخص عالمي مي رويم خطبه عقد او را بخواند چون نگاه ما به امر ازدواج امر مقدسي است ولي متاسفانه اين امر مقدس ازدواج به مسائلي آلوده مي شود مشكل ساز مي شود هنوز عقد نكردند بعد از ده تا دوازده روز بعد پاسگاه و دادگاه مي روند براي اينكه از مدار خودش اين امر مقدس خارج مي شود به چشم هم چشمي كشيده مي شود به صورت معامله با آن برخورد مي شود امر مقدس نبايد به سمت معامله برود.
تاخير در ازدواج و رواج شهوت فاسد در جامعه
اين امر مقدس و تاخير در ازدواج چه مفاسدي در غرب به وجود آورده و در كشور ما هم همين مشكلات درست شده است. يك دانشمند غربي به نام بيل دورانت درباره اوضاع غرب مي گويد تاخير ازدواج شهرهاي ما را پر از مردان و زنان كرده است كه تنوع در تحريكات شهواني را بر وظايف پدري و مادري و خانه داري ترجيح مي دهند. چون ازدواج تاخير افتاده است پر شده از شهورت راني كه وظيفه مادري و پدري و همسرداري و خانه داري را فراموش مي كنند. مي گويد منشأ تغييرات ما همان تاخير ازدواج در اجتماعات كنوني است. چرا اخلاق عوض مي شود؟ چرا بداخلاقي در جامعه زياد مي شود؟ چون ازدواج به تاخير مي افتد اين منحصر به جوامع غربي نيست در هر كجا ازدواج به تاخير بيافتد اين مفاسد را دارد اما اگر بخواهيم دلايل شخصي را ذكر كنيم پدران و مادران بيشتر از فرزندان در اين باره گناهكارند غرائض جوانان سالم است و زود مي تواند در قيد و بند قرار بگيرد ولي پدران محتاط و مادران حسود براي فرزندانشان نخست از درآمد او مي پرسند. خرسندي پدران در سنين متوسط عمر در پول است اينها هيجانهاي مرده خود را فراموش مي كند نمي داند كه قلب جوانان شايد دلايلي داشته باشند كه پيران از فهم آنها ناتوان باشند اين بزرگسالان هستند كه خير نو و اجتماع را در نظر نمي گيرند همه اش دنبال اين است كه مهريه چقدر باشد؟ پول چقدر دارد؟ به عوامل طبيعت بي اعتنا هستند اصلا ذات اين جهان خداي تبارك و تعالي بر اساس زوجيت آفريده است و در حقيقت خود مشوق سالهاي هرزه گردي و عياشي جوانان هستند اين پدران وقتي مقدمات ازدواج فرزندانشان را فراهم نمي كنند مي گويند زود است يا سختگيري در امر ازدواج مي كنند در نهايت اجتماع به هرزه گردي و عياشي دچار مي شود. اما پدران و مادران دوربين هستند مسائل مالي در برابر سلامت و سعادت افراد اجتماع در درجه دوم اهميت قرار مي دهند و مي گويند اجتماع ما بايد سالم باشد. خداوند اينها را كمك مي كند. ما هم فقير بوديم زندگي ما هم درست شد يك گليم بيشتر نداشتيم كم كم خدا عنايت كرد همين كه بچه مان از گناه و معاصي سالم مي ماند اين ارزش والا دارد. مي گويد پدران و مادران حمايت مي كنند آنان با طبيعت همكاري مي كنند يعني بر اساس اصل خلقت حركت مي كنند و براي تسريع ازدواج نور ديدگان خود فداكاري مي نمايند.
اهميت امر ازدواج از جانب خداوند متعال
بعضي از پدران و مادران با اين سختگيريها فكر مي كنند هيچ گناهي برآنها نيست كه اگر فرزندانشان به گناه افتاد هيچ گناهي بر آنها بار نمي شود. اگر فرزند به گناه افتاد بر اثر بي مسئوليت پدر و مادر خداي تبارك و تعالي هم اين پدر و مادر را شلاق مي زند و هم اين فرزند را، به خاطر اينكه اين پدر و مادر نسبت به امر ازدواج فرزندشان بي تفاوت بودند. روايت ديگري از امام رضا(عليه السلام) است كه مي فرمايند جبرئيل بر رسول خدا(صلي الله عليه وآله و سلم) نازل شد و جناب جبرئيل فرمود «يا محمد! ان ربك يقروك السلام» اي محمد پروردگارت سلام مي رساند«ويقول» فرمايش خدا اين است «ان الابكار من النساء بمنزلة الثمر علي الشجر فاذا اينع الثمر»مي فرمايد دختران به منزله يك ميوه اي هستند بر درخت و وقتي اين ميوه رسيد «فلا دواء له الا اجتنائه» دواش كه اين ميوه چيده شود «و الا افسدته الشمس و غيرته الريح» والا خورشيد و باد او را فاسد مي كند و مزه او را تغيير مي دهد «و ان الابكار اذا ادركن ما تدرك النساء» وقتي دختران به مرحله اي رسيدند آنچه كه خانمها درك مي كنند و آنها هم درك مي كنند «فلا دواء لهن الا البعول» هيچ دواي نيست مگر همسرداري و شوهر اختيار كردن «و الا لم يومن عليهن الفتنه» اينها حرف خداوند به پيغمبر است والا اگر اينجور نباشد از گناه و فتنه و معصيت در امان نيستند. اين حرف را وقتي جبرئيل امين به نبي مكرم اسلام حضرت محمد(صلي الله عليه وآله و سلم) رساند«فصعد رسول الله المنبر فجمع الناس» پيغمبر اعلام كرد همه مردم در مسجد بيايند و بالاي منبر رفتند«ثم اعلمهم ما امرالله عزوجل به»(بحارالانوار،ج16،ص223) آن امري كه خداي تبارك و تعالي به پيغمبر(صلي الله عليه وآله و سلم) كرده بود به مردم اعلام كردند. اين مختص زمان رسول خدا(صلي الله عليه وآله و سلم) نيست اين فرمايش هميشه زنده است جامعه اگر مي خواهد سالم بماند در ازدواج فرزند بايد تسريع كرد و سختگيري نبايد كنيد اسلام اين اندازه سختگيري نمي خواهد. خدا شهيد مدني را رحمت كند دامادشان مي گويد وقتي كه من خواستگاري دختر شهيد مدني رفتم هيچ شرطي نكرد فقط شرط كردند كه به دختر من يك دوره توضيح المسائل و مسائل شرعي ياد بدهم خوب شما فكر مي كنيد اينها بد زندگي كردند اينها طلاق داشتند اينها بچه هاي معتاد تربيت كردند اينها دعوا كردند اگر ساده ازدواج كنند بد زندگي مي شود چرا ما اينقدر در امر ازدواج سختگيري كنيم؟ خوب اين هفته بحث را در اينجا مي بنديم انشاءالله در خطبه آينده مشكلات امر ازدواج و وظيفه ما شيعيان در قبال امر ازدواج را خدمت شما عرض مي كنم.
خطبه دوم
«اوصيكم عبادالله و نفسي بتقوي الله»

انجام دستورات خداوند در زندگي زمينه ساز خوشبخت شدن انسانها
در آغاز خطبه دوم سفارش به تقواي الهي مي كنم اينكه در زندگي دستورات خداي تبارك و تعالي را انجام بدهيم اگر دنبال خوشبختي، سعادت و راحتي در اين دنيا هستيد. شما ببينيد يك كارخانه داري وقتي جنسش توليد مي كند، مي گويد از اين جنس به اين نحو و اين گونه استفاده كنيد اگر اينگونه استفاده كرديد اين عمري ندارد عمرش كوتاه مي شود خالق و هستي بخش من و شما ما را راهنمايي كرده روي لطف خودش مي گويد بندگان من اگر اينگونه زندگي كند هم آسايش پيدا مي كنيد هم خوشبخت و سعادتمند مي شويد و روز به روز رحمت بر شما نازل مي شود اميدواريم دستورات خدا را در امر ازدواج بيشتر مورد توجه قرار بدهيم.
امام زمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف) غمخوار و مونس هميشگي ما
همينطور به امام عصر(عجل الله تعالي فرجه الشريف)توجه داشته باشيم او غمخوار و مونس ما است براي فرج ايشان هميشه دعا كنيم كه هر چه زودتر حضرت تشريف بياورند شهيد مدني مي فرمودند روز عيدي ديدن آيت الله شاهرودي رفتم آيت الله شاهرودي گفتند من مي خواهم به زيارت دو امام همام در شهر سامرا بروم خوب با مرحوم عباچي با پاي پياده از كاظمين حركت كرديم نزديكيهاي سامرا امامزاده سيدمحمد(عليه السلام) است شخصيت بسيار والا مقام و مورد احترام است مي گويد يك مقدار از اين محل عبور كرديم آقاي عباچي حالشان بهم خورد و روي زمين افتاد حالش خيلي بد شد و آثار مرگ روي ايشان نمايان شد گفت آقاي شاهرودي شما برويد و الا از تشنگي و گرسنگي نجات پيدا نمي كنيد از بس اصرار كرد من رفتم فردا همان روز در مسافرخانه ديدم آقاي عباچي خندان از مسافرخانه بيرون آمد گفتم آقا شما كه مشرف به مرگ بوديد چگونه الان خندان هستيد گفت همان موقع كه شما رفتيد لحظه به لحظه حالم بدتر شد فقط مي توانستم چشمم را باز كنم، چشمم را بستم و منتظر ملك الموت شدم بادي مي آمد با خودم گفتم ملك الموت آمده جان مرا بگيرد. يك دفعه يادم آمد كه امام زمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف)فرمودند «فَإِنّا نُحیطُ عِلْماً بِأَنْبائِکُمْ» ما از حال و احوالات شما باخبر هستيم از ته دل صدا زدم يا صاحب الزمان ادركني(عجل الله تعالي فرجه الشريف) ديدم شخصي با لباس عربي بالاي سرم حاضر شد گفت اين وقت چرا وسط آفتاب خوابيدي؟ گفتم آقا قدرت ندارم گفت بلند شو در همين حال كه لباس عربي پوشيده بود و افسار الاغش هم در دستش بود آمد كمك كرد من بلند شدم هر كجا كه دستش مي رسيد من احساس راحتي مي كردم درد تمام شد تا اينكه مرا سوار الاغ كرد و به تمام اعضاي بدن من دست رحمت كشيد و افسار الاغ را جلو گرفت و پياده حركت كرد گفتم آقا سوار شويد گفت ما به پياده روي عادت داريم گفت همين جور حركت مي كرد يكدفعه چشمم به شال سبزش افتاد به خودم گفتم عباچي خجالت نمي كشي ذريه رسول خدا(صلي الله عليه وآله و سلم) دارد پياده مي رود سوار شدي در همان موقع خودم را پايين انداختم نگاه كردم ديدم كسي نيست و من درب اين ساختمان هستم حالا برادران و خواهران كسي بايد نااميد باشد كه در دنيا بي كس و بي پناه باشد بي فريادرس در زندگي باشد.
مهمان ويژه نماز جمعه خانم دكتر فرانسيسكا(تازه مسلمان شده)
نكته دوم امروز نمازجمعه ما يك صفاي ديگري دارد براي اينكه دو نفر از عزيزان در نمازجمعه حضور دارند و مايه افتخار هستند، سركار خانم فرانسيسكا اهل سوئيس مقيم آمريكا تا سيزده ساعت قبل مذهب كاتوليك مسيحيت داشتند ولي الان مشرف شده به اسلام و تشيع، امروز هم در نمازجمعه ما حضور پيدا كردند. علاوه بر اينكه ما ديشب در محضرشان بوديم و اقرار كردن به اسلام و شهادتين را بر زبان جاري كردند شهادت به رسول خدا(صلي الله عليه وآله و سلم)، به يگانگي خدا و به اميرالمومنين(عليه السلام) و به امام زمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف) علاوه بر اينها عقدشان را هم ما خوانديم مبارك بود براي سلامتي دكتر فرانسيسكا و جناب دكتر اسدالله شهسواري كه در نمازجمعه حضور دارند يك صلوات محمدي بفرستيد.
اسلام آوردن در سرزمين كفر و عوض كردن اعتقادات يك شخص
جناب دكتر شهسواري چهار تا دكترا دارند و مقيم آمريكا هستند و خانم فرانسيسكا هم در آمريكا زندگي مي كردند و به زيارت مشهد مقدس امام رضا(عليه السلام) رفتند و ديشب شهادتين را جاري كردند و توفيق بنده شد كه عقد دائم را خواندم و مهريه هم چهارده سكه تمام بهار آزادي و يك حج عمره همان چيزي كه در خطبه اول ما از اسلام گفتيم و صحبت كرديم ازدواج آسان انشاءالله مبارك باشد و خانم فرانسيسكا درباره اسلام مطالعه كنند با توجه به اينكه ايشان يك عالم و دانشمند و دو دكترا دارند و حقايق اسلام را بيشتر درك مي كنند و مبلغ اسلام ناب باشند. انشاءالله كه به آمريكا تشريف مي برند بيشتر درباب اسلام و احكام اسلام و دستورات خداي تبارك و تعالي و زندگي اميرالمومنين علي(عليه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله عليها) تحقيق كنند و يك مبلغ خوبي انشاءالله براي اسلام باشند. بنده به جناب آقاي شهسواري يك تبريك مضاعف دارم و آن اين است كه زمينه اسلام آوردن ايشان را فراهم كردند شما اگر يك سنتي را از كسي مي خواهيد بگيريد، خيلي هنر مي خواهد. اعتقاد كسي را مي خواهي عوض كني خيلي مشكل است. مگر مردم زيربار مي روند كه اعتقاداتشان را عوض كنند پيداست كه تحقيق و بررسي شده است و اين امر مهم امروز الحمدلله صورت پذيرفته است و باعث افتخار بنده و شماست.
مقام معظم رهبري(دام ظله العالي) در خراسان شمالي
مطلب بعدي خدمت شما بزرگواران عرض كنم طلوع خورشيد از مشرق ايران زمين بود حضور مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي(دام ظله العالي) در استان خراسان شمالي و استقبال كم نظير و بي نظير مردم اين استان و استانهاي همجوار از ولي فقيه و رهبر سرافراز ايران است ما مديريت ناب مقام معظم رهبري را نگاه مي كنيم ايشان مديريتي دارند كه دولتمردان از ايشان ياد گرفتند مرتب به استانها سفر مي كنند حضور پيدا مي كنند و در مناطق زلزله زده و بحران زده شخصا حضور پيدا مي كنند در مناطق دفاع مقدس، در مراسمها و در مانورهاي نيروهاي مسلح و در كنار نيروهاي مسلح حضور دارند و اين خيرات و بركات زيادي را به همراه دارد اولا نمايش وحدت و همدلي و پيروي مردم از ولايت است باعث پيشرفت آن استان و مكاني كه مقام معظم رهبري پا مي گذارند مسئولين را بسيج مي كنند تا مشكلات از آن منطقه برداشته شود پاسخگويي مسئولين از آن منطقه بالا مي رود و نمايش وحدت و انسجام است بالاخره آقا آنجا حضور پيدا مي كنند شيعه و سني حضور دارد طوائف مختلف فارس و كرد همه جا هستند همه اينها يكدست و يك دل مي شوند اين از يك طرف نمايش قدرت است.
وحدت و ايستادگي مردم ايران در مقابل تهديدها و تحريمها دشمنان
از طرف ديگر دشمن ما را در محاصره اقتصادي قرار داده است در تحريمها از ما چه مي خواستند ما را تحريم كردند تا مردم رو در روي نظام اسلامي بايستند مردم در خيابانهاي بيايند و عليه نظام ديني و عبادي شعار بدهند نه تنها اين اميد دشمن نااميد شده و انشاءالله اين آرزو را به گور خواهند برد روز به روز وحدت و ايستادگي مردم به نمايش گذاشته مي شود عليرغم مشكلات اقتصادي كه داريم و قابل انكار نيست ولي آن رابطه و محبت الهي كه در قلب مردم بين ولي و جانشين امام زمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف) خدا قرار داده آن گسستني و شكستني نيست اين يك رابطه الهي در مديريت است.
رو به افول بودن آمريكا و صهيونيسم غاصب
علاوه بر اينها ما نگاه مي كنيم دشمن ما رو به افول است صهيونيستها ادعا مي كردند ارتش مجهزي دارند و چه نيروي مجهزي دارند و اين هواپيماي بدون سرنشين حزب الله كه در مقابل نيروهاي مسلح صهونيستها نيروي اندك هستند و در مقابل توپ و هواپيماها و سلاحهاي رژيم صهيونيستي پيشرفتي ندارند ولي هواپيماي بدون سرنشين حركت مي كند سيصد كيلومتر در قلب اسرائيل حركت مي كند و اينها متوجه نمي شوند نه يكبار بلكه چندين بار خوب اين نشان دهنده ضعف حكومت آنها نيست شما كه ادعا مي كنيد ما پيشرفته ترين وسايل را داريم چگونه يك هواپيماي بدون سرنشين حركت مي كند و سيصد كيلومتر در كشور شما مي آيد از آن طرف نظام جمهوري اسلامي يك هواپيماي بدون سرنشين كه براي جاسوسي آمده بود و آن را مي نشانند و از روي آن مي سازند و به حزب الله مي دهند. رهبر حزب الله مي گويد اينها را ايران به ما داده است اين افتخار براي نظام جمهوري اسلامي است. دشمن ما رو به افول است قدرت استكباري رو به افول است شما به ظاهر تحريمها نگاه نكنيد.
بر چيده شدن آخرين انقلاب رنگي و انتخاب دوباره هوگوچاوز به رئيس جمهوري ونزوئلا
طرفداران و طاغوتهاي آنها در منطقه بودند روز به روز سرنگون شدند در گرجستان آخرين انقلاب رنگي آن نماينده دوستدار آمريكايي بود مردم او را كنار زدند جريان آمريكايي شكست خورد در كنار آمريكا ونزوئلا، يك رقيب آمريكايي گذاشتند ولي مردم ونزوئلا يك نه بزرگي به آنها گفتند و هوگوچاوز يك بار ديگر به مدت شش سال رئيس جمهور شد كه هم دوست ايران و هم ضديت با آمريكا مشهور است و بعد از ايران او سرپرستي جنبش عدم تعهد را خواهد گرفت.
حركت عمومي جهان نظامي بدون آمريكا و ايادي آن
روندي كه مومنين حركت كردند روند حركت عمومي جهان دارد تجربه مي كند بدون نظام استكباري و آمريكايي است اين افتخار بزرگي است. اين آتشفشان از ايران اسلامي و امام بزرگوار ما شروع شده است جهان بدون نظم نوين آمريكا دارد حركت مي كند، جهان در حال حركت است بدون اينكه سياستهاي آمريكايي و ظلم و ستم اين نامردها در حق بشريت كردند انشاءالله برچيده شود. اينها همه از بركت ملت ايران،امام و از بركت نمازجمعه، حضور شما مومنين و ايستادگي شما، از بركت شهداست جوان و نوجوان شما بودند كه به ناحق خونشان در جبهه ها به زمين ريخت و خاك ايران را معطر كرد خدا نمي گذارد خون اين بچه هاي پاك و معصوم شما هدر برود و روز به روز ما ظلم و ستم را در گوشه و كنار جهان مي بينيم انشاءالله در آستانه ظهور حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالي فرجه الشريف) هستيم.
روز دحوالارض و ثواب روزه اين روز
مناسبتها را به اختصار خدمت شما عرض مي كنم امروز روز دحوالارض است ثواب روزه اش به اندازه هفتاد سال است. روز دحوالارض يعني روزي كه رحمت خدا بر اين زمين نازل شد و خشكي پديدار شد چون همه جا آب بود اولين جايي كه خشكي پديدار شد از زير خانه خدا بود زمين شروع به پهن شدن كرد و رحمت نازل شد اين روز را اگر كسي با خداوند وصل شود و دعا كند ثواب بسيار دارد اگر نمي توانيد روزه بگيريد نماز و دعاي كه وارد شده بخوانيد.
روز پيوند اولياء و مربيان
روز پيوند اولياء و مربيان هم هست بچه هايتان را رها نكنيد به مدارس سربزنيد نگوئيد مدرسه خودش درست مي كنيد با مدرسه ارتباط داشته باشيد در جلسه اولياء و مربيان شركت كنيد در تربيت فرزندانتان مراقب باشيد خداي نكرده دوستان ناباب پيدا نكنند امروز دشمن از راههايي مختلف برنامه ضربه زدن را دارد.
يكي ديگر از مناسبتهاي اين هفته شهادت آيت الله اشرفي اصفهاني شهيد محراب را داريم. خدا ايشان را رحمت كند.
روز جهاني نابينايان
روز جهاني نابينايان و عصاي سفيد هم داريم به نابينايان كمك كنيم روز جهاني استاندارد هم داريم هفته بهداشت رواني است.
شهادت امام محمد تقي(عليه السلام)
روز شهادت امام محمد تقي جوادالائمه(عليه السلام) را در روز سه شنبه داريم پيشاپيش تسليت عرض مي كنم انشاءالله خدا زيارت اين امام همام را نصيب همه ما بفرمايد.
لزوم مقاوم سازي منازل خصوصا در روستاها
هفته كاهش بلاياي طبيعي و يكي از واجبات مقام سازي خانه ها
هفته، هفته كاهش بلاياي طبيعي هم هست امروز هم هلال احمر با اعضاي محترمشان آمدند. يكي از واجبات اين شهرستان مقاوم سازي خانه هاست بالاخره آن لحظه زلزله بيايد نمي شود كاري انجام دهيد، دولت وام و بودجه گذاشته است در روستاها بيايند خانه هاي قديمي وحشتناك است و با اين تسهيلات خانه هاي جديد و مستحكم ساخته شود. والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.