سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

سبك زندگي اسلامي

خطبه هاي نمازجمعه به امامت حجت الاسلام و المسلمين علي ابراهيمي 92/2/20
سبك زندگي اسلامي
http://yascms.ir/istgah/ebrahimi3.jpg

بسم الله الرحمن الرحيم
خطبه اول
دعا براي همشهريان در مكه و مدينه

كم توفيق بودم دو هفته اي در خدمت شما نمازگزاران نبودم اما در جاي جاي مظان استجابت دعا، در مدينه منوره شهر پيامبر(صلي الله عليه وآله و سلم)، حرم رسول خدا(صلي الله عليه وآله و سلم) و در كنار ائمه بقيع(عليهم السلام) و در كنار خانه خدا وظيفه بنده دعا بود براي همه همشهريان عزيز مخصوصا جوانان، پسران و دختران كوتاهي نكردم و نماز در مسجد النبي(صلي الله عليه وآله و سلم) و مسجد الحرام به نيابت شما عزيزان آنچه در توانم بود خواندم انشاءالله خدا قبول كند و نصيب همه شما به زودي انشاءالله بگرداند.از ائمه موقت جمعه هم كه اين دو هفته نماز را اقامه كردند صميمانه تشكر و قدرداني مي نمايم.
شيوه و سبك زندگي انسان از نظر اسلام
برادران عزيز، خواهران گرامي و نمازگزاران محترم اسلام از لحظه اي كه انسان به دنيا مي آيد و تا لحظه اي كه از دنيا مي رود برايش برنامه دارد حتي قبل از اينكه به دنيا هم بيايد برنامه هايي براي سعادت و خوشبختي به پدر و مادر داده است، هم برنامه هايي براي سلامت جسم و هم سعادت روح،هم خوشبختي انسان دنيا و هم خوشبختي آخرت، هيچ ديني شما پيدا نمي كنيد كه به تمام ابعاد زندگي انسان توجه داشته باشد جز اسلام و مكتب ناب تشيع كه هم به بعد جسمي و هم به بعد روحي، هم به بعد دنيا و هم به بعد آخرت ما توجه دارد.
سبك زندگي از ديدگاه امام موسي بن جعفر(عليه السلام) بر چهار پايه
حديثي از آقا موسي بن جعفر(عليه السلام) به محضر شما نمازگزاران تقديم مي كنم كه ناظر به تمام ابعاد زندگي ما انسانهاست كه هم توجه به روح و جسم و هم توجه به دنيا و آخرت ما دارد. امام موسي بن جعفر(عليه السلام) طبق اين حديث شريف مي فرمايند«اجتهدوا في ان يكون زمانكم اربع ساعات» اجتهاد يعني كوشش و نهايت تلاش، امام مي فرمايد تمام تلاش و كوشش خود را به كار بگيريد كه زمان و عمر شما بر مبناي چهار پايه و برنامه و به تعبير امام چهار ساعت شكل بگيرد زندگي منظم باشد در سخنراني هاي اخير مقام معظم رهبري(دام ظله العالي)آقا فرمودند سبك و شيوه زندگي مهم است.اهل بيت(عليهم السلام) شيوه زندگي را خوب مشخص كردند هر چه ما بيشتر به زندگي ائمه و پيشوايانمان توجه داشته باشيم و از اين بزرگواران راهنمايي بگيريم و توجه به فرمايشاتشان كنيم زندگي خوب و بهتري خواهيم داشت. كوشش كنيد زندگي شما و فرزندانتان بر اساس چهار ساعت استوار باشد.
اولين برنامه:مناجات با خداوند
اولين ساعت «ساعة لمناجات الله»ساعتي از زندگي مختص به مناجات با خدا باشد مومنين اشدحب نسبت به خدا داشته باشند خداوند هستي بخش و خالق ما است مناجات با خدا اولين برنامه انسان ساز اسلام است. كساني كه در زندگي دور ارتباط با خدا را خط كشيدند مثل شاخه جدا شده از درخت هستند كه به زودي خشك مي شوند اگر از درخت توحيدو محبت به خدا انسان جدا شد روحش مي ميرد.
آثار دوري از ذكر و ياد خداوند
خداي تبارك و تعالي در قرآن مجيد مي فرمايد«وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنكًا» كساني كه از ياد و مناجات و ارتباط با من رويگردان شدند دو ضرر بزرگ مي كنند اولين ضرر زندگي براي آنها تلخ مي شود ضن يعني تلخ و دشوار، زندگي دنيايي برايشان سخت مي شود و اميدشان را در زندگي از دست مي دهند و مي برند، بالاخره زندگي گرفتاريها دارد. دل بعضي از آدمها مثل حوض است بايد دائما در آن آب ريخته شود. ارتباط با خدا مثل اين مي مانده يك حوضي را وسط يك نهري درست كنند آب هميشه مي آيد و از اين حوض عبور مي كند ولي يك حوضي را درجايي ديگر درست كنيد كه در محل قنات و آب نباشد اگر آب در آن نريزيد خشك مي شود. اگر ورودي انسان ارتباط با خدا نباشد قلبش مي ميرد و حياتش را از دست مي دهد«وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنكًا» دنيايش تلخ است «وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَى» روز قيامت هم نابينا محشور مي شود (أَعْمَى يعني نابينا) در آنجا انساني كه از ذكر و ياد خدا رويگردان شده است به خدا مي گويد «قَالَ رَبِّ لِمَ حَشَرْتَنِي أَعْمَى» چرا مرا محشور كردي(حَشَرْتَنِي يعني محشور) چرا روز قيامت كه به صحنه محشر من زنده شدم نابينا مرا محشور كردي«وَقَدْ كُنتُ بَصِيرًا» در حالي كه من در دنيا چشم داشتم و بينا بودم دوستان و رفقاي خودم را مي ديدم اما قيامت مرا محشور كردي نابينا محشور كردي، خداوند جواب منطقي مي دهد«قَالَ» بله «كَذَلِكَ أَتَتْكَ آيَاتُنَا فَنَسِيتَهَا» درست است اما تقصير خودت است تو همه را ديدي ولي خدا و آفرينده خودت را نديدي«كَذَلِكَ أَتَتْكَ آيَاتُنَا» نشانه هاي ما را به تو نشان مي دادند تو نديدي، وجود و قلب و جسم خودت، خورشيد، زمين را و همه را ديدي ولي ما را نديدي، تو ما را فراموش كردي منتها در دنيا رحمت و مهرباني ما نمي گذاشت كه تو را فراموش كنيم ما روزي رسان بوديم و به همه در دنيا روزي رسانيم مومن و كافر، بد و خوب و همه را از درگاه خودمان نا اميد نمي كرديم مريض مي شديد شفا مي داديم، گرفتار بودي رزق و روزي مي داديم اما تو ما را نديدي با ما مناجات و درد دل نكردي و بخشي از وقت خودت را براي ما اختصاص ندادي «وَكَذَلِكَ الْيَوْمَ تُنسَى»(سوره طه،آيات 124 الي 126) امروز تو فراموش شده هستي چقدر منطقي است تو كه ما را نديدي امروز هم ديده نمي شوي، اينكه امام مي فرمايند بخشي از زندگي خودمان را اول اختصاص به مناجات بدهيم. برادران و خواهران اين مناجات خيلي ثمر دارد حيات دل و قلب و روح با همين ارتباط با خداست با همين ذكر در قالب دعا، نماز، در گوشه با خدا درد دل كردن، به زيارت اهل بيت(عليهم السلام) رفتن، زيارتنامه هايي كه از زبان ائمه هستند، با زبان فارسي با خدا حرف زدن، در دل با خدا حرف زدن و مناجات كردن فرق نمي كند كليد اصلاح همين ياد خداست.
دومين برنامه زندگي كار و تلاش و توليد در جهت امرار معاش
«و ساعة لامر المعاش» بخشي از زندگي را اختصاص به كار بدهيد. اگر دانشجو و محصل هستيد خوب درس بخوانيد، اگر كارمند يا كشاورز يا كارگر هستيد خوب كار كنيد، نبايد تنبلي كنيد تا روزي كه نفس مي كشيد خوب كار كنيد بخشي از زندگي بايد براي تامين زندگي و امرار معاش باشد.
سومين برنامه روزانه مسلمان ديدار با برادران و افراد مورد اعتماد
سومين ساعت«و ساعة لمعاشرة الاخوان و الثقات» بخشي از زندگي بايد براي معاشرت با برادران و افراد مورد اعتماد، نشست و برخاستهاي سالم، ديدن برادر مومن و احوال همسايه پرسيدن، ديدار با والدين و برادر و خواهر باشد بعد امام مي فرمايند «الذين يعرفونكم عيونكم» ديدن همديگر مي رويد بايد هدفدار باشد اگر خطاي داريد رودررو خطاها را بازگو كنيد نه اينكه رو در رو با همديگر رفيق و دوست باشيد ولي پشت سرش عيبجويي كنيد اين زشت است ديد و بازديدي كه مي رويد اگر عيبي است با خوبي به همديگر بگويد مثل آينه كه همان اندازه عيب داري به شما مي گويد جلو آينه كنار رفتي ديگر كاري به تو ندارد كوچك و بزرگ ندارد (دوست آن باشد که معایب دوست همچو آینه روبه‏رو گوید/ نه که چون شانه با هزار زبان پشت سر رفته، موبه‏مو گوید)مثل شانه نبايد باشيد بايد مثل آينه باشيد«و يخلصون لكم في الباطن» ديد و بازديد با كساني كه ظاهر و باطنشان با ما يكي است وچهارمين ساعت «و ساعة تخلون فيها للذاتكم في غير محرم»(تحف العقول،ص 481) بخشي از زندگي را به لذت حلال اختصاص دهيم نشست و برخاست با همسر، از لذت حلال استفاده كردن بگذاريد.
مقابله با انحرافات اجتماعي توسط رسول خدا(صلي الله عليه وآله و سلم)
سه خانم خدمت اقا رسول الله(صلي الله عليه وآله و سلم) آمدند يكي گفت شوهرم من مرا رها كرده است، ديگري گفت شوهر من ديگر گوشت نمي خورد و ديگري گفت شوهر مرا رها كرده مثل مسيحيها گوشه اي در بيابان پيدا كرده روهبانيت انتخاب كرده است در تاريخ داريم وقتي پيغمبرخدا(صلي الله عليه وآله و سلم) وقتي اين انحراف و خطا را در بين مسلمانان ديدند عبا به دوش گرفت از شدت ناراحتي نصف عبا بر روي زمين كشيده مي شد به بلال فرمود اذان بگو تا مردم به مسجد بيايند فرمودند من كه پيغمبر(صلي الله عليه وآله و سلم) شما هستم همسر انتخاب كردم و پيش همسرم مي روم گوشت مي خورم و زندگي خودم را ترك نكردم كه گوشه بيابان بروم و چله نشيني داشته باشم رهبانيت امت من جهاد در راه خداست اين چهار برنامه مسلمانان است و زندگي بر اين مبنا بايد شكل بگيرد به خانواده ها و فرزندان و زندگي خود رسيدگي كنيد. مراقب دختران و پسرانتان باشيد با بچه ها دوست باشيد مخصوصا دختران كه امروز مشكلات زيادي مشاهده مي شود سن ازدواج بالا رفته و مشكلات ازدواج زياد شده است اگر پدران و مادران با فرزندان خودشان تندي كنند آنها را از دست مي دهند عده اي هستند كه اين بچه ها را جذب كنند چشم باز مي كنيد مي بيني از دستت رفته است ولي با دوستي و رفاقت مي بيني همه زندگي درست مي شود اگر زندگي ما بر مدار چهار گانه شكل بگيرد فكر نمي كنم در زندگي قهر و اختلاف و درگيري پيش بيايد.
بركات توسل
برادران زندگي مشكلات و گرفتاريي دارد يكي از راههاي حل اين مشكلات توسلات است توسل به كساني كه دستشان باز است و پيش خدا آبرو دارند كتاب الگوي شادي كه ديشب بنده مطالعه مي كردم از آقاي ري شهري مي باشد در اين كتاب نوشتند از يك پزشك در مكه پرسيدم شمادر دوران پزشكي شما اتفاق خارق العاده پيش آمده است گفت بله در اصفهان بودم يك روز صبح كه مي خواستم به بيمارستان بروم يك پدري خيلي مضطرب است مي خواهد به بيمارستان برود اجازه نمي دادند از ماشين پياده شدم گفتم چه مشكلي داري؟ گفت دخترم سرطان دارد شوهرش او را طلاق داده است پول ندارم نمي دانم چكار كنم. گفت دخترت را بياور تا او را معاينه كنيم دو تا از پزشكان را خواستم تا او را معاينه كنند بعد از معاينه ديديم كه سرطان بدخيمي است و قابل علاج نيست در سال 58 بوده و شيمي درماني هنوز به اين مرحله نرسيده بود. پيرمرد گفت يعني علاج ندارد آهي كشيد گفت كاش مي شد پيش امام رضا(عليه السلام)مي رفتم و متوسل به امام رضا(عليه السلام) مي شدم شايد امام عنايتي مي كند دخترم را شفا مي دهد گفتم من كمكت مي كنم برايش بليط گرفتم و او را به مشهد فرستادم بعد از دو هفته اين پيرمرد دنبال من مي گردد تا مرا ديد گفت بيا دخترم را معاينه كن ديدم هيچ اثري از اين غده بدخيم در بدن دختر وجود ندارد. حالا خواهران و برادران در زندگي نبايد نااميد باشيم راه اهل بيت(عليهم السلام) و توسل به اهل بيت(عليهم السلام) و مخصوصا به حضرت زهرا(سلام الله عليها) و سيد الشهدا(عليه السلام) از همه سريعتر است خدا يكي از بزرگان را حفظ كند چند سال پيش سخنراني در مكه داشتند مي گفت من يك حاجتي داشتم هر كاري مي كردم برآورده نمي شد تا يك شب خواب حضرت امام(ره) را ديدم ديدم امام يك دستش به آسمان و يك دستش به زمين و سه مرتبه مي گويد الهي به حق فاطمة الزهرا(سلام الله عليها) به من ياد دادند اگر مي خواهي مشكلات حل شود خدا را به حق حضرت فاطمة الزهرا(سلام الله عليها) قسم بده. خوب هر كسي در زندگيش اهل بيت(عليه السلام) را لمس و تجربه كرده است كه با تمام وجود گره گشا است خدا را شكر مي كنيم كه ما را محب امام علي(عليه السلام) و آل علي(عليه السلام) قرار داده است.
خطبه دوم
«اوصيكم عبادالله و نفسي بتقوي الله»

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مكرمه را به تقواي الهي، توبه، انابه و استغفار دعوت مي كنم. انشائالله خداي متعال راه صحيح را به همه ما نشان بدهد و ما رهرو راه صحيح باشيم.
تبريك به مناسبت هفته هلال احمر
مناسبتهاي كه در پيش داريم به اختصار خدمت شما عرض مي كنم اولين نكته در خطبه دوم از هجدهم تا بيست و هشتم ارديبهشت ماه هفته هلال احمر نامگذاري شده است. كه امروز عزيزانمان با لباس فرم در نمازجمعه حضور دارند از مسئول هلال احمر و همه همكاران ايشان، از زحمات نوروزي و جاده اي تشكر و قدرداني مي نماييم هلال احمر يكي از ارگانهاي پيشرو خدمت در نظام جمهوري اسلامي است و اين هفته به همه عزيزانمان در هلال احمر تبريك عرض مي نمائيم امروز هم چادرهايي در جهت سلامت نمازگزاران زدند و برنامه هايي دارند كه قابل تقدير و تشكر است.
نكته دوم عزيزانمان در دانشگاه آزاد روز سه شنبه يكي از قاريان برجسته كشوري و بين المللي را دعوت كردند كه قرآن را به زيبايي تلاوت مي كند انشاءالله از اين فيض تلاوت كه در نمازخانه دانشگاه آزاد بعد از نمازمغرب و عشا برگزار مي شود همه عزيزان از اين برنامه استفاده كنند.
محكوميت وهابيون بمناسبت اهانت نبش قبر صحابي پيامبر(صلي الله عليه وآله و سلم) حجربن عدي
نكته بعدي اين روزهاي شاهد حوادث غمباري در پيكره جهان اسلام هستيم متاسفانه دستان ناپاك وهابيت تكفيري و تكبيري خبيث به يكي از صحابه جليل القدر رسول خدا(صلي الله عليه وآله و سلم) و ارادتمندان به آقا اميرالمومنين علي(عليه السلام) هم توهين و هم جسارت وهم نبش قبر كردند شما اين جنايت هولناك را شنيديد نه اولي و نه آخري است.
وهابيت ساخته و پرداخته استعمار انگليس
از سال 1343 هجري قمري حدود هشتاد سال قبل اين وهابيت خبيث به دست پليدترين دشمنان خدا يعني انگليسيها بنيانگذاري شده است. همانهايي كه وهابيت را در بين شيعيان در جهت نابودي اسلام ناب برنامه ريزي كردند وهابيت را در جهت اختلاف بين شيعه و سني برنامه ريزي كردند ساخته و پرداخته بنگاههاي جاسوسي انگليس است. كتاب خاطرات يك جاسوس انگليسي به نام مسترهمفر،در كشورهاي اسلامي حتما اين كتاب را مطالعه كنيد ببينيد از صد سال قبل انگليسيها چگونه برنامه ريزي كردند كه اسلام ناب پيغمبر(صلي الله عليه وآله و سلم) را محو و نابود كنند، چگونه برنامه ريزي كردند كه مراكز اسلامي كه مايه حيات ما مسلمانان است از بين ببرند اينها با همكاري يهودي زاده هاي آل سعود با همكاري انگليس در نجد حاكم بودند با كمك طلبه سني دست پرورده مسترهمفر انگليسي اينها آمدند دين جديد كه به قول خودشان مبارزه با شرك باشد در واقع مشرك واقعي اينها هستند مشرك واقعي كسي هست كه دست در دست شيطان بزرگ بگذارد و براي نابودي اسلام قدم برمي دارد.
جنايات وهابيون
اينها از اول در سرزمين نجد عده اي را تربيت كردند و تبليغ كردند و مكه را گرفتند به مجردي كه مكه را گرفتند تمام آثار اسلامي مكه را از بين بردند. هيچ آثاري از زمان پيغمبر(صلي الله عليه وآله و سلم) ديگر باقي نمانده است بعد به مدينه حمله كردند قبر پيغمبرخدا(صلي الله عليه وآله و سلم) را به توپ بستند قبور مطهر ائمه بقيع را تخريب كردند قبر حمزه سيدالشهدا را از بين بردند. همان سال قدرت گرفتند و به كربلا حمله كردند هفت هزار از سادات و علما را در شهر كربلا قتل عام كردند. ضريح امام حسين(عليه السلام) را تخريب كردند. همان سال به نجف اشرف حمله كردند و شكست خوردند. امروز هم وهابيت به كمك پولهاي نفتي سعودي با اين افكار انحرافي در تمام دنيايي اسلام برعليه اسلام واقعي فعال شده اند. اينها القاعده را حمايت ميكنند و تفكر همينها است. جزء تفكرات وهابيت اين است كه هفت شيعه را بكشيد به بهشت مي رويد چون ما را مشرك مي دانند و هر كس از اهل تسنن كه محب اهل بيت(عليهم السلام) باشد آنها را مشرك مي دانند.
توسل به اهل بيت(عليهم السلام) شرك نيست
مي گويند هر كس بگويد يا علي(عليه السلام) يا زهرا(سلام الله عليها) يا اينكه بگويد يا رسول الله(صلي الله عليه وآله و سلم) شفايم بده شرك گفته و مشرك است.شرك وقتي است كه موجودي را مستقل ببينيد اگر گفتيد اي علي تو خدا هستي اين شرك است. در قرآن برادران يوسف پيش پدر آمدند «قَالُواْ يَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا كُنَّا خَاطِئِينَ» يعقوب تو براي ما دعا و استغفار كن حضرت فرمودند به زودي من براي شما استغفار مي كنم نفرمودند شما مستقيم پيش خدا برويد، مي توانستند مستقيم پيش خدا بروند پيش پيغمبر رفتن يك واسطه فيض است. وهابيون مي گويند اگر دست به ضريح بگيريد و ضريح را ببوسيد شرك است ضريحي كه متعلق به پيغمبر است وبدن مقدس پيغمبرخدا(صلي الله عليه وآله و سلم) در آن قرار دارد اين مقدس است. جلد قرآن پوست است چون باطنش كلام خداست براي ما مقدس است و ما آن را مي بوسيم. پيراهنها ارزش ندارند اما پيراهني كه به تن حضرت يوسف(عليه السلام) است ارزش پيدا مي كند حضرت يوسف(عليه السلام) فرمودند پيراهن من را ببريد روي چشم يعقوب بماليد و چشمان پدرم خوب مي شود. اين پيراهن شفا مي دهد چرا؟ چون اين پيراهن به بدن پيامبر وصل است. اينها معناي شرك را نفهميدند بلكه دست پرورده شرك هستند. چند سال گذشته حرم دو امام مظلوم ما را در سامرا منفجر كردند. در مدينه مسجدي به نام ردالشمس بود در اين مسجد معجزه برگشت خورشيد اميرالمومنين علي(عليه السلام) بود اين مسجد را به طور كلي از بين بردند. در عريض قبر علي بن جعفر فرزند امام صادق(عليه السلام) به طور كلي از بين بردند و محلش را آسفالت كردند.الان هم گفتند ما از شام شروع كنيم بعد به عراق برويم و آخرش را هم شما مي دانيد.
حجر بن عدي
الان در سوريه قبر حجر بن عدي اين صحابه پيغمبر(صلي الله عليه وآله و سلم) و ياور اميرالمومنين علي(عليه السلام) بود اين مرد خيلي بزرگ است نوجوان بود كه به دست پيغمبر(صلي الله عليه وآله و سلم) مسلمان شدند بعد از مدتي پيامبر(صلي الله عليه وآله و سلم) از دنيا رفتند ياور و سردار اميرالمومنين علي(عليه السلام) بودند بعضي مواقع در جنگها سردار چپ و سردار راست بوده است در زمان اميرالمومنين علي(عليه السلام) جان فدا بود. هميشه با وضو بودند و هميشه قرآن تلاوت مي كردند چقدر به پدر و مادرش خدمت و رسيدگي مي كرد در زماني كه ابوموسي اشعري نمي گذاشت كه مردم به كمك اميرالمومنين علي(عليه السلام) بيايند در كوفه يك خطابه خواند جمعيت را از شر ابوموسي نجات داد و آنها را همگام بااميرالمومنين علي(عليه السلام) كرد و موقعي كه اميرالمومنين علي(عليه السلام) به شهادت رسيدند و امام حسن(عليه السلام) رهبري و هدايت را به عهده گرفتند ياور امام حسن(عليه السلام) در همه جا بود. زياد بن ابيه يك خونخوار و جنايتكار كه معاويه گفت اين برادر من است چون پدرش معلوم نبود گفت فرزند ابي سفيان است به خودش منتصب كرد او بر خاندان حجر سخت گرفت بالاخره حجر را با يازده نفر از يارانش دستگير كرد و به شام فرستاد. مي دانيد كه شام به دست همين حجر بن عدي فتح شده است و مرج عذرا محلي است كه ايشان را به شهادت رساندند كه به دست حجر بن عدي فتح شده است و هفت نفر از آنها آزاد شدند و معاويه دستور داد بقيه را به حومه شهر دمشق در همان نقطه اي كه تمام توانش را براي پيروزي به كار گرفته بودند و دستانش را بستند و به شهادت رساندند. گفت اجازه بدهيد دو ركعت نماز بخوانم . وضو گرفت و نماز خواند گفتند كه از مرگ مي ترسي كه نماز طولاني مي خواني؟ گفت به خدا قسم نمازي سبك تر از اين نماز در طول عمرم نخوانده بودم. ايشان را ضربت زدند و به شهادت رساندند. اين صحابه با عظمت امروز يكبار ديگر طلوع كرده و جهان را به نور خودش روشن كرده است آنها وقتي نبش قبر كردن ديدن بدن تازه است گويا ده روز از فوتش بيشتر نگذشته بود آثار شمشير كه پشت سر آغشته به خون، اين معجزه ياران اميرالمومنين علي(عليه السلام) بوده است وهابيون كوردل بدانند وقتي مي گوييم پيرو علي(عليه السلام) باشيد نتيجه اش اين مي شود بيش از 1400 سال از شهادتش مي گذرد اين صحابه بزرگ امروز جهان را به نور خود روشن كرده حالا معلوم نيست كه جنازه را كجا بردند يكي از دوستان مي گفت در سايتها خوانده كه آمريكاييها گفته بودند ده روز بيشتر از فوتش نمي گذرد.
وهابيت شريك جنايات آمريكا و اسرائيل
اين وهابيت خبيث در واقع شريك و پايگاه اسرائيل است بيشترين ضربه را به اسلام اينها مي زنند تفرقه در مصر ايجاد مي كنند. اينها هدفشان اين بود البته ضعيف شده بودند سوريه و ارتش سوريه پيشرفت مي كردند بعد ديدند نمي توانند گفتند بايد كاري كنيم بين اهل سنت و شيعيان اختلاف بياندازيم رفتند و ياور اميرالمومنين علي(عليه السلام) نبش قبر كردندو اين جنايت را انجام دادند كه شيعه و سني به جان هم بيافتند ولي نمي دانند كه بالاخره اهل سنت برادران مسلمان ما هستند ما فرقه طاغي و حامي طاغوت و حامي آمريكا و اسرائيل از اهل سنتي كه رهرو راه پيغمبر(صلي الله عليه وآله و سلم) و محب خاندان پيغمبر(صلي الله عليه وآله و سلم) هستند جدا مي كنيم هيچ وقت نمي توانند بين اهل سنت و شيعيان اختلاف بياندازند كه يكي از علماي اهل سنت ايران هم فتوا داد و اين كار افراطي اينها را محكوم كرد. اينها چنين نقشه هاي خبيثانه اي دارند كه مسلمانان را به جان همديگر بياندازند تا اسرائيل تنفس كند.
تشكيل كنفرانسي در اسرائيل براي بررسي راهكار نجات اسرائيل
چند وقت پيش يك كنفرانس در اسرائيل تشكيل شد نتيجه آن جلسات اين شد كه بايد كاري كنيم تا اسرائيل از چنگ مسلمانان انقلابي خلاص شود بايد فتيله اختلاف بين شيعه و سني را زياد كنيم اينها بايد درگير شوند تا ما آسيب نبينيم.
درگيري در سوريه بين كفر و اسلام است
جنگ در سوريه ظاهرش كه بين علويان و اهل سنت است در واقع اين چنين نيست. بين كفر و اسلام است بين استكبار جهاني به رهبري آمريكا و اسرائيل آنجا درگير است. مقام معظم رهبري(دام ظله العالي) خوب تشخيص دادند بعضيها همان اول مي گفتند سوريه مثل مصر و تونس شما چرا از سوريها حمايت مي كنيد؟ امروز مشخص شد آن ديدي كه اين مرد بزرگ داشتند فرمودند قصه سوريه فرق مي كند پشت اين ماجرا آمريكا و اسرائيل و كوبيدن حزب الله و كوبيدان طلايه داران مبارزه با صهيونيست است. انشاءالله بعد از نمازجمعه ما در راهپيمايي خودمان اظهار تنفر خودمان را از اين رفتار زشت وهابيون ابراز مي كنيم.
حضور حداكثري راهكار ايجاد حماسه سياسي
نكته بعدي بايد خدمت شما عزيزان عرض كنم بحث انتخابات و شوراها است. از همه عزيزاني كه احساس تكليف كردند و در شوراها ثبت نام كردند و خودشان را در معرض انتخاب قرار دادند صميمانه تشكر مي كنم. ما اگر بخواهيم شهرمان شهري پيشرفته باشد نيازمنديم كارها به دست خود مردم اداره شود و خود مردم نقش داشته باشند شوراها مظهر اراده مردم هستند. افرادي مي آيند كه اراده شما را در عمل نشان دهند افراد عزيز با افكار مختلفي ثبت نام كردند و از همه آنها تشكر مي كنم و درخواستي از آنها دارم ما برادري و محبت و دوستي را در اين شهر مي خواهيم حركتهاي تند و افراطي را نمي پسنديم تخريب و به سر همديگر زدن، عكس همديگر را پاره كردن شايسته اين شهر نيست هر كسي از خودش تعريف و تمجيد كند توان خودش را اعلام كند خوب است و ما هم استقبال مي كنيم ولي اينكه با هم درگير شوند و همديگر را تخريب كنند، كار درستي نيست ما نمي خواهيم جنگ احزاب راه بياندازيم براي خدا خدمت كنيد و كيسه اي را براي خودتان ندوخته ايد براي خدا و مردم خدمت كنيد خدمت كردن با دعوا و تخريب سازگار نيست اگر كسي كه تخريب كند براي خدا نمي آيد بلكه براي خودش مي آيد.
شكست دشمن توسط حضور پر صلابت مردم
انشاءالله به خواست خداي تبارك و تعالي انتخابات بسيار خوبي خواهيم داشت حضور مردم تاثيرگذار است دشمنان ما به قول خودشان از بمب اتم و سلاح ما نمي ترسند آنچه كه دشمن را زمين گير و عقب نشيني كرده شما مردم گل سرسبد عالم هستيد حضور شما مردم در صحنه است حضور شما در پاي صندوق آراء است حرف مقام معظم رهبري(دام ظله العالي) است اين نشان حيات و زنده بودن و هر كسي براي خودش مي خواهد تصميم بگيرد هم در انتخابات رياست جمهوري و هم در انتخابات شوراها انشاءالله با شور و نشاط و وضو همه در پاي صندوق هاي راي شركت مي كنند با قربة الي الله به آن كسي كه شما تشخيص داديد ومردم راي داديد هم او رئيس جمهور ماست و هم او شوراي ما است هر كه مردم پسندند ما هم مي پسنديم. انشاءالله خدا به همه شما توفيق دهد.
ليلة الرغائب و اعتكاف در پيش داريم از اين ايام به نحو احسن استفاده كنيم.
ولادت امام محمدباقر(عليه السلام) در همين هفته داريم تبريك عرض مي كنم.

شهادت امام هادي(عليه السلام) داريم تسليت عرض مي كنم انشاءالله بتوانيم بنده خوب خدا و خدمتگزار مردم باشيم.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.