سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

گنج و هدیه خداوند در قرآن

خطبه های نمازجمعه به امامت حجت الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی امام جمعه محترم مورخ 92/4/7
گنج و هدیه خداوند در قرآن
http://yascms.ir/istgah/ebrahimi3.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه اول
گنج خدا در کدام سوره می می باشد؟

در آستانه ماه رمضان بهار قرآن هستیم خطبه امروز را به یک بحث قرآنی اختصاص می دهم کم کم بحثها رنگ و لعاب قرآن داشته باشد. این سوال را مطرح می کنم ما شنیدیم که در قرآن مجید آیه ای به گنج خدا معروف شده است یا به تعبیر دیگر به عنوان هدیه خدا و عطای خدا به پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) و امت داده شده است این کدام آیات است که به عنوان گنج خدا و کنز نامگذاری کرده است؟ ما تا زنده هستیم این آیات را تلاوت کنیم و استفاده و فیض ببریم. یا گفته شده که در خانه این آیات خوانده شود شیاطین از آن خانه بیرون می روند و ملائکه خداوند در آن خانه رفت و آمد می کنند. انشاءالله بعد از استماء روایات و نشان دادن این گنج شما قدر این گنج را بدانید و در نماز و غیر نماز از این گنج خدا استفاده کنید. بنده اینگونه این آیات را شروع می کنم شما هم پله پله با من همراهی کنید تا پایان این دو آیه بر قلب و دل شما انشاءالله تاثیر گذار باشد.
روایات درباره اهمیت دو آیه پایانی سوره بقره
پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم)فرمودند شب معراج وقتی مرا به آسمان بردند چون به سدرة المنتهی رسیدم خدای تبارک و تعالی سه تهفه و هدیه به من داد آن سه تحفه یکی نمازهای پنج گانه است. دوم خداوند فرمودند آمرزش امت یعنی مسلمانان را می بخشم تا زمانی که شرک برای خدا قائل نشوند و تحفه سوم دو آیه آخر سوره بقره است «آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَيْهِ مِن رَّبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ كُلٌّ آمَنَ بِاللّهِ وَمَلآئِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لاَ نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ وَقَالُواْ سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا غُفْرَانَكَ رَبَّنَا وَإِلَيْكَ الْمَصِيرُ **لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا لَهَا مَا كَسَبَتْ وَعَلَيْهَا مَا اكْتَسَبَتْ رَبَّنَا لاَ تُؤَاخِذْنَا إِن نَّسِينَا أَوْ أَخْطَأْنَا رَبَّنَا وَلاَ تَحْمِلْ عَلَيْنَا إِصْرًا كَمَا حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِنَا رَبَّنَا وَلاَ تُحَمِّلْنَا مَا لاَ طَاقَةَ لَنَا بِهِ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَآ أَنتَ مَوْلاَنَا فَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ » ﴿سوره بقره آیات 285 و 286﴾
طبق روایت از رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) خداوند در معراج این دو آیه را به عنوان تحفه و هدیه به پیغمبر داده است و این هدیه خداوند بالاترین هدیه است.
آیه «آمن الرسول ...» گنج خداوند
روایت بعدی امام سجاد(علیه السلام) از رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) نقل می کنند که خداوند به پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود که به تو و امت گنجی از گنجهای عرش خودم را و آن فاتحه الکتاب و خاتم سوره بقره است.
آیه «آمن الرسول ...» هم قرآن و دعا و هم رضای خداوند
روایت بعدی باز از رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) است در آیات آخر سوره بقره آیاتی است که هم قرآن است و هم دعا و هم رضایی خدا که در زندگی بدست آوردیم.(محزن الفرقان، ذیل آیه)
تلاوت آیه «آمن الرسول ...» موجب طرد شیطان از منزل
رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند خواندن دو آیه آخر سوره بقره در خانه موجب طرد و رانده شدن شیطان از آن خانه می شود.(نور الثقلین،ذیل آیه) این چهار روایت که نشان دادن گنج خدا بود که فرمودید آیه «آمَنَ الرَّسُولُ» همیشه این را تلاوت کنید و از هر مادیتی که شما تصور کنید ارزشش بالاتر است.
اصول دین در دو آیه «آمن الرسول ...»
آیه «آمَنَ الرَّسُولُ» اعتقادات ما مسلمانان را نسبت به توحید، به نبوت و معاد روشن می کند می فرماید «آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَيْهِ مِن رَّبِّهِ» می فرمایند پیغمبرانی که ما انسانها را هدایت می کنند به گفته خود ایمان دارند اینجور نیست که پیغمبران حرفی بزنند و خودشان پایبند به آن نباشند اول خودشان ایمان و باور و اعتقاد راسخ دارند بعد به مردم اعلام می کنند مثل بعضی افراد نیستند که خودشان عمل نمی کنند بعد به دیگران می گویند انجام بدهند،«آمَنَ الرَّسُولُ» پیغمبر ایمان دارد «بِمَا أُنزِلَ إِلَيْهِ» یعنی آنچه از طرف خدا بر پیغمبر نازل شده اول پیغمبر به آن ایمان دارد. بعد می فرمایند«وَالْمُؤْمِنُونَ كُلٌّ آمَنَ بِاللّهِ وَمَلآئِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لاَ نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ» رسول و پیغمبر به قرآن و تمام دستورات خدا ایمان دارد مومنین هم ایمان به تمامی دستوراتی که از طرف خدا نازل شده، ایمان به ملائکه و تمامی کتابهای آسمانی که از طرف خدا آمده و ایمان به تمامی پیغمبران دارند این اعتقاد راستین یک مومن است هم اعتقاد به خدا و هم اعتقاد به آنچه از طرف خدا آمده و اعتقاد به تمام پیغمبران الهی دارند ما به حضرت عیسی مسیح(علیه السلام) حضرت موسی(علیه السلام) حضرت سلیمان نبی(علیه السلام) حضرت ابراهیم(علیه السلام) و حضرت داوود(علیه السلام) ایمان داریم و آنها را قبول داریم برادران و خواهران منتها همه شما آگاه هستید کلاس انبیاء از حضرت آدم(علیه السلام) تا پیامبر خاتم مثل کلاس درس ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه است اصل دین همه یکی است منتها این تکمیل شده است مثلا در تمام دوران تحصیلات دو ضربدر دو چهارتا می شود نمی شود کسی برود دانشگاه بگوید نه پنج تا می شود اصول تعلیمات همه انبیاء الهی یکی است و می گویند خدا یکی است و ایمان به خدا و پیغمبر خدا داشته باشید و قیامت و حساب در کار است، یک کار خیری انجام دهید، منتها جزئیات و شرایط فرق می کند درسی که در دانشگاه داده می شود با درسی که در دبیرستان، راهنمایی و ابتدایی داده می شود فرق می کند ولی اصولش فرق نمی کند در این آیه می فرمایند مومنین به تمام انبیاء و پیامبران الهی اعتقاد دارند«لاَ نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ» از این جهت همه پیغمبران از جانب خدا آمدند فرقی نیست. اینجور نیست که بگویم حضرت عیسی(علیه السلام) و حضرت موسی(علیه السلام) را قبول نداریم ما همه پیغمبران الهی را قبول داریم چون از طرف خدا آمده اند یک مومن واقعی اینگونه هست اما کسانی که معتقد به حضرت موسی(علیه السلام) هستند دیگر نبوت حضرت عیسی(علیه السلام) را قبول ندارند، آنها که نبوت حضرت عیسی(علیه السلام) را قبول دارند نبوت پیامبر خاتم را قبول ندارند این راه غلط است«لاَ نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ» فرقی بین انبیاء نیست که همه پیغمبران الهی از طرف خدا آمده اند. قرآن به ما دستور اده است ما به همه پیامبران الهی حضرت عیسی مسیح(علیه السلام)، حضرت موسی(علیه السلام) حضرت ابراهیم خلیل(علیه السلام) و همه پیغمبران احترام می گذاریم و ایمان داریم.
شنیدن دستورات خداوند و عمل کردن به آنها
«وَقَالُواْ سَمِعْنَا» بعد از اینکه خدا می فرمایند مومن به هر آنچه از طرف خداوند آمده ایمان داشته باشد تنها قبول داشتن و پذیرفتن کافی نیست باید عمل در کار باشد ما اعتقاد داشته باشیم خدا نماز و روزه را واجب کرده و ایمان داشته باشیم، خداوند فرموده دروغ نگوید خمس بدهید تهمت نزنید مال مردم نخورید خلاف و دزدی نکنید بچه یتیم را اذیت نکنید زنا و لواط نکنید خلافها مثل رشوه خواری نداشته باشید اینها تمامی دستورات خداست. منتها تنها ایمان داشتن که خداوند دستوراتی داده آیا کفایت می کند؟ در ادامه آیه می فرماید تنها ایمان داشتن کافی نیست بلکه باید گفت«سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا» یعنی خدایا دستورات تو را شنیدیم و عمل می کنیم. تنها ایمان داشتن دردی دوا نمی کند بلکه باید گفت «سَمِعْنَا» خدایا شنیدیم فرمودید نماز بخوان بگوید چشم، فرمودید روزه بگیر، چشمت از نامحرم ببند، خلاف نکن بگویم چشم. «سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا» خدایا شنیدیم و اطاعت کردیم.
درخواست بخشش از خداوند
نکته بعدی این است که در این شنیدن و اطاعت کردن انسان خطا کار است بالاخره بشر هستیم بشر معصوم نیست به غیر از چهارده معصوم(علیهم السلام)، پس از بشر خطا سر می زند کندی و تندی در زندگیش ملاحظه می شود.
ایمان به معاد
می گوید« غُفْرَانَكَ رَبَّنَا» یعنی خدایا مرا ببخش و از تو انتظار بخشش دارم ، کوتاهی و تندرویی و کج رویی ها ما را ببخش«وَإِلَيْكَ الْمَصِيرُ » یعنی پایان همه چیز به تو ختم می شود این ایمان به معاد است. شما در این آیه هم ایمان به خدا و هم به پیغمبرخدا و هم به معاد می بینید. خدای تبارک و تعالی در این آیه برای ما یک اعتقاد کامل را توضیح داده است.
تکریم رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) در آیه «آمن الرسول ...»
خدا پیغمبرما را تکریم کرده و اول از پیغمبر شروع کرده است پیغمبر ما خیلی بزرگ هستند «آمَنَ الرَّسُولُ»، بعد فرمودند «َالْمُؤْمِنُونَ» اگر انسان بخواهد مغفرت و بخشش خداوند در زندگیش شامل حالش شود باید گوش دهد و اگر دستورات خدا را گوش کند و انجام داد زمینه بخشش برایش صورت می گیرد. بنده یک نکته کوتاه عرض کنم. اینکه فرمود«آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَيْهِ مِن رَّبِّهِ» ایمان آورد به آنچه نازل شده است. «بِمَا أُنزِلَ» یعنی چه؟ یعنی تمام دستوراتی که از طرف خداوند آمده است منتها یک مصداق خاص دارد. « يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ»(سوره مائده،آیه67)ای رسول ما برسان به آنچه از طرف خدا به تو نازل شده که اگر آن را نرسانی هیچ کاری نکردی،
مهمترین مصداق «مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ »ولایت و امامت امیرالمومنین علی(علیه السلام)
معنی«مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ » چه بوده است؟ آن ولایت علی بن ابیطالب(علیه السلام) و یازده فرزندش بوده است این اساس کار است. « آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَيْهِ» یعنی پیغمبر به ولایت امیرالمومنین علی(علیه السلام) ویازده فرزند گرامی ایشان ایمان دارد طبق این آیه «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ»ای رسول ما تبلیغ کن آنچه که ما به تو نازل کردیم که اگر آن را بیان نکنی هیچ کاری نکردید. این آیه درباره ولایت امیرالمومنین علی(علیه السلام) است که گنج قرآن است این سری دارد که این دو آیه گنج و هدیه خداوند هستند چون مومنون اعتقاد به ولایت و امامت امیرالمومنین علی(علیه السلام) و یازده فرزند گرامی ایشان دارند. روایت زیادی در این زمینه داریم که در معراج خدای تبارک و تعالی مسئله ولایت امیرالمومنین علی(علیه السلام) و یازده فرزند گرامیشان را مطرح کردند. پس اهمیت دو آیه آخر سوره بقره که به عنوان گنج و تحفه خدا که در روایت آمده سرش برای ما مشخص شده است که مومنون باید به تمامی پیغمبران الهی که نازل کرده ایمان داشته باشند که بالاترین مصداقش، خدا دستور داده ولایت و امامت امیرالمومنین علی(علیه السلام) و یازده فرزند گرامی ایشان است.
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»
روز جمعه روز عید از نظر رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم)

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را به تقوای الهی دعوت می کنم. در توصیه به تقوا اهمیت نماز مخصوصا نماز جماعت و بالاخص نمازجمعه را باید یادآور شوم. نباید بگذاریم در شهرستانمان نمازجمعه کمرنگ بشود همیشه به خودمان تدوین کنیم که ما باید در نماز شرکت و توجه داشته باشیم در بهترین اوقات نماز و مخصوصا نمازجمعه را ادا کنیم به هر حال اگر انسان برای نمازحواندن بهانه بیاورد هزاران بهانه جور می شود به اندک بهانه می شود. این کار دزدی است نماز یک نوع جهاد با نفس است. باید قدر نمازها و روز جمعه را بدانیم.
روایت از رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) داریم که می فرمایند«ان هذا الیوم جعله الله عیدا للمسلمین»(کنزالعمال،ح7) از طرف خدا روز جمعه را برای شما مسلمانان روز عید اعلام می کنم.
روز جمعه روز شایسته
روایت دیگری از رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) داریم که می فرمایند«اذا کان یوم الجمعه نادت الطیر الطیر والوحش الوحش والوحش والسباع السباع» روز جمعه که می شود پرندگان و حیوانات وحشی وقتی به همدیگر می رسند می گویند«سلام علیکم هذا یوم صالح» امروز روز شایسته است. یعنی وقتی یک پرنده و حیوان به همدیگر می رسند بشارت می دهند امروز روز خوبی است. آیا من و شما مسلمان وقتی به همدیگر می رسیم نباید همدیگر را به نمازجمعه تشویق کنیم که روز رحمت خداست، روزی که برای ما مسلمانان خدا عید قرار داده است. پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود ثواب یک حج و یک عمره به شما می دهد آمدن به نمازعصر در نمازجمعه ثواب یک عمره است این نعمات و خیرات را قدر بداینم .
تشرف یک هندی زائر به محضر حضرت بقیة الله الاعظم(عجل الله تعالی فرجه الشریف)
نکته دوم چون ایام متعلق به حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است داستان یکی از کسانی که به خدمت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) رسیده عرض می کنم. یک بنده خدایی از هند به عشق امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به کربلا می آید می گوید چکاری باید انجام دهم؟ یکی از آقایان گفت زیر گنبد امام حسین(علیه السلام) دعا مستجاب است و هر شب جمعه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به زیارت جد بزرگوارش می آید شما سعی کنید چهل شب جمعه به زیارت سیدالشهدا(علیه السلام) بیا و نماز و دعا بخوان تا به مقصود خود برسی،این بنده خدا چهل شب جمعه به عشق صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در حرم سیدالشهدا(علیه السلام) شروع به خواندن نماز و مناجات کردن می کند. تا اینکه روز چهلم تمام می شود و خبری از یار نمی آید. با ناراحتی از زیر گنبد امام حسین(علیه السلام) بیرون می آید و می گوید عجب من چهل شب جمعه آمدم از خانواده ام دور بودم و هر چقدر پول داشتم خرج کردم حالا نه پولی دارم و نه امام خود را زیارت کردم خیلی ناراحت بود رد همین حال با خودش حرف می زد و افسوس می خورد یک عربی مثل عربهای عراقی جلویش می آید می گوید چه می خواهی؟ بنده خدا می گوید از درد من چه می دانی؟ چهل شب جمعه آمدم به عشق روی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) از همه هستیم گذشتم تا امامم را زیارت کنم و الان دست خالی هستم. مرد عرب به او لبخندی می زند و با همان اسم هندی و لهجه هندی با او صحبت می کند می فرماید تمام مالی که از دست رفته جبران می شود نگران نباش، مرد هندی می گوید مالم جبران می شود ولی امامم ندیدم، مرد عرب می گوید چطور امامت ندیدی که الان به روی تو لبخند می زند و تو در بهترین حال هستی که می توانی امامت زیارت کنی، این مرد هندی از بس عصبانی و ناراحت بوده هیچ توجهی به این حرفهای نمی کند. وقتی امام با شیرینی و حلاوت با او صحبت می کند و دلداری می دهند بعد از مدتی می بیند امام نیست افسوس می خورد این که بود در کربلا با لباس عرب ولی با لهجه هندی با من صحبت می کرد اسم من را می دانست متوجه می شود که مولایش را زیارت کرده آن وقت بلند بلند گریه می کند و از سوز دل آه کشیدن که بالاخره به مقصود رسید و چقدر با بی حرمتی که به امام خودش انجام داد. حالا ما در این نمازجمعه و لحظات استجابت دعا یک سلامی به آقا عرض می کنیم می گویم امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ما هم مشتاق دیدار شما هستیم ما هم می خواهیم شما را زیارت کنیم هر چند که باید اهلیت داشته باشد ما کجا و آن اهلیت کجا؟ اما امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) آرزویش به دل داریم «السلام علیک یا ابا صالح المهدی ادرکنی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، السلام علیک یا صاحب الزمان ادرکنی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) السلام علیک یا حجة بن الحسن العسکری ادرکنی أَسْأَلُکَ یَا مَوْلاَیَ! أَنْ تَسْأَلَ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى فِی صَلاَحِ شَأْنِی» امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ای مولای من ای سرور ما از شما و خدای تبارک و تعالی بخواهیم که حالا ما را اصلاح کند روزگار ما را اصلاح کند. « وَ قَضَاءِ حَوَائِجِی»کدامیک از شما که در نمازجمعه آمدید در پیشگاه خدا حاجت و نیاز و گرفتاری ندارید کدامیک از شما غمها و غصه ها به گوشه قلبتان فشار نیاورده و روزگار سختی بر شما سختی خودش را نشان نداده است؟«وَ غُفْرَانِ ذُنُوبِی»کدامیک از ماها می تواند بگوید خدا و امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ما خطا نکردیم« وَ الْأَخْذِ بِیَدِی»ای امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) دست ما را بگیر، «فِی دِینِی وَ دُنْیَایَ وَ آخِرَتِی لِی وَ لِإِخْوَانِی وَ أَخَوَاتِیَ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ کَافَّةً،إِنَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ» این یکی از زیارت نامه های امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.
تبریک به مردم به خاطر حضور در حماسه سیاسی
مناسبتهای که در این هفته داریم به طور اختصار عرض می کنم. اولین مناسبت واقعا به این مردم و شما دست مریزا بگویم که با حضور خودتان به مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) لبیک گفتید اسلام و قرآن را حفظ کردید در انتخابات با شکوه حضور پیدا کردید آنچه مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) دلشان می خواستند یک حماسه سیاسی بود که رقم خورد حضور باشکوه بود. دشمنان ناکامی می خواستند الحمدلله دشمنان ما ناکام شدند، حضور بسیار بزرگ و پررنگ مردم که باعث شد اسلام انقلاب و قرآن را حفظ کرد و دل امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و مقام معظم رهبری(دام ظله العالی)را شاد کرد. و خداوند آنچه صلاح دانست دلها را به همدیگر هدایت کرد و رئیس جمهور که بدست مردم انتخاب شد شخصیت بسیار والا و ارزشمند و نماینده مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) در سالهای سال، شخصیتی است که پخته شده، سابقه و والدین بسیار خوبی دارند جناب دکتر روحانی هم به مردم و به مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) باید تبریک گفت و هم به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) تبریک گفت که اینگونه دلها را هدایت کرد و کشور ما را از آسیبها حفظ کرد.
حضور 93 درصد مردم بافت در انتخابات
انتخابات خیلی پرشور و با ارزش برگزار شد مخصوصا در استان ما مردم خوب شرکت کردند. به طور متوسط در کشور ما هفتاد و دو درصد مردم شرکت می کنند در استان ما متوسط حضور 78 درصد شرکت کردند و به نقل فرماندار محترم شهرستان ما 93 درصد در انتخابات شرکت کردند این رقم خیلی بالایی است مایه افتخار است انسان لذت می برد که در شهری زندگی می کنیم که اینقدر مردم فهیم و دانا و پشت سر مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) هستند و نمره بیست باید به این مردم داد.ما باید نوکر خالص مردم با تمام وجود باشیم و به این نوکری باید افتخار کنیم. واقعا باید تشکر کرد و زبان قادر نیست حرکت بزرگ ملت ایران، هم استانیها و همشهریها را تقدیر کند خدا باید دریابد. حضور در این انتخابات مثل حضور در جبهه و جنگ و شکست دشمن است همین مقدار و ارزشش در این مقطع بالاتر باشد. بازنده دشمنان ما آمریکا، انگلیس و اسرائیلیها بودند که می خواستند مردم حضور پیدا نکنند که دائم در ماهواره ها طراحی می کردند که مردم حضور ندارند و تا لحظه آخر کارشکنی می کردند که مردم حضور پیدا نکنند. در همین بافت بنده شاهد بودم که تعرفه تمام شده بود مردم التماس می کردند بعد از ساعت یازده کارگری که از روستا آمده بود که من این همه راه آمدم رای بدهم دیگر دستور داده بودند جمع کنند این بالاترین افتخار است.
سالروز شهادت دکتر بهشتی و یاران فداکار ایشان و بیان گوشه ای از مظلومیت ایشان
مطلب بعدی منافقین و استکبار را خدا لعنت کند که بزرگان را از ما گرفتند. امروز سالروز شهادت شهید مظلوم آیت الله بهشتی و هفتاد و دو تن از بهترین یاران حضرت امام(ره) است. مادر شهید بهشتی می گفت وقتی من حامله شدم جدم به من فرمود هر جایی نباید بروی هر غذایی نباید بخوری و هر خانه ای نباید بروی همیشه با وضو باشی، وقتی محمدحسین به دنیا آمد وقتی شیر می خواستم به او بدهم همیشه با وضو به او شیر می دادم و قرآن می خواندم. و طوری شده بود که وقتی قرآن نمی خواندم سیدمحمدحسین شیر نمی خورد مادر این قدر زحمت می کشید این کارها را می کنند که سیدالشهدا انقلاب اسلامی شد کشور را نجات داد اسلام حفظ کرد و با خون خودش انقلاب اسلامی را آبیاری کرد والا قبل از شهادت ایشان همه جا مرگ بر بهشتی ویاران امام می گفتند منافقین و بنی صدر خائن همه جا را بر علیه شهید بهشتی پر کرده بودند. همان زمان بنده منطقه خودمان بودم شهید بهشتی به بافق یزد آمده بود عده ای از جوانان اطراف ماشین او می چرخیدند و مرگ بر بهشتی می گفتند، واقعا خیلی دردناک است کسی که اینقدر خدمت کند و به نفع مردم باشد ولی جو جامعه طوری باشد که همه مرگ بر او بگویند به جای اینکه قدرش بدانند ولی یکباره در چنین روزی به دست منافقین کوردل شهید شدند. آخرین کلام شهید بهشتی این بود دوستان و یاران بوی عطر می آید آیا بوی عطر را استشمام می کنید یکی از دوستان نزدیک ایشان گفتند خودتان عطر زدید گفتند بوی بهشت می آید و بمب منفجر شد و این بزرگوار به شهادت رسید وقتی ما به خودمان آمدیدم دیدیم شهید بهشتی در کار نیست چقدر جوانان توبه کردند و برگشتند همه چیز عوض شد امام و انقلاب حفظ شد. یکبار انسان یک چک می کشد هزار تومان دوهزار تومان یک دفعه چک میلیاردی می کشد ما برای حفظ نظام اسلامی چک میلیاردی شهید بهشتی داریم شهید صدوقی و شهید دستغیب داریم این بزرگان را فدایی دادیم شما فکر می کنید خدا می گذارد خون این شهدا هدر برود امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) اجازه می دهد در انتخابات دشمن پیروز شود؟ هرگز اجازه نمی دهد. یا همین بچه های نوزده ساله که از این شهر رفتند یا همین شهدای گمنامی که بیست ساله با سن کم رفتند و حتی از اسم خودشان برای خدا و اسلام گذشتند خدا نمی گذارد خون اینها هدر برود. خدا دلها را هدایت می کند کشور ما را حفظ می کند. مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) حرف ایشان به کرسی نشست حضور حماسی می خواست همه حضور پیدا کردند، اینها از برکت شهداست.به عزیزانمان در دادگستری و ادارات تابعه هم تبریک و هم تسلیت عرض می کنم امروز تمام عزیزان از دادگستری در نمازجمعه شرکت کردند و دیروز گلباران شهدا بود.
تشکر از خدمات ارزشمند قوه قضائیه و دادگستری بافت
واقعا قوه قضائیه بازوی توانمند نظام جمهوری اسلامی است و همه هم و غم قضات ما این است که حد خدا را انجام دهند حدود خدا را اجرا کنند و دستور خدا را انجام دهند این خواست شهید بهشتی بود. ما وقتی برسر مزار شهدا می رویم و این روز را گرامی می داریم یعنی اینکه شهدا ما با شما عهد می بندیم راه شما را ادامه می دهیم و مجری حد و حدود الهی باشیم.
این هفته واقعا جنایات آمریکاست ششم تیر ماه مثل دیروز وقتی بنی صدر را عزل کردند منافقین تصمیم گرفتند که انتقام بگیرند دوازده هزار نفر از مردم کوچه و بازار کشتند. بزرگان را گرفتند که نظام جمهوری اسلامی و الهی را ساقط کنن.د خدا می داند در هر کشوری یکی از حوادث و اتفاقات افتاده بود آن کشور ده بار پوسیده بود. شهید بهشتی، نمایندگان مجلس و دولت، روز قبلش مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) مورد ترور قرار گرفتند مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) آن وقت ایشان رئیس جمهور بودند. قوه قضائیه و رئیس جمهور و مجلس و دولت را فلج بکنید ولی این ملت ماندگار شد چون نظام ما خدایی است شما الله اکبر خدایی گفتید بچه هایتان به عشق خدا فرستادید خودتان که در جبهه حضور پیدا کردید خدایی حضور پیدا کردید خدا مزد می دهد و حفظ می کند. مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) مثل دیروز از جبهه آمده بودن با همان لباس نظامی و همراهی شهید بابایی خدمت امام رسیدند سخنرانی داشتند به مسجد می روند آقا پشت تریبون می روند یکی از منافقین ضبطی را جلوی درب به یک نفر می دهند اینها ردیف نشسته بودند تا جلوی تریبون می رسد این ضبط که داخلش مواد منفجره گذاشته بودند سمت چپ طرف قلب آقا می گذارند که وقتی منفجر می شود قلب از کار بیافتد وقتی این ضبط را روشن می کنند شروع به سوت کشیدن می کند یکی از محافظین این ضبط را جابجا می کند سمت راست آقا می گذارد یکدفعه ضبط منفجر می شود آقا به سمت چپ می افتند و طرف راست ایشان مثل آبکش می شود پزشکی که آقا را مداوا کرده است می گوید ما نمی توانستیم جلوی خونریزی را بگیریم هر چقدر خون تزریق می کردیم تاثیر نداشت ولی پلاکت خون پایین می افتد از بس عمق زخمها زیاد بود چند دفعه شد به طور کلی ضربان قلب از کار می افتاد. وقتی خدا بخواهد این مرد بزرگ را حفظ کند که امروز ما را هدایت و راهنمایی کند نفوذ کلام بدهد چه عزتی خدا به ایشان داده است. منافین می خواستند ایشان را به شهادت برسانند ولی امروز حرف ایشان در دنیا چقدر اثر دارد و تمام ترفندهای دشمنان خنثی می کند. دشمنان می گوینداین ولایت فقیه خاری در چشم ما است که نمی شود کاری کنیم راست هم می گویند چون خدایی و الهی است. ششم تیرماه این جنایت کردند و هفتم تیر ماه هم جنایت دیگری کردند. در همین هفته شهادت مسافرین هواپیمایی ایرباس داریم آمریکایی ها به لیبی کلک زدند هواپیمای که از لندن پرواز کرده کشور لیبی زده است سه چهار میلیارد دلار از لیبی پول گرفتند ولی اینها هواپیمایی ما را منفجر کردند 298 مسافر شهید کردند ابراز پشیمانی نکردند وحشی ترین فرد استکبار جهانی است که به هیچ چیز رحم نمی کنند حتی فرمانده ناو جنگی را هم تشویق کردند او هم گفته بود اگر ده بار دیگر بگوید من این کار را انجام می دهم. وحشی گری فرعونیت و تکبر و آدم کشی در ذات جنایت کاران بین المللی است اینها دشمن اسلام، قرآن و توحید هستند اما خدای تبارک و تعالی این نظام ما را تاکنون حفظ کرده و می کند.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.