سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

روز مبعث روز نزول رحمت خاص الهی بر بشریت

خطبه های نمازجمعه به امامت حجت الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی مورخ 92/3/17
روز مبعث روز نزول رحمت خاص الهی بر بشریت
http://yascms.ir/istgah/ebrahimi3.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه اول
اعمال شب و روز عید مبعث

امروز روز بیست و هفتم ماه رجب سالروز بعثت خاتم انبیاء حضرت محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) است. این عید باعظمت را به حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) و به همه مسلمانان و شیعیان آن حضرت تبریک عرض می کنم. انشاءالله از زیارت، شفاعت و رهنمود پیامبر اعظم(صلی الله علیه وآله وسلم) همه ما برخوردار شویم امروز روز بسیار باعظمتی است. اعمالی در کتاب مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی(ره) برای شب و روز عید مبعث نوشته است. جمله ای ذکر می کنند برای امشب کسانی که در نجف اشرف در جوار امیرالمومنین علی(علیه السلام) هستند اسم امشب را لیلة المحیا(شب زنده شدن) ایشان از جهانگردی به نام ابن بطوطه نقل می کنند شب عید مبعث من مقداری دیر رسیدم ولی اخبار آن به طور مسلم برای من ثابت شد که مردم عراق از ایران و خراسان و فارس سعی می کنند که خودشان را در شب عید مبعث به زیارت امیرالمومنین علی(علیه السلام) برسانند کسانی که کر و لال و امراض ناعلاج دارند می آیند متوسل به امیرالمومنین علی(علیه السلام) می شوند دو سوم شب که گذشت به برکت امیرالمومنین(علیه السلام) همه شفا پیدا می کنند و با جمله محمد رسول الله(صلی الله علیه وآله وسلم) و علی ولی الله(علیه السلام) شفا پیدا می کنند و دعای در مفاتیح است ولی دیشب از دست ما رفته است اما امروز که عید مبعث است هم اعمالی دارد.
روزه داری
از جمله اعمال امروز روزه داری است که ثواب روزه امروز هفتاد سال محسوب می شود کسانی که موفق شدند و می توانند روزه بگیرند روزه در چهار روز در طول سال ممتاز است اگر می خواهند نمره بدهند که در 360روز سال کدام روز برای روزه داری نمره اش بیست است چه روزی است؟ آن روز عید مبعث است. که گناهان هفتاد ساله را می بخشد و ثواب عمر هفتاد ساله را خدای متعال به روزه دار عنایت می کند.
بسیار صلوات فرستادن
یکی دیگر از اعمال امروز که فرصت بر من و شما هست با قلب و زبان خود صلوات بر محمد و آل محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) بفرستیم.
زیارت رفتن
ما که نمی توانیم به زیات امیرالمومنین علی(علیه السلام) مشرف شویم حداقل مفاتیح باز کنیم زیارت پیامبر اعظم(صلی الله علیه وآله وسلم) و امیرالمومنین علی(علیه السلام) را بخوانیم. به زیارت ذریه امیرالمومنین علی(علیه السلام) مشرف شویم. که ثواب زیارت رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) و امیرالمومنین علی(علیه السلام) را در پرونده ما می نویسند و با این زیارت ابراز محبت و علاقه نسبت به رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم)، امیرالمومنین علی(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) می کنیم. یکی اعمال دیگر امروز به طور اختصار عرض می کنم دوازده رکعت نماز است شش تا دو رکعتی با یک سوره می خوانید بعد از اینکه نماز تمام شد سوره حمد چهار مرتبه، سوره توحید چهار مرتبه، سوره ناس چهار مرتبه، سوره فلق چهار مرتبه بعد دعای کوتاهی دارد که می خوانید « لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَكْبَرُ وَ سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ» و چهار مرتبه « اللَّهُ اللَّهُ رَبِّي لا أُشْرِكُ بِهِ شَيْئا» و چهار مرتبه«لا أُشْرِكُ بِرَبِّي أَحَدا » و در آخر حاجتی دارید از خدای تبارک و تعالی خود را طلب می کنید.
روز مبعث نزول رحمت الهی بر بشریت
دلیل عظمت روز مبعث این است که نزول رحمت بر ما انسانهاست، هدایت خاص از جانب خدای تبارک و تعالی است سالروز نزول قرآن مجید است. عظمت این روز به خاطر پخش شدن سفره هدایت، دستگیری خدای متعال از ما بندگانش است. پیغمبر اسلام قبل از بعثت شبها و روزها، مخصوصا ماه رمضان در جبل النور( کوه نور، غار حرا، جبل الاسلام) کوهی در شمال شهر مکه است تقریبا یک ساعتی طول می کشد که کسی بتواند به آن قله صعود کند در بالای آن کوه یک غاری است به حدی کوچک است که دو نفر نشسته و یک نفر ایستاده جا دارد. و امتیازی که این غار دارد وقتی ایستادی رو به خانه خدا و قبله هستید، سوراخی در انتهای غار است خورشید به آن می تابد و غار را روشن می کند زمانی که هنوز اطراف خانه خدا را نساخته بودند گلدسته های مسجد الحرام را می دیدید یعنی درست رو به قبله است. پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) ایام ماه مبارک در این غار به سر می بردند عبادت می کردند در ملکوت آسمان و زمین و توحید تفکر می کردند در مسئولیتی که در آینده می بایست پذیرا باشند و چگونه این جامعه جاهلی فرو رفته در ظلم و ستم و قتل و خونریزی را نجات بدهند در چنین روزی پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) در غار حرا حضور داشتند. امیرالمومنین علی(علیه السلام) که نوجوانی بودند در کنار پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) بودند. جبرئیل امین با آن قیافه اصلی خودش بر پيغمبر نازل شد و فرمود «اقْرَأْ» بخوان آقا فرمودند من خواندن بلد نيستم، جبرييل بدن پيغمبر را فشار داد و يك لوح سبزي به دست گرفتند و جبرئیل گفتند «اقرا» بخوان باز آقا فرمودند بلد نيستم چون مي دانيد پيغمبر ما امي بود يعني درس نخوانده بود استاد نديده بود و اين يك امتياز است كسي كه استاد نديده شاگردي نكرده زانو بر زمين پيش كسي تلمذ نكرده هزاران هزار و ميليونها ميليون استاد را استاد شده و مدرس شده بود. اگر پيغمبر ما پيش كسي درس خوانده بود مي گفتند از كسي ديگری ياد گرفته است پيغمبر ما امي است يعني سواد درس خواندن و نوشتن ندارد. بار سوم جناب جبرئيل گفت «اقرا» يعني بخوان بعد بدن پيغمبر را فشار داد و بعد رحمت خدا باز شد و پيغمبر شروع كردند خواندن و اولين كلمات در چنين روزي و در چنين لحظاتي بر قلب پيغمبر نازل شد «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ» بخوان به نام خدايي كه انسان را خلق كرد به اسم رب بخوان، همه كارها با نام خدا باشد بخوان «خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ» خدايي كه انسان را آفريد، خلق كرد، منتهي از علق يعني خون بسته، از يك خون بسته بي ارزش انسان با ارزش را خداوند آفريد «اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ» بخوان كه پروردگار تو گراميتر است «عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ»خدا به انسان به بركت قلم ياد داد آنچه را كه نمي دانست.اين اولين آياتي بود كه در بيست و هفتم ماه رجب بر پيغمبر نازل شد.
نزول دفعی و تدریجی قرآن
برادران خواهران قرآن دو گونه نازل شده است يك نزول دفعي و يك نزول تدريجي است. نزول دفعي در شبهاي قدر تمام قرآن برقلب پيغمبر نازل شد، نزول تدريجي از 27 ماه رجب شروع شد تا پايان عمر كه به مناسبتهاي مختلف و برنامه هاي مختلف جاهاي مختلف نيازهايي بشريت آن روز و آينده داشت به تدريج آيات بر قلب پيغمبر نازل مي شد. آياتي كه در مكه نازل شدند يك سنخ آيات است و در مدينه يك جور آيات نازل شد، به تناسب شهر مدينه و مکه تمام قرآن به تدريج بر قلب پيغمبر خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) نازل شد. بعد جناب جبرئيل فرمودند تو از اين به بعد رسول خدايي و من هم جبرئيل هستم. چون ارتباط انسان خاكي با بالاترين فرشته الهي آمادگي مي خواهد پيغمبر دچار خستگي سنگينی شدند، از غار حرا پايين آمدند. مسیر تا شهر مكه خيلي زياد است و منزل پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) در كنار كوه مروه بود پيش حضرت خديجه(سلام الله علیها) و آثار نورانيت و نزول وحي خديجه بر چهره مبارك رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) ديد و حضرت احساس خستگي كردند بعد از احوال پرسي فرمودند من استراحت مي كنم «دثرینی» من را بپوشان و بعد آيات ديگر به تدريج «يا أَيُّهَا الْمُدَّثِّرُ قُمْ فَأَنذِرْ» اي كسي كه پارچه اي دور خود پيچيده ايد بلند شو و مردم را راهنما باش غمخوار مردم باش دلسوز مردم باش مردم را از خطرهايي كه در پيش رو دارند بترسان و به آنها بشارت بده. سرآغاز وحي امروز بود و ما امروز سر سفره وحی نشستيم با اينكه ما با مكه و مدينه خيلي فاصله داريم خدا را بر نعمت وجود پيغمبر خاتم(صلی الله علیه وآله وسلم) شكر گزاريم. با اینکه ما با مکه و مدینه خیلی فاصله داریم ولی به لطف الهی این نمازجمعه و دلهای پاک ما امروز سر سفره ره آورد پیغمبر خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) نشسته ایم. خدا را بر این نعمت بزرگ مسلمانی و شیعه امیرالمومنین علی(علیه السلام) و اولاد معصومین ایشان هستیم شکرگزاریم.
حضرت خدیجه(سلام الله علیها) و حضرت علی(علیه السلام) اولین مسلمانان
اولین زن مسلمان حضرت خدیجه(سلام الله علیها) و اولین مرد مسلمان مولا امیرالمومنین علی(علیه السلام) بودند. امیرالمومنین علی(علیه السلام) می فرمایند «ولم یجمع بیت واحد یومئذ فی الاسلام غیر رسول الله و خدیجه و انا ثالثهما» در آن روز روی کره خاکی خانه مسلمانی غیر از خانه رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) وجود نداشت پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) و حضرت خدیجه(سلام الله علیها) بود و من که نفر سوم بودم «أری نور الوحی و الرسالة و أشُم ربح النبوة» من نور پیغمبری و رسالت را من می دیدم و بوی پیغمبری را من استشمام می کردم.
ره آورد بزرگ قرآن : عبادت خالصانه و خدمت به بندگان خدا
برادران عزیز و خواهران مکرمه یک جمله از ره آورد قرآن را عرض می کنم. قرآن برای این آمده که ما را پاک کند خدای تبارک و تعالی قرآن را نازل کرده که ما را راهنما باشد. این نامه و سفره خداست ما باید از قرآن فیض ببریم استفاده کنیم حتی همه می توانند از این قرآن بهره ببرند و استفاده کنند همه می توانند به برکت نور قرآن هدایت کنند حالا ما چه اندازه استفاده می کنیم؟ پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) 23 سال خون دل خورده و زحمت کشیده است تا کلام خدا را به گوش دلها برساند چقدر انسانها در جهالت به سر می بردند کلام خدا را به گوش دلها برسانند چقدر انسانهایی که در جهالت به سر می بردند کلام خدا را به گوش آنها برسانند و آگاه و راهنمایی کنند و از گناه نجات دهند و پاک کنند و خوشبختی و سعادتشان را جلو روشان قرار بدهند چقدر پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) خون دل می خوردند؟ و امروز این فراهم شده است حالا ما چقدر از کلام خدا استفاده می کنیم و چقدر قرآن را باز می کنیم یک آیه از نامه پروردگار می خوانیم حالا هر کسی به همت خودش بستگی دارد. حالا یک جمله ای از قرآن مجید عرض می کنم خدای تبارک و تعالی می فرمایند:«بَلَى مَنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ»(سوره بقره،آیه112) دو چیز راه نجات است یکی عبادت خالصانه برای خداست و یکی خدمت کردن برای بندگان خداست. خلاصه تعلیم همه انبیاء و پیغمبر این است که ما را با خدا و هستی بخش آشنا کند انسان خوبی باشیم اخلاق و رفتار خوب داشته باشیم پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) آمده تا اخلاق والا را به ما یاد بدهند تا از پستی و دریوزگی و بیچارگی نجات پیدا کنیم.
بشارت انبیاء گذشته به آمدن پیامبر خاتم
برادران و خواهران قبل از نزول قرآن انبیاء گذشته بشارت آمدن حضرت محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) داده اند. حضرت موسی کلیم(علیه السلام) به یهودیها فرمودند که بعد از من پیامبر خاتم می آید. حضرت عیسی مسیح(علیه السلام) هم بشارت داده اند که صریح در قرآن و در تورات تحریف شده امروز هم ذکر شده است که بخشی از تورات و انجیل راجع به این موضوع است بنده عرض می کنم. بشارت به آمدن پیامبر خاتم در تورات و انجیل آمده است. یهودیت نمی تواند بگوید که پیامبر ما خاتم است و مسیحیت هم نمی تواند بگوید که پیامبر ما خاتم است چون پیغمبرشان بشارت داده حضرت عیسی(علیه السلام) فرموده «وَمُبَشِّرًا بِرَسُولٍ يَأْتِي مِن بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَدُ»(سوره صف، آیه6) بخشی از انجیل یوحنا باب شانزدهم عرض می کنم که چگونه حضرت عیسی مسیح(علیه السلام) بشارت دادند لکن به شما راست می گویم که شما را مفید است که من بروم،اگر نروم، آن تسلی دهنده به نزد شما نخواهد آمد اما اگر بروم او را به نزد شما خواهم فرستاد و او چون بیاید جهانیان را به صدق و انصاف ملزم خواهد ساخت.این بشارت می دهد که تسلی دهنده جهان دارد می آید خوب چه کسی بعد از عیسی مسیح(علیه السلام) به عنوان تسلی دهنده جهان، عدالت گستر جهان، به صدق رفتار کننده جهان به غیر از پیامبر خاتم آمده، او چون بیاید جهانیان را به صدق و انصاف ملزم خواهد ساخت به عدالت و داوری زیرا که بر من ایمان نمی آورند این جهان حکم جاری شده است و دیگر چیزهای بسیاری دارم که به شما بگویم لکن حالا نمی توانید متحمل شوید اما چون او یعنی روح راستی بیاید او شما را بر تمامی راستی ارشاد خواهد کرد. به آمدن کسی که راستی، عدالت و داوری، صدق و صفا را در جهان گسترش می دهد بشارت می دهد. او شما را بر تمامی راستی ارشاد خواهد نمود زیرا او از پیش خود سخن نخواهد گفت که خود پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند من هر چه می گویم از طرف خدا می گویم«إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى»(سوره نجم، آیه4) حضرت عیسی مسیح(علیه السلام) می گویند او هر چه بگوید از طرف خدا می گوید او برای تسلی دهنده و راهنما و هدایتگر می آید بلکه آنچه از طرف خدا به او وحی می شود خواهد گفت. در قرآن کریم یک جایی است که پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) نقل می کند اگر من یک چیزی را به خدا نسبت بدهم خداوند رگ گردنم را قطع می کند من هر چه بگویم از طرف خدا می گویم یعنی پیغمبر هم وقتی عادی سخن می گوید سخن خدا می گوید. بلکه آنچه می شنود خواهد گفت و شما را به آینده خبر خواهد داد و او مرا جلال خواهد داد زیرا که او آنچه زان من است خواهد یافت و شما را خبر خواهد داد. حالا عالمان مسیحی اعلام کنند تسلی کننده چه کسی است؟ چه کسی مردم را به عدالت و داوری ملزم می کند؟ اینها چگونه می گویند پیغمبر ما پیغمبر خاتم است در حالی که خود حضرت عیسی مسیح(علیه السلام) فرمود که تسلی دهنده می آید. ما به عیسی ای ایمان داریم که بشارت حضرت محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) را داده است والا این عیسی ای که خود مسیحیت به او معتقد است که اهل گناه و معصیت و حرام خواری و مشروب خوری می دادند. ما به عیسی ای معتقد هستیم که قرآن و خداوند معرفی می کند او کلمه الله، روح الله است مادرش قدیسه است پیغمبر خدا، کلمه خدا است و او بشارت دهنده به پیامبری به نام حضرت احمد(صلی الله علیه وآله وسلم) است. این گوشه ای از این روز باعظمت بعثت بود انشاءالله بر همه شما مبارک باشد در چنین روزی خداوند توفیق بدهد در نجف و در جوار رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) در مدینه باشیم.
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه، جوانان و نوجوانان، پسران و دختران را به تقوای الهی دعوت می کنم. تنها راه رسیدن به تقوا انجام واجبات و ترک محرمات است از میان واجبات اهمیت به نماز و ارتباط با خداوند و از میان نمازها نمازجمعه با اهمیت تر است .
نمازجمعه کفاره ده روز
امروز یک حدیثی از رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) به شما هدیه می کنم پیغمبر خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) می فرمایند «مَنِ اغْتَسَلَ یَوْمَ الجُمُعَةِ» اول روز جمعه غسل کند یکی از برکات غسل جمعه این است که بدن در قبر نمی پوسد. کسی مرتب غسل جمعه کند بدنش تازه می ماند. «و اسْتاکَ» مسواک کند« وَ مَسَّ من طیْبٍ کانَ عِنْدَهُ » و عطری که دارند خود را خوشبو کند خانمها در نمازجمعه که آمدند خود را خوشبو کنند اما در مسیر اشکال دارد. آقایان به خودشان عطر بزنند«وَ لَبِسَ مِنْ اَحْسَنِ ثیابِهِ» بهترین لباسش را بپوشد «ثُمَّ خَرَجَ حَتّی اَتی اِلیَ الْجُمُعَةِ » و از خانه حرکت کند و به نمازجمعه بیاید. این شیوه آمدن به نمازجمعه است. حالا وقتی به نماز آمد «وَ لَمْ یَتَخَطَّ رِقابَ النّاسِ» وقتی که به نماز آمد باید مراقب باشد پای روی شانه کسی نگذارد که به صف جلو بیاید بالاخره جای که مناسب است بنشیند. حالا وقتی آمد حرف بزند یا دور بیاید. بعضی افراد هستند نمازجمعه آنها آخر وقت است وقتی امام جمعه از منبر پایین می آید سریع خودش را می رساند کسانی که سعی می کنند در نمازجمعه آخر باشند قیامت بدانند که نفر آخر هستند. «ثُمَّ اَنْصَتَ إلَی الْخُطْبَةِ» وقتی در نمازجمعه هستید نباید با کناریش حرف بزند باید به خطبه های گوش کند بالاخره در هر خطبه ای یک کلامی از دل امام جمعه است که مایه هدایت او می شود، نمی شود یک خطبه ای بیاید و هیچی دستگیرش نشود بالاخره در هر خطبه ای خداوند یک نکته ای را الهام می کندو امام جمعه نقشی ندار. «ثُمَّ اَنْصَتَ إلَی الْخُطْبَةِ»کسی که به خطبه های نمازجمعه گوش کند «کانَ کَفارَةَ ما بَیْنَها و بَیْنَ الْجُمعَةِ الَّتی قَبْلَها وَ زیادَةَ ثَلاثَةِ اَیّامٍ» کفاره گناهان ده روزش را پاک می کند. یعنی از این جمعه تا جمعه دیگر و سه روز به آن اضافه می شود گناهانش پاک می شود بعد پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) استشهاد می کنند «لِقَوْلِهِ تَعالی: (مَنْ جاءَ بالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ اَمْثالِها)»(مستدرک الوسائل، ج6، ص41) کسی که یک حسنه ای را انجام دهد خداوند ثواب ده برابر به او می دهد. معلوم می شود نمازجمعه یک حسنه ای است. برادران و خواهران از این فرصتی که خدا به من و شما داده است یعنی نعمت حیات، الان شما به قبرستان بروید پیر و جوان، زن و مرد، آرزومند و غیر آرزومند خوابیدند آرزو دارند یک بار ذکر «لااله الا الله» بگویند، آرزو دارند که یک بار وضو بگیرند آرزو دارند در راه خدا صدقه بدهند دیگر این فرصت داده نمی شود حالا خدا به من و شما فرصت داده قدر بدانیم . این قدر دانستن عمر و قدر دانستن مراسمات دینی و مذهبی و مخصوصا نمازجمعه است.
ولادت امام حسین(علیه السلام) وحضرت ابوالفضل العباس(علیه السلام) و امام سجاد(علیه السلام)
نکته دوم این است ما در آستانه ماه شعبان هستیم و ولادت آقا اباعبدالله الحسین(علیه السلام) امام زین العابدین(علیه السلام) و آقا اباالفضل العباس(علیه السلام) داریم و در آستانه روز ولادت حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستیم. روز پاسدار و روز جانباز و آزادگان نامگذاری شده است تبریک عرض می کنیم ماه شعبان عظمت بالایی دارد پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) می فرمایند ماه شعبان ماه من است. امیرالمومنین علی(علیه السلام) می فرمایند که پیغمبر خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) وقتی هلال ماه شعبان را می دیدند به موذنین می فرمودند که در شهر بروند و اعلام کنند پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) فرموده است که ماه شعبان ماه من است به خاطر محبت به پیغمبرتان و تقرب به درگاه الهی این ماه را روزه بگیرید آقا می فرمایند از وقتی که من این را شنیدم هنوز ماه شعبانی نگذشته که من روزه نباشم. ماه با عظمتی است پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) می فرمایند در این ماه برای محبت به من و تقرب به خدا روزه بگیرید. کسی که در ماه شعبان روزه بگیرد خدا بهشت براو واجب می کند و دعای امام سجاد(علیه السلام) در همین ماه است.
دعای امام سجاد(علیه السلام)در ماه شعبان
امام سجاد(علیه السلام) می فرمایند «هَذَا شَهْرُ نَبِيِّكَ سَيِّدِ رُسُلِكَ» خدایا ماه شعبان ماه پیغمبر است«شَعْبَانُ الَّذِي حَفَفْتَهُ مِنْكَ بِالرَّحْمَةِ وَ الرِّضْوَانِ »این ماهی که سراسرش بخشش و رضایت پوشاندی چه کسی می تواند داخلش قرار بگیرد « الَّذِي كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ [سَلَّمَ‏] يَدْأَبُ فِي صِيَامِهِ وَ قِيَامِهِ فِي لَيَالِيهِ وَ أَيَّامِهِ » سنت پیغمبر این بود روزها را روزه می گرفتند و شبها عبادت می کردند تا هنگام مرگ،« بُخُوعا لَكَ فِي إِكْرَامِهِ وَ إِعْظَامِهِ إِلَى مَحَلِّ حِمَامِهِ » با تمام توان كوشش‏ مى‏كرد به خاطر فروتنی در برابرت و گرامى داشت ماه شعبان، بعد می فرمایند«اللَّهُمَّ فَأَعِنَّا عَلَى الاسْتِنَانِ بِسُنَّتِهِ فِيهِ وَ نَيْلِ الشَّفَاعَةِ لَدَيْهِ »خدایا مرا موفق بدار که سنت پیغمبر را در این ماه بتوانم اجرا کنم و رسيدن‏ به شفاعتش يارى فرما. خوب پیشاپیش ولادت امام حسین(علیه السلام) و آقا ابالفضل العباس(علیه السلام) و امام سجاد(علیه السلام) را تبریک عرض می کنیم.
لبیک به دعوت مقام معظم رهبری(دام ظله العالی)
بهترین مناسبتی به شما برادران و خواهران عزیز عرضه بدارم فرمایشات مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) است در سخنرانی که سال را سال حماسه سیاسی نام گذاشتن مطالبی را عرض می کنم. خدای متعال می فرمایند «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اسْتَجِيبُواْ لِلّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُم لِمَا يُحْيِيكُمْ»وقتی که خداوند و پیغمبر شما را می خواند شما استجابت کنید دعوت خدا را لبیک بگوید چرا؟«لِمَا يُحْيِيكُمْ»(سوره انفال،آیه24) به شما حیات طیبه می دهد امروز جانشین حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) از ما درخواست می کند که یک حماسه سیاسی رقم بزنیم. وظیفه ما نسبت به جانشین حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) چیست؟لبیک گفتن و پذیرفتن است. از آن طرف حفظ نظام و انقلاب از برکت حضور مردم در صحنه انتخابات است. سوگند می خورم توفیق بزرگی نصیب من و شما می شود که با رای خود نظام جمهوری اسلامی و خون شهدا را حفظ می کنیم و ره آورد پیغمبر اعظم(صلی الله علیه وآله وسلم) را حفظ کنیم اگر امام بزرگوار ما قیام نمی کرد دیگر نام از زینب(سلام الله علیها) و سیدالشهدا(علیه السلام) و اسلام نبود امروز حفظ سیره و روش رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) و اسلام ناب و حفظ زحمات همه انبیاء و امام بزرگوار و شهدای عزیز ما و حفظ همه زحمات این بزرگواران این است که در صحنه حضوری با نشاط و پرشور و با اشتیاق داشته باشیم و به طرف صندوقهای رای حرکت کنیم. مهمترین این است که همه حضور پیدا کنیم و بی اعتنا نسبت به حفظ اسلام و نسبت به دستور خدا و حکم خدا نباشیم و نسبت به حکم مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) بی اعتنا نباشیم ما وظیفه و دین نسبت به صراط مستقیم الهی داریم این است که نه خودمان و نه خانواده مان بی اعتنایی نکنیم. حضور در پای صندوقهای رای مثل حضور در جبهه است یک امتیاز بزرگ در پیشگاه خداوند برای انسان محسوب می شود که با حضور خود دین خدا را حفظ می کند امروز دنیا نگاه می کند که آیا ملت ایران دست از اسلام و قرآن و صراط مستقیم برداشته است یا اینکه ثابت قدم مانده است ملت ایران پس از سالهای سال سخت از اسلام دست برمی دارد یا نه، باز هم در صحنه حضور دارد. ما با حضور خود دل امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را شاد می کنیم دل دوستداران توحید را در سراسر جهان شاد می کنیم این بالاترین خدمت است.
نکته دوم به کسی رای بدهید که با افکار امام و مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) نزدیکتر باشد البته آقا فرمودند شما به هر کدام از این نامزدها رای بدهید رای به نظام جمهوری اسلامی دادید. آقا در سخنرانی که در حرم حضرت امام (ره) داشتند فرمودند هیچ کس حق ندارد بگوید چرا به این آقا رای دادید آقا فرمودند شما به هر کسی رای بدهید رای به جمهوری اسلامی و ساز و کار انتخابات دادید و بنای جمهوری اسلامی را با این رای خودتان محکم کردید. منتهی هر کسی باید تحقیق و بررسی کند و آن کسی که به دلش نزدیکتر شد بدون اختلاف و درگیری به او رای دهد چیزی که ما می خواهیم آرامش می خواهیم حضور حداکثری باشد و زحمات امام(ره) و شهدا را حفظ کند و چهار سال کشور را پیش ببرد .
شرایط کاندیداها
بنده در باب انتخابات شوراها این نکته را باید عرض کنم امیرالمومنین علی(علیه السلام) یک جمله نابی دارد و درس بزرگی است هر کس از ما برای کار اجرایی بیاید برای رسیدن به قدرت نمی یاید « اللّهُمَّ اِنَّكَ تَعْلَمُ اَنَّهُ لَمْ يَكُنِ الَّذِی کَانَ مَنّا مُنافََسهً فِی سُلطانٍ» عشقش برای رسیدن به قدرت نیست یعنی هر کسی شیعه ما است باید اینگونه باشد کسی شیعه و جای پای ما می گذارد هدفش رسیدن به حاکمیت و قدرت نباید باشد «وَ لا التِماسَ شَیءٍ مِن فُضُولِ الحُطامِ» دسترسی به مال دنیا نباید باشد برای چی انسان بیاید می فرماید« وَلکِن لِنَرُدَّ المَعالِمَ مَن دینِکَ » راه خدا را پیش ببریم نشانه های دین خدا را در جامعه برافراشته کنیم «وَ نُظهِرَ الاصلاحَ فِی بِلادِکَ» و برای مردم کار و خدمت کنیم گره های آنها را باز کنیم و آنچه در توان داریم آبادانی ایجاد کنیم. امیرالمومنین علی(علیه السلام) می فرمایند هدف ما راه خدا و آبادانی است و هر کسی می خواهد بیآید این انگیزه اش باشد «فَیَأمَنَ المَظلُومُونَ مِن عِبادِکَ» و بندگان ضعیف جامعه احساس امنیت و آسایش داشته باشند یعنی یک شخصی به میدان می آید وجودش برای مردم باید آسایش و امنیت داشته باشد و به مردم خدمت کند و در دسترش مردم باشد. از همه دوستان تشکر می کنم که حضور پیدا کردند برای همین منظور آمدند و همه چیز دست خداست و قلبهای هم دست خداست هر کس مردم پذیرفتند نماینده شورا می شود و هر کسی مردم پذیرفتند رئیس جمهور همه ما خواهد شد و ما در خدمت ایشان هستیم.
فقط همین جمله را عرض می کنم حضرت امام(ره) فرمودند اگر سپاه نبود اسلام هم نبود امروز راه برای همه عزیزان باز است حفظ و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی هدف عزیزان پاسدار است.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.