سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

شرایط مومن از دیدگاه امام رضا(علیه السلام)

خطبه های نمازجمعه به امامت حجت الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی امام جمعه محترم92/9/8

http://yascms.ir/istgah/ebrahimi3.jpg

خطبه اول
بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به اینکه امروز به روایتی شهادت امام سجاد(علیه السلام) پیام آور نهضت کربلا است این شهادت را به مولایمان صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و همه شما دوستداران و علاقمندان به آن حضرت تسلیت عرض می کنم. اولا یک حدیث بسیار ناب از امام هشتم درباب مومن عرض می کنم و چند کلامی نقش امام سجاد(علیه السلام) در کاروان اسراء و پیام رسانی نهضت کربلا را برای شما عرض می کنم.
سه خصلت مومن از دیدگاه امام رضا(علیه السلام)
امام هشتم علی بن موسی الرضا(علیه السلام) می فرمایند«لایکـون المـومـن مـومنـا حتـى تکـون فیه ثلاث خصـال» مومن وقتی مومن محسوب می شود که سه صفت و ویژگی در او باشد مومن یعنی شیعه امیرالمومنین علی(علیه السلام) است وقتی به فردی گفته می شود شیعه علی(علیه السلام) مومن به امیرالمومنین علی(علیه السلام) و خدای متعال و پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) که دارای این سه ویژگی باشد. که در او «ثلاث خصـال» باشد سه خصلت در وجودش نهفته باشد «سنه من ربه، وسنه من نبیه و سنه من ولیه» یک صفتی از خدا در وجودش باشد دوم یک خصلت و صفتی از وجود مقدس پیغمبر اسلام حضرت محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) در وجودش باشد و یک ویژگی از امام و ولیش از امیرالمومنین علی(علیه السلام) تا حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در وجودش باشد ما باید کوشش کنیم این سه ویژگی در وجود خودمان اگر هست تقویت کنیم اگر نیست در وجود خودمان ایجاد کنیم.

1- حافظ اسرار بودن

حضرت می فرمایند «فـاما السنه مـن ربه»سنتی که باید از خدا در وجود یک مومن تجلی پیدا کرده باشد«فکتمان سـره» همانطور که خدای تبارک و تعالی عصیان ما را کتمان می کند و ما را رسوا نمی کند مومن وقتی مومن محسوب می شود که حافظ اسرار مردم باشد سر خودش را فاش نکند و اسرار مردم را فاش نکند. شایعاتی درست نکند روزی پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) به خدای متعال عرض کرد خداوندا حساب این امت را به من واگذار کن من در قیامت خجالت می کشم مسلمانان در مقابل دیگر امتها رسوا شوند خداوند فرمود یا نبی جوری مسلمانان حساب پس می دهند شما که پیغمبر آنها هستید متوجه نمی شوید. من و شما چقدر خطا داریم؟ روایت داریم اگرمردم اسرار یکدیگر را می دانستند وقتی کسی میمرد او را دفن نمی کردند اما پنهان شده است درست است در دستگاه ضبط الهی چشم و گوش و اعضای بدن مثل یک ضبط صوت و دوربین فیلمبرداری تمام اعمال انسان را ضبط می کنند و در خودشان نگهداری می کنند و به موقع خودش باید حساب پس بدهیم اما خدا ما را رسوا نمی کند. اسرار ما را فاش نمی کند ما هم باید اینگونه باشیم. شما ببینید اگر ما همین سنت را داشته باشیم چقدر مشکلات حل می شود و چقدر شایعات کم می شود چقدر شایعات دروغ که گوش به گوش و زبان به زبان در جامعه پیچیده می شود کم شمرد. علیه پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) و همسر پیامبر شایعاتی درست کردند داستان اِفک از تهمت زدن به همسر پیامبر هم دست بردار نبودند. چقدر شایعات راجع به امیرالمومنین علی(علیه السلام) درست کردند. راجع به بزرگانمان در انقلاب اسلامی خدا شهید بهشتی را رحمت کند برای ایشان چقدر شایعاتی درست شد.
درباره دروغگو بودن انسان همین بس که هر چه می شنود باور کند و به دیگران منتقل کند. هر چه شنیدی از کجا معلوم درست و راست است به قلبتان مراجعه کنید شنونده خوبی باشید اما تصمیم گیر خوبی نباید باشید انسان حرفها را بشنود اما در دل خودش حلاجی کند که شاید این حرف درست باشد. شما ببینید اگر این مطلب درست شود بین خانواده ها، بین پدر و مادر و فرزند و همسایه ها اختلاف درست نمی شود. نوع اختلافات به خاطر شایعات و اخبار رد و بدل می شود اگر ما کتمان سر داشته باشیم هر چه شنیده باشیم بازگو نکنیم بسیاری از معضلات و درگیریها و اختلافات در جامعه برداشته می شود. این سنت و روش خدا است. اگر ما عمل نکنیم معلوم می شود این خصلت و صفت الهی در وجود ما تجلی پیدا نکرده است خدا خیلی صفات دارد و یکی از صفات خدا همین است که ما در وجود خودمان تجلی بدهیم تا به ما مومن بگویند.

2- مدارا کردن با مردم

بهترین ویژگی از پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) که در وجود انسان باید تجلی پیدا کند «و امـا السنه من نبیه فمـداراه الناس»سازش کردن و مدارا با مردم است اخلاق و رفتار خوب و پاسخگویی خوب هر کسی در هر کاری است مدارا و سازش و برخورد خوب داشته باشد یک خانواده وقتی باهم دشمن هستند که با هم مدارا نکنند ونسازند. حضرت امام (رحمة الله علیه) وقتی خطبه های عقد جوانان را می خواند می فرمودند که با هم بسازید مدارا کنید این شیوه پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) ما است اگر پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) ما با مردم مدارا نمی کرد امروز من و شما دلباخته اش نبودیم و اگر اخلاق پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) تند و زمخت بود مردم از اطرافش پراکنده می شدند امروز نام ایشان در اذان شنیده نمی شد مدارا ویژگی خاص پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) بود.
یک شخص یهودی یقه پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) را گرفت و گفت از شما طلب دارم اصحاب آمدند او را بزنند حضرت فرمودند کاری به رفیق من نداشته باشید من خودم می دانم با رفیقم چگونه برخورد کنم به قدری حضرت نرمش و مدارا کرد تا یهودی مسلمان شد. اگر همسایه ها، رئیس اداره،یک کاسب و بازاری، مسجدیها و مردم عادی با همدیگر مدارا داشته باشند دیگر در جامعه اختلاف درست نمی شود به این اشخاص مومن می گویند. مومن وقتی که خوش اخلاق باشد مومن است.

3- صبر در سختی و گرفتاری

سومین نکته ای که امام رضا(علیه السلام) در این فراز فرمودند مومن باید صفتی از امام معصوم(علیهم السلام) داشته باشد«و امـا السنه مـن ولیه فـاصبـر فـى البـاسـاء و الضـراء»(اصـول کـافـى, ج 3,ص 339 و تحف العقـــول, ص 442) در زندگی عجول نباشد و صبور باشد و تحمل داشته باشد. همین ویژگی صبر و تحمل را در زندگی یک زن و شوهر داشته باشند خوشبخت هستند. اگر به کوچکترین مطلبی زندگی مرد و زن از هم بپاشد و به پاسگاه و دادگاه بروند زندگیشان هیچ وقت زندگی نمی شود. اول زندگی همیشه مشکلاتی دارد زن و شوهرهای جوان اگر اول زندگی بتوانند صبر و تحمل داشته باشند بعدا زندگیشان شیرین می شود. بعد از یک برهه ای عاشق همدیگر می شوند. اول زندگی سختی دارد مثل دو تا سنگ آسیاب تا خراشیدن را یاد بگیرند بالاخره طول می کشد و زندگیشان گوارا می شود. اگر در تمام مراحل زندگیمان صبر و تحمل و حلم داشته باشیم دیگر آدم اعصابش خورد نمی شود اضطراب و دلشوره نمی گیرد و ناراحتی قلبی و عروقی نمی گیرد بردباری و صبر نقش مهمی در زندگی دارد. امام معصوم(علیهم السلام) اهل تحمل و بردباری هستند. پس سه نکته عرض کردیم یکی مدارا کردن و دوم حافظ جان و ناموس مردم باشیم همینطور که ما دوست نداریم پشت سرمان حرف بزنند پشت سر دیگران هم حرف نزنیم و سوم آدم با تحملی باشیم اگر این سه مطلب را در زندگیمان داشته باشیم بسیاری از ناملایمات در زندگی می شود.
نقش امام سجاد(علیه السلام) و حضرن زینب(سلام الله علیها)در واقعه کربلا و بعد از آن
درباب امام سجاد(علیه السلام) چند جمله ای عرض می کنم امام حسین(علیه السلام) وقتی که می خواستند به سمت کربلا بروند محمد حنفیه نگران بودند به ایشان گفتند آقا خودتان بروید چرا زن و بچه را همراه خودتان می برید؟ امام حسین(علیه السلام) یک جواب دادند شاید آن موقع آنها درک نکردند ولی امروز عظمت کار سیدالشهدا(علیه السلام) را ما درک می کنیم. آقا فرمودند من پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) در خواب دیدم پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) به من فرمودند «يَا حُسَيْنُ اخْرُجْ فَإِنَّ اللَّهَ قَدْ شَاءَ أَنْ يَرَاكَ قَتِيلًا » به سمت عراق برو خدا می خواهد تو را کشته و شهید ببیند «إِنَّ اللَّهَ قَدْ شَاءَ أَنْ يَرَاهُنَّ سَبَايَا فَسَلَّمَ عَلَيْهِ وَ مَضَى»( بحارالأنوار،ج44،ص364 ،باب 37)و زن و بچه را همراه خودت ببر خدا می خواهد اهل بیت و زن و بچه تو را اسیر ببیند. اگر امام کاروان را نمی برد حضرت زینب(سلام الله علیها) و حضرت سکینه(سلام الله علیها) و خاندان خودش را نمی برد چه اتفاقی می افتاد؟ نهضت سیدالشهدا(علیه السلام) ناکام می ماند. امام حسین(علیه السلام) به شهادت می رسید و پیام رسان نبود یزیدیان کار را تمام می کردند و می گفتند عده ای برعلیه حاکمیت اسلامی قیام کردند امیرالمومنین یزید با آنها مقابله کرد و آنها را کشت. دیگر هیچ پیامی نمی دیدید. کار سیدالشهدا(علیه السلام) ناقص می ماند. خداوند جوری برنامه ریزی کرد که دستگاه یزید یک عده ای از انسانهای پاک و مبلغ و سخنران و حافظ خون سیدالشهدا(علیه السلام) را به سه بلاد مهم اسلامی کوفه و شام و مدینه ببرند و به دست خودش اینها را ساماندهی و برنامه ریزی کنند. و در این سه مرکز بزرگ اسلامی اهداف، راه و سیره سیدالشهدا(علیه السلام) برای اسلام و برای همه تبیین کند. پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود اگر حسین(علیه السلام) نبود من نبودم. سیدالشهدا(علیه السلام) همین را می گویند اگر حضرت زینب(سلام الله علیها) و حضرت سکینه(سلام الله علیها) و حضرت ام الکلثوم(سلام الله علیها) و سخنرانیهای امام سجاد(علیه السلام) نبود سیدالشهدا(علیه السلام) نبود. با سخنرانی و خطبه ها و عزاداری و شعر و با تمام وسائل تبلیغی آن زمان که ممکن بود اهل بیت(علیهم السلام) آمدند مسیر را هموار و تبیین کردند و با هر سخنرانی یک انقلابی به وجود می آوردند یزید سرمست از پیروزی و قدرت بود بعد جو چنان بر علیه اش شد که گفت من تقصیر ندارم و همه تقصیرها از عبیدالله بن زیاد است اظهار پشیمانی می کرد و گذاشت که عزاداری صورت بگیرد این نقش کاروان سیدالشهدا(علیه السلام) است.
زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا یک وظیفه ملی
اگر یادمان شهدا و خانواده شهدا را برگزار نکنیم اگر دوستان شهدا یاد و مرام شهدا را گرامی ندارند اهدافشان گم می شود بنده بارها اعلام کردم هر مسجدی یک پایگاهی دارد هر پایگاهی موظف است شهداء محله خودش را شناسایی کند غیر از یادمان و یادواره عمومی که برای شهدا برگزار می کنیم هر پایگاهی جداگانه شهدای خودش را گرامی بدارد و یادواره ای برگزار کند. زندگی نامه شهدای محله خودش را چاپ کند و در اختیار مردم قرار بدهد و با رزمندگان و آزادگان و جانبازانی که اطرافشان هستند مصاحبه کنند بنویسند تا این نسل جوان ما با آرمان و مرام شهدا آشنا شوند متاسفانه دشمن تمام ارزشهای خودش را با ماهواره به خانه ما آورده است از بچه های خودتان بپرسید فلان فوتبالیست اسبق ایتالیایی یا برزیلی سابقه اش چیست همه بچه های شما می دانند اما زندگینامه یک شهید از منطقه خودشان را نمی دانند. یک جانباز ولیچر نشین در خیابان نشسته موتوری رد می شود یا مردم عادی از کنارش عبور می کنند شاید سلام به زور به او می کنند می گویند او معلول است نمی گویند او تمام هستی اش را برای نظام جمهوری اسلامی داده است از خوشی و سلامتی خودش گذشت تا ما و زندگی بچه هایمان سالم باشد خوب چه کسی باید کار کند دوستداران شهدا و بچه های پایگاههای مقاومت اگر به صحنه نیایند پیرمردها که بلد نیستند شاید خواندن و نوشتن بلد نباشند منتها حافظه خوبی دارند می تواند منتقل کنند باید فیلم بسازید و داستان بنویسید این یک وظیفه بسیار سنگین است سالها از دفاع مقدس می گذرد این اسرار بزرگ را شهدا و خانواده شهدا به سینه خاک بردند و نوشته نشد چه مقام و عظمتی این شهدا داشتند. خیلی ناراحت کننده است یک شهید هنوز هنوز غریب است این شهدا واقعا ستاره هستند و در دنیا می درخشند اما متاسفانه شناسایی نشدند و مقام و جایگاه و هدفشان گفته نشده است. وقتی می بینید شهدا فراموش شدند غم تمام وجود انسان را می گیرد. و جوانان با این شهدای درخشان آشنا نیستند این درس بزرگ را امروز خواهش می کنم خواهران و برادران و بچه های پایگاه مقاومت جدی بگیرید. یکی از روستاها رفتم در مسجدشان شهادت یک امام معصوم که می شد برای یک شهید برنامه ای داشتند امروز شهادت امام سجاد(علیه السلام) است می گفتند امروز فلان خانواده شهید را دعوت می کنیم مراسم مال آن شهید است برای هر شهیدی یک مراسم گرفته می شد یک دفعه یادواره منطقه ای می گرفتند و برای هر شهید جداگانه مراسمی می گرفتند این وظیفه خانواده شهدا و دوستان شهدا است.امروز روز شهادت امام سجاد(علیه السلام) است آقا هر موقع آب می دیدند گریه می کردند گفتند آقا چرا گریه می کنید؟ فرمود وای بر شما یعقوب می دانست پسرش یوسف زنده است چهل سال به قدری گریه کرد تا چشمانش سفید شد جلوی چشم من پدرم و برادرهایم و عمویم را شهید کردند هفده نفر از اهل بیت(علیهم السلام) را شهید کردند توقع دارید من آرام باشم...
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را به تقوای الهی و انجام واجبات و ترک محرمات و اهمیت عزاداری بر سید مظلومان اباعبد الله الحسین(علیه السلام) دعوت می کنم. این طور نباشیم بعد از عاشورا عزاداری را تعطیل کنیم در دهه دوم و سوم و چهارم به روضه های خانگی بیشتر رونق بدهیم و مجالس عزا و زیارت عاشورا و دعای علقمه را در منزل که فرصت بهتری است انجام دهیم.
مراحل انقلاب از دیدگاه مقام معظم رهبری(دام ظله العالی)
مناسبتهایی را به طور اختصار اشاره کنم. در سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) با فرماندهان بسیجی مطالب بسیار مهمی آقا ایراد کردند جا دارد هر هفته روی بخشی از آن بحث کنیم آقا به جوانان فرمودند شما آینده نظام اسلامی و روشنی نظام آینده و تمدن اسلامی را درک خواهید کرد.در صحبتهای گذشته مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) یک راهبرد برای انقلاب اسلامی ترسیم شد هم از طرف حضرت امام(رحمة الله علیه) و هم از طرف مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) بالاخره این انقلاب می خواهد چکار کند و چه اهدافی دارد و چگونه مسائلش را پیگیری کند یک نقشه راه تهیه شده است اولین نکته انقلاب اسلامی است که به دست مبارک حضرت امام(رحمة الله علیه) این قیام صورت گرفت و مردم ما پیروز شدند مرحله اول انقلاب اسلامی است. مرحله دوم بالاخره ما از زیر بار حکومت طاغوت بیرون آمدیم باید ساز و کار حکومت بر مبنای اسلام باشد دوم تشکیل نظام اسلامی است قانون اساسی اسلامی داشته باشیم قوانینی درست کنیم که تمام ارکان این نظام بر مبنای اسلام شکل گیرد و نه بر اساس طاغوت خوب الحمدالله نظام اسلامی تشکیل شد. مرحله سوم دولت اسلامی است که آقا فرمودند ما الان در مرحله دولت اسلامی هستیم. یعنی دولت این قوانین اسلام را اجرا کند دولتمردان براساس قوانین اسلامی کشور را اداره بکنند خوب دولت به نظر شما تنها می تواند اگر مردم نخواهند؟
مرحله چهارم تشکیل کشور اسلامی است یعنی همه افراد بر مبنای اسلام زندگی کنند هم دولت و هم مردم با هم باشند تا دیگر فقر در این کشور جایی نداشته باشد عدالت باشد از هر جهت ما به فضائل اسلامی، اخلاقی، اجتماعی آراسته باشیم که دنیا نگاه کند که در این کشور فقر و تبعیض وجود ندارد از لحاظ علمی در سطح عالی باشیم کشورهای اسلامی نگاه کنند بگویند بهترین الگوی اداره جهان اینها هستند. بعد از این مرحله وارد مرحله تمدن و دنیای اسلامی می شویم. چهارمرحله پیوسته به هم هستند که حضرت امام(رحمة الله علیه) و مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) فرمودند اهداف بزرگ ملت ایران در واقع زمینه ساز حاکمیت ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است اینها همه اش نقشه خدایی و الهی است. پیغمبر خدا حضرت محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند مردمی از ایران زمین قیام می کنند و زمینه حاکمیت دولت اسلامی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) فراهم می شود اینها همه مقدمه است هم خودش اصل است و هم مقدمه اصل بزرگتری است که دنیا را به سمت عدالت ببرد. بالاخره دنیا راجع به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) صحبت می کنند و باید جایی را باید ببینند و تصمیم بگیرند که مثل کدام کشور می خواهیم بشویم و در نهایت تصمیم می گیرند که ما می خواهیم مثل ایران اسلامی شویم خوب این اصل نظام اسلامی است. یک روز پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) از کوچه ای عبور می کردند چشمشان به امام حسن(علیه السلام) و حسین(علیه السلام) و بنی هاشم افتاد شروع به گریه کردن کردند اصحاب گفتند چه چیزی شده است که شما گریه می کنید؟ آقا فرمودند خاندان من کشته می شوند اسیر می شوند مورد ستم واقع می شوند کشته می شوند و لابه لای دیوارها فرزندان من را زنده زنده می گذارند تا زمانی که مردی از مشرق زمین قیام می کنند و آنها به ظلم به اهل بیت(علیهم السلام) خاتمه می دهند. نظام اسلامی ما به ظلمی که به اهل بیت(علیهم السلام) می کردند خاتمه داده است. فرهنگ ناب علوی و فاطمی و اسلامی در این کشور اصلش ایجاد شده است خوب دشمن نمی گذارد استکبار جهانی و صهیونیستها نمی گذارند ما به تمدن اسلامی برسیم منتها در حرکت به سمت تمدن اسلامی یک افق و تاکتیکهایی لازم است که مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) آن را تدبیر می کنند مثل اینکه فرمانده کارآزموده که نقشه راه را می داند مرحله به مرحله عملیات را برنامه ریزی می کند ایشان هدایت گر پشت سنگر هستند او ناخدا و پرچم دار و دیده بان است شما دیدید در مذاکرات هسته ای اول کسی که به میدان آمد خود مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) بود نقشه داد برنامه ریزی و هدایتگری و پشتیبانی کرد فرمود بچه های خودمان هستند نگذاشت در کشور تفرقه و اختلاف ایجاد شود الحمدالله کار بسیار خوب پیش رفت البته نرمش قهرمانانه هم عقب نشینی دارد و هم گام بلند دارد. به نحو خوبی مخصوصا وزیر امور خارجه برنامه ریزی کردند خوب پیش بردند و جای تقدیر و تشکر دارد هواسشان جمع است که فریب دشمن را نخورند بالاخره کسی که سی سال کار سیاسی و دیپلماتیک کرده است برنامه دشمن را می داند. برد برد بوده است هم آنها امتیاز گرفتند و هم ما امتیاز گرفتیم. به نظر بنده مهم این بود که پنج قدرت جهانی بالاخره نشستند که ملت ایران حرف بزنند که بفهمند با زور نمی شود ولی هر چه خواستند از قوه قهریه استفاده کنند شکست خوردند و تسلیم شدند این خیلی مطلب بزرگی است که تمام دنیای استکباری و قدرتهای جهانی زانو به زانو بنشینند که فقط و فقط باید با ایران مذاکره کنیم. تحریم و جنگ نظامی کارساز نبوده است بنشینیم حرف بزنیم شاید با حرف بهتر گفتگو کنیم البته ایران منطق دارد و یا منطق الهی و اسلامی نشستند با دشمن حرف زدند البته نمی شود همه را دشمن فرض کرد خوب اصل جریان دست استکبار جهانی است البته پیداست که دشمن نظام اسلامی هستند. ما وقتی نگاه می کنیم می بینیم صهیونیستها بسیار عصبانی هستند معلوم می شود خودش نقطه قوت نظام اسلامی است وقتی ببینیم اطراف ما را دشمن فرا گرفته است شیوخ عرب و صهیونیستها به شدت ناراضی هستند می فهمیم تیم مذاکره کننده موفقیت بسیار خوبی بدست آورده که اینقدر صهیونیستها را دچار انفعال کرده است. مذاکره خوبی بود بخشی از تحریمها شکسته می شود بخشی از مشکلات جامعه ما حل می شود البته اینجور نیست که توافق نامه صورت بگیرد و یک شبه تمام مشکلات کشور ما حل شود اینجور نیست وقتی موفق می شویم که جوانان ما کفشهایی محکم بپوشند و شبانه روز کار و تولید کنند نظام اسلامی ما باید از داخل محکم باشد تولید و ایجاد اشتغال داشته باشیم. تا دشمن به طورکلی نا امید شود. این طور نیست که با این توافق نامه همه مشکلات ما حل شود خیر وقتی حل می شود که مدیران از داخل دست به دست هم بدهند و برای پیشرفت همه جانبه کوشش کنند.
خوب امروز روز شهادت امام زین العابدین(علیه السلام) است تسلیت عرض می کنم روز همبستگی با ملت فلسطین است که از طرف سازمان ملل اعلام شد شما دیدید که صهیونیستها را محکوم کردند و به نماینده سازمان ملل چقدر توهین کردند.
گرامی داشت هفته مجلس
هفته مجلس را داریم شهادت سید حسن مدرس را داریم خدا این مرد بزرگ را رحمت کند رضاخان نه سال ایشان را تبعید کرد نماینده مردم تهران در مجلس بود. شخصیت بسیار والایی داشتند نه سال ایشان را در قلعه ای اسیر کردند بعد به کاشمر آوردند و به ایشان زهر دادند بعد دیدند که شهید نمی شود با عمامه ایشان را خفه کردند و او را به شهادت رساندند امروز مدرس زنده است یک امامزاده ای است که مردم حاجت می گیرند اما رضاخان این یزید زمان کجاست؟ حتی کسانی که اسمش را می برند لعنتش می کنند. روز شهادت مدرس را روز مجلس نام گذاری کردند و امام فرمودند اهدافی را دنبال کنید که مثل مرحوم مدرس باشد. ویژگی مجلس ما این است که هم اسلامی و هم ملی است. از متن مردم جوشیده است هیچ کس نمی تواند زور بگوید.
مجلس شورای اسلامی الزاماتی دارد که چند مورد را عرض می کنم اول نمایندگان خادم مردم باشند. دوم به مسائل اساسی کشور پرداخته شود مهمترین مسائل ما ایجاد اشتغال و تولید است. سوم مجلس باید جایی باشد که اخلاق جامعه را درست کند حضرت امام(ره) فرمودند مجلس در راس امور است یعنی اگر مجلس خوب باشد همه چیز خوب می شود اگر مجلس بد باشد همه چیز بد می شود.چقدر این جمله امامانه است. لوایحی تصویب کنند که شورای نگهبان فوراً رد نکند که بگوید برخلاف قانون اساسی یا اسلام است امام فرمودند مجلس وقتی می تواند مجلس خوبی باشد که مراقب انحراف رسانه و مطبوعات باشد مجلس وقتی مجلس خوبی است که وحدت را در جامعه نهادینه بکند و انسجام به وجود بیاورد تضعیف قوای دیگر در مجلس نباشد.
تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی را در همین هفته داریم. آقا فرمودند علاج اساسی دردهای این کشور عمل به قانون اساسی مترقی و مستحکم و جامع و همه جانبه است.
روز نیرو دریایی را تبریک عرض می کنم. حرف عجیبی در این هفته شنیدیم که کشور آنگولا اعلام کرده اسلام غیرقانونی است یک کشور کوچکی که هفتاد درصد آن مسیحی هستند و درصدی مسلمان دارد اعلام کند اسلام غیرقانونی است و دستور به نیروهای خودشان دادند که مساجد را تخریب کنند البته دولتهای اسلامی می توانند برخورد و همفکری کنند و نگذارند چنین اتفاقی بیافتد.
این هفته هفته پارالمپیک ورزش جانبازان و معلولین است ما به این ورزشکاران عزیزمان تبریک عرض می نمائیم.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته


 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.