سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

اخلاق والا(جوانمردانه)

خطبه های نمازجمعه به امامت حجت الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی امام جمعه محترم 92.11.18

http://yascms.ir/istgah/ebrahimi3.jpg

خطبه اول
بسم الله الرحمن الرحیم
هدف از خلقت انسان رسیدن به سعادت و اخلاق والا

در خطبه های گذشته راجع به اخلاق والا و قهرمانانه و به تعبیر دیگر مکارم اخلاق چند کلامی را خدمتتان عرضه داشتم. در این خطبه هم بخشی دیگر از مکارم اخلاق را خدمتتان عرض می کنم. هدف از بعثت پیامبر اعظم(صلی الله علیه وآله وسلم) این است که بشریت خوشبخت و سعادتمند زندگی کند و به اخلاق والا و قهرمانانه و مکارم اخلاق دست پیدا کند. به تعبیر دیگر همه انسانها خوی و خصلتشان خدایی و الهی باشد و اخلاق شیطانی و حیوانی را از خودشان دور کنند هدف از بعثت پیغمبران به ویژه پیغمبراسلام حضرت محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) این بود که مکارم اخلاق را به ما یاد بدهند و خودشان نیز الگوی کامل اخلاق برای ما هستند. روایتی در خطبه های گذشته از پیامبراعظم(صلی الله علیه وآله وسلم) خدمتتان عرض کردم که اخلاق والا و مکارم اخلاق را حضرت تبیین کردند. که حضرت فرمودند «عَلَيْكُمْ بِمَكَارِمِ الْأَخْلَاقِ» برشما باد به اخلاق والا نه حسن خلق، بالاتر از حسن خلق، مکارم اخلاق را گفتیم یعنی اخلاق بسیار والا، چون در چند خطبه تکرار کردم در این خطبه تکرار نمی کنم. «فَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ بَعَثَنِي بِهَا» بر شما باد به اخلاق والا و بزرگ که خدا مرا به آن مبعوث کرده است.«وَ إِنَّ مِنْ مَكَارِمِ الْأَخْلَاقِ» بعضی از مکارم اخلاق را حضرت بیان کردند یکی از آنها این بود «أَنْ يَعْفُوَ الرَّجُلُ عَمَّنْ ظَلَمَهُ» اگر ظلم به انسان شد در مقابل این ظلم می تواند قصاص کند می تواند عکس العمل نشان دهد ولی اخلاق والا این است که عفو و گذشت کند. «وَ يَصِلَ مَنْ قَطَعَهُ» با فامیلی که قطع ارتباط کرده باید ارتباط برقرار کند و صله رحم کند که در خطبه گذشته خدمتتان عرض کردم در این خطبه این جمله را از پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) خدمتتان عرض می کنم «وَ يُعْطِيَ مَنْ حَرَمَهُ»(بحارالأنوار،ج68،ص420،باب 93) از کسی که او را محروم کرده به او ببخشد، این خیلی جمله بزرگی است.
خداوند پشتیبان و مددکار انسان با اخلاق الهی
شخصی خدمت پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) آمد گفت یا رسول الله(صلی الله علیه وآله وسلم) «فَقَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله وسلم) إِنَّ لِي أَهْلًا قَدْ كُنْتُ أَصِلُهُمْ وَ هُمْ يُؤْذُونِّي» من فامیلهایی دارم که به آنها بخشش می کنم به آنها سر می زنم احوال آنها را می پرسم اما آنها به جای اینکه با من رفتار خوبی داشته باشند مرا اذیت می کنند «وَ هُمْ يُؤْذُونِّي» به جای اینکه با من با خوبی رفتار کنند مرا اذیت می کنند من با آنها صله رحم می کنم احوالشان را می پرسم و اگر غم و غصه ای داشته باشند غم و غصه آنها را برطرف می کنم. ولی به جای اینکه با من با خوبی رفتار کنند در مقابل با من برخورد نابجا دارند و مرا اذیت می کنند «وَ قَدْ أَرَدْتُ رَفْضَهُمْ»من هم می خواهم با اینها قطع ارتباط کنم اجازه می دهید با این فامیلی که با من قطع ارتباط کردند و در مقابل خوبی من به من بدی می کنند شما اجازه می دهید که من با اینها قطع ارتباط کنم. «فَقَالَ لَهُ رَسُولُ اللَّهِ(صلی الله علیه وآله وسلم) إِذَنْ يَرْفُضَكُمُ اللَّهُ جَمِيعاً» اگر تو هم مقابل به مثل کنی خداوند همه شما را رها می کند.اگر شما این چنین برخوردی با آنها داشته باشید خدای تبارک و تعالی هم همانطور تو را رها می کند. بعد سوال کرد یا رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم) پس من باید چکار کنم «وَ كَيْفَ أَصْنَعُ قَالَ تُعْطِي مَنْ حَرَمَكَ وَ تَصِلُ مَنْ قَطَعَكَ وَ تَعْفُو عَمَّنْ ظَلَمَكَ» من چگونه با این فامیل رفتار کنم؟ حضرت فرمودند اگر تو را محروم کردند تو به آنها ببخش، اگر با تو قطع ارتباط کردند تو با آنها صله رحم کن، اگر آنها به تو ظلم کردند تو آنها را ببخش تو مثل آنها رفتار نکن تو اخلاق الهی داشته باش تو کار خودت را انجام بده و کار نداشته باش که آنها با تو چگونه رفتار می کنند؟ اگر شما اینگونه رفتار کردید با مکارم اخلاق رفتار کردی«فَإِذَا فَعَلْتَ ذَلِكَ كَانَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَكَ عَلَيْهِمْ ظَهِيراً»(بحارالأنوار،ج71 ،ص100،باب 3) در این صورت پشتیبان و مددکار تو خدای تبارک و تعالی است. پس تو مثل آنها نباش.اینکه در این فراض حضرت می فرمایند«تُعْطِي مَنْ حَرَمَكَ» این درس بزرگی است این را اگر در زندگی خانوادگی خودمان، در فامیل، در اجتماع و محیط کار اخلاق والا را پیاده کنیم اولا نشان از این دارد که خود ما اهل مکارم اخلاق هستیم دوما این آثار تربیتی دارد. اگر کسی ما را محروم کرد ما او را محروم کنیم این هنری نیست اگر کسی ما را محروم کرد ما در عوض بدی به او خوبی کنیم هم اخلاق الهی خودمان را نشان دادیم و هم او را تربیت کردیم. تاثیری که این اخلاق والا دارد جامعه را اصلاح می کند. برای اینکه تاثیر این اخلاق والا و خوش نسبت به افرادی که به ما بدی کردند و قطع ارتباط کردند زیاد است.
اخلاق والا امام موسی بن جعفر(علیه السلام)
داستانی از اخلاق والا امام موسی بن جعفر(علیه السلام) عرض می کنم یکی از فرزندان خلیفه دوم در زمان امام موسی بن جعفر(علیه السلام) زندگی می کرد همیشه به امام فحش می داد و برخورد غضب آلودی با امام داشت با امام با تندی رفتار می کرد البته اصحاب می خواستند با او برخورد و دعوا کنند که چرا به امام فحاشی کرده ولی امام اجازه نمی دادند. یک روز امام فرمودند می خواهم بروم جوابش را بدهم عده ای از اصحاب همراه امام شدند رفتند منزل این آقا آنجا نبود گفتند بیرون مدینه کشاورزی می کند امام حرکت کردند و به باغ این آقا رفتند.این آقا لحظه ای که امام را دید از همان دور صدا زد روی زمین من پا نگذار و به زمینهای من هم حق نداری بیایی، امام از گوشه ای که مربوط به زمین این آقا نبود آمدند سلام و احوال پرسی کردند فرمودند فلانی چقدر برای این زمین خرج کردی؟ به امام گفت حدودا صد دینار خرج کردم فرمودند چقدر امید داری که برداشت کنی؟ گفت من که غیب نمی دانم امام فرمودند امیدت چقدر است که از این زمین برداشت کنی؟ گفت بالاخره دو برابرش من صد دینار خرج کردم امید دارم دویست دینار از این مزرعه محصول بردارم امام دست در جیب مبارکشان کردند کیسه ای بیرون آوردند فرمودند این سیصد دینار است هدیه من به شما و زمین هم مال خودتان باشد. این را اخلاق والا و کرامت اخلاقی و مکارم اخلاق می گویند. والا اگر هر کس به ما خوبی کند در مقابلش خوبی کنیم این را مکارم اخلاق نمی گویند مکارم اخلاق این است که در مقابل ناملایمات انسان کوتاه بیاید و جنبه تربیتی را در نظر بگیرید و اخلاق والایش را نشان دهد. فحش دادند شما هم فحش بدهید مقابله به مثل است. بعد این مرد بلند شد پیشانی امام را بوسید گفت تا الان در نظر من بدترین آدم روی کره خاکی شما بودید از این به بعد بهترین فرد شما هستید خدا می داند رسالت را در چه خاندانی قرار دهد. امام حرکت کردند در راه به اصحاب فرمودند این بهتر است یا آن شیوه تندی که شما داشتید، کدام شیوه اثرگذارتر است؟ این شخص برای همیشه دوستدار امام شد در مسجد پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) از امام تعریف می کرد. به او گفتند فلانی تو تا دیروز دشمن امام بودی جواب می داد من تا به حال اشتباه می کردم خدا می داند رسالت را در چه خاندانی قرار بدهد. این اخلاق والا که پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) برای آن مبعوث شده هم برای کسی که دارای این خلق است خیلی والاست و هم کارش اثر روانی و تربیتی در جامعه دارد اخلاق والا انسانهای ناصالح را صالح می کند. شما همین نکته را در زندگی شخصی خودتان پیاده کنید ولی ببینید چه تاثیری دارد اگر بنا باشد مثلا مرد در خانه تندی کرده زن خانه هم تندی کند این را اخلاق والا نمی گویند اگر در مقابل تندی محبت کند فرد هم شرمنده می شود اگر خانم تندی کرده در مقابلش مرد بیاید اخلاق والا و خوش اخلاقی نشان بدهد هم خانم شرمنده می شود و هم اخلاق والای خودش را نشان داده و تاثیر بزرگی در جامعه و روی فرد می گذارد. اگر همین نکته ای که پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) می فرمایند اگر کسی تو را محروم کرده تو مثل او رفتار نکن و او را ببخش اگر به همین یک نکته در زندگی شخصی خودمان عمل کنیم بسیاری از اختلافات خانوادگی برچیده می شود. بسیاری از پرونده ها در دادگاهها و شورای حل اختلاف برچیده می شود. اگر ما نخواهیم مقابل بمثل کنیم. بعضی افراد می خواهند مقابل به مثل کنند و مثل او یا بدتر از او رفتار کنند دنبال انتقام هستید اگر شیوه انتقام را تبدیل به شیوه محبت و بخشش و عطا کنیم خیلی از بدیها از جامعه رخت برمی بندد.
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»
حدیث پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) راجع به اهمیت و توجه به نماز

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را به تقوای الهی و ترک محرمات دعوت می کنم. در توصیه به تقوا این حدیث گهربار را از پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) در باب اهمیت به نماز و توجه به نماز خدمتتان عرض می کنم. پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) می فرمایند «فَإِذَا هُوَ أَتَمَّ رُكُوعَهَا وَ سُجُودَهَا وَ أَتَمَّ سِهَامَهَا صَعِدَتْ إِلَى السَّمَاءِ» اگر نمازگزار رکوع و سجده خودش را کامل انجام دهد و سهم نماز را تمام انجام بدهد این نماز به آسمان صعود می کند. «لَهَا نُورٌ يَتَلَأْلَأُ» این نماز وقتی به آسمان می رود نورانی و درخشان است مثل خورشید می درخشد« وَ فُتِحَتْ لَهَا أَبْوَابُ السَّمَاءِ» درهای آسمان به روی چنین نمازی باز می شود«وَ تَقُولُ حَافَظْتَ عَلَيَّ حَفِظَكَ اللَّهُ» و این نماز برای صاحبش دعا می کند و می گوید تو من را حفظ کردی خدا تو را حفظ کند. نماز برای آدم دعا می کند «تَقُولُ الْمَلَائِكَةُ صَلَّى اللَّهُ عَلَى صَاحِبِ هَذِهِ الصَّلَاةِ» ملائکه الهی می گویند درود خدا بر صاحب این نماز هم نماز انسان را دعای خیر می کند و هم ملائکه دعا می کنند.«وَ إِذَا لَمْ يُتِمَّ سِهَامَهَا» اما اگر نماز سهمش درست ادا نشد رکوعش با عجله باشد می خواهد ذکر رکوع بگوید هنوز به رکوع نرسیده شروع به ذکر گفتن می کند صبر نمی کند بدن آرام بگیرد. امیرالمومنین علی(علیه السلام) موقعی رکوع می کردند به قدری صاف رکوع می کردند که اگر مقداری آب روی پشت آقا می ریختی از هیچ طرفی آب نمی ریخت اینقدر صاف رکوع می کردند. پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) می فرمایند اگر سهم نماز درست ادا نشود «صَعِدَتْ وَ لَهَا ظُلْمَةٌ» این نماز تاریک است نور ندارد این نماز صورتش سیاه است «وَ غُلِّقَ أَبْوَابُ السَّمَاءِ دُونَهَا» دربهای آسمان بر رویش بسته می شود می خواهد بالا برود اما نماز تاریک است و ظلمت دارد.«وَ تَقُولُ ضَيَّعْتَنِي» نماز می گوید مرا ضایع کردی «ضَيَّعَكَ اللَّهُ» خدا تو را ضایع کند«وَ ضُرِبَ بِهَا وَجْهَه»(مستدرك‏الوسائل،ج3،30ص،باب8) و این نماز به صورت نمازگزار زده می شود و این نماز دیگر ارزشی ندارد. در توصیه به تقوا اهمیت به نماز، آداب نماز، و ادا کردن درست نماز را توصیه می کنم که از برکت نماز انشاءالله خیرات و برکات به سوی همه ما نازل شود.
مجددا از حضور همه شما برادران و خواهران، مدیران، مسئولین و میهمانان عزیز تشکر می نمایم، امروز قرار بود استاندار محترم و مدیران و همراهان ایشان در نماز جمعه شرکت کنند، انشاءالله اگر در نماز حضور پیدا کنند از صحبت های ایشان هم بهره مند خواهیم شد.مناسبت هایی که در هفته داریم را خدمت عزیزان عرض می نمایم.
22 بهمن ماه، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی
اولین مناسبتی که در این هفته داریم سه شنبه مصادف با 22 بهمن ماه، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط نظام شاهنشاهی 2500 ساله در سال 57 است.این پیروزی بزرگ را خدمت حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر عزیز و بزرگوار و خدمت خانواده های شهداء، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و همه شما نمازگزاران تبریک عرض می نمایم.در چنین روزی که به تعبیر حضرت امام(رحمة الله علیه)یوم الله است،سرآغاز حکومت خدا بر جهان است.دنیایی که نصف آن در دست کمونیستها و ضد خدا و نصفی از آن در دست سرمایه داران ضد خدا بود. اگر کسی می خواست پیروز شود لاجرم اگر شرقی بود باید غربی می شد، اگر غربی بود و می خواست از شر آمریکا نجات پیدا کند، تنها راه او این بود که به طرف روسها برود. یعنی هر دو طرف فلاکت و بدبختی بود. در این دنیای تاریک، انقلاب اسلامی پیروز شد و حضرت امام(رحمة الله علیه)می فرمایند: یوم الله 22 بهمن، سالروز شکست باطل و جنود ابلیسی به دست حق طلب جندالله و سرآغاز پیروزی ملت ایران بر مستکبران و غارتگران و سرآغاز برچیده شدن دستگاه ستمگری طاغوتیان و سرآغاز حکومت الله بر جهان است.که یکی از برکات انقلاب اسلامی، علاوه بر استقلال، آزادی و حاکمیت اسلام در این سرزمین، زمینه سازی برای ظهور حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)است.خود این انقلاب اسلامی، جهان را برای ظهور حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)آماده کرد.که آقا می فرمایند:سرآغاز حکومت الله و جهان، سرآغاز برافراشته شدن پرچم عدالت اسلامی و بیداری مستضعفان، بر کشور و ملت بزرگ ایران و بر جمیع مسلمانان و مستضعفان و محرومان مبارک باد.
روایت پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم)در باب اهمیت درک انقلاب اسلامی
در یک روایت وقتی پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم)مراحل انقلاب اسلامی و پیروزی ملت ایران را تبیین می کنند، به مسلمانان سراسر دنیا خطاب می کنند و می فرمایند:اگر شما آن زمان را درک کردید چون صاحب این پرچم حق است، همه شما به این پرچم بپیوندید و همگی به این پرچم و صاحب انقلاب و نهضت کمک کنید« وَ لَوْ حَبْواً عَلَى الثَّلْجِ »( من‏لايحضره‏الفقيه،1،231)ولو این که روی برف سینه خیز بروید و صحاب این انقلاب و نهضت را یاری کنید.
در سالگرد انقلاب اسلامی در چند سال قبل،تعدادی از علماء که به ایران آمده بودند، تعدادی از علماء تونس هم آمده بودند. برف آمده بود و یکی از علماء برجسته جلوی درب هتل به زمین خورد. وقتی زیر بغل ایشان را گرفتند تا بلند کنند فرمود صبر کنید تا من این برف را لمس کنم.بعد فرمود ما در روایات خوانده بودیم که وقتی انقلاب شد، شما بروید و نهضت را حمایت کنید ولو این که روی برف سینه خیز بروید. ما تا به حال این روایت را می خواندیم اما آن را نمی فهمیدیم و فکر می کردیم این نهضت از مدینه شروع می شود، اما مدینه که برفی ندارد و همیشه گرم است.امروز این حدیث برای من معنا شد که می فرماید صاحب این پرچم حق است و مراحل این انقلاب در روایات دیگر هم بیان شده است.
حضور در راهپیمایی ها جواب دندان شکن به مستکبران
برادران و خواهران ما در آستانه 22 بهمن ماه هستیم، وظیفه همه ما این است که در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن ماه شرکت کنیم، برای این که نظام جمهوری اسلامی دشمنان فراوانی دارد.چند روز پیش، از طرف معاون رئیس امور خارجه آمریکا دیپلماسی توهین را نسبت به ملت ایران شاهد بودید.این جواب دندان شکن و حضور می خواهد.در عین حالکه مسئولین ما جواب می دهند و کار خود را انجام می دهند و تعدادی از نمایندگان مجلس هم درخواست کردند که دولتمردان ما جواب قاطع به دولتمردان گستاخ آمریکائی بدهند که آنها قطعا جواب می دهند.ولی من و شما هم وظیفه بزرگی داریم.حضور من و شما در راهپیمایی 22 بهمن ماه بسیار معنا دارد مثل حضور در جبهه و بلکه بالاتر تعبیر می شود چون برای حفظ اسلام است این راهپیمایی نشان از وحدت ما ایرانی ها و نشان از دفاع ما از آرمان های انقلاب اسلامی و نشان از تبعیت ما از ولی فقیه و رهبر عزیز و فرزانه است. برادران و خواهران انقلاب های زیادی در جهان صورت گرفته است کشته های زیادی در عمر خود دیدید. افغان ها بیش از یک میلیون نفر کشته دادند. زمانی که با شوروی ها جنگیدند کشته های زیادی دادند اما ببینید که کشور آنها به کجا رسیده این انقلاب های بیداری اسلامی را در منطقه دیدیم که چقدر کشته دادند اما انقلاب آنها را دزدیدند و بر انقلاب آنها موج سواری کردند. در مصر نگذاشتند انقلاب مردمی به پیروزی برسد. جالب اینجاست که آنها تجربه انقلاب اسلامی را هم دارند اما وقتی انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید دو قطب شرق و غرب مخالف این انقلاب بودند به طوری که شهید مطهری(رحمة الله علیه)فرمودند اینها مانند دو لبه قیچی هستند که برای نابودی اسلام عمل می کنند. در زمان جنگ نه شرقی ها به ما اسلحه می دادند و نه غربی ها، در عوض هم سلاح شرقی به صدام می دادند و هم سلاح غربی.چه شد که انقلاب اسلامی سالم ماند و منحرف نشد، با این که ما دشمن های زیادی در داخل و خارج داشتیم. ملی گراها از یک طرف، کمونیستها هم از یک طرف، منافقین از یک طرف، شهادت یاران حضرت امام(رحمة الله علیه)هم از یک طرف بود اما این انقلاب چگونه سالم ماند که زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)است. فقط و فقط به برکت امام بزرگوار ما و امروزه هم به برکت مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی)و به برکت بیداری مردم انقلاب ما سالم ماند. اگر ما مانند کشورهای دیگر رهبر بیداری نداشتیم تمام زحمات شهداء ما هدر رفته بود و اگر امروز ایران اسلامی استوار مانده از برکت این مرد بزرگ است. یکی از بزرگان تعبیر بسیار زیبایی راجع به مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی)دارند و می گوید خامنه ای کبیر(حفظه الله تعالی).زمانی که حضرت امام(رحمة الله علیه)زنده بودند هم انقلاب را ایجاد کردند و هم هدایت و رهبری کردند و بعد از ایشان هم خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) این انقلاب را رهبری می کنند خداوند را بر این نعمت بزرگ شکرگزاریم. الحمدلله امروزه هم می بینیم که ملت ایران مستحکم تر شده و دشمن حرف های زیادی می زند این نشان قدرت آنها نیست بلکه نشان ضعف آنها است. امروز دنیا رو به سمت اسلام و قرآن می رود. روز به روز آمار مسیحی ها کم و به آمار مسلمانان افزوده می شود. مسلمان مسیحی نمی شود اما مسیحی و یهودی مسلمان می شوند و سنی شیعه می شود. امروز اسلام ناب روز به روز در حال گسترش است. از طرف دیگر به تعبیر حضرت امام(رحمة الله علیه)روز به روز اسلام آمریکایی منفورتر می شود. اسلام تکفیری و اسلامی که مبلغین آنها عربستانی و قطری ها هستند روز به روز در دنیا منفورتر می شود. کشورهایی که فرزندان خود را به کمک آنها فرستادند روز به روز از این اسلام تکفیریها منفورتر می شوند. اما اسلام علوی و اسلام ناب محمدی روز به روز چهره درخشانتر و زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی)می فرمایند: هر قدمی که در راه استواری انقلاب اسلامی ایران برمی دارید یک قدم به ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)نزدیک تر می شویم.
مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی)می فرمایند: علاج مشکل ما با ابرقدرت های عهد شکن کسب اقتدار در همه زمینه ها است. اقتدار و قدرت از داخل نظام جمهوری اسلامی، انشاءالله که دولتمردان ما به این توصیه های مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی)عمل می کنند.
در این هفته ولادت امام حسن عسکری(علیه السلام)راداریم این ولادت عزیز را به حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و همه عزیزان تبریک عرض می نمایم.
شکستن کمر طاغوت و ظلم در 11 بهمن ماه57
نوزدهم بهمن ماه 57 سالروز بیعت همافران و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با حضرت امام(رحمة الله علیه)است. این هم یکی از خاطرات بسیار زیبای انقلاب اسلامی است.در زمانی که بعضی از ارتشی ها فراری بودند و بعضی خیانت می کردند و بعضی ها مسلمانان را آماج گلوله ها قرار می دادند. مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی)می فرمایند: یکدفعه به ما خبر دادند که تعداد زیادی از بچه های نیروی هوایی و همافران در حال رژه می خواهند بیایند و با امام بزرگوارشان بیعت کنند، هنوز انقلاب کامل نشده بود. بعد می گویند من به سرعت خود را به کانون انقلاب که مدرسه علوی بود رساندم به امام گفتم که اینها دارند می آیند احتمالا همه عکس های آن زمان را دیده ایم که آنها بانظم آمدند و با امام اعلام وفاداری کردند و گفتند: از امروز رهبر و فرمانده ما شما هستید.امام هم آنها را مورد تفقد قرار دادند و با این حرکت همافران، کمر طاغوت و ظلم شکسته شد. برای این که این حرکت بسیار والایی بود و طاغوت که مردم را نداشت تنها کسانی که از او حمایت می کردند نیروهای مسلح بودند که وقتی نیروی های مسلح و نیروهای هوایی او باامام(رحمة الله علیه)بیعت کردند کمر طاغوت در 19 بهمن به لطف الهی شکسته شد. این روز را به نیروی هوایی تبریک عرض می نمایم.
حکم امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در 21 بهمن ماه57
بیست و یکم بهمن ماه هم روز بسیار مهمی برای حضرت امام(رحمة الله علیه) بود که دشمن و طاغوت برنامه ریزی کرده بودند وقتی امام(رحمة الله علیه)آمد ایشان و سیصد نفر از یاران امام را شبانه دستگیر کنند تا کانون انقلاب خاموش شود. در نتیجه از صبح 21 بهمن ماه اعلام کردند که حکومت نظامی است و هیچکس حق ندارد به خیابانها بیاید. از طرف دیگر آیت الله طالقانی(رحمة الله علیه) هم به مردم اعلام کرده بودند که همه به خانه ها بروید راهپیمایی نکنید چون دشمن قصد کشتن دارد.در چنین فضایی که دشمن برنامه ریزی کرده تا امام را از پای درآورد، چون همه چیز هنوز در دست دشمن بود و ملت جز سلاح الله اکبر سلاحی نداشت.درست است که ارتش به ملت پیوسته بود اما سران ارتش در اختیار طاغوت بودند. به امام بزرگوار خبر رسید که حکومت نظامی اعلام شده باید چکار انجام دهیم؟ حضرت امام (رحمة الله علیه)فرمودند اجازه دهید من خلوت کنم. وقتی امام از خلوت بیرون آمدند فرمودند حکم این است که مردم به خیابانها بریزند و حکومت نظامی باید شکسته شود. حالا باید چگونه اطلاع رسانی می شد؟ از طرف دیگر هم آیت الله طالقانی(رحمة الله علیه)اعلام کرده بودند که مردم به خانه ها بروند. علماء دست به کار شدند که حکم حضرت امام(رحمة الله علیه)را به مردم برسانند که حکومت نظامی باید شکسته شود. از طرف دیگر هم آیت الله طالقانی به حضرت امام(رحمة الله علیه)زنگ زدند که آقا آیا این حکم را شما دادید؟حضرت امام(رحمة الله علیه)فرمودند:بله مردم باید بیرون بیایند و حکومت نظامی شکسته شود.آیت الله طالقانی فرمودند:آقا مردم کشته می شوند دشمن تصمیم دارد تمام کسانی که بیرون می آیند را به رگبار ببندد و اصرار کردند که حضرت امام(رحمة الله علیه)این حکم را لغو کنند. حضرت امام(رحمة الله علیه)فرمودند این حکم باید انجام شود. آیت الله طالقانی به قدری اصرار می کنند که حضرت امام(رحمة الله علیه)فرمودند:اگر این حکم از طرف حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)باشد شما چه میگوید. آیت الله طالقانی(رحمة الله علیه)پشت تلفن گریه کردند چون می فهمیدند که این مرد الهی به کجا وصل است. بعد به فرموده حضرت امام(رحمة الله علیه)مردم به خیابانها آمدند و در 21 بهمن ماه حکومت نظامی شکسته شد و دشمن نتوانست اهداف خود را پیش ببرد.
وفات حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)را هم در پیش داریم.
یک جوان ایرانی در آستانه 22 بهمن در وبلاگ خود اینطور نوشته است.
بسم الله الرحمن الرحیم
در محله ما یک ارمنی هست که فرزند او در جبهه سومار به شهادت رسیده است،ارمنی ها به شهید می گویند ناهاراک. بعد می نویسد:سامسون یعنی پدر این شهید الان که به مرز 70 یا 80 سالگی رسیده هر سال با عکس پسرش که خود در دو کوهه از پسرش گرفته به راهپیمایی می آید یعنی این پدر شهید ارمنی هم در راهپیمایی شرکت می کند.بعد می نویسد من به دین سامسون کاری ندارم عاشق آزاده بودن او هستم همیشه با افتخار می گوید:خامنه ای(دام ظله العالی) زمانی که رئیس جمهور بود به منزل ما آمد و در دیوار نانوایی ماشینی اش عکسی از این دیدار آویزان کرده (این افتخار او به مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی)است).او می گوید من مسلمان نیستم اما با شعار جمهوری ایرانی مخالفم. اگر سایه اسلام بالا سر ایران نباشد ما ارمنی ها در کدام خانه بجز خانه باب الحوائج قمر بنی هاشم(علیه السلام)حوائج خود را بگیریم.اگر سایه اسلام نباشد که چیزی از ما برنمی آید. بعد می نویسد آقای اوباما بفرما این هم از ایرانی غیر مسلمان سامسون هم کیش تو نیست حواری عیسی است و عیسی هم مانند موسی و ابراهیم و نوح در آئین محمد(صلی الله علیه وآله وسلم)است و در دین ما است و سامسون از هر کیشی که باشد تو را در این سه شنبه مات می کند.انشاءالله که ما هم باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنیم.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته




 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.