سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مکارم اخلاق(روابط اجتماعی و نشانه های اهل تقوا)

خطبه های نمازجمعه به امامت حجت الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی امام جمعه محترم 92/12/23
مکارم اخلاق(روابط اجتماعی و نشانه های اهل تقوا)
http://yascms.ir/istgah/ebrahimi3.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه اول

از آنجایی که ما در آستانه عید نوروز هستیم و سنتهای بسیار خوبی در این ایام داریم و اسلام هم این سنتها را مورد تایید خودش قرار داده است در یک بحث احکام اجتماعی اسلام را خدمتتان عرض می کنم که هم ارتباطی با مسائل اخلاق دارد یعنی همانگونه پیامبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) اخلاق فردی و اجتماعی داشتند و همانگونه که امیرالمومنین علی(علیه السلام)اخلاق فردی و اجتماعی دارند نسبت به خودشان و خانواده و جامعه و نسبت به همسایه ها داشتند لذا به مناسبت این ایام روابط اجتماعی را وارد بحث رابطه اجتماعی را در این خطبه متذکر می شویم. خدای تبارک و تعالی می فرماید «الَّذِينَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ طُوبَى لَهُمْ وَحُسْنُ مَآبٍ»(سوره رعد،آیه29) خوش بحال کسانی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند و سعادت نصیب خودشان کردند «وَحُسْنُ مَآبٍ» آخرتشان هم آخرت خوبی است. انشاءالله به برکت نمازجمعه من و شما اهل ایمان و اهل عمل صالح باشیم و با ایمان و عمل صالح از دنیا برویم معیار و میزان لحظه آخر است که ملائکه از یک طرف و شیاطین هم از یک طرف یا اینکه انسان بدون ایمان آن لحظه از دنیا برود یا خیر، خدا انشاءالله آن لحظه آخر به من و شما رحم کند و همه ما را تا روز قیامت بر ایمان و عمل صالح ثابت قدم بدارد.
فرق بین ایمان و اسلام
قبل از اینکه وارد مقوله و بحث شوم باید بدانیم فرق بین ایمان و اسلام چیست؟ بعضی از آیات راجع به اسلام صحبت می کنند بعضی از آیات راجع به ایمان صحبت می کنند اسلام همان اقرار به زبان است. همین که ما با زبان اقرار کنیم «اَشْهَدُ اَنْ لااِلهَ اِلاّ اللهُ»شهادت به توحید بدهیم«أشْهَدُ أنّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّه» شهادت مى دهم حضرت محمّد بن عبداللّه (صلى الله عليه وآله وسلم) پيامبر و فرستاده خداست. و همینطور که با زبان اقرار به معاد و روز قیامت کنیم که حساب و کتابی هست و ما دوباره زنده می شویم ما در جلگه مسلمانی قرار می گیریم این دایره اسلام است. دیگر کار به عمل نیست اسلام اقرار با زبان است تسلیم شدن با زبان است. منتها از این بالاتر ایمان است ایمان یعنی باور، یعنی در درون جان خودمان واقعا معتقد به خدای تبارک و تعالی باشیم، جان مایه اعتقاد ما ایمان به خدا باشد، جان مایه اعتقاد ما در درون ما ایمان به پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) باشد، جان مایه اعتقاد ما به روز قیامت و حساب و کتاب باشد، علاوه بر اینکه ما با زبان اقرار می کنیم در قلب ما این باور بوجود آمده باشد، بعد از این باور و عقیده قلبی عمل می جوشد که ما عمل خوب انجام می دهیم این دار و ندار ایمان است که بالاتر از اسلام است. ایمان باید وارد قلب شود، از درون باید بجوشد. ایمان اگر وارد قلب شد آثار فردی و اجتماعی دارد. رابطه انسان به طور کلی عوض می شود. ایمان اگر خالصانه شد تاثیرات زیادی روی انسان می گذارد از جمله تاثیر روی مردمداری، همسایه داری، رسیدگی به نیازمندان، فقرا و ایتام، امانتداری، امر به معروف و نهی از منکر می گذارد. ایمان علاوه بر اینکه بر روی شخص و روحیه اش اثرگذار است روی رابطه اجتماعی انسانها نیز اثر گذار است. یکی از رابطه ها رابطه مومن با خانواده اش است هر چه ایمانش بیشتر باشد اخلاقش با خانواده اش بهتر می شود. محبت و رفتار خوبش بیشتر می شود. محبتش نسبت به پدر و مادرش بیشتر می شود. تواضع و فروتنی اش نسبت به پدر و مادر بیشتر می شود. این موارد از روایاتی است که پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) می فرمایند هرگاه ایمان بنده ای زیاد شود محبتش نسبت به خانم و فرزندانش زیادتر می شود. خوب این بخشی از روابط اجتماعی اهل ایمان است.
علامات مومن
نامه ای را در هفته گذشته خدمتتان خواندم که آن شخص برخورد تند و تلخی با فرزندانش دارد اگر نماز می خواند معلوم می شود آن ایمان در قلبش رسوخ نکرده است ایمان باید در عمل ظاهر شود فقط با زبان نمی شود. هر چقدر محبت انسان به خدا بیشتر باشد محبتش نسبت به فامیل بیشتر می شود. امیرالمومنین علی(علیه السلام) می فرماید«اِنَّ لاَِهْلِ التَّقْوى‏ عَلاماتٍ يُعْرَفونَ بِها» آدمهای مومن نشانه دارند که از روی این نشانه ها شناخته می شوند یکی از نشانه ها «وَ صِلَةُ الاَْرْحامِ» به فامیلهایش سر می زند و احوالشان را می پرسد گوشه گیر و منزوی نیست. اگر شخصی گوشه گیر باشد نسبت به فامیل خودش بی اعتنا باشد پیداست از ایمان کمتری برخورددار است والا هر چقدر ایمان انسان زیادتر شود بندگان خدا را بیشتر دوست داشته باشد. وقتی خدا را دوست می دارید باید بندگانش را بیشتر دوست می دارد. این از آثار ایمان است. چون اینها بنده و مخلوق خدا هستند. مخصوصا نسبت به فامیل که حق و حقوقی دارند. خوب این یکی از ارتباطات مومن با فامیلش است. حالا بعضی وقتها ما با فامیل خودمان قهر هستیم دعوا و کینه داریم و نمی توانیم با آنها کنار بیایم این نشانه این است که ایمانمان نسبت به خدا کم است باید ایمانمان را بیشتر کنیم. «امام على عليه السلام :اِنَّ لاَِهْلِ التَّقْوى‏ عَلاماتٍ يُعْرَفونَ بِها: صِدْقُ الْحَديثِ وَ اَداءُ الاَْمانَةِ وَالْوَفاءُ بِالْعَهْدِ وَ قِلَّةُ الْفَخْرِ وَ الْبُخْلِ وَ صِلَةُ الاَْرْحامِ وَ رَحْمَةُ الضُّعَفاءِ وَ قِلَّةُ الْمُواتاةِ لِلنِّساءِ وَ بَذْلُ الْمَعْروفِ وَ حُسْنُ الْخُلْقِ وَ سِعَةُ الْحِلْمِ وَ اتِّباعُ الْعِلْمِ فيما يُقَرِّبُ اِلَى اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ طُوبى‏ لَهُمْ وَ حُسْنُ مَآبٍ وَ طُوبى‏ شَجَرَةٌ فِى الْجَنَّةِ اَصْلُها فى دارِ رَسُولِ اللَّه‏صلى الله عليه وآله ...؛( خصال، ص ۴۸۳، ح ۵۶)»
احترام به مردم از ویژگیهای مومن
یکی از ویژگیهای اهل ایمان در مسائل اجتماعی احترام به مردم و مردم دوستی است. روایت داریم«إن المؤمن ينبغي أن يكون آلفا مستأنسا بالخلق»(بحارالأنوار،ج64،ص309،باب 14)علامت مومن و ایمان به خدا این است که با مردم انس و الفت داشته باشد. خوب بعضی از مردم فقیر، یتیم یا بیمار هستند باید به اینها سر زد و سرکشی کرد و توجه داشت. زبانش را از آزار مردم باز دارد . در زندگی شخصی و خانوادگی خودش زحمت و رنج برای مردم ایجاد نکند. پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) به مولا می فرمایند امام علي(عليه السلام)«يا علي يَنْبَغِي لِلْمُؤْمِنِ أَنْ يَكُونَ فِيهِ ثَمَانِي خِصَالٍ» علی جان سزاوار است كه مومن چند ویژگی داشته باشد یکی از ویژگیهای اهل ایمان « وَقُوراً عِنْدَ الْهَزَاهِزِ صَبُوراً عِنْدَ الْبَلَاءِ شَكُوراً عِنْدَ الرَّخَاءِ قَانِعاً بِمَا رَزَقَهُ اللَّهُ لَا يَظْلِمُ الْأَعْدَاءَ وَ لَا يَتَحَامَلُ لِلْأَصْدِقَاءِ بَدَنُهُ مِنْهُ فِي تَعَبٍ وَ النَّاسُ مِنْهُ فِي رَاحَةٍ »( الكافي،ج2،ص47) مردم از جانب او در راحتی باشند یعنی با زبان و عمل ایجاد رنج و مزاحمت و اختلاف و درگیری درست نکند. اگر با زبانمان در خانواده مان اختلاف درست می شود یا فرزندانمان جوری برخورد می کنیم كه اختلاف ايجاد شود اگر جوری زندگی می کنیم كه بین برادرهایمان و پدر و مادر اختلاف ایجاد می شود بدانیم ما از طعم ایمان نچشیدیم. از آن ایمانی که حسن مآب دارد از آن ایمانی که باعث عاقبت بخیری انسان می شود ما بهره ای نبردیم. والا رابطه ایمان با خلق خدا رابطه محبت و دوستی و راحتی است. امام صادق(علیه السلام) به معلم بن خنیس یک معیار می دهد در رابطه با مردم کمترین حق این است آنچه براي خودت می پسندی برای مردم هم بپسند آنچه برای خودت نمی پسندی برای دیگران نپسند. اگر ما دوست نداریم پشت سرمان حرف بزنند پشت سر دیگران هم حرف نزنيم، اگر دوست نداریم آبروی ما را بریزند آبروی دیگران هم نریزيم، اگر ما دوست نداریم به ما گران فروشی کنند به مردم گرانفروشی نکنيم، اگر خودمان را در زندگی میزان قرار دهیم آنچه برای خودمان بخواهیم برای دیگران هم بخواهیم این حق مومن را ادا کردیم، حق مسلمانی و حق برادری را ادا کردیم، هم جان آدم راحت است و هم برکت خدا در زندگی انسان وارد می شود.
مدارا
یکی دیگر از ويزگيهاي مومن باید در زندگیش داشته باشد مدارا است.
مدارا یعنی در زندگی نباید سخت بگیریم. سنت پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم)اینگونه بود که با مردم مدارا می کردند.
یکی دیگر از سنتهای دیگر که مومن باید در روابط اجتماعی داشته باشد عفو و گذشت است بالاخره در جامعه ای که زندگی می کنیم مختلفی وجود دارد اگر کینه را همینطور ادامه بدهیم صلح و صفا در جامعه برقرار نمی شود بالاخره باید یک جایی قیچی کنیم همانطور كه دوست داریم خدا ما را ببخشد و از گناهان ما درگذرد و به ما لطف داشته باشد ما هم اهل گذشت و عفو باشیم و مظهر عفو و گذشت خدا شویم.
رسيدگي به فقرا
یکی دیگر از علائم اهل ایمان به ضعفا رسیدگی کردن است. ایام عید است فقرا زیادی در جامعه زندگی می کنند. ممکن است نتوانند برای بچه های خودشان لباس عیدی بخرند و گرفتاری خودشان را باز کنند کسانی که خدا به آنها امکاناتی داده است آنها رحمت داشته باشند. امیرالمومنین علی(علیه السلام) می فرمایند یکی از علامات اهل ایمان « وَ رَحْمَةُ الضُّعَفاءِ» بر فقرا و ناتوانها مهربان باشند. یکی دیگر گره گشایی کردن است گره ای از زندگی شخصي باز کنند. سنت پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) و امیرالمومنین علی(علیه السلام) و روش مومنان اين است که از فقرا و افراد نیازمند گره گشایی کنند.
یک روز امیرالمومنین علی(علیه السلام) كه ظهر گرمی بود بیرون از خانه آمدند راوی که سعید بن قیس است می گوید هوای کوفه خیلی گرم بود بعد از نماز امیرالمومنین علی(علیه السلام) در سایه دیواری قرار گرفتند گفتم آقا الان وقتی است که در سرداب و جای خنک باشی چرا الان بیرون آمدید؟ امیرالمومنین علی(علیه السلام) فرمودند من الان بیرون آمدم تا کسی را که ضعیف است کمکش کنم. اگر فقیر است گره گشایی کنم اگر مظلوم است به دادش برسم. در همان حال که صحبت می کردیم یک خانمی پریشان و نالان می دوید و دنبال کسی می گشت که کمکش کند.تا رسید به آقا گفت امیرالمومنین علی(علیه السلام) به فریادم برس شوهرم به من ظلم کرده است حق من را پایمال کرده و قسم خورده مرا بیشتر کتک می زند و من از ترس از خانه فرار کردم. امیرالمومنین علی(علیه السلام) سر را به پایین انداختند بعد سرشان را بلند کردند و فرمودند « ُ لَا وَ اللَّهِ أَوْ يُؤْخَذَ لِلْمَظْلُومِ حَقُّهُ غَيْرَ مُتَعْتَع»( مستدرك‏الوسائل،ج12،ص 337) به خدا به خانه نمی روم تا حق مظلوم را کامل بگیرم. بعد به این خانم فرمودند خانه ات کجاست حرکت کردند تا به خانه زن آمدند عادت اهل ایمان این است که روبروی خانه کسی نمی ایستند کنار می ایستادند سلام می کردند. امیرالمومنین علی(علیه السلام) کنار درب خانه ایستادند و سلام کردند مدتی گذشت یک جوانی كه لباس بلند و رنگی پوشیده بود بیرون آمد سلام نکرد. آقا امیرالمومنین علی(علیه السلام) فرمودند ای جوان از خدا بترس چرا همسرت را تهدید کردی چرا او را به وحشت انداختی؟ چرا خوب زندگی نمی کنی، جوان بی ادب گفت ربطی به شما ندارد مسائل خصوصی زندگی من است چرا در زندگی خصوصی من دخالت می کنید.به خاطر اینکه با شما درباره این موضوع صحبت کرده به خدا قسم او را آتش می زنم. امیرالمومنین علی(علیه السلام) دست به قبضه شمشیر بردند و با یک حرکت او را به زمین انداختند در همین حال همسایه ها بیرون آمدند که چه خبر شده است دیدند این جوان زیر تیغ امیرالمومنین علی(علیه السلام) است همه گفتند السلام علیک یا امیرالمومنین علی(علیه السلام)،وقتی این جوان فهمید که حضرت امیرالمومنین علی(علیه السلام) به دادخواهی این زن آمده است گفت یا امیرالمومنین علی(علیه السلام) تو را به خدا ببخش اشتباه کردم گفت به خدا قسم از این به بعد با همسرم طوری رفتار می کنم که فرش زمین باشم و او مرا زیر پایش قرار دهد من حرفی نمی زنم. آقا فرمودند از او گذشتم و به خانم گفتند به منزل برو. این شیوه گره گشایی اجتماعی اهل ایمان است ما که نیروی انتظامی و دادگاه نیستیم ولی اگر کسی قاضی دادگاه و این منصب را دارد باید گره گشایی کند.
یکی دیگر از خصلتهای اهل ایمان مهمان نوازی است خوب در ایام عید مهمان برای شما می آید مهمان حبیب خداست با برکت وارد می شود. و همین طور همسایه داری یکی دیگر از خصلتهای اهل ایمان است.
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»
درمان اضطراب و نگرانی

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه، جوانان و نوجوانان ، پسران و دختران عزیز را به تقوای الهی، انجام واجبات و ترک محرمات دعوت می کنم. اگر در زندگی دنبال آرامش بدون اضطراب و نگرانی و وحشت هستید اگر می خواهید سعادتمند و خوب زندگی کنید تنها راهش انجام دستورات الهی است «أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» (الرعد،آیه 28) امروزه در دنیا بیشترین داروی که مصرف می شود داروی اعصاب است بهترین درمان اعصاب توجه به خدای تبارک و تعالی و انجام دستورات خدا است و آنچه خدا فرموده انجام نده انجام ندهید. در پرتو عید هم ایمان زیادتر می شود و هم انسان به آرامش کامل در زندگیش دست پیدا می کند. انشاءالله خدای تبارک و تعالی آرامشی از نوع عمل به دستورات خدا به همه ما و شما عنایت بفرماید.
مناسبتهای را به طور اختصار خدمتتان عرض می کنم. اولین مناسبت ما در آستانه شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) هستیم. دو روایت در شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) است یکی بعد از هفتادو پنچ روز و دیگری روایت نود و پنج روز بعد از رحلت پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) است. وظیفه سنگینی ما نسبت به حضرت زهرا(سلام الله علیها) داریم ما هر چه داریم از برکت حضرت زهرا(سلام الله علیها) و امیرالمومنین علی(علیه السلام) و اهل بیت(علیهم السلام)است و هر گونه خدمتی انجام دهیم در واقع ادای دین ما نسبت به حضرت زهرا(سلام الله علیها) است. اخلاق و رفتار فاطمی و سخنان این بزرگوار را در مجالسمان مطرح کنیم ابراز عشق و علاقه کنیم مجلس عزا برپا کنیم ما از همه مسئولین هئیتها خواهش می کنیم با توجه به اینکه در ایام نوروز هستیم حرمت حضرت زهرا(سلام الله علیها) را حفظ کنید مجلس برای حضرت زهرا(سلام الله علیها) داشته باشید ما شیعه حضرت زهرا(سلام الله علیها) هستیم خانواده خودمان را نسبت به دین خدا بیمه کنیم. آن هم به علاقه و ابراز عشق به ساحت مقدس حضرت زهرا(سلام الله علیها) نشان دهیم. اگر حضرت زهرا(سلام الله علیها) را خشنود کنیم پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) را خشنود کردیم اگر پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) را خشنود کردیم خدا را خشنود کردیم.حتما در فاطمیه اول و فاطمیه دوم مجالس باشکوه در منزل و مخصوصا در مساجد برگزار کنیم. نباید کاری کنیم ایام فاطمیه تحت شعاع نوروز قرار بگیرد انشاءالله در هر مسجدی پنج شب روضه داشته باشیم آقایان و خانمها شرکت کنند زیارت حضرت زهرا(سلام الله علیها) را قبل از روضه داشته باشید. برای اینکه تمام هم و غم دشمنان اهل بیت(علیهم السلام) اینکه اعلام کنند که اصلا اتفاقی نیافتاده و حضرت زهرا(سلام الله علیها) به مرگ طبیعی از دنیا رفتند خوب اگر حضرت زهرا(سلام الله علیها) به مرگ طبیعی از دنیا رفتند مورد ظلم و آزار قرار نگرفتند چرا اعلام کردند قبر من مخفی باشد، چرا اعلام کردند تشیع جنازه من شرکت نکنید چرا یگانه دختر پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) در این عالم قبر نداشته باشد چرا همه باید قبر داشته باشند محلش مشخص باشد چرا قبر حضرت زهرا(سلام الله علیها) مخفی است آنهایی که این حرفها را می زنند از خودشان سوال نمی پرسند کجا ما باید حضرت زهرا(سلام الله علیها) را زیارت کنیم چه اتفاقی افتاده که ایشان وصیت کرده است قبر من مخفی باشد به همین جهت این سوال هر مسلمانی است که باید از خودش داشته باشد تا به حق حضرت زهرا(سلام الله علیها) بتواند اعتراف کند و ظلمی که به ایشان شده است را دادخواهی داشته باشد. جوانان ما که به مکه می روند وهابیون کتابهای را چاپ کردند و منکر می شوند و می گویند که حضرت زهرا(سلام الله علیها) به مرگ طبیعی از دنیا رفته است ولی اگر ما در مجالس خودمان خطبه مهم و سخنان حضرت زهرا(سلام الله علیها) و بخش مهم از تاریخ اسلام در این مجالس گفته شود و روضه برپا شود بچه های شما با محبت و اخلاق حضرت زهرا(سلام الله علیها) به آن ایمان واقعی رشد پیدا می کند و تحت تاثیر مسائل جانبی قرار نمی گیرد بنده خواهشی دارم به این مطلب خانواده های گرامی بیشتر توجه کنند و روی این جهت یکشنبه ساعت 10 مراسمی در حسینیه سپاه حضرت آیت الله سید احمد خاتمی را دعوت کردیم و ایشان تشریف می آورند و تمام دوستان و رفقا و مومنین و متدینین در این مراسم نورانی شرکت کنید. در بعضی از مساجد برنامه دارند از جمله مسجد صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) مجلس روضه برپا می شود بالاخره بچه های هیئتی بیایند و حق حضرت زهرا(سلام الله علیها) را در این مجالس به نحو احسن ادا کنند.
دیروز سالروز تاسیس بنیاد شهید بود خدماتی که بنیاد شهید انجام دادند صمیمانه از بنیاد شهید و امور جانبازان تقدیر و تشکر می کنیم امیدواریم ما قدردان شهدا باشیم هر چه داریم از برکت شهدا داریم. در هر محله و مسجدی شهدای آن محله به نحو احسن نام و یادشان گرامی داشته شود بچه های ما با مرام شهدا و سیره آنها بیشتر آشنا می شوند. دوستان شهدا در محله ای یادمان شهدا را با شکوه برگزار کنند.
خواسته حضرت امام(رحمة الله علیه):رسیدگی به ضعفا
یکی از فرمایشات حضرت امام(رحمة الله علیه) را عرض می کنم ایشان می فرمایند نصیحت من در آستانه سال نو این است قدری از خودتان بکاهید و به مستمندان و ایتام که عیال الله هستند رسیدگی کنید. که در خطبه اول این مطلب را باز کردم یکی از وظایف اهل ایمان این است به فقرا و نیازمندان رسیدگی و گره گشایی کنند.
تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری (دام ظله العالی)
مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) می فرمایند که از دشمنى دشمنان نبايد غفلت كرد و به آنها اعتماد كرد و مرزهاى خود را به روى دشمن باز گذاشت. مخصوصا با دشمنی استکبار جهانی، آمریکا مستکبر که قبل از انقلاب دشمنی خودش را با ملت ایران آشکار کرده و در تمام توطئه های که علیه ایران بوده آمریکاییها و انگلیسیها دست داشتند بعد از انقلاب هم که تکلیف روشن است چون از اسلام و انقلاب اسلامی سیلی خوردند. کشور ما در دست استکبار جهانی آمریکاییها بود ولی به برکت امام بزرگوار و اسلام ناب و این مردم و شهدا از کشور ما بیرونشان کردند. دشمن دیگر دست از دشمنی اش بر نمی دارد. یک جمله نابی از مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) در این بحث خدمتتان عرض کنم آقا می فرمایند از دشمنى دشمن نبايد غفلت كرد. به قول سعدى: «دشمن چون از همه حيلتى فرومانَد، سلسله دوستى بجنبانَد»،آنگاه در دوستى كارى كند كه هيچ دشمنى نكرده باشد؛ اين‏را نبايد فراموش كنيم؛ اين واقعيتى است؛ دشمن ما هستند، دشمن اسلامند، دشمن استقلال ملى ما هستند و دشمن ملت ما هستند. استکبار جهانی تا زمانی که من و شما شیعه امام علی(علیه السلام) هستیم دشمن ما هستند تا ما مسلمان هستیم و با ایدئولوژی اسلام زندگی می کنیم لبخند می زنند سر ما دارند کلاه می گذارند. و شما همین چند روز دیدید خانم اشتون مسئول امور خارجه اروپا است به ایران آمدند و مذاکراتی داشتند اینها به هیچ قانون بین المللی و قانون هیچ کشوری پایبند نیستند تا وقتی پاسپورت می گیرید به قانون آن کشور باید پایبند باشید شما الان عربستان می روید می گویند باید قانون عربستان را محترم شمارید هر کشوری و هر کسی وارد هر کشوری می شود باید قانون آن کشور را محترم شمارد اینها که معلوم نیست سرسوزنی قانون ما را محترم شمارند از آن طرف دم از دوستی می زنند و از آن طرف با افرادی که خلاف نظام جمهوری اسلامی رفتار کردند و مجرم هستند دیدار می کنند و جلسه تشکیل می دهند و تشویقشان می کنند پول در اختیارشان قرار می دهند. شما پول در اختیار مجرمان امنیتی قرار می دهید کسانی که جنایت کردند و برای کشور ما مشکل ایجاد کردند و اسم این را حقوق بشر می گویند. از آن طرف از مجرمین حقوق بشر دفاع می کنند منافقین که هفده هزار نفر مسلمان زن و مرد و کوچک و بزرگ را به خاک و خون کشیدند به راحتی در پناه آنها زندگی می کنند. هفده هزار نفری که کشته شدند آیا اینها بشر نیستند حرفی برای گفتن ندارند همین امروز مجروحان شیمیایی ما در سراسر ایران اسلامی طعم حقوق بشر را هر روز می چشند آیا اینها بشر نیستند؟ سلاح شیمیایی را در اختیار صدام حسین قرار می دادند و هر روز این جانبازان ما می میرند و زنده می شوند. آیا اینها بشر نیستند و حق و حقوقی ندارند؟ و همین هفته هم سالگرد جنایت صدام نسبت به مردم حلبچه انجام داد که هفت هزار نفر از خود عراقیها را کشتند هفت هزار نفر را مجروح و مسموم کردند خوب این سلاح شیمیایی چه کسی در اختیار صدام داده بود؟ امروز مردم بحرین از هیچ حق و حقوقی برخوردار نیستند آیا اینها بشر نیستند یک بام و دو هوا است. پیداست اگر اینها رابطه برقرار کنند از اول به فکر ضربه زدن به ملت ایران هستند خوب این آرزویشان واقعا برآورده می شود؟ خیر به لطف الهی این آرزو را به گور باید ببرند. اینها فکر می کنند حالا در اکراین نتوانستند تفرقه ای ایجاد کنند و از آن طرف مردم را دو قسمت کردند کم کم زمینه درست کنند با این رفت و آمدها مردم را به نقطه ای برسانند اگر با آمریکاییها ارتباط برقرار شود و مذاکرات پیش برود تمام گره های حل می شود که مردم بگویند ماخواست آمریکاییها را در مذاکرات برآورده کنیم.کور خوانده است ملت ما دست استکبار را خوب خوانده است. الان خیلی از کشورها در دنیا با آمریکاییها ارتباط دارند کجا زندگیشان خوب است. الان عربستانیها بیشترین رابطه با آمریکا دارند از هیچ حق و حقوق شهروندی برخوردار نیستند حق مال پادشاه و حرف فقط پادشاه و خانواده پادشاه است. نه یک مجلس و قانونی دارند. اینها دنبال حقوق بشر هستند که به نفع استکبار جهانی است. تنها راه علاج هم فرمایش مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) است که آن هم خود مردم به میدان بیایند. خدا این رهبر آگاه و بیدار را حفظ کند. استکبار جهانی فکر می کنند که مردم ایران مثل مردم اکراین هستند نمی دانند رهبر بیدار در این مملکت به اذن امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) حاکمیت دارد و تمام نقشه های آنها را با یک سخنرانی نقش بر آب می کند و صد سال با یک سخنرانی انقلاب را پیش می برد تمام معادلاتی که آنها سالهای سال نشستند و در اتاق فکرشان برنامه ریزی و توطئه کردند یکی پس از دیگری به دست این مرد بزرگ و ملت ایران خنثی می شود. الحمدالله مردم ما، بسیج و سپاه، نیروی انتظامی و اطلاعات و ارتش ما بسیار بیدار هستند. مهمتر از همه جوانان و توده مردم بیدار هستند. ملت بزرگ ایران که ارزشش از ملت زمان پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) بالاتر است بیدارند و به رهبر اعتماد دارند و حرف مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) را گوش می دهند و این بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند یعنی خود مردم به میدان بیایند یعنی عصاره حرف این است ما انتظار نداشته باشیم دستی از بالا یعنی از خارج از کشور بیایند و کشور ما را آباد کند و هر کس همچین امیدی داشته باشد این کار انجام شدنی نیست .اگر آنها به کشور ما بیاید همه چیز را می خواهند ببرند. شما ببینید در سوریه یک روزنه ای پیدا شد وهابیون به جان مردم سوریه افتادند چه بر سر علویون آوردند، در سایتی نوشته شده بود یکی از شیوخ وهابی فتوا داده بود برای پیشرفت اسلام سر روائض(به شیعه رافضی می گویند) و شیعیان را می توانید ببرید و ماشینهای خودتان را با آنها تزئین کنید. آن کسی که فتوا دین داده است مثل شریح قاضی فتوا داده بود قتل امام حسین(علیه السلام) واجب است آنها مثل همانها هستند. او فتوا می دهد کشتن شیعه برای تبلیغ اسلام واجب است. در سوریه سر شیعیان و علویان را بریده بودند و سرها را جلوی ماشینها مدل بالا و لوکس خودشان نصب کرده بودند و در خیابان می چرخاندند. خدای نکرده بر کشور ما مسلط شوند به ما رحم می کنند آمریکاییها و انگلیسیها رحم می کنند آنها از جمهوری اسلامی و اسلام سیلی خوردند. اینکه ما باید محکم باشیم روی پای خودمان بیایستیم و کشور خودمان را آباد کنیم. بنده خواهش می کنم در این شهرستان زمینه های پیشرفت و انجام فرمایشات مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) نسبت به اقتصاد مقاومتی خیلی زیاد است. شما مردم و جوانان باید باور کنید می توانید ده نفر با هم جمع شوید یک دامداری بزرگ بزنید چرا دیگران می توانند شما نمی توانید. الان دستور دادند کاغذ بازی ها را کنار بزنند با کشاورزی و طرح صنعتی می توانید اجرا کنید. هر منطقه به وسع خودش انجام دهد. الان دوره دوره ای است که هر کس پشتکار و خلاقیت داشته باشد می تواند کار کند از این فضا و فرصت که مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) فرمودند استفاده کنید. کارمندان دولت به میدان بیایند بعدازظهرها کار کشاورزی و کاردامداری مشغول شوند. هم خودشان با عزت زندگی کنند و هم ده نفر از سفره آنها نان بخورد بعدا باز نشسته می شوند هیچ کاری بلد نیستند و هزار مشکلات دارند. تا می توانید قدم بردارید تلاش و کوشش کنید مشورت کنید. در عرصه اقتصاد وارد شوید بتوانید به این شهر و کشورتان خدمتی کنید. به این فکر بیافتید دست روی زانو خودتان بگذارید کاری را شروع کنید. اینکه ما انتظار بکشیم از آن طرف دنیا ایران را آباد کنند سرریزش به استان ما برسد و از استان به شهر ما برسد این عبس است. پول خودمان را دادند و دولت یک سبد کالای داد و در دنیا چه جنجالی درست کردند که ایرانیها گرسنه هستند. ایرانی که با استقامت سالها تحریم را حفظ کرده در دهان استکبار جهانی زده حالا محتاج سبد کالاست. عزت ما در این قصه خیلی خدشه دار شد. برنامه ریزی خوبی نشده بود به یکی دادند و یه یکی ندادند با چه وضعی؟ و از آن طرف آمریکایها اعلام کردند که ایرانیان چقدر گرسنه هستند. در دوران جنگ این مردم نان خودشان را به رزمنده ها می دادند کشور را حفظ می کردند. ما با تحریم بزرگ شدیم ما هیچ نیازی به آمریکاییها نداریم ما همه چیز در کشور خودمان داریم باید کوشش کنیم. انشاءالله از درون کشور با همت همین جوانان با اندیشه ما می توانیم. ای بزرگان شهر بنشینید برنامه ریزی داشته باشید و سهمی در پیشرفت شهرستان داشته باشید.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.