سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

سخنان مهم حضرت زهرا (سلام الله علیها) در عیادت زنان مدینه از ایشان

خطبه های نمازجمعه به امامت حجت الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی امام جمعه محترم 93/1/8
سخنان مهم حضرت زهرا (سلام الله علیها) در عیادت زنان مدینه از ایشان
http://yascms.ir/istgah/ebrahimi3.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه اول
«قال النبی (صلّی الله علیه و آله وسلم) یا سلمانُ من احب الفاطمه و هو فی الجنة معی »
دفاع حضرت فاطمه (سلام الله علیها) از امامت و ولایت

با توجه به اینکه ما در آستانه ایام فاطمیه دوم هستیم اقتضاء می کند که در خطبه اول درباره حضرت زهرا(سلام الله علیها) مطالبی را خدمت شما بزرگواران عرضه بدارم. بنده در این فکر بودم راجع به زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) چه مطلبی را در این خطبه مطرح کنم به این رهنمود شدم که یکی از خطبه ها و سخنرانیهای حضرت را خدمتتان عرضه بدارم. حضرت زهرا(سلام الله علیها) یک خطبه بسیار مفصل به نام خطبه فدکیه در مسجد پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) در جمع مهاجرین و انصار و غاصبان خلافت مطرح کردند. و برای همیشه از حقانیت امیرالمومنین علی(علیه السلام) دفاع کردند و حقایق را آشکار کردند. یک سخنرانی حضرت دارند که بعد از آن سخنرانی حضرت مریض شدند زنان مهاجر و انصار به عیادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) آمدند. به حضرت گفتند یا فاطمه(سلام الله علیها)در چه حالی هستید؟ چگونه روزگار را می گذرانید؟ اینجا بود که حضرت سخنان بسیار مهمی را در باب امامت و ولایت امیرالمومنین علی(علیه السلام) مطرح کردند و فرمودند چه شد شما امام علی(علیه السلام) را کنار گذاشتید؟ دست از علی(علیه السلام) بر نمی داشتید و خلافت را از جایگاه خودش کنار نمی گذاشتید؟ چه نعمتهای بزرگی خدا نصیب شما و بشریت می کرد. منتها افسوس که جایگاه امامت را کنار گذاشتید و دست از امیرالمومنین علی(علیه السلام) بر داشتید بعد از این همه جهاد و پیکار به تعبیر حضرت سر را رها کردید و به دم چسبیدید. منتظر باشید شتری که سوار شدید و این بچه اید که از شتر خلافت متولد می شود و به جای اینکه شیر از آن بدوشید از آن خون بدوشید. بعد آینده را پیش بینی می کنند که چه برسر جهان اسلام می آید چه مصیباتی بر سر جامعه انسانیت و بشریت می آید از اینکه حقیقت را کنار گذاشتید مولا امیرالمومنین علی(علیه السلام) را از خلافت کنار گذاشتند و چه مصیباتی با دست خودتان هم در دنیا و هم در آخرت رقم زدید. واقعا جامعه آن روز از امامت امیرالمومنین علی(علیه السلام) ارتداد پیدا کرد. اگر امامت امیرالمومنین علی(علیه السلام) جایگاه خودش را پیدا کرده بود برای همیشه بشریت خوشبخت بود نه تنها مسلمانان را از امامت امیرالمومنین علی(علیه السلام) محروم کردند بشریت و جهان علم را از امیرالمومنین علی(علیه السلام) محروم کردند مادیت ، عدالت و انسانیت را محروم کردند ظلم بزرگی را بر بشریت وارد کردند.
عبرت گرفتن از صدر اسلام و حفظ جایگاه امامت و رهبری در نظام جمهوری اسلامی
حالا بخشی از این کلام نورانی حضرت زهرا(سلام الله علیها) و بعد عذری که مردم آوردند را خدمتتان عرض می کنم و درسی که ما باید از این کلام نورانی حضرت بگیریم این است جایگاه اصلی امامت و ولایت را حفظ کنیم. به لطف الهی ملت ایران تاکنون دست از امامت و ولایت برنداشته اند ولی اگر خدایی نکرده روزی بیاید که جامعه ایران ما دستش از امامت و ولایت کوتاه شود همین مصیباتی بر جامعه اول اسلام وارد شد بدتر از آن امروز برسر شیعیان و مسلمانان در ایران اسلامی می آید. اینکه امام بزرگوار ما سفارش می کند پیرو ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند این واقعا حقیقتی است. حفظ کشور ما از برکت نظام امامت و ولایت و فقاهت است خدایی نکرده اگر به این رکن مهم آسیبی و کوچکترین خدشه ای وارد شود خدا می داند بر سر اسلام و مسلمین وشیعیان چه خواهد آمد.گوشه هایی از آن را ما در بعضی از کشورهای اسلامی از جمله در سوریه مشاهده می کنیم که درس عبرت است. وقتی که مفتی وهابی فتوا می دهد برای پیشرفت اسلام سر رافضیها را جدا کنید و ماشینها خود را با این سرها تزئین کنید. اگر درسایتها نگاه کنید در سوریه سر علوی و شیعه را جدا می کنند و ماشینهای مدل بالا خود را تزئین می کنند. حالا اینها که اینقدر بغض و کینه دارند و به نیابت آمریکا و صهیونیستها این کارها را انجام می دهند آنچه در ایران اسلامی واقعا جلوی آنها را گرفته است یکی از مهمترین مسائل هدایت و امامت و رهبری آیت الله خامنه ای (دام ظله العالی) این فقیه عادل، و دوم بیداری و هوشیاری مردم ایران است. ما اگر این دو مطلب را نداشتیم بلاهایی بدتر از سوریه بر ما وارد می شد. خدا را شکر می کنیم که رهبری بیدار داریم که توطئه دشمن را خنثی می کند و خدای بزرگ را شکرگذاریم ملتی فهمیده و هوشیار و بیدارو پیرو ولایت داریم علی رغم مشکلات اقتصادی ولی آنجایی که باید جانانه از این رکن دفاع کنند سر سوزنی کوتاهی نمی کنند.
بخشهایی از سخنان مهم حضرت فاطمه (سلام الله علیها) در جمع زنان و مهاجر
حالا بخشهای از این خطبه را عرض می کنم و درسهای که باید بگیریم بخشی از آن را اشاره کردم و بخشی از آن را لابلای سخن اشاره می کنم. می فرمایند «لَمَّا مَرِضَتْ فَاطِمَةُ سلام الله علیها الْمَرْضَةَ الَّتِي تُوُفِّيَتْ فِيهَا» وقتی حضرت زهرا(سلام الله علیها) بیمار شدند آن بیماری که منتهی به شهادت حضرت شد «اجْتَمَعَ إِلَيْهَا نِسَاءُ الْمُهَاجِرِينَ وَ الْأَنْصَارِ يَعُدْنَهَا» زنان مهاجر و انصار برای عیادت خدمت حضرت زهرا(سلام الله علیها) آمدند. وقتی به محضر حضرت زهرا(سلام الله علیها) شرف یاب شدند «فَقُلْنَ لَهَا كَيْفَ أَصْبَحْتِ مِنْ عِلَّتِكِ يَا ابْنَةَ رَسُولِ اللَّهِ؟» به حضرت زهرا(سلام الله علیها) گفتند این تعبیر را در زبان فارسی نداریم که شب را چگونه صبح کردی؟ ما مثلا می گویم حالت چطور است صبحتان بخیر باشد. «كَيْفَ أَصْبَحْتِ» یعنی چگونه صبح کردی؟ این تعبیر در زبان عربی است. اى دختر پيامبر خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) با اين بيمارى حالت چطور است؟ «فَحَمِدَتِ اللَّهَ» حضرت حمد خدا را کردند. «وَ صَلَّتْ عَلَى أَبِيهَا صلی الله علیه وآله وسلم» و درود بر پدرشان حضرت محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) فرستادند«ثُمَّ قَالَتْ» اینجا حضرت بخشی از سفره دل را باز می کنند و درباب اهمیت امامت و ولایت امیرالمومنین علی (علیه السلام) مطالبی را بیان می کنند. فرمود در حالی صبح کردم که از دنیای شما متنفرم مردان شما را دشمن می شمارم و از آنها بیزارم چون مردان شما پیمان و عهد شکنی کردند مهاجرین و انصار با پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) عهد بسته بودند که از اسلام و از پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) و اهل بیت(علیهم السلام) دفاع کنند آنها را آزمودم و دور افکندم و امتحان کردم و رد شدند. امتحانی که پیش می آید آن وقت معلوم می شود که آدم چند مرده حلاج است. چقدر زشت است شکسته شدن شمشیرها، یعنی آن حجتی که شما داشتید آن قدرت را از دست دادید شمشیر بُران الان شکسته شده است شمشیری که می بایست از اسلام، قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) دفاع کند الان شکسته شده است یعنی در برابر غاصبان سکوت کردید.«وَ اللَّعِبِ بَعْدَ الْجِدِّ» یعنی سرنوشت اسلام را جدی نگرفتید. شوخی گرفتید امروز هم چه اتفاقی می افتد؟ همه شما سکوت می کنید. شوخی به نظرتان می رسد. و کوبیدن بر سنگ، یعنی آب در هاوند کوبیدن است و شکافته شدن نیزه ها یعنی تسلیم دشمن شدید، و فساد عقیده و گمراهی افکار و لغزش اراده های، و چه بد اعمالی را از پیش به معاد فرستادید نتیجه آن خشم خدا در عذاب الهی جاودانه ماندنی است و شما ما را رها کردید نتیجه کارتان را باید خودتان ببینید، و بار سنگین گناه را بر دوشتان است، و ره آورد هجومشان را بر عهده آنها قرار دادیم.
فرمودند وای بر آنان چگونه خلافت را از کوههای محکم رسالت و شالوده متین نبوت و رهبری و جایگاه نزول وحی جبرئیل امین و آگاهان در امر دین کنار زدند. جایگاه خلافت طبق پیمانی که پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) با امیرالمومنین علی (علیه السلام) در غدیر بسته بودند و خدای تبارک و تعالی ولی مومنین را امیرالمومنین علی(علیه السلام) تعیین کرده بود.فرمودند شما امامت و ولایت را از جایگاه خودش کنار زدید. بعد فرمودند چه عیبی در حضرت علی(علیه السلام) دیدید که او را کنار گذاشتید؟ آنها چه ایرادی بر ابوالحسن گرفتند؟ جز اینکه امیرالمومنین علی(علیه السلام) خیر خواه بود، در دوران نبوت و و در دوران پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) هر کجا دشمن هجوم می کرد و هر جا مشکلات بر جامعه اسلامی بیشتر بود شما در آسایش و آرامش بودید ولی پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) برادر خود علی(علیه السلام) را می فرستاد، شمشیر و بازوان و قدرت روحی و معنویت او بود که دشمن را منکوب می کرد، در حالی که شما در آسایش و آرامش بودید و مشغول زندگی خودتان بودید. آنچه در روزگار سختی، سختیها را از چهره پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) بر می داشت امیرالمومنین علی (علیه السلام) بود. چه ایرادی بر حضرت علی(علیه السلام) گرفتند؟ والله آنها بر شمشیر برنده او ایراد می گرفتند که اگر ذوالفقار حضرت علی(علیه السلام) نبود اسلام به پیروزی نمی رسید، بی اعتنائیش در برابر مرگ و میدان نبرد و قدرت او در جنگجویی همه سوابق حضرت علی(علیه السلام) است چگونه اینها را نادیده گرفتند و مولا را کنار گذاشتند. و از ضربات در هم شکندش بر دشمن. بعد اینجا می فرمایند اگر این اتفاق می افتاد و مردم امامت امیرالمومنین علی(علیه السلام) می پذیرفتند جامعه چه سرنوشتی پیدا می کرد؟ اگر همه پیرو حضرت علی(علیه السلام) بودید چه اتفاقی می افتد؟ آری به خدا سوگند اگر امر خلافت با او بود هرگاه مردم از جاده حق منحرف می شدند و از پذیرش دلیل روشن سر باز می زدند آنها را با نرمی و ملایمت به سوی منزل مقصود سیر می داد، سیری که هرگز آزار دهنده نبود. اگر مشکلاتی در جامعه پیدا می شد امیرالمومنین علی (علیه السلام) دلسوز مردم بود، با دلسوزی مشکلات مردم را حل می کرد، اگر خلاء در جامعه پیدا می شد دلسوزتر از او کسی نبود، خلاء را پر می کرد. اگر گره بر کار مردم وارد می شد، امیرالمومنین علی (علیه السلام) بود که آن گره را می توانست باز کند، نه مرکب ناتوان می شد و نه راکب خسته و ملول می شد. بعد فرمودند اگر امیرالمومنین علی (علیه السلام) خلیفه و امام شما بود شما را از سرچشمه سیراب می کرد اما الان آب را گل آلود کردید آب کندیده باید بخورید. سرانجام آنها را به سرچشمه آب زلال و گوارا وارد می ساخت نهری که دو طرفش مملو از آب بود. آبی که هرگز ناصاف نمی شد. سپس آنها را پس از سیرابی کامل باز می گرداند و سرانجام آن را در پنهانی و آشکار خیرخواه خود می کرد.
امام آن کسی که است از همه دلسوزتر است امام و پیشوا آن کسی است که از همه خیرخواه تر باشد امیرالمومنین علی (علیه السلام) خیرخواه همه بود منتها امیرالمومنین علی (علیه السلام) را کنار گذاشتند. آری او هرگز از دنیا بهره نمی گرفت. امام و پیشوا آن کسی است که زاهد باشد، خلافت و پست و مقام را برای خودش نبیند، که شروع به چپاول کردن کند. زاهدترین مردم باشد، او به مال دنیا بی اعتنا است، آری او هرگز از دنیا بهره نمی گرفت و از آن سودی جزء سیراب کردن تشنه گامان و سیر نمودن گرسنگان نداشت. اگر امام علی(علیه السلام) بود گرسنگی و گره از جامعه برمی داشت. در اینجا دنیا پرست از زاهد و راستگو از دروغگو برای همه آنها روشن می شد.همانگونه که خدا فرمود اگر اهل شهرها و آبادی ایمان می آوردند و تقوا پیشه می کردند برکات آسمانها و زمین را بر آنها نازل می شد. ولی آنها حق را تکذیب کردند و ما آنها را به کیفر اعمالشان مجازات کردیم. حضرت می فرمایند در جامعه اگر پستها براساس اصول و شایستگی تقسیم می شد اگر شایستگی امام علی(علیه السلام) را در نظر می گرفتند و پستها را تقسیم می کردند امام علی(علیه السلام) بود که همه را سیراب می کرد و گره از کار همه باز می کرد او فقط رضای خدا را در نظر می گرفت و با نرمی و ملایمت با مردم برخورد می کرد مدارا می کرد به سرچشمه آب حیات بشریت را رهنمود می کرد و از سرچشمه زلال مردم را سیراب می کرد، برای همیشه به حیات جاودان دست پیدا می کردند. امام علی(علیه السلام) که خیرخواه و دلسوز است و دلسوزتر از حضرت علی(علیه السلام) سراغ ندارم را کنار گذاشتند. حضرت علی(علیه السلام) که زاهد و بی اعتنا بود و دلباخته به دنیا نبود کنار گذاشتند. این بخش سوم از صحبتهای حضرت زهرا(سلام الله علیها) بود.
پیش بینی حضرت زهرا(سلام الله علیها) از آینده
بعد حضرت زهرا(سلام الله علیها) آینده را پیش بینی می کنند که چه اتفاقاتی می افتد؟ می فرمایند اکنون بیا و بشنو، و فرمودند ای کاش می دانستم آنها به کدام سند، اسناد کردند. یعنی به چه دلیل حضرت علی(علیه السلام) را کنار گذاشتند و سراغ دیگران رفتند؟ و برکدام پشتوانه اعتماد کردند و بر کدام دست آویز محکم چنگ زدند و بر کدامین ذریه جرات کردند و مسلط شدند. چه بد مولا و یاوری بود؟ چه بد مونس و همدمی بود؟ چه بد جایگزینی بود؟ آنها پشگامان را رها کردند و سراغ دنباله ها رفتند، شانه را با دم معاوضه کردند وای بر آنها. اینها مرجوح را بر راجح ترجیح دادند. انسان باید کسی را ترجیح دهد که شایستگی داشته باشد سراغ کسی برود واجد شرایط باشد مثالی می خواهم بزنم مثل این می ماند که در پزشکی فرض کنید که پزشکی ماهر است و متخصص است او را کنار بگذارند و شاگرد تازه کار را بگویند رئیس باشد یا به جای اینکه آب شیرین و گوارا را ترجیح بدهند سراغ آب شور بیایند. وقتی شاگرد را بر استاد ترجیح بدهیدو سراغ آب ناصاف بروید و آب گوارا را کنار بگذارید. یا وقتی فرض کنید میوه خوب را کنار بگذارید و سراغ میوه بد بروید اینها مثالهای مادی هستند. دم را گرفتند و سر راه رها کردند حضرت علی(علیه السلام) که راس اسلام بود کنار گذاشتند دیگرانی که عقبه و شاگرد بودند در آسایش بودند و کاری برای اسلام انجام ندادند اینها را برگزیدند و بیعت کردند. وای به حال آنها آیا کسی که هدایت به سوی حق می کند برای پیروی شایسته تر است یا آن کسی که خود هدایت نمی شود مگر اینکه او را هدایت کنند. کسی که چشم دارد و راه را نشان می دهد رها کردید و به کسی که کور است چسبیدید جاده و خیابان را نمی تواند تشخیص بدهد کوچه ها و راه را بلد نیست کسی که کور است و نمی تواند راه را برای شما نشان دهد چسبیدید و آن کسی که راهبر و بینا و هدایتگر است و دست شما را در دست پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) و حق می گذاشت و خوشبخت و سعادتمند می شدید او را کنار گذاشتید. مثل شاگردی که بی سواد است بر استاد ماهر ترجیح دادید. بعد حضرت زهرا(سلام الله علیها) می فرمایند«اَما لَعَمْرى» به جان خودم سوگند بدانید این ناقه خلافت که باردار شده منتظر باشید چندان نمی گذارد نوزاد خودش را به دنیا بیاورد، چه نوزادی! به جای کاسه شیر، کاسه پر از خون و سم کشنده بنوشید. بعد خلافت به دست معاویه و یزید افتاد. چقدر از مسلمانان در خود مدینه کشته شدند. چه جنگهای خونینی و چه مصیباتی؟ اول بنی امیه بعد بنی عباس و چه ظلم و ستمی بر جامعه اسلامی شد. پیش بینی که حضرت زهرا(سلام الله علیها) کردند تمام آن جامه عمل پوشید و جامعه اسلامی دچار انحطاط شد. تا جای که یزید نه اسلام و نه دین و نه وحی را قبول داشت. بر گرده مسلمین سوار شد. شادمان باشید بر شمشیرهای برنده و سلطه تجاوزگرانی ستمگر و خونخوار، به حجاج و دیگران که حضرت اشاره می کنند می فرمایند هرج و مرجی فراگیر و حکومت مستبد و ظالمان، حکومتی که ثروتهای شما را به باد می دهد و جمعیت شما را درو می کند. اسفا بر شما، این تاسفی که حضرت زهرا(سلام الله علیها) بر جامعه آن روز داشتند.
زنها که این مطالب را شنیدند آمدند به شوهران خود خبر دادند و از این پیشگویی حضرت زهرا(سلام الله علیها) ترسیدند. حالا ببینید به جای اینکه بیایند بگویند ما اشتباه کردیم و هر کار شما بگویید ما انجام می دهیم .تعدادی از این مردان مهاجر و انصار پیش حضرت زهرا(سلام الله علیها) آمدند بعد طناب به گردن امیرالمومنین علی (علیه السلام) انداختند. گفتند تقصیر ابوالحسن(علیه السلام) است اگر ابوالحسن(علیه السلام) ما را به بیعت دعوت می کرد ما زیر بار بیعت اینها نمی رفتیم و الان کاری نمی توانیم بکنیم و کار از کار گذشته است. کسی پیدا نشد به اینها بگوید قبل از اینها با حضرت علی(علیه السلام) بیعت کردید و در غدیر پیمان بستید. بر فرض اینکه درست باشد هر کسی در هر زمان دید اشتباه می کند باید برگردد. این چه عذر بدتر از گناهی است. وقتی حضرت زهرا(سلام الله علیها) این حرف را از اینها شنید «فقالت اِلَيْكُمْ عَنّى» فرمودند از پیش من بروید و عذری بدتر از گناه پیش من نیاورید حضرت اینها را از خودشان دور کرد «وَ لا اَمْرَ بَعْدَ تَقْصيرِكُمْ» این بخشی از صحبتهای حضرت زهرا(سلام الله علیها) با زنان مهاجر و انصار بود. سینه حضرت پر از درد بود و وقتی انسان صحبتهای حضرت را می خواند تاسف و درد و غم و غصه از تک تک کلمات حضرت موج می زند که چگونه جامعه اسلامی دچار انحطاط شد و این درس بزرگی به همه بشریت و انسانها و همه شیعیان می دهد که دست از امامت و ولایت بر ندارند. امروز هم درس حضرت زهرا(سلام الله علیها) برای ما زنده است. امروز هم یک عده ای برای ضربه زدن به این رکن برنامه ریزی می کنند می خواهند از خبرگان شروع کنند و آسیب بزنند. امامت و ولایت را از جایگاه خودش تغییر بدهند. خدایی نکرده اگر مشکلی از این ناحیه برای جامعه اسلامی ما پیش بیاید همین پیش بینی حضرت زهرا(سلام الله علیها) محقق می شود باید جایگاه امامت و ولایت را حفظ کنیم، جایگاه فقاهت و ولی فقیه باید حفظ شود، برای همین دشمن بیشترین ضربه را به این ناحیه می زند. شما در سایتها و ماهواره ها و رادیوها و خبرگزاری دشمنان نگاه کنید بیشترین هجمه ای که دارند به شخص ولی و رهبر انقلاب است. چون او مثل کوه استوار در مقابل اینها ایستاده و توطئه های اینها را خنثی می کند. او راهنمایی می کند او ناخدای این کشتی در این دریای طوفانی است. ما خدا را شکر می کنیم در عصر غیبت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) چنین رهبر فهمیده و هوشیار و حکیم و خیلی بزرگ و الهی داریم که دستش در دست صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است این خامنه ای کبیر که هدایتگر ما به سوی فرهنگ ناب علوی و فاطمی است انشاءالله خدا این مرد بزرگ را در پناه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) محافظت فرماید و از جمیع بلاها حفظ کند.
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»
اهمیت دادن به ایام شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها)

اولا شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) را به محضر مولایمان صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و به همه شما ارادتمندان، علاقه مندان و دوستداران آن حضرت تسلیت عرض می کنم پنجشنبه سالروز شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) و فاطمیه دوم است خواهشی دارم از همه مومنین و متدینین در این ایام که توفیق شده یاد و نام حضرت زهرا(سلام الله علیها) را ببریم هم آخر سال و هم اول سال جدید مزین به نام مقدس حضرت زهرا(سلام الله علیها) شده که مایه و خیرو برکت است سعی کنیم محبت به حضرت زهرا(سلام الله علیها) و مطالعه درباب حضرت زهرا(سلام الله علیها) بیشتر داشته باشیم. چند روز به شهادت تمام مساجد روضه حضرت زهرا(سلام الله علیها) را برگزار کنند عشق و علاقه خودشان را به حضرت زهرا(سلام الله علیها) ابراز کند مخصوصا روز شهادت هیئت های مذهبی بیرون بیایند و عزاداری و سینه بزنند لباس مشکی بپوشند و حق حضرت زهرا(سلام الله علیها) را ادا کنند. ما ایرانیها هر چه داریم از برکت حضرت زهرا(سلام الله علیها) و امیرالمومنین علی (علیه السلام) و اولاد فاطمه(سلام الله علیها) است ما مدیون حضرت زهرا(سلام الله علیها) هستیم در این ایام حتی روضه های خانگی داشته باشیم منافاتی ندارند شما هم نوروز داشته باشید و هم دید و بازدید داشته باشید و هم عشق و علاقه خودتان را به حضرت زهرا(سلام الله علیها) ابراز کنید و برای حضرت روضه بگذارید و غذا بدهید و مجالس حضرت زهرا(سلام الله علیها) را گرم برگزار کنید انشاءالله که از این نعمت بزرگ امامت و ولایت و محبت حضرت زهرا(سلام الله علیها) بهره وافی را ببریم.
دوازدهم فروردین روز اعلام حکومت عدل الهی
مطلب دوم سه شنبه این هفته دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی است. در دهم فروردین همه پرسی انجام شد و اکثریت قریب اتفاق رای به جمهوری اسلامی دادند اگر در آن دوران یادتان باشد ملی گراها خیلی تلاش می کردند جمهوری دموکراتیک می گفتند که امام بزرگوار ما فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و اینها هم از اول نقشه داشتند و امام بزرگوار ما اسلام خالص را مطرح کردند و تعبیر بسیار مهمی را در باب دوازدهم فروردین اعلام کردند که بنده بخش مهمی از این سخنان را بیان می کنم.حضرت امام(رحمة الله علیه) فرمودند صبحگاه 12 فروردين كه روزِ نخستين حكومت اللّه است، از بزرگترين اعياد مذهبى و ملى ما است. ملت ما بايد اين روز را عيد بگيرند و زنده نگه دارند؛ روزى كه كنگره‏هاى قصر 2500 ساله حكومت طاغوتى فرو ريخت و سلطه شيطانى براى هميشه رخت بربست و حكومت مستضعفين كه حكومت خدا است، به جاى آن نشست.( صحيفه امام، ج 6، ص 454 - 453) دوازدهم فروردین؛ روز اعلام حكومت عدل الهى با رأى قاطع‏. یا می فرمایند دوازده فروردين، روز غلبه جنود اللّه بر جنود شيطان و روز فتح و نصر خدا و بندگان مومن به او است. ملت ايران اين روز را عيد اسلامى ملى تلقى ‏كنند و این روز فتح مطلق و نصر به تمام معنا است كه همه مستضعفين جهان را اين نور سنت الهى و سايه پرچم «نَصرٌ من اللّه» فرا گيرد؛ آن روزى كه مسلمين جهان با مدد غيبى در هر كشور و قُطْر دست جنايتكار ستمگران و چپاولچيان را از كشور خود قطع كنند(صحيفه امام، ج 12، ص 219) که جمهوری اسلامی زمینه ساز شود انشاءالله مستضعفین جهان حاکم شوند و زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. پیشاپیش روز جمهوری اسلامی را تبریک عرض می کنم.
تبيين شعار سال و اقتصاد مقاومتى از سوى رهبر معظم انقلاب اسلامى‏
سراغ مهمترین مطلب از فرمایشات مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) برویم که این مرد بزرگ هر ساله راهبرد را در یک سال تعیین می کنند و هم در پیام نوروزی و هم در سخنرانی خودشان در مشهد مقدس به تبیین شعار سال جدید اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی که امروز ضرورت کشور ما است پرداختند. اقتصاد مقاوم با هر نشست و برخاستی آقا می فرمایند کشور ما آسیب نمی بیند اقتصاد مقاومتی بخشی از آن دانش بنیان و بخش دیگرش مردم بنیان است اقتصاد مقاومتی این طور نیست که اقتصاد دولتی باشد با عزم ملی همه باید به میدان بیایند زن و مرد، پیر و جوان و هر کسی که هر کار که می تواند انجام دهد در بحث اقتصاد مقاومتی و تولید نقشی داشته باشد این خواسته مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) است. امروز بزرگترین مبارزه با آمریکا نگاه به داخل و بحث اقتصاد مقاومتی است. بسیج هم می تواند نقش بسیار والا در این امر ایفا کند برادران و خواهران می تواند گروه گروه در این امر وارد شوند در هر شهر، روستا، بخش و استان اگر همه به میدان بیایند. و در بحث اقتصاد مقاومتی که بحث تولید است سرمایه گذاری کنند. کشور ما روی پای خودش می ایستد. دیگر هیچ نیازی به ابرقدرتها ندارد. هیچ گره ای را دشمنان این ملت برای ما نمی توانند درست کنند. و بحث فرهنگ هم جایگاه خودش را دارد باید به فرهنگ اهمیت بدهیم هر کجا هستیم سعی کنیم دیندار و دینمدار و اهل دین و دیانت باشیم.
الزامات اقتصاد مقاومتی از دیدگاه مقام معظم رهبری(دام ظله العالی)
یکی از نکاتی که آقا فرمودند الزامات اقتصاد مقاومتی را چهار مورد اعلام کردند. اولا مدیریت جهادی یعنی همه مسئولان از تولید ملی حمایت و کمک کنند گره را باز کنند. اگر کسی می خواهد سرمایه گذاری کند جاده ها را باز کند. اگر واقعا مدیریت جهادی باشد فرض کنید باران و برف آمده مسئولین بگویند جاده کم کم باز می شود. یا اینکه یک دفعه با تمام امکانات جهادی می آیند و جاده را باز می کنند. امروز روزی است مسئولین ما باید به این نکته مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) توجه کنند و راهها را برای کسانی که می خواهند سرمایه گذاری و تولید کنند باز کنند. فرمایش آقاست حمایت همه جانبه مسئولان از تولید ملی به عنوان حلقه اساسی پیشرفت کشور، اگر عده ای می خواهند سرمایه گذاری کنند اگر بنا شد مدیر و مسئولی سنگ اندازی کنند کاری پیش نمی رود کار اساسی را مدیران انجام می دهند که راه را باز می کنند.
دومین نکته اهميت دادن صاحبان سرمايه و توليد گران به افزايش بهره ورى و توليد ملى، شخصی پولش را در بانک می خواباند یک سرمایه گذار دیگری می آید کاری را انجام می دهد می فرمایند سرمایه داران به تولید و بهره وری اهمیت بدهند.
سومین نکته ترجيح صاحبان سرمايه به فعاليت در عرصه‏هاى توليدى بجاى حضور در عرصه‏هاى غير توليدى،
و نکته چهارم که خیلی اهمیت دارد پايبندى‏ ملت به استفاده از توليدات داخلى،‏
وقتی شما می خواهید جهزیه برای فرزند خودتان بخرید اگر از تولید داخل استفاده کردید کارخانه ها چرخش می چرخد پول در کشور به گردش در می آید. اگر ما اجناس خارجی بخریم کارگرمان بیکار می شود چرخ اقتصاد در کشور می خوابد پول از چرخه زندگی مردم و کارخانه خارج می شود کشورهای خارجی و کارخانه دارهای آنها را آباد می کنیم کارگرهای آنها هر روز سرکار می روند. اینکه آقا می فرمایند پایندی ملت به استفاده از تولیدان داخلی.
ايشان در توضيح نكته چهارم افزودند: نمى‏گويم خريد جنس خارجى حرام است اما عرض مى‏كنم مصرف كالاهاى داخلى براى مقاوم سازى اقتصاد و پيشرفت كشور يك ضرورت مهم است. علمای بزرگ حتی سعی می کردند لباسی که می خواهند انتخاب کنند از ساخت داخلی باشد. خدا آیت الله نجفی مرعشی را رحمت کند لباس و دکمه ای را انتخاب می کرد که از تولیدات داخلی باشد. حتی زمانی خبر دادند دکمه نیست گفتند طوری طراحی کنید که دکمه نیاز نداشته باشد. بنده یک سندی در زمانهای گذشته دیدم بعضی از علما حتی تحریم کرده بودند که قباله ای می خواهیم بنویسم روی کاغذ ایرانی می نویسیم و حتی پارچه کفن را دستور داده بودند پارچه ایرانی باشد این ارق ملی و مذهبی ما است علمای بزرگ چنین ارق ملی داشتند. امروز ضرورتش بیشتر است .
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.