سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

جایگاه غدیر

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه نمازجمعه 20/9/88
به امامت حاج آقا ابراهیمی

خطبه اول
اهمیت عید غدیر
چون این ایام متعلق است به عیدالله الاکبر، عید غدیر مطالب این خطبه را هم در باب اهمیت غدیر خدمتتان عرض می کنم.
اصولاً ماه ذیحجه ماه ولایت است. خیلی از آیاتی که مربوط به ولایت امیرالمومنین(ع) و ائمه معصومین (ع) است در این ماه نازل شده است. مناسبتهای بزرگی در این ماه است . ایام الله بزرگی در ماه ذیحجه است اول آنها را به اختصار خدمتتان عرض می کنم. بعد جایگاه و اهمیت غدیر را خدمت شما نمازگزاران به اندازه فرصتی که دارم عرض می کنم. انشاء الله با توجه به خطیب نمازجمعه و سکوت در هنگام خطبه ها به این فریضه الهی عمل کنیم. این ماه، ماه امیرالمومنین(ع) است. یکی از مناسبتهای ماه ذیحجه اعلام برائت بود که توسط امیرالمومنین(ع) صورت گرفت. مشرکین دیگر حق ندارند طواف بیایند. دیگر حق ندارند نمازخوان در کنار خانه خدا و کسی که می خواهد طواف کند لخت طواف کند. تا قبل از نزول آیات برائت مردمی که می آمدند برای طواف خانه خدا یک عده ای لخت طواف می کردند. مشرکین هم می آمدند. آیات برائت نازل شد که مشرک و کافر حق ندارد به حرم داخل شود. امیرالمومنین(ع) این آیات را چند روز تلاوت کردند. خوب این کار بسیار مهمی بود. یکی از فضائل امیرالمومنین(ع) که وقتی سوال می کنند شما بالاتری یا حضرت موسی(ع)؟ می فرمایند: خوب نیست آدم از خودش تعریف کند اما نعمت خدا را من باید بیان کنم من از حضرت موسی(ع) بالاترم.
صعصعه سوال کرد یا امیرالمومنین(ع) چرا شما بالاتر هستید؟ فرمودند برای اینکه حضرت موسی(ع) وقتی خدا فرمود:«اذهب الی فرعون انه طغی» برو به سوی فرعون گفت خدایا من تنهایی می ترسم من یک نفر از اینها را کشتم تنها جرأت نمی کنم بروم برادرم هارون را همراه من بفرست که پشتیبان من باشد. ولی پیغمبرخدا(ع) آیات برائت را به من دادند در حالی که من پدران آنها را کشته بودم، برادران اینها را گردن زده بودم اینها دشمن من بودند ولی من یک سرسوزن نترسیدم.
پیامبر(ص) اول آیات را دادند به ابوبکر، جبرئیل نازل شد یا رسول الله (ص) این آیات را هر کسی نمی تواند بخواند یا خودت بخوان یا کسی مثل خودت باشد. فرمودند من خودم که نمی توانم بروم پس باید آیات را امیرالمومنین(ع) بخواند. به امیرالمومنین(ع) فرمودند که سریع می روی پیش ابوبکر آیات را می گیری، آیات را وقتی تحویل گرفتند از ابوبکر، ابوبکر برگشت امیرالمومنین(ع) فرمودند: مختاری می خواهی برگردی یا همراه من بیایی؟ پیغمبر(ص) فرمودند اختیار با خودت است. ناراحت شد گفت من بر می گردم. برگشت آمد خدمت آقا رسول خدا(ص)، یا رسول الله (ص) مرا عزل کردی از این کار مهم؟ همه افتخار می کردند که همچین کاری انجام بدهند. آقا فرمودند: من تو را عزل نکردم خدا تو را عزل کرده است؟ اگر شکایتی هم داری برو به خدا شکایت کن که چرا ابوبکر را عزل کردی؟

قربانی کردن برای امیرالمومنین(ع)
پیغمبرخدا(ص) 100 شتر آورده بودند در این ماه که 34 تا آنها را برای امیرالمومنین(ع) قربانی کردند و بقیه را برای خودشان که در این ماه اتفاق افتاده است.
انفاق امیرالمومنین(ع) در نماز
فقیری آمد در مسجد هر چه داد زد هیچ کس به او اعتنا نکرد مولا نماز می خواندند در حال نماز اشاره کردند و انگشتر را امیرالمومنین(ع) به فقیر دادند.
نزول آیه ولایت
نزول آیه ولایت در همین ماه می باشد «انما ولیکم الله و رسوله و الذین امنوا الذین یقیمون الصلاة و یوتون الزکاة و هم راکعون» آیه راجع به امیرالمومنین (ع)است ولی شما، مولاست.

مباهله
مباهله بیست و چهارم همین ماه است. هم روزه و هم اعمال دارد. انشاءالله در مفاتیح نگاه کنید و انجام دهید مباهله با مسیحیان، وقتی نگاه کردند انسانهایی با چهرهای نورانی می آیند اینها ترسیدند بزرگشان گفته بود نگاه کنید که پیغمبر (ص) می آید اگر دیدید همه با هم می آیند ، با مسلمانان می آیند نترسید معلوم می شود که پیغمبر(ص) به خودش ایمان ندارد افراد زیاد جمع کرده اگر یک نفر آمین بگوید دعایش مستجاب می شود و ترس نداشته باشید و مباهله کنید. اما اگر دیدید با عزیزترین عزیزانش آمد مبادا مباهله کنید چون هیچ وقت پیغمبر(ص) حاضر نیست عزیزترین عزیزانش نابود بشوند. هیچ وقت حاضر نمی شود امیرالمومنین(ع) و مخصوصاً حضرت زهرا(س) در نفرین نابود شوند. نگاه کنیدچه چهره هایی می آیند؟ نگاه کردند چهره هایی مثل ماه می آیند درخشنده، بزرگشان گفت چهره هایی من دارم می بینم اگر دست در پیشگاه خدا بر دارند برای نفرین، یک مسیحی در عالم باقی نخواهد ماند. زیر بار مباهله نرفتند. جریان مباهله چه موقع اتفاق افتاده است؟
نذر حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع)

«هل اتی علی الانسان حینٌ من الدهر».
قصه سه روز، روزه مولا امیرالمومنین(ع) با حضرت زهرا (س)، نذر کردندبچه ها خوب بشوند سه روز روزه بگیرند. و آنها با آب این سه روز را افطار کردند.این چه فضیلتی است واقعا، عقل انسان حیران می ماند در باب فضیلت امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) روز اول یک فقیری آمد ، روز دوم بچه شهیدی آمد و روز سوم اسیری غیر مسلمان آمد درب خانه حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) را زد من امید به شما خاندان پیغمبر(ص) دارم او که مسلمان نبود او مسیحی بود او را حاجت روا کردند. کسی درب خانه زهرا(س) و علی(ع) نباید ناامید برگردد. همه غذاهایشان را دادند و تعجب اینجاست،«انما نطعمکم لوجه الله لانرید منکم جزاء ولاشکورا» ما برای خدا غذا دادیم تشکر نمی خواهد از ما بکنید. این خیلی حرف است. آدم کاری انجام بدهد توقع دارد همه بگویند آفرین، بارک الله و از او تعریف و تشکر کنند و اگر تشکر نکنند گویاکارش خوب نگرفته ولی مولا و حضرت زهرا(س) «لانرید منکم جزاء ولاشکورا» ما از شما پاداش نمی خواهیم و از ما نمی خواهد تشکر کنید فقط کارمان خالص برای خدا، برادران خیلی درس بزرگی است. اینها در این ماه اتفاق افتاده است.

روز برادری و اخوت امیرالمومنین(ع) با پیغمبرخدا(ص)
روز برادری و اخوت امیرالمومنین(ع) با پیغمبر خدا(ص) در همین ماه ذیحجه است و مهمتر از همه عیدالله، عیداکبر، عید بزرگ خدا، انتخاب مولایمان امیرالمومنین(ع) ، امام حسن(ع)، امام حسین(ع) تا حضرت مهدی(عج) به عنوان پیشوا و امام اینها در همین ماه ذیحجه اتفاق افتاده است.

جایگاه غدیر
برادران جایگاه غدیر در کجاست؟ غدیر این همه اهمیت پیدا کرده است بخاطر فقط ولایت امیرالمومنین(ع) بود که اسلام کامل شد. ولایت امیرالمومنین(ع) همان روز اول پیغمبرخدا(ص) اعلام کرده بود. آیا صرف اینکه علی (ع) را دوست بدارید این همه اهمیت پیدا کرده غدیر ؟ اهمیت غدیر کجاست؟
اهمیت غدیر تحقق بیعت عمومی مسلمانان با دوازده امام
ما که شیعه امیرالمومنین(ع) هستیم ، مطالعه کنیم خطبه غدیر را ، برادران و خواهران، شیعیان و دوستداران جایگاه غدیر ، اهمیت غدیر تحقق بیعت عمومی مسلمانان با دوازده امام این مهم است. تحقق بیعت عمومی 120 هزار مسلمان با امیرالمومنین(ع)و یازده امام تا قیام قیامت، اهمیتش در این مسئله است. اهمیت غدیر فقط ابلاغ نبود بلکه تحقق پیدا کرد این ابلاغ که حضرت بارها صحبت کرده بودند. اهمیت غدیر این است که 120 هزار نفر آمدند دست در دست مولا گذاشتند با یازده فرزند، این را پیغمبرخدا(ص)فرمودند. در جمع 120 هزار نفر، امام ، پیشوا و رهبر حق فرمودند حاضرین به غائبین برسانند، پدران به فرزندان برسانند.
پدران باید اهمیت غدیر را به بچه هایشان بگویند. دشمن خیلی دارد تبلیغ می کند ، تبلیغ سوء نه روز عید غدیر فقط پیغمبر خدا(ص) 120 هزار نفر را جمع کرد که علی(ع)را دوست داشته باشید. خوب آیه مودت(دوستی) نازل شده بود. اسلام با چه کامل شد؟ همینکه گفته بود علی(ع) را دوست داشته باشید؟ خوب این را قبلاً اعلام کرده بود، رضایت خدا از اینکه اسلام دین ما باشد، در تحقق ولایت امیرالمومنین(ع) و یازده فرزندش، خوب اینکه مردم پذیرفتند، قبول کردند، بیعت کردند، اهمیت غدیر این جایگاهش است.
من به بعضی از کلمات پیغمبرخدا(ص) که در خطبه غدیر اشاره به امامت دوازده امام است یادداشت کردم خدمتتان عرض می کنم. ان شاء الله که همه فیض ببریم از کلمات پیغمبرخدا(ص).
این یکی از فرازهای خطبه است خدمتتان عرض می کنم «معاشر الناس الا و انی رسول» ای گروه مسلمانان من از طرف خدا فرستاده شدم «وعلیٌ الامام» علی(ع) امام است. «والوصی من بعدی» وصی من ، خلیفه بعد از من است، امام بعد از من است «والائمه من بعده ولده» امامان بعد از علی (ع) که فرزندان علی(ع) هستند «الا و انی والدهم» آگاه باشید من پدران آن امامانم، پدر حسن و حسین هستم.«وهم یخرجون من صلبه» پدربزرگشان من هستم ولی از نسل علی(ع) است«الا ان خاتم الائمة منا القائم المهدی(عج)» خاتم امامان حضرت مهدی(عج) است. چهاربار شاید بیشتر ذکر کردند «الا انه الظاهر علی الدین» آگاه باشید او دین را یاری می کند.
ای امام عصر(عج) این خطبه به نام شما است هر کجای این عالم هستید جان مادرت زهرا(س) به همه ما نگاه کن.
«الا انه المنتقم من الظالمین» او از ظالمین انتقام می گیرد«الا انه فاتح الحصون و هادمها»سنگرهای جهان را او فتح می کند و نابودشان می کند. «الا انه غالب کل قبیلة من اهل الشرک و هادمها» تمام اهل شرک و قبیله شرک را او نابود می کند. «الا انه المدرک و بکل ثار لاولیاء الله» او خون خواه همه خونهای به ناحق ریخته است«الا انه ناصر لدین الله» همینجور در باب امام زمان(عج) شروع می کنند حضرت صحبت کردن، این یکی از فرازهای خطبه بود که خدمتتان عرض کردم.
بعد می فرمایند: بعد از اینکه صحبت من تمام شد که شما پیمان ببندید با امیرالمومنین(ع)«ولمن جاء بعده من الائمه منی و منه» اینها از نسل علی(ع) و دوازده امام هستند«و انا سامعون مطیعون وراضون» جمعیت اعلام کنید ما شنیدیم ما اطاعت می کنیم ، ماراضی هستیم« منقادون لما بلغت عن ربنا» ببینید با چه کلماتی ، با چه شیوه ای پیغمبرخدا(ص) صحبت کردند ولی چه کردندبعد از رحلت پیامبر(ص) ما اطاعت می کنیم از آنچه شما از طرف خدا آوردید بر امر امامت امیرالمومنین(ع) و دوازده امام «نبایعک علی ذلک بقلوبنا و انفسنا و السنتنا و ایدینا» ما با قلب، با جان، با زبان و دست بیعت می کنیم تا زمانی که زنده هستیم به همین راه زندگی می کنیم، می میریم بر همین امامت ، قیامت زنده می شویم با همین عقیده زنده شویم.«ولا نغیر» هرگز تغییر نمی دهیم «ولا نبدل» سراغ کسی دیگر نمی رویم«ولا نشک» شک به خودمان راه نمی دهیم«ولا نجحد» انکار نمی کنیم«ولا نرتاب» شک ایجاد نمی کنیم«ولا نرجع عن العهد» از این پیمانی که امروز بستیم دیگر هیچ وقت بر نمی گردیم«ولا ننقض المیثاق» این پیمان را ما نمی شکنیم«وعظتنا بوعظ الله فی علیٍ امیرالمومنین» بگویید پیغمبر(ص)، تو ما را درباره علی(ع) موعظه کردید، به امامان ما را موعظه کردی«ذکرتَ من ذریتک» اسمهایشان را بردید «من ولده بعده الحسن و الحسین ومن نصبه الله بعدهما» بعد از امام حسن(ع) و امام حسین(ع) آنهایی را که خدا منصوب می کند «فالعهد و المیثاق لهم ماخوذمنا من قلوبنا و انفسنا و السنتنا و ضمائرنا و ایدینا» با تمام وجود بگویید که ما مطیع هستیم. با این همه تاکیداتی که پیغمبر خدا(ص) در غدیر داشتند خوب چه کردند؟ چه دشمنی کردند؟ حضرت برگشت.
طرح توطئه و ترور پیامبر(ص)
در این مسیری که می آمدند توطئه شروع شد. اولین کاری که انجام دادند گفتند باید پیغمبرخدا(ص) را ترور کنیم. شبانه پغمبر(ص) را ترور کنیم بعد اعلام کنیم پیغمبر(ص) از دنیا رفت. در راه کوهستانی پیغمبرخدا(ص) حرکت کردند شبانه آمدند بالای کوه ، وسایلی را آماده کردند که شتر پیغمبر(ص) را رم بدهند جبرئیل نازل شد یا رسول الله(ص) نقشه ترور شما را کشیدند برای از بین بردن شما. پیغمبرخدا(ص) به حذیفه و عماریاسر گفتند یکی افسار شتر را محکم بگیرد و یکی شتر را هدایت کند که مبادا در این سرو صدا و پرتاب کردن سنگها این شتر رم کند و خسارتی ایجاد کند. نزدیک مکانی که می خواستند سنگ بریزند پیغمبرخدا(ص) فرمودند صبر کنید شتر ایستاد و اینها سنگهایشان را پرتاب کردند و هرچه سر و صدا دادند دیدند هیچ، با شمشیر برهنه به پیغمبر(ص) حمله کردند حذیفه و عمار شجاعانه ایستادند، سرو صدای یاران پیغمبر(ص) که رسید اینها ترسیدند و شروع کردند به فرارکردن، حذیفه سوال کرد یا رسول الله(ص) اینها چه کسانی بودند؟ آقا فرمودند: الان برقی در آسمان می زند نگاه کن به آسمان ببین اینها چه کسانی هستند؟ دربرق آسمان چهرهای اینها شناخته شد. اسامیشان را من نوشتم ولی حالا جایش اینجا نیست که من خدمتتان عرض کنم ولی یکی از اینها ابوموسی اشعری و عمروعاص است. 10 نفر بودند و چهره های اینها مشخص شد که نقشه ترور و قتل پیغمبر(ص) را کشیدند. در این مسیر باز شروع شد به توطئه کردن ، پیغمبرخدا(ص) فرمودند که تجمع بیش از یک نفر، دو نفر ممنوع است. در گوشی صحبت کردن ممنوع تا اینکه پیغمبر(ص) به سلامت برسندبه مدینه. به سلامت که رسیدند به مدینه بعد اینها آمدند در خانه اولی جمع شدند و صحیفه را نوشتند که در خطبه غدیر پیغمبرخدا(ص) اشاره کردند به اصحاب صحیفه.

نقش صحیفه
صحیفه را کشیدند که نور خدا را خاموش کنند، نور ولایت امیرالمومنین(ع) را خاموش کنند. این کلمات پیغمبرخدا(ص) است که خدمتتان عرض می کنم «معاشر الناس انه سیکون من بعدی ائمه یدعون الی النار» بعد از من پیشوایانی می آیند مردم را به جهنم می خوانند «یوم القیامه لا ینصرون» قیامت آنها یاور ندارند «معاشر الناس» ای گروه مردم «ان الله تعالی و انا بریئان منهم» من و خدا از آنها بیزاریم «معاشر الناس انهم و انصارهم و اتباعهم و اشیاعهم فی الدرک الاسفل من النار» ای گروه بزرگ مسلمانان اینها یارانشان، شیعیانشان و تابعیشان در پست ترین درکات جهنم قرار دارند «و لیس مثوی المتکبرین الا انهم اصحاب الصحیفه» این پیشوایان چه کسانی هستند؟ اینها اصحاب این طومار هستند، اصحاب صحیفه هستند «فلینظر احدکم فی صحیفه» شما ببینید اینها چه نوشته اند؟ بعد فرمودند ای گروه مردم، من امامت را گذاشتم در نسل خودم و همه باید این مطلب را برسانید. خوب قصه صحیفه چه بوده است؟ بزرگان اصحاب جمع شدند یک نوشته ای را تنظیم کردند، پیغمبرخدا(ص) از دنیا رفت ولی بعد از خود هیچ کس را معرفی نکرد ما شهادت می دهیم و اختیار دست خود مردم است. اگر گروهی از مردم اجتماع کردند یک نفر را به عنوان امام و پیشوا انتخاب کردند هر کس که مخالفت کرد گردنش را بزنید. چرا می خواستند گردن علی(ع) را بزنند. او به عنوان اینکه دارد اختلاف میاندازد گردنش را بزنند. همین حرفی که عبیدالله به امام حسین(ع) زد که تو آمدی بین مردم اختلاف بیاندازی اینها اصحاب صحیفه هستند. امروز اینها فکرشان و افکارشان به کجا رسیده است؟ شما در کنار خانه خدا می ایستید آیا غدیر فراموش نشده است؟ آیا بیانات پیغمبرخدا(ص) فراموش نشده است؟ آیا جا ندارد ما شیعیان روز غدیر را جشن بگیریم ، از یک ماه قبل به استقبالش برویم، همه چیزمان را غدیر قرار بدهیم. آیا جا ندارد در دانشگاه واحدهای درسی در باب غدیر شناسی ، در مدارس دبیران و معلمان به عنوان پدر معنوی دانش آموزان منتقل کنند. وقتی با چهارنفر وهابی که روبرو می شوند اعتقادهای خودشان را از دست ندهند. آیا کار تحقیقی ما کردیم؟ تا چه اندازه خودمان به خطبه غدیر آشنایی داریم؟ این است واقعا جایگاه غدیر مثل خود مولا امیرالمومنین(ع) مظلوم است. در عصر غیبت هم پیغمبر(ص) معلوم کردند جانشین امام زمان(عج) فقیه جامع الشرایط است.

خطبه دوم

«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»
در آغاز خطبه دوم هم خود و هم همه شما برادران و خواهران مکرمه ، جوانان و نوجوانان، پسران و دختران را دعوت می کنم به تقوای الهی.

آفتهای اعمال خیر
یکی از آفتهای اعمال خیر غیبت، تهمت و دروغ اینها مثل خوره به جان اعمال می افتند ما باید مراقبت و مواظبت کنیم یک کسی یک عمر کشاورزی کرده در سرما و گرما خرمنی را درست کرده بعد با یک کبریتی همه را از دست می دهد گناه مثل کبریت است چیزی که اطلاع نداریم نگوییم اگر راست باشد غیبت است و اگر دروغ باشد تهمت است. حبط اعمال می آورد. برادران و خواهران قیامت مشخص می شود که چگونه اعمال ما حبط شده یعنی نابود شده است. امیدواریم که با دوری از غیبت ، تهمت و نعوذبالله دروغ اعمال خیر خودمان را فاسد نکنیم، از بین نبریم. اعمال خوب مثل سلول سالم است و اعمال بد مثل میکروب است. یک میکروبی خدای نکرده وارد بدن شد سلولهای سالم را از بین می برد. یک سلول سرطانی خدای نکرده پیدا شد تمام اعمال و تمام سلولهای سالم را نابود می کند.

اهمیت به نمازجمعه
نکته دوم اهمیت به نمازجمعه است. الحمدلله شما مومنین، متدینین و مخصوصا جوانان و دختران اهمیت می دهید به نمازجمعه، الحمدلله مسجد غرق در جمعیت ان شاء الله کوشش کنید بیشتر مردم سرسفره نمازجمعه بنشینند. نمازجمعه برکت و رحمت است. روز قیامت برای تمام نمازجمعه هایی که ما آمدیم حساب باز می کنند اول بیاییم، آخر بیاییم این در نماز همه اش حساب است. ان شاءالله خدا از همه شما بزرگواران ، متدینین و مردم ولایت مدار این نمازجمعه را قبول بفرماید.

دشمن شناسی و بصیرت شرط دینداری
اولین نکته در خطبه دوم دشمن شناسی و بصیرت شرط دینداری است. زمان حضرت امام (ره) عده ای آمدند شعار انحرافی مطرح کردند. شعار مرگ بر شوروی و در واقع هدف فراموشی دشمن اصلی، فراموش کردن دشمن اصلی ما آمریکا، امروز دستهایی در کار است که ما را از دشمن اصلیمان منحرف کنند. شعارهایی بدهند در واقع به تعبیر حضرت امام(ره) آمریکا منسی یعنی فراموش شود. برادران و خواهران امام خیلی بزرگ بود چیزی که دیگران نمی فهمیدند ، نمی دانستند، درکش نمی کردند امام(ره) در خشت خام، خدا را شاهد می دیدند امام(ره) خیلی با عظمت است. تمام برنامه هابرای حفظ نظام جمهوری اسلامی است لحظه لحظه عمر، به تعبیر آن عارف بزرگ، همه چیز خدا به امام داده بود او روشن بینی، آن عرفان، آن سیاست مداری.
من کلمات امام را خدمتتان عرض می کنم ببینید این مرد چقدر بزرگ بوده و راهکار برای ما قرار داده است. این وصیت نامه حضرت امام (ره) را ما باید هر روز مطالعه کنیم تا گمراه نشویم، بصیرت داشته باشیم.
می فرمایند: سرشت آمریکا دشمنی با اسلام است. بزرگترین ساده اندیشی این است که تصور کنیم جهان خواران خصوصاً آمریکا از ما و از اسلام عزیز دست برداشته است.
فرمودند: این خیلی ساده اندیشی است ما نباید لحظه ای غفلت کنیم در سرشت آمریکا کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی(ص)است. همه مصیبتها در یک فراز می فرمایند: از گور آمریکا است منسی شود یعنی فراموش شود. یک دسته شوروی را مطرح می کنند تا آمریکا فراموش شود. یک دسته الله اکبر را کنار می گذاشتند صوت و کف می زدند آن هم روز عاشورا قصد این بود که قضیه مرگ بر آمریکا فراموش شود. بعد می فرمایند: نباید غفلت کنیم از آمریکا. می فرمایند: خطر آمریکا به حدی است که اگر کوچکترین غفلتی کنیم نابود می شویم. ابر قدرتها کمر به نابودی ملل مستضعف بسته اند.

حفظ وحدت از دیدگاه امام خمینی(رحمةالله علیه)
حضرت امام (ره) فرمودند: ما وحدت داشته باشیم وحدت در مقابل آمریکا، اطاعت در مقابل خدا و امام و رهبری، می فرمایند: ابرقدرتها وقتی دیدند توطئه هایی که تاکنون چیدند به نتیجه نرسیدند به فکر افتادند در داخل به اختلافات دامن بزنند که اگر اختلافات داخل اوج بگیرد دیگر احتیاج به توطئه خارجی نیست ما با دست خودمان همدیگر را نابود می کنیم دیگر لازم نیست به آمریکا، توطئه ای آمریکا اختلاف داخلی است. می فرمایند: با وحدت و همدلی این هدیه الهی یعنی نظام جمهوری اسلامی را حفظش کنیم.
توطئه استکبار از دیدگاه مقام معظم رهبری(دام ظله العالی)
توطئه استکبار برای ایجاد اختلاف این از صحبتهای مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) انتخاب کردم هم حضرت امام (ره) و هم مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) وقتی حرف می زنند، جهانی حرف می زنند فقط ملت ایران را هدایت گری ندارد او جانشین امام زمان(عج) است جهانی فکر و هدایت می کند. می فرمایند: ملتها در مسیر خودشان، در مواقع حساس بفهمند که دشمن چکار می کند؟ وقتی می بینند با برخورد نظامی از عهده یک ملت بر نمی آیند با برخوردهای تهدید آمیز و ارعاب، ایجاد اختلاف، دشمنی و بهانه جویی. امروز تبلیغات استکبار جهانی از جمله چیزهایی که بر آن تمرکز می کند همین وجود اختلافات در داخل کشور است. من اشاره می کنم بخشی از مطبوعات نقششان این است که مردم را به جان هم بیندازد.
می فرمایند: ای عزیزان من یک ملت هر چقدر قدرتمندتر باشد ، هر چقدر ثروتمندتر باشد اگر اختلاف در بین احادش ریشه گرفت آتش اختلافات مشتعل شد بدبخت و بیچاره خواهد شد. اختلافات که گفته می شود ببینید آقا راه را نشان می دهند. منظور از اختلافات چیست؟ آیا اختلافات سلیقه است که یکی نظرش این انتخاب شود یا او انتخاب شود؟ می فرمایند: اختلافات گفته می شود مقصود اختلاف سلیقه نیست اختلاف سلیقه باشد اگر اختلاف خط، جهت مذاهب باشد این از نظر مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) مشکل نیست. اختلاف یعنی درگیریهای سیاسی که فضای جامعه را متشنج کند و دشمن رخنه کند. باید اختلاف سلیقه باشد و اشکال ندارد. انسان وقتی بعضی از روزنامه ها را نگاه می کند می بیند این عنوان های درشت را یک طوری انتخاب کردند که یک گروه را به جان گروه دیگر بیاندازند. تهیّج سیاسی نباید باشد مراقب باشید که تهیّج سیاسی برای کشور مضر است. فضا باید آرام و متعادل باشد تا دولت و مسئولان بتوانند وظایف خودشان را عمل کنند. البته آنهایی که این کارها را انجام می دهند باید پیش خدا جواب بدهند آنهایی که فضا را دارند متشنج می کنند قیامت پیش خدا مسئول هستند باید جواب بدهند به مسئولیت خویش به خدای متعال فکر کنید، پیش خدا مسئول هستید. از شما سوال خواهد شد. آخرین وصایای امام را بیاد بیاورید قانون فصل الخطاب است. قانون را فصل الخطاب بدانید. این بخشی از صحبتهای مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) است. در عید غدیر هم صحبتهای بسیار مهمی را انجام دادند و فرمودند کسانی که با اشاره دشمن ، با تشویق دشمن لبخند و کف زدن دشمن می خواهند با این نظام ، قانون اساسی و این حرکت عظیم مردمی خودشان را مواجه کنند خودشان را به سنگ می زنند. سر به دیوار می کوبند کار بیهوده، سر به دیوار سد نفوذ ناپذیر ملت، سرشان را می کوبند به سر بتنی ملت، ملت شیعه است پیرو رهبری است ما هرگز حق گول خوردن نداریم بصیرت یکی از شرایط فهم سیاسی است.

حق محض و باطل محض
زمان پیغمبرخدا(ص) حق محض پیامبر(ص) و باطل محض مشرکین و کفار بودند. اما زمان امیرالمومنین(ع) که رسید دیگر خیلی مشکل ایجاد شد مقابل علی(ع) نماز شب خوان بود، مقابل علی(ع) در نماز مستحبیشان سوره بقره را می خواندند ، قاریان مشهور قرآن بودند، اصحابی که در کنار پیغمبرخدا(ص) شمشیر زده بودند. خوب عده ای نمی توانستند تشخیص بدهند، خوب نمی فهمیدند حق با علی(ع)است یا حق با معاویه است. معاویه که قاری قرآن و کاتب وحی است. نمی توانستند تشخیص بدهند این بصیرت را نتوانستند پیدا کنند آیا در حزب علی(ع) بمانند یا در حزب معاویه؟ این بصیرت ، این آگاهی امروز هم لازم است. بصیرت و آگاهی نسبت به شناخت امام حق، رهبر حق را شناختن و از او تبعیت کردن، این معنای بصیرت و آگاهی است. امروز هم هست. تاریخ تکرار می شود. امروز بصیرت نقش مهمی دارد که در زمان امام (ره) عده ای می آمدند در مقابل امام می ایستادند و موضع می گرفتند. خبرگان، رهبر بزرگوار را انتخاب کردند و امام (ره) فرمودند شما رهبر دارید سید علی خامنه ای(حفظ الله تعالی علیه)است، امروز هم روز آگاهی.
امروز آدم دستش را در دست چه کسی بگذارد؟ دست در دست کسی بگذارد که او را به خدا و پیغمبر(ص) رهنمود باشد. در تاریکی قبر به دردش بخورد یا خدای نکرده دست در دست کسی بگذارد که او را با دشمن امام، دشمن رهبر،شهدا و کسانی که این همه کودتا کردند، دشمنانی که می خواهند ریشه این ملت ایران خشکانیده شوند، کسانی که انتظار نابودی ملت ایران دارند. 8 سال جنگ را برای ما تحمیل کردند. سرنخ همه اینها در دست آمریکاست کسی شک ندارد.
مهمترین فهم سیاسی، بصیرت و آگاهی
امروز یکی از مهمترین فهم سیاسی بصیرت و آگاهی است امیرالمومنین(ع) می فرمایند: «لایحمل هذا العلم» عَلَم شیعه را کسی می تواند بردارد که بصیرت داشته باشد یعنی علی(ع) را بشناسد، تحمل داشته باشد و بفهمد امروز چرخش حق به کدام طرف است، فلش حق به کدام طرف است به تعبیر من گوشش را به دهان رهبر عزیز و بزرگوار بگذارد. مسائل انتخابات سرجایش به هر کس می خواهد رأی بدهد خوب هیچ اشکالی ندارد منتهی رفاقت ، وحدت، اسلام ، ولایت، دینمداری.
ما نباید اشتباهی که مردم کوفه کردند انجام بدهیم.

بصیرت و آگاهی دانشجویان این افسران جوان در جنگ نرم
یکی از مطالب بسیار خوبی ما از دانشجویان دیدیم بصیرت و آگاهی دانشجویان این افسران جوان در جنگ نرم، دشمن در دانشگاه تمرکز کرده بود، یارگیری کرده بود می خواست دست دانشجویان را بگذارد در دست کسانی که این همه جنایت درست کرده اند در افغانستان، عراق، فلسطین رو در روی نظام حق، آن نظامی که با خون این مردم به ثمر رسیده است. آن زمانی که امام سالها زندان دیده ، شکنجه دیده، رو در روی رهبر حق قرار بدهند شعار جمهوری ایرانی نه اسلامی سر دادند، ولی الحمدلله دانشجویان جوان تمام این توطئه را خنثی کردند این افتخار است برای نظام جمهوری اسلامی،اصلاً جنبش دانشجویی ولایت مدار است. پیرو علی(ع) است خون دانشجویان 16 آذر به خاطر مبارزه با آمریکا بر زمین ریخت به خاطر کودتایی که آمریکایها انجام دادند و دانشجویان اعتراض کردند به معاون رئیس جمهور آمریکا نیکسون که وقتی آمد و جزء کودتاچیان بود به او اعتراض کردند تعدادی به شهادت رسیدند. از همین بچه های دانشجو و از همین صندلیهای دانشگاه مثل باکری ها برخواستند. همتها برخواستند در جهاد سازندگی، سپاه، بسیج و جنگ را چه کسانی اداره کردند؟ الان خودتان زمان امام دانشجو بودید از کجا بلند شدید رفتید از همین دانشگاه، در دانشگاه می خواستند یارگیری کنند آقا فرمودند سرتان به سنگ می خورد. امروز عقبه دشمن، جریان استکباری و استعماری را رو در روی حق قرار دادند، به لطف خدا برای همه روشن است. در شهرستان ما الحمدلله دانشگاهها مراسم بسیار با شکوهی برگزار کردند دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد و دانشکده اقتصاد و همه مجالس خوب، زیبا و با فهم و شعور مرحبا به شما و فرزندان و دانشجویانتان.
والسلام علیکم و رحمة الله


 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.