سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

آثار حلال خوری و حرام خوری در زندگی

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه های نماز جمعه مورخه 9/11/88
به امامت حاج آقا ابراهیمی

http://yascms.ir/emam/Untitled%20-%2020.bmp


خطبه اول
وظیفه خود می دانم از حضور مومنانه شما برادران عزیز و خواهران مکرمه، جوانان و نوجوانان ، پسران و دختران و مسئولین عزیز که اهمیت می دهند به نمازجمعه تشکر و قدردانی کنم ان شاء الله خدای متعال به برکت نمازجمعه وحدت و همدلی بر محور ولایت و پیشرفت همه جانبه شهرستان را نصیب ما بفرمایید.

آثار حلال خوری و حرام خوری در زندگی
در این خطبه و خطبه های آینده ان شاءالله در باب حلال و حلال خوری و دوری از حرام و حرام خوری در زندگی و آثار حرام مطالبی را خدمت شما بزرگواران عرض می کنم.
برادران ، خواهران زمینه ساز خوشبختی و سعادت ما و فرزندانمان توجه به حلال است و دوری کردن از حرام، این نکته ای بسیار مهم است مومنین و متدینین، برادران و خواهران باید به این، اهمیت ویژه ای در زندگی قائل شوند.

حلال و حرام خوری از دیدگاه روایات
یکی از روایات حدیث قدسی است که خدای متعال خطاب می کند ای پیغمبر ما محمد:«یا احمد ان العبادة عشرة اجزاء» ای پیغمبر به مردم ابلاغ کن که عبادت ده قسم است. عبادت همه اش نماز و روزه نیست. «تسعة منها فی طلب الحلال» نه قسم آن طلب حلال است یعنی اساس عبادت، زندگی، سعادت و خوشبختی این است که انسان در زندگیش حلال را طلب کند.
حدیث دوم باز از پیغمبر بزرگوارمان حضرت محمد(ص) است«طلب الحلال فریضة علی کل مسلم و مسلمة» طلب حلال واجب است بر هر مرد مسلمان و بر هر زن مسلمان همانطور که علم واجب است طلب حلال هم واجب است.
متاسفانه امروز یک نقصی در آموزش و پرورش ما است که بیشترین وقت دانش آموز در خدمت آموزش و پرورش است ولی بعد از 12 سال تحصیل ، تحصیلات عالیه چه کنم؟ چه کنم ؟شروع می شود. این تحصیلات عالیه نتوانسته راه درآمد رزق حلال را برای او تامین کند. در کنار آموزش، پرورش و تربیت نیروی انسانی، بعد از این همه تحصیلات علاوه بر علم و دانش ، دانش آموز ما بتواند خودش و زندگی خودش را اداره کند. بتواند از این سالها تحصیل یک راه درآمدی برای خودش درست کند، یک کسب و هنری را برای خودش در این سالها یاد گرفته باشد ولی متاسفانه، این قسمت فرهنگ ما، فرهنگی است که نقص دارد تک بعدی آموزش می دهد. طلب حلال را باید یاد بدهیم .همانطور که علم واجب است راه درآمد حلال و هنر و یک شغل آبرومندی را که اگر نتوانست پشت میز نشینی کند لااقل بتواند زندگی خودش را اداره بکند.

یکی از علائم دوستی امیرالمومنین(ع)
روایت سوم از امام صادق (ع) به ما رسیده است. در این روایت دوست امیرالمومنین(ع) را معرفی می کند «ان ولی علی لایاکل الا الحلال» دوست علی(ع) آن کسی است که فقط از حلال، درب حرام را به روی خودش می بندد.
حرام چیست؟ رشوه، ربا، کم کاری، تسلط بر بیت المال به ناحق، تسلط بر مال مردم به ناحق اینها حرام است. کسی که حرام در زندگیش هست اگر دم از دوستی امیرالمومنین(ع) بزند دروغ است. «ان ولی علی لا یاکل الا الحلال» دوست علی(ع) آن کسی است که در زندگیش از حرام پرهیز می کند . پای حرام که می آید می گوید ما نیستیم .

آثار حلال
روایت بعدی باز از پیغمبرخدا(ص) است. «من اکل الحلال اربعین یوما نورا الله قلبه» کسی 40 روز کوشش کند از غذای حلال در زندگیش استفاده کند خدا قلب او را نورانی می کند. نورانی قلب از برکت حلال است.
داستان ملا کاظم ساروقی
آن بزرگی که در سن پیری حافظ کل قرآن شد از حرام پرهیز کرد. در زمان آیت الله بروجردی(ره) ملا کاظم ساروقی برای کسی کار می کرد که او خمس و زکات مالش را پرداخت نمی کرد. گفت من برای تو کار نمی کنم تو مالت حلال و پاک نیست. بالاخره باعث شد آن بنده خدا توبه کرد و زمینش را در اختیارش قرار داد. ملا کاظم ساروقی یک آدم کشاورز و روستازاده ای منتهی دل پاکی داشت. زمینی را در اختیارش داد و گفت تو بیا کشاورزی کن. ایشان در آن دوران نداری و سختی اول کاری که می کرد به فقراء رسیدگی می کرد. گندمهایش را درو کرده بود بادی نیامده بود که اینها را سوا کند. فقرای محل می آیند پیش ایشان می گویند: ملا کاظم ما بدبخت و بیچاره شدیم هر سال به ما کمک می کردی امسال چی شد؟ بنده خدا حرکت می کند گرما، باد نمی آید، به هر سختی که شد سه چهار من گندمی را پاک می کند از کاه که ببرد به فقراء بدهد در راه که می خواسته برود یک امامزاده ای بود به نام امامزاده هفتاد و دو تن خستگی اش را در سایه امامزاده می گیرد. وضو می گیرد و زیارتی می کند می بیند یک بزرگواری با دو نفر آمدند سوال می کنند آقا کاظم زیارت رفتی؟ گفت بله من رفتم. گفت نمی خواهی همراه ما زیارت بروی؟ گفت بله همراه شما می آییم. می گوید همراه این سادات آمدم امامزاده گفتند زیارتنامه بخوان. گفتم آقا من بلد نیستم سواد ندارم. گفتند اشکالی ندارد این خطوطی که دور گنبد نوشته می شود من که می خوانم شما دنبال سر من بخوان گفتم چشم. دیدم خطوط سبزی دور تا دور این گنبد امامزاده نوشته شدمن هم شروع کردم دنبال سر ایشان خواندن بعد از مدتی نگاه کردم دیدم هیچ کس نیست من خودم یک چیزهایی بلدم. می گوید گندمها را برداشتم آوردم ده ، از ملای محل پرسیدم که من اینهایی که بلد شدم چگونه است؟ من شروع کردم بخواندن به قول محلی گفت کاظم نظر کرده شده است و حافظ قرآن شد. از عنایت حضرت صاحب الزمان(عج) این آدم بی سواد ولی حلال خوار خدا قلبش را نورانی کرد و شد حافظ کل قرآن.
یک زمانی نواب می خواست برود مصر برای سخنرانی راجع به فلسطین و اسلام ، یک سخنرانی غرّا هم کرد که خیلی از این فلسطینیها هر چه دارند از برکت نواب دارند. یاسر عرفات آن زمان دانشجو بود نواب گفت تو اینجا چکار می کنی؟ مردم دارند خون می دهند تو داری درس می خوانی؟ این کلام آتشی بر یاسرعرفات بوجود آورد رفت فلسطین و آن خاطرات دیگر، بین قراء مصر اختلاف شده بود. قرائت صحیح قرآن را نمی دانستند یعنی اختلافی که یک عده ای می گفتند این جور و عده دیگری می گفتند آن جور، مرحوم نواب ملا کاظم ساروقی را برد مصر تا آنجا هم قراء مصری ایشان را امتحان کنند و هم صحت قرائت را آن گونه خدا نازل کرده به مصریان یاد بدهد. به ملا کاظم یک کتاب عربی می دادی بلد نبودکه بخواند ولی هرکجا که آیه قرآن بود دست می گذاشت روی آن، اگر سوال می کردند از کجا می فهمی که آیه قرآن است؟ می گفت آیه قرآن نورانی است نور دارد. این آیه نور می دهد ولی این خط عربی دیگر نور ندارد. از اول قرآن حفظ بود به آخر و از آخر هم می خواند به اول، این قراء ما اینجوری بلد نیستند از آخر بخوانی به اول، این به قول ملا نظر کرده و حلال خوری باعث شده بود. حلال خوری و حرام خوری خیلی اثر دارد. حرام در زندگی اگر پیدا شد آن هم خیلی تاثیر دارد.
پیغمبرخدا(ص) به یکی از شاگردانش ابن مسعود نصیحت می کنند می فرمایند: «لا تاکل الحرام»ابن مسعود در زندگی مراقب حرام باش.

چه غذای حرام است؟
غذایی که خمس مالش را نپرداخته باشد سالی یکبار ما بنشینیم حساب کنیم حق خدا و پیغمبرخدا(ص)، حق امام زمان(عج) و سادات را از مالمان جدا کنیم. آنچه که بدهی داریم کم کنیم ،جهاز را کم کنیم و مسافرت و زیارت رفتیم و هدیه به خانم و بچه ها دادی بعد از اینها آنچه باقی می ماند یک پنجم آن را از منافع کسبمان به شرطی که ارث و هدیه نباشد، هر چه ماند سهم امام زمان(عج) است که باید بپردازید. تا اسلام اداره شود و سهم ذریه حضرت زهرا(س) است چون صدقه بر آنها حرام است.
خوب اگر کسی نپردازد چطور می شود؟ مال را غصب کرده، چه مالی را غصب کرده است؟ مال امام زمان(عج) را غصب می کند در زندگیش، دیواری کوتاهتر از امام زمان(عج) پیدا نمی کنید و مال ایشان را غصب می کنید؟

آثار پرداخت و نپرداختن خمس در زندگی
«لا تاکل الحرام لا تلبس الحرام» لباس حرام نپوش. زائرینی که به مکه می روند آنهایی که خمس نداده اند حتی لباس هایشان را احیاناً خمس آن را حساب می کنیم چون مبادا طوافی که انجام می دهند با این لباس احرامی که خمس آن را نپرداخته باشد و اگر خمس به گردنش باشد می شود مال غصبی، مال غصبی باشد طواف باطل است. طواف باطل شد نمازش و حجش باطل می شود. «لا تلبس الحرام و لا تاخذ الحرام» در زندگیت مبادا از کسی حرام بگیری، رشوه گرفتن، زیر میزی گرفتن ، حق را ناحق کردن کار درستی نیست حرام است. کارمند دولت یک چیزی بگیرد به خاطر کاری، خوب کار حرامی را انجام می دهد مبادا حرام در زندگیت باشد .
حرام چه آثاری دارد؟ حالا من غیر از بحث غصب و سرقت، قمار و رشوه یک بحثی را باز می کنیم در آینده.

آثار حرام خوری در زندگی انسان
حرام چه آثاری در زندگی دارد؟
1- اولین اثرش انحراف است. انسان را از خدا، پیغمبر(ص) امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) جدا می کند. آنهایی که آمده بودند در کنار عبیدالله و رو در روی سیدالشهدا(ع) قرار گرفتند و آن وقتی آقا فریاد می زدند که کمی ساکت باشید تا من آن وظیفه ای که نسبت به شما دارم انجام بدهم و شما را هدایت کنم، دستگیری کنم نمی گذاشتند امام حسین(ع) حرف بزنند. حرف زیاد می زدند و داد و فریاد می کردند آقا فرمودند: این داد و فریاد شما که نمی گذارید حرف حق به گوشتان برسد«ملئت بطونکم من الحرام» چون شکم شما از حرام پر شده است و حرام زمینه ساز انحراف است. خوب این یکی از آثار حرام است.
2-یکی دیگر از آثار حرام، اینکه نسل را فاسد می کند، بچه ها را فاسد می کند. حرام یکی دیگر از اثراتش این است. امام صادق(ع) می فرمایند: «کسب الحرام یبین فی الذّریّة» کسب حرام آثارش در بچه ها هم ظاهر می شود . در ذریه آدم یعنی زمینه ساز انحراف بچه هایمان می شود. یک بنده خدایی بچه ای بزرگ کرده بود در آن زمان سقاها داخل مشک آب می ریختند این بچه آمده بود با چاقو مشک سقا را سوراخ کرده و آبها ریخته بود روی زمین و سقا پدر و مادر این بچه را لعنت می کرد. بابایش گفت چرا این کار را کردی؟ آمد در خانه و به مادر گفت من خیلی مراقبت کردم حرام به بچه ام ندهم شما ببینید چکار کردی؟ مادر هم فکر کرد و گفت من جای حرام نخوردم زندگیم را سعی کردم که پاک باشد. بعد گفت یک روز رفتم در باغی دلم انار می خواست انار مال مردم بود و چیدن انار حرام بود ولی با چوبی یک اناری را سوراخ کردم یک مقداری آب انار مکیدم و خوردم گفت ببین تو رفتی یک اناری را سوراخ کردی و چشیدی بچه ات وقتی بزرگ شد رفت مشک مردم را پاره کرد.
برادران و خواهران حرام در زندگی و نسبت به فرزندان آثار بسیاری به جا می گذارد، انحراف بچه ها را بوجود می آورد.
3-یکی دیگر از آثار حرام ،اعمال خوب و خیر انسان قبول نمی شود. پیغمبرخدا(ص) می فرمایند: «من اکتسب مالا حراما لم یقبل الله منه صدقه» کسی که مال حرام در زندگیش کسب کرده می خواهد با آن مال حرام صدقه بدهد خدا قبول نمی کند. «ولا عتقاً و لا حجاً» به خاطر همین کسی با مال حرام حج می رود مال را باید پاک کند چون خدای متعال حج را با مال مشکوک، شبهه ناک و ناپاک قبول نمی کند «و لا اعتماراً» عمره اش هم قبول نمی شود«وکتب الله عزوجل له بعد اجر ذلک اوزاراً» به جای اینکه پاداش برایش بنویسد«و زر» گناه برای او می نویسند.
پس سه آثار حرام را خدمتتان عرض کردم.
زمینه ساز انحراف خود آدم است.
در نسل هم اثرش ظاهر می شود.
اعمال خوب مورد پذیرش درگاه خدا قرار نمی گیرد.
اینها را که می گوییم شما در زندگی دیگران که شنیدید ببینید چه اتفاق افتاده است؟


خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»
در خطبه دوم خود و همه شما برادران عزیز و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوای الهی .
تفسیر تقوا
تقوا تفسیرش چیست؟ تقوا یعنی هرکجا خدای متعال فرموده باش ما بگوییم چشم و هر کجا فرموده نباش ما بگوییم چشم. این معنای تقواست. هر کجا واجبی است بگوییم چشم، هر کجا حرامی است بگوییم چشم انجام نمی دهیم. هر کجا خواسته ما حضور داشته باشیم ، هر کجا نخواسته نباشیم این معنای متقی است . انشاءالله خدا توفیق دهد این معنای تقوا را همه ما در زندگیمان اجرا کنیم.
اهمیت حضور در نمازجمعه
در توصیه به تقوا یکی از جاهایی که خدا خواسته ما باشیم نمازجمعه است. نمازجمعه خدا خیلی سفارش کرد. به شما پسران و دختران، مومنین و متدینین همه در نمازجمعه حضور داشته باشید. امام باقر(ع) به یکی از اصحابشان به نام عبدالملک این جمله را فرمودند.
قال لی ابو جعفر(ع) «مثلک یهلک و لم یصل فریضة» (در روایات به امام باقر(ع) می گویند ابوجعفر(ع)) مثل تویی، توقع از تو نمی رود خودت را هلاک کنی، خودت را جهنمی کنی و فریضه و واجب الهی را انجام ندهی، امام کم توقعی اش شد از این صحابه، مثل تو خودت را جهنمی می کنی و واجب خدا را انجام نمی دهی؟ من گفتم«کیف اصنت؟» یا بن رسول الله(ص) چکار باید بکنم؟ کدام واجب الهی را من ترک کردم؟ حالا با توجه به اینکه امام باقر(ع) هم نمی توانستند نمازجمعه را بخواند نمازجمعه را اهل سنت آن زمان برپا می کردند . امام فرمودند«صلو جماعةً یعنی صلاة الجمعه» در نمازجمعه شرکت نمی کنی . امام تشویق می کند این صحابه خود را، یعنی نمازجمعه را ترک می کنی تو نمی دانی که باعث هلاکت و نابودیت می شود، تو نمی دانی واجب الهی را ترک می کنی از تو توقع نمی شود که واجب الهی را در زندگیت ترک کنی؟ گفت چشم آقا، «صلو جماعةً یعنی صلاة الجمعه».
اما مسائل و مناسبتهایی که در این هفته داریم خدمتتان عرض می کنیم.

دهه مبارکه فجر روز تجدید عهد با امام راحل(ره)
اولین مناسبت دهه مبارکه فجر را از این هفته شروع می کنیم آغازش ورود نور است. حضرت امام (ره)، این مرد بزرگ،دهه فجر تجدید عهد با اسلام و با مرد بزرگی که هست و نیستش را برای خدا و اسلام داده و برای اینکه ما را از اسارت نجات داده است نه تنها ملت ایران اسیر بود بلکه اسلام هم اسیر بود. امیرالمومنین (ع) می فرمایند:«کان هذا الدین اسیراً» این دین در دست معاویه اسیر و در دست اشرار اسیر بود ، تشیع اسیر بود. برادران امام (ره) هم جان ما را آزاد کرد و هم جسم ما را آزاد کرد و اسلام و تشیع را آزاد کرد. ما هر چه داریم از برکت امام، اسلام و قرآن داریم. خون سیدالشهدا(ع) را در رگهای ما زنده کرد. روز تجدید عهد با این مرد بزرگ است.

علت دشمنی دشمنان با جمهوری اسلامی
چرا دشمنان اینقدر با جمهوری اسلامی مخالفت می کنند؟ آمریکاییها سالها با شوروی ها دشمن هستند الان هم دشمنی دارند. با چینیها دشمن اند، اروپایی ها بین خودشان این همه اختلاف دارند. چه اتفاق افتاده که همه دشمنی ها فقط متوجه جمهوری اسلامی شده است؟ تمام هجمه ها علیه جمهوری اسلامی ، تمام نامردیها علیه جمهوری اسلامی، شرق و غرب دست به دست هم دادند و تمام شیاطین عالم بر علیه نظام جمهوری اسلامی چرا؟ چرایش را از کلمات امام (ره) باید فهمید.
امام (ره) می فرمایند: به خاطر انقلاب اسلامی، به خاطر قیام مردم، علت همه دشمنیها به خاطر قیامی که مردم کردند. خوب این قیام و انقلاب امام (ره) و مردم چه آثاری داشته که باز این همه دشمنی ها ادامه دارد؟ اسلام در ایران زنده شد اسلام ناب، احکام اسلام زنده شد و منافع ابرقدرتها قطع شد به خاطر اسلام در ایران زنده شد.
امام می فرمایند: ابرقدرتها خوف این را دارند حالا سر دشمنی شان را، کلام امام که اسلام آن طوری است گسترش پیدا کند ایران شده آتشفشان از ایران اسلامی عدل و مبارزه با ظلم و ستم به سراسر دنیا نورافشانی می کند انفجار نور است.
امام می فرمایند: ابرقدرتها خوف این را دارند که اسلام آن طوری که هست گسترش پیدا کند همه کشورهای اسلامی را بگیرد به همه مستضعفین جهان پرتو بیافکند. آنها خوف این را دارند لهذا از اسلام می ترسند حمله آنها برادران به جمهوری اسلامی یعنی در واقع حمله شان به اسلام است حقیقتاً امام(ره) می فرمایند: حمله شان به اسلام است.
بعد امام(ره) می فرمایند: جمهوری اسلامی حالا همین که ضد انقلاب، ضد دین و ضد رهبر هم می گویند تبدیل شود به جمهوری دمکراتیک هی از اسلام می ترسند .
امام می فرمایند: اگر جمهوری اسلامی تبدیل شود به یک جمهوری دموکراتیک یعنی اسلام نباشد آنها حرفی ندارند دشمنی نمی کنند ترسشان از اسلام است چون جمهوری اسلامی مجال برای غارتگری و زورگویی به آنها نمی دهد. بیداری اسلامی و بیداری در سراسر جهان ایجاد کرده اینها دشمنی می کنند، دشمنی می کنند که این آتشفشان در ایران خاموش بشود.
خوب اسلام را الان چه کسی زنده نگه می دارد؟ چه کسی پرچمش را بر دوش دارد؟ امروز پرچم دار اسلام ناب حضرت آیت الله العظمی سیدعلی الخامنه ای کبیر است.
ترفندهای دشمن برای جوانان
امروز دشمن دو کار دارد انجام می دهد. اولین کارش این است که دین و اسلام ناب از جامعه گرفته شود. حالا به چه وسیله ای؟ با شبهه، یکی از قدرت اسلام اعتقاد مردم به امام زمان(عج) است. یکی دیگر از کارهایشان باید امام زمان(عج) را ، از جامعه بگیریم . آن مردک گفت کی گفته امام زمان(عج) اصلا امام زمانی در کار نیست. کارشان به کجا رسیده است! یکی دیگر از کارهایشان امام حسین(ع) از این مملکت گرفته شود مقابله با عزاداریها، یکی از کارهایشان عرفان اصیل اسلامی تبدیل شود به عرفان دروغین، عرفان غربی و سرخپوستی، در بین جوانان ما عرفانهای دروغین شیوع پیدا کند. عرفانهای هندی، چینی الان ببینید کتابهای زیادی چاپ شده است. اسلام ناب را چگونه بگیرند؟ به وسیله اعتیاد ، مواد مخدر این همه پخش اعتیاد برای چه است؟ جوانان ما را، جوانی که وقتی اسیر اعتیاد شد او می تواند در مقابل استکبار قد علم کند؟ او می تواند برای دین خدا سینه سپر کند؟ او حال ندارد که از خودش دفاع کند. او می تواند از اسلام و قرآن دفاع کند و اسلحه بدست بگیرد او قدرت بافورش را هم ندارد که دستش بگیرد.
یکی از راههای دیگر سرگرم کردن جوانان به امور شهوانی، شهوت جامعه دختر، پسر از طریق فیلم و سی دی و ماهواره و اینترنت ، فاصله بلوغ تا ازدواج بیشتر می شود، نا امنی درست می شود. ما دیروز رفتیم زندان اعلام کردند که هفتاد و سه درصد از مجرمین مجردند. تجرد مشکلات برای جامعه درست می کند. سن بالا، از طریق ماهواره ، اینترنت تبلیغات سرسام آور واقعا شما ببینید ماهواره از مسیحیت چقدر تبلیغ می کند با زبان فارسی با چه بیان خوبی تبلیغ یهودیت و بهائیت. در همین استان مسیحیت تبلیغات خانگی دارد. کلیسای خانگی دارد. کار می کنند این را دستگیر می کنند دوباره از آن طرف عواملشان می آیند از کشورهای خارجی در یک شهرستان ، در یک استان دیگر، عوامل مسیحیت از اینجا بلند می شوند می روند پیش او دستورات را می گیرند دوباره تبلیغ مسیحیت و وهابیت. یک شبکه به نام شبکه نور همان حرفهایی که ما شیعیان می زنیم می زند ولی در کنار اهل سنت است اما اهل سنت خوب بحثی ندارد. وهابیت را تبلیغ می کنند. هدف این است مردم از امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) دور بشوند.
یکی از راههایشان اختلاف است. اختلاف و دو دستگی، مردم اگر اختلاف پیدا کردند اولین چیزی که ضربه می خورد اسلام ناب است. اختلاف و دودستگی بین خانواده انقلاب ، نیروهای انقلاب، بچه های جبهه و جنگ آنهایی که جنگ را هدایت می کردند به بهانه چپ و راست، اصول گرا و اصلاح طلب جوری بین اینها اختلاف ایجاد کنند که چشم دیدن همدیگر را نداشته باشند، حاضرند دشمن را ببیند ولی اینقدر اختلاف بینشان شدید می کنند که همدیگر را نتوانند تحمل کنند. اینها کار کیست واقعا؟ برای چه اهدافی است؟ هدف این است که اسلام از ما گرفته شود اسلام ناب.
یکی دیگر از کارهای دشمن محو کسانی که اسلام را زنده نگه می دارند. چه کسی اسلام ناب را امروز رهبری می کند؟ آقا مقام معظم رهبری(دام ظله العالی)نوک حمله دشمن متوجه این بزرگوار است و همینطور هواریون درجه یک که حامی رهبری هستند. تنها گذاشتن و بدبینی درست کردن، اینها یکی از کارهای دشمن است.
رئیس جمهور آمریکا از آن طرف پیام می دهد ما به ملت ایران سلام می کنیم با ملت ایران دوست هستیم از یک طرف جدیداً در کاخ سیاه لایحه ای را تنظیم کردند که 55 میلیون دلار از بودجه سازمان سیاه رسماً و قانوناً برای مبارزه و نابودی جمهوری اسلامی صرف شود. حالا این بودجه کجا می رود؟ هدفشان این است که اسلام نباید باشد. اختلاف و درگیری درست بشود اولین نتیجه اش رهبری تنها بماند.
دوباره دشمن برگردد اسمش را می گذارند شعار آزادی، خوب همین آمریکایی ها در ایران بودند چه آزادی برای ما ارمغان آوردند؟ غیر از اینکه بچه های ما را زندان کردند، ناخنهایشان را کشیدند، قلبهایشان را با مته سوراخ کردند، پاهایشان را سوراخ سوراخ کردند، وجودشان را در رژیم ساواک زیر آپولون می گذاشتند اسمش است آزادی، در واقع اسارت است پول می گذارند دوباره ما را اسیر کنند. منتهی دشمن با دروغ، شایعه پراکنی، ابزار فرهنگی مدرن امروز به جنگ جمهوری اسلامی آمده است. نفوذ کند بر ارکان نظام جمهوری اسلامی تا به حال آمریکایی ها 100 میلیون دلار پول گذاشتند تا انقلاب اسلامی که این مرد بزرگ یگانه دوران معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) درست کرده است نابود کنند. تا به حال از طریق جنگ، الان راهها خیلی فرق کرده است دیگر از طریق جنگ نمی توانند آیا موفق می شدند؟ نه چرا چون امام بر حق بود، حرف حق می زد. ملت ایران حرفش حق است. ملت ایران دنبال زنده کردن اسلام ناب است. زنده کردن احکام قرآن است حق گرفتنی و باطل از بین رفتنی است. تاکنون شکست خوردند به لطف دعای حضرت بقیةالله اعظم امام زمان(عج) از این به بعد هم استکبار جهانی شکست خواهد خورد این وعده الهی است. این پرچم از دل این مرد بزرگ جوشیده و به وجود آمده و به دست حضرت صاحب(عج) داده شود و جهان به سمت نور و هدایت انشاءالله می رود.

محاصره کامل مردم مظلوم غزه
دشمنان، مردم مظلوم غزه را در محاصره کامل دارند قرار می دهند. 5/1 میلیون جمعیت را می خواهند محو کنند واقعا همانطور که مسلمانان را درصدر اسلام مجبور کردند در شعب ابی طالب بمانند ، ارتباطات را قطع کردند تا پیغمبرخدا(ص) و مسلمانان نابود بشوند. این مردم غزه را آمریکاییها و اسرائیلیها و مصر چنان در محاصره قرار دادند که اینها خودشان به دست خودشان از بین بروند. حالا چرا مردم غزه ؟ فلسطین خیلی جمعیت دارد حالا چطور شده مردم غزه به این بلا مبتلا شدند؟ چون مردم غزه از حماس حمایت می کنند حالا حماس چه می گوید؟ حماس می گوید من با اسرائیل مخالفم ما با شما سازش نمی کنیم ، ما با دشمن خدا و پیغمبر(ص) سازش نمی کنیم ما زیر بار ظلم نمی رویم آن سران دیگر فلسطینی سازش می کنند بهائیی هستند ولی اینها می گویند ما سازش نمی کنیم . بخش عظیمی را محاصره کردند اینها آمدند تونلهایی زدند. یازده کیلومتر مردم غزه هم مرزند با مصری ها ، یک تونلهای عمیق زیرزمینی زدند دارو و غذا و کارگرهای فلسطینی از طریق این تونلها غذا به اینها می رسانند همه راهها بسته است. اسرائیلی ها یکبار آمدند در تونلها گاز سمی، یکبار آمدند آب پمپاژ کردند کارگرها را گرفتند و کشتند . یک طرحی آمریکاییها و اسرائیلیها و فرانسویها ایجاد کردند که یک دیوار فولادی درست کنند . این دیوار فولادی 30 متر برود در زیر زمین با عرض 50 تا 80 سانت و آهنی درست شود و 30 متر بالا و حسگر داشته باشد هر که می خواهد نزدیک شود فوری با حسگرهایی که تهیه کردند شناسایی شود مصری ها داغی واقعا بر دل اینها گذاشتند. اینها آلت دستند مصریها هم کمک صهیونیستها آمدند چون دست نشانده اند. حکام عربی و حکام مصر اینها دست نشانده آمریکا و اسرائیل هستند. ولی همینجور که مسلمانان درصدر اسلام شکست نخوردند بالاخره با عنایت حق تعالی پیروز شدند. وعده خدا هست. انشاء الله این ملت مظلوم فلسطین پیروز بشود وعده الهی است. جوانان ایرانی از همین ایران حرکت می کنند با همراهی حضرت صاحب الامر(عج) دانه دانه یهودیها را شناسایی می کنند . در روایت آمده حتی یک سنگی ، یک درختی اگر یک یهودی خون آشامی پشت سرش مخفی شده باشد آن به زبان در می آید که یهودی پشت سر من مخفی شده است.
در روایت داریم لب ساحل کشته های صهیونیستها ریخته می شود و آب از روی جنازه اینها رد می شود. آینده از آن اسلام است انشاءالله.
طرحهای هشت گانه فولاد
نکته دیگر طرحهای هشت گانه فولاد کشور در مرحله اجرا است. از جمله یکی از این طرحها فولاد شهرستان بافت است که 35% الان کار و احیاء شده است. سال 90 هم انشاءالله راه اندازی شود 800 تا 900 نفر کارگر می توانند در آن منطقه کار بکنند. تامین آب و برق و گازش هم انجام شده است. حالا برای چه این مطلب را عرض می کنم؟ یکی از طرحهای دولت این است هزینه این هشت طرح فولاد کشور را مردم تامین کنند اوراق مشارکت فروخته شود از طریق بانک ملت با سود 15% با تضمین بانک ملت در همین دهه فجر شروع می کنند. کسانی که دوست داشته باشند در اقتصاد کشور شرکت کنند می توانند اوراق مشارکت را خریداری بکنند.
انشاءالله با وحدت و همدلی بر محور ولایت بتوانیم شاهد پیشرفت همه جانبه شهرستان باشیم بنده هم به عنوان یک برادر کوچک شما در خدمت همه شما بزرگواران هستم.
والسلام علیکم و رحمة الله


 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.