سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

اهمیت مسجد کوفه

بسم الله الرحمن الرحیم

خطبه نمازجمعه 24/2/89
به امامت امام جمعه محترم حجت السلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی

http://yascms.ir/emam/ebrahimi.BMP


خطبه اول
در خطبه های گذشته اشاره ای به زیارت عتبات عالیات کردیم. زیارت مرقد مطهر آقاامیرالمومنین(ع) ثواب و اهمیتش تا با معرفت بیشتر زائرقدم به زیارت بگذارد در باب نجف اشرف و زیارت مرقد مطهر مولای متقیان آقا امیرالمومنین(ع) آنچه که مورد نیاز بود عرض کردیم. امروز و این نمازجمعه را به کوفه می بریم. قدم به قدم،شهر کوفه 8 کیلومتری نجف است الان که وصل شده است و در واقع پایتخت امیرالمومنین(ع) بوده است و 5 سالی که آقا حاکمیت داشتند پایتخت آقا امیرالمومنین(ع) بوده است. به مصلحت آقا امیرالمومنین(ع) محل و مقر حکومت خودشان را در شهر کوفه آوردند. در باب کوفه هم روایات بر مدح و مردم کوفه داریم هم بر ذم شان ولی آنچه که از تاریخ در دوران گذشته برآمده است مردم کوفه به بی وفایی و دورنگی مشهور بودند. از آن طرف دم از ولایت علی(ع) و امام حسین(ع) می زدند دعوت می کردند اما از آن طرف بی وفایی را نسبت به آقا امیرالمومنین(ع) و سیدالشهدا(ع)داشتند.

اهمیت مسجد کوفه
ولی در باب اماکن زیارتی خیلی ترغیب شده است از جمله جاهایی که زائر می رود و زیارت می کند مسجد کوفه است. مسجد کوفه گذشته درخشان داشته و در آینده هم درخشان تر است.

فضیلت نماز خواندن در مسجد کوفه
در باب فضیلت مسجد کوفه و نماز در مسجد چه جایگاهی است؟ روایات خیلی عجیب است حالا بخشی را از آنها خدمت شما بزرگواران عرض می کنم.
روایت داریم که اگر مردم می دانستند در مسجد کوفه چیست؟ زاد وتوشه را از راه دور همراهشان بر می داشتند ولو در برف بخزند و بیایند و به زیارت این مسجد می آمدند و نماز می خواندند.
امام محمد باقر(ع) می فرمایند:خواندن نماز واجب در این مسجد برابر با یک حج است و نمازمستحبی برابر با یک نافله است ثوابش این اندازه است.
تمام پیغمبران در این مسجد نماز خواندند. تمام اوصیایی که به کوفه آمدند در اینجا نماز خواندند.
امام صادق(ع) می فرمایند: هیچ بنده صالح و پیامبری نیست مگر اینکه در مسجد کوفه نماز خوانده است.
قبله مسجد باغی از باغهای بهشت است. ثواب نماز گفتند هر نماز در مسجد کوفه برابر هزار نماز برآورد شده است.

چهارمکان که می شود نماز را کامل خواند
از جمله چهار مکانی است که می شود در آن نماز را تمام خواند کان اینکه آدم به وطنش برمی گردد. چهار مکان حکم وطن را دارد: مسجدالحرام، مسجد النبی(ص)، حرم امام حسین(ع) و مسجد کوفه است اینها حکم وطن معنوی را دارد. آدم گویا به وطن خودش سفر کرده است. در این چهار مکان زائر می تواند نماز را کامل بخواند البته هم می تواند شکسته بخواند اختیار دارد، مخیر است.


علت تشویق به رفتن مسجد کوفه
چرا این قدر تشویق شده است که ما به مسجد کوفه برویم؟ سرش این بوده که ما برویم و مسجد کوفه جایگاههای معنویت و پیغمبران بوده و در آن نماز بخوانیم برای چه؟ برای اینکه به جریان توحید، عبودیت و جریان انبیای الهی وصل شویم ، با پیغمبران بزرگ که در این مکان نماز خواندند و عبادت خدا را انجام دادند و با شرک، کفر، بت پرستی و طاغوت مبارزه کردند عهد ببندیم.
هدف این است که زائر خودش را به جریان حق وصل کند و از جریان باطل دور نگه دارد.
هدف این است مسجدی که تمام پیغمبران نماز خواندند محل عبادت پدر ما حضرت آدم(ع)، محل زحمات طاقت فرسای حضرت نوح(ع) که 950 سال این پیغمبر بزرگ هدایت کردند صد سالی یک نفر ایمان می آوردند تا آخر هم حضرت نفرینشان کرد فرمود: خدایا این مردم هر چه من آنها را راهنمایی می کنم گوش به حرف نمی دهند زاد و ولدشان غیر از کفر و کافر چیزی نیست نفریشنشان کرد و همین که کشتی را ساخت. قسمتی از زمین یعنی «فارتنور» همان تنور فارسی است آب شروع به جوشیدن کرد از همین مسجد بوده است.
خوب این یکی از جاهایی بوده است که انسان درس توحید ، استقامت در راه خدا، مبارزه با شکر و کفر را در واقع یاد می گیرد.
محل عبادت حضرت ابراهیم خلیل(ع)، حضرت ادریس(ع) و حضرت خضر(ع) و انبیاء گذشته در این مسجد نماز خواندند و عبادت کردند.

مرکز حکومت جهانی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)
آینده اش هم پرافتخارتر از گذشته است. مرکز حکومت جهانی امام زمان(عج) واقع می شود که امام زمان(عج) می آیند که محل قضاوت و حکومتشان را مسجد کوفه قرار می دهند. اینقدر مسجد را توسعه می دهند که برای این مسجد هزار باب درب و دروازه قرار می دهند که مردم از اقصی نقاط دنیا بیایند و پشت سر بقیة الله(عج) نمازجمعه و نماز بخوانند و و عبادت کنند.
محل تعلیم احکام دین و قرآن در دوره حضرت صاحب الامر(عج) است.


خدمت رسیدن مقدس اردبیلی(ره) به محضر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) در مسجد کوفه
خوب بعضی ها هم در دوران غیبت هم در همین مسجد خدمت امام زمان(عج) رسیدند از جمله مقدس اردبیلی(ره) ایشان سوالات علمی داشت در حرم آقا امیرالمومنین(ع) آمد و سوالاتش را مطرح کرد. از ضریح جواب آمد فرزندم مهدی الان در محراب مسجد کوفه دارد عبادت می کند مقدس به مسجد کوفه برو فرزندم را زیارت کن و هر سوالی هم داری بپرس.

مستحبات مسجد کوفه
همچین مسجدی است وارد که می خواهیم بشویم می گویند مستحب است که از باب الفیل وارد شوید. چند تا درب دارد از زمان امیرالمومنین(ع) هم داشته است از جمله دربها اسمش باب الفیل است ولی جدیداً الان این درب را بستند و درب دیگری باز کردند ولی دربش هنوز هست.

ماجرای گذاشتن نام باب الفیل
حالا این چطور شد اسمش را باب الفیل گذاشتند؟ این در واقع این درب اسمش باب سعبان بوده است یعنی باب اژدها ولی بنی امیه از روی کینه و دشمنی که با امیرالمومنین(ع) داشتند و دلشان نمی خواست فضائل علی(ع) نقل شود تمام تلاششان را می کردند که نام علی(ع) زنده نماند و اولاد حضرت زهرا(س) اصلا نباشد. ولی یک آماری است به پیغمبری که می گفتند ابتر، بدون عقبه و بدون فرزند تا به امروز سیصد میلیون سادات از حضرت زهرا(س) به وجود آمده است. فضائل علی(ع) را هم نمی خواستند. یک عالم سنی می گوید من تعجب می کنم یا علی(ع) دوستانت جرات نمی کردند که خوبیها و فضائل تو را بگویند می ترسیدند و دشمنانت از روی کینه و دشمنی فضائلت را مخفی می کردند نمی خواستند فضائلت نقل شود اما دنیا از فضائلت پر شد.
اینجا اسمش باب سعبان بوده است یعنی بابی که اژدها و مار وارد شده است. حالا چطور شد که باب سعبان می گفتند؟ امیرالمومنین(ع) خطبه می خواندند در حال خطبه روی منبر دیدند که یک مار عظیم الاجثه ای وارد مسجد شد مردم وحشت کردند آمدند فرار کنند امیرالمومنین(ع) اشاره کرد بفرمایید هیچ طوری نمی شود این مار و اژدها آمد و سرش را بیخ گوش امیرالمومنین(ع) آورد و یک صدایی از حلقومش در آورد و امیرالمومنین(ع)هم یک صدایی را درآورد بعد اصحاب و یاران سوال کردند آقا این کی بود؟ چه چیزی بود؟ گفتند آمده بود وظیفه اش را سوال کند و من هم جوابش را دادم. این درب مشهور شد به باب سعبان منتهی بنی امیه که دلشان نمی خواست این فضیلت برای امیرالمومنین علی(ع) بماند آمدند چند تا فیل آوردند و این درب را بستند و دائم می گفتند از کدام درب می خواهی به مسجد بروی؟ گفتند همان بابی که فیلها بسته شده است تا اینکه مشهور به باب الفیل شد. برای اینکه باب سعبان که فضیلتی برای آقا امیرالمومنین(ع) است که با مار و اژدها آقا سخن گفته است از بین برود.


خواندن دعاهای برای ورود به مسجد کوفه
وقتی هم می خواهی وارد مسجد کوفه از همین درب شویم عجیب است دعاهایی داریم که به این صورت است:
«السلام علی سیدنا رسول الله محمدبن عبدالله(ص) و آله طاهرین
السلام علی امیرالمومنین علی ابن ابی طالب(ع) و رحمة الله و برکاته و علی مجالسه و مشاهده و مقام حکمته و آثار ابائه»
سلام بر آقا امیرالمومنین(ع) ، سلام بر مجلس امیرالمومنین(ع)، سلام بر جایی که حضرت آثارشان باقی مانده است، سلام بر آثار پدرانش و در روایات هست «نوح و ابراهیم و اسماعیل و تبیان بیناته، السلام علی الامام الحکیم العدل الصدیق الاکبر الفارق بالقسط»
اینها اوصاف امیرالمومنین(ع) است زائر می خواهد وقتی وارد شود خودش را به جریان انبیاء وصل می کند و دل به رسول خدا(ص) و امیرالمومنین(ع) می سپارد و آثار حکمت در این مسجد مشاهده می کند.


مقامهای مسجد کوفه
خوب این مسجد چند مقام دارد. مقام یعنی چه؟ یعنی جایگاه و باید بروی در این مسجد جایگاهها را زیارت کنی. کدام جایگاه؟ برادران و خواهران جایگاهی که پیغمبران الهی در آنجا نماز خواندند شما هم باید بروی و نماز بخوانی و دعا کنی.


دفع اندوه با خواندن نماز و دعا کردن در مسجد کوفه
روایت داریم هر آدم اندوهناکی وارد مسجد کوفه شود نماز بخواند و دعا کند خدا غمش را از بین می برد. اصلا نحوه نماز حاجت دارد حمد و سوره را بخوانی با هفت تا سوره مخصوص هر حاجتی که داری از خدا بخواهی خدا حاجتت را می دهد.
مخصوصا این جایگاههای مسجد که شروع به نماز خواندن می کنی مسجدی سقف هم تا به حال نداشت فقط دیوار داشت.

محراب مسجد کوفه
از جمله جاهایی که شما می روید و نماز می خوانید محراب امیرالمومنین(ع) که شاهد مناجات آقا امیرالمومنین(ع) است بهترین جای مسجد محراب است سالهای اولی که توفیق یارشد و مشرف شدیم و نمازی را در محراب خواندیم مثل اینجا نبود که حالا محراب به این صورت باشد یک گوشه دیوار جایی درآورده بودند و مشخص بود و سقف هم نداشت کف مسجد هم ماسه بادی بود. جایگاه ضربت خوردن، مناجات امیرالمومنین(ع) و شاهد مناجاتهای شبانه امیرالمومنین(ع)، آدم اصلا لذت می برد من واقعا اعتقادم بر این است کسی که زیارت نرود نه از عمر ، مال و زندگیش لذت برده است این را با تمام وجود دارم می گویم کسی که خودش را از زیارت محروم کند هیچ فیضی نبرده است و از عمر و مالش هیچ لذتی نبرده است.
مقام حضرت آدم (ع)
دومین جای که آدم در این مسجد می رود و نماز می خواند آن مقام حضرت آدم(ع) است حضرت آدم(ع)در اینجا توبه اش قبول شد خوب اینجا آدم از گناهانش توبه کند.
حضرت علی(ع)، امام حسن(ع) و امام سجاد(ع) نماز خواندند. در روایت داریم هر شب شصت هزار ملک می آیند در این نقطه نماز می خوانند و می روند.


مقام حضرت نوح(ع) و حضرت ابراهیم(ع)
خوب این یکی از جاهایی که در این مسجد آدم می رود نماز می خواند مقام حضرت نوح(ع) است که محل ساخت کشتی بوده است.
مقام ابراهیم خلیل(ع) آنجا آدم نماز می خواند و دعا دارد.

مقام جبرئیل و مقام حضرت خضر نبی(ع)
مقام جبرئیل ، مقام حضرت خضر(ع)، الان هم خضر نبی(ع) زنده است و در آینده در خدمت امام زمان(عج) است و جزء یکی از یاران حضرت بقیة الله(عج) است.
مقام حضرت صادق(ع) و مقام امام زین العابدین(ع) و مقام نافله امیرالمومنین(ع) جایی است که حضرت نافله می خواندند اینها مشخص کردند.

مقام بیت الطشت
از جمله «دکة القضا» یعنی جایی که امیرالمومنین(ع) قضاوت می کردند قضاوتهای عجیب امیرالمومنین(ع) خوب اینجا آدم می رود و دو رکعت نماز می خواند از جمله مقام بیت الطشت است.

قضاوت عجیب امیرالمومنین(علیه السلام)
از شام یک خانواده ای آمدند خیلی ناراحت با فامیل که امیرالمومینن(ع) قضاوت کند پدر و برادرها ناراحت که خواهرشان که دختر است ولی آبستن شده است و دختر هم رد می کرد که من خلافی انجام نداده ام. از شام پیش آقا امیرالمومنین(ع) آمده بودند که حضرت قضاوت کند. امیرالمومنین(ع) گفتند یک چادری بزنید ، چادری زدند به قابله گفتند برو معاینه اش کن. قابله رفت و معاینه کرد و پیش مولا آمد و گزارش داد که این دختر حامله است پدر و برادرها راست می گویند آقا امیرالمومنین(ع) با قدرت الهی دست کردند و حالا از کجا نمی دانم برف را آوردند و گفتند این برف را بگیرید و در داخل طشت بگذارید این دختر را هم میان این طشت بنشانید وقتی که نشاندند دیدند که یک زالوی بزرگی از رحم این دختر خارج شد و به پدر، برادرها و فامیل فرمودند: دختر شما گناهی مرتکب نشده است و در بچگی که در جوی آب بازی می کرده یک زالویی به رحمش چسبیده است و سالهای سال بزرگ شده مثل اینکه این دختر شما حامله است و اینگونه یک بی گناهی را آقا امیرالمومنین(ع) نجات دادند.
خوب زائر می رود آنجا نماز می خواند دعا می کند بیت الطشت است. این خلاصه ای بود از مقاماتی که در مسجد کوفه است.


زیارت حضرت مسلم بن عقیل و هانی بن عروه
در جوار مسجد کوفه زیارت مسلم بن عقیل است جناب مسلم وقتی که به شهادت رسیدند در این نقطه آقا را دفن کردند. سفیر آقا امام حسین(ع) است و مردم کوفه بی وفایی کردند. رو به روی مسلم بن عقیل هانی بن عروه است هانی از اصحاب خوب امیرالمومنین(ع) است هر دوی این بزرگواران را عبیدالله گردن زد و در این مکان دفنشان کردند و وقتی شما که می روید و وارد حرم مسلم می شوید آن ضریح بزرگ را که نشان از قوت ، شجاعت و پهلوانی آن مرد بزرگ است درس می گیرید، لذت می برید، تصمیم می گیرید که در راه حق شجاعت کنید، گذشت داشته باشید.
حرم هانی یک ضریح نقره ای گرد دارد که شیعیان هند آمدند و این ضریح را ساختند و در حرم جناب مسلم مختار هم با یک ضریح چوبی آنجا هم دفن شده است کسی است که از قاتلان امام حسین(ع) انتقام گرفته است و در این نقطه است.

خانه امیرالمومنین(ع)
این مجموعه ای بود از مسجد کوفه، بیرون مسجد کوفه هم خانه امیرالمومنین(ع) است که عراقی ها نگهداری کردند و رو به روی خانه امیرالمومنین(ع) هم قصر دارالعماره است خیلی درس آموز است. چه جنایاتی که در این قصر دارالعماره نکردند؟ و مقر حکومت بوده امروز یک خرابه ای بیشتر نیست و نی سبز شده است یک دیواره اش فقط هست ولی خانه مولا ماندگار است ولی دارالعماره این جور مخروبه شده است و همه اش درس و عبرت است.
خوبی بکنی نتیجه اش را می بینی ، بدی هم در دنیا بکنی آن نتیجه را هم در این دنیا و هم در آخرت خواهی دید.
خوب همین مقدار در خطبه اول در باب زیارت مسجد کوفه بس است. انشاءالله هر کدام که شما مشرف شدید ما را هم دعا کنید.


خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»
اولین نکته توصیه به تقوا هم خودم و هم سفارش می کنم همه شما برادران و خواهران مکرمه، جوانان، پسران و دختران را، در توصیه به تقوا اهمیت نمازجمعه را گوشزد کنم برای اینکه تقوا انجام واجبات و ترک محرمات است.

روایت در فضیلت نمازجمعه و غسل جمعه
یکی از مهمترین واجبات اهمیت به نماز که در راس دین است و میان همه نمازها، نمازجمعه است. حدیث داریم که پیغمبرخدا(ص) می فرماید: «لما اسری بی السماء لیلة المعراج» وقتی که شب معراج مرا به آسمان بردند«رایت تحت العرش سبعین الف مدینه» من در زیر عرش خدا هفتاد شهر دیدم. خود پیغمبرخدا(ص) می فرمایند: هفتاد شهر را در شب معراج دیدم هر شهری «کدنیاکم» هر شهری مثل دنیای شما مثل کره زمین بود، هفتاد شهر مثل کره زمین هر شهرش مثل کره زمین بود «و ملائکة ناشری اجنحتهم» در این هفتاد هزار شهر که هر شهری مثل دنیای شما ساکنانش ملائکه ای بودند «ناشری اجنحتهم» بالها را پهن کرده اند «یسبحون الله و یحللون» این ملائکه سبحان الله و تسبیح خدا می گفتند «تحلیل و لالاله الا الله» می گفتند. بعد دو تا دعا می کردند یکی از دعاهایشان «اللهم غفر للذین یحضرون صلاة الجمعه» یکی از دعاها خدایا گناهان نمازگزاران روز جمعه را ببخش. اولین دعای این ملائکه خدا با این وضعیت برای نمازگزاران روز جمعه دعا می کردند خوش به حال شما که خدای تبارک و تعالی محبت، عشق و علاقه به نمازجمعه را در دلتان قرار داد و دومین دعا می گفتند خدایا «الللهم غفر للذین یغتسلون یوم الجمعه» خدایا کسانی که روز جمعه غسل روزجمعه را انجام می دهند خدایا آنها را ببخش. روز جمعه معلوم می شود دو سفارش به مومنین شده است یک حضور در نماز جمعه همراه با غسل روز جمعه است. روز جمعه عید است روز عید مسلمانان است.


چند سفارش پیغمبرخدا(ص) برای انجام دادن غسل روز جمعه
سفارش زیادی شده است پیغمبرخدا(ص) می فرمایند: علی جان هر جمعه غسل کن اگر چه خوراک خودت را بفروشی و آب بخری حتما غسل جمعه را فراموش نکن.
شهید اول از پیغمبرخدا حضرت محمد(ص) نقل می کند که هر که روز جمعه غسل جمعه را انجام دهد گناهان و خطاهایش زائل می شود.
روز جمعه همینطور که خدمت شما عرض کردم روز زینت و روز عید مسلمانان است و غسل جمعه هم از وقت طلوع خورشد تا نزدیک اذان یا ظهر می باشد.


شستن سر با ختمی در روز جمعه
احکام دیگر هم دارد در روز جمعه از جمله سفارش شده است که سر را با ختمی بشویید. امام کاظم(ع) می فرمایند: کسی که روز جمعه وقتی که می خواهد غسل بکند سرش را با آب ختمی بشوید کچل نمی شود و موهایش نمی ریزد و از دیوانگی او را حفظ می کند. ناخن گرفتن اصلاح سر و صورت خیلی سفارش شده است.
می فرماید: روز جمعه بهترین و گرانبهاترین لباستان را بپوشید و به نماز بیایید، خودتان را خوشبو کنید، مسواک بزنید با این هیئت و زیبا در نمازجمعه شرکت کنید خوب این بخشی در باب توصیه به تقوا بود.
اما مناسبتها و مطالبی که در خطبه دوم باید خدمت شما مومنین و خواهران مومنه عرضه بدارم.


شهادت حضرت زهرا(س) و اهمیت به عزاداری بر ایشان
اولا شهادت حضرت زهرا(س) را در این هفته داریم تقاضایم این است که مومنین در مجالس حضرت زهرا(س) با شکوه شرکت کنند و از مساجدی که مثل محرم سیاه پوش کردند مثل این مسجد تشکر می کنم.
در جاها و مکانهایی که زیارت است عزاداری هست حتما شرکت کنید غافل از مجلس حضرت زهرا(س) نشوید. حضرت زهرا(س) منبع خیر است هر چه که ما داریم از حضرت زهرا(س) داریم اگر دشمن اجازه داده بود که حضرت بیشتر عمر کند خدا می داند که از زبان گهربار ، اخلاق و منش و رفتار حضرت زهرا(س) چه فایده نصیب مسلمانان می شد. نه سال بیشتر نگذاشتند این بانو زندگی کند و از امیرالمومنین(ع) گرفتند و ازمسلمانان محروم کردند از فیض فاطمه(س) و الا خدا می دانست چه خیرات و برکاتی از ایشان به جامعه انسانی عرضه می شد؟ انفاقاتش، خیرش و برکاتش و صحبتهایش، در این مجالس بنشینید و با حضرت زهرا(س) آشتی کنید او مادر همه ما و مومنین است ما بچه های فاطمه(س) هستیم. بعضی ها سوال می کنند ایام شهادت حضرت زهرا(س) ما عروسی داشته باشیم نمی دانم چه و از این حرفها، من به اینها جواب می دهم که بله عروسی حرام نیست شما کار حرامی انجام نمی دهید ولی اگر بابات، مادرت از دنیا رفته باشد جشن عروسی می گیرید یا احترام مادرت را نگه می دارید او مادر مومنین است هر چه که هست از برکت فاطمه(س) است باید از درونت بجوشد نه اینکه من تو را امرت کنم یا نیروی انتظامی بخواهد منع کند این چه ارزشی دارد خودت باید ایمان و معرفت داشته باشی، خودت باید انتخاب کنی که خیر و برکت در زندگیت وارد کنی.


چهار توصیه پیغمبرخدا(ص) قبل از خواب
یک روز پیغمبرخدا(ص)به منزل حضرت زهرا(س) آمدند. حضرت زهرا(س) می فرماید که من تشک را پهن کرده بودم و می خواستم بخوابم پیامبر(ص) فرمودند دخترم قبل از خواب چهار عمل را انجام بده اولا قرآن را ختم کن، همه پیغمبران را شفیع خودت قرار بده، یک حج و یک عمره بجا آور و تمام مومنین را هم از خودت راضی کن، بعدش به نماز ایستادند.
الله اکبر این فرمایش را پیغمبرخدا(ص) کردند و من همینجور بهت زده بودم تا اینکه صبر کردم آقا نمازشان تمام شود گفتم یا رسول الله(ص) به چهار مطلبی امر کردید که من در توانم نیست چگونه هر شب ختم قرآن ، یک حج ،یک عمره و تمام پیغمبران را از خودم خوشنود کنم؟ پیغمبر(ص) یک تبسمی کردند و فرمودند دخترم اگر هنگام خواب سه مرتبه سوره«قل هو الله احد» را بخوانی مثل این است که تمام قرآن را ختم کردی، اگر بر من و تمام پیغمبران صلوات بفرستی مثلا اینجور بگویی «اللهم صل علی محمد و آل محمد و علی جمیع انبیاء و المرسلین» تمام پیغمبران شفیع تو می شوند و اگر بر مومنین دعا کنی (دعای حضرت زهرا(س) آن هم فکر نکنی الله اکبری که حضرت زهرا(س) می گوید با ماها یکی است خیلی فرق می کند دعایش اصلا فرق می کند) برای مومنین و خیرخواهی کنی «اللهم اغفر للمومنین و المومنات» مومنین از تو راضی می شوند و ثواب یک حج و عمره «سبحان الله و الحمدلله و لااله الا الله و الله اکبر» را بگوید، این را هم ما یاد بگیریم. این از برکت حضرت زهرا(س) است. هر وقت می خواهیم بخوابیم این چهار عمل را به اضافه تسبیحات حضرت زهرا(س) انجام بدهیم. خوب این یک نکته در باب حضرت زهرا(س) بود.

شرکت همه در استقبال و تشیع و تدفین شهدای گمنام
نکته بعد ما دفن شهدای گمنام را داریم. الحمدلله پیگیری شد سردار باقر زاده از تهران موافقت کردند کرمان هم دوستان موافقت و قبول کردند که شهید گمنام به ما بدهند امروز در نمازجمعه تهران تعدادی از شهدا تشیع می شوند و استان کرمان سه شهید تشیع می شود سهمش سه شهید است که این سه شهید هم به لطف امام زمان(عج) به بافت می آید شهدا خودشان ما را قابل دانستند، خودشان عنایت داشتند که در این شهرستان بیایند. یک شهید 18ساله و دو شهید هم 20 ساله است. شهدا هم کرمانی هستند حالا ممکن است از همین بافت هم کسی باشد ولی ما نمی دانیم فقط سنشان را تشخیص دادند دو تا 20 ساله و یک شهید هم 18 ساله است آن هم روز شهادت حضرت زهرا(س) الحمدلله برنامه ریزی شد که با شکوه مراسم برگزار شود ما یک جلسه برگزار کردیم مسئولین را دعوت کردیم الحمدلله شهرداری هم دارد زحمت می کشد و همین طور بچه های جهاد نصر دارند مکان را مشخص و آماده می کنند نقطه ای که شهدا باید دفن شوند دست ما نیست یعنی خود تهران و سردار باقرزاده باید تعیین بکنند ما فقط چند نقطه را معرفی می کنیم از جمله جاها نمازجمعه بوده، جاهای مختلفی بوده است ولی آن چه که خودشان پذیرفتند نقطه ورودی شهر است آن تپه ورودی شهر اسمش را الان تپه شهدا می گذاریم و خوب این نقطه را انتخاب کردند. شهرداری هم قبلا خیلی زحمت کشیده است پارک خوبی ، جای خوبی مثل اینکه گویا همه چیز مشخص و معین و آماده شده است برای دفن این شهدا.

مقام شهدا در نزد خداوند و مخصوصا شهدای گمنام
برادران و خواهران، پسران و دختران و جوانان شهدا خیلی مقام دارند خیلی آبرو دارند مخصوصا شهدای گمنام ، اینها از خدا خواستند که گمنام شوند همه چیزشان و حتی نامشان را در راه خدا دادند اینها خیلی مخلص بودند.
یکی از شهدا حاج علی محمدی گردان 411 حالا 412 شاید، در وصیت نامه اش به مرد عراقی خطاب می کند می گوید ای عراقی که قاتل من هستی نگران نباش اگر خدا به من اجازه دهد اولین کسی که شفاعتش می کنم تو هستی.
واقعا اینها چه آدمهایی هستند؟ اولین کسی که شفاعت می کنم تو هستی تو حالا مجبور بودی، نبودی من از تو گذشت کردم چقدر اینها بزرگوار بودند؟ چه مقامی؟ اینها واقعا خیلی آبرو دارند مخصوصا شهدای گمنام که همه چیز و حتی نامشان را هم برای خدا دادند. خوب اینها الان پدر و مادرشان ما نمی دانیم چه کسی است؟ در این شهر که می آیند همه شما پدر و مادر این شهدا شوید برادر و خواهر شهید شوید. شهید نوازی کنید به همه بگویید روز شهادت همه بیایند استقبال از این شهدا کنند در تشیع اولین بشارتی که به شهید می دهند می گویند تمام کسانی که در تشیع جنازه تو شرکت کردند خدا آنها را آمرزید و بخشید این اولین بشارتی که به شهید در قبرش می دهند. با شکوه، ایستگاههای صلواتی خودجوش، نمی شود بگوییم همه دولتی باشد هیئتهای خودجوش بیایند سینه بزنند و عزاداری بکنند.


تشکیل هیئت شهدای گمنام در شهرستان
شهدای گمنام باید اصلا یک هیئتی داشته باشند این را گفتند که یک هیئتی در شهرستان تشکیل شد به نام هیئت محبین اهل بیت(ع)، ما دیدیم روزهای عاشورا و تاسوعا و اربعین همه هیئتها می آیند سینه می زنند و عزاداری می کنند ولی روز شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت امام صادق(ع) همه هیئتها نمی آیند ما هم یک فکری کردیم که چگونه می توانیم این نقص را برطرف کنیم آمدیم از کلیه هیئتهای شهرستان دو، سه نفر یک هیئتی تشکیل شد به نام هیئت محبین اهل بیت(ع) و از همه هیئتهای موجود در شهرستان عضو هستند که اینها در ایام دیگر می توانند بیایند سینه بزنند و عزاداری بکنند و مجلس را گرم نگه دارند و از امروز همین هیئت محبین اهل بیت(ع) هم هیئت شهدای گمنام واقع می شود و همه شما می توانید عضو هیئت شوید و بهره ببرید. اینجا قطعا زیارتگاه بزرگی خواهد شد هیچ شک ندارد از روزی که شهدا دفن می شوند هیچ وقت خالی نخواهد شد. هم زیارتی و سیاحتی بهترین نقطه است و یکی از کارهایی که من و شما باید انجام دهیم اینجا گنبد و بارگاه و ضریح برای شهدا بسازیم، اینها خیلی بزرگند.
امام(ره) فرمودند : شهدا دارالشفا هستند. واقعا دارالشفا هستند شما این را با تمام وجود امتحان کنید این دارالشفا را با تمام وجود شما می توانید لمس کنید. انشاءالله در تشیع جنازه مردم روستاها و شهر بیایند پسران و دختران و از همه هیئتهای بیایند و از شهدا تجلیل کنید آنها ما را قابل دانستند این افتخاری برای ما است و شهدای عزیز مهمان ما هستند.

هته هلال احمر و امدادگر
هفته هفته هلال احمر است از 18 تا 24 اردیبهشت می باشد. که امروز امدادگران در نمازجمعه حضور پیدا کردند همینطور ورزشکاران عزیزمان هیئت کونگفو آمده است تشکر می کنیم خیلی حرکت خوبی است واقعا هم از مربی و هم از بچه های ورزشکار وهم از بچه های هلال احمر دعوت می کنیم هر کسی به یک نحوی در نمازجمعه باید سهیم باشد. هر کسی با آمدن و برنامه ریزی اش کاری بکند تا این نماز با شکوه برگزار شود. هر که هر چه می تواند این نماز، نماز دولتی نیست وصل به مردم است ما هم صمیمانه تشکر می کنیم نماز جمعه مال همه است مال خداست.


نیاز جامعه به آموزش امدادگری
توقعی که هلال احمر دارد این است که اولا مردم آموزشهایی که مورد نیاز هر خانواده ای است یاد بگیرد. برادران و خواهران حادثه خبر نمی کند بچه ها آموزش ببینند. خدای نکرده بروز حادثه بتوانند آلام کم کنند با آموزش می شود.

تشکر از امدادگران هلال احمر
بچه های هلال احمر در پایگاههای امدادی واقعا از جان مایه می گذارند احیا می کنند کمک می کنند ما هم تشکر می کنیم.

مقاوم سازی منازل در شهر و روستا شهرستان
یکی از کارهایی که مردم بتوانند در شهر و روستا انجام دهند مقاوم سازی است این خیلی مهم است زلزله خبر نمی کند یک اتاق امن در همه خانه ها می خواهد. خانه ها باید محکم باشد زلزله الان در کشورهایی پیشرفته تلفاتش خیلی کم است ولی خدای نکرده در یک منطقه می بینید یک زلزله کوچک بیاید تب و لرز همه را می گیرد برای چه؟ برای اینکه مقاوم سازی نیست امروز در روستاها دولت بودجه خیلی خوبی گذاشته است ولی متاسفانه در این شهرستان استقبال نمی شود کلاً زنجیره ای یعنی 4 الی 5 نفر با هم به بانک می روند و ضامن یکدیگر می شوند هر کدام ده میلیون تومان می گیرند و نوسازی می کنند خیلی جاها استفاده کردند زندگی عوض شده است رونق پیدا کرده است اشتغال درست شده است کار درست شده است کارگر پیدا نمی شود ولی متاسفانه در شهرستان بافت خیلی کم و به ندرت ما می بینیم.زلزله در زرند روستای داهو تمام خانه ها پایین ریخت فقط یک خانه سالم ماند آن هم که با استاندارد ساخته شده بود یک خانه کوچکی بود ولی این درست ساخته بودند طبق مقاوم سازی کرده بود آن خانه طوری نشده بود ولی تمام خانه ها سقفش ریخت و چه بچه های خوبی یکی از دوستان طلبه ما که زیارت عاشورا رفته بود بعد از زیارت عاشورا رویشان سقف ریخته بود . می شود این کارها را بکنیم با مقاوم سازی ، آموزش می تواند الام را کم بکند.
من این نکته را فراموش کردم که در باب شهدا عرض بکنم وداع با شهدا را هم داریم یکشنبه شب در حسینیه سپاه وداع با شهدا را هم داریم کسانی که دوست داشته باشند با شهدا وداعی داشته باشند می توانند در این مجلس شرکت کنند.


24 اردیبهشت سالروز لغو امتیاز تنباکو
24 اردیبهشت سالروز لغو امتیاز تنباکو است توسط یک فتوا یک مرجع تقلید، تمام استکبار و انگلیسی ها آمده بودند و امتیاز تنباکو را بگیرند و چه درآمدهای سنگینی این پیرمرد با یک عبا دست روی قلم گذاشت: الیوم استعمال تنباکو در حکم محاربه با امام زمان(عج) است، هر کسی که از تنباکو استفاده کند مثل این است که با امام زمان(عج) می جنگد اصلا همه چیز را به هم ریخت استکبار به قدرت مرجعیت شیعه پی برد. مرجعیت خودش را نشان دادیک خط، حتی در کاخ زن و بچه ناصرالدین شاه قلیانها را شکستند و تمام وسایلش را از بین بردند. ناصرالدین شاه ناراحت شده بود که چه کسی گفته است چنین کاری را انجام بدهید؟ زن و بچه و خدمه و حشمی که داشت و خانمش گفت همان کسی که دستور داده و من به تو حلال کرده است همان دستور داده است حرام است. همان که گفته است من بر تو حلالم همان گفته حرام است این قدرت مرجعیت است. امروز انقلاب اسلامی ما از چنین قدرتی به وجود آمده است.
بنی صدر خائن چقدر جنایت کرد . دو کلمه امام نوشت موافقت می شود روزگارش برچیده شد قدرت تشیع و مرجعیت شیعه است.

26 اردیبهشت سالروز تاسیس رژیم نکبت بار اسرائیل
26 اردیبهشت هم سالروز تاسیس رژیم نکبت بار صهیونیستی است. روز یکشنبه سالروز تاسیس چنین رژیم سفاک در سال 1948 میلادی در 15 ماه می باشد هشتصد هزار فلسطینی را آواره کردند و امروز هم آثارش از آن زمان تا به امروز بیش از 60 سال است.


25 اردیبهشت روز جهانی خانواده
25 اردیبهشت هم روز جهانی خانواده را ما داریم. در باب اهمیت خانواده ، اهمیت ازدواج ،که جوانها از ازدواج نترسند با توکل بر خدا به سمت ازدواج بروند و تشکیل زندگی دهند نباید ترسید رزق و روزی دست خداست با توکل بر خدا ازدواج کنند خدا کمکشان می کند همین طور به دیگران خدا کمک کرده است. اساس زندگی مهر، محبت و دوستی است. خانواده ها نسبت به هم گذشت داشته باشند، بدخلقی و بدعنقی نباید زن و شوهر نسبت به هم داشته باشند، باید با هم مهربان باشند.


خانواده در دنیای غرب
امروز دنیای غرب خانواده اش را از دست داده است. جایگاه خانواده در غرب از هم پاشیده است حرمت پدری و مادری ، پدربزرگ و مادربزرگ، فرزندی اصلا این حرفها نیست آدم حیوانش، گربه اش را از بچه اش بیشتر دوست دارد، مرد به مرد اکتفا می کند، زن به زن اکتفا می کند و دنیای غرب از هم پاشیده شده است.

خانواده در دنیای اسلام
ولی اسلام می خواهد زندگی محکم باشد، خانواده استحکام داشته باشد به همین جهت می گوید حجاب و عفت داشته باشد. دنیای غرب می خواهد مرد سالاری باشد یعنی زن آرایش کند تا چشم مرد لذت ببرد ولی اسلام این را نمی خواهد به زن می گوید تو با ارزشی تو باید عفیف باشی، دنیای غرب زن را برای مرد می خواهد و اسلام زن را برای خودش می خواهد. زندگی ها در غرب بدین جهت از هم پاشیده شده است بعد حجاب را نمی خواهند. استحکام خانواده را نمی خواهند چرا غرب مخالف است؟ برای اینکه خانواده متزلزل شده است بشود ولی خدا می داند از هر بچه ای که بدنیا می آید چقدر بچه نامشروع در دنیا است خوب آمریکایی ها و صهیونیستها نیز همین را می خواهند غرب زن را برای نوازش چشم مرد می خواهد. خوب به شکل خاصی می خواهد در جامعه ظاهر شود تا بهره وری نامشروع در جامعه صورت بگیرد آرایشی بکند و لذتی باشد. ولی اسلام زن را برای خودش می خواهد.


تشکر از ارتش قدرتمند جمهوری اسلامی
نکته بعدی باید از ارتش قدرتمند جمهوری اسلامی تشکر بکنیم سپاه ارتش می آیند و قدرت و اقتدار خودشان را نشان می دهند و ما واقعا از برادران عزیزمان تشکر می کنیم که آمادگی خودشان را برای جان فشانی و دفاع از تمامیت خاک جمهوری اسلامی ، نظام جمهوری اسلامی اعلام کردند. در این رزمایش یکی از کارها یک هواپیمایی آمریکایی ها فرستاده بودند برای شناسایی به همین که ارتش قدرتمند جمهوری اسلامی اعلام کردند آمریکایی فرار کرده بوداز سلاحهای جدید و برتری نظام جمهوری اسلامی و ارتش استفاده کردند امتحان کردند امتحان خوبی پس داد موشکهای ساحل به دریا، دریا به دریا، هواپیمایی های بدون سرنشین، سیستم مخابراتی جدید، شناورهای ساخت داخل، زیردریایی.


پیام رزمایش ارتش جمهوری اسلامی
پیام این رزمایش چه بود؟ پیام این رزمایش اولاً نمایش قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی بود استکبار با دم شیر نمی تواند بازی کند ایران خیلی قدرتمند شده است.
دوماً ارتش آمده دفاع از ملت، اسلام و از تمامیت خاک جمهوری اسلامی است.
سوماً پیام این رزمایش این بود که ملتهای عرب، جمهوری اسلامی مایه امنیت برای شما است بله ناامنی برای دشمنان و خار چشم دشمنان است ولی برای امنیت منطقه نظام جمهوری اسلامی، اقتدار باعث امنیت مردم ، منطقه مسلمانان حتی امنیت جهان، حتی امنیت جهان از برکت نظام جمهوری اسلامی است. آخرین کلام، آمریکایی ها هر کار می کنند مایه ناامنی و ضرر و عدم آرامش برای مردم عراق است.
والسلام علیکم و رحمة الله

 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.