سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

بقاء اسلام مدیون سیدالشهدا(ع) است

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه نمازجمعه 89/3/28
به امامت امام جمعه محترم
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای ابراهیمی


http://yascms.ir/emam/ebrahimi.BMP


خطبه اول
از اینکه هفته گذشته نتوانستم در خدمت شما مومنین، خوبان، برادران عزیز و خواهران مکرمه باشم عذرخواهی می کنم. از امام جمعه موقت هم که نماز را اقامه کردند تشکر و قدردانی می کنم. از حضور مومنانه شما برادران و خواهران مکرمه همشهریان که با شکوه منسجم ، مسئولین عزیز، همه جوانان و نوجوانان، پسران و دختران که در نمازجمعه حضور پیدا می کنید تشکر و قدردانی می کنم. البته من که قابل نیستم ولی از باب انتصاب به دستگاه ولایت فقیه وظیفه خود می دانم که از همه شما عزیزان و بزرگواران تشکر و رضایت خود را ابراز کنم. انشاء الله که مورد رضایت حضرت بقیة الله اعظم امام زمان(عج) قرار بگیرد.
در خطبه های گذشته موضوع بحث ما در باب زیارت بود. آن هم زیارت عتبات عالیات بود. و به زیارت کربلا رسیدیم مطالبی ارزشمند در خطبه گذشته در باب زیارت کربلا خدمت شما عرض کردم. در این خطبه مطالب دیگر عرض می کنم تا مطالب قبلی را تکمیل کند.

بقاء اسلام مدیون سیدالشهدا(ع) است
اولا سیدالشهدا(ع) باعث حفظ اسلام شد. اگر امام حسین(ع) نبود اسلام خالص به دست من و شما نمی رسید . حق وباطل مشخص نمی شد چون مشرکینی که مسلمان شده بودند در واقع همان راه غلط را می پیمودند و ادعای مسلمانی می کردند بنی امیه ادعای مسلمانی می کرد معاویه ادعای مسلمانی می کرد. ابوسفیان که بارها زیر خیمه کفر بر علیه پیغمبر(ص) مبارزه کرده بود آن هم ادعای مسلمانی می کرد نماز می خواند.اگر سیدالشهدا(ع) نبود حق و باطل مشخص نمی شد تا جایی که آمدند گفتند «ان الاسلام بدئه محمدی و بقائه حسینی» گفتند شروع اسلام از پیغمبر(ص) بود، بنیانگذار پیغمبر(ص) ولی بقائش حسینی است. بقاء اسلام ناب از برکت سیدالشهدا(ع) است چون برکت اسلام از سیدالشهدا(ع) است زیارت سیدالشهدا(ع) خیلی ممتاز و مهم است و سفارش بسیار زیادی هم به زیارت و هم اقامه مجلس عزاداری شده است در واقع زیارت تجدید عهد است. ما که به زیارت امام معصوم می رویم با خط ولایت و امامت ، اسلام خالص تجدید عهد و پیمان و ولایت می کنیم محبت، عشق و علاقه خودمان را به این راه درست ابراز می کنیم. شهادت می دهیم و می گوییم «اشهد انک تسمع کلامی و تشهد مقامی» می گوییم ای امام حسین(ع) که آمدم خدمت شما و شما حرفهای من را می شنوید، مقام من را می دانید الان آمدم ، بالاخره تجدید عهد می کنیم. در باب زیارت روایات زیادی داریم پیغمبر اسلام حضرت محمد(ص) بارها اسلام خالص را در چهره اهل بیت(ع) به ما نشان دادند. تمسک به اهل بیت ، پیروی از اهل بیت نه دیگران، خیلی ها مدعی بودند ! مدعی بودند حرف برای گفتن داشتند ولی پیغمبر(ص) ما را رهنمون به اهل بیت(ع) کردند. فرمودند: «انما مثل اهل بیتی فیکم کمثل سفینة نوح» مثل اهل بیت، مثل کشتی نوح است. «من رکب فیها نجاة» هر که سوار کشتی نوح شد نجات پیدا کرد خیلی ها غرق شدند و سراغ کشتی حضرت نوح(ع) نرفتند، خیلی ها سراغ امیرالمومنین(ع) نرفتند خوب آنها نابود و غرق شدند.هر که پیوند با امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) و اهل بیت(ع) پیدا کرد نجات پیدا می کند «ومن تخلف عنها غرق» هر که تخلف کرد غرق شد می فرمایند: مثل اهل بیت درشما مثل باب حنطه در بنی اسرائیل است. هر کس از این باب حنطه رد شود مورد رحمت الهی است. دربهای دیگر نه، فقط یک درب و آن درب، اهل بیت است.

واجب بودن زیارت امام حسین(علیه السلام)
در باب زیارات و زیارت سیدالشهدا(ع) مخصوصا که اسلام از برکت ایشان است. امام صادق(ع) می فرمایند: «ان زیارة الحسین ابن علی واجبة» زیارت امام حسین(ع) واجب است بر هر کس که اقرار به امامت سیدالشهدا(ع) دارد. حالا واجب را شاید تاکید شدید، سفارش بسیار مهم بدانید یا همان واجب شرعی بدانید «ان زیارة الحسین واجبة علی الرجال و النساء» زیارت امام حسین(ع) هم برمردان و هم بر زنان واجب است.
امام محمدباقر(ع) می فرمایند:«مرو شیعتنا بزیارة الحسین» شیعیان ما را فرمان دهید راهنمایی به زیارت سیدالشهدا(ع) بکنید بعد می فرمایند: زیارت سیدالشهدا(ع) از آفتها و بلاها انسان را نجات می دهد. در روایت دیگر امام صادق(ع) می فرمایند: «کان الحسین صلوات الله علیه ذات یوم فی حجر نبی»

ثواب زیارت امام حسین(ع) برابر با هفتاد حج رسول اکرم(ص)
روزی امام حسین(ع) کودک بود و در دامن پیغمبر(ص) نشسته بودند و پیغمبر(ص) ایشان را می خنداند و بازی می داد، می بوسید و می بوئید. عایشه سوال کرد «ما اشد اعجابک به هذا الصبی» خیلی تعجب برانگیز است که شما با این بچه این گونه برخورد می کنید می بوئید و می بوسید و با او بازی می کنید؟ پيغمبر خدا(ص) فرمودند: « و يلك كيف لا حبه و لا اعجب به» چگونه من او را دوستش نداشته باشم در حالی که «ثمرة فوادی و قرة عینی» نور چشم من است ميوه دلم حسين است چرا نبايد دوستش داشته باشم؟ بعد فرمود:عايشه بدان امت من «ستقتله» ايشان را به شهادت مي رساند و مي كشند «فمن زاره بعد وفاته» شاهد من سر اين جمله است اگر كسي بعد از شهادت سيدالشهدا(ع) او را زيارت كند خداي متعال پاداش حج مرا برايش مي نويسند «كتب الله له حجة من حجتي يا من حججي» خداي تبارك و تعالي ثواب يك حج در پرونده اش مي نويسند.ثواب زيارت سيدالشهدا(ع) ثواب زيارت حج پيغمبر(ص) است. عايشه تعجب مي كند مي گويد« يا رسول الله حجة من حججك» پاداش يك حجي از حجهاي شما؟ پيغمبر(ص) مي فرمايند: بله دو حج پاداش، دو حج از حجهاي كه من انجام دادم. عايشه تعجب مي كند دو حج! پيغمبر(ص) مي فرمايند: ثواب سه حج همينطور تكرار شد. انشاءالله امروز دل شما دوستداران سيدالشهدا(ع) شاد شود. تا اينكه پيغمبرخداحضرت محمد(ص) مي فرمايند: «حتی بلغ سبعین حجه» تا اینکه به هفتاد حج پیغمبر(ص) رسید«من حجّه رسول الله بعمارها» هفتاد حج با عمره های او، پاداش کسی است که امام حسین(ع) را زیارت می کند. بعد فرمودند «یا عایشه من اراد الله له الخیر» هر کس که خدا برای او خیر و خوبی بخواهد «قذف فی قلبه حب الحسین و حب الزیارة» خدای تبارک و تعالی برای هر کس خیر بخواهد حب و عشق سیدالشهدا(ع) ، علاقه به سالار کربلا را خدا در قلبش قرار می دهد و حب زیارتش را، و کسی که «من زار الحسین عارف بحقه» کسی که امام حسین(ع) را با شناخت زیارت کند خدای تبارک و تعالی او را با ملائکه بزرگ خودش قرار می دهد یعنی پاک شده است فرشته خو شده است و با فرشتگان خواهد بود آن هم بالاترین فرشتگان الهی.

دعاهای امام صادق(ع) برای زئران امام حسین(ع)
یکی از اصحاب امام صادق(ع) می گوید روز عاشورا بود من به دیدن زیارت امام صادق(ع) آمدم دیدم امام صادق(ع) در سجده هستند و دارند گریه می کنند این قدر گریه کردند که اشک روی زمین ریخته است. توجه کردم که ببینم امام چه دعای در سجده می کنند؟ این دعا را از امام نقل کردند حالا همه اش را فرصت نمی شود در اندک خطبه من برای شما نقل می کنم ولی آن کلماتی که مورد نیاز است من خدمت شما عرض می کنم. دیدند امام صادق(ع) می فرمایند: «اغفرلی ولا خوانی و لزوار قبر ابی عبدالله الحسین» دیدند امام صادق(ع) با حال گریه می گویند خدایا ببخش مرا ، برادران دینی ما را«وزوار قبر ابی عبدالله الحسین ابن علی(صلوات الله علیه)» و زائران قبر امام حسین(ع) را ببخش «الذین انفقوا اموالهم و اشخصوا ابدانهم فی بره» آنهایی که مال خرج کردند و خودشان را به سختی انداختند تا به ما اهل بیت خوبی کنند خوبی خودشان را نشان دهند به امید صله و پاداش به زیارت آمدند تا اهل بیت را خوشحال کنند «سرور ادخلوه علی نبیک محمد» با زیارت امام حسین(ع) دل پیغمبر(ص) را شاد کنند. امر ما را اجابت کردند . دشمنی شان را با دشمنان اهل بیت(ع) ابراز کنند «اراد بذلک رضوانک» خدایا بهشت تو را زائران امام حسین(ع) از تو درخواست می کنند خدایا بهشت را به آنها ببخش، فرزندان خوب نصیبشان کن، شر دشمنان را از سرشان کوتاه کن، مشکلات آنها را بر طرف کن تا به این جمله رسیدند «فارحم تلک الوجوه التی غیرت علیه الشمس» خدایا آن صورتهای زائران که در آفتاب آمدند آفتاب صورتهای آنها را تغییر داده و سوخته است خدایا به این صورتهای رحم کن، رحم کن به صورتهای که غبار آلود در سفر سیدالشهدا(ع) شده است «وارحم تلک الخدود التی تقبلت علی قبر ابی عبدالله» خدایا آن چهرهای که بوسه زده بر قبر امام حسین(ع) بر انها رحم کن «ورحم تلک الاعین التی جرت دموئها رحمة لنا» خدایا این اشکهای که برای سیدالشهدا(ع) ریخته شده است این زائران گریه کردند این گریه ها را مورد رحمت خودت قرار بده، آن قلبهایی که جزء شده است و برای امام حسین(ع) سوخته است خدایا بر آنها رحم کن، ان ناله هایی که در راه سیدالشهدا(ع) زده شده است به انها رحم کن بعد می فرمایند: خدایا این بدنها و این جسمهایی که زائر امام حسین(ع) هستند اینها را از حوض کوثر سیر آبشان کن. امام صادق(ع) شروع کردند برای زوار امام حسین(ع) دعا کردن. بعد معاویه بن عمار می گوید تمام شد من گفتم مگر زیارت سیدالشهدا(ع) اینقدر ثواب دارد؟ من اگر می دانستم تا به حال زائر سیدالشهدا(ع) اینقدر مهم است حج یکبار نمی رفتم همه اش به زیارت امام حسین(ع) می رفتم و این دعاهای شامل حال من می شد. امام فرمودند : «آسمانیان» بیشتر از زمینیان برای زوار سیدالشهدا(ع) دعا می کنند اینکه چیزی نیست که من دعا کردم اهل آسمان برای زائرین امام حسین(ع) بیشتر دعا می کنند تا زمینیان بعد فرمودند که معاویه ابن وهب نمی خواهی روز قیامت تو مورد دعای پیغمبر قرار بگیری، تو نمی خواهی ملائکه با تو مصافحه و روبوسی کند، تو نمی خواهی در حالی روز قیامت حاضر شوی که هیچ گناهی نداشته باشی، تو نمی خواهی پیغمبر(ص) با تو روبوسی کند اگر می خواهی، جزء زوار سیدالشهدا(ع) باش این بخشی از زیارت امام حسین(ع) است. آثار و برکات خیلی زیادی دارد.

رسیدن به مقامات بالا از برکت خدمت کردن به امام حسین(ع)
یک شخصی در نجف بود به نام حکیم غلامحسین هندی خدا رحمت کند ثقةالسلام حاجی نوری در کتاب دارسلام این داستان را نقل کرده است. یک شخصی از هندوستان آمده بود به نام حکیم غلامحسین هندی و خیلی آدم کم حرفی بود از شیعیان مخلص تا اینکه یک روزی بحثی بین یک عالم سنی و شیعه شد و هر چه این عالم استدلال می کرد آن عالم سنی زیربار نمی رفت تا اینکه حکیم غلامحسین هندی گفت وای بر تو من که مسلمان نبودم بت پرست بودم به برکت خدمت به سیدالشهدا(ع) به این مقام دست پیدا کردم چگونه تو از اهل بیت دست بر می داری بعد توضیح داد. در ملتان من جزء اعیان و اشراف و جزء کشوری ها و ارکان دولت بودم. مسلمانان هر ساله برای سیدالشهدا(ع) اموالی را برای عزاداری فراهم می کردند چون من هم جزء بزرگان آن منطقه بودم اصلا قبول نداشتم ولی برای اینکه فقط آبرو و شأن خودم که نگویند این آدم خسیسی است هر مبلغی که شیعیان جمع آوری می کردند من هم همان اندازه برای عزاداری می دادم تا مراسم برگزار شود. ولی در دل هیچ اعتقادی نداشتم تا اینکه انگلستان بر کشور ما حمله کرد و ارکان دولت ما از هم پاشیده شد و ما را بیرون کردند. شروع به تجارت کردم اموالی را از ملتان می خریدم و به بمبئی و از بمبئی هم به ملتان می آوردم تا اینکه در این سفرها مصادف با ماه مبارک رمضان شد با کشتی که آمده بودیم مسلمانان ار ناخدا درخواست کردند که چون ماه مبارک رمضان است بگذار روزه بگیریم. ناخدا موافقت کرد شب 23 ماه مبارک رمضان هوا صاف، بالای کشتی به زندگی خود و بچه هایم، عواقب کارهایم، به گذشته ام نگاه می کردم و استراحت کردم. در عالم خواب و بیداری یک شخصی آمد که «اجب دعوة رسول الله» گفت دعوت رسول خدا(ص) را اجابت کن گفتم رسول خدا(ص) کیست؟ گفت پیغمبر اسلام حضرت محمد(ص) همراهش راه افتادم آمدم سلام کردم به قدری چهره پیغمبر(ص) مثل ماه شب چهارده می درخشید به قدری با عظمت و هیبت چهره پیغمبر(ص) بود نمی توانستم نگاه کنم در کنار ایشان شخصی با عمامه سبز هم دو زانو نشسته بود. وقتی این هیبت و عظمت و سلطنت و بزرگی را از پیغمبرخدا(ص) دیدم به رسم هندوها ناخودآگاه به زمین افتادم که در برابر سلاطین تعظیم می کردم شروع به تعظیم در مقابل ایشان کردم. بعد حضرت جواب سلام من را دادند و اسم من را به اسمی که بچگی مادرم روی من گذاشته بود با همان اسم من را صدا زد. گفتند می دانی برای چه من تو را طلب کردم و خواستم . گفتم نه نمی دانم. گفتند که آمدیم تو را پاداش دهیم برای اقامه عزاداری برای فرزندم حسین(ع)... بعد قصه اش مفصل است گفتند این پاداش وقتی میسور است که تو مسلمان بشوی و از مذهب خود دست برداری گفتم هر چه که شما امر می کنید من اطاعت می کنم. به یک نفر گفتند ایشان را ببرید احکام اسلام را به او یاد بدهید و جاهایی که باید برود و ببیند نشان او بدهید.

اسلام دو گروه است تو پیرو گروهی باش که عزادار فرزندم حسین(ع) هستند
وقتی هم می خواستم خداحافظی کنم و بیرون بیایم رو به من کردند و گفتند فلانی اسلام دو گروه و فرقه است شما جزء کسانی باش که اقامه عزاداری بر فرزندم سیدالشهدا(ع) را دارند اقامه عزاداری بر امام حسین(ع) را دارند تو جزء این گروه باش. از خواب بیدار شدم گفتم چه خوابی بود که من دیدم؟ بالاخره ایشان روی همین قصه مسلمان می شود. بعد تعریف کرده بود که همه جاهایی که من می بایست بروم و زیارت بکنم همه را نشانم داده بودند مرا به کاظمین و سامرا بردند ولی وارد حرمها نگذاشتند بشوم گفتند بعدا زیارت بکن، در صحن ابوالفضل العباس(ع) ، مشهد امام رضا(ع) آوردند ولی حج و زیارت مکه و مدینه مرا نبردند.

دستگاه حسینی بدون پاداش نخواهد ماند
پاداش سی سال خدمت به دستگاه سیدالشهدا(ع) را جواب می دهند. برادران دستگاه امام حسین(ع) خیلی عجیب است هر کس کوچکترین خدمتی به این دستگاه بکند پاداشش را می بیند حالا چه زیارت برود و چه عزاداری بکند؟ چه ابراز عشق و علاقه بکند؟ چه گریه بکند؟ دستگاه اهل بیت(ع) یک دستگاهی نیست که در این دنیا و هم در آخرت کسی بی مزد شود.
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»
در توصیه به تقوا اهمیت نمازجمعه را گوشزد کنم. پیغمبرخدا حضرت محمد(ص) می فرمایند: «اذا راع سبعون الرجل الی الجمعه» اگر هفتاد نفر به سمت نمازجمعه حرکت کنند اینها از هفتاد نفری که همراه حضرت موسی(ع) برای عبادت خدای تبارک و تعالی رفتند اینها مثل آنها و بلکه بالاتر هستند یعنی کسانی که در نمازجمعه حضور پیدا می کنند مثل کسانی که همراه حضرت موسی(ع) برای عبادت رفتند بلکه بالاتر هستند این نشان اهمیت نمازجمعه را می رساند.
در آن زمان همراه حضرت موسی(ع) حواریون هفتاد نفر بیشتر نبودند این هفتاد نفر بودند که همراه حضرت برای عبادت رفتند کسانی که به نمازجمعه می آیند مثل آنها بلکه از پیغمبران بالاترند آن کسانی بودند که آنها همراهی با حضرت موسی(ع) می کردند.
مناسبتها را به اختصار خدمت شما عرض می کنم وحالا هر کدام اگر نیاز داشته باشد چند کلامی را توضیح می دهم. اولین مناسبت سه شنبه این هفته آغاز هفته قوه قضائیه را ما داریم.

سالروز تاسیس سازمان تبلیغات
روز تبلیغ اطلاع رسانی و در واقع سالروز فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات را داریم تبریک عرض می کنیم به برادرانمان در سازمان تبلیغات حالا بعد من توضیح می دهم این جمله را من الان ذکر کنم زحمات زیادی سازمان تبلیغات برای شهرستان داشتند و از زحمتهای جناب آقای حسنی و همکارانشان تشکر می کنیم.

نیاز شهرستان به مبلغ
شهرستان ما نیاز به مبلغ دارد و کار دعوت از مبلغ و امام جماعت به عهده سازمان تبلیغات است و الان مشکلاتی ما در سطح شهرستان داریم. بعضی از روستاهای بسیار بزرگمان هم از نعمت روحانی محروم هستند و این مشکلی واقعا برای ما است. ما اگر بخواهیم امور دینی را پیش ببریم نیاز به این است که پزشک معنوی و پزشک روح داشته باشیم و طلبه داشته باشیم حالا هم سفارش می کنم بچه هایتان را حوزه بفرستید هم سازمان تبلیغات همتی بکند که هم مساجد شهر بعضی از مسجدهایمان روحانی ندارند واقعا فقر معنوی و مشکل داریم هم مخصوصا در روستاها بعضی از روستاهایمان از اول انقلاب تا به امروز هنوز یک روحانی نتوانسته است پا بگذارد سی سال از انقلاب می گذرد زشت بر ما که سی سال از انقلاب بگذرد و هنوز ما یک روحانی در بعضی از روستاها نرفته باشد و سزوار است که سازمان تبلیغات با اینکه زحمات زیادی را می کشند روی این قصه بیشتر سرمایه گذاری کنند.

روز اصناف و توصیه به انصاف
روز اصناف را هم داریم این هم همین جمله را عرض می کنم اصناف از اول انقلاب هم مومن، متدین و هم همراه با امام و علماء بودند. از اول انقلاب اصناف ، بازاریان در خدمت امام، اسلام و انقلاب بودند. البته در هر شغلی آدمهای نافرم وجود دارد در بین کسبه و بازاریان هم آدمهایی هستند که دنبال منافع خودشان هستند ولی توده بازاریان متدین، مومن و اهل نماز جمعه هستند ما هم از اصناف تشکر می کنیم همراه انقلاب ، امام و رهبری هستند و بیشتر باید مراقبت بکنند هم از جهت حلال خوری و هم از جهت انصاف.
شهادت سردار شهید مصطفی چمران را در این هفته داریم. خدا این سرباز دلیر اسلام را رحمت کند.
انفجار حرم مطهر امام رضا(علیه السلام) بدست منافقین
انفجار حرم مطهر امام رضا(ع) را بدست منافقین در سال 1373 که خدا لعنت کند استکبار جهانی و منافقین و هر بلا و بدبختی است زیر سر آمریکا است واقعاکه امام می فرمایند: هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید. واقعا هم دنیا را اگر به آتش کشیده است زیر دست آمریکا و صهیونیستهاست.
ولادت امام محمدتقی(ع) را هم داریم و هفته آینده بحث اعتکاف را هم داریم.

صدور قطعنامه شورای امنیت بر علیه ایران
حالا از مسائل روز شروع می کنیم با توجه به اینکه جمهوری اسلامی اعلام کرد که در بحث انرژی هسته ای ما حاضریم مبادله با سوخت بکنیم با یک کشوری که مورد اعتماد باشد خود آمریکایی ها نامه به رئیس جمهور ترکیه و برزیل نوشته بودند که وقتی که شما رفتید هر تصمیمی که شما بگیرید ما هم قبول داریم. خوب تصمیم گرفته شد و یک دفعه دیدیم که آمریکایی ها جمع شدند و قطعنامه ای را در شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی صادر کردند که جمهوری اسلامی دنبال ساخت بمب هسته ای و اتمی است. ایران را بیشتر تحریم کنند. و در باب این نکته اصلا بحث انرژی هسته ای واقعا صلح آمیز است و خودشان هم می دانند این جنجالها برای چه است؟ اینها بهانه است آمریکا دشمن نظام جمهوری اسلامی است با ایران سرسازگاری ندارد. یکی از این بهانه هایش انرژی هسته ای است اگر انرژی هسته ای هم بهانه اش گرفته شود دوباره می رود به سراغ حقوق بشر و تروریسم اینها همه اش بهانه است برای تحریم بیشتر علیه نظام جمهوری اسلامی در واقع مخالفت با نظام جمهوری اسلامی آیا واقعا این قطعنامه ها اثری هم دارند؟ اولا که شورای امنیت خانه ملتهاست در واقع ولی می بینیم که به جای اینکه حامی مردم و ملتها باشد در مشت یک عده قلدر و زورگو است بیست و نه قطعنامه علیه اسرائیل صادر شده است همه را آمریکا وتو کرده است. شورای امنیت در دست آنهاست اصلا مجامع بین المللی ساخته شده است تا بر ملتهای ضعیف چپاول کنند در حلبچه، عراقی ها اینقدر جنایت کردند یک قطعنامه ای صادر نشد زمانیکه عراقی ها به جمهوری اسلامی حمله کردند بخش مهمی از خاک جمهوری اسلامی را گرفتند. دولت آن زمان به سازمان ملل شکایت کرد بنا شد شورای امنیت تشکیل جلسه فوری دهند که متجاوز را محکوم کنند بعد از مدتها قطعنامه ای صادر شد آتش بس یعنی از ایران و عراق خواستند آتش بس کنند کجا آن هم عراق خاک جمهوری اسلامی را گرفته است این نشان می دهد که سازمان ملل، شورای امنیت، مجامع بین المللی با اهداف استکباری که به نفع ظالمان و ستمگران طراحی شده است. از آن طرف وقتی که عراق به کویت حمله کرد چون منافع آمریکا در خطر بود فوری شورای امنیت قطعنامه صادر کرد که باید عراق هر چه زودتر از کویت خارج شود این که در طول سالیان و وقتی شورای امنیت را و قطعنامه هایش را بررسی می کنیم اینها هیچ کدام به نفع ملتها که نبوده است همه اش در خدمت نظام استکباری بوده است.


تاثیر قطعنامه شورای امنیت بر علیه ایران
حالا این قطعنامه ها واقعا چه تاثیری می تواند داشته باشند؟ اولا که این برای حفظ آبروی آمریکا بود این یک نکته، نکته دیگر این است که این تحریم ها به نفع ما تابه حال تمام شده است. اگر از اول آمریکایی ها یک کار خوب کردند همین تحریم ها بوده است. برای اینکه خودمان را شناختیم و توانستیم تولید بکنیم. اگر این تحریم ها نبود که ما استقلال و خلاقیت پیدا نمی کردیم. جوانهای ما به فکر نمی افتادند تولید این همه در کشور درست نمی شد تحریم ها برای ماهواره خیری داشته است. الان هم قطعنامه 29/19 علیه نظام جمهوری اسلامی صادر کردند مثل قطعنامه های گذشته است تحریم تحریم تحریم تا به حال چه کار علیه نظام جمهوری اسلامی می توانستند بکنند که نکردند؟ برای اینکه می ببینید در داخل ملت ایران یک سر سوزن کسی قلبش تکان نمی خورد برای چه؟ برای اینکه دشمنی استکبار را می دانند و بی خاصیت بودن این قطعنامه هایی که علیه جمهوری اسلامی هم صادر می شود. به خوبی ملت ایران اینها را شناخته است و از طرفی به نفع جمهوری اسلامی تمام می شود. ما باید چکار کنیم؟ باید کاری بکنیم که کشورمان هم از نظر سیاسی و اقتصادی استقلال پیدا کنند.
مطلب بعدی آمریکایی ها ساکت بودند زمانیکه صهیونیستها به کاروان آزادی حمله کردند و شورای امنیت هم هیچ قطعنامه ای صادر نکرد.
مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) توصیه کردند این کاروانهای آزادی روز به روز وسعت پیدا کند و الان هم یکی از برنامه های نظام جمهوری اسلامی فرستادن این کاروانهای کمک به مردم غزه دارد که واقعا جای تشکر و قدردانی را دارد. این هم یک نکته بود که می خواستیم خدمت شما بزرگواران عرض بکنم.
هفته قوه قضائیه
هفته، هفته قوه قضائیه است انشاءالله هفته آینده در خدمت ریاست محترم دادگستری شهرستان هستیم. یک جمله از امام(ره) را توصیه به قضات نقل کنم. حضرت امام(ره) می فرمایند: به شما آقایان منظور قضات عرض می کنم که در باب قضا خدا را در نظر داشته باشید . قوه قضائیه سر و کارش با جان مردم و نوامیس مردم است. باید همیشه خدا را حاضر و ناظر ببینید که خدای نخواسته مبادا یک اشتباهی در کار باشد یک وقت خطائی در کار باشد این توصیه حضرت امام(ره) به قضات بود. تبریک عرض می کنیم هفته قوه قضائیه را به همه برادران عزیزمان در دادگستری و از زحماتشان هم تشکر و قدردانی می کنیم.

امتحان کنکور و حفظ آرامش
هفته آینده جمعه و پنجشنبه بچه های ما باید برای امتحان بروند سر جلسه امتحان کنکور انشاءالله همه با آرامش و برایشان دعا می کنیم موفقیتشان هم انشاءالله خوب درس بخواند و برای نظام جمهوری اسلامی مفید و هم مراعات عفاف کنند.

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف
اعتکاف هم انشاءالله برنامه ریزی می شود مسئولیت این اعتکاف به عهده سازمان تبلیغات است کسانی که می خواهند شرکت کنند در سازمان تبلیغات اسم بنویسند انشاءالله مفصل هفته آینده در باب اعتکاف صحبت می کنیم.
والسلام علیکم و رحمة الله

 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.