سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

پاداش زائر امام حسین(ع) زیر پرچم رسول خدا(ص)

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه نمازجمعه 89/4/4
به امامت امام جمعه محترم حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای ابراهیمی

http://yascms.ir/emam/ebrahimi.BMP

خطبه اول
قبل از آغاز خطبه اول از همه برادران و خواهران، جوانان و نوجوانان ، مسئولین عزیز و از برادران عزیزمان که از شرکت فولاد، برادران و خواهرانمان که از روستای تاج آباد در نمازجمعه حضور دارند تشکر و قدردانی می کنم.

مسابقه هفتگی از خطبه های نمازجمعه
نکته ای که هم مجری نمازجمعه اعلام کرد یک مسابقه ای هر هفته برگزار می شود به تعداد سه نفر تفسیر نور آقای قرائتی اهدا می شود. سوالات قبل از خطبه ها توسط مجری خوانده شده است و جوابهایش در خطبه ها است و بعد از نماز یا بین دو نماز جوابها جمع آوری می شود انشاءالله هفته آینده یا هر هفته قرعه کشی می کنیم فعلا 15 دوره تفسیر نور آقای قرائتی را در نمازجمعه به قید قرعه به نمازگزاران هدیه بدهیم.
اولین نکته در باب زیارت سیدالشهدا(ع) بود چون خطبه اول را چند وقتی در باب زیارت عتبات عالیات خدمت شما مومنین و خواهران مومنه مطالبی را عرض کردیم در این خطبه باز هم ادامه مطلب را پی می گیریم.
پاداش زائر امام حسین(ع) زیر پرچم رسول خدا(ص)
امام صادق(ع) می فرمایند: زائر اباعبدالله الحسین(ع) روز قیامت در سایه پیغمبر(ص) و آل پیغمبر(ع) است. زیر پرچم رسول خدا(ص) و آقا امیرالمومنین(ع) جای دارد. امام صادق(ع) می فرمایند: «اذا کان یوم القیامة نادی منادٍ» وقتی که روز قیامت برپا شد و در صحرای محشر یک منادی ندا می کند «این زوار حسین بن علی(ع)» زائران سیدالشهدا(ع) کجا هستند؟ «فیقوم عنقٌ من الناس لایحصیهم الا الله تعالی» گردنهایی روز قیامت بلند می شود عده ای سر به زیر هستند وقتی اعلام می شود زائران امام حسین(ع) کجا هستند؟ سرها راست می شود گردنها بلند می شود به قدری جمعیت زیاد است که خدا فقط عددش را می داند«لا یحصیهم الا الله» اینقدر زائران زیاد هستند کسی نمی تواند آنها را شماره کند فقط خدا می داند چقدر جمعیتی از زائران سیدالشهدا(ع) هستند«فیقول لهم ما اردتم بزیارة قبر الحسین(ع)» از آنها سوال می شود شما به چه انگیزه ای به زیارت امام حسین(ع) رفتید؟ «یقولون» جواب می دهند «یا رب» معلوم می شود ندا از خداست. چه انگیزه ای داشتید که به زیارت سیدالشهدا(ع) رفتید جواب می دهند«یا رب اتیناه حباً لرسول الله» ما به خاطر محبت و عشق و علاقه ای که به پیغمبرخدا(ص) داریم «وحباً لعلی و فاطمه» به خاطر عشق امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) در دل ما بود و علاقه ای که به حضرت زهرا(س) داشتیم «و رحمة له» و دلمان برای امام حسین(ع) می سوخت که این جنایات و ظلم و ستم بر امام حسین(ع) وارد شد و به خاطر این به زیارت رفتیم «فیقال لهم»گفته می شود به این زائران در روز قیامت «هذامحمدٌ و علیٌ و فاطمهٌ و الحسن و الحسین» پیغمبر(ص)، علی(ع)، حضرت زهرا(س) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) اینجا هستند.«فالحقوا بهم» بیائید به اهل بیت(ع) ملحق شوید. بهترین جواب به آنها داده می شود بیائید به پیغمبر(ص) و آل پیغمبر(ع) ملحق شوید «فانتم معهم فی درجهتم» درجه شما بالا است شما هم مرتبه با پیغمبر(ص) و آل پیغمبر(ع) هستید «الحقوا بلواء رسول الله(ص)» خوب انبیاء و امتهای گذشته هم هستند به زائران سیدالشهدا(ع) فقط گفته می شود بیائید به پرچم پیغمبر(ص) ملحق شوید بیائید زیر پرچم پیغمبر(ص) زائران سیدالشهدا(ع) اجتماع کنید«فینتلقون الی لواء رسول الله» همه می آیند زیر پرچم پیغمبر(ص) قرار بگیرند «فیکونون فی ظلة » همه در سایه این پرچم همه در سایه این پرچم قرار می گیرند«و لواءُ فی ید علی(ع)» پرچمدار هم امیرالمومنین(ع) است. امیرالمومنین(ع) پرچم پیغمبر(ص) را بلند کرده است زائران می آیند و زیر این پرچمی که بدست امیرالمومنین(ع) برافراشته شده است «حتی یدخلون الجنة» تا اینکه وارد بهشت شوند پس زائران سیدالشهدا(ع) هم پشت سر این پرچم و اطراف این پرچم از یمین و از سیار و از پشت سر وارد بهشت می شوند.

چهارخصلت عطا شده به امام حسین(علیه السلام)
خدای تبارک و تعالی عوض شهادت امام حسین(ع) چهار خصلت به امام حسین(ع) عنایت کرد.
«جعل شفاء فی تربته» اولین خاصیت را شفا در تربت امام حسین(ع) قرار داده است. خوردن خاک حرام است برداشتن و خوردن خاک انبیاء، امام کاظم(ع)، قبر امیرالمومنین(ع)حرام است فقط و فقط تربت سیدالشهدا(ع) خدای تبارک و تعالی عوض شهادت شفا در تربت سیدالشهدا(ع) قرار داده است.
«اجابة الدعا تحت قبة» دعا زیر گنبد امام حسین(ع) مستجاب می شود.
«والائمه من ذریته» سوم امامان معصوم از ذریه امام حسین(ع) هستند.
«ولا یعد ایام زائری من اعمارهم» زائرین امام حسین(ع) مدتی که به زیارت می روند جز عمرشان حساب نمی شود.
پس به برکت امام حسین(ع) تربتش شفا، دعای زائرینش مستجاب و زمانی که به زیارت امام حسین(ع) می روند از عمرشان حساب نمی شود. این یکی دیگر از برکات خدا به زائر امام حسین(ع) است.
امام حسین(ع) زائرینش را می بیند و می شناسد
یکی دیگر از خاصیتهای که برای سیدالشهدا(ع) است امام حسین(ع) زائرینش را می بیند و می شناسد همانطور که ما و دوستانمان را می شناسیم «وانه لینظر الی زواره» امام زائرینش را می شناسد، اسمهای پدارنشان را می داند. امام باخبر است «وانه لینظر الی من یبکی» کسانی که زائرند و با کسی بر امام حسین(ع) هستند و گریه می کنند امام بر ایشان دعا می کند «یستغفرله» برایشان استغفار می کند و از امیرالمومنین(ع) هم درخواست می کند پدر بزرگوار برای زائرینی که برای زیارت من می آیند و اهل آه و اشک هستند شما هم برای آنها دعا کنید.

زیارت امام حسین(ع) در شب اول قبر زائرش
نتیجه این زیارت همین است که امام حسین(ع) می فرمایند: هر کس که به زیارتم بیاید در زمان حیاتش و هنگام مرگ هم من به زیارت و دیدارش می روم، شب اول قبر من او را زیارت می کنم. این چه خاصیت بزرگی است؟ شب اول قبر و شب تنهایی و شب بی کسی و بی مونسی سیدالشهدا(ع) به دیدار انسان می آیید.
در کتابهای که درباره زیارت عاشورا نوشته شده است خانمی که اهل زیارت عاشورا در یزد بوده است سیدالشهدا(ع) به دیدن و زیارتش رفته است. به برکت امام حسین(ع) از تمام اهل قبرستان عذاب برداشته شده است. این هم یک خاصیت دیگر برای زائرین سیدالشهدا(ع) است.

ناامید برنگشتن زائر امام حسین(علیه السلام)
برادران و خواهران عاشق، یکی از خاصیتها برای زائران امام حسین(ع) این است خدای تبارک و تعالی سوگند یاد کرده است و وعده داده است که زائر امام حسین(ع) را محرومش نکند ناامیدش نکند و او را ورشکسته نکند. در کتاب خصائص الحسینه مرحوم شوشتری از امام باقر(ع) نقل می کند می فرمایند: امام حسین(ع) به صورت مظلومانه و اندوه بار به شهادت رسید آن هم با لب تشنه مشتاق لقای حق، خداوند بر خودش لازم کرده است خوب توجه کنید که هیچ مشتاق به کوی او بلا زده ، گناهکار، غمزده وتشنه کام و مصدوم و رنجدیده ای به کوی او نشتابد و خداوند را در آنجا بخواند به وسیله امام حسین(ع) جز اینکه خداوند گرفتاریش را بر طرف کند یعنی هر کس زائر امام حسین(ع) شد خداوند وعده داده است به عزت و جلالش قسم یادکرده است که گرفتاریش را برطرف کنم و خواسته هایش را برآورده می کنم، گناهش را می بخشم ، عمرش را می افزایم و رزق و روزی او را زیادتر می کنم. اینها بخشی از برنامه هایی است که به زائر سیدالشهدا(ع) عنایت می شود.

خریداری محل شهادت توسط سیدالشهدا(ع) و پس دادن آن به قوم بنی اسد
امام حسین(ع) وقتی که به کربلا آمدند محل شهادت خودشان را خریداری کردند شصت هزار درهم از قبیله ای از بنی اسد محل شهادت را از آنها خریداری کردند و زمین هم به آنها برگرداندند و گفتند که به شرطی که شما از زائرین من پذیرایی کنید به شرطی که قبر مرا آباد کنید زمین را از آنها به شصت هزار درهم خریدند. زمین هم در اختیارشان گذاشتند فرمودند وقتی که من دفن شدم هم قبرم را آباد کنید و هم زائرین مرا اکرام کنید.

علت شش گوشه بودن ضریح امام حسین(ع)
حرم با صفای سیدالشهدا(ع) در میان شهر مقدس کربلا با دو مناره بسیار بلند و زیبا و گنبد عظیم و طلایی و اطراف گنبد، صحنها هم از خیابان خیلی پایین تر است چندین پله می خورد تا وارد صحن می شوی زائر که می خواهد برود آداب زیارت را از غسل، دعا، لباس پاکیزه برای زیارت هر امامی که می خواهد برود خوب است خودش را معطر کند ولی به زیارت سیدالشهدا(ع) کسی که می رود عطر نباید بزند به حالت اندوه بار و غمزده و ماتم زده به زیارت سیدالشهدا(ع) برود. مرقد امام حسین(ع) میان گنبدی است و پایین پای امام حسین(ع) قبر مطهر حضرت علی اکبر(ع) است و حضرت علی اصغر(ع) را گفتند روی سینه امام حسین(ع) دفن کردند. اگر همه شنیدند می گویند قربان مرقد و قبر شش گوشه ات ، چهار گوشه که مال قبر سیدالشهدا(ع) است دو گوشه قبر هم مال حضرت علی اکبر(ع) است.
شهدای کربلا هم در کنار ضریح امام حسین(ع) قرار دارند. همه شهدای کربلا یکجا هستند جایشان هم مشخص است اسامیشان هم نوشته شده است زائر وقتی که امام حسین(ع) را زیارت می کند حضرت علی اکبر(ع) را زیارت می کند می رود به زیارت شهدای کربلا که همه یک قبر بزرگ دارند.
بالای سر امام حسین(ع) حبیب بن مظاهر دفن شده است ایشان جدا از شهدای کربلا، حر هم جدا است بقیه شهدا در جوار مرقد مطهر سیدالشهدا(ع) هستند در یک رواقی است که زائرین می روند و زیارت می کنند تمام شهدا را، مزار شهدا در جوار قبر امام حسین(ع) است.

شخصیت والای حبیب بن مظاهر
حبیب بن مظاهر شخصیت بسیار والاست از بچگی عاشق اهل بیت بوده است. پیغمبر(ص) خیلی ایشان را اکرام می کردند می فرمایند: ایشان امام حسین(ع) را دوست می دارد من هم حبیب را دوست می دارم. مجاهد است در جنگهای مختلف همراه امیرالمومنین(ع) شرکت کرده است و در سن شهادت هم 75 ساله است. حافظ کل قرآن، شجاع و دلیر است. شجاعت و دلیری اش همین بس که تعداد زیادی از لشکر یزیدیان را به درک واصل کرده است. امام نامه خصوصی برای حبیب نوشتند. امام حسین(ع) یک پرچمی افراشته بودند به لشکریان یزیدی مرتب جمعیت هزار ، دو هزار ، سه هزار و... نفر افزوده می شد اما هیچکس برای امام حسین(ع) نمی آمد یک پرچمی آقا برافراشته بودند گفته بودند که آقا این پرچم را می شود به ما بدهید فرموده بودند نه صاحبش می آید فکر می کنم ششم، هفتم محرم بود دیدند که یک نفر دارد می آید خیلی اصحاب خوشحال شدند که حالا یک نفر دارد به یاران سیدالشهدا(ع) افزوده می شود دیدند که حبیب بن مظاهر است وقتی که وارد شد حضرت زینب(س) فرمود برادرجان سلام مرا هم به حبیب ابلاغ کن و چنین مرد بزرگی است. و روز عاشورا هم جزء فرماندهان سیدالشهدا(ع) است که بخشی از لشکر سیدالشهدا(ع) هم تحت فرماندهی حبیب اداره می شد و هر کس که می خواهد به زیارت حبیب برود در رواق است جدا هم است. خیلی شخصیت معنوی، بزرگوار، برجسته ، پهلوان، مجاهد، دلیر تا جایی که گفته شده است 62 نفر از یزیدیان را این پیرمرد به درک واصل کرده است چنین آدمی است خوب یکی از کسانی که زائر می رود و زیارت می کند مرقد حبیب بن مظاهر است حدوداً ده متر با ضریح امام حسین(ع) فاصله دارد.
زیارت تل زینبیه و محل قتلگاه
در کنار مرقد حبیب بن مظاهر قتلگاه است قتلگاه جایی است که سیدالشهدا(ع) به شهادت رسیده است و زائر وقتی که قدم می گذارد و پله دارد که دو تا پله پایین می رود اینجا جایی است که سر مبارک اباعبدالله بر خاک گذاشته شده است و شمر آمده است روی سینه سیدالشهدا(ع)، جایی است که حضرت زینب(س) در بالای تل زینبیه این منظره را دیده است بچه ها این منظره دلخراش را دیده اند. زائر یکی از جاهایی که می رود زیارت می کند قتلگاه اباعبدالله الحسین(ع) است.

زیارت مرقد ابراهیم مجاب
یکی دیگر از جاهایی که زائر می رود زیارت می کند مرقد ابراهیم مجاب است. ابراهیم مجاب هم یک ضریح دارد که در گوشه واقع شده است. زائران غیر ایرانی آنهایی که مثلا معتادند و سیگارشان را می خواهند ترک بکنند می آیند سیگارشان را در مرقد ابراهیم مجاب می اندازند وقتی می رویم تعجب می کنیم در این مرقد این سیگارهای شکسته برای چه افتاده است؟ کسی که می خواهد سیگار را ترک بکند اینها می روند آنجا درخواست می کنند می خواهند و تعهد می سپارند به صاحب این قبر و سیگارشان را هم ترک می کنند. ایشان نوه امام موسی بن جعفر(ع)، پسر سید محمد عابد است. سید محمد عابد که فرزند موسی بن جعفر(ع) که در شاهچراغ می باشند. از بس که خدا را عبادت می کرد این سید محمد معروف به سید محمد عابد می شود. ایشان پسری به نام ابراهیم دارد بعد وقتی که ابراهیم به زیارت امام حسین(ع) آمد گفت «السلام علیک یا ابا» سلام بر تو ای پدر و امام حسین(ع) جوابش را دادند «السلام علیک یا ولدی» سلام بر تو ای فرزندم. چون امام حسین(ع) جواب این فرزند را دادند معروف به سید ابراهیم مجاب شدند و خیلی از سادات در ایران هستند برمی گردند به سیدابرهیم مجاب ، پدر سیدابراهیم مجاب هم گفتیم که در شاهچراغ است در آنجا دفن شده است.

آداب زیارت امام حسین(ع)
آداب زیارت را خدمت شما عرض کردم غسل زیارت، لباس پاکیزه، وقار، بدون عطر حتی می گویند مستحب است که زائر چند روزی که در کربلا است غذای سرخ کردنی هم نخورد و دائما ذکر بگوید، صلوات بفرستد و عظمت سیدالشهدا(ع) را در نظر بگیرد و وقتی هم که می خواهد به زیارت برود اذن دخول بخواند با اجازه وارد شود و در واقع درس بگیرد. هدف این است که زائر از سیدالشهدا(ع) درس بگیرد و حسینی در واقع زندگی کند.

خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»
در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران، خواهران را به تقوای الهی دعوت می کنم و یکی از برکات تقوا استفاده معنوی از روزهایی که خاص است مثلا از ایام اعتکاف ، از ایام ولادت امیرالمومنین(ع) آدم بهره های فراوانی ببرد و کسب نورانیت بکند. امیدواریم از روزهایی که رحمت خدا بیشتر ورزیده می شود. پنجره دل را باز کنیم و از رحمت الهی، دعا، عبادت و بندگی حق تعالی، توبه و انابه و استغفار بهره بیشتر ببریم.
اول مناسبتها را که در این هفته داریم به طور خلاصه خدمت شما مومنین و خواهران مومنه عرض می کنم بعد هر کدام که نیاز به توضیح داشته باشد خدمت شما عرض می کنم.

میلاد مولی الموحدین امیرالمومنین(علیه السلام)
اولا فردا روز شنبه، سیزدهم رجب میلاد مولایمان ، سرورمان و آقایمان امیرالمومنین علی(ع) و روز پدر است. روز پدر را بر همه شما پدران خصوصا پدران شهدا تبریک عرض می کنم و توصیه می کنم فرزندان قدر پدر و مادر را بدانند.
اعتکاف و شرایطش
مطلب دوم از فردا آغاز اعتکاف است کسانی که می خواهند اعتکاف کنند از همین امشب قبل از اذان صبح باید وارد مسجد شوند. آقایان در مسجد جامع و خانمها در همین مسجد منتهی اعتکاف شرطش این است که قبل از اذان صبح باید بیایند اعتکاف کنید اگر وسط اذان یا بعد از اذان آمدید آن روز جزء اعتکاف حساب نخواهد شد. شرط اعتکاف این است که اول اذان هنوز شروع نشده است در مسجد باشید و نیت اعتکاف کنید. سه روز هم باید باشید حالا من شرایط اعتکاف را، آثار و برکاتش را خدمت شما عرض می کنم.

ترور نافرجام مقام معظم رهبری(دام ظله العالی)
مطلب بعدی یکشنبه این هفته منافقین علیه لعنة و العذاب قصد به شهادت رساندن مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) را داشتند. در سال 61 زمانیکه آقا رئیس جمهور بودند در مسجد ابوذر سوء قصد کردند ، آقا وقتی که پشت تریبون قرار گرفت یکی از منافقین یک ضبطی را آورد و رو به روی قلب آقا قرار داد و تا که آورد این میکروفن شروع به سوت کشیدن کرد. یکی از آقایان پاسدارها آمد و این ضبط را از سمت قلب آقا برداشت و جلوس سمت راست گذاشت و یک دفعه منفجر شد و یک حفره ای در شانه مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) ایجاد کرد که چند بار مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) در آستانه شهادت رفتند ولی خدا خواست که این بزرگوار بمانند و امروز ناخدای نظام جمهوری اسلامی باشند و حضرت امام(ره) فرمودند: تو برادر من ، خورشید تابان هستی.
خدا مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) را حفظ کند ما خدا را شکر می کنیم که در سایه رهبریهای این مرد بزرگ، خامنه ای معظم و کبیر زندگی می کنیم و شیعیان، اسلام، کشور و این دریای متلاطم و این کشتی نجات را به خوبی رهبری می کنند و ما را هدایت می کنند. خدایا تو را شکر می گوییم بر نعمت وجود رهبری و تبعیت از ایشان.

وفات حضرت زینب(س) و آخرین روز اعتکاف
پانزدهم ماه رجب که روز سوم اعتکاف ، روز وفات حضرت زینب (س) هم است. کسانی که اعتکاف هستند عزاداری برای حضرت زینب(س) می کنند. یکسال بیشتر بعد از شهادت امام حسین(ع) سال 62 حضرت زینب(س) زنده نبودند. سال 61 امام حسین(ع) به شهادت رسیدند ایشان سال 62 وفات کردند و روز شهادت امام صادق(ع) هم است. روز پانزدهم رجب روز آخر ایام اعتکاف، اعمال ام داوود است.
هفتم تیرماه سالروز شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش
دوشنبه هفتم تیرماه سالروز مظلومانه آیت الله دکتر شهید بهشتی و 72 نفر از یارانشان است. این شخصیت بزرگوار که کشور را نجات می داد فکر و اندیشه و نقش او واقعا ممتاز است امروز قانون اساسی از برکت شهید بهشتی است. واقعا مظلوم بود که منافقین و دشمنان که علیه شان توطئه کردند و دوستان هم قدرش را ندانستند. دوستان شهید بهشتی هم به ایشان حرفهای ناصواب می زدند در یکی از شهرها آمده بودند جوانها جمع می شدند علیه ایشان شعار می دادند که طالقانی را تو کشتی یعنی در بین مردم هم واقعا این مرد بزرگ مظلوم بود ولی خدمات و زحماتش در قوه قضائیه در خبرگان واقعا ممتاز است خدا همه شهدا را رحمت کند و خدا منافقین را لعنت و عذاب آنها را زیاد کند که بزرگان ما را از ملت گرفتند و نگذاشتند ملت از این بزرگواران استفاده کنند.
روز صنعت و معدن و روز جهانی مبارزه با مواد مخدر
دهم تیر روز صنعت و معدن است و روز یکشنبه هم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است.

معنای تمسک به ولایت
به مناسبت مولود كعبه و هفته قوه قضائيه اين جمله را از حضرت امام(ره) يادداشت كردم. امام مي فرمايند: تمسك به ولايت يعني چه؟ ما دائما مي گوييم آقا تمسك به ولايت پيدا كنيم. ولايت يعني سرپرستي، توليت امور بر مسلمين بعد امام مي فرمايند: كه تمسك به مقام ولايت معنايش اين است كه ما ذل آن مقام ولايت باشيم مقام ولايت كه مقام توليت امور بر مسلمين و مقام حكومت بر مسلمين است اين است كه چنانچه حكومت تشكيل شد تمسك به ولايت اميرالمومنين(ع) اين است كه آن عدالتي كه اميرالمومنين(ع) اجرا كردند ما هم به اندازه خودمان اجرا كنيم تمسك به ولايت علي(ع) يعني اجراي عدالت.

شهادت شهید بهشتی نشان اقتدار و استحکام نظام اسلامی
بعد در باب هفتم تير اين جمله را از مقام معظم رهبري(دام ظله العالی) ياداداشت كردم كه رهبر عزيز و بزرگوار مي فرمايند: كه حادثه هفتم تير شهادت شهيد بهشتي و هفتادو دونفر نشان از اقتدار و استحكام نظام جمهوري اسلامي است.

اهداف دشمن از ترورها
دشمن با چه هدفي شهيد بهشتي را به شهادت رساند؟ مقام معظم رهبري(دام ظله العالی) را ترور كرد؟ چمران را به شهادت رساند؟ چه هدفي اينها مي توانستند داشته باشند؟ با دو هدف،
هدف اول چون اينها بازوان پرتوان نظام جمهوري اسلامي، امام و مردم بودند مي خواستند اين بازوها را قطع كنند .
هدف دوم نظام جمهوري اسلامي را ساقط كنند يعني هدف اصلي حكومت اسلامي را از بين ببرند.
بعد مقام معظم رهبري(دام ظله العالی) در تحليل مي فرمايند: كه شخصيت شهيد بهشتي اگر كسي شهيد بهشتي را مي شناخت قوت فكر و اراده و ابتكار در تصميم و اقدام را در اين شخصيت ممتاز مي دانست خوب مي فهميد كه حذف يك چنين شخصيتي از مجموعه مديريت كشور چه معنايي مي دهد. شهيد بهشتي كه نباشد چه اتفاقي مي افتد؟ شهيد بهشتي حقيقتا مثل يك سنگ آسيای بود كه با گردش خود دهها كار انجام مي داد توليد انرژي مي كرد كار راه مي انداخت پيش مي برد فكر توليد مي كرد وقتي كسي چنين شخصيتي را از صحنه مديريت كشور حذفش كند در اجرا، در اقدام، در فكر، در مبناي فقهي و فلسفي ، در تجربه و جهانديدگي و روشن فكري وسعت نظر در آن پايه و رتبه، حالا كسي حذفش بكند فكر مي كرد كه نظام جمهوري سالامي ديگر ساقط مي شود آن هم نمايندگان مجلس و اين مجموعه را از كشور بگيرند ديگر نظام جمهوري اسلامي ساقط مي شود نظام فلج مي شود.
مقام معظم رهبري(دام ظله العالی)مي فرمايند: اما نظام نه تنها با رفتن بهشتي با رفتن شخصيتهاي برجسته ديگر چه با او ، چه قبل از او ، چه بعد از او به شهادت رسيدند فلج و زمين گير نشد بلكه خون شهيد بهشتي يك خون تازه اي در نظام جمهوري اسلامي ايجاد كرد اين اقتدار نظام جمهوري اسلامي است. اين نظامي كه امام برپاكرده است اينقدرقوي است و استحكام دارد آن هم در آن سالها مي بينيد كه امام كشور را به نحو احسن و شايسته اداره كرد. امروز هم برادران همين است امروز هم با اقتدار تمام نظام جمهوري اسلامي و با استحكام رهبري هدايت مي كند و سران فتنه هرگز نمي توانند تزلزلي در نظام جمهوري اسلامي ايجاد كنند همان گونه در گذشته با شهادت شهيد بهشتي نتوانستند نظام جمهوري اسلامي را فلج بكند نظام خيلي قدرتمند و قوي و در اعماق دل مردم جاي دارد و نشاني اش اين است كه 9 دي و 22 بهمن مردم آنگونه به ميدان آمدند و از نظام جمهوري اسلامي دفاع كردند. شهادت شهيد بهشتي نشانه استحكام و قدرت نظام جمهوري اسلامي است.

معیار عدالت
بعد مقام معظم رهبري(دام ظله العالی) مي فرمايند: قوه قضائيه براي چيست؟ مي فرمايند: قوه قضائيه براي عدل و عدالت است. خوب معيار عدل چيست؟ شاخص عدالت چيست؟ شاخص عدالت عمل به قانون است هر كسي كه به قانون عمل كند او عادل است هر كس عمل به قانون نكند او بي عدالتي كرده است. معيار قانون هم اسلام است پس این همه ما دم از عدالت مي زنيم يعني هر كس هر كجا مسئول است قانون را زير پا نگذارد به قانون وفادار باشد قانون را عمل كند آقا مي فرمايند اگر عمل فرد، جمع منطبق به قانون باشد اين عدالت است اگر از قانون انحراف پيدا كرد اين بي عدالتي است قانون هم در نظام اسلامي قانون اسلام است وظيفه مسئولين چيست؟ مي فرمايند: كه بنده باز هم با صداي بلند اعلام مي كنم كه مسئولان كشور چه در قوه مجريه و چه در قوه قضائيه و چه در قوه مقننه بايد با فقر ، فساد و تبعيض مبارزه كنند مخصوصا فساد مالي كه يكي از مسائل مهم در نظام اسلامي است بايد با جدا مبارزه كرد.

حربه استکبار به دام انداختن جوانان
روز جهاني مواد مخدر را هم در اين هفته داريم كه مقام معظم رهبري(دام ظله العالی) مي فرمايند: حربه استكبار برای نابودي جوانان دو چيز است يك فساد اخلاقي و دوم آلوده كردن به مواد مخدر.

هدف از قطعنامه علیه نظام جمهوری اسلامی
اين قطعنامه هم عليه نظام جمهوري اسلامي هدف اين بود كه مردم را بترسانند يك جنگ رواني درست بكنند بگويند كه ما شما را تحريم مي كنيم خدمت شما عرض شود كه تا به حال نظام جمهوري اسلامي در تحريم بوده است كدام روز بوده كه آمريكا ما را تحريم نكرده است از همان روز اولي كه نظام جمهوري اسلامي بوده است او سر جنگ داشته است و ما را تحريم كرده است در همين تحريمها علم شكوفا شده است، كشور ما پيشرفت كرده است در رتبه يازدهم از نظر پيشرفت علمي يعني يازده برابر دنيا نظام جمهوري اسلامي به بركت همين تحريمها يازده برابر از نظر علمي در سطح دنيا جمهوري اسلامي پيشرفت كرده است بنابراين تحريم فقط يك جنگ رواني است. هدف اين است كه مردم را بترسانند خوب ملت ايران سالها همه اينها را تجربه كرده است چه ترسي ملت ايران مي بيند آب از آب تكان نمي خورد.

تنگه هرمز گلوگاه غرب و آمریکا
دوم اگر واقعا آمريكا بخواهد يك غلطي عليه نظام جمهوري اسلامي بكند آنها هم خيلي آسيب پذيرند يك چاه نفتشان تركيده است نفتشان در دريا آمده يك بحران شده است حكومتشان دارد تهديد مي شود هنوز نمي تواند يك چاه نفتي را مهار كنند، يك آتشفشان در اروپا زندگيهايشان را فلج كرده است اينها نفتشان، بنزينشان از خاورميانه است گلوگاهشان است جوانان مقتدر نظام جمهوري اسلامي است اگر خداي نكرده او بخواهد كوچكترين تهديدي عليه نظام جمهوري اسلامي داشته باشد يك موشك به کشتی در تنگه هرمز كه بزنند دیگر بحران در آمريكا درست مي شود و فلج مي شود.
كشور نظام جمهوري اسلامي امروز خيلي پيشرفت كرده است هم از جهت نظامي، تسليحاتي و صنعت اينها فقط و فقط اين يك طبل توخالي است يك سر و صدايي است مي خواهند يك ذره اوباماي بي آبرو را از اين قطعنامه يك آبرويي بدهند و يك تهديدي نظام جمهوري اسلامي را بكنند و الا شما ببنيد در دل ملت و نوجوان هم حتي يك ترسي ايجاد نكرده است علاوه بر او اجماع هم نيست حالا قطعنامه هاي گذشته اش همه كشورها عليه ما بودند ولي در اين قطعنامه عليه ما نيستند .
ارزش اعتکاف
برادران اعتكاف خيلي قيمت دارد پيغمبرخدا(ص) با آن عظمت ، عبادت و اخلاقش خودش را بي نياز از اعتكاف نمي داند هر سال اعتكاف مي كردند ده روز ما حالا سه روز را مي خواهيم در مسجد باشيم پيغمبر(ص) با آن مشغله كار ، با آن همه گرفتاري و عبوديت كه نيازي هم نداشتند هر سال اعتكاف مي كردند خودش را بي نياز نمي ديدند جنگ بدر اتفاق افتاد ماه مبارك نتوانستند اعتكاف كنند سال بعد بيست روز اعتكاف كردند. يك ستوني در مسجد النبي(ص) است به نام استوانه سرير اينجا محل اعتكاف پيغمبرخدا(ص) بوده است ده روز را پيغمبر(ص) اعتكاف مي كردند اعتكاف مال مسلمانها هم نيست قبل از اسلام بوده است آدم خودش را بازسازي مي كند از گناه پاك مي شود مثل اين است كه از مادر متولد مي شود آن هم در جمع بهترين و خوبترين بندگان خدا و بايد در مسجد جامع باشید همه تو را ببينند و تو خودت را نبيني و خدا را ببيني، سرتاپا اعتكاف اخلاص و آشنايي باخداست. از اين ايام اعتكاف مخصوصا جوانها غفلت نكنند و لذت ببرند. مسئولين هم همينطور. گفتند پيغمبرخدا(ص) با آن عظمت اعتكافش را ترك نمي كرد نمي گفت حالا من پيغمبرم كار اجرايي دارم. يك نيازي است دل من و شما مثل حوض است اين خالي مي شود اعتكاف اين دلها را نوراني مي كند حوض را پر مي كند تا يكسال شما انرژي داريد.

اعمال ام داوود
در ایام اعتکاف اعمال ام داوود است. داوود برادر رضايي امام صادق(ع) است منصور خليفه عباسي ، داوود را دستگير و زندان كرد. زندان بود تا اينكه مادر به ديدن امام صادق(ع) آمد. امام صادق(ع) مريض بود آقا سوال كردند از برادرم داوود چه خبر؟ مادر گفت: آقا زندانش كردند شروع كرد به گريه كردن امام فرمودند: چرا گريه مي كنيد؟ گفتند به خاطر فرزندم داوود امام فرمودند: سه روز روزه بگير روز سيزدهم و چهاردهم و پانزدهم، از ظهر پانزدهم نماز كه خواندي شروع كن اين سوره ها را خواندن سوره هايي دارد كه معتكفين همه را مي خوانند بعد از خواندن ان سوره ها دعاي استفتاح كه اسم اعظم خدا در اين دعا است انشاءالله حاجت روا مي شوي . ام داوود اين اعمال را انجام داد كه مشهور به اعمال ام داوود شد و مي فرمايند به اندازه اي كه يك نفر از بغداد بتواند به مدينه بيايد بيشتر نگذشته بود كه درب خانه زدند من در باز كردم ديدم كه پسرم داوود از زندان آزاد شده و آمده است.
براي دفع ظلم و رفع حاجت، ظلم آمريكا و اسرائيل و فرج امام زمان(عج) و عاقبت به خير و رسيدن به حاجت اين اعمال ام داوود خيلي قيمتي است انشاءالله شما هم از اعتكاف غفلت نكنيد.
والسلام عليكم و رحمة الله



 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.