سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

پاداش زیارت موسی بن جعفر(علیه السلام)

بسم الله الرحمن الرحيم
نماز جمعه 89/4/25
به امامت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا ابراهیمی

http://yascms.ir/emam/ebrahimi.BMP


خطبه اول
همانطور كه اعلام كردند مسابقه نداي جمعه، هر هفته به سه نفر تفسير نور آقاي قرائتي را اهداء مي كنيم در پايان يكسال هم از بین همه كساني كه شركت كردند قرعه كشي مي كنيم تا بحال به سه نفر كمك هزينه سفر كربلا ولي يكي از نماز گزاران هفته گذشته اعلام كرد كه دو نفر را هم من تقبل مي كنم بنابراين به 5 نفر به قيد قرعه كمك هزينه سفر كربلا انشاءالله اهداء می کنیم. شما هم اگر دوست داشته باشيد كه آمار سفر كربلایمان بيشتر باشد شما هم اگر نيتي داشته باشيد ما در خدمت شما هستيم.
اعياد شعبانيه ولادت سيد الشهداء(ع) روز پاسدار ولادت با سعادت آقا ابوالفضل العباس (ع) روز جانباز و ولادت امام سجاد(ع) را به همه شما ارادتمندان علاقمندان تبريك عرض مي كنم. ودر خطبه دوم مطالبي را در اين زمينه عرض مي كنيم.
امروز دلها را به سمت كاظمين مي بريم به زيارت دو امام همام، دو امام عزيز و بزرگوار كه در شهر كاظمين دفن شده اند و زائر وقتي كه سوار اتوبوس است از دور گلدسته هاي حرم آقا موسي ابن جعفر(ع) باب الحوائج را و همينطور نوه ايشان امام جواد(ع) را می بیند يك مقدار كه جلوتر مي رويد دو گنبد زيباي اين دو امام را زيارت مي كند از خود بي خود مي شود و خدا را شكر مي كند كه خداي تبارك و تعالي سفر زيارتي دو امام را نصيبش كرده است.
پاداش زیارت موسی بن جعفر(علیه السلام)
در روايات ما آمده پاداش زيارت موسي بن جعفر(ع) پاداش بهشت است. امام رضا(ع) مي فرمايند: هر كس پدر مرا زيارت كند مثل اينكه رسول خدا(ص) و آقا اميرالمومنين(ع) را زيارت كرده است.
از امام هادي (ع) سوال كردند كدام يک از زيارتها ثوابش بالاتر و جامع تر است؟ فرمودند: زيارت دو امام افضل است چون دو امام را زیارت می کند. زيارت دو امام هم افضل و هم جامع تر است جامعيت آن به اين است كه به امام قبل از او هم معتقد است. براي اينكه امام حسين(ع) را خيلي ها زيارت مي كنند يعني فرقه هاي مختلف كه زيارت مي كنند كه شش امامي، زيدي هستند. ولي امام موسي ابن جعفر (ع) را و امام جواد (ع) و امام رضا(ع) را فقط شيعيان اثني عشري زيارت مي كنند از اين جهت افضليت دارد.
بغداد در مسیر تاریخ
شهر زيارتي كاظمين مجاور بغداد است فاصله شان رود دجله قرار گرفته است. اين دو منطقه از قديم الايام حتي از زمان ساسانيان هم جایگاه داشته است در آن زمان بغداد يك شهر مذهبي بوده يعني در زمان ساسانيان بغداد به معناي بغ، بغ يعني جايگاه خدا اين شهر همان موقع هم جايگاه ديني و مذهبي داشته است و به حاشيه رود دجله هم تسوج مي گفتند همين جايي كه الان مرقد دو امام ساخته شده است و مشهور به شهر كاظمين شده است.
اولين بار در كاظمين شهداي جنگ نهروان را دفن كردند اميرالمومنين(ع) دستور داد شهداي جنگ نهروان را در همين كاظمين دفن كردند و مشهور به مقبره شهدا شد و بعد از او بني عباس آمدند اين نقطه را بعنوان گورستان و قبرستان خودشان انتخاب كردند. مي گفتند مقابر قريش چون قريش بر عربهاي ديگر يك امتيازي از نظر آنها داشت قبرستان ويژه اي براي خودشان انتخاب كردند كجا را؟ از همين نقطه كه مقبره شهداي نهروان در آنجا دفن شده بودند.
محل دفن امام موسی بن جعفر(علیه السلام)
امام موسي ابن جعفر(ع) بعد از 14 سال رنج و اذيت و زندان و شكنجه وقتي كه آقا به شهادت رسيد نقطه اي را خودشان خريده بودند يعني محل قبر خودشان را قبلا خريداري كرده بودند آقا وقتي كه از دنيا رفت در همين مقابر قريش امام را دفن كردند و به دستور و با نظارت امام جواد(ع) اولين بقعه را بر قبر مطهر آقا موسي بن جعفر(ع) ساختند. بعد از اينكه امام بزرگوار آقا امام جواد(ع) هم در زمان معتصم به شهادت رسيد. عباسي ها بيشترين ضربه را به اسلام زدند بيشترين جنايت را كردند البته به اسم ما قوم و خويش پيغمبريم چون عباس عموي پيغمبر(ص) است، به اسم اهل بيت كه ماها جزء اهل بيت پيغمبر (ص) هستيم حتي با نام و ياد و سيدالشهداء(ع) از اموي ها حكومت را گرفتند. گرفتن همان و ظلم به اهل بيت كردن همان كه نشانه آن شهادت آقا موسي بن جعفر(ع) و 14 سال در زندان هارون است. هارون مي گفت پسر عمو هستيم ولي بيشترين ظلم را كرد و بعد از او مامون كه پسرش است امام رضا (ع) را به شهادت رساند.
امام جواد(علیه السلام)
بعد از امام رضا(ع) امام جواد (ع) است كه امام جواد (ع) يگانه فرزند امام رضا(ع) است امام رضا(ع) در سن بالاي چهل سال خداي متعال امام جواد(ع) را به ايشان دادند و حتي بعضي از خاندان امام رضا(ع) هم نسبت به فرزند امام رضا (ع) شك داشتند و مي گفتند اين فرزند شما نيست حتي بزرگاني كه همراه امام رضا(ع) بودند اين حرفها را مي زدند. شما در اصول كافي اگر نگاه كنيد اين مطلب را نوشته است اين بزرگان گفتند آقا بايد قيافه شناس بيايد حرف امام رضا(ع) را قبول نداشتند گفتنند بايد قيافه شناس بيايد و بگويد كه امام جواد(ع) فرزند شما هست يا نيست آقا فرمودند: خيلي خوب آمدند قيافه شناس دعوت كردند بعد به امام رضا(ع) هم لباس كشاورزي و باغباني پوشاندند گفتند آقا لباس كشاورزي بپوش كلاه هم بر سر بگذار، بيل هم در دست بگير، در باغ بعد تمام خانواده بزرگان بني هاشم را هم جمع بعد امام جواد(ع) هم كه بچه بود آوردند به قيافه شناس گفتند در اين جمع پدر بچه را پيدا كن قيافه شناس يك نگاهي كرد كرد به جمعي كه هم رديف ايستاده بودند گفت من در اين جمع پدر بچه را نمي بينم اگر ايشان پدري دارد اين همان باغبان كه دارد راه مي رود اين قدمهايش، قدم بر داشتنهايش، اين بچه پدرش آن باغبان است و وقتي كه قضاوت را از قيافه شناس دیدند و شنیدند آمدند و به دست و پاي امام رضا(ع) افتادند حتي عموهای امام رضا (ع) توبه كردند چنين نسبتي را به امام رضا(ع)و امام جواد(ع) دادند اين مطلب را كه گفتم در اصول كافي هم آمده است. بعد امام جواد(ع) يگانه فرزند امام رضا(ع) است و خيلي هم به آقا علاقه دارد مامون دختر خودش را ام الفضل به عقدامام جواد(ع) در آورد و بعد هم به كمك معتصم كه خليفه عباسي است امام جواد(ع) را به شهادت رساندند و بعد از شهادت امام جواد(ع) را هم آمدند در همين بقعه پدربزرگ يعني در بقعه امام موسي بن جعفر(ع) دفن كردند مشهور شد به كاظمين، اين منطقه بخاطر دو امام بزرگوار دارای آب و هواي بسيار خوبي و بارندگي خوبي و باغهاي خوبي هم دارد. آمدند در كنار حاشيه رود دجله اين شهر ساخته شد و امروز هم البته به بغداد وصل شده است فقط حدفاصل بين بغداد و كاظمين دجله واقع شده است والا شهر خيلي توسعه پيدا كرده است. البته در اين دوران ضربات بسيار سنگيني هم به بغداد و هم به كاظمين وارد شده است. از آن وقتي كه دشمنان اسلام استكبار جهاني آمريكا مسلط شده بر كشور عراق و صدام همينطور اين دو شهر پيشرفتي كه نكرده است همه اش پس رفت كرده است. پس بنابراين يكي از جاهايي كه زائرين زيارت مي كنند مرقد دو امام بزرگوار امام موسي ابن جعفر(ع) و امام جواد(ع) در كاظمين است.
کسانی که در جوار دو امام (ع) دفن شده اند
در كنار دو امام بزرگوار بزرگاني از فقها هم دفن شده اند البته پادشاهاني هم دفن شده اند امين پسر هارون هم در همان نقطه دفن شده است ولي شما ببينيد پادشاهان چگونه نام و يادشان كور شده است حتي كسي نمي داند قبرهايشان كجاست؟ ولي دو امام بزرگوار مي بينيد ياد و نام آنها تلالو دارد.
زیارت شیخ مفید در کاظمین
از جمله علمايي كه در جوارشان دفن شدند يكي از آنها شيخ مفيد است. شيخ مفيد هم متكلم ، فيلسوف و هم فقيه و سخنران است. شخصيت بسيار والاست كه امام زمان(عج) لقب مفيد را به مرحوم شيخ محمد ابن نعمان دادند. حتي امام زمان(عج) يك نامه اختصاصي براي مرحوم شيخ مفيد نوشتند. ايشان هم در حرم مطهر امام هفتم قرار دارد و امام زمان (عج) هم يك بيست شعر در رساي اين مرد بزرگ سرودند در همان تابلويي كه بالاي سر قبرشيخ مفيد است آنهم نصب شده است.
زیارت خواجه نصیرالدین طوسی
از جمله علماي ديگر خواجه نصير الدين طوسي است عالم بزرگ قرن هفتم شخصيت شهير هم فقيه، هم فيلسوف، هم اصولي، هم رياضيدان، هم جغرافيدان است. اين عالم والد دربار هلاكوخان شد و در واقع شيعه را حفظ كرد. الان رصدخانه مراغه به امر اين شخصيت برجسته و عالم شيعي چند وقت پيش تلويزيون هم نشان مي داد هم اهل سياست و هم اهل تدبير است. ايشان هم در خود حرم دفن شده است.
دو تا ديگر از علماء كه شاگرد شيخ مفيد هستند هم در بيرون ازحرم دفن شده اند از سادات از بزرگان شاگردان شيخ مفيد يكي سيدرضي است كه نهج البلاغه را جمع آوري كرده است. يكي هم سيدمرتضي كه اميرالمومنين(ع) لقب علم الهدي را به اين مرد بزرگ را دادند. اين دو بزرگوار هم قبرشان بيرون از صحن و بيرون از ديوار صحن واقع شده است. زائراني كه مي روند اگر روحاني همراهشان باشد يا مدير كاروان آشنا باشد می برند اين دو بزرگوار را زيارت مي كنند.
داستان درس دادن شیخ مفید به سیدرضی و سید مرتضی
يك روز شيخ مفيد در عالم خواب ديدند كه حضرت زهرا(س) دست امام حسن(ع) و امام حسين(ع) را گرفته و پيش شيخ مفيد آورد و فرمود «یا شیخ علمهما الفقه » شيخ به حسن و حسين من فقه ياد بده، شيخ مفيد تعجب كرد چگونه حضرت زهرا(س) از من خواسته است كه به بچه هايش فقه ياد بدهم؟ از خواب بيدار شد و در طول روز ديد كه مادر سيدرضي و سيدمرتضي اسمشان فاطمه است و به هفت واسطه به امام سجاد(ع) مي رسند، پدر سيد مرتضي به پنج واسطه به امام موسي بن جعفر (ع) مي رسد زن و شوهر از سادات از بزرگان اين فاطمه آمد سلام بر مرحوم شيخ كرد گفت يا شيخ به بچه من سيدرضي و سيدمرتضي «علمهما الفقه» به بچه هاي من فقه ياد بده كه نتيجه اش سيدرضي نهج البلاغه را جمع آوري كرده است يعني خطبه هاي اميرالمومنين (ع) را جمع آوري كرده است و سيدمرتضي هم چقدر كتابهاي فقهي بزرگي و خدمات ارزشمندي به شيعه كرده است.
اهمیت یادگیری فقه
فقاهت برادران و خواهران خيلي مهم است مادران بچه هايشان را بفرستند فقه ياد بگيرند امروز يكي از نيازهاي جهان اسلام فقيه است. به لطف الهي امسال ما صددرصد حوزه علميه امام حسين(ع) را جمعيتش را افزايش داديم يعني دو برابر طلبه آمدند انشاءالله به لطف الهي خوب باب فقه هم در اين شهرستان باز شده است ولي نياز خيلي بيشتر است. امروز دنيا فقيه، عالم ، دانشمند و هدايتگر مي خواهد ما اگر يك بار ديگر هم خدمت شما عرض كردم فقط بخواهيم براي چين يك عالم شيعه بفرستيم دويست هزار نفر مي خواهيم. در پاكستان سه ميليون پارسال رفته اند و طلبه شدند، در افغانستان هفتاد هزار نفر طلبه اهل سنت شدند ولي در ايران ما هشت هزار نفر طلبه شدند بخاطر چه كمبود است؟ بخاطر اين است كه ما گنجايش نداريم حوزه علميه قم جايش محدود است، حوزه هاي شهرستانها محدود است. ما الان همين سي نفر طلبه كه اضافه شدند حجره و خوابگاه نداريم. ولي اسلام چقدر نياز دارد و امكانات ما هم چقدر محدود است با كمك مسئولين و شما بزرگواران ما بتوانيم فقه را، فقه تشيع را گسترش بدهيم. فقيه است كه اسلام را حفظ مي كند، فقيه است كه تا بحال هر چه كه من و شما داريم سر سفره اش نشستیم فقيه است كه كشور را نجات داده است. فقيه است كه امروز سينه سپر كرده است در جلوي دشمنان و معاندين ايستادگي كرده است و شيعيان را حفظ مي كند فقها هستند اينها حصون اسلامند. خوب اين هم اين دو بزرگوار سيدرضي و سيدمرتضي خدمت شما عرض كردم كه در جوار اين دو امام دفن شده اند.
خطبه دوم
«اوصيكم عبادالله و نفسي بتقوی الله»
در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران عزيز و خواهران مكرمه، جوانان و نوجوانان، پسران و دختران را دعوت به تقواي الهي مي كنم.
ماه شعبان، ماه زمینه ساز رسیدن به ضیافت الله در ماه مبارک رمضان
در توصيه به تقوا ماه، ماه شعبان است از دعا، از روزه در اين ماه در جهت خودسازي خودمان بيشترين استفاده را ببريم. اين ماه، ماه زمينه ساز رسيدن به ضيافت الله در ماه مبارك رمضان است. از دعاهاي معصومين در ماه شعبان بيشترين بهره را ببريم. از مناجات شعبانيه در اين ماه كه امام بزرگوار مي فرمودند من نديدم مناجاتي كه اين همه عظمت داشته باشد و تمام معصومين اين مناجات را بخوانند. مناجات شعبانيه دل و روح را صفا مي دهد، آدم رشد مي كند. اين دعاها قرآن ساعد است قرآني كه از آسمان بر ما نازل شده است يك قرآني كه از زمين به آسمان مي رود دعاهاي معصومين در واقع خودش يك قرآن ساعد است. استفاده كنيم از دعاهاي در اين ماه، از روزه در اين ماه، ظهور ماه رجب در نماز است، ظهور در ماه شعبان دعا است و روزه گرفتن آن نماز و اين دعا و روزه و زمينه فراهم شدن براي ضيافت در ماه مبارك رمضان.
ولادت با سعادت امام حسین(ع) و ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل(ع)
همانطور كه در خطبه اول عرض كردم ولادت با سعادت امام حسين(ع) روز پاسدار، ولادت آقا ابوالفضل العباس(ع) روز جانباز را به همه جانبازان و مخصوصا به خانواده هاي جانبازان كه پرستاراني گمنام هستند و سالها از جانباز بدون هيچ گونه چشم داشتي پرستاري مي كنند به آنها هم تبريك عرض مي كنم و هم تشكر مي كنيم. خدا انشاءالله به همه جانبازان صبر و اجر بيشتر كرامت بگرداند.
روز بهزیستی و تامین اجتماعی
روز بهزيستي و تامين اجتماعي را هم امروز داريم تبريك عرض مي كنم به همه خدمتگزاران در بهزيستي و دعوت كرديم امروز در بين دو نماز از برادر عزيزمان جناب آقاي مديري،از مسئولين در بهزيستي استان انشاءالله سخنران بين دو نمازمان امروز باشند.
افتتاح مهد آدینه در مصلا
همينطور افتتاح مهد آدينه را بعد از نماز داريم از هيات امناء و بهزيستي هم تشكر مي كنيم كه یک مهد كودك كوچكي كنار مصلاي نماز جمعه و اين مسجد ساخته و آماده شده است كه خانواده ها وقتي كه مي خواهند به نماز تشريف بياورند ديگر دغدغه نداشته باشند بچه هايشان در نماز سر و صدا بدهند و خودشان احساس ناراحتي داشته باشند از اين هفته و هفته هاي آينده انشاءالله اين مهد كودك اسمش است مهد آدينه و هر جمعه در انتظار فرزندان شما و از آنها نگهداري مي كنند ما هم از آنها تشكر مي كنيم خدا انشاءالله اجرش را عنايت بگرداند.
سالروز تشکیل شورای نگهبان
سالروز تشكيل شوراي نگهبان قانون اساسي را هم داريم به برادران عزيزمان هيات نظارت تبريك عرض مي كنم كه در يكي از مباحثي كه مطرح مي كنيم درباب شوراي نگهبان است. فعلا محورهاي مناسبتها را خدمت شما عرض مي كنم.
پذیرش قطعنامه 598 در سال 67
بيست و هفتم تیر كه ششم شعبان باشد اعلام پذيرش قطعنامه از سوي ايران در سال 67 قطعنامه 598 است و ابرقدرتها سازمانها را جوري ساختند كه در خدمت خودشان باشند امروز هم واقعا همين است.
قیام ملت ایران به رهبری آیت الله کاشانی
چهارشنبه هم كه سي ام تيرباشد قيام ملت ايران به رهبري آيت الله كاشاني و اينكه حكومت را دوباره به مصدق بگرداندند و حالا هر چند مصدق حکومت را رها و قهر كرده بود رفته بود مردم به رهبري آيت الله كاشاني قيام كردند زمينه را فراهم كردند مصدق را بگرداندند. مصدق بجاي اينكه در جهت خدمت به اسلام، مسلمانان و خدمت به مرجعيت قدم بردارد اختلافاتش را با آيت الله كاشاني بيشتر كرد بعدش هم كه ديگر كودتا شد و زاهدي از دل قيام رهبري آيت الله كاشاني به همراهي مصدق مي بيينيد كه يك طاغوتي در آمد كه اين همه ظلم وستم به مردم روا داشت.
دو انفجار تروریستی در شهر زاهدان
ديشب دو انفجار تروريستي را شما از تلويزيون و راديو شنيديد در شهر زاهدان ساعت 20/9 وقتی که مردم نماز و دعای کمیل می خواندند به عشق امام حسین(ع) ، حضرت ابوالفضل(ع) در مسجد حضور پیدا کرده بودند این جنایتکاران وهابیت که دستش در دست شیطان و استکبار جهانی است وهابیت. امروز خدمتگزاران شیطان واقعا هستند به اسم دین بیشترین خدمت را به یهود دارند می کنند، بیشترین خدمت را به استکبار جهانی دارند انجام می دهند، دشمن اهل بیت(ع) هستند.
وهابیت چهار خصلت دارد:
1- امامت امیرالمومنین(ع) را منکر هستند.
2- می گوید قیام سیدالشهدا(ع) بر حق نیست و باطل است.
3- توسل هم می گوید غلط است نباید باشد.
4- مهدویتی هم در کار نیست. یعنی همش بحث راجع به امامت و زمینه ساز رهبری ظلم را در واقع اینها را پایه ریزی می کنند، رهبری شیطان را اینها در واقع پایه ریزی می کنند. خوب اینها در این انفجار اول سه چهار نفر بیشتر شهید نشده بودند همین که مردم جمع شدند بمب دوم را منفجر کردند. اخبار را صبح که من می گرفتم بیست و دو نفر شهید و صد و شصت نفر هم مجروح شدند. خدا لعنت کند کسانی که اینگونه از نظام جمهوری اسلامی انتقام می کشند. مردم بی دفاع را، اگر واقعا مرد هستند با جوانان ما در میدان نبرد کنند اسلحه به دست بگیرند مثل مرد نه اینکه امت بی دفاع ، زن و بچه و کودکی که رفتند در مسجد بنشینند با خدا مناجات کنند اینها را مورد حمله قرار دهند و بمب منفجر کنند و آنها را تکه و پاره کنند و داغی سنگین بر دل ملت ایران بگذارند. از آن طرف هم دل استکبار را شاد کنند. خدا این روسیاهان را لعنت کند. البته اینها فکر می کنند با اینها نظام جمهوری اسلامی آسیب می بیند. نظام جمهوری اسلامی خیلی مستحکم است استکبار جهانی را به عقب نشینی وادار کرده است. از ترسشان شما ببینید چه می کنند؟ حالا اینها که عددی نیستند اینها در واقع پادوی استکبار، وهابیت هستند و جنایت می کنند تا به اهداف شیطانی خودشان در واقع برسند.
صرفه جویی در آب یک امر واجب
نکته دیگر برادران تابستان فصل گرما است ما باید مراقب باشیم در آب صرفه جویی کنیم الان مخزنهای آب ما واقعا خالی شده است یعنی هر مقدار که از چاه دارند آب می کشند و شهرستان را باید تامین کنند. شهرستان بافت و رابر ، رابریها که دادشان درآمده است خوب آب هم چه بسا شرب در خود شهر مجبورند قطع بکنند. در بعضی از خانه ها می بینید که این شیرهای آب دارد چکه می کند اینها را اگر درست بکنید همینها خیلی آب مصرف می کنند اگر مراقب و مواظب باشیم اسراف نکنیم همه از این نعمت آب واقعا می توانیم استفاده کنیم. همینطور شهرداری هم اکثر پارکهایش جدا است ولی بعضی از پارکهایش ممکن است کم و بیش از آب شرب هم باشد. از شهردار محترم تقاضا می کنم البته اگر راهی داشته باشد چون اینها صرف هزینه، لوله ، اعتبار می خواهد چون این همچین چیزی نیست که حالا ما در خطبه نماز بگوییم و فردا توقع کنیم این عملی بشود ولی در این جهت حرکت کنند با توجه به اینکه آنها لوله آبی خودشان را جدا کردند. درختهایشان را با تانکر آب می دهند تا آنجایی که راه دارد همه با هم کمک کنیم از آب شرب فقط در حد شرب استفاده کنیم و مخصوصا خانمها در منزل مراقبت کنند اسراف نکنند حتی اسراف در وضو هم خوب نیست. اسراف آب در غسل حرام است. خوب دیگر در شستن ظرف و لباس و باغچه آب دادن به اندازه ای که واقعا ضرورت است استفاده کنیم تا بتوانیم این فصل را پشت سر بگذاریم. همینطور در مصرف انرژی و برق هم آن هم باید ما بیش از اندازه مراقبت کنیم.
اهمیت تشکیل شورای نگهبان و حفظ این شورا
نکته دوم در این هفته سالروز تشکیل شورای نگهبان را داریم. در واقع ببینید برادران و خواهران در تمام دنیا وقتی که قانون اساسی را می نویسند یک نهادی و مرکزی را می گذارند که از این قانون اساسی شان حفاظت کند. هر کشوری این را دارد محال است کشوری قانون اساسی داشته باشد ولی نهادی که حافظ قانون اساسی باشد وجود نداشته باشد، جمهوری اسلامی هم هکذا برای حفظ قانون اساسی، جمهوریت نظام، جمهوری یعنی مردمی، یعنی نباید یک کسی در حکومت رخنه کند دوباره یک رضاخانی سبز شود، یک محمد رضا خان لعنتة الله علیه بر گرده مردم سوار شود شورای نگهبان برای حفظ جمهوریت نظام است، شورای نگهبان برای این درست شده است که در مجلس خدای نکرده قانونی بر خلاف حکم قرآن تصویب نشود اگر هم تصویب شد آنها حکم را بر خلاف قرآن و قانون اساسی چه کار کنند؟ آن را حذفش کنند. انتخابات نظارتش بر عهده شورای نگهبان است. برای چه؟ برای اینکه مبادا یک آدم ناجوری در ارکان نظام نفوذ کند، شما ببینید ما چه هزینه سنگینی برای بنی صدر پرداخت کردیم؟ چقدر شهید دادیم؟ تا او را از نظام حذفش کردیم. خوب از کجا معلوم دوباره یک آدم ناجور دیگر هم وارد نظام نشود؟ چه کسی باید حفظش کند؟ چه کسی باید مراقب باشد؟ چه کسی باید چشمش بیدار باشد؟ شورای نگهبان، صلاحیت کاندیداها را باید این فقها تعیین کنند. بالاخره باید نظارتی باشد همه دنیا این کارها را می کنند مخصوصا ما که به اسم اسلام، قرآن، ما که این همه خون دادیم، می خواهیم این دستاورد جانبازان، شهدا حفظ شود. خوب باید شورای نگهبان را حفظش می کنیم.
فرمایش امام بزرگوار راجع به شورای نگهبان
امام بزرگوار ما می فرمودند: اهانت به شورای نگهبان، تضعیف شورای نگهبان ممنوع است و توهین به فقهای شورای نگهبان خطرناک برای کشور است. اینها حرفهای حضرت امام (ره) است. امام در جمع خانوادهای شهدا، مجروحان و جانبازان مثل چنین روزی فرمودند: اگر شما اگر ملت ما این طایفه شورای نگهبان را حفظ نکنید بدانید که سرنوشت شما سرنوشت زمان مشروطه خواهد شد. زمان مشروطه چه طور شد؟ فقها را از دل مشروطه بیرون کردند، از دل مشروطه ای که مردم قیام کرده بودند یک ظالم مستبد سر در آورد اینجور می شود اگر مراقبت و محافظت نباشد اگر خدای نکرده شورای نگهبان نباشد، اگر نظارت شورای نگهبان نباشد بیگانه در حاکمیت نفوذ می کند بیگانه هم که نفوذ پیدا کرد نتیجه اش چه می شود؟ همه زحمات ملت، امام، پیغمبران و همه زحمات هدر می رود. جمهوری اسلامی سرنگون می شود. امام یک جایی دارد که اگر جمهوری اسلامی سرنگون شد اتفاق افتاد اسلام دیگر نمی تواند سربلند کند. خوب این هم در باب شورای نگهبان، نقشی که شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی دارد و درسهایی که ما از شورای نگهبان که در مشروطه شد و فقها را بیرون کردند ما باید درس بگیریم .
روز پاسدار و نقش سپاه
نکته بعدی روز پاسدار است. نقش سپاه نقش برجسته ای است. امروز آمدند روز سیدالشهدا(ع) روز ولادت آقا را روز پاسدار گذاشته اند چرا؟ چون جانفشانی کنند، حافظ باشند از شهادت پاسداران نترسند، کشور را حفظ کنند. امروز سپاه امتیازش پایبند به ارزشهای دینی، احکام اسلام و ارزشهای دینی است. سپاه مردمی است از جنس خود مردم است. همین بچه های شما رفتند در سپاه ثبت نام کردند و پاسدار نظام شدند، ولایی است و در واقع شهادت طلبی است. حفظ انقلاب ، حفظ ارزشها سپاه واقعا نقش برجسته ای دارد یعنی همه نیروهای مسلح خدمت کردندو مخصوصا سپاه ساداران، این ولادت باسعادت را، مخصوصا به سپاه پاسداران و بسیجیان تبریک عرض می کنیم. از سپاه شهرستان بافت هم باید تشکر بکنیم که همکاری خوبی بین نهاد نمازجمعه و سپاه الحمدالله وحدت و همدلی است.
حفظ وحدت در بین مردم و مسئولان
مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) دو سخنرانی بسیار مهم داشتند نکات کلیدی فرمودند در این سخنرانیها اگر بخواهیم اهداف اسلام، قرآن و نظام جمهوری اسلامی پیاده شود هم در داخل و خارج از کشور چند نکته آقا بیان کردند. نکته اول وحدت است. در داخل اگر ما بخواهیم اهداف نظام حفظ شود وحدت است. وحدت بین مسئولان، وحدت بین مردم بارها شما در صحبتهای اخیر مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) مهمترین شاه بیتشان وحدت و همدلی است. خوب این حرف واقعا اساسی و درستی است. عدالت طلبی، اسلامی کردن علوم دانشگاه، پرهیز از سیاه نمایی و ناامید کردند مردم، استفاده از فرصت، امروز دولتمردان ما از لحظه لحظه وقتشان برای پیشرفت باید استفاده کنند. فضای شهرستان الحمدلله فضایی می بینید انتخاباتی دیگر نیست فضا فضای کاری است همه مدیران دارند می دوند تا وظایفی که بر دوششان هست آنها را انجام دهند البته ما باز هم به وحدت و همدلی بیشتر نیاز داریم. عده ای البته خناثی می کنند، دورنگی می کنند می خواهند اختلاف دوباره بیندازند نخواهند توانست امروز مردم شهرستان بافت به نعمت وحدت و همدلی در پشت سر مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) ایمان دارند. دیگر از جناح بازی و خط بازی خسته شده اند. نتیجه آن را سالها با تمام وجود دارند لمس می کنند عقب ماندگی شهرستانشان را، چرا باید شهرستانی که با این همه امکانات خدادادی از جهت استعداد، طبیعت، معدن و از جهت هر چه شما نگاه کنید ، این همه استعداد درخشان خدادادی و این همه عقب ماندگی چرا اختلاف؟ حالا من نمی خواهم کسی را مقصر کنم. چه کسی مقصر است؟ اختلاف هر کی می خواهد باشد، اختلاف هر که می خواهد داشته باشد به ضرر اسلام، دین، وحدت،برادری و صله رحم است. پیشرفت ما در گرو وحدت است در گرو دین است که ما همه با هم بخواهیم برای شهرستانمان قدم بر داریم این یک واقعیت است این یک راهبرد اساسی است که مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) انتخاب کردند ما هم مراقب هستیم نمی گذاریم. اگر آینده هم یک کسانی بخواهند وحدت بین مردم را با شیادی و دروغ پردازی به هم بریزند در همین خطبه های نمازجمعه دستشان را رو می کنیم تا مردم می شناسند و بیشتر بشناسند. تا کی دیگر اختلاف همه اش توی سر هم بزنیم همه اش اختلاف داشته باشیم پس کی می خواهیم پیشرفت کنیم. سی و یک سال از انقلاب دارد می گذرد این همه عقب ماندگی ها را چه کسی باید جبران کند؟ چه جوری باید جبران کنیم؟ با یک دست نمی شود که همه باید با هم باشند افکار دست به دست هم بدهند.
بیدار اسلامی در بین مسلمانان
نکته دوم در بعد خارجی آقا باز می فرمایند: بیداری اسلامی هر چه مسلمانان بیدار باشند اسلام بیشتر پیشرفت می کند. و بیداری اسلامی هم منشأش جمهوری اسلامی، منشاء بیداری اسلامی هم رهبری است. این قلب تپنده حرکت بیداری جهان اسلام را این بزرگوار بر دوش دارد . در هر سخنرانی اش صد سال کشور و انقلاب را به سمت ظهور حضرت صاحب الامر(عج) پیش می برد. حفظ وحدت بین مسلمانان
باز در بعد خارجی وحدت بین مسلمانان، اگر اختلاف شد باز هم دشمن برد می کند. ایستادگی در برابر نظام سلطه و استکبار، شناخت دشمن، عدالت طلبی، آقا فرمودند: ما می دانیم این دشمنی ها ناکام خواهد شد. واقعا هم همین است. خون شهدا هدر نخواهد رفت. خدا اراده کرده است ملت ایران زمینه ساز ظهور حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان(عج) بشود. جهان به سمت تشیع و اسلام ناب می رود. آینده گان سر سفره شما، زحمات جانبازان و خانواده شهدا خواهند نشست این حتمی است. ما می دانیم که این دشمنی ها ناکام خواهد شد. همچنان که تا امروز ناکام بوده است سی و یک سال است که علیه جمهوری اسلامی تلاش می کنند، سی و یک سال است به فضل پروردگار جمهوری اسلامی روز به روز ریشه دارتر و قویتر شده است. این بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) است.
تحویل اظهارنامه مالیاتی
اظهار نامه مالیاتی را هم خیلی وقتی دیگر نداریم کسانی که باید بدهند هر چه زودتر اظهارنامه مالیاتی شان را تنظیم کنند که از خدماتش همه بهره ببرند.
والسلام علیکم و رحمة الله
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.