سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

معجزات و کرامات مرقد امام حسین(علیه السلام)

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه نمازجمعه11/4/89 به امامت حجت الاسلام و المسلمین
حاج آقای ابراهیمی
http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

خطبه اول
همانطور که در خطبه های گذشته بحث زیارت عتبات را مطرح کردیم در این خطبه بحث را ادامه می دهیم. هم به جاهائی که زائران عزیز کربلا حضور پیدا می کنند عرض می کنم. بعضی از جاهائی که زائران در کربلا زیارت می کنند باقی مانده است و در این خطبه خدمت شما خوبان، عزیزان و بزرگواران عرضه می دارم. اولا پیغمبرخدا حضرت محمد(ص) می فرمایند:«من زارنی اوزار احداً من ذریتی زرته یوم القیامه» کسی که مرا زیارت کند یا یکی از ذریه و فرزندان مرا زیارت کند روز قیامت من پیغمبر به زیارتش می روم. پاداش زیارت امامان معصوم(ع)، زیارت پیغمبرخدا(ص) در روز قیامت است.«فانقذته من اهوالها» و من او را نجات می دهم از سختی های روز قیامت، از هول و ترس و از خوفی که در روز قیامت برای زائران اهل بیت(ع) ایجاد می شود. من از سختیها آنها را نجات می دهم.
خوب این یک روایت بسیار ارزشمند است. از روزی که امام سجاد(ع) بدن پاره پاره پدر بزرگوار خود را دفن کردند و نوشتند «هذا قبر الحسین(ع)» و همینطور از زمانیکه بدن عموی خود حضرت ابوالفضل العباس(ع) را در کنار نهر علقمه و در همان مکانی که به شهادت رسیدند دفن کردند، حرمها تحول زیادی پیدا کرده است. روز اول که حرم و ساختمان نداشت از سال 61 به بعد ساختمان سازی مقداری شروع شد.

معجزات و کرامات مرقد امام حسین(علیه السلام)
اول کسی که بنایی را بر قبر امام حسین(ع) بنا کرد مختار بود. از همان سال61، معجزات از قبر آقا امام حسین(ع) شروع شد. در یک کتابی به نام نوادر علی ابن اثبات، ایشان از اصحاب امام صادق(ع) است. در کتابشان که به عنوان یک اصل معرفی شده است می نویسند زنان بسیاری به زیارت سیدالشهدا(ع) رفتند. حتی آمار می دهد که در همان سال اول شهادت صدهزار زن عقیم و نازا به زیارت امام حسین(ع) رفتندکه خدا توفیق بچه دار شدن را به آنها کرامت کرده است. از همان زمان این مرقد شریف معجزات و نور افشانی داشته است تا به امروز که زائران به مرقد پاک مطهر امام حسین(ع) و ائمه معصومین(ع) و همینطور مرقد پاک ابوالفضل العباس(ع) می روند.
ما در باب زیارت امام حسین(ع) و اماکن زیارتی در حرم، آن هفته خدمت شما عرض کردیم.
این هفته به فاصله سیصد متر تا سیصد و پنجاه متر از حرم سیدالشهدا(ع)، حرم باصفا دلکش و جذاب قمربنی هاشم ابوالفضل العباس(ع) است حتی زائران وقتی که با اتوبوس وارد کربلا می شوند اولین گنبد و گلدسته هایی که از دور چشمان آنها را دلنوازی می کند و زیارت می کنند و راننده اتوبوس اعلام می کند، حرم آقا ابوالفضل العباس(ع) است که گنبد زیبا با دو گلدسته بلند زائران مشاهده می کنند. صحنهای حرم ابوالفضل(ع) پایین تر است همانطور که صحن امام حسین(ع) پله می خورد و می آید پایین ، صحن آقا ابوالفضل العباس(ع) هم پایین تر است صحنهای حرم آقا ابوالفضل(ع) نه درب دارد. ابوالفضل العباس(ع) سال 26 هجری و چهارم شعبان متولد شدند و سال 61 هم به شهادت رسیدند و سنشان34 سال و 5 ماه و 6 روز است همسر بزرگوارشان فرزند عبدالله بن عباس به نام لبابه است. از جهت علم و دانش امیرالمومنین(ع) می فرمایند: «ان ولدی العباس ذاق العلم ذقاً» همانطورکه کودک شیر مادر را می خورد و رشد می کنند.

شجاعت حضرت ابوالفضل (ع)
عباس همانطور از علم، وجودش پر شده است. از جهت شجاعت آقا ابوالفضل العباس(ع) بی نظیر است. در سن دوازده، سیزده سالگی حضرت در رکاب امیرالمومنین(ع) در جنگ صفین حضور داشت. یک نوجوان که نقابی به صورت زد تا شناخته نشود و مقابل لشکر معاویه آمد و فریاد زد کسی جرأت نمی کرد تا به مبارزه برود. معاویه دستور داد به ابوالشعثا که هفت پسر دلاور داشت گفت پسران دلاور خودت را به جنگ این نوجوانی که نقاب دارد بفرست هر کدام می آمدند با یک ضربت ابوالفضل(ع) دو نیم می شدند. هفت پسر به دست حضرت عباس(ع) کشته شدند پدر خشمگین با فریاد که خودش بسیار پهلوان بود و نوشته اند در مقابل هزار مرد جنگی همآوردی می کرده است و به جنگ این نوجوان آمد و او هم به درک واصل شد و دو نیم شد و نقاب را ابوالفضل از چهره کنار زد و پیش پدر آمد سلام کرد گزارش کار را داد. آقا امیرالمومنین(ع) به یاد کربلا و بازوان ابوالفضل شروع کردند به گریه کردن زائران مشتاق دلداده عباس لذت می برند و می گویند ما کجا و زیارت آقا ابوالفضل(ع) کجا؟ خدا انشاءالله قسمت و روزی همه آرزومندان و شما شیعیان و علاقه مندان بگرداند.
زیر گنبد که ضریح مقدس حضرت ابوالفضل(ع) قرار دارد بدن و جسم مطهر آقا ابوالفضل(ع) در سرداب پایینتر است یعنی از خود حرم یک درب باز می شود چندین پله می خورد و پایین می رود این را من در فیلم دیدم آن وقتی که آیت الله خزعلی اولین زائری که به زیارت ابوالفضل(ع) و زیارت امام حسین(ع) رفته بود فیلمبرداری کرده بودند از همان پله وارد شدند و امروزه آب دور بدن مطهر قمربنی هاشم(ع) را گرفته است یعنی در آن سرداب و زیرزمین آب راکد است بدون اینکه یک بو و رنگی داشته باشد آب حتی راهرو سرداب را که قبر اصلی ابوالفضل العباس(ع) در آن قرار دارد را در برگرفته است و زائران را به آنجا راه نمی دهند مگر شخصیتهای خیلی برجسته که درب سرداب را بر ایشان باز می کنند و پایین بروند و آنجا را زیارت کنند.

زیارت مقام دستهای بریده حضرت ابوالفضل العباس(ع)
از جمله جاهایی که زائران آقا ابوالفضل(ع) زیارت می کنند مقام دستهای بریده ابوالفضل(ع) است وقتی که آقا حرکت کردند و اجازه میدان گرفتند و امام حسین(ع) اجازه ندادند فرمودند برای بچه های تشنه آب بیاور. حضرت حرکت کردند کنار نهر علقمه، آب را برداشتند راه را عوض کردند فاصله شان با خیمه گاه یک مقدار طولانی تر شد ولی چون درخت خرما و نخل بود حضرت گفتند شاید از میان نخلستان دشمن کمتر آسیب برساند، نتوانند تیرباران کنند و بتوانند آب را به خیمه گاه برسانند.350 متر که آمده بودند دشمن کمین کرد و دست راست ابوالفضل(ع) را قطع کرد و الان یک مقام و جایگاهی ساخته شده است که نوشته اند «هذا مقام کف العباس» و مقام دست راست آقا ابوالفضل(ع) است، حدود صد متر راه که باز دوباره آمدند دست چپ را قطع کردند و در حالی که از بازوان حضرت خون می آید دیگر در آن نقطه ای رسیدند که با همان حال هم حرکت کردند که الان محل قبر مطهرشان است در آن نقطه آقا به شهادت رسیدند و حرم مطهر مساحتش تقریبا 4370 متر است. صحنها هم جدا حدود 9300 متر من یادداشت کردم.عاشقان می روند حاجت می گیرند و کرامات زیادی آقا ابوالفضل(ع) دارد.

کرامات آقا ابوالفضل العباس(ع)
یکی از روحانیون می گوید سالها عزاداری و روضه خوانی می کردم تا اینکه به سرطان حنجره مبتلا شدم. محرم شد و من نمی توانستم برای سخنرانی بروم مسجد و محراب و منبرم را کنار گذاشتم ولی روز اول محرم خیلی دلم گرفته بود که نمی توانم عزاداری و روضه خوانی کنم. کتاب کرامات العباس را در باب زندگی ابوالفضل(ع) از ابن مقرر شروع کردم به مطالعه کردن دیدم نوشته که هر کس متوسل به مادر قمر بنی هاشم آقا ابوالفضل، ام البنین(ع) بشود و روز شنبه اش به نیابت از حضرت و به نیت حضرت روزه بگیرد حاجت روا می شود متوسل شدم گفتم یا ام البنین(ع) شما را قسم به جان فرزند رشیدت عباس می دهم من سالها منبر می رفتم من را شفا بده. می گوید ناخودآگاه وقت اذان شد مثل اینکه الهام شد حرکت کنم و به مسجد بیایم وقتی آمدم مسجد مردم وقتی مرا به این حال بیماری دیده بودند که نمی توانم دیگر صحبت کنم شروع به گریه کردن کردند و دلشان به حال من سوخت بالاخره بعد از نماز یک قوه ای در من پیدا شد که من بالای منبر بروم و رفتم یک ساعت و نیم صحبت کردم و بعد هم احساس کردم که درد به طور کلی از من زائل شد.انشاءالله خدا قسمت کند همه بتوانند به زیارت بروند.

زیارت تل زینبیه
از جمله جاهایی که زائران می روند و زیارت می کنند و به یاد حضرت زینب(س) ساخته شده است تل زینبیه است. تل، تپه فارسی خودمان است. نقطه ای است که ظاهرا بلندتر است یعنی از کف صحن امام حسین(ع) تا آن نقطه تل زینبیه همین امروز حدود 5 متر بالاتر است. از کف خیابان حدود 3 متر بالاتر است، شاید مکانی هم باشد خود امام حسین(ع) هم وقتی که مقداری جنگ می کردند می آمدند وبالای این بلندی می ایستادند می فرمودند: «لاحول ولاقوة الا بالله» یعنی زینب هنوز حسین جان در بدن دارد، سکینه هنوز بابات زنده است اعلام حیات می کردند و نقطه ای است که برای لحظات آخر دیدار حضرت زینب(س) با امام حسین(ع)،حدود سی و پنج متر فاصله تا گودی قتلگاه دارد وقتی حضرت در این نقطه قرار گرفتند، حضرت صدا زدند، عمر سعد دارند حسین را می کشند تو نگاه می کنی عمر سعد بی اعتنایی کرد بلند صدا زد آیا مسلمانی نیست که جلو گیری بکند! عمرسعد دستور داد زودتر کار امام حسین(ع) را تمام بکنید که شاعر این لحظه را به شعر درآورده است:
او می نشست من می نشستم
او می برید من می بریدم
او از حسین سر، من از حسین دل
و به یاد استقامت و شجاعت حضرت زینب(س) این مکان صد متری با چند پله ساخته شده است و زائرین در این مکان به یاد حضرت زینب(س) می روند و در این مکان نماز می خوانند عبادت می کنند و حاجت روا می شوند.
******
استقامت در لغت صبر است و معنا زینب است
صبر باشد قطره ای ناچیز و دریا زینب است
در جهان آفرینش بهترین زن فاطمه است
بین زنها بهترین زن بعد از زهرا، زینب است
******

زیارت خیمه گاه امام حسین(ع)
از جمله جاهائی که باز زائرین زیارت می کنند خیمه گاه است یعنی اولین نقطه ای که سیدالشهدا(ع) روز دوم محرم توقف کرده است حضرت وقتی اسامی را سوال کردند و وقتی مشخص شد اینجا کربلا است حضرت دستور دادند همینجا خیمه ها را برپا می کنیم امروز یاد خیمه های اباعبدالله الحسین(ع) به طور با شکوه برده می شود. حدود سیصد، چهارصد متر با حرم سیدالشهدا(ع) بیشتر، خیمه گاه فاصله ندارد اینجا را با شکوه بازسازی کردند من برای اینکه آشنا بشوید در داخل این خیمه گاه چه جوری ساختمان سازی شده است برای شما توضیح می دهم وقتی می خواهیم وارد بشویم این اولین جا که وارد می شویم محل خیمه ابوالفضل(ع) بوده است و خیلی با شکوه ساخته شده است یعنی وقتی که شما می خواهید وارد بشوید باید از خیمه آقا ابوالفضل(ع) رد بشوید از این ساختمان با گنبد زیبا که رد می شویم روبروی شما به یاد اسارت حضرت زینب(س) و به یاد کاروان کربلا شانرده کجاوه ساخته شده است یعنی 8 عدد اینطرف و 8 عدد هم آنطرف است. هودج و مهملی که امام حسین(ع) سوار این هودج بودند همینجور قوسی مانند دو طرف ساخته شده است از این که رد می شوید می روید و می رسید به محل خیمه آقا سیدالشهدا(ع) می رسید که اینجا محل خیمه امام حسین(ع) بوده است و خیلی هم زیبا ساخته شده است قشنگ و خیلی جانسوز است و محل عبادت امام حسین(ع) و محراب هم مشخص شده است و خیمه ای هم به نام خیمه امام سجاد(ع) است که در کنار همین خیمه سیدالشهدا(ع) خیمه امام سجاد(ع)، خیمه همسران و دختران امیرالمومنین(ع) مثل حضرت زینب(س) دور تا دور خیمه امام حسین(ع) بوده است یعنی دور خیمه سیدالشهدا(ع) خیمه اهل بیت بوده است و خیمه اصحاب، امروز که ساخته شده است اطراف خیمه اهل بیت خیمه اصحاب بوده است و همینطور گفته شده خیمه حضرت قاسم(ع) در این محل خیمه گاه است زائرین می روند و زیارت می کنند و واقعا لذت می برند از جمله جاهای زیارتی محل شهادت حضرت علی اکبر(ع) و حضرت علی اصغر(ع) است که خیابانهای مقابل باب سلام حرم امام حسین(ع) است داخل کوچه ای مشخص شده است حالا بعضی ها زائران را می برند و بعضی ها نمی برند. گفته شده است که محل شهادت علی اکبر(ع) در این نقطه بوده و همینطور شهادت علی اصغر(ع) هم همینگونه بوده است.
مقام امام زمان (عج)
از جمله جاها مقام امام زمان(عج) است که آقا در کنار نهر که به نهر علقمه مشهور است ولی در واقع این نهر حسینیه است و جای نهر علقمه امروز مشخص نیست و مقام امام زمان(عج) گنبد بسیار زیبا با کاشی های آبی دارد. زائران که می روند نماز امام زمان(عج) و دعای فرج را می خوانند و متوسل به امام زمان(عج) می شوند. ظاهرا آخرین نایب امام زمان(عج) در این نقطه خدمت امام زمان(عج) رسیدند و حضرت فرمودند که عمر تو رو به پایان است و بعد از خود کسی را به عنوان جانشین معرفی نکن از این به بعد فقها نایبان عالم من هستند و بعد از او هم یک مقدار با فاصله مقام امام صادق(ع) ساخته شده است. زمینهایی است به نام زمینهای جعفریات و مقام امام صادق(ع) است وقتی که به زیارت امام حسین(ع) آمدند چون دشمن نمی گذاشت که آقا از نزدیک بروند و زیارت کنند آن زمان نهر علقمه در همان نقطه بوده است غسل کردند و حضرت سیدالشهدا(ع) را زیارت کردند این بعضی از جاها و اماکن زیارتی در کربلا بود.
دیگر بعد از چند روز زائر که مهمان سیدالشهدا(ع) است باید قلبش را بگذارد و برود

******
به درد و غم و ابتلا می روم
دریغا که از کربلا می روم
اگر چه جدا گشتم زکوی یار
دل و جان من مانده در این دیار
خداحافظ خاک پاک حسین
انیس تن چاک چاک حسین
******

خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»
در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را به تقوای الهی دعوت می کنم بهترین زاد و توشه، خداباوری ، خدا ترسی و گناه نکردن است انشاءالله که همه ما پرونده نورانی و پر از محبت ، عشق به اهل بیت(ع) و خدمت صادقانه به بندگان خدا داشته باشیم.
در خطبه دوم مناسبتها و مطالبی که مورد نظر است خدمت شما بزرگواران و نمازگزاران روز جمعه عرضه می دارم. اولین نکته از جناب آقای تربتی مدیر عامل شهرکهای صنعتی استان که بین دو نماز در خدمت شان هستیم تشکر و قدردانی می کنم، انشاءالله زمینه ای بشود که شهرک صنعتی شهرستان بافت هم از این خمودی و سردی بیرون بیاید و زمينه اشتغال براي جوانان عزيز را فراهم كند و ايشان هم كمك كنند.
تشکر از معتکفین
از همه معتفكين تشكر و قدرداني مي كنيم مخصوصا امسال نوجوانها و جوانها حضور خيلي چشمگيري در مراسم اعتكاف داشتند از همه دست اندركاران و همه عزيزاني كه خدمت كردند از سازمان تبليغات هيات امناي مسجد جامع و امام محمد باقر(ع) و عزيزاني كه طبخ غذا را به عهده داشتند پشت صحنه بودند و خيلي خدمت مي كردند تا معتكفين بتوانند اعمال را انجام دهند صميمانه تشكر و قدرداني مي كنم. انشاءالله بنا داريم ايام ماه مبارك رمضان هم اعتكاف را برگزار كنيم همانطور كه پيغمبرخدا (ص) در ماه مبارك در دهه سوم اعتكاف مي كردند انشاءالله بخواست خدا اين سنت حسنه اعتكاف در ماه مبارك را در خدمت شما هستيم انشاءالله برنامه ريزي مي شود سه روز 21 و 22و 23 كه دو شبش احياء باشد و سه روز انشاءالله ايام اعتكاف را بتوانيم برگزار كنيم مناسبتها را عرض مي كنم.

شهادت موسی بن جعفر(ع)
اولين مناسبت اين هفته شهادت آقا موسي بن جعفر (ع) را داريم روز پنجشنبه سالروز شهادت است تسليت عرض مي كنم به حضرت صاحب الامر (عج) و به همه شما علاقه مندان و ارادتمندان آقا موسي بن جعفر (ع) انشاءالله كه مجالس عزاداري با شكوه براي اين امام مظلوم برگزار شود. تقاضا مي كنم روحانيون و سروران عزيزم، هيات امنا و جوانان براي آقا موسي بن جعفر(ع) در مساجد عزا برپا كنند حتي همشهريان عزيز روضه هاي خانگي را رونق بدهند و سالروز شهادت امام موسي بن جعفر(ع) را دريك روضه خانگي در منزل برگزار كنند.

شهادت چهارمین شهید محراب آیت الله صدوقی(ره)
شهادت آيت الله صدوقي چهارمين شهيد محراب را باز در همين هفته داريم كه از ياران حضرت امام (ره) بود بازوي حضرت امام (ره) و خدمتگذار مردم بود ولي منافقين كوردل در سال 61 اين بزرگوار را به شهادت رساندند. خدا استكبار و منافقين را لعنت كند.

سرنگونی هواپیمایی مسافربری ایرباس
مناسبت بعدي را باز در همين هفته سرنگوني هواپيماي مسافربري اير باس را داريم با دويست و نود و هشت مسافر كه آمريكاي مستكبر دستور داد اين هواپيما را زدند و 298 مسافر را به شهادت رساندند و فرمانده ناو آمريكايي كه اين جنايت را انجام داد تشويقش هم كردند.
بزرگداشت علامه امینی(ره)
بزرگداشت علامه اميني را باز در همين هفته داريم خدا اين عاشق اميرالمومنين(ع) را رحمت كند الغدير خيلي به تشيع خدمت كرده است.
روز قلم را داريم و روز ماليات را داريم.
همينطور 24 ماه رجب فتح قلعه خيبر بدست گره گشای آقا اميرالمومنين(ع) را داريم.
خوب اين مجموعه مناسبتهايي كه در اين هفته داشتيم اما بعضي را بايد تحليلش را هم داشته باشيم چرا آمريكاي مستكبر و منافقين اين همه جنايت مي كنند هفته اي نمي شود كه ما سالروز يك شهادتي نداشته باشيم كه يا به دست منافقين و یا با عوامل استكبار به شهادت رسيدند.

علت دشمنی استکبار با ایران
چرا اينقدر با ما دشمني مي كنند چون دشمن اسلام هستند آنها دنبال سرنگوني نظام جمهوري اسلامي هستند دنبال اين هستند كه دوباره بر جمهوري اسلامي، بر ايران اسلامي تسلط پيدا كنند تسلط آنها بر ايران در واقع تسلط بر كل منابع مالي و انساني در خاورميانه است حضرت امام (ره)مي فرمايند: دشمنان قسم خورده، اشخاص را ترور مي كنند اين هم يكي از معجزات انقلاب اسلامي است ولي هيچ وقت نهضت ما را نمي توانند ترور كنند. شما در همين تيرماه نگاه كنيد چه جناياتي در طول اين ساليان، استكبار جهاني و منافقين عليه نظام جمهوري اسلامي كه انجام نداده اند چند روز قبل مناسبت سالروز ترور نا فرجام مقام معظم رهبري بود. بعد از او هفتم تير شهيد بهشتي و هفتاد و دو نفر از ياران ايشان را به شهادت رساندند امروز هم يعني دوازدهم همان تير شهادت آيت الله صدوقي است. ايشان را به شهادت رساندند

کودتای نوژه
نوزدهم تير ماه آمدند كودتاي نوژه را طراحي كردند با چه طراحي سنگيني كه از كودتاي 28 مرداد خيلي قويتر كه ابعادش براي ما هنوز روشن نشده است اين همه فانتوم اسلحه آماده كرده بودند كه اولين جايي كه بمباران كنند جماران است بعد مجلس بوده و بعد صدا و سيما بوده است شما ببينيد در خود تير سال 61 چه هجم سنگيني استكبار جهاني و منافقين عليه جمهوري اسلامي كه هر كدام مي توانست جمهوري اسلامي را صد بار از پاي در آورد ولي خدا نخواست و خدا خواست كه اين انقلاب ماندگار شود ، خدا خواست نظام جمهوري اسلامي زمينه ساز نجات مستضعفان و زمينه ساز ظهور امام زمان(عج) باشد و استكبار جهاني با اين همه جناياتي كه انجام داده است با اينهمه ترورهايي كه انجام داده است آمريكايي ها مدعي هستند كه حامي حقوق بشر هستيم ما مي خواهيم با تروريسم مبارزه كنيم هر كدام اينها را ما نگاه مي كنيم مي بينيم كه اينها اصلا تروريست پرورند، اصلا خودشان آدم كش در دنيا هستند فرانسوي ها كه ادعاي مهد تمدن مي كنند در واقع پناهگاه منافقين در فرانسه بوده پناهگاه اين تروريستهايي كه هر روز از چنگالشان در جمهوري اسلامي خون چكيده است اسرائيل كه اصلا خودش به ذات تروريست است، عامل فساد، عامل بدبختي را كه ما امروز در جهان مشاهده مي كنيم عامل اصليش واقعا آمريكاي مستكبر، اسرائيل ، انگليس ، فرانسه است. امروز هم همينطور، در اين دوران هم همينطور در اين دوران هم قبل از انتخابات شما نگاه كنيد سران فتنه را مي بينيد چه طراحي دشمنان ما كردند براي نابودي نظام جمهوري اسلامي چه هجمه هاي سنگيني كه يكي از اينها دركشوري اتفاق افتاده بود آن كشور را زود زير و رو كرده است ولي مي بينيد كه جمهوري اسلامي به لطف امام زمان(عج) علیرغم اين همه جنايات، سرا پا ايستاده و شكست خورده نيست اين جمله را از وصيت نامه حضرت امام (ره) عرض كنم آنهايي كه چوپ لاي چرخ اسلام و كشور و دولت مي گذارند مشكلاتي را براي نظام درست مي كنند امام در وصيت نامه شان تذكر مي دهند، مي گويد آقايان خداي ناكرده اگر جمهوري اسلامي شكست بخورد حكومتي دلخواه امام زمان(عج) روي كار نمي آيد حكومتي دلخواه شما آقايان روي كار نمي آيد حكومتي روي كار مي آيد كه وابسته به آن قدرت باشد، ديگر اسلام براي هميشه شكست مي خورد و ديگر نامي از اسلام نمي ماند.

عامل پابرجایی نظام اسلامی
مقام معظم رهبري(دام ظله العالی) مرتب مي گويد بصيرت بصيرت بصيرت و آگاهي را فرمايش مي كنند روي كدام جهت است ؟ وحدت وهمدلي را سفارش مي كنند كه نظام جمهوري اسلامي حفظ شود البته حفظ مي شود اين ترورها اشخاص را توانسته است اين جنايات عليه بزرگان ما، شخص را، مسير نظام جمهوري اسلامي روز به روز مستحكم تر شده است به لطف امام زمان(عج) و به دعاي حضرت بقيه الله الاعظم(عج) و با رهبري جانشين حضرت بقيه الله(عج) با تبعيت و هوشياري و بصيرت امت حزب الله تمام توطئه ها يكي پس از ديگري با شكست آنهم با شكست مفتضحانه مواجه شده است و از اين به بعد هم همينگونه خواهد بود در هفته اي كه پشت سر گذاشتيم تحولات بسيار بزرگي، تحولات ديپلماتيكي جمهوري اسلامي داشت يك زماني در مقابل آمريكايي مستكبر بعضي از دولتها مرحله به مرحله عقب نشيني كردند ولي امروز ما بايد از رئيس جمهور محترم تشكر كنيم كه با مواضع شجاعانه عزتمندانه و با مواضعي كه مايه سر افرازي ملت ايران است مي گويند ما امروز براي شما پيش شرط تعيين مي كنيم امروز نوبت ايران است كه براي شما براي مذاكره شرط تعيين كند و اولا مرداد ماه با شما مذاكره نمي كنيم تا شما ادب شويد و بفهميد چگونه با ملت ايران برخورد كنيد شرط مي گذارند اين واقعا عزت است ، يك جايي مي بينيد عقب نشيني و عقب نشيني در مقابل آنهم جلو مي آيد يكدفعه مي بينيد يك رئيس جمهوري مثل رهبر عزيز و بزرگوار عزتمندانه سرافرازانه همانگونه كه ملت ايران از آمريكا نمي ترسند آن شجاعت ملت ايران را نمود عيني ديده است و اعلام مي كند و ايستادگي مي كند و امروز مرحله به مرحله مي بينيم در بحث هسته اي دشمن دارد عقب نشيني مي كند و امروز شرط گذاشتند اولين شرط اعلام كردند كه شما كه مي خواهيد با ما مذاكره كنيد اول نظر بدهيد در باب بمبهاي هسته اي اسرائيل چه نظري شما داريد؟ شما كه مي خواهيد بگوييد ايران مي خواهد بمب هسته اي بسازد هنوز ما نساختيم ولي رژيم صهيونيستي هم بمب هسته اي ساخته است و جهان را تهديد مي كند شما چه نظري داريد؟ شرط دوم نسبت به NPT (معاهده منع توليد و گسترش سلاح هسته اي شما چه موضعي داريد؟ چون در همانجا در NPT يكي از بندهايش آمده است كه كشورهايي كه از بمب هسته اي) برخوردار هستند بايد خلع سلاح شوند، شما نسبت به معاهده اي كه بين المللي است و جهاني است شما چه موضعي داريد؟ اين را براي ما روشن كنيد بعد شرط سوم براي ما مشخص كنيد شما براي چه مي خواهيد با ما گفتگو كنيد؟ هدفتان از گفتگو چيست؟
شرط چهارم اين است كه اولا از كجا معلوم، شما آقاي اين دنيا هستيد فقط ما بايد با شما مذاكره كنيم كشورهاي مستقل صاحب نفوذ آنها هم هستند آنها هم بايد در تيم مذاكره آنها هم بايد حضور داشته باشند خوب از اين مواضع عزتمندانه تشكر مي كنيم.

سخنان مهم مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) درباره به وحدت و همدلی
در اين دو هفته مقام معظم رهبري(دام ظله العالی) صحبتها، مطالب و ارشادات بسيار مهمي داشتند كه بايد بخشي از آن را در خدمت شما عزيزان و نماز گزاران عرض بكنم. يكي از مواضعي كه مقام معظم رهبري(دام ظله العالی) مطالبي بيان كردند در بحث بصيرت و آگاهي يكي هم در باب اتحاد و انسجام است هر دو مطلب مطالب كليدي مقام هست كه بايد دهها بار گفته شود من متن صحبت مقام معظم رهبري(دام ظله العالی) را انتخاب كردم عرض مي كنم. آقا مي فرمايند همه بايد اين را ياد بگيريم اتحاد و يكپارچگي و در درون اختلاف نبايد باشد خودمان اتحاد داشته باشيم و نيز تزريق اتحاد به مجموعه جامعه يعني در جامعه كاري بكنيم كه مردم با هم متحد باشند نه اينكه حرفي بزنيم كه از مردم با هم اختلاف پيدا كنند خط كشي درست بكنيم برادران ، خواهران ، عزيزان اينها عبارات مقام معظم رهبري(دام ظله العالی) است، امروز كشور به اتحاد كلمه خيلي نيازمند است خيلي حرف مهمي و درستي است اگر ما پيروز شديم بخاطر اتحاد پيروز شديم، يكدست بوديم، امروز تمام دنياي كفر دنبال نابودي ما هستند، خشكاندن ريشه ها هستند مي بينيم همه در مواقعي كه نياز داريم همان هايي كه باور نمي كنيم كمك حال ما هستند همه با هم مي شوند چين، شوروي، روسيه اينها همه با هم شوند از آنطرف وهابيت عليه نظام جمهوري اسلامي است خوب ما يك ملت شيعه هفتادميليوني هستيم اگر داخل خودمان اختلاف داشته باشيم، با دنياي اسلام اختلاف داشته باشيم ما ديگر نمي توانيم استقامت كنيم اگر خط كشي بين ما باشد به اندك چيزي تو ضد دين هستي، تو ضد نظام هستي، تو به درد نمي خوري، او به درد نمي خورد، همين جور همه را از هم طرد كنيم اين ديگر چه مي ماند؟ بله افراد مختلف هستند همين صحبتهاي مقام معظم رهبري(دام ظله العالی) هم است مي فرمايند امروز كشور به اتحاد خيلي نيازمند است. بنده مخالفم با سخني و حركتي و نوشتاري كه حتي با انگيزه درست و با انگيزه صادقانه يعني با انگيزه درست براي خدا مطلبي بنويس كه اختلاف درست بكند من با اين مخالفم موجب شقاق و شكاف شود بنده موافق نيستم اگر كسي نظر من را مي خواهد بداند نظر من اين است كه عرض كردم يعني اتحاد وحدت برادري ما بايستي انسجام را ايجاد كنيم ما بايستي طلائم را در جامعه ايجاد كنيم، ما بايستي طلائم را در مجموعه اين ظرفيت عظيم بوجود بياوريم ،حالا مگر مي شود اين جمعي كه شما اينجا نشستيد به بهانه هاي گوناگون بعد مي فرمايند صحبت داشتند تقسيم كنيد و مي فرمايند هنر امام اين بود كه اين خط كشي ها را برداشت هنر امام اين بود بالا و پاييني و كوچك و بزرگ و اختلافات را برداشت همه يكي شدند.

عامل پیشرفت شهرستان
شهرستان ما هم اگر بنا باشد پيشرفت كند اين دواي دردش است ضربه ای که كشور ، شهرستان ، استان و محله خوره است از اختلاف است. اگر اختلاف باشد رشد پيدا نمي كند اين دو ، دو تا، چهارتا است من بارها گفته ام ظلم نكنيد اين يكي از آن اساسي ترين كارهاست ظلم چيز بدي و خطرناكي است ظلم فقط اين نيست كه آدم در خيابان به يكي كشيده بزند گاهي يك كلمه نا به جا عليه كسي كه مستحقش نيست، يك نوشته عليه كسي كه مستحقش نيست، يك حركت نا بجا ظلم محسوب مي شود اين طهارت دل ، طهارت عمل را خيلي بايستي ملاحظه كنيد.
بعد يك داستان نقل مي كنند مي گويند پيغمبرخدا(ص) دستور داد يكنفر زنا كرده بود سنگسارش كنند بعد دو نفر در گوشي بهم گفتند ديدي اين مثل جسدش مثل يك سگي است بعد حضرت راه افتاد به آن ديدند كه يك سگي مردار لاشه مرداري سگي مردار آنجا افتاده است بعد حضرت به اينها دستور داد كه برود گاز بگيرد گفتند آقا چطور برويم و لاشه اين مردار را گاز بگيريم آقا فرمودند چطور لاشه اين حرفي كه به برادرتان زديد اين حالا چه كسي بوده است يك آدم زنا كاري بوده است منظور يك كلام نابجا امر فرمودند حالا برويد چكار كنيد برويد اين سگ مرده را گاز بزنيد و بخوريد گفتند آقا چه مي فرمايند به ما ؟ گفتند خوب چرا شما چنين حرفي را زديد ؟ يعني به يك آدمي كه زنا كرده است سنگسار شده است آدم حق ندارد حرف اضافه بزند آنوقت ما در مجموعه خودمان مي بينيم كه به يك اندك چيزي چه حرفها كه نمي زنيم؟ چه غيبتها و تهمتها كه نمي زنيم؟ بعد اسمش را هم دينداري مي گذاريم به اسم دين مظلوم، پشت سر مردم هم غيبت مي كنيم بدو بيراه هم مي گوييم خوشحال هم هستيم كه آدم خوبي هستيم اين كار غلطي است، اين ظلم است و آقا جلوي اين افراط و تفريط رادر جامعه مي گيرند. امیدواریم خدای تبارک و تعالی به همه ما توفیق بدهد که پشت سر مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) نه یک گام جلو، نه یک گام عقب همیشه حرکت کنیم.
والسلام وعليكم و رحمه الله و بركاته

 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.