سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

عوامل تحکیم خانواده

بسم الله الرحمن الرحيم
خطبه نماز جمعه 5/6/89
http://yascms.ir/emam/ebrahimi1.png

«قال الله الحكيم في كتابه و من آياته ان خلق لكم من انفسكم ازواجا لتسكنوا اليها و جعل بينكم مودة و رحمة : اوصيكم عبادالله ونفسي بتقوي الله»
عوامل تحکیم خانواده
يكي از مسائلي كه در شهرستان مطرح است افزایش آمار طلاق می باشد. بنابراين يكي از كارهايي كه بايد انجام دهيم پيشگيري و كار فرهنگي است. روي اين جهت موضوع اين خطبه ماه مبارك رمضان را به عوامل تحكيم خانواده اختصاص دادم.
چه عواملي باعث مي شود كه در خانواده و زندگي مشترك الفت وانس و محبت بيشتر شود؟ چه عواملي بافث افتراق و جدايي مي شود؟
اگر اين عوامل را در زندگيمان ترك كنيم زندگي ها گلستان خواهد شد. ما وظيفه داريم با مردم دوستي كنيم، وظيفه نداريم كه دشمني كنيم. محبت و دوستي با خويشان و وابستگان در اولویت است، با پدر و مادر، با برادر و خواهر، با همسر و فرزندان اينها شايستگي بیشتری دارند که از محبت و دوستي ما برخوردار شوند.
راههای ایجاد محبت در خانواده
ایجاد محبت و دوستي بين خانواده و بين زن و شوهر اين است كه احترام هم را نگه دارند، اگر مردي همسر خود را نشانه خدا ببيند، چنانكه در آيه بیان شد « و من آياته ان خلق لكم من انفسكم ازواجا...» نشانه خدا اين است كه براي شما همسر آفريد يعني زن نشانه خداست براي شوهر و شوهر براي زن نشانه پروردگار است، شريك زندگي است در نتيجه بايد با احترام با او برخورد كرد. طرفين به هم بايد احترام بگذارند. حديث داريم از پيامبر بزرگوارمان حضرت محمد(ص) كسي كه همسري را انتخاب مي كند بايد بزرگش بدارد يعني نبايد تحقير و خوردش كند، نبايد به او بي حرمتي و بي احترامي بكند. احترام سبب موفقيت و محبت و دوستي بيشتر مي شود.
مشورت كردن نشانه احترام است. از پيغمبر خدا(ص) حدیث داريم كه مي فرمايند: با همسر خود مشورت كنيد اگر چه مي خواهيد مخالفت كنيد. اين مشورت آثاري دارد. آثارش چيست؟ همسر انديشمند ، دانا و مدیر و مدبر بار مي آيد. به او در زندگي اعتنا مي شود.
نكته اول: علاوه بر اينكه زن و شوهر زوج همديگرند ، زن و شوهر هستند بايد همديگر را دوست داشته باشند و دوستي شان را به همديگر اعلام كنند. ارتباط زن و شوهر علاوه بر ارتباط جسمي بايد عاطفي و روحي هم باشد. حيوان بر اساس غريزه زندگي مي كند غذا مي خورد، غریزه جنسي دارد ولي حرمت و احترام همديگر را نگه نمي دارند، زيبايي را حيوان درك نمي كند، محبت و عاطفه آن چناني بينشان حكمفرما نيست ولي زن و شوهر وقتي كه پيوند مقدس ازدواج را با هم مي بندند بايد با هم دوست و رفيق همديگر باشند.
پيغمبرخدا (ص) مي فرمايند: اگر سجده براي غير خدا جايز بود دستور مي دادم كه زنها در برابر شوهرانشان سجده كنند. همسران باید دوستي و احترام خودشان را به یکدیگر اعلام کنند، اينگونه اسلام مي خواهد خانواده نسبت به هم وفادار باشند.
اگر بخواهيم جامعه خوبي داشته باشيم با رافت و رحمت و محبت، باید خانواده كوچك را دريابيم. نگذاريم عوامل جدايي مثل موريانه به جان اين خانواده بيفتد و آنها را نابود كند.
نكته دوم قدردان زحمات يكديگر باشند، از زحمات همديگر تشكر كنند. مرد وظيفه دارد در مقابل زحمات همسر از او قدرداني و تشكر كند.
آثار تشکر در زندگی
همان يك كلمه تشكر مي دانيد چه اثري دارد؟ اثرش اين است كه خستگي را از تن همسر بيرون مي كند، او را شاداب مي كند، باعث مي شود كه اوعاشقانه در زندگيش كار بكند. در يك كتابي من مطالعه مي كردم اينطور نوشته بود كه يك خانم روستايي هر روز براي بچه ها و همسرش غذا مي پخت. بعد از بيست سال يك روز آمد سر سفره يك مقدار علف و يونجه گذاشت همه داد زدند مگر ديوانه شدي يعني چه سر سفره علف و يونجه گذاشتي؟ گفت خوب ميل كنيد بيست سال است كه من براي شما غذا مي پزم يك سخني نشنيدم كه موجب دلگرمي من باشد. شما بين علف و غذا تشخيص نمي دهيد يك بار نشد يك سخني تشكر آميز از شما بشنوم كه مايه دلگرمي من باشد. تمجيد و تشويق، سحر انگيز و اثر گذار در زندگي است. وقتي كه ما در رستوران غذا مي خوريم پول مي دهيم تشكر هم مي كنيم ولي كسي كه يك عمر براي ما غذا درست مي كند، براي سلامتي ما و فرزندانمان تلاش مي كند چقدر حاضرشديم به اندازه آن يك رستوران از او تشكر بكنيم؟ اين تشكر باعث مي شود كه همسر ناراحتي اعصاب پيدا نكند، در زندگيش دلخوش باشد. اينها اثر دارد كلام خوب، حرف خوب بله اگر ما اينها را نداشته باشيم، تشويق و تمجيد نداشته باشيم كانون خانواده متلاشي مي شود، شادابيش از دست مي رود، افسرده مي شود. همه نياز به تشويق و تمجيد دارند.
آثار تندی و خشونت در خانواده
نكته سوم اين است كه بعضي ها تندخو هستند و در خانواده خشونت دارند. همانطور كه در بيرون ما اهل مدارا هستيم، همانطور كه در جامعه با دوستان ، فاميل و سر كار خودمان، با توده مردم اهل مدارا و نرمش هستيم در منزل هم نبايد تندي و خشونت داشته باشيم. بعضي ها غيرت بيش از حد در زندگي دارند. غيرت بيش از حد و مشکوک زندگي كردن، زندگي را متلاشي مي كند. فسادانگيز و مخرب است. روايت داريم غيرت بيش از حد را رها كن كه درست را نادرست مي كند. اگر كسي شك به زندگيش داشته باشد اين درستي را به نادرستي تبديل مي كند حالا من ديگر نمي خواهم باز كنم. راه تسخير قلب آزار ندادن ، خشن نبودن و مدارا كردن در زندگي و كلمات خوب را در زندگي بر زبان جاري كردن است. هديه دادن ولو ارزان قيمت باشد، اينها تقدير از زحمات همديگر مي شود.
شادابی زندگی از دیدگاه امام صادق(علیه السلام)
امام صادق (ع) مي فرمايند: زن و شوهر ناگريزند سه مطلب را براي شادابي زندگي شان مراعات كنند:
1- موافقت
2- خوش اخلاقي و دلجويي
3- در زندگي سخت نگرفتن.
چهارمين نكته اي كه خدمت شما بزرگواران عرض می كنم و از عوامل سعادت ، خوشبختي و تحكيم خانواده می باشد اين است كه آدم عيب جويي نكند، هميشه زبان تيز و برانش در زندگي بخاطر انتقاد نباشد. اين شمشير را در زندگي اش بايد غلاف كند عيب جو نباشد. عيب جويي زندگي را به آتش مي كشاند. پنجاه درصد از طلاقهايي كه واقع شده است نتيجه اش زبان نيش دار داشتن، انتقادهاي گزنده است كه موجب شكسته شدن قلب و دل و خواري و ذلت شده است. كساني كه دنبال خانۀ پر از آرامش و راحتي و آسايش مي گردند بايد محبت و عطوفت، تشويق و اخلاص را به خانه ببرند.
نكته ديگر اشتباهات را نبايد بيش از آن اندازه اي كه هست بزرگ كرد. اين نكته بسيار مهمي است بعضي ها مثل ذره بين هستند نكات ريز را خيلي برجسته مي كنند.
مومن و روحیه تغافل
اسلام مي خواهد مومن در خانه از روحيه تغافل برخوردار باشد تغافل يعني چشم پوشي كردن، نديدكردن اسلام اين را مي خواهد. حديث از آقا اميرالمومنين (ع) داريم : «ان العاقل نصفه احتمال و نصفه تغافل » مومن نصفش تحمل و صبراست يعني نصف وجودش را صبر پر كرده است و نصف ديگرش را تغافل، تغافل يعني چه؟ يعني خود را به غفلت زدن، نديدكردن است. اين شيوه پيامبران الهي است. ائمه معصومين اينگونه زندگي مي كردند. پيغمبر الهي آيا از دلها با خبر نبود؟ اخلاق مردم را نمي دانست؟ ولي حضرت از همه را با خبر بود ولي چشم پوشي مي كرد. اين چشم پوشي اعصاب و روان را راحت مي كند. در مديريت هم همين است.
کوچکهای بزرگ نما
يكي از قضات نوشته است كه من بيش از چهل هزار پرونده طلاق را بررسي كردم اختلافات زناشويي هميشه از يك چيز پيش پا افتاده اي شروع شده است. بخاطر اينكه چيزهاي كوچك را اينها خيلي بزرگ كردند اين را بايد خيلي مراقب بود. به تعبير روانشناسان كوچكهاي بزرگ نما، اينها خيلي كوچك است ولي نبايد بيش از اندازه بزرگش كرد زير ذره بين قرارداد «وليعفو وليصفحوا» عفو و گذشت و ترك جدال و بگو مگو، خشم، غضب، لجبازي اينها نفرت در زندگي ايجاد مي كند.
اين مطالبي كه خدمت شما عرض كردم اگر كسي در زندگيش مراعات نكند اگر چه با رحمت و محبت زندگي شروع شده است ولي كم كم اگر مراعات نكنند به نفرت تبديل مي شود يعني را زن و شوهر نمي خواهند یکدیگر را ببينند. نفرت هم باعث جدايي و طلاق مي شود اگر اين عواملی که را خدمت شما بزرگواران عرض كردم الحمدلله مراعات مي كنند تنفر از زندگي برداشته مي شود، بجايش محبت و دوستي مي آيد.
اهل بيت اينگونه بودند امام حسن مجتبي(ع) اهل حلم بودند. اميرالمومنين(ع) و حضرت زهرا(س) و بزرگان ما اينگونه زندگي كردند انشاءالله بكوشيم زندگي بسيار خوب و خوش و خرمي داشته باشيم .

خطبه دوم
«اوصيكم عبادالله ونفسي بتقوي الله»
در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران عزيز و خواهران مكرمه، جوانان و نوجوانان، پسران و دختران را به تقواي الهي دعوت مي كنم. تقوا از انجام واجبات و ترك محرمات درست مي شود. يك حالتي در دل بوجود مي آيد در اثر انجام دستورات خدا وقتي به گناه مي رسد جلوي خودش را مي تواند كنترل كند يك حالتي معنوي است، مثل ترمزي که به مجردي به گناه مي رسد مي تواند خودش را كنترل كند اين در اثر انجام واجبات و ترك محرمات است.
اهمیت نمازجمعه
در توصيه به تقوا يك حديث را در باب اهميت نمازجمعه كه يكي از واجبات الهي است و مهمترين آن نماز و از بين نماز ، نماز جمعه است. ابوبصير از امام صادق(ع) نقل مي كند كه آقا فرمودند: «اذا كان يوم القيامة و اهل الجنة في الجنة و اهل النار في النار عرف اهل الجنة يوم الجمعه» وقتي كه روز قيامت شد بهشتي ها به بهشت رفتند جهنميها هم به جهنم رفتند. بهشتيان روز جمعه را مي شناسند جهنمي ها هم روز جمعه را مي فهمند، از كجا مي فهمند امروز روز جمعه است؟ امام مي فرمايند «و ذلك انّهم يزادُ في نعیهم» بهشتيان مي فهمند كه نعمت هاي خدا بر آنها امروز بيشتر و اضافه شده است مي فهمند اين اضافه در نعمت و زيادي بخاطر نماز جمعه بوده است كه اينها در دنيا در نمازجمعه شركت می كردند، جهنمي ها چگونه مي فهمند كه امروز روز جمعه است؟ نسبت به نماز جمعه كوتاهي كردند «و ذلك يبطش بهم الزبانيه» بخاطر اينكه آتش به آنها مرتب شعله مي كشد و نزديك مي شود و بدنشان را مي سوزاند بخاطر اين است كه نماز جمعه را ترك كرده اند. بنابراين نمازجمعه قيمتي است از لحظه ورود به نمازجمعه تا لحظه رفتن باعث مي شود كه در آخرت و بهشت نعمتها بر بندگان اضافه شود و بي اعتنايي اش را هم خدمت شما عرض كردم.
درسهایی از حوادث طبیعی
باراني كه ديروز حدوداً ده دقيقه در شهر ما باريد هم فيض خدا و هم توانايي و قدرت پروردگار و هم هشدار بود. بالاخره تشنگي زمين از يك طرف ، قدرت نمايي پروردگار ازطرف دیگر، مدت ده دقيقه آسمان صاف و آفتابي چگونه در هم پيچيده شد و شدت تگرگ به قدري زياد بود که سیل جاری شد و زمين و زمان يكدفعه به غرش درآمد.
خوب درسها وهشدارش چه بود؟ هشدارش اين است كه اگر من بخواهم اينجا را هم مثل پاكستان كنم مي توانم. چگونه در مدت كم بيست ميليون آواره روي دست دولت پاكستان گذاشته شد؟ آنها هم مسلمان و نيازمندند، دولت اعلام كرده است امروز هم كميته امداد و همينطور هلال احمر كمكها را جمع آوري مي كند كمك و دلسوزي كنيم.
درسها و هشدارهاي ديگر هم داشت و اين است كه ساخت و سازها، خيابان و كوچه ما، روستاي ما بايد درست باشد. مسئولين برنامه ريزي كنند مهندسي ساخته شود. مردم هم بايد مواظب باشند. زلزله هم همينطور خبر نمي كند. اكثريت خانه هايي كه در روستا و شهرها مشاهده مي كنيم هم همينطور اينها نياز به مقاوم سازي دارند. نمي توان گفت زلزله و سيل نمي آيد. هر كس واقعا چنين فكري بكند خطا است. منتهي بايد پيشگيري كنيم راه منطقي ودرست مقابله با حوادث طبيعي را پيش بگيريم. يكي از آقايان مي گفت در تاج آباد وقتي كه سيل آمده بود يك نفر از بچه هايي كه يك هفته در هلال احمر آموزش ديده بود فوري رفت آن بنده خدا را نجات داد. پيشگيري و آموزش خيلي موثر است. عوارضي بر ما بجاي مي گذارد. مسئولين بايد بيشتر همت و توجه داشته باشند. خوشبختانه امروز دولت كريمه و دولت محترم براي نوسازي و مقاوم سازي ده ميليون تومان براي روستاها پول گذاشته است و از اين فرصت متاسفانه استفاده نمي شود. خيلي از جاها و شهرهاي ديگر استفاده كردند خانه هايشان را نوسازي كردند. سهل و آسان هم مي گيرند. زنجيره اي، همسايه ها اين وام همديگر را ضمانت مي كنند ولي متاسفانه در روستاها كه مي رويم هيچ كس پيش قدم نمي شوند اين آفت بزرگي است. از كجا ما مي دانيم كه زلزله و سیل سراغ ما نمي آيد. بنابراين ما بايد آسيب پذيريمان را حتما كم كنيم جدي بگيريم، در خود شهر هم وامي در نظر گرفته شده است و اميدواريم با همت همه مسئولين انشاءالله يك شهر آباد و خوش و خرمي داشته باشيم. براي دو تن از همشهريانمان هم كه حادثه اي پيش آمد و گرفتار سيل شدند از دنيا رفتند رحمت و مغفرت را براي آنها از خداي تبارك و تعالي درخواست مي كنيم.
هفته دولت
هفته، هفته دولت است. روز دوشنبه هم سالروز انفجار نخست وزيري توسط منافقين و شهادت مظلومانه رئيس جمهور عزيز و مکتبی محمدعلی رجايي و نخست وزير شهيد دكتر باهنر است. گرامي مي داريم شهادت اين دو بزرگواران را و هفته دولت را به همه دولتمردانمان تبريك عرض مي كنيم.
برادران و خواهران، جمهوري اسلامي زخم خورده استكبار است. زخم خورده تروريسم بين المللي غرب و آمريكاست. بعد از اينكه اعلام شد بني صدر كفايت سياسي براي كشور ندارد و او را عزلش كردند استكبار جهاني به كمك منافقين تصميم گرفت بيشترين ضربه را به جمهوري اسلامي وارد كند. شهيد بهشتي و هفتاد و دو نفر از بهترين ياران امام را به شهادت رساندند و هشتم شهريور هم نخست وزير و رئيس جمهور يك كشور را، مدتي قبلش بدنه اجرايي كشور را فلج كردند و هشتم شهریورهم رئيس جمهور و نخست وزيرش را، توسط فردي به نام كشميري، كشميري از اعضاي منافقين خيلي خوش سيما، پيشاني پينه بسته و دائما هم اعلام مي كرد من اهل نماز شب و دائم الصوم هستم. خودش را به شهيد رجايي نزديك كرده بود حالا اين آدم از كجا آمده بود؟ نوشتند كه توسط دفتر نخست وزير موقت از طرف دولت بازرگان انتخاب كرده بودند و درارتش كه تمام اطلاعات سري دست چنين آدمي بود. بعدش هم به شوراي امنيت رفت. از آنجا هم به نخست وزير نزديك شد. اينها نقشه ترور حضرت امام (ره) را داشتند. در خاطرات سيد احمد آقا است بچه هاي حفاظت اعلام كردند كه رئيس جمهور آن زمان يعني آقاي رجايي با شهيد باهنر و اعضاي دولت مي خواهند پيش حضرت امام بيايند و كشميري يك ساك همراه خودش است و مي خواست اين ساك را بياورد و بچه هاي حفاظت نمي گذاشتند و او هم درگير شده است كه نه من اين ساك را مي خواهم بياورم و اينها اين ساك مواد منفجره را مي خواستند بياورند و كنار حضرت امام (ره) بگذارند و در واقع خانه امام را منفجر كنند. بچه هاي حفاظت به سيد احمد آقا زنگ مي زنند ايشان مي فرمايند: كه نه به هيچ وجه، بايد ساكش را بگذارد و بيايد. و او از ترس اينكه ساكش لو برود خودش هم قهر مي كند و ساكش را هم بر مي دارد و مي برد و بعد همين ساك را در كنار شهيد رجايي و افراد ديگري كه در پيش رئيس جمهور بودند گذاشت به قدري اين بمب آتشزا بود كه وقتي منفجر شد بدن شهيد رجايي و شهيد باهنر به هيچ وجه شناخته نمي شد و نمي توانستند تشخيص بدهند تا اينكه فقط از دندان طلايي كه شهيد رجايي داشت و همينطور شهيد باهنر، تشخيص دادند اين دو بزرگوارند. خوب دشمن اين جور ضربه اي به ما مي زند اينجور مشكلاتي براي كشور ايجاد مي كنند. خدا لعنت كند منافقين را، امروز هم سر سپرده اند و خيانت مي كنند. ديروز به دامن صدام امروز در خدمت استكبار جهاني، چه رنج و غصه اي واقعا بر ملت ايران از ناحيه سازمان منافقين رسیده است. خدا لعنت كند كساني كه اين همه جنايت كردند.
دستاوردهای و خدمات بزرگ و مهم دولت
دستاوردهاي بزرگ دولت در اين هفته بخشي از آن بيان مي شود. فرماندار محترم را قبل از خطبه ها دعوت كرديم منتهي روي اين مسايل سيل نتوانستند بيايند و بين دو نماز خودشان فرمودند ده دقيقه در خدمت شما هستند. دستاوردهاي بزرگي دولت داشتند. واقعا ما از دولت آقاي احمدي نژاد تشكر مي كنيم مهمتر از همه ايستادگي اش در مقابل چنين قلدران بين المللي است، ايستادگي در مقابل استكبار است. استكبار مثل آن سگي كه هل هل مي زند و حمله مي كند اگر كسي يك لحظه عقب نشيني كند او ديگر ول نمي كند. مردانه ايستادگي كرده و دشمن را وادار به عقب نشيني كرده است. مرحبا بر اين فكر و تفكر و اين رئيس جمهور با اين جثه كوچك ولي شجاعانه در مقابل استكبار ايستادگي كرده است. كارهاي بزرگي هم انجام گرفته است به لطف خدا، كه در صنعت دفاعي كشور واقعا يك حركت عظيمي ايجاد شده است اينكه دشمنان جرات نمي كنند حمله كنند بخشي از آن بخاطر اين است كه كشور ما بخاطر همين كه ما محاصره اقتصادي بوديم بچه هاي سپاه، ارتش و وزارت دفاع آمدند نشستند برنامه ريزي و كشور را توانمند كردند. شما بخشي ازآن را در هفته هاي گذشته مثل شناور سراج، شناور ذوالفقار كه دو برابر سرعت ناوهاي آمريكايي اينها سرعت دارند و موشك قيام، هواپيماي بدون سر نشين پهپادکرار، خوب سوختگيري نيروگاه بوشهر را ما در اين هفته داشتيم، انتقال خط گاز به سيستان و بلوچستان به طول 907 كيلومتر و دهها پروژه ديگر است تشكر و قدرداني مي كنيم. كارهاي ارزشمندي هم در شهرستان انجام شده است كه خود فرماندار محترم انشاءالله اعلام مي كنند.
روز قدس
جمعه آخر ماه مبارك روز قدس است استكبار جهاني با تمام عواملش كه نتوانستند تا به حال، مي خواهند سازش ايجاد كنند و فلسطيني ها را محروم كنند. روز قدس انشاءالله جهان اسلام به حركت در بيايد آن وقت توطئه هاي دشمن خنثي مي شود.
شهادت سيد محمد باقر حكيم را باز در همين هفته داريم خدا اين شهيد بزرگوار را رحمت كند.
ربوده شدن امام موسي صدر سالروزش در همين هفته است.
برکات شبهای قدر
سه شب قدر داريم. برادران، حيات معنوي از بركت شب قدراست. قدر بدانيم و از اين شبها استفاده كنيم. امام(ره) مي فرمايد: قرب الهي براي كسي است كه شب قدر را بيدار باشد.
سخنان حکمت آمیز و روشنگرانه مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) درباره اتحاد و همدلی
سخنان مقام معظم رهبري(دام ظله العالي)را در ماه مبارك داشتيم. سخنان روشنگرانه اين حكيم ، اين مرد بزرگ والهی و ناخداي نظام جمهوري اسلامي، يكي از بياناتشان كه فرمودند اتحاد و همدلي جذب حداكثري دفع حداقلي است. امروز هم ما در اين شهرستان به اين ملتزم هستيم. بنده از روزي كه در خدمت شما و نوكر شما هستم برنامه را گذاشتيم ارتباط محبت آميز بين همه مسئولين ، همه مسئولين نسبت به هم با محبت، دوستي، صفا، صميميت و وحدت و همدلي بين مسئولين و مردم ، وحدت و همدلي بين خود مردم با ايجاد صله رحم، با دوستي نسبت به همديگرفضاي شهر يك فضاي معنوي و الهي باشد. بعضي ها به جاي اينكه شعار مقام معظم رهبري(دام ظله العالي) را عملي كنند جذب حداكثري و دفع حداقلي به عكس عمل مي كنند، دفع حداكثري را در كارهايشان و جذب حداقلي را بگنجانند، اينكار غلطي است اين بر خلاف مقام معظم رهبري(دام ظله العالي) است. آقا هم در همين سخنراني شان فرمودند اينجور نيست كه شما بياييد افراد ضعاف الايمان را از دايره خارج كنيد به بهانه اي كه مي خواهيم خالص كنيم نه شما هر چه مي توانيد دايره خالصي را توسعه بدهيد، كوشش كنيد همه جمع شوند همه دوست مقام معظم رهبري(دام ظله العالي)هستند وتمام دنيا را ببريد به سمت دوستی نسبت به مقام معظم رهبری(دام ظله العالی)، نه اينكه بگوييم تو ضد ولي هستي خوب مقلد مقام معظم رهبري(دام ظله العالي) است، خمس به مقام معظم رهبري(دام ظله العالي) مي دهد. حالا آنجوري كه من در باب مجلس و رئيس جمهور اين انتخاب نكرده است. اين ديگر ضد دين و قرآن كه نمي شود. اميدواريم كه با كمك شما بزرگواران اين مشكل بزرگ شهرستان كه الحمدلله برداشته شد، محبت و دوستي در شهرستان حكمفرما است انشاءالله باقي بماند.
مشكلی هم که در شهرستان است ايجاد اشتغال است. مسئولين چه موقع مي توانند كار بكنند؟ وقتي كه همه مسئولين با هم باشند اگر مسئولي احساس كند تخته از زير پايش كشيده مي شود بايد تمام هم و غم را بگذارد كه تمام دروغهايي كه پشت سرش است را صاف بكند اين چه جوري مي تواند كار بكند؟ فضا را بايد آرام كرد. براي چه؟ براي كار، براي خدمتگذاري و نوكري به شما مردم شريف و مومن، متدين و نجيب مردم بافت، انصافا مردمي متدين و نجيب و دوست داشتني هستند. من واقعا همه شما بزرگواران را دوست مي دارم، احترام به شما بزرگواران مي گذارم و خود را خادم و نوكر شما مي دانم و از مسئولين هم همين توقع را دارم. روحيه كار و ايجاد اشتغال، اين يكي از مهمترين نيازهاي شهرستان ايجاد اشتغال است.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته

لینک تصاویر
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.