سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

رمز سعادت و خوشبختی

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه های نماز جمعه 20/6/88 به امامت حجة الاسلام ابراهیمی
خطبه اول
شهادت مولی متقیان امیر المومنین (ع) را اولاً به ساحت مقدس امام زمان (ع) و به همه شما دوستداران و عاشقان ، ارادتمندان و شیعیان عزیز، به همه شما برادران و خواهران مکرمه و سربازان امام حضرت ولی عصر(ع) تسلیت عرض می نمایم . انشاء الله زیارت این امام عزیز در نجف و شفاعت ایشان را در آخرت نصیب ما بگرداند.
لزوم شناخت امیر المومنین علی (ع)
این خطبه را اختصاص می دهم به بخشی را در باب مولایمان امیر ا لمومنین علی (ع) و چند کلامی را در وصیت های آقا خدمتتان عرض می کنم ان شاء الله . در باب امیر المومنین (ع) سخن گفتن هم زیاد است ، هم مشکل است . شناخت امیر المومنین (ع) واقعاً برای ما مشکل است . یکی از علماء اهل سنت صاحب تفسیر کشاف به نام زمخشری تفسیر خوبی نوشته است . وقتی که در باب امیرالمومنین(ع)سؤال می شود که سخن بگوید؟ می گویند: چه بگوییم . درباره مردی که تمام هم وغم دشمنانش در محو نامش بود که نام علی (ع) برده نشود. فضائل علی(ع) گفته نشود . معاویه بخشنامه صادر کرده که هر کس در باب علی(ع) فضیلتی نقل کرد اسم او را از بیت المال خط بزنید، اموال آن را تصاحب کنید و او را متهم به شیعه گری کنید و او را سر به نیست کنید. تا جای که شخصی آمده پیش معاویه ، معاویه پدر و مادر مرا آعاق کردند که اسم مرا علی گذاشتند . چنین وضعی بود این از دشمن . که تمام هم وغم را گذاشتند بر محو فضائل علی (ع)، نام علی (ع) ، یاد علی(ع) . نورانیت مولا را در دلها خاموش کنند. ذریّه او را سر به نیست کردند. ذریّه او را در لای دیوارهای قصرهایشان گذاشتند و زنده به گور می کردند. این از طرف دشمنانش دوستان او هم جرأت نمی کردند فضائلش را نقل کنند، می ترسیدند. واقعاً این جور بود . دوستانش هم جرأت پیدا نمی کردند فضائلش نقل کنند اما شرق و غرب عالم پر است از فضائل علی (ع) و خوبی علی(ع) . چه بگوییم درباره چنین مردی که دشمنی به این سرسختی و دوستانی محب نتوانستند حقش را ادا کنند اما یاد و نامش همه جا برده می شود. این که عالم اهل سنت، محب علی(ع) است. ما اگر برویم در ورای عالم اسلام، شخصیت های غیر مسلمانی که عاشق امیر المومنین (ع) بودند ، اینها هم همین حرف ها را دارد . جرجرداق کتابی به نام صوت العداله الانسانیه نوشته است ،علی صدای عدالت.
مي گويد اگر از من سؤال کنید که تو مسیحی هستی ! باید در باب مسیح بنویسید ، در باب حضرت مریم (س) کتاب بنویسید. چرا در باب علی (ع) کتاب نوشته ايد؟ من یک کلام جواب جواب می دهم . خوب توجه کنید امیرالمومنین (ع) با دلها چه کرده است. این مرد مسیحی می گوید من دوستدار فضائل انسانی و همه خوبی ها هستم. همه خوبی ها را در رخ علی(ع) دیدم . بعد خطاب می کند به روزگار . ای روزگار چه می شد در هر قرنی شخصیتی مثل علی (ع) با آن عقلش ، با آن قلبش ، با آن زبانش ، با آن ذوالفقارش به بشریت عرضه می کردي.
امروز روز شهادت مولایمان امیر المومنین (ع) است دلها جریه دار ، دلها غصه دار، دلها اندوه ناک است بر شهادت مولای متقیان امیر المومنین (ع) مرد بزرگی که 63 سال عمرش را جزء در راه خدا و خدمت به اسلام هیچ هدفی نداشت.
فرازي از وصاياي اميرالمومنين(ع)
من فکر کردم در این محضر شما چه مطالبی را در باب امیر المومنین (ع) خدمتتان عرض کنم دیدم بهترین حرفی در خدمت شما خوبان ، ارادتمندان ، عاشقان ، دوستداران که هرگاه نام علی(ع) می آید دلتان روشن می شود ، در قلبتون لذت می برید از اینکه شیعه چنین امامی هستید ، پیرو چنین امامی هستید ، چه مطلبی را عرض کنم ببینید خواسته امیرالمومنین (ع) از ما شیعیان چیست؟ حضرت می خواهد ما چگونه باشیم ؟ چگونه زندگی کنیم؟ در فاصله شب نوزدهم تا سحر بیست و یکم چندین مورد وصایای متعددی کردند. من از این وصایا یکی را انتخاب کردم در این هفته و اگر عمری باشد در خطبه هفته آینده بخشی از آن را عرض می کنم . امیر المومنین (ع) با یک کلمات جامعه ، واقعاً کلام علی(ع) مانند خود امیرالمومنین (ع) بزرگ ، وکلام مولا بزرگ است. در این وصیت نامه امیرالمومنین (ع) می فرماید: « اوصیک به تقوی الله» اولین جمله می فرماید: فرزندم ، همه دوستداران من ، همه شیعیان من ، همه را وصیت می کنم. (وصیت موردی که بعد از مرگ آدم جریان پیدا می کند.) وصیت می کنم همه شما را اولاً به تقوی . خوشبخت می خواهید بشوید تقوی داشته باشید.

وصيت به تقوي
تقوی یعنی چه؟ یعنی خدا را رعایت کنید، خدا را در نظر بگیرید، خدا را در زندگی حاضر و ناظر ببینید . این رمز خوشبختی است ، رمز پیروزی ، رمز موفقیت همه خوبان .
همین یک جمله است برادران و خواهران اگر کسی در زندگیش به این جمله عمل کند خدا را حاضر و ناظر ببیند در همه جا تقوی خداست. در جریان داستان حضرت یوسف(ع) خدای متعال خلاصه این داستان را در دو کلمه خلاصه کرده است. موفقیت جناب حضرت یوسف (ع)، پیروزی حضرت یوسف(ع) و شکست ناپذیری حضرت یوسف(ع) را در دو کلام خلاصه کرده است. من دو کلام را خدمتتان عرض می کنم . وقتی برادران حضرت یوسف(ع) آمدند پیش جناب یوسف(ع) گردنها گج، رنگها پریده ، بیچاره ، بدبخت گفتند: «ایها العزیز » ای عزیز ، بزرگ، مهتر مصر، ای رئیس مصر . « مسّنا و اهلنا الضّر» بیچاره و بدبخت شدیم. نمی شناختند که برادرشان است ، گفتند: ای بزرگ مصر بیچاره ، بد بخت شدیم.
همین جمله را چه خوب است این را به امام زمان (عج) عرض کنیم که از دوری شما بیچاره و بدبخت شدیم آقا.
« و جئنا ببضاعه مزجاه » ما پولی نداریم ، بدبختیم. « بضاعه مزجاه » توان مالی ما خیلی کم است. چیزی نداریم . « اوفی الکیل و تصدق علینا » بیا کمک کن ای عزیز مصر ما با درآمد کم، پول کم خدمت بزرگی ، رسیدیم. بیا شما بزرگواری کن و به اندازه پول ما چیزی به ما مده ، شما به بزرگواری خودت به ما کمک کن. اینجا بود جناب حضرت یوسف (ع) گفتند: « هل علمتم ما فعلتم بیوسف و اخی» اینجا سر را آشکار کرد .
برادران شما می دانید با یوسف چکار کردید با برادرش؟ « هل علمتم ما فعلتم» چهل سال مرا از پدر جدا کردید ، چه بدبختی ها ، چه خواری ها ، چه سختی ها من کشیدم. چه دورانهای من طی کردم . اگر این جمله را امام زمان (ع) به ما بگویند ، امیر المومنین (ع) به ما بگویند، حضرت فاطمه (س) به ما بگویند شما با یوسف من چکار می کنید، با یوسف زهرا (س) چگونه رفتار می کنید ؟ چقدر به یادشان هستید . بعد وقتی این جمله را گفت. برادران گفتند: « اَ انّک لِاَ نت لیوسف » گویا که شما یوسف اید. گویا برادر ما هستید. بعد فرمودند : بله . « انا یوسف و هذا اخی» یوسف من هستم و برادرم بنیامین است. « قد ملّنا علینا» شاهد من سر این جمله است.

رمز سعادت و خوشبختی
آنهای که دنبال رمز سعادت و خوشبختی در زندگی می گردید؟ که می گوید زندگی یک کلاف سر در گم شده ، نمی دانم چکار کنم ، سختی از هر طرف به من فشار آورده نمی دانم چکار کنم . این راز در این نکته است عصاره داستان یوسف (ع) همه داستان یوسف (ع) در این نکته خلاصه می شود. برادران « من الله علینا » خدایا که الان منت گذاشته ، این منت و بزرگواری خدا منشاء آن چیست؟ « انه من یتقه و بصیر » هر کس تقوی پیشه کند ، هر کس تحملش زیاد باشد، در راه خدا او را ضایع نمی کند اگر از بدن نیمه عریان زلیخا نجات پیدا کرد به برکت همین تقوی بود. یعنی خدا را حاضر و ناظر در زندگی دید. سر منشاء تمام بد بختی های بشر و مردم ، سر منشاء خیلی از زندانی شدن ها را شما نگاه کنید همین یک کلام خدا را در زندگی فراموش می کنید ، خدا را رعایت نمی کنید. توجه به حضور خدای متعال در زندگی ندارند. خدا را حاضر و ناظر نمی بینید. کارمند، مسئول ، مرد خانواده ، زن خانواده ، مغازه دار ، کاسب ، بازاری و هر کس.
جمله دومی که آقا امیر المومنین (ع) می فرمایند: « و اقام الصلاة لوقتها »
توصیه اول تقوی ، توصیه دوم نماز اول وقت
حالا تعبیرات مختلفی امیر المومنین (ع ) در این روزها دارند.« الله الله فی الصلاه » امیر المومنین (ع) می فرمایند: پیغمبر خدا (ص) هیچ وقت ، هیچ چیز را بر نماز ترجیح نمی داد . غذا ، غیر غذا بر نماز ترجیح نمی داد.
« لا یو ثر علي الصلاه عشاء ولا غيره» عشاء (شام) . شام و غیر غذا و غیر شام را هیچ وقت بر نماز ترجیح نمی داد. بعد می فرمایند: وقتی که نماز می شد.«اذا دخل وفتها كانه لا یعرفُ اهلاً و حمیما » نماز وقتش می شد پیغمبر خدا (ص) دیگه دوست و رفیقی نمی شناخت می رفتند سراغ نماز.این شیوه پیغمبر خدا (ص) بود. شیطان تا زمانیکه ما محافظت می کنیم بر نماز تسلط پیدا نمی کند. همین طور محافظت نکردیم شیطان بر ما مسلط می شود. اینها همه روایت است.
امام رضا(ع) می رفتند در مسیری که تا سادات را ببیند وقت نماز شد آقا فرمودند: «و فنزل تحت صخره» آمدند کنار کوهی به یک نفر گفتند: اذان بگو که می خواهیم نماز بخوانیم. او گفت ما منتظریم الان سادات می رسند . دوستان شما بلاخره سالها انتظار کشیدند از مدینه آمدند این همه راه ، را تحمل کردند که شما را ببینند شما چند لحظه صبر کنید آنها را ببینید و بعد نماز بخوانید. امام رضا (ع) فرمودند: « غفرالله لک» خدا تو را ببخشد.
« لا توخرن صلاه عن اوّل وقتها الي آخر وقتها من غير هن» خدا تو را ببخشد ، خدا کمکت کند، فلانی هیچ وقت نماز اول وقت را به تاخیر ننداز. اول وقت که شد اذان بگو و نماز بخوان .

اهمیت پرداخت زکات
« ایتاه الزکات اِن لمحلها» پرداخت زکات . حالا زکات ، چه زکات مستحبی ، چه زکات واجب و چه خمس . این سه نکته از وصایا امیر المومنین (ع) می فرمایند: که زکات خشم خدا را خاموش می کند.
امیر المومنین (ع ) نماز می خوا ندند یک مردی آمد در مسجد پیغمبر گفت به من کمک کنید ، هر چی داد زد به من کمک کنید، هیچ کس به او کمک نکرد . امیر المومنین (ع) مشغول نماز بود اشاره کرد و آن فقیر آمد و انگشتر را از دستش در آورد و انفاق کرد در نماز.
بعضی ها بودند آمدند پیش پیغمبر خدا (ص ) مثل خودمان می گوییم خدایا اگر مال به ما بدهید چکار می کنیم ، چکار نمی کنیم. ثعلبه نامی آمد پیش پیغمبر خدا (ص) گفت : یا رسول الله دعا کن که من پولدار بشوم ، وضع مالیم خوب بشود. حضرت فرمودند: من هم چنین وضعی دارم قا نع نشد . قول می دهم اگر وضع مالیم خوب بشود حق مال را ادا کنم ، حضرت فرمودند : همین وضع بهتر است . حضرت دعا کرد « اللهم ارزق ثعلبه مالها»خدایا مال بده به ثعلبه . یک گوسفند می شد دو تا. وضع مالیش خوب شد. کم کم به نماز جماعت نمی رسید . بعد فقط به نماز جمعه می رسید . آنقدر گوسفندهایش زیاد شد که مجبور شد که از شهر برود . به نماز جمعه نمی رسید تا اینکه آیه زکات نازل شد . پیغمبر خدا(ص) فرستادند دو نفر را دنبال ثعلبه و یک نفر دیگر از همان قبیله. ثعلبه گفت آقا اول شما بروید پیش رفیق ما زکات بگیرید آنها رفتند پیش آن بنده خدا یک شتری که می بایست بدهد مثلاً دو ساله بایست بدهد او یک شتر خوبی از مالش جدا کرد و به عنوان زکاتش پرداخت کرد. ماموران پیامبر گفتند: این همچنین شتری بر تو واجب نیست . گفت : مال در راه خدا بخواهم بدهم باید خوبش را بدهم .بعد آمدند پیش ثعلبه نشستند و ثعلبه گفت: « ما هذه الی جزیه» جزیه یعنی چه؟ این را باید از مسیحیها بگیرند از یهودیها بگیرند . پیغمبر مگر ما مسیحی هستیم که باید جزیه بدهیم . این عبارت خود ثعلبه است :« ما هذه الی جزیه . ما هذه الی اخت جزیه» این برادر جزیه است. آیه ای در حق این آدم نازل شد که عهد بسته با خدا که وضع مالیم خوب شد که همچنین کاری را انجام بدهم ولی متاسفانه انجام نداد . وقتی آیه نازل شد به او خبر دادند فلانی آیه در حق تو نازل شده که منع کردی و زکات نمی دهی . ثعلبه آمد پیش پیغمبر خدا (ص ) آقا فرمودند : دیگر نه دیگر از شما زکات نمی خواهم . بعد آمد پیش ابوبکر او گفت چون پیغمبر از تو نپذیرفته ، من هم نمی پذیرم. آمد پیش عمر بپردازد ، عمر گفت : چون پیغمبر نپذیرفته و ابوبکر هم نگرفته ، من هم نمی پذیرم.با همین کفر از دنیا رفت.
پیغمبر خدا می فرمایند: کسی که اندک زکاتی برایش تعلق بگیرد و آنرا نپردازد نه مومن است نه مسلمان . زکات باعث حفظ اموال می شود. « ما تلفَ مالٌ فی البر و البحر الی بمنع الزکاه » اگر اموال از بین می رود بخاطر اینکه مردم واجباتشان را نمی دهند. پیامبر (ص) فرمودند: « ملعون ملعون مالٌ لا یزکی » ملعون ملعون است کسی که مالش را پاک نمی کند. همین مقدار در خطبه اول بس باشد. واقعاً اگر زکات پرداخت شود. کمیته امداد و بهزیستی اینقدر مشکل ندارد . الان 110 تا 130 نفر از دختران ایتام این شهرستان می خواهند ازدواج کنند ، حداقل 500 هزار تومان برای جهیزیه لازم دارند زندگیشان تعطیل است . اگر مردم زکات مالشان را ادا کنند این همه فقر و بیچاره گی ما نداشتیم . امیدوارم که خدای متعال توفیق بدهد که حق مالمان را ادا کنیم .
خدایا به عزت محمد و آل محمد خیر دنیا و آخرت به همه ما کرامت بفرما.

خطبه دوم(توصيه به تقوي الهي)
اوصیکم عباد الله ونفسی بتقوی الله
در توصیه به تقوی توسلاتمان را نسبت به اهل بیت(ع) و امام زمان (ع) بیشتر کنیم. در کتاب شفاه یافتگان و متوسلین به حضرت صاحب الامر (ع) این داستان نقل شده است که یک بنده مومنی در نجف از یک قبیله آل رحیم بود . این هم خیلی فقیر بود یعنی محرومیت از سر و رویش می بارید و بعد سالهای سال مبتلا به درد سینه شده بود و از سینه اش خون می آمد ، چرک می آمد ، خلط سینه امانش نمی داد. عاشق دختر خانمی شده بود از قبیله اش، خواستگاری کرد. بلاخره دل به دریا می زند. و متوسل به امام زمان (ع) می شود وچهل شب چهار شنبه می آید مسجد کوفه . در مسجد نمی توانست برود چون از سینه اش خون می آمد و مشکلاتی داشته و مسجد نجس می شود. یک شب سرد که شب چهلم بود می گوید آمدم کنار دیوار ورودی مسجد که سکوی ، اتاقکی درست کرده بودند . اینجا آمدم پیش خودم گفتم ما را فریب دادند چهل شب چهارشنبه آمدیم و هیچ خبری هم از یار نشد. یک مقداری قهوه آورده بود به اندازه یک نفر . گفتم یک آتشی درست می کنم در این سرما و یک قهوه درست کنم بخورم همینطور که قهوه آماده شد و خواستم بخورم . دیدم یک آقای وارد شد پیش خودم گفتم این عرب حالا آمد و من یک ظرف قهوه بیشتر ندارم . این قهوه مرا می گیرد و این مصیبت من دو برابر می شود . آمد و نشست .گفتم از کجای؟ از این عربهای اطرافی ؟ هر چی اسم قبیله ها را بردم گفتند: نه . بلاخره ار روی تمسخر گفتم :طُریطره ای هستی ؟(لفظ بی معنای) با محبت فرمودند : هیچی به گردن تو نیست. گفت : چه دردی داری؟ گفتم به شما چه ؟ چه دردی دارم؟ گفت : چه ضرری دارد که درد تو را من بدانم. اینقدر خوب حرف زد که محبتش به دلم قرار گرفت . یک قهوه ای ریختم ویک کم از قهوه خورد و تعارف کرد بقیه اش را خودت بخور. گفت: چه مشکلی داری آمدی؟ گفتم خدا را شکر که امشب شما را همدم من قرار داده است. بریم زیارت حضرت مسلم (ع) گفت: بله می آیم. حالا بگو مشکلت چیست؟ برای چی آمدی ؟ آقا قصه من دراز است از اول بدبخت آفریده شدم ام فقر و بدبختی و بیچاره گی . نان گیرم نمی ییاید. لباس درستی ندارم مرض سینه ام از یک طرف . یک دختری هم عاشق شدیم آن هم را به من نمی دهند. فرمودند: اما سینه ات شفا یافت. و آن دختر را بزودی به تو می دهند. اما فقرت ، نه، این تا آخر عمر همراه توست. شاید مصلحت نبود. فقرت سر جای خودش است .حرکت کردیم به سمت زیارت حضرت مسلم (ع) گفت حرکت کردیم در حرم حضرت مسلم (ع) اقا جلو و من پشت سر آقا . گفتند: دو رکعت نماز بخوانیم مشغول نماز شدیم دو رکعت نماز چه قرائتی. می گوید من همچنین قرائت زیبایی به عمرم نشنیده بودم. یک دفعه در نماز به دلم گذشت. نکند که ایشان حضرت صاحب الامر(عج) باشد و من این همه ، اسم مرا آورد نشناختم ، توهین کردم ، مسخره کردم . همینطور که بدلم گذشت شیعیان ، عاشقان امام عصر (ع) که ان شاء الله باشد نصیب ما بشود آقا را بشناسیم ، بفهمیم و راهش را ادامه بدهیم. می گوید تمام هاله ای از نور وجود آقا را در برگرفت و نتوانستم چهره آقا را ببینم.
امروز عزای مولایمان امیر المومنین (ع) است. امروز زيارتي امير المومنين (ع) است برادران و خواهران در خانه رفتيد مفاتيح را باز كنيد يك سلام بدهيد يك سلام به محضر امير المومنين (ع) ايام حزن و اندوه ما شيعيان است ان شاء الله شب قدري ديگر در پيش داريم آخرين شب قدر است قدر بدانيم . خوشبختانه در اين شهرستان من تا آنجا وقتي داشتم در مساجد رفتم . خيلي عالي بود حضور جوانان واقعاً چشم گير بود خدا خيرتان بدهد . مسجدها پر ، جمعيت انبوه يك چيز ديگر ، برايم خيلي جالب بود همه مي مانند . سعي مي كند در مراسم قرآن برسر گذاشتن حضور داشته باشند و دعاها اول خوانده مي شود و آخرين مرحله قرآن بر سر مي گيرند. الحمدالله شهر ديني ، مذهبي و ان شاء الله بركات خدا يكي پس از ديگري بر همه شما نازل بشود.


اهميت روز جهاني قدس
جمعه آينده برادران يكي از يادگاران بسيار مهم حضرت امام (ره) روز جهاني قدس است . ان شاء الله طبق سنوات قبل حضور در راهپيمايي خيلي لازم است. اين ميراث حضرت امام (ره) است . امام در 16/5/58 وقتي صهيونيست ها حمله كردند به جنوب لبنان پيامي صادر كردند . مسلمانان ايران و جهان مخاطب قرار دادند و جمعه آخر ماه مبارك رمضان را روز جهاني قدس تعيين كردند و فرمودند: كه من از عموم مسلمانان جهان و دولتهاي اسلامي مي خواهم براي كوتاه تر كردن دست اين غاصبان و پشتيبانان آنان به هم پيوندند. روز قدس در ديدگاه حضرت امام (ره) حمايت از فلسطين و قدس نيست. اگر مطالعه كنيم مي بينيم كه امام تمام ابعاد اسلام ناب را در روز قدس پياده كرده اين مرد بزرگ. خدا مي داند چه ديدي داشته اين مرد بزرگ. سالها بايد بيايد كه راه و انديشه اين بزرگوار را خوب تشخيص بدهيم مثل اينكه امروز خوب از رهبري هاي رهبر عزيز و بزرگوار، تشخيص نمي دهيم چه نعمت بزرگي اين مرد بزرگ براي ما هستند . از ديد حضرت امام (ره) برادران روز قدس مال فلسطين و آزاد سازي مسجدالقصي نيست ، روزمقابله مستضعفين با مستكبرين . ببينيد چقدر گسترده مي شود مبداء بيداري و هوشياري ، روز حيات اسلام ، روز رهايي از برده گي و اسارت شياطين بزرگ و پيوند به قدرت لايزال الهي است . همه اينها را گفتم از بيانات حضرت امام (ره) است. امام (ره) مي فرمايند: مسلمانان جهان بايد روز قدس را روز همه مسلمين ، بلكه روز مستضعفين بدانند . روز احياي اسلام بدانند . مي فرمايند: روز قدس يك روز جهاني است. روزي نيست كه فقط اختصاص به قدس داشته باشد . روز مقابله مستضعفين با مستكبرين. همينطور مطالب ديگري دارند. روز شكست ناپذيري اسلام است. همه مسلمانان بايد بيايند اعلام وجود كنند . دولتهاي عالم بدانند كه اسلام شكست بردار نيست . اين بيانات حضرت امام (ره) است من روز قدس را روز اسلام و رسول اكرم (ص) مي دانم . روز حكومت اسلامي است ، روزي كه بايد جمهوري اسلامي در سراسر كشورها بيرق آن برافراشته شود.
روز قدس ، روز امتياز حق بر باطل ، جدايي حق از باطل است. اين بخشي ار فرمايشات حضرت امام (ره) در باب روز قدس بود . ان شاءالله شما مومنين در راهپيمايي و برنامه هاي كه آنروز است با شكوه برگزار شود.



برگزاري اعتكاف در دهه سوم ماه مبارك رمضان
يك پيشنهاد مي خواهم عرض كنم. دهه آخر ماه مبارك رمضان پيغمبر خدا(ص) هيچ وقت نمي خوابيد اعتكاف مي كرد .پيغمبر خدا (ص) با آنكه پيامبر هست ، با اينكه مسئوليت جهاني دارند ، ده روز در مسجد پيغمبر(ص) اعتكاف مي كردند. آيا من وشما نياز به اعتكاف نداريم ، ارتباط با خدا. خوشبختانه در جمهوري اسلامي به بركت امام و شهدا اعتكاف زنده شد و منحصر شد به سيزدهم وچهارده وپانزده ماه رجب . ما بايد احياء كنيم مخصوصاً جوانان عزيز در ماه مبارك حداقل سه روز. سه روز در ماه مبارك اگر اعتكاف برگزار مي شود خيلي اثر دارد. اعتكاف اصلاً آدم را زنده مي كند. حلاوت وشيريني كه در اعتكاف است در هيچ عبادتي نيست . اين را تجربه كنيد . آنهاي كه در اعتكاف شركت كردند مي فهمند من چي دارم مي گويم . شيريني ، حلاوت و زنده شدن ، حياتي كه در اعتكاف است در هيچ عبادتي شما نمي توانيد پيدا كنيد. روزه دارد ، شبيه حج است و خيلي عبادت ها در اين همين عبادت جمع شده ، معجوني است از همه عبادتها روح و روان انسان را تقويت مي كند . ان شاءالله ثوابش دو حج و دو عمره است . حداقل سه روز را بتوانند در دهه سوم ماه رمضان اعتكاف كنند به اندازه دو حج و دو عمره خدا برايش پاداش مي دهد.
مسائل ديگري داريم : هيئت دولت خدمت مقام معظم رهبري رسيدند آقا توصيه ده گانه اي داشت . توصيه بسيار مهمي كه من يك ، دو ، سه تا را يادداشت كردم .بعد گريزي مي زنم به مشكلات شهرستان خودمان و راههاي پيشرفت اين شهرستان.

علت توجه مردم به آقاي احمدي ن‍‍‍ژاد
علت اينكه مردم توجه كردند به جناب آقاي احمدي نژاد يك كلام بود چون شعارهاي كه انتخاب كردند شعارهاي امام بود. استكبار ستيزي ، ظلم ستيزي ، توجه به محرومين ، فقرا ، بيچاره گان. اينها كم كم داشت فراموش مي شد. مردم چون ديدند كه اين مرد دارد اين انديشه ها را زنده مي كند . به او رأي دادند . هيئت دولت وقتي كه خدمت مقام معظم رهبري رسيدند. چند نكته را تأكيد كردند .
نكته اول : توجه تان به خدا باشد. همان توصيه به تقوي كه همه مي گفتند آقا فرمودند: عامل پيروزي توجه به خدا بود، عامل شكست اينكه خدا در زندگي ما نباشد . اگر دل تقويت شد به ياد خدا، آدم از هيچ قدرتي نمي ترسد.امام مي فرمايند: والله نترسيدم. يك سر سوزن امام خوفي از استكبار نداشت. مقام معظم رهبري هم همينطور. فرمود:
1-عامل پيروزي برهمه مشكلات توجه به خداست اين را داشته باشيد.
2-ادامه رويكرد اساسي دولت نهم آن رويكرد ادامه بدهيد: 1- عدالت 2- فساد ستيزي 3- حمايت از طبقات ضعيف ، ساده زيستي و نگاه به مناطق دور دست و محروم.
كه مقام معظم رهبري توصيه مي كند به دولت، اميدواريم كه به خواست مردم توجه شود توجه به مشكلات گوناگون مردم . مي فرمايند: اگر اينها رعايت بشود و پافشاري بشود به اين اصول هم خدا راضي است ، هم مردم شاد مي شوند و هم مردم خشنود مي شود . حل مشكلات اقتصادي ، اشتغال، تورم.استان كرمان هم استان غني و هم استان محرومي است. شهرستان ما هم واقعاً همينطور است . منابع دست اولي در اين شهرستان هست ، منابع غني در اين شهرستان هست، ولي محروميت هم واقعاً شديد است . چند روزي فرصتي داشتم كه به روستاهاي اطراف رفتم خشكسالي و همين طور فقري كه مشاهده مي شود. مردم صبورند ولي وظيفه دولت مردان يك وظيفه بسيار سنگيني در آغاز كار دولت . من از استاندار محترم مي خواهم هر چند مي دانند اين مطالب باز هم مي خواهم تذكر بدهم نگاه دولت مردان همه اش به جنوب استان و محروميت جنوب استان نباشد و اين يك نگاه غلطي است. شمال استان هم بهتر از جنوب استان نيست. الان تمام نگاه دولت و دفتر مناطق محروم معطوف شده به جنوب استان ودر شمال استان هم . محروميتهاي فوق العاده اي است ما در اين شهرستان مي بينيم منابع مهمي داريم . ولي متاسفانه منابع استفاده نمي شود يا شناسايي نمي شود. بلاخره دست به دست هم داده هم مردم و هم مسئولين از تمام فرصتها استفاده شود بايد بهاء به مردم داده شود تا محروميت ها برداشته شود. من چند نكته از اينجا به مسئولين ، استاندار محترم مي رسانم . يكي از مشكلاتي كه در اين شهرستان است شهرك صنعتي معطل مانده است. قيمتها را آنقدر بردند بالا كسي مي خواهد كار توليدي انجام دهد مثلاً اول 10ميليون تومان بريز از كجا بياورد. يك جواني مي خواهد اشتغال ايجاد كنند نگوييد اول پول بريز . وام تبصره اي كم بهره به آن بدهيد، هم زميني به آنها بدهد منتهي از آنها پولش را بگيرد اما در دراز مدت.
يك استادي داشتيم كه از عراق آمده بود ايشان درس اخلاق مي داد. مي گفت اسرائيلي ها مي آيند باتلاق هاي كه در فلسطين اشغالي است آب اينها را خشك مي كنند ، بعد باتلاق ها را خشك كردند. زمينش را آماده مي كنند براي كشاورزي . چاه مي زنند و كارهايش را مي كنند ، بعد مي دهند به يهودي هاي كه از اطراف دنيا مي آورند مي دهند دست آنها. ما اگر از اول سخت بگيريم وام با مشكلاتش ، زمين با مشكلاتش اين جوان چگونه مي تواند كار كند بايد بهاء داده شود. ومن از كارشناسان سوال كردم مشكلات شهر اينكه جوانان دارند مهاجرت مي كنند . اگر شهركي در اختيار اين جوانان گذاشته شود. زميني، شهركي. معادن غني كه در شهرستان هست تا آنجاي راه داشته باشد با نظارت مسئولين به افراد بومي داده شود و الا افراد غير بومي مي آيد استخراج مي كنند . نفعي براي اين شهرستان ندارد. بلاخره اگر اين شهرستان محروم است بايد از محروميت بيرون بيايد. يكي از راههايش اين است از معدن و منابعي كه دارد خود مردم نفعي ببرند. شهرستان نفعي ببرد اگر بيايند معدني را ثبت بدهند و كارگرش را از بيرون بياورند هيچ نفعي براي مردم نداشته باشد اين چه نفعي براي مردم دارد. اگر ايجاد شبكه روستاهايمان را توسعه ندهيم ، كمك نكنيم، چگونه روستاها آباد بشوند . توجه به گردشگري كه واقعاً اين منطقه بكر است. اگر شناسايي بشود مورد توجه قرار بگيرد و مردم هم از اين نفع ببرند .ما كه در روستاي مزار رفتيم ناراحت بود كه مي آيند انارهاي ما را مي برند. ما هنوز ياد نگرفتيم از فرهنگ زائر استفاده كنيم. در شهرستان هاي ديگر شما بيايد زائران مي آيند چقدر درآمد براي مردم است. تو انارت را بچين و يك جايي آنها را بفروش. صنايع دستي كه كنار امام زادگاني كه داريد جايي درست كنيد تا مردم بخرند.
توصيه به وحدت و همدلي
بلاخره ما مشكلات ، واقعاً زيادي داريم كه در اين شهرستان به كمك همه با وحدت و همدلي اين را با تمام وجود مي گوييم . با طرد ونفي اينها درست نمي شود اين خواست مردمي هر كجا مي رويم . من را قسم مي دهند كه اين شهرستان آباد بشود . آباديش با برادريش درست مي شود . با دشمني برادران اين شهرستان هرگزآباد نشده و نخواهد شد. با برادري و محبت همه دست به دست هم بدهند ما همه شيعه امام علي(ع) هستيم . كمك كنيم به اين شهرستان ، به خودمان رحم كنيم . اگر اين جوانان ما بخواهند زندگي خوبي داشته باشند با برادري درست مي شود. دوئيت و طرد و نفي ، نفرت ايجاد مي كند . دلها از هم جدا مي شوند كي جايي با تفرقه درست شده است. من با تمام وجود و اعتقادم اين شهرستان ان شاءالله با اين همه زيبايي ها كه در آن هست توانايي هاي بالقوه ي كه در وجودش است . فرصت ايجاد بكنيم . همه دست به دست هم بدهيم همه دلسوزان كه دلشان به اين شهرستان مي تپد. بيايند ميدان براي كمك ، آباداني اين شهرستان.
والسلام عليكم و رحمه الله
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.