سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

ره آورد مبارزاتی حضرت زهرا(سلام الله علیها)

بسم الله الرحمن الرحیم

خطبه نمازجمعه90/2/16

به امامت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای ابراهیمی

ره آورد مبارزاتی حضرت زهرا(سلام الله علیها)

http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

خطبه اول
ایام فاطمیه و فردا هم روز شهادت ایشان است انشاءالله خدا توفیق دهد که بتوانیم برای حضرت زهرا(س) خوب نوکری و عزاداری کنیم و عشق و علاقه خودمان را به حضرت زهرا(س) نشان دهیم. همه عزادار و مشکی پوش، هیاتها را تجهیز کنند با بلندگو و مداحان برای حضرت زهرا(س) نوکری کنند و ساعت 9 هم به سمت شهدای گمنام حرکت کنیم و سالگرد شهدای گمنام را بتوانیم برگزار و هم در کنار شهدای گمنام برای حضرت زهرا(س) انشاءالله بتوانیم خوب عزاداری کنیم و ناهار هم تدارک دیده شده حاضرین به غائبین بگویند که انشاءالله بتوانیم با شکوه عزاداری کنیم. این خطبه را هم به حضرت زهرا (س) اختصاص می دهیم شیوه و زندگی حضرت زهرا(س) را ما باید در زندگی خودمان پیاده کنیم.
پیغمبرخدا حضرت محمد(ص) می فرمایند: «یا سلمان من احب فاطمه فهو فی الجنه معی» این حرف را به همه نمی زنند کسانی که قدر حضرت زهرا(س) را نمی شناسند نمی گویند به کسانی می گویند که محب فاطمه(س) باشند. به سلمان می گویند سلمان شده است «سلمان منا اهل البیت» محب علی(ع) و فاطمه(س) است. به ایشان این حرف را می گویند سلمان به او می گویند «من احب فاطمه» هر کس دخترم فاطمه(س) را دوست داشته باشد در بهشت با من است. ما که حضرت زهرا(س) را دوست می داریم ببینیم محبوبهای فاطمه(س) در دنیا چه چیز است؟ حضرت زهرا(س) چه چیزهایی را دوست می دارند؟ ما هم همان کارها را انجام دهیم.

فاطمه(سلام الله علیها) و احیای قرآن
حضرت زهرا(س) در یک فرازی از سخنان گهربارشان می فرمایند: «حبب الی من دنیاکم ثلاث» از این دنیای شما سه چیز را من دوست می دارم «تلاوة کتاب الله و النظر فی وجه رسول الله و الانفاق فی سبیل الله» از این دنیای شما من سه چیز را می پسندم اول تلاوت قرآن دوم نگاه به چهره پیغمبر(ص) و سوم اینکه آدم بخیل نباشد انفاق کند. درد جامعه درد او باشد، غمگسار اشکهای ریزان باشد و دلها را شاد کنند. گره ای از کار مردم باز کند، انفاق فی سبیل الله آن هم به خاطر خدا، آدم گره گشایی کند و کمک بکند.

انس با قرآن
اما در باب اول حضرت زهرا(س) هم خودشان قرآن می خواندند و هم تفسیر قرآن را می گفتند و هم به قرآن عمل می کردند. سلمان می گوید پیغمبر(ص) به خاطر کاری مرا درب خانه حضرت زهرا(س) فرستاد. من پشت درب که رسیدم دیدم که حضرت در خانه قرآن تلاوت می کنند. در یک نقل دارد آمدم درب خانه دیدم جو را آسیاب می کردند قرآن هم می خواندند.
حضرت زهرا(س) وصیت به امیرالمومنین(ع) کردند شب اول دفن من، بالای سرم سوره یس را تلاوت کن. خودشان می فرماید هر کس سه سوره را بخواند و مداومت داشته باشد بین زمین و آسمان و در آسمان و زمین ندا می کنند قاری این سه سوره ساکن بهشت است سوره حدید، سوره الواقعه و سوره الرحمن این سه سوره را تمرین کنید و تلاوت کنید. این فرمایش حضرت زهرا(س) است . بنابراین محبوب حضرت زهرا(س) باید محبوب من و شما باشد.

تربیت شاگرد قرآنی
جامعه را هم قرآنی تربیت می کردند حتی خدمتکار خودشان را اهل قرآن تربیت کردند. خدمتکار خودشان فضه اهل هنر، و کیمیاگری هم بلد بوده است ولی خدمتکار و عاشق امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) است. این بانو حافظ کل قرآن شد.
در یک خاطره ای از ایشان نقل شده است که یک شخصی به نام عبدالله مبارک می گوید من داشتم به حج می رفتم در بیابان دیدم که یک خانمی تنهاست.من اول سلام نکردم و گفتم تو که هستی و در بیابان چه کار می کنی؟ درسی به من داد گفت «وقل سلام فسوف یعلمون» اول سلام کنید بعد می فهمید می گوید من گفتم سلام علیکم. وقتی که سلام کردم. بعد گفتم اینجا در بیابان چه کار می کنی؟ با آیه قرآن جواب داد «من یهد الله فما له من مضلّ» کسی که خدا هدایتش کند گمراه نمی شود می گوید من فهمیدم در این بیابان گم شده است . گفتم جن هستی یا انس که در این بیابان هستی؟ این خانم گفت «یا بنی آدم خذوا زینتکم» فهمیدم که از فرزندان حضرت آدم(ع) است یعنی انسان است از اجنه نیست. سوال کردم خانم از کجا می آیی؟ جواب داد«نیادون من مکان سعید» از راه دور آمدم اینها آیه قرآن است گفتند کجا می خواهی بروی با قرآن جواب داد«ولله علی الناس حج البیت» می خواهم به حج بروم. گفتم چند روز است که از کاروان حجاج جدا شده ای. با قرآن جواب داد«لقد خلقنا السموات و الارض فی ستة ایام» یعنی شش روز است گفتم غذا می خواهی ؟ جواب داد «و ما جعلناهم جسدا لایاکلوه الطعام» جواب داد انسان است و احتیاج به غذا دارد من سوار شتر شدم گفتم که تند دنبال سر من بیا گفت «لا یکلف الله نفسا الا وسعها» هر کسی به اندازه توانش گفتم خوب پس بیا روی شتر سوار شو پشت سر من بنشین و حرکت کنیم و برویم«قل لو کان فیهما الهة الا الله لفسدتا» یعنی تو نامحرم من هم نامحرم این مایه فساد است. آیه قرآن است که اگر این جهان دو تا خدا داشته باشد هر کدام بخواهند حکومت مستقل داشته باشند جهان از هم پاشیده می شود و این نمی شود. می گوید سوارش کردم گفت«سبحان الذی سخرلنا هذا» پاک و منزه است خدایی که این شتر را مسخر ما قرار داد. به کاروان رساندمش گفتم در این کاروان کسی هم داری با آیه قرآن فرمود چهار نفر «یا داوود انا جعلناک خلیفة فی الارض و ما محمد رسول الله یا یحیی حزن الکتاب یا موسی انا الله» فهمیدم در این کاروان چهار نفر دارد به چهار اسم گفتم اینها چه نسبتی با شما دارند جواب داد «المال و البنون زینة الحیاة الدنیا» با این آیه گفت اینها بچه های من هستند بنون یعنی فرزندانم رفتم اینها را صدا زدم پیش مادرشان آمدند بعد آیه را خواند «یا ابت الااستاجره ان خیر من الاستأجرت القوی الامین» حکایت دختران شعیب است وقتی حضرت موسی(ع) بر ایشان آب کشی کرد این دختر آمد و گفت بابا حق این آقا را بدهید این هم قوی است و هم امین یعنی یک کارگر هم باید شرایط داشته باشد هم قوی در کارش باشد و هم امانتدار خوبی باشد یعنی اسلام همه چیزیش حساب شده است. گفت فرزندانم حقش را بدهید این آدم امانتداری کرده است. بعد به من پولی دادند و گفت «والله یضاعف لمن یشاء» کم است بیشتر به او بدهید می گوید من سوال کردم این خانم چه کسی است هر چیزی که من سوال کردم با قرآن جواب داده است اینها گفتند ایشان مادر ما است فضه کنیز حضرت زهرا(س) است. بیست سال است که به غیر از قرآن با هیچ چیزی دیگری حرف نزده است و هر چه می خواهد بگوید با آیه قرآن می گوید. این تربیت شده حضرت زهرا(س) است چنین معلمی که چنین حافظ قرآن را تربیت کرده است.

انفاق در شب عروسی
خوب این بخشی از محبوبهای حضرت زهرا(س) بود انفاق هم که دیگر شما دیده اید تا جائی که شب عروسی در آن گیر و داری که هیچ کس به فکر کس دیگری نیست اما گوش حضرت زهرا(س) با صدای فقیر آشناست وقتی خانه بخت می رفت فقیری گفت ای دختر پیغمبر(ص) شما می خواهید به خانه بخت بروید دختر من هم می خواهد فردا شب به خانه بخت برود به ما هم کمک کنید ما هم دخترمان چیزی ندارد بهترین لباسش را هدیه فرستاد بعد هم وقتی که پیغمبرخدا(ص) پرسیدند که دخترم خوب حالا دو تا پیراهن داشتی آن یک پیراهنت را می دادی و آن را برای شب عروسیت نگه می داشتی فرمودند قرآن به ما یاد داده است «لن تنالوا البر حتی تتفقوا مما تحبون» به مقام ابرار، یعنی خوبان نمی رسید مگر آن چیزی را که دوست می دارید انفاق کنید والا روغن ریخته را نذر امامزاده کردن چه فایده ای دارد؟ یک استادی می گفت که یکنفر رفته بود مرغ حرام شده بود بعد این را برای بنده خدا هدیه آورده بود. این هدیه چه فایده ای دارد انفاق که می کنند مثلا اعلام می کنند خدای نکرده جنگ زده هستند هر چه پتو کهنه در خانه اش است لباس کهنه را جمع می کند تا به اینها بدهد، اینها که به درد آنها نمی خورد از خوبها باید انفاق کنید همانهایی که دوست می دارید اگر آن را انفاق کردی به تو آدم نیکوکار می گویند، اهل بر می گویند. نه اینکه چیزی را می خواهی انفاق کنی چیز پاییتر و پستتر را انفاق کنی، نه حضرت زهرا(س) اینگونه نبودند .نکته دیگر که ما در باب زندگی حضرت زهرا(س) که باز مربوط به همین قرآن است خدمت شما عرض می کنم.

افشاء شعارهای دروغین
پیغمبرخدا(ص) مهمترین شعار را مطرح کردند که مسلمانان تا قیام قیامت پیرو قرآن و عترت باشند این شعار پیغمبر(ص) است قرآن و عترت جدا از این دو نشوید. فرمودند تا حوض کوثر اینها با هم هستند شما هم جدا از آن نشوید شعار انحرافی مطرح شد شعار انحرافی چه بود؟ حسبنا کتاب الله شعار انحرافی از طرف خلیفه غاصب از طرف عمر مطرح شد. حسبنا کتاب الله این شعار در مقابل شعار پیغمبر(ص) است. فرمودند قرآن و عترت او گفت فقط قرآن ما را بس است. خوب حالا ببینیم چه اتفاق افتاده است؟ با این شعار حسبنا کتاب دو کار انجام دادند.

اهداف عمر از گفتن حسبنا کتاب الله
اول با این شعار قرآن را از صحنه زندگی کنار گذاشتند و با همین شعار اهل بیت را هم کنار گذاشتند و خلافت را هم غصب کردند. دو انحراف بسیار بزرگ در جامعه اسلامی رخ داده است یک کنار گذاشتن قرآن از صحنه زندگی با زیرکی تمام و کنار گذاشتن اهل بیت به عنوان مفسر قرآن، امیرالمومنین(ع) را کنار گذاشتند.
یگانه حامی قرآن و عترت کیست؟ یگانه حامی از مظلومیت امیرالمومنین(ع) کیست؟حضرت زهرا(س) یگانه کسی که هوشیار و بیدار است توطئه را خوب درک می کند سینه سپر و روشنگری می کند و تا پای جان می ایستد. حضرت زهرا(س) است. اینکه می فرمایند: اگر فاطمه نبود نه پیغمبر(ص) بود و نه امیرالمومنین(ع)، من و شما به خدا سوگند سر سفره فاطمه(س) نشسته ایم. اسلام ناب سر سفره فاطمه(س) نشسته است.

دلیل غصب فدک
دومین کار خلیفه غاصب انجام داد برای اینکه خاندان پیغمبر(ص) در محاصره اقتصادی قرار بگیرند مردم از دور علي (ع) پراكنده شوند آمدند و فدك را هم غصب كردند. فدك بخشوده پيغمبر(ص) است متعلق به مسلمين نيست اختصاص حضرت زهرا(س) است. در زمان پيغمبر (ص) بخشيدند ذولّيد است، ملك در اختيارش است، كارگزاران دارد، خرج جنگ را اداره كرده است، هم پايه هاي نامشروع قدرت را بايد محكم كنند هم بايد علي (ع) را تنها بگذارند آمدند محاصره اقتصادي كردند با چه شعاري ؟ ببينيد شعارهاي انحرافي چقدر مي تواند تاثير داشته باشد الان هم بعضي ها شعار انحرافي مي دهند بايد خيلي مراقب باشيم. بعضي از شعارهاي انحرافي تاثير خيلي مهمي در جامعه گذارد. با آن شعارهاي مكتب ايراني و نمي دانم با ملت اسرائيل فلان فلان نمي دانم ... اينها در آينده مي تواند خيلي خطر ساز باشد. شعارهاي انحرافي خيلي تاثير دارد شعار چه بود ؟ شعار انحرافي اين بود كه پيغمبر خدا(ص) فرمود ما از دنيا مي رويم، حالا اين هم بر خلاف قرآن است هم بر خلاف سيره است جامعه هم لابد پذيرفته است. حديث دروغين نقل كردند پيغمبر خدا(ص) فرمود ما پيغمبران از دنيا مي رويم و بعد از خودمان ارث به جا نمي گذاريم. پيغمبر (ص) كه ارثي نداشته است آنچه كه به حضرت زهرا (س) رسيده است مال شما نيست با اين حديث؟ پس هم علي (ع) را كنار گذاشتند هم قرآن را كنار گذاشتند هم احاديث ساختگي را باب كردند.

طرفداری از ولایت
چه كسي بايد جانفشاني كند؟ كدام عالم بايد روشنگري بكند؟ علي كه مامور به سكوت است؟ چون ياور ندارد بي كس است تنها كسي كه عالم است و بايد افشاگري كند و توضيح بدهد حضرت زهرا (س) است. آن هم با آن آزردگي با آن بيماري با آن شكستن پهلو، بازو، صورت، در جمعي از زنان انصار بي بي دستور دادند يك چادري در مسجد نصب كردند، يك حفاظي باشد زمانيكه عمر و ابوبكر و تمام مسلمانان در مسجد هستند به خانه ابوبكر نرفتند در مسجد پيغمبر (ص) ؟آمدند خليفه را بايد استيضاح كنند رسوا كنند حقايق را تا قيام قيامت به مردم اعلام كنند مواضع اهل بيت را روشن كنند حضرت وقتي كه مي آمد با يك راه رفتنش مثل اينكه پيامبر (ص) دارد قدم برمی دارد. هم خمار پوشيده است هم روسری بلند به سر كرده است. در تاريخ نگاه كنيد با حجاب كامل پيراهن هم به قدري بلند است كه حضرت وقتي قدم مي گذارند پا روي چادر مي گذارند پا هم برابر نباشد با يك هيبت خاص با عظمت در مسجد آمدند و نشستند .امر به سكوت كردند. يك ناله اي از جگر حضرت زهرا (س) كشيد كه تمام مجلس منقلب شد همه شروع به گريه كردن كردند بعد دستور دادند جمعيت آرام گرفت. بعد شروع به روشن كردن حقايق كردند كه شما دو كار كرديد فضائل و حضرت علي (ع) را نقل كردند، غدير را يادآوري كردند، شما علي (ع) را كنار گذاشتيد و قرآن را هم كنار گذاشتيد قرآن را هم «وقدخلفتموه وراء الظهوركم » قرآن را پشت سر انداختيد«ونبذتموه وراء ظهورکم» بعد رو به ابوبكر كردند ابوبكر به چه دليلي شما اين حرف را مي زنيد كه پيغمبر (ص) مي فرمايد ما پيغمبران ارث به جا نمي گذاريم اين حرف از كجا آمده است. روايت داريم كلمات پيغمبران و معصومين با قرآن سنجيده مي شود اگر كلامي نقل شد بر خلاف قرآن بود «فاضذبوه علي الجدار» اين حرف را به ديوار بزنيد و اين ارزشي ندارد گفتند چگونه شما برخلاف قرآن داريد حكم مي كنيد طبق قرآن ابوبكر تو بايد از پدرت ارث ببري اما من نبايد از بابايم ارث ببرم.

آیات ارث بردن انبیاء از یکدیگر در قرآن
آيه اي را شروع كردند آياتي را هم در باب ارث خواندند چون گفته بودند كه ارثي در كار نيست اين حرف بايد باطل شود «اذ يقول ورث سليمان داوود» شما مي گوييد پيغمبران گفته اند ما ارثي به جاي نمي گذاريم پس چرا حضرت سليمان از حضرت داوود ارث برد، يحيي از زكزيا طبق آيه ارث برد «يوصيكم الله في اولادكم للذكر مثل حظ الانثين» پسر ارث مي برد دختر قانون كسي است او هم ارث مي برد منتهي سهم خودش را «ان ترك خيرا الوصية للوالدين» هر كس مي خواهد از دنيا برود بايد وصيت بكند پس ارث حق است «وزعتم ان لاحظ لي ولا ارث من ابي ولارحم بینا» شما فكر كرديد رحمي بين ما نيست و من فرزند پيغمبر(ص) نيستم. چرا بر خلاف قرآن حكم مي كنيد ابوبكر نكند يك آيه اي بر تو نازل شده است كه پيغمبر (ص) خبر نداشته است، یا لابد مي گويد ما اهل دو ملت هستيم، شما مسلمانان اهل يك ملت هستيد، من فاطمه اهل يك ملت ديگر هستم، يعني يك آيين ديگر، شما مسلمانيد و ما غير مسلمان، يا اينكه من و پدرم اهل ملت واحده نيستيم، يعني اهل آيين نيستيم، يا قرآن بخصوص اين آيه نازل شده است اينگونه بود حضرت او را رسوا كردند. تو تمام كارهايت بر خلاف قرآن است خطبه خيلي مفصل است. حالا ما چقدر با خطبه حضرت زهرا(س) آشنايي داريم؟ مثل خود حضرت مظلوم است. چقدر دانشگاه حوزه جوانان نوجوانان با خطبه هاي حضرت زهرا (س)آشنايي دارند؟

تحقیق در زندگی حضرت زهرا(س) مساوی با رسیدن به ولایت امیرالمومنین(ع)
به خدا قسم اگر دنياي اسلام روي زندگي حضرت زهرا(س) تحقيق كنند دست همه را در دست اميرالمومنين(ع) مي گذارد همه را هدايت به اين راه مي كند. منتهي حيف كه دستشان از اين معارف كوتاه است. حضرت در اين خطبه قصه ها را افشا مي كنند. حالا چه اندازه مردم توجه كردند يا نكردند بماند ولي حقايق را براي مردم اعلام كردند ممكن است يك نفر سوال كند حضرت زهرا(س) چرا اینقدر پيگير فدك بودند. فدك يك روستايي بود چقدر حضرت زهرا(س) پيگير بود بحث فدك تنها نبود بحث غصب خلافت بود. حضرت اينرا انتخاب كردند تا خلافت غاصبانه را رسوا كنند، حكومت نامشروع او رابيان كنند، حكومت ضدقرآني اش را تبيين كنند، بي كفايتي شان را اعلام كنند، ضد عدالت بودنشان را حضرت مي خواستند اعلام كنند و از طرفي به ما ياد بدهند كه مسلمين شيعيان من نبايد زير بار ظلم بروند اين درسهايي كه ما مي توانيم از خطبه و از زندگي حضرت زهرا (س) و ولايتمداري، تابع امام حق بودن، اينها درسهايي است كه من و شما امروز در زندگي خودمان پياده كنيم. اجازه دهيد چند كلام توسل داشته باشم جانها به قربان حضرت زهرا (س) شبانه غريبانه مظلومانه بدن فاطمه (س) را دفن كردند....

خطبه دوم
«اوصيكم عبادلله و نفسي بتقوی الله »
در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران، شيعيان و علاقمندان، اهل بيت را به تقواي الهي دعوت مي كنم و نشانه تقوا و محبت به اهل بيت اين است كه ما براي حضرت زهرا(س) عزاداري كنيم. خواهشي كه از برادران عزيز و خواهران مكرمه دارم در مساجد، تكايا و در حسينيه دهه دوم فاطميه را با شكوه برگزار كنيد . الحمدلله در اماكن مختلف مراسم عزاداري برگزار مي شود در حسينيه سپاه در هيات بقية الله(عج) و در مساجد و جاهاي مختلف مراسم عزاداري و روضه خواني برگزار مي شود. همه در مراسم شركت كنيد .

برگزاری مراسم روضه در منازل
نكته بعدي اين است كه روضه هاي خانگي را در ايام فاطميه ترويج كنيد محبت خودمان را به حضرت زهرا(س) نشان دهيم مهمتر و بالاتر از عاشورا بايد عزاداري كنيم چون هم و غم علماي وهابي اين است كه نخير چه كسي مي گويد حضرت زهرا(س) به شهادت رسيده است حضرت به مرگ طبيعي از دنيا رفته است و قبرش هم در قبرستان بقيع مشخص است. بعدش هم تبليغات هم کردند. ما بايد در عمل نشان دهيم وصاياي حضرت زهرا(س) كه قبر من بايد مخفي بماند و هر مسلماني سوال كند چرا قبر يگانه دختر پيغمبر(ص) بايد مخفي باشد؟ چه اتفاقي افتاده است بروند تحقيق و بررسي كنند چه كساني حضرت زهرا(س) را به غضب آوردند؟ پيغمبر(ص) در اين زمينه چه گفته است؟ اينها همه براي ما درس است ولي آنها مي خواهند روي اين ها سرپوش بگذارند ولي اگر ما روضه خواني خودمان را با شكوه برگزار كنيم توطئه آنها خنثي مي شود. بچه هاي ما با محبت حضرت زهرا(س) بزرگ مي شوند. مبلغ دين خدا مي شوند مي توانند حرف بزنند مي تواند دفاع بكنند وقتي ما مجلس داشته باشيم با مرام حضرت زهرا(س)آشنا مي شويم و بچه هايمان آشنا مي شوند با خطبه هاي حضرت زهرا(س) آشنا و بزرگ مي شوند ولي وقتي كه ما مجلس نداشته باشيم كجا مي شود اين مباحث را گفت ؟ كجا مي شود جمع كرد.
نكته اي ديگر در اين مراسمها شام و ناهار بدهيد محبت خودمان را نشان دهيم بركتش هم با صاحبانشان است اهل بيت خيلي بزرگند حضرت زهرا(س) هست و نيستش را براي آن اسير غير مسلمان كه درب خانه اش آمد داد حالا اگر يك كسي قدمي براي حضرت زهرا(س) بردارد بدون مزد مي ماند بدون پاداش مي ماند هيهات هيهات چنين چيزي واقعا نمي شود شما شروع كنيد بركتش را هم در زندگيتان ببينيد.

حضور در عزاداری حضرت زهرا(سلام الله علیها)
فردا ساعت 9 تمام هياتها از مسجد صاحب الزمان(عج) عزاداري شروع مي شود انشاءالله مثل روز عاشورا خواهشي كه از مسئولين هياتها دارم نگويند جمع نمي شوند اگر دو نفر یا پنج نفر هم هستيد براي حضرت زهرا(س) بيايد و سينه بزنيد نگويند جمع نمي شوند كسي نمي آيد شما حركت بكنيد تا در خانه بنشينيد. مسئول هيات، مداح هيات حركت نكنند كسي نمي آيد بيايد جدي وارد شويم عزاداري براي حضرت زهرا(س) بكنيم سينه زنها بيايند زنجير زنها بيايند جوانها بيايند عاشقان بيايند سينه بزنيد عزاداري كنيد بعد هم در مزار شهداي گمنام نمازجماعت را انشاءالله آنجا برگزار مي كنيم حدودا 1000 نفر هم تدارك ناهاري ديده شده است كه انشاءالله سر سفره حضرت زهرا(س) حالا يك ناهار مختصري انشاءالله همه مومنين حضور پيدا كنيد علاقه خودتان را نشان دهيد مخصوصا تاكيد مي كنم كه روز شهادت روز تعطيل اعلام شده است همه بيايند و پاي علم حضرت زهرا(س) سينه و زنجير بزنيد عزاداري بكنيد انشاءالله در اين قصه كوتاهي نشود .

رویدادهای خاورمیانه و تحلیل غلط آن
مطلب بعدي بعضيها تحليلشان از رويدادهايي كه در منطقه خاورميانه و كشورهاي اسلامي است يك تحليل عقیم است مطابق با واقع بيني نيست اين بيداري كه مشاهده مي كنند بعضيها حرفشان اين است كه مي گويند آقا اين دست خود آمريكاييها است آنها دارند چنين كارهايي مي كنند تحريك مال آنهاست اين ديدگاه ، ديدگاه غلطي است مي خواهند كاري بكنند كه ملت ايران از صحنه جهاني عقب بماند و نتواند دفاع كند نتواند هدايتگري كند نتواند الگو دهي داشته باشد نتواند حمايت معنوي داشته باشد عقبه اين بيداري اسلامي را كه پشتوانه اش نهضت اسلامي ايران است اين بيداري برادران ، خواهران سه مشخصه دارد.

شاخصه های اسلامی در بیداری مردم منطقه
مشخصه اول اسلامي است نشانه اش چيست؟ نشانه اش اين است كه تونسيها به مجردي كه آزاد شدند اينها نمي گذاشتند در مسجدها بروند نمازجماعتهاي باشكوه، نمازجمعه هاي ميليوني برگزار كردند شعارها ، شعارهاي اسلامي است. خوب اگر تحريك آمريكايي بود شعارها مي بايست فرق بكند بله آمريكائيها نهضت بدلي درست مي كنند مثل طالبان را درست كردند القاعده را درست مي كنند ولي اين بيداري ريشه آمريكايي ندارد ريشه اسلامي دارد.
دومين مشخصه ريشه مردمي دارد مردم به ميدان آمدند سياستمدارهايشان نيستند توده مردم به ميدان آمده اند و همه جا شعار مي دهند.
سومين مشخصه كه دارد ضد آمريكايي و ضد صهيونيستي است. خوب اين خصيصه را ما داريم مي بينيم چگونه بعضي مي گويند اين تحريك آمريكاييها است چرا اين تحليل غلط و عقيم را ارائه مي دهند. خوب اين به عهده خودشان ما بايد نگاه كنيم.

وظیفه ما در زمان روخدادن بیداری اسلامی چیست؟
ببينيم كه مقام معظم رهبري(دام ظله العالي) فرماليشاتشان چيست؟ راجع به بيداري اسلامي تحليل ايشان چيست؟ تحليل مقام معظم رهبري(دام ظله العالي) بالاترين تحليل از هر جهت هم از جهت صحت و درستي است ناب ترين حرف مال مقام معظم رهبري(دام ظله العالي) است . مي فرمايند بيداري در كشورهاي اسلامي نشات گرفته از انقلاب اسلامي است فرمايشات اين است.اين صحبتها را در جمع معلمين چند روز پيش آقا فرمودند حركت بيداري كنوني در غرب آسيا و شمال آفريقا امتداد حركت عظيم ملت ايران است يعني نشات گرفته از انقلاب اسلامي است نه تحريك آمريكاييها، در اين سخنراني يك بشارت بزرگ دادند آن هم همراه با قطع و يقين يك بشارت بزرگ اين در ذهن ما مي آيد. بالاخره كشورهاي اروپايي اينها هيچ حركتي نمي كنند آيا آنها هم بيداري اسلامي آيا يك حركتي در آنها هم به وجود مي آيد اين پيشگويي و پيش بيني مقام معظم رهبري(دام ظله العالي) است آقا الكي حرف نمي زنند تا به حال حساب شده حرف زده اند، الان هم حساب شده حرف مي زنند در اين سي ساله نشان داده است كه مقام معظم رهبري(دام ظله العالي) خيلی حساب شده حرف زدند. حرفهايشان هم به امروز زمان دارد واقعيت خودشان را نشان مي دهد فرمودند بيداري اسلامي به قلب اروپا رسوخ مي كنند ملتهاي اروپايي برضد سياستمداران مكار و روساي خود كه تابع آمريكا و اسرائيل غاصب هستند قيام خواهند كرد اين يك بشارت است همه اينها هم از بركت امام ، انقلاب، ملت ايران و از بركت شهدا است.

بیداری اسلامی به قلب اروپا کشیده می شود
در يكي از فرازها فرمودند اين حركت بيداري قطعا تا قلب اروپا پيش خواهد رفت و ملتهاي اروپا برضد سياستمداران و زمانداران خود كه آنها را تسليم محض سياستهاي فرهنگي و اقتصادي آمريكا و صهيونيستها كردند به پا خواهند خواست. در باب آينده نظام جمهوري اسلامي ايران به بركت همتهاي بلند ايمانهاي قوي انسانهاي با اخلاص قله هاي سعادت و پيشرفت را يكي پس از ديگري فتح خواهند كرد فرمودند چند عامل باعث پيشرفت است.

عوامل پیشرفت از دیدگاه مقام معظم رهبری(دام ظله العالی)
يك ايمان ما بايد يك كاري كنيم ايمانمان قوي بشود ايمان به خدا ايمان به پيامبر(ص) نسبت به اهل بيت ، به آخرت.
دوم همت بلند و سوم اخلاص كارها براي خدا باشد اين سه ويژگي جزء عامل پيشرفت است مسئولين اگر ايمان قوي و همت بلند داشته باشند مخلصانه كار كنند . قطعا اين فرمايشات آقا تحقق پيدا خواهد كرد .

توصیه رهبر انقلاب به دستگاههای دولتی
بعد هم يك توصيه به تمام دستگاهها مخصوصا به آموزش و پرورش كردند براي اين كه حركت ادامه داشته باشد. چند چيز نياز دارد.
يك استعدادها بايد شكوفا شود.
دوم انسانهاي مقاوم تربيت شوند.
سوم انسانهاي با ايمان، با بصيرت، آگاه، علم و دانش و مهمتر از همه با اتحاد و انسجام ، با وحدت و همدلي تربيت شوند.فرمودند اينها زمينه پيشرفت ما را فراهم مي كنند. اگر بخواهيم اين حركت با همين شتاب و قدر ادامه پيدا كنند بايد ضمن شكوفا كردن استعدادها و تربيت انسانهاي مقاوم، با ايمان با بصيرت و آگاهي و دانش را تقويت اتحاد و انسجام را هم بايد مستحكمتر كنيم .
خوب يك هشدار از حضرت امام(ره)مي دهند من به بعضي از مسئولين هشدار مي دهم كه به شدت بايد مراقب بود كه خداي نكرده آب به آسياب دشمنان نريزند و آنان را با اقوال و جبهه گيري ها شادمان نگردانند اين فرمايش امام است. كه حرفي نزنيم كه دشمن شاد شود حركتي انجام ندهيم كه استكبار جهاني و صهيونيستها خوشحال شوند. وظيفه مسئولين را هم مي فرمايند تلاش مسئولان اسلامي بايد اين باشد كه با عمل خود مردم را نسبت به خويش دلگرم و اميدوار كنند . يك مسئول حق ندارد كاري انجام دهد كه مردم دلسرد شوند چرا؟ چون دشمن دو هدف مهم را براي نابودي نظام جمهوري اسلامي پيگيري مي كند.

اهداف دشمن برای نابودی نظام جمهوری اسلامی
يك دودستگي ميان مردم، ميان مردم اختلاف به وجود بيايد.
دوم اينكه مردم به مسئولين بي اعتماد شوند اگر مسئولي حركتي انجام بدهد كه اعتماد مردم را كم بكند آن وقت اين ملت ايران نمي تواند در اين دلگرمي اش موفق باشد اين خسارت بزرگي نسبت به كشور وارد مي شود.

خالی نگذاشتن صحنه نشانه ایمان قوی
نكته ديگري كه من بايد خدمت شما برادران و خواهران از قرآن مجيد عرض كنم اين است كه قرآن دستور داده است «انما المومنون الذين آمنوا بالله و رسوله و اذا كانوا معه علي امر جامع لم يذهبوا لم يستأذنوه» قرآن مي فرمايد مومن واقعي آن كسي است كه وقتي كه امر جامع پيش مي آيد مسئله مهم كشوري براي اسلام پيش مي آيد رهبر را تنها نگذارد. پيغمبر را تنها نگذارد اگر مي خواهد صحنه را خالي كند از پيغمبر(ص) اجازه بگيرد حق ندارد صحنه را خالي كند. صحنه خالي كردن نشان اين است كه ايمان واقعي نيست. مي فرمايد مومن واقعي به خدا و پيغمبر(ص) آن كسي است كه وقتي امر جامع در پيش است بدون اجازه صحنه را خالي نكند مسئول حق ندارد صحنه را خالي بكند اتفاقاتي كه در كشور افتاد . بعد رئيس جمهور محترم تبعيت از ولايت فقيه را اعلام كردند در عمل هم بايد در تمام موارد ثابت كنند همانگونه كه تاكنون ثابت كردند نبايد خناثان فاصله ايجاد بكنند.

شاخص مردم برای مسئولین چیست؟
ما ميزان نسبت به مسئولينمان داريم ميزان و شاخص ما ارادتشان نسبت به ولي فقيه است اين ميزان است. ارادتشان به خدا و پيغمبرخدا(ص) به امامان و در عصر غيبت هم ولي فقيه است. هر مقدار در عمل و در قول اينها ثابت قدم باشند. مردم هم دوستشان دارند هر مقدار كه فاصله گرفتند مردم عاشق چشم و ابروي كسي نيستند تا به حال هم رئيس جمهورهاي مختلفي آمده اند و رفته اند. هر كس كه اخلاصش به رهبري و ولي فقيه، جانشين امام زمان(عج) در قول و عمل بيشتر بوده است محبوبتر بوده است. هر مقدار ضعيف شده است مردم هم برگشته اند. رودروايسي هم با كسي ندارند. مومنين متدينين تابع قرآن و اسلام هستند.خوب اين نكته را سربسته خدمت شما عرض كردم.
به لطف خدا توافق فتح و حماس را هم داشتيم. فلسطينيها هم به خواست خدا بينشان دارد وحدت برقرار مي شود و داغي را بر دل اسرائيليها گذاشتند.
18 ارديبهشت هم روز جهاني صليب سرخ و هلال احمر است و روز جهاني تالاسمي است. يكي از بيماريهاي كه شيوع دارد بيماري تالاسمي است. يك بيماري خوني هم است از طريق پدر و مادر هم به فرزند منتقل مي شود اگر پدر و مادر هر دو ناقل اين بيماري باشند اين بچه خيلي مشكلات برايش درست مي شود. راه درمانش اين است قبل از اينكه ازدواج كنند قبل از اينكه حتي به فاميلها بگويند پسر و دختري كه مي خواهند ازدواج كنند قبل از اينكه حتي به فاميلها بگويند اول بروند آزمايش بدهند اگر يكي شان سالم باشد طوري نيست اگر هر دو ناقل بيماري باشند خيلي مشكل زياد مي شود بچه سالمي نخواهند داشت بنابراين بهترين راهش پيشگيري است.
چهارمين سالگرد مرجع مجاهد و فقيه والامقام حضرت آيت الله فاضل لنكراني (رحمة الله عليه) فردا در روز شهادت است تسليت عرض مي كنيم و همچنين روز بزرگداشت كليني است. خطبه را جمع كنم بين دو نماز هم از رياست محترم آموزش و پرورش دعوت كرديم به مناسبت هفته معلم كه هفته قبل مي بايست مي آمدند صحبت كنند چون مناسبتهايي كه داريم ديگر برنمي گرديم مناسبت هفته گذشه را ذكر نمي كنيم انشاءالله دوستان كه مي خواهند صحبت كنند هفته جلويشان را ببينند.
والسلام عليكم ورحمة الله

 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.