سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

درسها و پیامهای خطبه حضرت زهرا(سلام الله علیها)

بسم الله الرحمن الرحيم

خطبه های نماز جمعه 90/2/23

به امامت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا ابراهیمی

درسها و پیامهای خطبه حضرت زهرا(سلام الله علیها)

http://yascms.ir/emam/ebrahimi3.png

خطبه اول
بنده وظيفه خود مي دانم كه از حضور مومنانه همه برادران و خواهران، جوانان و برادران عزيزمان از هلال احمر سروران معظم جناب حجة الاسلام والمسلمين حاج آقا موسوي كه شرف حضور دارند تقدير و تشكر بنمايم چون در ايام فاطميه هستيم و خطبه ها را به حضرت زهرا(سلام الله) اختصاص داديم در خطبه گذشته بخشي از خطبه نوراني حضرت زهرا (سلام الله علیها) خطبه فدكيه را عرض كردم. در اين خطبه هم بخشی از خطبه ديگر حضرت زهرا (سلام الله) عرض مي كنم ما بايد بكوشيم در ايام فاطميه با معارف، درسهاي و با پيام هاي حضرت زهرا (سلام الله) بيشتر آشنا شويم و زندگي خودمان را بر اساس پيامهاي مادر سادات شروع كنيم.

آشنایی با پیامهای زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها)
برادران، خواهران عده اي از بانوان، زنان مهاجر و زنان انصار در روزهاي پاياني عمر حضرت زهرا (سلام الله علیها) آن روزهايي كه حضرت كاملاً در بستر بيماري و روزهاي آخر عمر حضرت است شرفياب شدند مردان كه اهل بيت را ترك كردند و كاري به كار اهل بيت نداشتند و مظلومانه اهل بيت را كنار گذاشتند اما بانوان به عيادت آمدند. يك جمله خيلي ساده اي گفتند ولي حضرت زهرا (سلام الله) از همين فرصت هم استفاده كرد پيام جاودانه خودشان را به همه نسلها و مسلماناني كه حضور داشتند خودشان را ماندگار كردند و پيام خودشان را بيان كردند. اين خطبه را هم علماي شيعه و هم علماي سنی نقل كردند. مثل شرح نهج البلاغه ابن ابي الحديد اين خطبه حضرت زهرا (سلام الله) را آورده است. چهار مأخذ اصلی الاحتجاج، بلاغات النساء، دلائل الامامة و کشف الغمة هم آوردند حالا بخشهايي كه مي شود با پيام حضرت زهرا (سلام الله) ما آشنا شويم و در خطبه مقداري كه مي شود طرح كرد من يادداشت كردم خدمت شما عرض مي كنم شما هم با دقت گوش كنيد و به معارف حضرت زهرا (سلام الله علیها) توجه كنيد. خطبه از طرق مختلفي نقل شده است هم از فاطمه بنت الحسين (عليه السلام) نقل شده است و هم يكي از سويد ابن غفلة كه از شيعيان مخلص اميرالمومنين(عليه السلام)، زاهد، آدم راستگوف صادق و درستي است خطبه نقل شده است. خانمهايي كه در نماز جمعه حضور دارند مجدداً تكرار كنم مراعات خطبه را داشته باشيد و سكوت كنيد حرف زدن مثل اين است كه در نماز نبايد سخن گفت در خطبه نماز جمعه هم نبايد صحبت كرد بايد رو به خطيب نشست و تمام شش دانگ حواس را به خطبه جمع كرد و دل به سخناني كه خطيب در نماز جمعه مطرح مي كند كه رحمت انشاءالله بر همه ما نازل شود.
سويد ابن غفلة، يا فاطمه بنت الحسين (عليه السلام) طبق طرق مختلف خانمها به عيادت آمدند و گفتند: « فقلن كيف اصبحت من علتك يا بنت رسول الله» يعني چگونه صبح كرده اي ما در فارسي معادلي نداريم ما در فارسي مي گوييم حالتان چطور است ولي شب را چگونه صبح كردي اين مخصوص عربي است حالتان چطور است بی بی آمدیم عیادت، حالتان بهتر شده است يا نه؟ جملات حضرت زهرا (سلام الله) را خواهش مي كنم خوب توجه بفرمایید حضرت فرمود «اصبحت والله»به خدا سوگند حالم چنين است «عائفة لدنياکن» از دنياي شما بيزارم از دنياي شما متنفرم عائفه يعني تنفر داشتن از اين دنيايي كه شما مسلمانها براي خاندان پيغمبر (صلی الله عليه وآله وسلم) و براي اميرالمومنين(عليه السلام) درست كرديد از اين دنيا و از اين وضعي كه درست كرديد و اميرالمومنيين (عليه السلام) را خانه نشين كرديد مصيبتها مثل باران به خاطر كار شما بر سرما باريدن گرفت از اين دنياي شما من بيزارم «قالية لرجالكن»به خدا قسم از مردان شما ناراحت هستم، قاليه يعني غصب كننده، رجال يعني مرد، از شوهران شما، از مردان مسلمان من بيزارم «لفظتهم بعد ان عجمتهم» شما ديده ايد يك لقمه اي مزمزه مي كنيد مي بينيد كه تلخ است بعد فوري از دهانتان بيرون مي اندازيد مي گويند من اينها را امتحان كردم ديدم لقمه ناگواري هستند تلخند، مردان شما مثل لقمه اي مي مانند كه تلخ وگلوگير هست «وشنأتهم بعد ان سبرتهم» مي گويد من سنجيده ام و به حقيقت پي بردم مردان شما و شوهران شما زنان انصار و مهاجر اينها با ما خوب نيستند و من هم اين مردان شما را دشمن داشتم.

سیمای مردان زمان امیرالمومنین(علیه السلام) از زبان حضرت زهرا(سلام الله علیها)
سيماي مردان مسلمان را ترسيم مي كند «فقبحاً لِفُلُول الحَد» زشت است شمشيري كه شكسته شده و بران نيست، شمشير اگر شكسته باشد كارآيي ندارد يعني شما مردان مسلماني كه آبروي اسلام بوديد در تمام هجمه ها دشمن را دفع مي كرديد، مشركين را دفع مي كرديد، اسلام را پيروز مي كرديد امروز مثل يك شمشير شكسته شده ايد «فقبحاً» چه زشت است اين شمشير شكسته و شما مردان چنين وضعي پيدا كرده ايد «واللَََّعب بعدالجد» اين همه كوشش كرديد و امروز مردانتان سرگرم بازي شدند «وقرع الصفاة» قرع به معناي كوبيدن و صفات به معناي صخره است كنايه از اينكه آن قلعه و آن صخره محكم كه مي بايست در مقابل دشمن ايستادگي مي كند و از ما اهل بيت دفاع كند امروز سست و تسليم شده است «وصدع القناة» نيزه اي كه بايد بر پهلوي دشمن بخورد بايد تيز باشد ولي اين نيزه سرش شكاف برداشته و نيزه از كار افتاده است يعني مردان شما مثل نيزه اي هستند كه از كار افتاده وبي تاثير و بي خاصيت است «وختل الآراء» آراء همه مي بايست بر پيروي ما اهل بيت اجتماع كنيد اما نظرهايتان خطا رفته است «وزلل الاهواء» لغزش پيدا كرده است اين ترسيم وضعيت مرداني است كه در زمان حضرت زهرا (سلام الله علیها) زندگي مي كردند. «ویحهم» يعني وقتي كسي كه بسيار دردمند و درد و غصه دردلش جمع مي شود اين كلمه ویح را بيان مي كند ويحهم واي بر اينها يعني وايي كه از سر دردمندي حضرت زهرا (سلام الله)نسبت به مردان زمان خودش ابراز مي كند «انی زعزعوها عن رواسی الرسالة» چگونه آمدند خلافت و امامت را از مركز رسالت جدا كردند يعني امامت دنباله نبوت است، امامت آسماني و در راستاي رسالت است، ادامه كار پيغمبري است، اما اينها آمدند امامت را از جايگاه خودش خارج كردند از «وقواعد النبوة والدلالة ومهبط الروح الامين و الطبین بامور الدنيا و الدین» امامت را از محبة وحي جدا كردند امامت را از خاندان پيغمبر(صلی الله عليه وآله وسلم) جدا كردن.د رهبر بايد كسي باشد «و تبيين» در لغت به معناي حاذق، ماهر، عالم به همه چيز، از كسي كه عالم به همه چيز بود هم ماهر بود و هم حاذق بود هم امور دين را بلد بود، هم امور دنيا و حكومت داري را بلد بود يعني كنايه از اينكه علي(عليه السلام) را كنار گذاشتند«و الطبین بامور الدنيا و الدين الا ذلک هو الخسران المبین» خسارت بزرگي همين كاري بود كه مردان شما انجام دادند و خلافت و امامت را از مركز خودش جدا كردند و به جاي ديگري بردند.
حضرت در اين فراز امامت را يك منصب الهي مي دانند منتهي مردان زمان حضرت زهرا (سلام الله) و خلفاي ظالم اين منصب را زميني مي دانند امروز هم اهل سنت همين است مي گويد هر كس باشد رهبري شرطي ندارد از امور فرعی مي دانند و حال اينكه امامت اصل است منصب الهي است امام بايد عصمت داشته باشد نه هر فاسق و فاجري بتواند رهبري را بر عهده بگيرد. يك نكته را هم اينجا اشاره كنم بعضي ها مي گويند آقا ولايت فقيه چون در قانون اساسي آمده است ما قبولش داريم. يعني اگر در قانون اساسي ني آمده بود ما قبولش نداشتيم اين حرف اشتباه است.
ولايت فقيه امتداد امامت است امامت هم امتداد نبوت است اينها در راستاي هم هستند. ولايت فقيه امامت را استمرار مي بخشد امامت هم نبوت را استمرار مي بخشد. نمي گذارد كار تعطيل شود اگر در در امامت عصمت شرط از گناه، مقام عصمت در رهبري در عصر غيبت هم عدالت بسيار والاي قرب معصوم آن هم شرط است، نه اينكه اينها زميني باشد و منصب الهي نيست.حضرت زهرا (سلام الله) در اين فراز مي فرمايند كه رهبري آسماني و الهي است خدا تعيين كرده است منتهي اينها آمده اند و اين جايگاه را كنار گذاشتند.

علت کنار زدن علی(علیه السلام)
خوب چرا حالا علي (عليه السلام) را كنار گذاشتند؟ حضرت در اين فراز تبيين مي كند و به اينها طعنه مي زند «وما الذي نقموا من ابی الحسن(عليه السلام)» مي دانيد چرا اميرالمومنين علی (عليه السلام) را كنار گذاشتند؟ چرا از علي (عليه السلام) انتقام گرفتند؟ «نقموا والله منه» به خدا سوگند علتي كه اميرالمومنين (عليه السلام) را انتخاب نكردند «نكير سيفه» به خاطر برق شمشير و خشم شمشيرش است، به خاطر اينكه اين شمشير بود كه از مشركين انتقام گرفت «وقلة مبالاته لحتفه» به خاطر اين است كه اميرالمومنين علي(عليه السلام) از مرگ نمي ترسد دارند طعنه مي زنند يعني مي بايست علي (عليه السلام) را انتخاب كنند چون از خشم شمشيرش كفار مي ترسيدند چون از مرگ نمي ترسيد عاشق شهادت بود «وشدة وطأته» در راه حق علي (عليه السلام) سرسخت و پايدار بود سست نمي شد «ونكال وقعته» ضربه هايش پي در پي بر سر دشمن فرود مي آمد «و تنمره في ذات الله»خشمش فقط براي خدا بود دوستي اش براي خدا بود مي بايست دور و بر علي (عليه السلام) باشند ولي علي (عليه السلام) را كنار گذاشتند از رهبري و خلافت كنار گذاشتند.

برکات پیشوایی علی(علیه السلام)
بعد حضرت آه مي كشند و مي فرمايند اگر مسلمانان اجتماع كرده بودند بر امامت و ولايت اميرالمومنين (عليه السلام) مي دانيد چه اتفاقي مي افتاد؟ اگر اميرالمومنين (عليه السلام) سر كار بود اگر خلافت دست شخصيتي مثل علي (عليه السلام) آگاه به امور دين، آگاه به امور دنياي مردم بود چه اتفاقي مي افتاد «لاوردهم منهلاً نميراً صافياً روياً» آنها را به يك سرچشمه اي هدايت مي كرد به چشمه جوشان زلال پرآب فرود مي آمدند كه از آب گوارا لبريز بود يعني زندگي دنيا و آخرتشان گلستان مي شد، همه چيز آباد مي شد مسلمانها ديگر هيچ سختي نمي ديدند آنها را سيراب مي ساخت «ونصح لهم سراً واعلاناً» اميرالمومنين (عليه السلام) مثل برادري برايشان خيرخواه بود هم در خفا خير خواهي مي كرد و هم علني، بعد حضرت از مال دنيا به اندازه نياز كم بر مي داشت، به قدر تشنگي كم آب مي نوشيدند خوراك ناچيزي اگر گرسنگي اميرالمومنين(عليه السلام) استفاده مي كرد، و آن وقت هم زاهد از حريص معلوم مي شد، هم راستگو از دروغگو معلوم مي شد. اما «الا هلم فاستمع» بياييد بشتابید ببينيد زهرا (سلام الله علیها) چه دارد مي گويد گوش كنيد «و ما عشت اراك الدهر عجبا» اما شما اين كار را نكرديد حالا ببينيد در عالم اسلام چه اتفاقي مي افتد «ليت شعري الي ایّ سناد استندوا» كاش مي دانستم به چه تكيه گاهي مردان شما تكيه كرده اند؟ چه تكيه گاهي انتخاب كردند؟ «و الی ايّ عماد اعتمدوا» به چه ستوني تكيه دادند « وباية عروة تمسكوا» به چه دستگيره اي خودتان را بند كرده ايد؟ «وعلی أیة ذرية أقدموا و احتنكوا؟» چه ذريه اي را كنار گذاشتيد و به چه چسبيديد؟ «لمن اختاروا و لمن تركوا؟» چه كسي را سراغش رفتيد و اختيار كرديد و چه كساني را شما ترد كرديد؟ «استبدلوا والله» به خدا سوگند «استبدلوا والله الذنابی بالقوادم» به خدا سوگند سر را رها كرديد و به دم چسبيديد «والعجز بالكاهل» در گرفتاری، ستون ميان دو كتف را كاهل گفتند كه بسيار قوي است، شما اين ستون قوي را كه ميان دو كتف است رها كرديد به يك چيز جزئي چسبيديد، يعني سرشناسان و بزرگان، اميرالمومنين (عليه السلام) كه شجاع بود رها كرديد به يك آدم ضعيفي كه نه به امور دين و نه به امور دنياي شما وارد است او را براي خودتان انتخاب كرديد.
بعد به جان خودم سوگند نطفه فساد بسته شد، اندكي صبر كنيد تا اين بذر شوم به بار بنشيند، نتايج فسادش آشكار مي شود، اين را كه الان دارم خدمت شما عرض مي كنم با بيش از هزار سال ما اين كلمات حضرت زهرا (سلام الله) را با تمام وجود داريم لمس مي كنيم امروز حقايق بر ما روشن شده و نتايج فسادش آشكار شده است. آنگاه به جاي شير قدحي پر از خون تازه و زهر كشنده بنوشيد. چه بر سر مسلمانها در مدينه در كربلا براهل بيت، و اينجا است كه باطل پيشگان زیاد می کنند و فرجام آنچه را كه بر پيشينيان پايه نهادند آيندگان در مي يابند. دل به بارش فتنه بشارت بادتان به شمشير آخته و استيلاي متجاوز ستمگر و هرج و مرج فراوان و خود رأيي ستمكاران كه غنائم حقوقتان را از اين پس اندك دهند و جمعيتان را متفرق كنند.
اين بخشي از پيام حضرت زهرا (سلام الله) و خطبه حضرت زهرا (سلام الله) بود كه در جمع زنان مدينه حضرت ايراد كردند و خدمت شما عرض كردم كه مي فرمودند به جاي اينكه به علي(علیه السلام) بچسبيد به ضعبيف چسبيديد به قوي برويد ماهر و حاذق باشد اين خيلي براي ما درس است. امروز تطبيق کنیم قصه را تنها تحليلش نيست يعني مردم عصر حضرت زهرا (سلام الله علیها) از امامت اميرالمومنين (عليه السلام) جداشدند و به آن بلا افتادند. زمان ما به رهبر حق ما چسبيديم اين همه نتايج را به بار آورديم، امروز هم اگر تبعيت كنيم همه مسئولين اگر از ولي فقيه تبعيت كنند نتايج بسيار درخشاني داريم هر مقدار كه ما عقب نشيني كنيم، هر مقدار در امور از رهبري جدا شويم از همانجا ضربه مي خوريم اين درسي كه امروز خطبه حضرت زهرا(سلام الله)به ما مي دهد دشمن كارش چيست؟ دشمن به اين نكته پي برده است ستون خيمه نظام اسلامي ولي فقيه است او اسلام، قرآن، ملكت وناموس را حفظ مي كند كاري مي كند كه مديران ما مردم ما سانتي متر يا ميلي از رهبري فاصله بگيرند،وقتي فاصله گرفتند زاويه درست كنند،از راه رهبري آنها را كج قرار دهند وقتي از راه رهبري كجشان كرد بعد رو در روي امام حق و رهبر حق قرار بگيرند اين كار دشمن است.شما در قضاياي منتظري شما ديديد ولي ذره ذره عقب افتاد دشمن آمد و راهش را كج كرد بعدش هم رو در روي امام قرار داد و بعد وضعيتش چه شد عاقبت به خير هم از دنيا نرفت. مديران ما را هم دشمن برايشان همين برنامه را دارد اميدواريم كه دولت مردان ما به اين نكته توجه داشته باشند اگر خدمتي درست شده است اگر پيشرفتي براي مردم درست شده است اگر نظام اسلامي مستحكم شد به خاطر پيروي از اين ستون و از اين خيمه است ما هر مقداري كه با اين ستون و با اين خيمه همراهي كنيم كشور و نظام ما حفظ مي شود. دشمن نمي تواند كاري انجام دهد شما در اين روزها ديديد كه يك سر سوزن يك حرفي كه درست شد دشمن چقدر خوشحال شد آقا فرمودند كه به كارهاي اصلي بايد بپردازيم. جهاد اقتصادي را بايد ادامه دهيد راه خدمت راه خدمت، راه جهاد و راه خدمت اميدواريم خدا توفيق دهد كه ما از خطبه هاي حضرت زهرا (سلام الله علیها) بهترين درسها را بگيريم .

خطبه دوم
«اوصيكم عبادالله و نفسي بتقوی الله»

کسب رضایت الهی
در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران خواهران مكرمه را به تقواي الهي دعوت مي كنم. بهترين زاد و توشه كه ما مي توانيم از اين دنيا ببريم محبت راستين به اهل بيت و عمل به دستوراتشان است. در توصيه به تقوا اين روايت را از پيغمبر (صلی الله عليه وآله وسلم) به همه شما برادران و خواهران مكرمه عرض مي كنم پيغمبر خدا (صلی الله عليه وآله وسلم) مي فرمايد «الا من احب في الله وابغض في الله واعطی في الله ومنع في الله فهو من اصفياءالله» مي فرمايد همه كارها براي خدا باشد هر كس كه دوستي و دشمني اش براي خدا باشد،توجه به هر كس كه مي كند براي خدا باشد، اگر منع مي كند براي خدا باشد چنين شخصي برگزيده خدا است يعني صفت پيغمبري در وجودش است. ما همه كارهايمان را در زندگيمان اگر براي خدا باشد برد مي كنيم حرف مي زنيم براي خدا، سكوت مي كنيم براي خدا، حكم مي كنيم براي خدا، مي خواهيم دريك كاري وارد شويم رضاي خدا را در نظر بگيريم، مي خواهيم از يك كاري منع كنيم براي خدا باشد، حرف به نفع كسي مي خواهيم بزنيم براي خدا بگوييم بر عليهش مي خواهيم حرف بزنيم ببينيم خدا راضي است اگر اينكار را بكنيم جامعه واقعاً پاك مي شود. اين كلام از رسول خدا (صلی الله عليه وآله وسلم) خدمت شما عرض كردم .
يك جمله هم از حضرت امام (ره) راجع به تقوا خدمت شما عرض مي كنم چون هفته، هفته هلال احمر و هلال احمر هم اهل خير است امام به سيداحمد آقا مي فرمايند از امور مهمي كه لازم است وصيت نمايم اعانت نمودن به بندگان خدا است. اين را به فرزندشان آقا سيداحمد آقا وصيت مي كنند كه اين يك امر مهم است. امر مهم چيست؟ كه به بندگان خدا كمك بكنيم، گره از كار مردم باز كنيد خصوصاً محرومان و مستمندان كه در جامعه ها مظلوم و بي پناه هستند.
بعد يك توصيه هم به مردم دارند و همه در كوشش براي رفاه طبقات محروم وصيت مي كنم كه خير دنيا و آخرت شما رسيدگي به حال مظلومان جامعه است اين سال كه مقام معظم رهبري(دام ظله العالی) سال جهاد اقتصادي اعلام كردند اين دواي درد شهرستان ما است كوشش كنيم به كمك همديگر محروميت را از چهره شهرستان با وحدت و همدلي و پشت سر ولي فقيه و رهبر عزيز بر داريم.مناسبتها و مسائل سياسي كه داريم خدمت شما عرض كنم.

دلیل تاسیس حکومت جعلی صهیونیستی
دوشنبه اين هفته 26 ارديبهشت سالروز اعلام تاسيس رژيم جعلي و اشغالگر قدس و رژيم صهيونيستي است و روز دوشنبه را فلسطيني ها يوم النكبه اعلام كردند شصت و چند سال پيش استكبار جهاني آمريكا انگليس اين غده سرطاني را در منطقه خاورميانه سرپا كردند هدفشان چه بود چرا اين اندازه از اسرائيل حمايت كردند؟ هدف سركوبي ملتهاي اسلامي و استعمار مسلمانان بوده است. اين غده را سر كار گذاشتند تا بيشتر بتوانند اموال منطقه را چپاول كنند و نگذارند فلسطين پيروز شود.
حضرت امام(ره) مي فرمايند پيروزي فلسطين در واقع پيروزي اسلام است. ولي امروز كه اينجا ايستاده ايم بعد از چند سال روند را كه نگاه مي كنيم بيداري اسلامي موج مي زند شعارهاي مردم عليه استكبار جهاني عليه طاغوتها در منطقه مي شنويم يك بياني هم از حضرت امام (ره) مبني بر اينكه ملتها در مقابل ابر قدرتها بايستند كه ما امروز هم در مصر، تونس، يمن و هم در بحرين و در كشورهاي ديگر داريم مشاهده مي كنيم.

روحانیت مانع حضور استعمارگران و مستکبرین
شنبه 24 ارديبهشت سالروز لغو امتياز تنباكو در فتواي مشهور ميرزاي بزرگ ميرزاي شيرازي است. در زمان ناصرالدين شاه اين پادشاه خائن به همراهي روشنفكراني كه در آن زمان بود پول مي گرفتند امتياز واگذار مي كردند و مملكت را مي فروختند. امتياز رويتر و حالا بحث ما راجع به امتياز تنباكو است مرحوم ميرزا بارها نامه نوشت و ناصرالدين شاه را از اين كار منع كرد. جوابش چه بود ؟ اين پادشاه ظالم جوابش به اين مرجع تقليد اين اين بود كه آقا شما مشغول كار خودتان شويد مشغول درس و بحث خودتان باشيد چه كار داريد كه در مسائل سياسي شما دخالت مي كنيد، كاري به اين كار ها شما نداشته باشيد. استكبار و استعمار هم همين را مي خواهد. استعمار ضربه را از چه كسي خورده است؟ از روحانيت و علماي دين خورده است. علماي دين بودند كه مانع نفوذ استعمار بودند در دوره رضاخان شما ديديد چگونه با علما و بزرگان رفتار مي كردند در دوران طاغوت محمدرضا همين طور، مانع بزرگ براي ادامه حضور مستكبرين و استعمار گران آن مانع فقط و فقط روحانيت و علما بودند.

مراجع موجب سقوط انگلیسی ها در زمان ناصر الدین شاه
روي اين جهت مرتب سعي مي كردند كه روحانيت را منهدم كنند مقام معظم رهبري(دام ظله العالی) يك جمله اي دارند من اينجا يادداشت كردم كه در شرق دنياي اسلامي يعني شبه قاره هند و در غرب دنياي اسلام آفريقا و ميانه اين دو، آن که دست استعمار را از سرمردم كوتاه كرده است اين روحانيت و نفوذ علما بوده است كه در تمام اين دنياي اسلام اين حركت را هدايت كرده است. ميرزاي شيرازي ديدند كه ناصرالدين شاه كوتاه نمي آيد و كمپاني و امتياز تنباكو را در اختيار كمپاني انگليس قرار داده است كه مملكت را تاراج كنند يك خط فتوا دادند اليوم استعمال تنباكو در حكم محاربه با امام زمان (عجل الله تعالي فرجه شريف) است اين يك خط را صادر كرد. حتي در كاخ ناصرالدين شاه آمدند و قليونها را شكستند وقتي دستور داده است كه قليون را بشكنيد با همان كسي كه من را بر تو حلال و تو را بر من حلال كرده است همان شخص دستور داده است و هم استبداد در اين قصه شكست خورد و هم انگليسي ها شكست خوردند هم روشنفكران، روشنفكراني كه آن زمان مثل ميرزا ملكم خان كه مي گويند پدر روشنفكري ايران است. اين خودش دلال اين معاملات خارجي است دلال انحصارات خارجي به دست همين ميرزا ملكم خان بوده است .كه حالا روشنفكران دم از او مي زنند و بله روشنفكري، خوب حافظ منافع ملت روحانيت، علما، ميرزاي بزرگ بوده است امروز هم برادران خواهران حافظ ناموس مملكت مقام معظم رهبري(دام ظله العالی) است روحانيت مراجع ما اگر صحبت مي كنند حرفي را مي زنند جهت خيرخواهي براي ملت است.

پرهیز از مسائل حاشیه ای
نكته دوم هشداري كه مقام معظم رهبري(دام ظله العالی) در همين سخنراني اخيرشان با نخبگان، علما، خانواده معظم شهدا در كردستان مطالب خيلي زيادي داشتند. اما من يك جمله اش را يادداشت كردم فرمودند من همگان را دعوت مي كنم به تلاش مجدانه جهاد خالصانه دعواهاي بيهوده و مسائل حاشيه اي نبايد مسئولان را به خودشان مشغول بسازد همگان بايد در مسير خدمت به كشور و تلاش شبانه روزي براي حركت به سوي اهداف اين بايد مد نظرشان باشد. از هر مسئله حاشيه اي پرهيز نمايند و بدون حاشيه سازي و حاشيه پردازي به مسائل اصلي كشور توجه كنند.
يكي از مسائل حاشيه اي شما ببينيد امروز بحث ميان دولت و مجلس است طبق قانون پنجم وزارتخانه و دولت بايد كوچك شود از بيست و يك حالا يك وزارتي ديگري هم تشكيل شد ورزش بايد هفده وزارتخانه باشد. بنا شد اينها در هم ادغام شود وزارت راه با مسكن، نيرو با نفت، صنايع و معادن با بازرگاني، رفاه با وزارت كار اينها بايد با هم ادغام شوند روال كار قانوني اش چيست؟ روال كار قانوني اش اين است كه وقتي وزارتخانه اي جديد تاسيس مي شود بايد دولت پيشنهاد و لايحه به مجلس بده،د وزير هم معرفي كند و بعد از اينكه مجلس به اين وزير جديد راي اعتماد داد آن وقت وزير جديد در اين وزارتخانه اي كه با هم ادغام شده است شروع به كار كند. الان كش و قوس دارد، دولت مي گويد نيازي ندارد اينها ادغام شده اند نيازي به راي اعتماد ندارد، طبق قانون و مجلس مي گويند نه نياز دارد اين فرد ممكن است توانش را نداشته باشد دو تا وزارتخانه را بچرخاند بالاخره اين وزيري كه شما معرفي مي كنيد بايد توانش را داشته باشد دو تا وزارتخانه بسيار مهم را اداره كند. بعد يك زد و بندهايي هم تازه بعضي از مسائل هست كه اينجا نمي شود بيان كرد ولي الان اين مسئله اي حاشيه اي است. چند روز قبل مسئله حاشيه اي به خاطر فتوا و و حكم حكومتي مقام معظم رهبري (دام ظله العالی) يازده روز رئيس جمهور محترم قهر كرد و به خانه رفت. خوب يازده روز شما به چه مجوزي رفتيد و در خانه نشستيد با رضايت ولي فقيه كه رضايت امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) است. اگر مردم به رئيس جمهوري راي دهند اين حرف حضرت امام (ره) است ولي فقيه او را امضا نكند اين هم مثل شاه مثل طاغوت است فرق نمي كند هم ملت بايد انتخابش كنند هم از يك طرف وصل به دين و قرآن شود و وصل به ولايت شود. اين مسائل حاشيه اي كه ما مدتي داريم مشاهده مي كنيم و يك گروه انحرافي در بدنه دولت متاسفانه رسوخ كرده و هر چه علماي دين هم دارند تذكر مي دهند البته با دست و كفايت مقام معظم رهبري(دام ظله العالی) همه اينها حل مي شود.چیزهایی نیست که رهبري نتواند اينها را حل بكند ما بدتر از اينرا در كشور داشتيم با تدبير مقام معظم رهبري(دام ظله العالی) با عنايت او با توسل او به حضرت صاحب الامر (عجل الله تعالي فرجه شريف) همه طومار مسائل جمع شده است اينها هم جمع مي شود نگراني ندارد ولي يك مقدار كار مردم عقب مي افتد پيشرفت كشور ممكن است اين وسط يك مقداري آسيب ببينيد والا اگر هم مجلس هم دولت روي قانون روي مرز خودشان حركت كنند باور كنيد هيچ اختلافي پيش نمي آيد.الان حكم حكومتي مقام معظم رهبري(دام ظله العالی) اگر سمعاً و طاعتاً پذيرفته شده بود اين قدر مومنين و متدينين،حزب الله، خانواده شهدا اين قدر ناراحت نمي شدند اين يك مقداري اگر همه روي مرز قانون حركت مي كردند هيچ مشكلي براي مملكت ما پيش نمي آمد و الحمدلله كشور در آستانه پيشرفت است دنيا هم به سمت حذف طاغوتها است.

دنیا به سوی عدالتخواهی
شما جهان را نگاه كنيد جهان اسلام از دست استكبار فرياد مي زند اسلام را مي خواهد طاغوتها روز به روز دارند سرنگون مي شوند اينها از بركت ملت ايران است جهان دارد به سمت عدالت مي رود جهان به سمت ظهور حضرت صاحب الامر (عجل الله تعالي فرجه الشريف) و زمينه سازي براي ظهور حضرت پيش مي رود صاحب الامر (عجل الله تعالي فرجه الشريف) انشاءالله يك نويدي خدمت شما در خطبه گذشته هم عرض كردم فرمودند بزودي مشاهده مي كنيد از قلب اروپا عليه خود مسئولينشان كه به نفع آمريكا كار كردند راهپيمايي مي شود آنها را محاكمه مي كنند جهان به سمت جدايي از ظلم و ستم مي رود انشاءالله.

رسیدگی همه مردم به امورات دانشجویان
23 تا 29 هفته خوابگاههاي دانشجويي است در شهرستان ما بيش از هفت هزار دانشجو است بالاخره اينها خوابگاه مي خواهند مومنين خيرين كمك كنند كه اين قشر عظيم اينجا امكانات مناسبي داشته باشند در خوابگاههاي مختلف با خانواده رفته ايم و سركشي كرده ايم هم خوابگاههاي دختران هر چند جايي كه بوده رفتيم گله داشتند قصد داشتند مشكلاتي داشتند با فرماندار محترم هم تماس گرفتم گفتم تشريف بياوريد بچه ها مشكل دارند كه به كمك مسئولين مشكلات قشر دانشجو در اين شهرستان برطرف شود شما همه به اين دانشجويان كمك بكنيد اينها مثل بچه هاي شما هستند سختگيري روي اجاره خانه برايشان نداشته باشيد بچه هاي شما در شهرستانهاي ديگر مي روند كجا بايد باشند آنها هم يا بايد خوابگاه داشته باشند يا بايد خانه اجاره كنند يا بايد وسيله بخرند يا بايد سوار تاكسي شوند شما هم رحم كنيد خداوند هم به شما رحم مي كند.

خدمات هلال احمر شهرستان
آخرين نكته را كه جناب آقاي محمودي چند مطلبي را در باب هلال احمر به من دادند امروز هم در نماز جمعه حضور دارند خدمات ارزشمندي هلال احمر در شهرستانمان داشته است هم در بحث جاده هم بحث كمكهايي كه در مشكلاتي كه داشتيم در سيلي كه داشتيم كمكهاي ارزنده اي كه هلال احمر داشته است كه من مي خواهم اين را برادران خواهران توضيح دهم حادثه خبر نمي كند فرمودند كه نيم بعد از نصفه شب اطراف بزنجان گفتند زلزله 5/3 ريشتر بوده است زلزله خبر نمي كند كه من چه موقع مي آيم؟ چه موقع نمي آيم. ولي ما مي توانيم با برنامه ريزي حوادث ناشي از بلاهاي طبيعي را كم كنيم من بارها گفتم باز هم مي گويم شهرستان نياز به مقاوم سازي و بازسازي منازل مخصوصاً روستاها دارد چند روز پيش با مديركل بانك ملي هم صحبت كرديم هزار خانه را گفته بودند كه ما وام در اختيار مي دهيم كه بازسازي كنند باز هم درخواست كرديم بيشتر كمك بكنيد الان زمينه اش فراهم است خانه هاي روستايي بعضي از خانه ها واقعاً آسيب پذيرند خدا نكند يك وقتي خطري ما را تهديد كند والا تلفات ما خيلي بالا مي رود كمك بكنيد الان هم بانكها و مسئولين همت دارند كه بازسازي و نوسازي خانه ها مدنظرشان است در روستاها شما هم تبليغ بكنيد كه اين مسئله بتواند سروسامان خوبي پيدا كند خوب كمكهاي بسيار خوبي داشتند امروز هم در نماز جمعه حضور پيدا كردند كه يك دو صفحه را هم براي من نوشتند كه اگر من بخواهم اين دو صفحه را بخوانم ديگر طول مي كشد بيش از اين ديگر تصديع ايجاد نكنيم از همه شما برادران خواهران سروران معظم روحانيون عزيزتشكر مي كنم الحمدلله فاطميه دوم خيلي خوب بود مراسمهايي بسيار خوبي برگزار شده است مساجد برگزار كردند در خانه ها برگزار كردند هيات بقية الله(عج) هم جناب حجت الاسلام والمسلمين حاج آقا صابري را دعوت كردند هنوز هم ادامه دارد امروز هم بين دو نماز گفتيم در خدمتشان باشيم چند كلامي هم صحبت كنند حاج آقا موسوي هم از بندرعباس تشريف فرما شدند .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته

 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.