سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

درخواست خداوند از مومنان

بسم الله الرحمن الرحيم
خطبه هاي نمازجمعه 90/3/6
به امامت حجت الاسلام المسلمين حاج آقا ابراهيمي امام جمعه بافت
درخواست خداوند از مومنان
خطبه اول
در اين خطبه به خواست خداي متعال درباره مهمترين وظيفه ما در عصر غيبت يا مهمترين وظيفه مومنان و مسلمانان چيست؟ اين را از نظر قرآن تحقيق و بررسي مي كنيم. ببينيم خداي متعال از بندگانش چه درخواستي دارد؟ ما چه بدهي اي نسبت به پروردگار داريم ؟ خداوند از ما چه مطالبه مي كند كه آن را انجام دهيم و جز عباد صالح و شايسته پروردگار محسوب شويم؟ بنابراين خطبه اول پاسخ به اين سوال است ما چه وظيفه اي داريم و چه كاري بايد انجام دهيم؟ خداوند از ما چه درخواست كرده است؟ در قرآن مجيد سوره آل عمران خداي تبارك و تعالي در آيه52 اينگونه مي فرمايند: «فلما احس عيسي منهم الكفر قال من انصاري الي الله قال الحواريون نحن انصارالله ءامنا بالله و اشهد بانا مسلمون» آيه 52 سوره آل عمران است.
درخواست حضرت عیسی(ع) درباره یاری کردن دین خدا
حضرت عيسي مسيح(ع) وقتي كه عروجشان نزديك شد فرمودند چه كساني حاضرند دين خدا را ياري كنند «من انصاري الي الله» چه كساني هستند من را در جهت شناساندن دين خدا كمك كند در جهت توحيد و اتصال بين زمين و آسمان، وصل شدن زمينيان به آسمان چه كساني حاضرند مرا كمك بكنند. حواريون 12 نفر هستند و بيشتر نيستند حواريون گفتند كه «نحن انصارالله» ما ياران مخلص و فداكار هستيم ما خدا را ياري مي كنيم پايبند هستيم ما به خدا ايمان داريم بعد شهادت بده كه ما مسلمان و تسليم درگاه خدا هستيم. شما كه پيش خدا عروج مي كنيد پيش خدا اين مطلب را شهادت بده كه ما به اين حرف وفادار هستيم يك مقدار راجع به اين آيه صحبت مي كنيم تا وظيفه را از اين آيه بهتر بتوانيم تشخيص دهيم لغات را معنا كنيم «الحواريون» حواري جمع حور است حور به معناي سفيدي است به ياران مخصوص حواري مي گويند همانطور كه فرض مي كنيد يك اسبي ميان اسبها پيشاني سفيد باشد شناسايي مي شود ياران مخصوص هم بايد شناسايي شوند چگونه ياران مخصوص شناسايي شوند اينها دغل كار نباشند صادق باشند به كلماتي را كه خدمت شما عرض مي كنم دقت بفرماييد فريبكاري در آنها نباشد مثل يك لباس سفيدي به تن مي كنيد هيچگونه نقطه سياهي ندارد همين كه يك نقطه سياه در لباسي آشكار شد فوري مشخص مي شود.حواري مثل لباس سفيدند نقطه سياهي در قلبشان نيست در عملشان نيست در گفتارشان نيست.
اعلام وفاداری حواریون
اين دوازده نفر اعلام كردند جناب عيسي نبي(ع) ما خالصانه در خدمت دين خدا هستيم ما حاضريم تا پاي جان دين خدا را ياري كنيم خوب اين آيه قرآن است. بعد قرآن مجيد ما را ارشاد مي كند .
یاران خداوند
قرآن در سوره صف مي فرمايد «يا ايها الذين امنوا» مي گويند هر موقع كه در اول آيه «یا ايها الذين امنوا » آمد مومنين لبيك مي گويند الان هم ما لبيك مي گويم اي مومنين مي گوييم چشم بله، لبيك يعني بله، آماده ايم دعوت شما را اجابت مي كنيم «ياايها الذين امنوا » اي مومنان به اين مطلب لبيك بگويند به كدام مطلب؟ «كونوا انصارالله» اين آيه وظيفه من و شما را معلوم مي كند قرآن مي فرمايد مومنين انصار خدا باشيد «كما قال عيسي بن مريم للحواريین من انصاري الي الله» قرآن مي فرمايد همانطور كه جناب عيسي نبي(ع) به حواريون گفت ياران خدا چه كساني هستند «قال الحواريون نحن انصارالله» ما ياران خدا هستيم حواريون گفتند كه ما هستيم ما در صحنه هستيم ما ياران خدا هستيم خالص و مخلص در اختيار شما هستيم قرآن مجيد برادارن و خواهران وظيفه همه مومنان را مشخص كرده است فرموده است انصار خدا باشيد ياران خدا باشيد هر پيغمبري ياران مخصوص دارد و در جامعه شناخته مي شود امام حسين(ع) هم ياران مخصوص داشت در هر دوره هر زماني امام مي فرمايد «من انصاري الي الله» چه كساني من را ياري كند يعني در واقع «من انصاري الي الله» آيا كسي است جزء ياران من باشد كه خدا و دين خدا را ياري كنيم شهداي كربلا تا پاي جان لبيك گفتند كه ما هستيم هر امامي برادران و خواهران سخنش اين است «من انصاري الي الله» یاران ما چه كساني هستند؟
ندای امام زمان(عج) من انصاری الی الله
امروز اين نداي و فرياد امام زمان(عج) است حضرت صاحب الامر(عج) مي فرمايند «من انصاري الي الله» چه كساني مرا براي دين خدا ياري مي كنند اين خواست حضرت صاحب الامر(عج) است قرآن هم مي فرمايد شما ياران خدا باشيد پس وظيفه ما اين است كه دين خدا و امام زمان(عج) را ياري كنيم جز ياران خاص حضرت صاحب الامر(عج) باشيم چگونه جز ياران خاص مي شويم اين است كه در دل خالصا مخلصا پيرو امام زمان(عج) باشيم غل و غشي در دل نداشته باشيم ظاهر و باطن واقعا يكي باشد بگوييم امام زمان(عج) ما الان حاضريم قرآن فرموده است «يا ايها الذين امنوا كونوا انصارالله» شما ياران خدا باشيد شما از ما درخواست مي كنيد «من انصاري الي الله» چه كسي را ياري مي كند ما مي گوييم ما هستيم پيش خداي متعال شهادت بده ما هستيم و تسليم شما هستيم.
حواریون مسیح الگوی مومنان
حواريون الگوي مومنان مي شوند امروز در عصر غيبت امام زمان(عج) حواريون الگوي ما هستند ما حضرت صاحب الامر(عج) را در عصر غيبت ياري مي كنيم دستورات امام زمان(عج) را در جان و جامعه خودمان پياده كنيم. براي اينكه اسلام حفظ شود. اين است كه شما پيرو فقيه جامعه الشرايط باشيد. فقيه جامع الشرايط تبعيت از فقيه جامعه الشرايط امروز كساني مي توانند مدعي باشند كه انصار الله هستند كه پيرو ولي فقيه خالصا مخلصا در قول و عمل باشند خالص و مخلص باشند.
نصرت ولی فقیه نصرت خداوند
امروز نصرت ولي فقيه نصرت خداست نصرت امام زمان(عج) است جز صحابه امام زمان(عج) در قول و عمل بودن است حالا هر كس به تناسب وظيفه اي كه دارد مي تواند وظيفه را به نحو احسن انجام دهد مي تواند نصف شب بلند شود و بگويد امام زمان(عج) ما هم جز ياران شما، يتيم ،كوچك و بزرگ، مرد و زن مي توانند بگويند خالصا مخلصا بگويند آقا فرياد شما اين است «من انصاري الي الله نحن انصارالله» ما كمك حال شما هستيم ما مقام معظم رهبري(دام ظله العالی) را ولي فقيه را فقيه جامع الشرايط را خالصا و مخلصا با تمام وجود گوش به حرف می کنیم و حمایت می کنیم و در عمل هم کار می کنیم این تشخیصی که از آیه قرآن است که «من انصاری الی الله نحن انصار الله»
داستان مرد صابونی
بعضی ها صابونی هستند مثل آن شخصی که دوست دار امام زمان(عج) بود و اصرار می کرد و می گفت مرا پیش امام زمان(عج) ببرید قصه اش مفصل است که نمی خواهم خیلی وقت شما را بگیرم و می خواهم خطبه را کوتاه ادا کنم بعد وقتی که رفتند خدمت آقا برسد آقا فرمودند «ردوه» اینرا برگردانید «هذا رجل صابونی» به فکر دنیا است به فکر صابون است «هذا رجل صابونی» این خالصا مخلصا می خواست به خدمت آقا برسد آنها که در دریا راه می رفتند بسم اله گفتند و روی دریا راه افتادند وسط راه که باران آمد گفت ای دل غافل عجب کاری کردم آمدم باران الان می آید و صابونهایم پشت بام از بین می رود همینکه به فکر دنیا و صابون بود در آب فرو رفت او را در آوردند بعد هم آقا فرمود او را برگردانید «هذا رجل صابونی» انصار خدا شدن شوخی نیست. حواریون بعد از حضرت عیسی(ع) خیلی سختی تحمل کردند با تمام وجود با سختیها ساختند و دین خدا را یاری کردند. امروز می بینی که یک نفر یک کوچکترین مطلبی پیش بیاید به نظام، به دین و دیانت همه شروع به فحش دادن می کند بعضیها اینجوری می شوند صابونی هستند تا زمانی رفیق هستند که همه چیز دنیا و خوراکش آماده باشد تا یک مقدار سختی ببیند می بینی فوری از کوره در می رود همه چیز یادش می رود. رجل صابونی آدم نباید باشد یا مثل آن بنده خدایی که اعلام می کرد امام زمان(عج) چرا نمی آیی؟ حله چقدر جمعیت دارد اینها همه جزء یاران مخصوص شما هستند همه آماده خدمت هستند چرا ظهور نمی کنید تازه به امام زمان(عج) هم تشر هم می زد سیصد و سیزده نفر که هیچ، چند هزار یاور داری چرا نمی آیی آقا فرمودند که در خانه جمع شوید از دوستانت بهترینها را جمع کن و بگو بیایند بهترینهای شهر را انتخاب کردند و در خانه آمدند بعد هم گفت فلان ساعت امام زمان(عج) می آید بعد هم گفتند یک دو تا بزغاله هم بگیر و در خانه ببند و بزغاله ها را هم پشت بام بیاور بعد گفتند که آقا دارد می آید آقا هم آمد بعد پشت بام رفت و همین بنده خدا را صدا زد بیاید بنده خدا بالا آمد و حضرت گفتند این بزغالها را ذبح کن این بالای ناودان بزغاله را ذبح کرد و خونها پایین ریخت فرمودند بگو غلامت هم بیاید او هم آمد و بالاخره تا خونها را از بالا به پایین دیدند همه فرار کردند گفتند امام زمان(عج) گردن همه ما را می زند همه فرار کردند و رفتند آقا فرمودند همه اینهایی را که تو می گفتی کوچکترین مساله ای که پیش می آید همه فرار می کنند و نمی ایستند و استقامت نمی کنند .
امتحان الهی
برادران انصار خدا شدن در قول و عمل کار مشکلی است ولی به هر حال اینکه ما سعی کنیم به این آیه عمل کنیم با صداقت به حضرت صاحب الامر(عج) بگوییم آقا ما دوست داریم جز یاران شما باشیم بچه هایمان جز یاران شما باشند وظیفه فردی و اجتماعی ما و وظیفه نسبت به نظام هر کس هر پستی و هر مسئولیتی که دارد به نظام جمهوری اسلامی کمک کند خالصا مخلصا دغل کاری نکند فریبکاری نکند خوب کار بکند خدا را حاضر و ناظر بداند و خدمت کند و در این نظام جمهوری اسلامی خیانت نکند اگر در این نظام خیانت بکند در دوره امام زمان(عج) بیشتر خیانت میکند هر کسی الان کم کاری بکند در دوره امام زمان(عج) نمی تواند کار بکند امتحانش را بد پس داده است سعی کنیم که امتحان خودمان را خوب پس دهیم.
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»
در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه، جوانان و نوجوانان، پسران و دختران خوبم را به تقوای الهی دعوت می کنم همانطور که در خطبه اول خطبه را کوتاه ادا کردیم سعی می کنیم انشاءالله خطبه دوم را هم کوتاه مطالبی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم.
اهمیت نمازجمعه از نظر قرآن
در توصیه به تقوا اهمیت نمازجمعه را دیگر بهترین تغییر ارزشمندترین کلام در باب اهمیت نمازجمعه سخن قرآن است که بهتر از آن نمی شود اهمیت نمازجمعه را بیان کنیم. خدای متعال می فرماید وقتی موذن شما را به سمت نمازجمعه دعوت کرد «فاسعوا الی ذکر الله» با شتاب با عجله می گویند عجله در کارها خوب نیست ولی در نمازجمعه باید عجله کرد و شتاب کرد و به سرعت هر کاری آدم روی دستش است باید به زمین بگذارد و مهمترین کار ارزشمندترین کار حضور در نمازجمعه است. می فرماید ذکر خدا است خطبه ها هم ذکر خدا هستند یعنی فقط نمازجمعه ذکر خداوند نیست «فاسعوا الی ذکر الله» سریع با شتاب با عجله حتی داریم که کسی که به سرعت دارد به نماز می آید به او سلام هم نکنیم و سریع به نمازجمعه بیاییم. خرید و فروش هم اگر داری آن را تعطیل کن بعضیها فتوا به حرمت داده اند یعنی وقتی نمازجمعه برگزار می شود جایز نیست آدم کاری غیر از نمازجمعه انجام دهد مثلا مغازه اش را باز کند و خرید و فروش کند قطعا خیری در آن نیست ولی در عصر غیبت بعضی فتوا به حرمت داده اند بعضیها فتوا به کراهت داده اند . در عصر ظهور حضرت صاحب الامر(عج) که قطعا حرام است یعنی وقتیکه آقا خطبه می خواند که نمی شود بروی تجارت بکنی در خانه ات بنشینی حالا اینکه گفته اند تجارت نکنید معنایش این نیست که حالا در خانه باشد اشکالی نداردکار دیگری انجام دهی اشکالی ندارد مهمترین کار آدم تجارت است که بخواهی رزق و روزی آدم بدست بیاید می فرمایند مهترین کار آدم که تجارت است این همه ثواب دارد که گفته اند شما تجارت بکنید آن را هم زمین بگذار و حرکت کن و به سمت نمازجمعه بیا. خوب ما هم تشویق بکنیم نماز جمعه خواست امام زمان(عج) است ما هم امام زمان(عج) را یاری کنیم هم خودمان در نمازجمعه حضور پیدا کنیم هم دوستانمان به نمازجمعه به دینداری دعوت کنیم هم خودمان شرکت کنیم هم بچه هایمان را بیاوریم همسایه هایمان را بیاوریم و به سمت نماز دعوت کنیم.
انجام دستورات خداوند در زندگی
در توصیه به تقوا یک نکته دیگر هم باید عرض کنیم این است که دستورات خدا را ما انجام دهیم تقوا یعنی چه؟ یعنی هر جا خدا گفته باش بگوییم چشم ، هر جا گفته نباش بگوییم چشم . قوانین را رعایت کنیم حق الناس و حق الله را رعایت کنیم نگذاریم گناه در جامعه رشد پیدا بکند با گناه مبارزه کنیم رعایت تمام قوانین جزء تقواست. آدم متقی یعنی قانون را قانون خدا قانونی که اسلام وضع می کند. باید انسان مراعات کند حتی قوانین اداری اینها را تقواست که اینها را انسان مراعات کند اینکه آدم از چراغ قرمز رد شود قوانین رانندگی را رعایت نکند به این آدم نمی شود ادم باتقوا گفت کوچکترین کار را این است که ما دستور را مراعات کنیم.
مهیا کردن شرایط آسان ازدواج
زمینه گناه در جامعه نگذاریم باشد. ازدواج باید آسان در جامعه رشد پیدا کند ازدواج آسان، به موقع و سختگیری در مورد ازدواج را باید برداریم . خود خواهی در بحث ازدواج باید به خدا خواهی تبدیل شود. پدران سخت نگیرند داماد و عروس سخت نگیرند. اگر می خواهیم جامعه مان رشد و تعالی پیدا کند و گناه در آن نباشد نباید بگذاریم سن ازدواج بالا برود . عذب و مجرد نباید بگذاریم زیاد شوند باید کاری بکنیم کم شوند چگونه می شود کم شود؟ راهش این است که مهریه ها سبکتر باشد از یک طرف جهاز هم سبک تر باشد و آسان بگیریم. شرایط را کمتر کنیم خرجها را کمتر کنیم چه ضرورتی دارد که حتما باید مخارج کمرشکن در ازدواج باشد از همان اول پدر و مادر زیر بار قرض بروند این جوان هم زیربار قرض برود . چه موقع دیگر می خواهد در زندگی کمر راست کند مخارج را کم کنیم. اسلام این را می خواهد آسان باشد ازدواج آسان بارها خدمت شما عرض کردم.
ازدواج آسان در زمان رسول الله (صلی الله علیه و اله)
یک خانمی محضر پیغمبر(ص) آمد نماز که تمام شد گفت یا رسول الله(ص) من می خواهم ازدواج کنم. حضرت فرمودند کسی هست که بخواهد با این خانم ازدواج کند یک نفر بلند شد و گفت من حاضرم ازدواج کنم فرمودند مهریه چه داری؟ گفت مهریه چیزی ندارم فرمودند زن بدون مهریه نمی شود باید حتما مهریه داشته باشد. برو در خانه ببین چیزی پیدا نمی کنی به عنوان مهر بدهی رفت و گفت هیچ چیزی پیدا نکردم گفت برو ببین یک انگشتری از آهن حتی نداری بیاوری مهر کنی رفت و گشت. گفت همان هم گیرم نیامد گفت قرآن خواندن و نوشتن بلد هستی گفت بله تعدادی از سوره های قرآن را خواندن و نوشتن بلد هستم. حضرت به عروس خانم فرمودند آیا حاضری مهریه شما یادگیری قرآن باشد گفت بله من هم حاضرم. همان جا خطبه را خواند. من از همین جا اعلام می کنم اگر جوانهایی که حاضرند خرجشان را کم کنند مهریه شان را سبک کند شرایط دیگرش هم درست باشد من حاضرم بیایم و فی سبیل الله عقدشان را بخوانم. سعی کنیم ازدواج آسان در جامعه نمودار شود.
آسان گرفتن زندگی بین زن و شوهر
وقتی هم ازدواج می کنند زن و شوهر نسبت به هم آسان بگیرند سخت نگیرند اهل احسان، گذشت باشند مخصوصا دوران اول ازدواج یک مقدار سخت است اگر این گذر، که بعد از اینکه شهوات فرو می نشیند بعد طرفها همدیگر را بهتر می شناسند به عیوب هم بیشتر پی می برند اگر بهانه گیری را کم کنند سختگیریها را هم کم کنند اهل گذشت باشند یک مقدار که بگذرد عاشق هم می شوند اولش یک مقدار سختی دارد مثل سنگ آسیاب اولش نخراشیده و نتراشیده است بعد کم کم ناخالصی را صاف می کنند و در زندگی با هم رفیق می شوند یک کمی تحمل کنند به اندک چیزی فوری دختر خانم نرود شکایت بکند تحمل کند صبر کند با فکر مشکلش را حل می کند. پدر و مادرها هم سعی کند مشکلات بچه هایشان را حل کنند نه اینکه آنها هم گوش به حرف کنند عجب داماد نابکاری داریم تو راست می گویی بیچاره و بدبختت کرده است کمک بکند بنشینند یک طرفه به قاضی برود دختر با پسر به خانه شان بیایند آن مشکلاتشان هم حل می شود.آنها هم مثل شما زندگی می کنند چگونه الان پدر و مادرهایی که سنی از شان گذشته است وقتی یکیشان مسافرت می رود آن یکی می گوید خانه دیگر نوری ندارد خانه دیگر بی نور شده است. خانم به مسافرت رفته است می گوید خانه بی صاحب شده است مرد به مسافرت می رود خانم می گوید که دیگر کسی را در خانه ندارم سایه سر ندارم چگونه با هم رفیقند دوست هستند عاشق هم هستند خوب اینها هم همینجور می شوند به ازدواج آسان کمک کنید و بعد از ازدواج هم کمک بکنید یک دوره سختی است این دوره سخت را انشاءالله به سلامت گذر کنند زندگیشان روی روال می افتد و زندگی بسیار خوبی خواهند داشت .
برگزاری یادمان شهدا
به لطف الهی یادمان 350 شهید و 3 شهید گمنام با شکوه در شهرستان ما برگزار شد از همه دست اندرکاران و از همه عزیزانی که زحمت کشیدند و سپاه هم که جلودار بود و از فرمانده محترم سپاه، عزیزانمان بسیج دانشجویی و بسیجیان مخلص همه و همه بالاخره ادارات، نهادها و فرماندار محترم همه دست به دست هم دادند یادمان شهدا را با شکوه برگزار کردند تقدیر و تشکر می کنم.
کارهای ماندگار نسبت به شهدا
یک نکته را در همان صحبت گفتم و اینجا هم عرض می کنم ما باید کارهای ماندگار نسبت به شهدا انجام دهیم یکی از کارهای ماندگار این است که هر سال برایشان یادواره بگیریم یک یادواره عمومی هر مسجدی شهدای محله ای خودش را یک روز باید برگزار کند هر روز هر مسجدی برای شهدای محله ای خودش یادمان شهدا برگزار کند. عکسهایشان را چاپ کند دید و بازدید بروند به دیدن خانواده شهید بروند یکی از کارهای دیگری که به نسل نوجوان و جوان ما که آشنایی با جنگ نبودند اینها باید اشنا شوند چگونه باید آشنا شوند؟ در مدارس ساعت انشاء است معلم در محله محدوده خودشان به دانش آموزانش بگوید شما برو روی زندگی نامه این شهید تحقیق کن، شما به آن زندگی نامه را، شما آن یکی و... برو جانبازانی را که در محله خودتان هستند شناسایی کن با آنها مصاحبه کن و حرف بزن آزاده ای که در این محله زندگی می کند با او صحبت کن جانباز ولیچرنشینی که کنار خیابان نشسته ممکن است که یک موتوری گاز بدهد و از کنارش برود و به او اعتنا نکند این هستی اش را برای ما و مملکت داده است با او بنشین صحبت کن اینگونه نسل جوان ما با این ستاره گان هدایت آشنا و ماندگار می شوند ضبط می شوند نوشته می شود پایان نامه ها را راجع به شهدای شهرستان بنویسیم چه اشکالی دارد پایان نامه ها راجع به شهدای دانش آموز ، شهدای معلم بالاخره چه موقع می خواهیم این کار را بکنیم. گله من این است نه اینکه حالا در این شهرستان بلکه بطور کلی کار ماندگاری نکردیم الان می خواهیم ببینیم در دفاع مقدس مردم بافت چه نقشی داشتند یک نفر می خواهد تحقیق کند یا می خواهد فیلم بسازد کجا نوشته شده است چه کسی زحمتش را کشیده است ما که نسل اول هستیم این کارها را نکردیم آن وقت چگونه می خواهیم ماندگار شود ببینید در باب کربلا نشستند نوشتند گفتند صحبت کردند امروز ما داریم. اگر در باب کربلا شهدای کربلا نمی نوشتند که امروز دستمان خالی بود آیندگان سر سفره شهدا و سرداران می نشینند چه کسی باید زحمتش را بکشد چه کسی باید کار بکند این واقعا یک واجبی است هر کس دست به قلم است هر کس توانش را دارد هر کسی به نحوی در باب شهیدشان بنویسد ماندگار بماند کتاب چاپ کنید مقاله و داستان بنویسید داستانهای کوتاه بنویسید چرا بچه های ما دائم بروند داستانهای خارجی را بخوانند چرا نمی آیند در باب شهدایمان داستان بنویسیم چرا در باب زندگینامه آزادگانمان داستان نمی نویسیم که اینهایی که هستی ما از برکت وجودشان است به این نکته باید بیشتر توجه کنیم.
انحرافات در بیان امام بزرگوار و رهبر عزیز
در آستانه چهاردهم و پانزدهم خرداد هستیم یکی از کلمات امام(ره) را خدمت شما عرض می کنم امام نگران انحراف بودند می فرمودند بیشترین چیزی که به اسلام ضربه زده است انحراف است . مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) هم همینطور می فرمایند هیچ وقت نباید تصور کرد که راههای انحراف بسته شده است انحراف هم آقا می فرمایند که اول مثال می زنم که اول معلوم نمی شود مثل یک کسی که دارد راه می رود بعد کم کم یک ذره راهش را کج می کند اول که متوجه نمی شود یک درجه دو درجه... ده درجه کم کم که دارد می رود و یک دفعه به خودش می آید می بیند که خیلی فاصله است از راه مستقیم انحراف پیدا کرده است . از اول انقلاب تا به امروز شما نگاه کنید انحرافاتی بتدریج وارد شد و چه خطراتی را برای نظام جمهوری اسلامی اصلا در اسلام کلا انحراف این است که ظاهر و باطن افراد دو تا می شود ظاهرش یک چیز است باطنش یک چیز دیگر است این هم تدریجی یکدفعه انحراف که درست نمی شود که ذره ذره می بینی انحرافات درست شده است.
راه شناخت انحرافات از دیدگاه امام خمینی(رحمة الله علیه)
امام می فرماید انحرافات را بشناسید می گویند از نوشته از حرف زدنها اگر این حرف زدنهایشان بر خلاف مسیر اسلام است خوب این آقا انحراف دارد اگر طبق اسلام است که هیچ اگر نوشته و حرفها بر خلاف مسیر ولی فقیه است خوب این کم کم پیداست که دارد انحراف بوجود می آورد این انحراف است. شاخص برای ما ولی فقیه است راهی که ولی فقیه امام رهبر مشخص می کنند این را نباید دست کم گرفت باید بیشتر توجه داشت. لغزشها و یکی هم وسوسه های نفسانی، شهوات جنسی، مقام پرستی شما ببینید اول انقلاب آدمهایی مخلص بودن پا به رکاب در خط شعار بده پرجوش یکدفعه هم اینها به بدترین آدم و بدترین دشمن و روی در روی ایستادند چه جور شد که اینگونه شد ذره ذره انحراف پیدا می شود یک دفعه نمی شود اینجور نیست که یکنفر بگوید من دیگر منحرف نمی شود من دیگر در صراط مستقیم هستم نخیر همه خطر تهدیدشان می کند مقدمه این لغزش چیست؟ انحراف یک مقدمه دارد مقدمه این انحراف این است که کسی مغرور نشود هر کس مغرور شد این مقدمه لغزیدن و شکست خوردن است.این نکته را هم سربسته خدمت شما عرض کردم باید توجه داشته باشید .
آینده اسلام و آینده آمریکا
نکته بعدی که مسائل سیاسی روزمان است رئیس جمهور آمریکا به صراحت اعلام کرد که آینده ایالات متحده به آینده خاورمیانه بستگی دارد آینده آمریکا برابر با خاورمیانه است اگر خاورمیانه تماما آمریکایی شد ایالات متحده هم سرجایش است. خوب آمریکا می خواهد چکار کند آمریکا می خواهد رهبر تک قطبی جهان باشد رهبر قطبی جهان امروز آمریکا شود چه موقع می تواند اینکار را انجام دهد وقتی که خاورمیانه زیر سلطه اش باشد وقتی که خاورمیانه یک منطقه آمریکایی بشود اگر اینجور شد آمریکا به اهدافش می رسد ولی امام بزرگوار ما و مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) و انقلاب اسلامی این خواب را پریشان کردند این آرزو برآورده نشده است. این همه لشکر کشی کردند گرفتند می بینی که این آرزو پریشان شده است چگونه پریشان شد؟ شما ببینید الان جو منطقه و خیزش به نفع آمریکاست یا به نفع اسلام است؟ ما خیزش اسلامی بیداری اسلامی را در کشورهای اسلامی در آفریقا و حتی در اروپا و این جمله حضرت امام(ره) که می فرمایند: قرن 21 قرن غلبه مستضعفین جهان بر مستکبرین است. علی رغم اینکه آمریکا می خواهد دنیا را تک قطبی هدایت کنند رهبری جهان را بر عهده بگیرند گویا اسلام ظهور مجددا کرده است که مردم به عدالت و آزادی دعوت می کند انشاءالله که شاهد باشیم که اسلام در سراسر جهان پیروز شود.
والسلام علیکم و رحمة الله
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.