سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

بسم الله الرحمن الرحیم سخنرانی حجة الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی درباره بازگشایی مدارس مورخه1/7/1388


بسم الله الرحمن الرحیم
سخنرانی حجة الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی درباره بازگشایی مدارس مورخه1/7/1388
قال رسول الله (ص): « اقرب الناس من درجة النبوه اهل علم و الجهاد»
بهار تعلیم و تربیت ، آغاز سال تحصیلی ، مثل جریان خون در بدن و مثل دمیدن حیات و زندگی در طبیعت برهمه شما علاقمندان به علم و دانش ، دانش آموزان عزیز ، همه عزیزان در آموزش و پرورش ، همه مسئولین عزیز ، برادران ، خواهران مبارک باشد. از همه مسئولین بزرگوار نظامی و انتظامی، همه مسئولین عزیز، از ریاست محترم آموزش و پرورش و همه همکارانشان تشکر و قدردانی می کنم. چهارنکته کوتاه خدمت شما بزرگواران در آغاز سال تحصیلی عرضه می دارم. نکته اول تشکر و قدردانی ، واقعاً از دولت جناب آقای دکتر احمدی نژاد ، که یکی از شاخصه های این دولت و رویکردشان رفع محرومیت است و امروز هم اینجا ایستادیم یکی از برکات دولت خدمتگزار است. جای تشکر و قدردانی دارد که در حوزه آموزش و پرورش فقط 13 میلیارد تومان دولت کریمه هزینه کرده ، تشکر و قدردانی می کنیم از زحمات و همینطور از بخشهای دیگر، البته محرومیت در شهرستان بافت خیلی زیاد است. ان شاء الله که به کمک همه مدیران ، دستدانکاران قدم به قدم در رأس محرومیت موفق باشیم.
نکته دوم آغاز سال تحصیلی مصادف است با شروع جنگ تحمیلی بر علیه نظام جمهوری ، هفته دفاع مقدس را هم گرامی می داریم. دانش آموزان عزیز ، مسئولین بزرگوار ، بسیجیان ، رزمندگان امروز من وشما هر چه داریم از برکت رزم ، رزم آوران، از برکت خون شهدا داریم. اگر نفس می کشیم از برکت خون شهداست. ما مدیون حضرت امام (ع) و شهدا هستیم. « لولا دفع الله الناس بعضهم ببعض لهدمّت صوامع و بیعٌ و مساجد» اگر رزم ، رزم آوران نبود تمام مراکز توحیدی از بین می رفت. حتی اگر یهودی در کلیسه خود عبادت می کند، مسیحی در کلیسای خود عبادت می کند مسلمان در مسجد خود خدا را عبادت می کند ، آنها مدیون رزم ، رزم آوران ، مدیون خون شهداهستند. همین عزیزانی بودند که از کلاس های درس ، دانشگاهها ، کارخانه ها ، از مزارع و از جای جای ایران اسلامی حرکت کردند به جبهه ها شتافتند. بیش از 140تا 150 هزار رزمنده از استان کرمان با اینکه هیچ آسیبی به این استان صدامیها نمی توانستند برسانند و ما در منطقه امنی بودیم، نه ترکش آنها ، نه هواپیمایی آنها ولی همین احساس تکلیفی که نسبت به امام و کشور داشتند بیش از 140تا 150 هزار رزمنده و صدها و هزاران شهید دادند. و چه خوب است که شهرستان ما کتابی را تدوین کنند در باب نقش بافت در دفاع مقدس. حداقل خود فرهنگیان ، آموزش و پرورش بیایند اقدام کنند نقش آموزش و پرورش بافت در دفاع مقدس که ما چقدر رزمنده ، چقدر شهید ، چقدر جانباز تقدیم کردیم . کتابی تدوین نشده ، ما که نسل اولیم ، فراموش کردیم تا نسلهای آینده چگونه بیاد بیاورند. در جلسه ای که تعدادی دانش آموز بودند من سؤال کردم که فلان فوتبالیست برزیلی ، آمریکای و.... را همه بچه ها می شناختند می دانستند. ولی سؤال کردم سردار شهید را نمی دانستند آن سردار شهید را آنها نمی شناختند. ما کم کار کردیم ستارگان درخشانمان را نتوانستیم به نسلی که بعد از ما هستند معرفی کنیم چگونه نسلهای آینده بیایند این فداکاری ها را باخبر شوند به نظر من یک تکلیف است زنده نگه داشتن دفاع مقدس ، آثار دفاع مقدس ، نقش آفرینی های که مردم ، خانواده ها در این دفاع مقدس داشتند لازم است وقتی یک نوجوانی در جبهه اینطور ره صد ساله را یک شبه طی کرده و خطاب می کند : ای حسین (ع) فاطمه (س) من خجالت می کشم روز قیامت در عرصه محشر بیایم در حالیکه تو سر به بدن نداری ولی من با سر در محشر حاضر شوم من شرمنده هستم . و در وصیت نامه اش می نویسد من اگر شهید شدم من را در حسینۀ المهدی (عج) در شیراز دفن کنید. در عملیات فتح المبین به شهادت می رسد و مدتی جنازه اش در زیر آتش بود. بعد می روند و می گردند ولی نمی دانستند قبرش کجاست و بدست خودش کنده شده است. وقتی که قبرش را پیدا می کنند می بینند که این قبر خیلی کوچک است . وقتی این جنازه اش را می آورند می بینند این شهید سر به بدن ندارد و اگر سر به بدن داشت این قبر اندازه اش نبود.
ازحسن روی یوسف(ع) دستها بریده باشد از حسن دلبر ما سرها بریده باشد
چنین نقشی را دانش آموزان ، بسیجیان و شهدا ایفا کردند و از جان خود گذشتند . تا جانها زنده و شاداب باقی بماند، تا بهار تعلیم و تربیت به خوبی گرامی داشته شود تا مسئولین از برکت خون شهدا روی کار بیایند مسئولین مومن ، متدین ، خدمتگزار راه واندیشه آنها را ادامه بدهند. اسلحه آنها و پرچمی که آنها برافراشته اند و ارزشهای که آنها آفریده اند آن ارزشها نابود نشود و امروز ما میراث دار چنین شهدایی هستیم . دبیران ، فرهنگیان وظیفه ما وظیفه بسیار سنگینی است.
نکته سوم اهمیت علم و دانش است. احترام استاد، احترام درس و وظیفه سنگینی که دانش آموزان بر دوش دارند مخصوصا یکی از راههای موفقیت احترام به استاد و معلم است ، احترام به پدر و مادر است. خدا حفظ کند حافظ قرآن و نهج البلاغه آیت الله خزعلی را ایشان می فرمودند: یک نفر مرا دعوت کرد. بعد از نهار می خواستم استراحت کنم ، بخوابم . همین که خواستم بخوابم پایم را آمدم دراز کنم دیدم که عکس حضرت امام (ره) پایین پای من است به احترام حضرت امام (ره) پایم را رو به عکس امام (ع) دراز نکردم چهار حاجت داشتم هر کاری می کردم برآورده نمی شد . بعد در عالم خواب حضرت امام (ره) دیدم یک دست به آسمان و یک دست در پیشگاه خدا و سه مرتبه فرمود: الهی بحق فاطمة الزهرا (س)،الهی بحق فاطمة الزهرا(س)، الهی بحق فاطمة الزهرا(س) .امام به من یاد دادند که اگر می خواهی حاجت روا شوید خدا را اینگونه بحق حضرت زهرا (س) قسم بدهید . احترام به استاد مایه برکت است . از اول سال خوب درس بخوانید .
امیرالمومنین (ع) می فرمایند: کسی که در کودکی خوب نیاموزد در بزرگی مهتر و بزرگ قوم نخواهد شد. اگر می خواهی نقش مهمی در کشور داشته باشید خوب درس بخوانید الحمدالله تا به حال خوب درخشیدید . حوزه های علمیه هم نیاز به این درخشش شما دارد. همانطور در دانشگاهها حضور پیدا می کنید، ان شاء الله در آینده ای نه چندان دور شما عزیزان در کسوت مرجعیت تقلید و مجتهد جامع الشرایط بدرخشید. حوزه های علمیه و سربازی حضرت بقیۀ الله اعظم (عج) را برای خود افتخار بدانیم . نکته آخر حضور در نماز جمعه و جماعت است. در کنار علم، دینداری « العلم و الدین توأمان اذ افترقا احترقا» اگر دین از علم جدا شد هر دو سوزنده است. مثل آب تشکیل شده از دو گاز سوزان . اگر اینها از هم جدا بشود حالت گاز می شود و سوزان ولی اگر ترکیب شد و ازدواج کرد آب گوارا می شود . همان علم هم گوارا می شود . ان شاءالله در نماز جماعت ، مخصوصا در نمازجمعه ، شما دانش آموزان را سرزنده و شاداب ببینم.
والسلام علیکم و رحمۀ الله.

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: مدیر
لینک مستقیم: http://yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=145