سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

لذت مناجات امیرالمومنین وقرائت قران در مسجدالحرام


خاطرات حجت الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی روحانی کاروان معراج نور کرمان در تمتع90



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


تلاوت قرآن گروهی در مسجدالحرام

نزدیک غروب با سرویس ها به حرم رفتیم و به نماز مغرب مسجدالحرام رسیدیم. صحن اطراف خانه و طبقه اول مملو از جمعیت نمازگزار بود با پله برقی از سمت صفا به طبقه دوم مسجدالحرام رفتیم همین که رسیدیم طبقه دوم هم پر از جمعیت شد.من از صفا و مروه گذشتم چون صفا و مروه جزء مسجدالحرام نیست.نماز در مسجدالحرام فضیلت زیادی دارد و هر نماز ثواب یکصد هزار نماز را دارد و یک نماز واجب در مسجدالحرام مساوی با یک حج قبول شده است و ثواب نماز نافله در مسجدالحرام برابر با ثواب انجام یک عمره است.مؤذن اذان را گفت در حال گفتن اقامه همه زائران بلند شدند و امام جماعت شیخ ماهر بود و تلاوت بسیار زیبا و دلنشینی داشت.مخصوصاً رکعت اول و دوم آیاتی از سوره قیامت که درباره لحظه های جان دادن انسان است تلاوت کرد که نفس ها در سینه حبس و اشک ها جاری شد.

ارزش نماز در مسجد الحرام:

به فتوای حضرت امام خمینی(رحمة الله علیه) خارج شدن از مسجدالحرام هنگام برپا شدن نماز حرام است.ایشان اقتدا کردن را صحیح می دانند، مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی)هم اقتدا کردن را صحیح می دانند و اشکالی در این زمینه نیست منتهی به فتوای بعضی از مراجع بابد اقتدا کنند و حمد و سوره را هم خودشان حدیث نفس کنند یعنی آرام بخوانند.با این عمل وحدت مسلمین و نمایش قدرت مسلمین را حفظ کنیم.اهل سنت آمین می گویند اما ما نمی گوئیم و به جای آن الحمدلله رب العالمین می گوئیم. آنها دست بسته نماز می خوانند اما ما با دست باز نماز می خوانیم. توصیه ما به شیعیان این است که نماز جماعت را در مسجدالحرام بخوانند و از فضیلت نماز اول وقت محروم نشوند. البته امام جماعت مسجدالحرام«بسم الله الرحمن الرحیم»را نمی گوید یا خیلی آهسته می گوید و به جای سوره کامل بعضی آیات را انتخاب و تلاوت می کند.

امام جماعت بعد از نماز مغرب، نماز میت را شروع کرد که ما هم اقتدا نمودیم و بعد از اتمام نماز عشاء را خواندیم. بعد بنده به هتل آمدم و با عوامل یک جا نشستیم و شام را صرف کردیم. بعد از شام حدود ساعت 9:30 دقیقه رفتیم تا منظره طواف کنندگان و از همه جذاب تر خانه پر اُبهت و باعظمت و استوار کعبه معظم را تماشا کنیم که وسط مسجدالحرام چشم و قلب هر بیننده را مجذوب خود می نمود.

لذت مناجات امیرالمومنین وقرائت قران در مسجدالحرام:

الان رو به کعبه نشسته ایم و هر کسی تلاوت یک جزء قرآن را قبول کرد. تلاوت قرآن آن هم در مسجدالحرام رو به کعبه بسیار لذت آفرین و آرام بخش است. ثواب تلاوت امشب را به روح حضرت امام(رحمة الله علیه)و شهداء و شهداء کاروان که پانزده خانواده محترم شهید در کاروان حضور دارند هدیه کردیم. تقریبا سه ختم قرآن توسط اعضاء محترم کاروان خوانده شد. وسط تلاوت بودیم که خدمه مسجدالحرام برای شست و شو آمدند و ما را بلند کردند. بعد از شست و شو و نظافت دوباره مشغول تلاوت شدیم و بعد از تلاوت قرآن مناجات امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) در مسجد کوفه، را ساعت 12 شب شروع کردیم. که مناجات را خودم تلاوت کردم و بعد ذکر توسلی داشتیم و نائب الزیاره همه دوستان بودیم.

مناجات مولی دارای مضامین بسیار والا و باصفا است که دلها را می لرزاند و اشکها را جاری می کند. بعد از مناجات هم برای رهبر عزیزمان و پیروزی اسلام و شکست آمریکا و نابودی اسرائیل و تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و شادی روح حضرت امام(رحمة الله علیه)و شهداء و اموات و برآروده شدن حاجات کسانی که التماس دعا داشتند دعا کردیم.


بعد از پایان مراسم تعدادی از خواهران و برادران سؤالات شرعی خود را مطرح و بعضاً پیشنهاداتی دادند.قرار شد در جلسه روز یک شنبه جلسه مناسک و پاسخ به سؤالات و شبهات گذاشته شود که من هم استقبال نمودم. تعدادی از زائران برای طواف و نماز امشب تا صبح در حرم می مانند و تعداد کمی هم به هتل رفتند.حاج خانم گفت:من برای طواف می روم.

از برکت خدمت به بیماران نصیب الحج شد:

من خیلی خسته بودم و همراه یکی از زائران به هتل رفتیم.در مسیری که به هتل می آمدیم از کار او سؤال کردم که می گفت: بازنشسته و قبلاً مدیر بیمارستان های استان کرمان بوده است. ایشان آقای احمدی بودند و تعریف کردند که چگونه نصیب الحج شدند. ایشان می گفتند:این حج از برکت خدمت به بیماران دیالیزی و گرفتاران است که بعد از بازنشستگی بدون دریافت حقوق مجموعه ای را اداره می کردند که به بیماران نیازمند کمک می کنند. بعد تعریف کرد که پول نداشته و چگونه خداوند سبب سازی کرده تا هم قرض عروسی فرزند را ادا کردم و هم پول حج و ولیمه آن را خداوند رسانده و همه اینها را از برکت خدمت به بینوایان و محرومین مریض می دانست.

وقتی به هتلمان یعنی هتل طریق الحیاة در شارع صدقی رسیدیم، دکتر بصیری که استاد دانشگاه باهنر کرمان و زائر کاروان است برای سخنرانی فردیش پشت کامپیوتر دستی خود نشسته بود، با ایشان احوال پرسی نمودم.ایشان گفت:مشغول مطالعه حج در نهج البلاغه هستم . معین کاروان حاج آقا غلامی هم رسید و بعد از سلام و احول پرسی گفت:من به اتاق می روم و چای درست می کنم شما هم بیائید.
بعد از بیان راز و رمز کعبه و استواری آن در طی قرنها متمادی از زمان حضرت ابراهیم خلیل(علیه السلام)تاکنون و جاذبیت و محبوبیت آن، ایشان را تنها گذاشتم و به اتاق حاج آقا غلامی از طلاب خوش سابقه زرند که مدیریت حوزه علمیه خواهران زرند را به عهده دارند و آنجا را به خوبی اداره می کنند رفتم.که این حوزه الان 200 طلبه خواهر دارد. حاج آقا غلامی به عنوان معین روحانی در این کاروان خدمت می کنند و سخنرانی و مداحی و اخلاق خوبی دارند. به اتاق ایشان رفتم صدای زنگ زنگ کتری برقی بلند بود و ایشان چای را آماده نمودند.حاج آقا غلامی با حاج آقا عامری هم اتاق هستند که حاج آقا عامری از روحانیون کرمان و امسال زائر خوب این کاروان هستند که یک نوبت هم از سخنرانی ایشان بهره بردیم، جای همگان خالی.


دکتر کاروان وجریان شهادت پدرشان:


دکتر اسماعیلی که پزشک کاروان است، از مسجدالحرام رسید و چای را با هم صرف کردیم. حاج آقا غلامی مقداری ماست آب چکیده، با نان محلی از زرند آورده بود و ساعت 2 الی 3 نیمه شب بود که با خوردن غذاهای محلی خستگی از تن برطرف نمودیم. از آقای دکتر سؤال کردم آیا شما فرزند شهید هستید؟ایشان جواب داد:بله. گفتم:پدر شما کجا به شهادت رسیدند؟جواب داد: پدرم در سال 63 کارمند جهاد سازندگی بود و در روستای جیرفت به نام گَوَر برای سرکشی کارهای جهاد رفته بود و در همان روستا با دو نفر از همراهانش به شهادت می رسد. دکتر می گفت:پدرش مداح اهل بیت(علیهم السلام)و عاشق شهادت بوده و روزی که به ماهان می رود شهیدی هم اسم او و هم اسم پدرش تشییع می کردند. او هم از خداوند می خواهد شهادت را روزی او بگرداند.دکتر کاروان هم خیلی خوش مشرب است و برای کاروان سنگ تمام می گذارد. آنچه از همه مهم تر است اخلاق خوش او است که تأثیرگذار تر از داروهایی که تجویز می کند.الحمدلله بعثه حج نظام جمهوری اسلامی مایحتاج زائران را در حد توان تأمین می کند.

ارائه امکانات عالی نسبت به زائران ایرانی:

تا زائر نباشید و از حج سایر کشورها اطلاع نداشته باشید، نمی توانید این مطلب را درک کنید. یک شب از یک زائر افغانی سؤال کردم برای حج چقدر هزینه کردی؟او گفت: به پول ایران 8 میلیون تومان و به قول خودش پول طیاره و کرایه هتل. می گفت:بقیه اش به عهده خودمان است. برای زائر ایرانی تقریباً هتل های خوبی اجاره کردند و غذای بسیار خوب و مناسب همراه با میوه هر روز سه عدد میوه بزرگ و خوب که زائر در منزل خود اینقدر میوه مصرف نمی کند. حتی امروز که روز جمعه بود یکی از میوه ها انار بود که مصرف انار ناشتا را هم رعایت کردند. این سلیقه معاون کاروان حاج آقا نیک طبع بود که ایشان مدیری بسیار باتجربه و با اخلاص و عاشق خدمت به زائران خانه خدا و عاشق حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)هستند و سالهای سال است که در کاروان حجاج خدمتگذاری می کنند. این افتخار جمهوری اسلامی است که حجاج آن پیاده به حرم نمی روند، سرویس حمل و نقل با ماشین های بسیار خوب دارند که سیستم های خنک کننده هم در آنها راه اندازی شده و هر چند دقیقه یک ماشین به سمت حرم در حال حرکت است آنهم برای تمام زائران و حتی زائران کشورهای دیگر مانند ترکیه و اندونزی و مالزی که آنها هم از سیستم حمل و نقل ما استفاده می کنند. حتی بنده شنیدم که بعضی از زائران کشورهای دیگر باید شیفتی در هتل بمانند و بقیه روز را بیرون باشند.

عزت واحترام زائران ایرانی از برکت ولایت فقیه وشهداء:

این عزت و احترام و بزرگداشت مراسم مذهبی و خصوصاً حج از برکت حضرت امام خمینی(رحمة الله علیه)و از برکت شهیدان و مقام معظم رهبری حضرت آیة الله العظمی خامنه ای(حفظه الله تعالی)و از برکت خدمتگزاران صادق و راستین حج صورت گرفته است. کسانی برای حجاج خدمتگزاری می کنند که نمی توان باور کرد مانند شخصی که خود مدیر تام الاختیار یک اداره ای است که زیر مجموعه فراوانی دارد اما اینجا مانند نوکری خالص و بی ریا خدمتگزاری می کند.وقتی روح ولایت بر یک سرزمین حاکم شد این آثار و برکات را به جا می گذارد و اینگونه عشق و شور ایجاد می کند. واقعاً تفاوت بسیار زیادی بین نظام جمهوری اسلامی در ایران و سایر کشورها است.


وقتی رهبر بزرگوار به کرمانشاه می روند مردم چگونه استقبال می کنند، شیعه و سنی، پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ و حتی جانبازان از ایشان استقبال می کنند، خوش آمد می گویند واعلام وفاداری می کنند حتی حاضر بودند هستی خود را به پای اسلام بدهند.اما سایر کشورهای دیگر مثل یمن، لیبی و جاهای دیگر وقتی طاغوت لیبی به درک واصل شد، مردم خوشحالی می کردند. در تلویزیون نشان می داد که مردم فریاد می زدند لیبی حرّ و از شر دیکتاتور آزاد شد. آنها خوشحالی می کردند و آزادی خود را جشن می گرفتند.این تفاوت نظام الهی بر پایه ولایت با نظام بر پایه زور و قدرت است. نظام الهی حکومت بر دل مردم دارد و خود را خادم می داند اما حکومت با زور خود را حاکم و بر جسم حکومت می کند تفاوت از زمین تا کهکشان است.البته منظور از نوشتن این نیست که برگزاری حج ما بدون عیب و نقص است، هنوز کار دارد که شایسته ملت ایران باشد.منظور مقایسه با دیگر حجاج کشورها است.برگزاری حج ما خیلی والاتر، بهتر و باارزشمندتر و با ساز و کار مدیریت و آبرومندی بهتری برگزار می شود که واقعاً جای تشکر و قدردانی دارد.الان ساعت 4 بعد از نیمه شب و یک ساعت مانده به اذان صبح است.

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: عرب
لینک مستقیم: http://yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=5652