سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

عرفات مکان بخشش گناهان


خاطرات حجت الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی روحانی کاروان معراج نور کرمان در تمتع90


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


دوشنبه 23/8/90 مصادف با 17 ذی الحجه


در نیمه شب های عرفه دعای عرفه را تلاوت کردم این دعا خیلی با محتوا و دلچسب است که روح انسان زنده و تازه می شود. سبک دعا هم خیلی عالی و گویا است که انسان از عمق وجود با خداوند گفت و گو می کند و خداوند را به آن اسماء حسنی می خواهند که پیامبران در حال اضطرار به آن دعا خوانده اند و حاجت روا شده اند. بعد از خواندن خداوند متعال با آن اسماء حسنی و اسم اعظم و بالاتر از اسم اعظم اسم مستأثر از خداوند درخواست صفای قلب می نمایی. اساس بدبختی و خوشبختی انسان در صفای قلب یا تیرگی و سیاه شدن قلب و روح انسان است و همین طور خواسته ای دیگر...

لذت اذان صبح عرفات

:اذان صبح عرفه از بلند گوی بعثه مقام معظم رهبری پخش شد و در اذان صبح عرفات با شهادت بر این که علی ولی خداست و امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) و اولاد ایشان محب خدا هستند. یکی از کاروانیان به نام آقای طالبی اذان نماز را گفت و نماز جماعت صبح را اقامه نمودیم و آقای غلامی برای خانمها نماز را اقامه کرد و بعد از نماز دعای عهد و زیارت آل یاسین را خواندیم البته گفتی است که بلند گو خوب نبودو صدا به کاروان نمی رسید. بعد از دعا برای فرزندان و جوانان و ملت ایران و امام و شهیدان دعا کردیم.

استراحت مختصری نمودیم تا صبحانه، چای و پنیر و مغز گردو و شیر و بعد هم میوه خوردیم.

روح حج:

کاروان به راه افتاد و دو خیابان برای مراسم بسیار مهم برائت از مشرکین که روح حج است ابتکار مجدد اسلام ناب محمدی حضرت امام (رحمة الله علیه)می باشد.

کاروان های این طرف خیابان را بلندگوهای بعثه پوشش می داد، انها در جای خود هستندوبقیه کاروان به آنها ملحق می شوند مراسم با تلاوت قرآن و قرائت پیام بسیار مهم مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی)شروع و در نهایت با شعار«الموت لامریکا و الموت لاسرائیل»پایان یافت.

پیام مهم مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی)در هدایت انقلاب های مردمی و بیداری اسلامی و نشان دادن نفاق آمریکا و اسرائیل و نشان دادن شاهراه مستقیم از سیل متفرقه به ملت های مسلمان دنیا است.

عرفات مکان بخشش گناهان:

نزدیک اذان ظهر بلند شدم و مسائل مربوط به وقوف به عرفات و عظمت عرفات و این صحرا را توضیح دادم و گفتم: گناهانی است که خداوند هیچ جا نمی بخشد مگر این که انسان در عرفات حضور پیدا کند یا به مشعرالحرام برود دعایی که جبرئیل در اول ظهر عرفه به حضرت آدم(علیه السلام)آموخت را قرائت کردم و زائران تکرار می کردند. در این دعا آمرزش از بدرفتاری ها و بدخلقی و ظلم بر نفس و ..... و طلب غفران و بخشش از خداوند است. و نیت وقوف به عرفات که می گوئیم:نیت می کنم به عرفات برای حج تمتع از حجة الاسلام از اول ظهر شرعی تا غروب شرعی قربة الی الله و عزیزان زائر تکرار می کردند. نماز برای مردان را به حاج آقا غلامی واگذار نمودم و برای نیت وقوف خانمها به چادر خانمها رفتم.با استغفرالله و قرائت دعای جبرئیل به پدرمان آدم شروع کردم و نیت وقوف را با توجه به این که حاج خانم علمی فر زحمت آن را کشیده بودند تکرار کردم و گفتم: خانمهای زائر ما از خانه خدا و از حرم امن خدا به بیرون حرم و در سرزمین عرفات آمدیم. طبق نقل از مولی علی(علیه السلام) تا تضرع و زاری و گدایی کنیم و به خطاها و گناهان خود در دستگاه خداوند اعتراف کنیم. مسیحیان به پیش بنده می روند یعنی پیش کشیش می روند اما اسلام می گوید پیش خدا برو.
برای اینکه سبک شوی و طلب بخشش کنی و راحت شوی از خطاها و جرم ها توبه نصوح کنی به درگاه ذات اقدس احدیت برویم. بعد حدیث قدسی طبق نقل جناب سلمان از رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم)را قرائت کردم. که خداوند می فرماید:اگر کسی پیش شما حاجت مهمی دارد و شما آن را روا و ادا نمی کنید او پیش عزیزترین فرد در نزد شما می رود و او را واسطه قرار می دهد تا حاجتش روا شود و شما به خاطر بزرگی آن شخص و اهمیت او حاجتش را روا می کنید.

زمان حضور جان جانان عالم حضرت بقیة الله در عرفات:

خداوند می فرمود: عزیزترین و گرامی ترین مردم پیش من محمد و برادرش علی و امامان معصوم از نسل علی(علیه السلام)می باشند. برای رسیدن به خواسته هایتان آنها را پیش من شفیع قرار دهید. بعد گفتم از اذان ظهر تا غروب امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)هم در مراسم حج حضور دارند. مراسم واقعاً با حال و شور و شعور و معرفت و شناخت و عرفان بود بعد نماز جماعت ظهر وعصر را اقامه و بعد از نماز از بلند گوی بعثه مراسم دعای عرفه پخش شد که بسیار لذت بخش بود. بعد از نماز مغرب و عشاء اولین ماشین ها برای بردن خانمها به مشعر و منی آمدند و دو یا سه ساعتی منتظر ماندیم تا اتوبوس ها برای بردن مردان به مشعر آمدند.

مسئله وقوف خانمها در مشعر را برایشان توضیح داده بودم که لحظه ای در مشعر توقف می کنند نیت وقوف می کنند و به منی می روند و هنگام شب هم رمی جمره عقبه را انجام می دهند. با رسیدن ماشین برای مردان مقداری استراحت کردیم و کمی هم خوابیدیم. تا اینکه ساعت 10 شب و نوبت به کاروان ما رسید. سوار اتوبوس شدیم و خیلی زود حدود 15 دقیقه بعد به مشعر رسیدیم. در مشعر برای ایرانیان جا تعیین کردند و دور آن را فنس کشیده اند و دستشویی ها هم خیلی خوب است. زمان کمی گذشت کم کم جمعیت ایرانی ها در مشعر تکمیل شد. برای زائران مقداری از عظمت مشعر و این که حرم امن خداست و زائر بعد از عرفات پاک شده به مشعر و مزدلفه می آید تا خداوند را ذکر گوید و شکر نعمت حج نماید و در ماشین و این فضای نورانی اذکار نماز عید قربان با تکبیر و حمد و شکر است. نیت وقوف را گفتم:وقوف می کنم به مشعر از الان تا اذان صبح و از اذان صبح تا طلوع آفتاب برای حج تمتع از حجة الاسلام قربة الی الله.مردان زائر هم تکرار می کردند.

نماز شب وشیوه رسول خداوند:

حاج آقا عامری گفتند:درباره نماز شب تذکر بدهم. اهمیت نماز شب و شیوه ای که پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) داشتند. ایشان چهار رکعت نماز می خواندند و می خوابیدند و باز بیدار می شدند و در چندین نوبت می خواندند،آثاری که اینگونه نماز خواندن در وسعت روح دارد را بیان کردم و بعد نماز شب 11 رکعت را ساده و چند بار بیان و تکرار کردم تا در مغز زائر جای بگیرد.

تقریباً تمام ایرانیان وارد مشعر شدند. خوراکی ها را تحویل دادیم و عوامل محترم گرفتند و توزیع کردند. که آب میوه و بسته دستمال و نان و پنیر و ...بود. بعد گفتم که از مشعر یا مکه می توانید برای رمی شیطان سنگ جمع کنید. در روز عید در منی شیطان درون را از خود دور می کنیم.و در جمع آوری و مسلح شدن به رمی روز عید قربان شیطان بیرون را از خود و مسلمانان دور می کنیم. اگر مسلمین با هم مجتمع باشند هیچ شیطان و انس و جن نمی تواند در مقابل آنها ایستادگی کند.
نزدیک ساعت 12 خوابیدم و ساعت 1:30 دقیقه بیدار شدم و توفیق شد که این چند جمله را بنویسم ساعت 3:44 دقیقه است و قلم جوهر تمام کرد.

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: عرب
لینک مستقیم: http://yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=5680