سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

اغتشاش گران در استان کریمان جایگاهی ندارند/ مسئولانی که کوتاهی می کنند نسبت به خون شهدا مدیون هستند


خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند مورخه 96/10/15

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان و بهتر از جانمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی و سردار شهدای مدافع حرم شهید حججی ، دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، سلامتی خودتان ، خانواده و فرزندانتان ، اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه همه شما عزیزان در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، عزیزانمان از اداره راه که امروز با لباس فرم در نماز جمعه شرکت کرده اند ، از هیأت امنای مسجد جامع ، قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه جناب آقای مهندس عربپور که به مناسبت اینکه شهرستان ما در جامعه ایمن رتبه اول را کسب کرده است، صحبت کردند ، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم .

راه ماندگاری وحفظ اسلام:

برادران و خواهران چه کنیم که دین خدا و اسلام ناب در کشور ما و در دنیا پا برجا باشد و روز به روز نور خدا از ایران اسلامی به جهان پر از ظلم و ستم و تاریکی بتابد ؟چه کنیم اسلام پابرجا بماند ؟چه کنیم زحمات امام و جانبازان و رزمندگان و شهدا و خانواده شهدا حفظ بماند؟ به نظر من راه حفظ اسلام در کشور ما این است که پایه های اسلام را حفظ کنیم. امام باقر(ع) اساسی ترین پایه های دین خدا را که باعث ماندگاری اسلام ناب می شود را این چنین بیان می کنند: « بنی الاسلام علی خمس» اسلام بر پنج پايه بنا شده است . اگر مردم این پایه ها را حفظ کنند، اسلام و دین خدا حفظ می شود واین اسلام است که نور افشانی و هدایت گری می کند و انسانهارا نجات می دهد و زندگی ها پر رنگ می شود . زندگی انسان در همین دنیا بهشت می شود . بهشت را اعمال ما در این دنیا می سازد. پس اولین پایه دین خدا « علی الصلاﺓ» نماز و ارتباط با خداست. برپایی نمازهای جماعت ، نماز جمعه و نمازهای یومیه .

برادران و خواهران ما مانند یک شاخه هستیم که باید به درخت توحید وصل بشویم. روح ما از عالم ملکوت آمده است و باید به عالم ملکوت وصل شود. یک شاخه وقتی از درخت جدا شود خشک می شود . ما چگونه نیرو و شادابی خودمان را حفظ می کنیم ؟باید وصل به درخت توحید باشیم و دل ما به نور خداوند روشن باشد. وقتی ما وصل به پروردگار شدیم، روح ما و جسم ما شاداب می شود و امید به زندگی ما می آید . با ارتباط با خداوند می توانیم راهمان را در زندگی پیدا کنیم. اولین راه حفظ اسلام این است که در جامعه نماز باشکوه برگزار شود و ارتباط با خدا درست شود، هر چه نماز باشکوه تر برگزار شود، نتیجه خوبی که دارد گناه و فحشا در جامعه کمتر می شود و بدی ها از جامعه رخت می بندد .هر چه پایه ارتباط با خدا قوی تر شد از آن طرف ارتباط با شیطان ضعیف می شود.

حضوردر نماز جماعت مساجد:

بکوشیم اگر کنار خانه ما مسجد است و نماز جماعت آنجا برگزار می شود، حتماً در نماز جماعت شرکت کنیم. رسول خدا(ص) در باره اهمیت جماعت، فرمود: «صلاة الرجل فی جماعة خیر من صلاته فی بیته اربعین سنة» یک نماز با جماعت، بهتر از چهل سال نماز فرادی در خانه است. « قیل:یا رسول الله!صلاة یوم؟ » پرسیدند: آیا یک روز نماز؟ «فقال(ص):صلاة واحدة » فرمود: بلکه یک نماز. (1) هر گونه ارتباط با خدا بیشتر باشد زشتی و پلشتی در جامعه کمتر خواهد شد.پس نماز اولین پایه دین اسلام است. دومین پایه : « والزکاﺓ» زکات ، برای از بین رفتن فقر است. اولی ارتباط با خدا و دومی ارتباط با مردم است. فقرا سر سفره اغنیا باشند .

تلاش برای رفع فقر از جامعه:

چرا دشمن از حوادث این چند روز سواستفاده کرد، برای این که عده ای فقیر هستند و عده ای سرشان کلاه رفته بود. تعدادی از بانک ها وموسسات خصوصی پولهای مردم را خورده بودند و عده ای بیکار بودند . برای همین اعتراض کردند و دشمن هم سواستفاده کرد و اصل دین را زیر سوال برد. دشمن دنبال فرصت است و دلش برای مردم ما نسوخته است، او می خواهند داعش در کشور ما حاکم باشد، امریکا در کشور ما حکومت کنند. پس دومین پایه دین خدا پرداخت زکات است، زکات واجب مانند خمس و زکات جو و گندم است . زکات برای این است که فقر نباشد و برادری و برابری در جامعه حاکم باشدو دین خدا حفظ شود. اگر مردم فقیر شدند، نمی توانیم دین را حفظ کرد ودشمن نفوذ می کند . برای اینکه اسلام برقرار بماند و دین خدا حفظ شود باید پایه های دین خدا در جامعه اجرا شود. نمی توان دم از محبت و عشق به امام زمان بزنیم ولی سهم امام زمان را نپردازیم. روز قیامت افرادی می آورند که به اندازه کوهها کار خیر انجام داده اند ، همه به حال آنها غبطه می خورندو می گویند جای اینان در بهترین مکان بهشت است ولی ندای الهی بلند می شود که مستقیم او را به جهنم ببرید. سوال می کنند: چرا؟ مگر اینان، این همه نماز روزه نگرفته اند؟ اینها بارها حج و خانه خدا را بجا آورده اند و اهل نماز شب ونماز جمعه بوده اند. پس چگونه این همه کار خیر آنها دیده نشده است. خداوند می گوید : این افراد به مال حرام که می رسیدند، پرهیز نداشتند. اگر ما هم خمس و زکات مال خود را نپردازیم، چگونه می توانیم فرزندانی صالح داشته باشیم؟ خداوند می فرماید: « يا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّباتِ »(2) ای پیامبران غذای پاک بخورید تا نیرو پیدا کنید که کار خوب انجام دهید.این دومین پایه دین خداست.

بجا آوردن حج:

سومین پایه دین خدا: « والحج » به جا آوردن حج است. حج اجتماع سالانه مسلمانان است و همه باید دستورات خدا را یاد بگیرند . چرا باید حج برویم؟ چون حج ، روح تسلیم در برابر خداوند است. و در مقابل تمام دستورات خداوند تسلیم هستیم و همان را انجام میدهیم مثلا خداوند می فرماید: هفت دور طواف کنید، پشت مقام نماز بخوانید، صفا و مروه را این گونه بروید، دور خانه خدا را به این سمت طواف کنید . به عرفات بروید، بعد به منا بروید و به ستون آخر سنگ بزنید سپس قربانی کنید و ما می گوییم چشم و دقیقا مطابق فرمایش خداوند عمل می کنیم. پس حج برای این است که انسان تسلیم شود ، حج درس بزرگ تسلیم بنده در مقابل خالق است .معنای حج این است که انسان حاکمیت خدا را بر خود می پذیرد و هردستوری که خداوند داده است را بی چون و چرا اجرا می کند.

روزه گرفتن:

چهارمین پایه دین خدا « والصوم »روزه است. اولین بُعد روزه این است که به یاد فقرا وگرسنگان باشیم. با روزه می توان بر نفس خود تسلط داشته باشید و اسیر شهوت و مال و پست نشوید و روح خود را در مقابل غیر خدا قوی کنید .

ولایت پذیری:

پنجمین پایه دین خدا « والولایة »است .اینکه انسان رهبری و ولایت یک شخص خدایی را خدا پذیرد وانسان تسلیم دستور برگزیده از طرف خداوند باشد. پس مطابق فرموده امام باقر(ع)، پایه های اسلام بر پنج پایه است : « نماز و زکات و روزه و حج و ولايت » (3) اگر این پنج پایه دین در جامعه برقرار و عملی شد، اسلام درست می شود .امروز جامعه ما در جهان خوش درخشیده است. اگر دشمنان با وجود هجمه های سنگین نتوانسته اند این ملت را از پا دربیاورند، بخاطر این است که مردم ما اهل دین و نماز هستندو زنده هستندامروز ملت ایران زنده هستند .این مردم لایق امام ورهبر هستندو امام و رهبر نیز لایق این مردم هستند. اگر به تاریخ اسلام از زمان رسول خدا تا امروز نگاه کنیم، لایق تر از مردم ایران برای اسلام و برای پیامبر و برای ائمه و امام زمان غیر ملت ایران پیدا نمی کنید. این ملت ملت زنده و با وفایی هستند که یک تنه در مقابل طاغوت و استکبار جهانی ایستادگی و انقلاب کرده اند. بعد از انقلاب تمام کفر و تمام عمربن عبدود های دنیا در مقابل این مردم صف کشیدند اما این ملت بزرگ با ایمان به ذوالفقار امیرالمؤمنین(ع) همه آنها را شکست داده است و با خون دادن و جان دادن انقلاب را حفظ کرده اند. این مردم با تمام وجود از دین خدا حمایت کرده اند و در فتنه سال 88 ، فتنه گران را سر جایشان نشاندند و دل امام زمان را شاد کردند. بعد از هدایت های ناب امام و رهبر ،این هوشیاری و بیداری مردم بود که مانند آبی بر آتش ، تمام فتنه ها را جمع کرده است. در همین فتنه اخیر ، اغتشاشگر که تعدادشان زیاد نبود ،حدود 200-300 نفر و در مشهد که ابتدا زیاد بودند 2000 نفر هم نمی شدند، مردم مانند کاغذی آنها را لوله کردند واین فتنه امریکایی - صهیونیستی و این فتنه وهابی و انگلیسی و منافقین جمع شد. این نشان زنده بودن ملت ایران و زنده بودن پایه های دین خداست. چون راهپیمایی بسیار مهم حمایت از دین خدا و حمایت از رهبرمان و حفظ خون شهدا را داریم ، خطبه ها را کوتاه می کنم و به همین مقدار بسنده می کنم.

السلام علیکم و رحمه الله برکاته

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما عزیزان را دعوت می کنم به تقوای الهی ، در توصیه به تقوی دو سه کلام از سرور کلام امیرالمؤمنین علی (ع) خدمتتان عرض می کنم.

هرگز دشمن را کوچک نشمارید:

حضرت می فرمایند: هیچگاه از دشمن غافل نشوید و به قول معروف مثل کبک سرتان را زیر برف نکنید تا طعمه دشمن قرار بگیرید. باید پیوسته هوشیاری خود را در برابر دشمن حفظ کنید و هرگز نباید دشمن را کوچک شمرد وحضرت می فرمایند: «لا تستصغرن عدوا وان ضعف» (4) هرگز دشمن را کوچک مشمار، هرچند ضعیف باشد و نیز فرمود: «لا تامن عدوا و ان شکر؛ (4) از دشمن در امان نباش، هرچند از شما سپاسگزاری می‌کند. باید پیوسته دشمن را زیر نظر داشت که اگر لحظه‌ای غفلت صورت گیرد، چه بسا ضربه‌های آسیب ‌ناپذیری از ناحیه دشمن وارد شود. درجایی دیگر حضرت می فرماید: «من نام عن عدوه، انبهته المکائد» (4) کسی که از دشمن غفلت کند، حیله‌ها و کیدهای دشمن بیدارش خواهد ساخت. حضرت در عهدنامه بعد از آن که مالک را سفارش به پذیرش صلح شرافت‌مندانه می‌کند، می‌فرماید: «و لکن الحذر کل الحذر من عدوک بعد صلحه فان العدوربما قارب لیتغفل فخذ بالحزم و اتهم فی ذلک حسن الظن» (5) زنهار، زنهار سخت از دشمنت پس از پذیرش صلح برحذر باش، (بعد از اینکه برجام را با دشمنان امضا کردید، فکر نکنید بعد از صلح دشمن خوابیده است و توطئه نمی کند .بعد از صلح بیشتر باید مراقب باشی که کلاه سرت نگذارند.)چرا که دشمن گاهی نزدیک می‌شود که غافلگیر سازد. بنابراین دوراندیشی را به کار گیر و در این موارد خوش‌بینی را متهم کن!

ضربه خوردن از دشمن با غفلت کردن :

بزرگترین مشکلی که ما مسلمانان از ابتدا تاریخ تا کنون درگیر آن بوده ایم، غفلت است . دشمن بر اثر غفلت بوده است که کلاه برسرما گذاشته است.و از همان نقظه نفوذ می کند و ضربه می زند . باید دوراندیشی داشته باشید و خوش بینی و خوش گمانی را کنار بگذارید و همیشه نسبت به دشمن حساس و بدگمان باشید این حرف بسیار بزرگی است .ما امروز نگاه می کنیم که هر جا از حرف ولی و رهبر کوتاه آمدیم از همانجا ضربه خوردیم . بارها ولی و رهبر فرمودند: دوراندیشی کنید و با اقتصاد مقاومتی، مشکلات مردم را حل کنید، جوان کار می خواهد . رهبر انقلاب بارها فرمودند: جلوی دزدی ها بگیرید وچند سال است دستور داده اند که چگونه رفتار کنید. چون گوش ندهید، دشمن از همان جا رخنه می کند و ضربه خودش را می زند.

بصیرت وهوشیاری مردم درمقابل نفوذ دشمن:

حالا چه کسی جلوی این نفوذ و رخنه را گرفته است و در مقابل آشوبگران سینه سپر کرده است و دماغ دشمنان را به خاک مالیده است؟ ما مسئولین؟ خیر این مردم و بصیرت و بیداری مردم بود که بار دیگر انقلاب حفظ شد. در فتنه 88 ملت ایران سربلند شدند، مردم کوفه ذلیل شدند چون امام رأفت را میان این همه دشمن، کنار گذاشتند ولی ملت ایران در نهم دی ماه 88 به میدان آمد و در مقابل این همه دشمن سینه سپر کرد و از آن زمان، هر سال این راهپیمایی باشکوه برگزار می شود . در این اغتشاشات اخیر نیز آن دست بالا که فتنه را در نطفه خفه کرد ، مردم بودند . درود بر مردم ایران و بعد هم هوشیاری نیروهای انتظامی که جای تشکر و قدردانی دارد. سرنخ این فتنه و به دست استکبار، مخصوصاً انگلیس و اسرائیل بود که رهبری و برنامه ریزی آن را به عهده داشتند.
برنامه ریزی دشمن برای براندازی نظام اسلامی از طریق فضای مجازی:
در بحث اهمیت شبکه های مجازی ، مقام معظم رهبری فرمودند: اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم،رئیس فضای مجازی کشور میشدم! پس اولین کاری که باید انجام دهید این است که شبکه های مجازی را درست کنید ،تمام برنامه ریزی دشمن از طریق همین شبکه های مجازی اعلام می شد که فلان ساعت در فلان شهر تظاهرات باشد. طبق گزارشات اکثر افرادی که در کرمان دستگیر شدند، افراد باسابقه دزدی و خلافکاری بودند، از 70-80 نفری که دستگیر شدند 50 نفر آنها سابقه دار بودند.

دشمن آنها را اغفال کرده بود تا به دین وانقلاب ما ضربه بزند. چه کسی از نا امنی در کشور سود می برد؟ آیا مردم به خواسته های خودشان می رسند؟ نه اولین سود را امریکا می برد و چه کسانی حاکم می شوند ؟ تکفیری ها و گروههای داعش . دست پلید بعضی گروهها باعث کشته شدن عده ای از هموطنانمان در شهرهای مختلف شد. آنها انقلاب را که از شهرهای مذهبی شروع شده بود را شبیه سازی کردند و تظاهرات از قم و مشهد و تبریز و مسجد جامع کرمان شروع کردند و اشرار را جمع کردند و از قم و مشهد اعتراض کردند و رئیس جمهور امریکا بسیار خوشحال و ذوق زده شد واز این اغتشاشات حمایت کرد که مبارزه کنید.

این دو هزار نفر را هفتاد میلیون جمعیت ایران می دانستند و عده ای هم که روز اول اینها را غافل کرده و فریب داده بودندکه برای مسائل اقتصادی به میدان بیایند وقتی که دیدند، چنین آدمهایی به صحنه آمده اند، با اینکه مشکل اقتصادی هم داشتند ، خودشان کنار کشیدند. در راهپیمایی محکومیت اغتشاشگران، یک دختر خانمی که حجاب خوبی هم نداشت ، عکس مقام معظم رهبری را در دست داشت، و گفته بود من با این وضعم کشور و رهبرم را دوست دارم و نمی خواهم در کشورم نا امنی باشد، من امنیت را می خواهم. مردم همه بیدار و هوشیار هستندو با این حضوری که مردم در شهرهای مختلف انجام دادند یکبار دیگر امریکایی ها شکست خوردند. خدا را بر این نعمت شکرگزارم.

امریکایی ها در سوریه شکست خوردند .در عراق می خواستند کردستان را یک اسرائیل دوم درست کنند که با تدبیر فرزند رشید این ملت حاج قاسم سلیمانی شکست خوردند .در لبنان و فلسطین نیز شکست خوردند. آتشفشان این پیروزیها ایران اسلامی بود. بن سلمان، این آدم مفلوک سعودی اعلام کرده بود که ما جنگ را به داخل ایران خواهیم کشاند و به قول خودشان ،سرمایه گذاری و برنامه ریزی کردند و پول زیادی را خرج کردند. البته آنها نمی خواستند الان این اغتشاشات صورت بگیرد. آنها برای بعدها برنامه ریزی کرده بودند ولی بحث گرانی بنزین که مطرح شدو فشارهای اقتصادی که بر مردم وارد شد ،آنها بالافاصله نیت شوم خودشان را عملی کردند و عوامل خودشان را جمع کردند و به شهرهای دیگر فرستادند.تا اینکه نظام جمهوری اسلامی را شکست بدهند . به لطف خداوند این نظام در دل مردم است و عشق به نظام و رهبر وعشق به امیرالمومنین و سیدالشهدا وعشق به امام زمان در دل مردم است و نمی توان آن را از دل مردم بیرون آورد ولو اینکه مردم گرسنه بمانند. مردم ما جان می دهند ولی دینشان را نمی فروشند وهرگز امام حسین را رها نمی کنند که سراغ یزیدیان زمان بروند. ما سالها پای منابر سیدالشهدا ،گریه کرده ایم.ترامپ و اسرائیل بدانند که هیهات این جوانان و ملت زیر بار ظلم نمی روند. امروز رأس فتنه و سرمنشا همه نا امنی و جنگ در دنیا ، استکبار جهانی به رهبری امریکای ملعون است. این جوانان انقلابی انتظار روزی را می کشند که پنجه در پنجه امریکا بیندازند و او را به ذلت و شکست همیشگی بکشانند . منافقین و اغتشاشگران در استان کریمان جایی ندارند نه تنها در زرند ،بلکه در هیچ جای استان کرمان ، جایی نخواهند داشت.

اعتراض با اغتشاش فرق دارد:

نکته دیگر اینکه اعتراض با اغتشاش فرق دارد، ما نمی گوییم کسی انتقاد نکند ،انتقاد حق مردم است . ولی اعتراض با نخل امام حسین را آتش زدن و ضربه زدن به اموال عمومی و آتش زدن امامزاده ها و مساجدو حسینیه و قرآن ها فرق دارد . کشتن مردم بی گناه ،اعتراض نیست.

بارها مردم ، جلوی مجلس اعتراض کرده اند و آزادانه حرف شان را زده اند . در همین شهر زرند مردم بارها جلوی کارخانه ها از عقب افتادن حقوق ها و بیکاری اعتراض کردند. ولی آتش زدن اموال مردم ، کار نفاق و کار استکباری است . به لطف الهی منافقین و اغتشاشگران در استان ما جایگاهی ندارند. ان شاءالله مشکلات حل شود.

دو نکته داخل شهری را هم خدمت شما عرض کنم:

توجه به مطالبات کارگران کارخانه ها:

شهر ما یک شهر صنعتی است و کارگران و مهندسین نیز در این شهر، فعال هستند. یکی از مصوبات شهرستان این است که اگر شرکت یا مدیر عاملی پیمان کاری را می گیرد اولا باید دقت کندو هرکسی را به عنوان پیمانکار نگیرد.هرکسی که گفت من پیمانکارم که نباید به او کار داد. بلکه باید توان پیمانکاری و انجام کار را داشته باشد. و اگر پیمانکار حق و حقوق کارگر را نداد بجای یپمانکار باید سراغ مدیر عامل رفت.دستگاه قانونی ما باید برود و با مدیر عامل برخورد کند که تو باعث شدی کارگر ما سه ماه حقوق نگیرد.الان برخی پیمانکارها کار را تمام کرده اندو یکسال از شهر رفته اند.وحقوق کارگرها مانده و کسی به عهده نمی گیرد. این کارگر بی گناه چه کار کند که چندین ماه کار کرده وحقوق نگرفته است و پیمانکار رفته است . دستگاه نظارتی ما باید یقه مدیر عامل را بگیرند و با او برخورد کنند. البته اعتراضات هم راه دارد ما نمی خواهیم تایید کنیم که کارگران برای گرفتن حقوق خودشان خانواده خودشان را بفرستند جلو .برای اعتراض می توانند به دفتر امام جمعه ، فرمانداری ،دفتر نماینده مراجعه کنند . یا در مسجد بنشینید و اعتراض کنند ولی اینکه جلوی درب کارخانه را بگیرید و کار را تعطیل کنید،کار درستی نیست. که این نوع اعتراض منجر به این شد که تعدادی از خانواده ها دستگیر شدند و باعث ناراحتی برای همه شد،چرا ماباید این مسائل را در شهر داشته باشیم؟ چون حقوق کارگران داده نمی شود . تعدادی از خانواده ها پیش ما آمدند سؤال کردیم چرا رفتید؟ گفتند 4ماه حقوق به ما ندادند ما چطور زندگی کنیم؟ از کجا بخوریم ؟ ما که نمی توانیم خلاف کنیم. حرف حساب است. دستگاههای نظارتی برای همین است که به حقوق های عقب افتاده رسیدگی کنند، اما اینکه خود آنها خواب هستند یا همکار هستند، نمی دانیم که چرا دستگاههای نظارتی نظارت نمی کنند. وقتی کارگر ما سه ماه حقوق نگرفته است چرا با عاملین برخورد نمی کنند . دستگاههای نظارتی ما باید برخورد کنند. کارگر ما چند ماه حقوق نگرفته است، برخی از این راننده ها می گفتند ما هفت ماه حقوق نگرفته ایم. اینطوری نمی توان زندگی کرد .مردم هم حق دارند . شما بد مدیریت می کنید ،عیب از مردم نیست . مردم ما مردم خوبی هم هستند . ممکن است در همین جمع هم افرادی باشند که چند ماه حقوق نگرفته باشند، ولی باز هم برای دفاع از انقلاب و اسلام پا به رکاب هستند. شما این مردم خوب را کجا می توانید پیدا کنید؟ ما مدیون خون شهدا هستیم مدیون این مردم هستیم. این پست و این مسئولیت را امام و شهدا به ما دادند. ما سرسفره شهدا نشسته ایم، دولتمردان ما سرسفره انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و خون شهدا نشسته اند سرسفره بسیج و جهادو رزم رزمندگان نشسته اند. نمی توانند بی تفاوت باشند وباید مشکل مردم را حل کنند .این فرمایش مقام معظم رهبری را باید جدی بگیرند که سالها می فرمایند: اقتصاد مقاومتی ، کشورتان را با دست خودتان آباد کنید و نگاهتان به خارجی ها نباشد آنها دلسوز ما نیستند و فقط در فکر تاراج و غارت کشور ما هستند.اگر به حرف رهبر گوش ندهید نتیجه آن می شود : اعتراض و اغتشاش که دشمن این وسط سوء استفاده می کند. وقتی مدیران ما غفلت می کنند،سود و زیان آن همگانی می شود و دود آن در چشم همه می رود. امیدواریم این اغتشاشات درسی باشد برای همه مدیران ما که به حرف های رهبر گوش بدهند، ایشان خیرخواه و دلسوز این مردم هستند . بخدا دلسوزتر از آیت الله العظمی الامام خامنه ای نسبت به جوانان و زن و مرد ایرانی در جهان پیدا نمی شود.رهبری بیدار، دلسوز، فهمیده ، حکیم وقتی گوش نمی دهند ،اگر علی هم باشد با آن قدرت و ذوالفقارش ، باید سر در چاه ناله کند ، امیدوارم این حوادث برای همه مدیران و مسئولین ما درسی باشد که به فرمایشات و نصایح رهبر انقلاب گوش بدهند ، پس نتیجه اینکه اگر با حقوق کارگر داده نشود و کارگران تحصن کردند باید رئیس آن شرکت ، دستگیر شود.

کلاه گذاری برخی بنگاه داران شهرستان :

نکته دیگر اینکه اکثریت بنگاه دارها انسانهای خوبی هستند ولی بعضی از آنها واقعا کلاهبردار هستند .ما یک سرباز در دفتر امام جمعه داشتیم که این جوان با بدبختی طلای خانمش را فروخته بود و از پدرش قرض کرده بود وسی میلیون زمینی را خریده بود ولی این زمین به یک نفر دیگر هم فروخته شده است، الان این بنده خدا نه زمین دارد نه پول ! و در دادگاه هم محکوم شده است. چندین نفر دیگر هم به دفتر امام جمعه مراجعه کرده اند و مشابه این مشکل برایشان پیش آمده است. چرا اجازه می دهند این بنگاه دارها کلاه سر مردم بگذارند؟ ما خودمان نارضایتی درست می کنیم، دستگاههای مربوطه باید برخورد کنند . یک سری مسائل دیگر هم هست که من به این بنگاه دارها فرصت دادم که درست کنند وگرنه در نماز جمعه بعد اسامی آنهارا برای مردم می خوانم که اینها دزد و کاهبردار هستند و دیگر کسی در بنگاه آنها نیاید .دستگاههای مربوطه باید نظارت داشته باشند .انگار این صنف خواب است نمی دانم ،چون فرصت دادم که اگر این دزدی ها را برطرف کردید و حق و حقوق مردم را به آنها دادید که هیچی . والا اسامی تان را اعلام می کنم. چون اینها اینقدر وارد هستند که به دادگاهها هم که می روند، بعضی وکیل ها خدانشناس هستند چنان کارهارا درست می کنند که مردم بیچاره محکوم می شوند. مردم که به اینها اعتماد می کندو زمین می خرند و بعد می بیند که کلاه گشادی سر آنها رفته است و بعد هم بنگاه طوری قراردادها را می نویسد که تمام حق و حقوق و اختیارات را از مردم سلب می کند که اگر فردا روزی متوجه شد که سرش کلاه رفته است، جایی حق شکایت نداشته باشد. مردم که حقوقدان نیستندو فریب می خورند ولی شما حواستان جمع باشد که فریب نخورید. و هرچیزی را امضا نکنید. اگر دیدید در قولنامه جایی خالی است ، بدانید طرف کلاهبردار است ومی خواهد بعدا آنجا بنویسد . حواستان را جمع کنیدو بادست خودتان و امضا خودتان راه خودتان را نبندید که در این صورت دستگاههای قانونی هم نمی توانند از شما دفاع کنند.


پی نوشت:

1- مستدرک الوسائل،ج 1 ص 488

2- سوره مبارکه مؤمنون آیه 51

3- بحارالانوار ،ج68، باب27، روایت1

4- فهرست غرو، ص 340.

5- نهج‌البلاغه، نامه‌ی 53



http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5307.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5308.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5309.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5310.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5311.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5312.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5313.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5314.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5315.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5316.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5317.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5318.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5319.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5320.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5321.jpg

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: عرب
لینک مستقیم: http://yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=8133