سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

خطیب جمعه موقت زرند: از برجام تجربه تلخی داریم و مملکت دنبال برجام دو و سه نخواهد رفت


خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام عرب زاده امام جمعه موقت مورخه 97/06/2


حجت الاسلام عربزاده امام جمعه موقت زرند در خطبه های نماز جمعه این هفته زرند با اشاره به اهمیت نماز و روایاتی از ائمه اطهار گفت: نماز در راس همه عبادات است ، نماز محل عروج مومن است. نماز وسیله تقرب هر انسان با تقواست.

وی گفت: اسلام دو چیز از ما خواسته اول نماز اول وقت و دوم حضور در نماز جماعت است.

امام جمعه موقت زرند در باب اهمیت نماز جماعت گفت: در نماز جماعت قبولی عمل انسان تصمین است. نماز جماعت در حقیقت تمرین ولایتمداری است . که نباید جلوتر و عقب تر از امام جماعت حرکت کنیم.

حجت الاسلام عربزاده امام جمعه موقت زرند با اشاره بمناسبت های هفته پیش رو گفت: امروز دوم شهریور سالگرد شهادت شهید اندرزگومی باشد که مقام معظم رهبری در خصوص این شهید والامقام فرمودند : شهید اندرزگو یک مبارز،مسلمان و فرزند علی بود ، همنام علی بود ،همراه علی بود و همگام علی بود که یک تعبیر بسیار جامعی است.

وی در خصوص پیش بینی شهید اندرزگو از آینده انقلاب بیان داشت: همسر شهید اندرزگو از پیش گویی این شهید قبل از انقلاب از آینده انقلاب چنین نقل می کند: شهید یک زغال داغ را کف دستش گذاشته و گفت که این انقلاب پیروز میشود رژیم پهلوی هم از بین می‌رود ، دوسال بعد یک شخصی بنام سید علی می آید و رییس جمهور میشود و بعد از این زمینه ظهور امام زمان (عج) فراهم میشود.

امام جمعه موقت زرند با اشاره به جمله ای که از شهید اندرزگو در خصوص حمایت از رهبری نقل شده است گفت: کسانی که پشت رهبرشان (سید علی) هستند سعادتمند میشوند و کسانی که مقابل ایشان می‌ایستند از آتش جهنم در امان نخواهند ماند.

وی با اشاره به ولادت امام هادی (ع) و سبک زندگی ایشان گفت: ولادت امام هادی در ۱۵ ذی الحجه را داریم این امام بزرگوار ساده زیست بودند. این سیره کاش قابل توجه مسئولین ما باشد ، بعضی از مسئولین زندگی اشرافی دارند ، مسئولین باید طوری زندگی کنند که مردم بدانند مسئولین هم مانند مردم زندگی می کنند و در کنارشان هستند.

حجت الاسلام عربزاده با تبریک هفته دولت اظهار داشت: ضمن عرض تبریک هفته دولت خدمت مسئولین زحمتکش و خدمات ارزنده ای که انجام میشود را نباید نادیده گرفت و از مسئولینی که در مسیر دغدغه های مقام معظم رهبری که وضع معیشت مردم هست گام بر می دارند تقدیر و تشکر می نماییم .و امیدواریم میز خدمت ادارات هر هفته در نماز جمعه‌ باشد تا به مشکلات مردم بیشتر رسیدگی شود.

امام جمعه موقت زرند گفت: دومین کاری که امام هادی انجام میدادند احیای فرهنگ غدیر بود. پیامبر (ص) با حضرت علی (ع) در عید غدیر عقد اخوت بستند که خیلی خوب است در این زمان مومنان در روز عید غدیر با هم عقد اخوت ببندند.

وی با اشاره به اهمیت عید غدیر در کلام معصومین گفت : از امام صادق (ع) سوال شد آیا عیدی بالاتر از عید قربان و روز جمعه داریم ؟ فرمودند: بله عید غدیر بالاتر از این دو عید است .

حجت الاسلام عربزاده در خصوص برگزاری جشن ها با حفظ شان اهلبیت و جامعه اسلامی بیان داشت: عید غدیر را جشن بگیرید اما در جشن ها ، شان اهلبیت شأن جامعه اسلامی را پایین نیاوریم.که اگر رعایت نشود نتیجه اش میشود آنچه که دیدید برنامه ای که در ارشاد برگزار شد خواننده زن آوردند و واقعا باید برخورد شود در شهر زرند بیش از ۵۰۰ شهید دادیم ، شهید مدافع حرم دادیم نباید خواننده زن بیاید و بخواند ، باید برخورد شود. دادستان محترم پیگیر این قضیه هستند و فرماندار محترم نیز قول دادند که برخورد کنند.

خطیب جمعه زرند با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در هفته گذشته اظهار داشت: یک جمله آقا تیتر خبرگزاری های دنیا شد که فرمودند: (جنگ نم یشود / مذاکره نخواهیم کرد ) رهبر بعنوان یک امام بعنوان کسی که حداقل ده سال جلوتر را میبیند،مثال صحبتهای آقا درسال ۷۸ که انگار دارند فتنه های ۸۸ را دارند میگویند.

حجت الاسلام عربزاده با تحلیل جمله مقام معظم رهبری در خصوص (جنگ نمیشود) گفت: چند دلیل برای جنگ نشدن وجود دارد که اولا علیه ایران اجماع داخلی در آمریکا وجود ندارد ، دوم اجماع بین المللی وجود ندارد ، یعنی کشورهایی که هم پیمانان آمریکا هستند آنها هم این کار را انجام نمیدهند‌ ، سوم ملت ایران از جنگ نمی ترسد و چقدر کسانی که برای مدافعی حرم ثبت نام کردند ، چهارم بیش از ۲ هزار میلیارد دلار و تمام امکانات و تسلیحات عربی و غربی برای گرفتن یمن هزینه کردند و هنوز نتوانستند یمن را بگیرند و در مورد ایران که بخواهند وارد بشوند این خودکشی محض است ، امریکا این قدرت را ندارد.

وی همچنین با اشاره به سخنان بن سلمان گفت: بن سلمان گفته بود به ایران حمله خواهیم کرد یکی از کارشناسان غربی در جوابش گفته بود شاید با تکیه بر قدرت آمریکا و این هواپیمای f16 که آمریکا به شما داده شاید بتوانید وارد ایران بشوید و دوری بزنید اما هر وقت که برگشتین دیگر فرودگاهی در عربستان برای فرود نیست !! آنها قدرت ایران را فهمیده اند.

امام جمعه موقت زرند با اشاره به قسمت دوم جمله رهبری که در خصوص مذاکرات فرمودند: (مذاکره نخواهیم کرد) چنین گفت: دیدیم که مذاکره کردیم و مقام معظم رهبری قبل از مذاکرات فرمودند: به مذاکرات خوشبین نیستم اما با فشار رفتند و مذاکره کردند و چند سال مذاکره کردند و نتیجه اش چه شد ؟ نتیجه اش این شد که رهبری در سال ۹۵ رهبری فرمودند: مذاکرات خسارت محض بود و هیچ چیز برای ما نداشت . در برجام ما به تعهدات خودمان عمل کردیم اما آنها عمل نکردند. ورود و خروج آمریکا از برجام برای خسارت زدن به ایران بود .

وی با اشاره به ادعای آمریکایی ها در خصوص تحریم ها گفت: آمریکایی ها اعلام کردند تحریم ها علیه ایران شدید میشود اما رهبری فرمودند: تحریم ها آنچنان تاثیری در گرانی هایی اخیر نداشت.

خطیب جمعه زرند گفت: ما مدافع دولت هستیم همانطور که امام خامنه ای ( مدظله العالی) فرمودند: از دولت حمایت می کنیم همچنان که از دولتهای گذشته حمایت کردیم و این جمله را هم فرمودند: افراد ناآگاهی که بحث استعفای دولت را مطرح می کنند بدانند دولت باید بماند ، اگر ولایتمداریم باید به دولت کمک بشود.

امام جمعه موقت زرند با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: نقد دولت اشکال ندارد و نقد منصفانه است در زمینه ارز گفتند واقعا بی تدبیری شد. بی تدبیری هایی هم مال ماست و‌ مردم باید کمک کنند.
حجت الاسلام عربزاده با اشاره به بدعهدی آمریکایی ها و تجربه تلخ مذاکرات اظهار داشت: آمریکایی ها نتوانستند به تعهدات خود در برجام عمل کنند و آنها که از برجام خروج پیدا کردند چرا حرف برای بوجود آوردن مذاکره جدید میگویند؟! تجربه تلخی داریم از برجام قبلی! و مملکت دنبال برجام دو و سه نخواهد رفت.

امام جمعه موقت زرند با اشاره به برجام دو گفت: برجام دو چیست؟ برجام موشکی است و یعنی همینطور که هسته ای ما را تعلیق کردند میخواهند که ما موشکی را هم کنار بگذاریم.

وی در خصوص برجام سه نیز چنین گفت: برجام سه برجام منطقه ای است و در این برجام ما باید لبنان ،حماس و سپاه قدس را کنار بگذاریم.
حجت الاسلام عربزاده امام جمعه موقت زرند در پایان گفت: همین جا عرض میکنیم تا برسد به گوش ترامپ و بد خواهان نظام تا امام خامنه ای (مدظله العالی) را داریم تا حاج قاسم و حاج قاسم ها را داریم و تا این مردم ولایتمدار را داریم شما آرزوی برجام دو و سه را به گور خواهید برد .




http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1598.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1599.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1600.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1601.jpg

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: عرب
لینک مستقیم: http://yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=8448