سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور حضرت حجت / انتقام سپاه از تروریست ها پیام قدرت جمهوری اسلامی ایران به آمریکا و وابسته گانش بود


خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند مورخه 97/07/13



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : «وَعَدَ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ » (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ،شهدای نیروی انتظامی، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان و سلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی، سلامتی همه فرزندان ملت ونیروهای مسلح، اجماعاً صلوات.

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، از عزیزانمان در مصلی ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ،عزیزانمان از کمیته امداد که حضور پیدا کردند،از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه ها ،جنب سرهنگ میرزایی به مناسبت هفته نیروی انتظامی که خدمات ارزشمند این نیروی خدمتگزار در خدمت ولایت و اسلام و مردم را تشریح کردند، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. از عزیزانمان از نیروی انتظامی که به طور گسترده هم در نماز جمعه حضور پیدا کردندو هم دست اندرکار نماز جمعه شدندو امورات نماز جمعه مانند اقامه اذان و اجرا و تکبیر و... را به عهده گرفتند، نیز تقدیر و تشکر می کنم. همین طور از سروران عزیز روحانی جناب حجه الاسلام پور استرآبادی و حجه الاسلام ایزدی که از عقیدتی نیروی انتظامی و سپاه تشریف آوردند واز حضور همه مدیران و مسئولین تشکر می کنم.

ابتدا عرض تسلیت دارم به مناسبت شهادت امام سجاد (ع) ، پیام رسان کربلا و افشاگر حزب اموی. امروز نظام جمهوری اسلامی مبین و پرچمدار راه و مسیری است که امام سجاد(ع) طی کردند. موضوع بحث خطبه اول را هم این مطلب انتخاب کردم که دشمنان ما استکبار جهانی ، شیطان اعظم با شیاطین کوچک ، قارون های منطقه، صهیونیست ها تمام همّ و غم را گذاشتند که نظام جمهوری اسلامی نتواند 40 سالگی خودش را جشن بگیرد و قبل از چهل ساله شدن این نظام الهی را سرنگون کنند. در این زمینه از روایات کمک می گیرم و دو روایت را کوتاه خدمت شما عزیزان عرض می کنم، یک روایت از منابع شیعی و یک روایت از منابع اهل سنت. نتیجه گیری که از این روایات می شود، بقدری واضح است که خود شما هم می توانید به روشنی متوجه شوید که این روایات از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران سخن می گوید.

روایت اول از منابع اهل شیعه و از امام باقر(ع) خدمتتان عرض می کنم و روایت دوم از منابع اهل سنت که از رسول خدا حضرت محمد(ص) است.

پیشگویی امام باقر(ع) در مورد ملت ایران:

امام باقر (ع) مي فرمايد: «كَانّي بِقَومٍ قَد خَرَجُوا بِالمَشرِقِ » گويا مي بينم مردمي در شرق قيام كرده، «يطلُبونَ الحَقَّ فَلايعطُونَهُ » حق را طلب مي كنند، ولي به آنان نمي دهند. «ثُمَّ يطلُبونَهُ فَلايعطُونَهُ» دوباره حق را مي طلبند، به آنان داده نمي شود.« فَاِذا رَأوا ذلِكَ وَضَعُوا سُيوفَهُم عَلي عَواتِقِهِم » وقتي اوضاع را چنين ديدند ( وقتی با گفتگو و از طریق مسالمت آمیز حل نمی شود) شمشيرهاي خود را بر شانه ها مي گذارند،( و آماده کارزار می شوند. بنده دیشب صحبت امام(ره) را که از رادیو معارف پخش می شد را گوش می دادم که می فرمود: این معجزه بود، که زمان انقلاب ، همه یک حرف را در ایران اسلامی می زدند، با توجه به تعدد اقوام ایرانی از کرد و لر و بلوچ و ترک و فارس و... شیعه و سنی و... ؛ این معجزه بود که همه خدا را طلب می کردندو می گفتند: جمهوری اسلامی. آن زمان دو مرتبه دموکراسی شد و به رأی گذاشته شد هم در قانون اساسی و در خبرگان ، در ادامه حدیث آمده : ) «فَيعطونَ ما سَألوا فَلا يقبَلونَه حَتّي يقُومُوا » پس آنگاه حاضر مي شوند كه حق آنان را بدهند، اما آنان ديگر قبول نمي كنند تا اينكه قيام مي كنند( و می گویند: شاه باید برورد. در اواخر سال 57 شاه در سخنرانی می گوید : پیام مردم ایران را شنیدم و قبول کردم ولی مردم همه شعار مرگ بر شاه می دهند و می خواهند شاه برود و اسلام ناب جایگزین طاغوت شود. این از معجزات خدای تبارک و تعالی بود که زمانی بعد از رسول خدا همه مردم خواهان حق باشند و حرف همه یکی باشد :جمهوری اسلامی. تا اینجا را امام باقر(ع) پیش بینی کردند که مردم همه برای طلب حق، قیام کنند. حال سرنوشت قیام چه می شود؟ آیا این قیام به نتیجه رسید؟آینده این قیام چه شد؟ ) «وَ لايدفَعونَها إِلا إِلي صاحِبِكُم» و آن را جز به صاحب شما تحويل نمي دهند.(پرچمدار که رهبری این قیام را به عهده دارد و این قوم که قیام کرده اند، پرچم رازمین نمی گذارند مگر اینکه آن را تحویل صاحب الامر بدهند. حال در این قیام عده ای کشته می شوند ، وضعیت کشته ها چگونه است؟) « قَتلاهُم شُهَداءُ» كشته هاي آنها شهيد به شمار مي روند. « أما إِنّي لَو أدرَكتُ ذلِكَ لَاستَبقَيتُ نَفسي لِصاحِبِ هذَاالاَمرِ» آگاه باشيد! اگر من آن زمان را درك كنم، خود را براي صاحب اين امر نگاه مي دارم. (امام باقر می فرمایند : چون این نهضت حق است . من اگر آن زمان را درک کنم خودم را کنار نمی کشم، چون آن پرچم به دست صاحب الامر(عج) می دهند من از آنها حمایت می کنم و کوشش می کنم تا من هم در این نهضت سهم داشته باشم. ) (2) راویان حدیث و حدیث شناسان ، از این روایت می توان چنین استنباط می کنند که از زمان پیروزی این نهضت تا زمان ظهور امام زمان(عج) ، به اندازه عمر طبیعی یک انسان معمولی زمان می رود.

این یک روایت از منابع اهل حق ( شیعه) بود، البته روایات در این زمینه زیاد است که فرصت نیست عرض کنم. روایت دوم از اهل سنت خدمتتان می کنم.

پیشگویی رسول خدا(ص) از آمدن ملت ایران:

عبدالله ابن مسعود که از صحابه رسول خداست نقل می کند: « بینما نحن عند رسول اللّه صلّى اللّه علیه و آله و سلم » هنگامى که حضور رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله شرفیاب بودیم،« إذا أقبل فتیه من بنى هاشم » گروهى از جوانان بنى هاشم از آنجا عبور مى‏کردند،(امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هم بین آنها بودند)« فلما رآهم النبى صلّى اللّه علیه (و آله) و سلم اغرورقت عیناه و تغیر لونه» همین که رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله آنها را دید، دیدگانش اشک آلود شد و رنگ چهره ی مبارکش تغییر کرد.« فقلت: ما نزال نرى فى وجهک شیئا نکرهه،» عرض کردیم: یا رسول الله! آرزو مى‏کنیم که هرگز چهره ی شما را غمناک و متأثر نبینیم! (این چه غمی بود که وقتی جوانان بنی هاشم را دیدید به دل شما نشست؟ و تا این حد ناراحت شدید) « فقال:إنا أهل بیت اختار اللّه لنا الآخره على الدنیا، » فرمود: ما خاندانى هستیم که خداى تعالى آخرت را به جاى دنیا براى ما برگزیده است ؛« و إن أهل بیتى سیلقون بعدى بلاء و تشریدا و تطریدا » و من یقین دارم پس از درگذشت من، اهل بیتم گرفتار شکنجه ی امّتم قرار مى‏گیرند ، طوری که آنها را از پاى درمى‏آورند و از شهرى به شهرى و از مکانى به مکان دیگر، آواره‏ مى‏ سازند. و این رفتار را همواره ادامه مى‏دهند. « حتى یأتى قوم من قبل المشرق معهم رایات سود» تا هنگامى که مردمى از جانب مشرق با پرچمهاى سیاه ظهور مى‏کنند،« فیسألون الخیر »اینان از مردم درخواست خیر مى‏کنند.(به دنبال خیر و خوبی و اسلام ناب هستند) « فلا یعطونه فیقاتلون فینصرون » به آنها پاسخ درستى نمى‏دهند در نتیجه با آنها نبرد مى‏کنند و پیروز مى‏شوند.(اگر به یاد داشته باشید انقلاب ما در محرم پیروز شد،پرچمهای عزای امام حسین در همه جا به حرکت در می آمد.) « فیعطون ما سألوا فلا یقبلونه » و آنچه را خواسته‏اند به آنها مى‏دهند لیکن آنها نمى ‏پذیرند« حتى یدفعوها إلى رجل من أهل بیتى» و بدین حال به سر مى‏برند تا اختیارات کامل را در دست مردى از اهل بیت من قرار دهند.(این پرچم قیام برافراشته می ماند تا به دست مردی از اهل بیت من برسد.حال این مرد چه ویژگی هایی دارد؟) « فیملأها قسطا کما ملأوها جورا،» او هم به حسب وظیفه‏اى که دارد با مخالفان نبرد مى‏ کند تا دنیا را همانطور که بى‏عدالتى فراگرفته است، از عدل و داد لبریز سازد.

(ادامه روایت نکته جالبی دارد : پیامبر خدا(ص) خطاب به مسلمانان سراسر دنیا می فرماید : ) « فمن أدرک ذلک منهم فلیأتهم و لو حبوا على الثلج‏ » اینک کسى که آنها را دریابد دست از دامن آنها برندارد هر چند هم در شدت سرما و ناراحتى باشد .(واجب است بر تمام مسلمانان وقتی این پرچم حق از مشرق برافراشته شد و اسلام ناب را طلب کرد، به این نهضت بپیوندند و آن را یاری کنند، حتی اگر روی برف سینه خیز بروند). (3)یکی از علمای اهل تونس در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وقتی به ایران آمده بود ، در مسیر هتل برف آمده بود و به زمین می خورند، هنگامی که می خواهند کمک کنند تا او را از زمین بلند کنند، می گوید صبر کنید این برفی که در روایات آمده است را لمس کنم، ما حدیثی از رسول خدا(ص) داشتیم که وقتی قیام شروع می شود خودتان را به آن برسانید ، حتی اگر قرار باشد، روی برف سینه خیز بروید . ما فکر می کردیم این قیام از مدینه شروع می شود و همیشه پیش خودمان می گفتیم که مدینه هوا گرم است و برف نمی آید ولی امروز وقتی روی برف تهران زمین خوردم، این حدیث خدا حضرت محمد (ص) برای من معنا پیدا کرد که پیام حق از جمهوری اسلامی به سراسر دنیا صادر می شود . این روایات امروز برای من و شما روشن است و معنا پیدا کرده است ، ولی صد سال پیش نمی توانستند این روایت را درک کنند.

از این روایت نکات مشترکی را می توان استنباط کنیم، این که در هر دو روایت مردم مشرق زمین دنبال حق هستند.از علمای بزرگ و از زمان رسول خداو از زمان تابعین، هر موقع بحث مشرق زمین و بحث پرچم حق در روایات می شد، همه به اتفاق می گفتند مراد ایران است. روایات دیگری هم در مورد سلمان و همشهریهای سلمان و مردم فارس وجود دارد که فرصت بیان نیست. حال به صورت خلاصه نکاتی را که از این دو روایت استنباط می شود، خدمت شما عرض می کنم:

نکته اول) از ایران پرچم حق و پرچم اسلام ناب در مقابل باطل ، بلند می شود.

نکته دوم) شکست ناپذیری این انقلاب است .

انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور حضرت حجت :

انقلاب به دست حضرت امام(ره) شروع شده است و ملت ایران این نهضت را ادامه داده و شکست ناپذیر است. حضرت امام (ره) یک جمله معروفی در این زمینه دارند که می فرمایند : «مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت - ارواحنا فداه - است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.» (4) انقلاب اسلامی ما زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است. و چند مرحله ای بودن نهضت است.

نکته سوم) واجب بودن همراهی با این نهضت است. کسی نمی تواند خودش را کنار بکشد. هم رسول خدا (ص) وهم امام باقر(ع) می فرمایند: واجب است همه به این نهضت کمک کنید و همراهی کنید.

نکته چهارم) پرچم این انقلاب به دست صاحب آن یعنی به دست حضرت مهدی (عج) می رسد.

نکات دیگری هم هست که به همین مقدار اکتفا می کنم.

خدایا به حق محمد و آل محمد عاقبت همه مارا ختم به خیر بگردان.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی . عرض تسلیت دارم به مناسبت شهادت امام سجاد (ع).

سختی وخفقان دوران امامت امام سجاد(ع):

امامت امام سجاد علیه السلام، در شرایط بسیار دشوار و طاقت فرسایی بود . خفقان و رعب و وحشت در دنیای اسلام بسیار زیاد بودکه نتیجه وجود ظلم و استبداد حاکمان ستمگر و دست نشاندگان آنان بود؛ مردم در آن زمان مُرتد شده بودند . امام سجاد علیه السلام فرمودند: «ما بمکة والمدینة عشرون رجلا یحبنا »(5) در سراسر مکه و مدینه حتی بیست نفر نیست که دوستدار ما اهل بیت علیهم السلام باشد .در فضایی که جامعه اسلامی دچار انحراف شده، روحیه رفاه طلبی بر آن غلبه کرده و فساد سیاسی، اخلاقی و اجتماعی آن را در برگرفته بود و از نظر سیاسی هیچ روزنه ای برای تنفس وجود نداشت و امام در انزوا بودند و مردم نمی توانستند مستقیم سوالات خودشان را از امام بپرسند، امام سجاد علیه السلام توانست از «دعا» برای بیان عقاید حقه خود بهره بگیرد و کتاب صحیفه سجادیه را نوشتند.

صحیفه سجادیه کتابی انسان ساز:

صحیفه سجّادیه یک کتاب دعای معمولی نیست که فقط انسان آن را برای برآوردن نیاز فردی خود بخواند یا درگوشه ای بخزد و با خدایش راز و نیاز کند و کاری به کار انسان و اجتماع نداشته باشد، بلکه کتابی است انسان ساز که طرحی حکومتی و مبارزاتی را در قالب دعا ارائه داده است. اگر به دعاهای صحیفه نگاه کنید می بینید که امام از این طریق اسلام را زنده نگه داشته اند و هر بندی از صحیفه سجادیه که می گفتند بلافاصله بعد از آن جمله « اللهم صل علی محمد و آل محمد » می آوردند ، چون جامعه آن زمان پیامبر را قبول داشتند ولی آل پیامبر را قبول نداشتند ،امام سجاد(ع) مسئله اهل بیت را با همین فرازها زنده نگه داشتند. ان شاءالله که خواهران و برادران توجه خاصی به دعاهای صحیفه سجادیه و رساله حقوق که امام سجاد نوشتند، داشته باشند و در این ایام که شهادتشان است، بتوانیم استفاده کنیم.

همایش بزرگ بسیجیان:

در این هفته همایش بزرگ بسیجیان را در ایران اسلامی داشتیم. شما در اصفهان ، کرمان و تهران و... این همایش را دیدی که باشکوه برگزار شد، در تهران ، مقام معظم رهبری در صحبتهای بسیار محکم و مقتدارانه فرمودند : « تحریم ها را شکست خواهیم داد ، امریکا باید با این شکست، یک سیلی دیگر از ملت ایران بخورد ».

هفته نیروی انتظامی:

از خدمات ارزشمند نیروی انتظامی هم باید تقدیر و تشکر کرد. امروز اقتدار این نیرو و امنیتی که ایجاد کرده است از هردوره ای بیشتر است و محبوبیت نیروی انتظامی در بین مردم بخاطر خدمات صادقانه روز به روز در حال افزایش است. و ما هم از عزیزانمان که در این نهاد خدمت می کنند، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

روز دامپزشکی:

روز دامپزشکی را هم در پیش داریم ، معمولاً خدمات عزیزان در دامپزشکی خیلی در اذهان مشخص نیست، حدوداً 800-900 بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد، قبل از اینکه بهداشت و پزشک در سلامت انسان ، نقش داشته باشد، دامپزشکان نقش دارند برای اینکه دامپزشک در خط مقدم مبارزه با بیماری است. اگر انسان غذا ، شیر و ماست آلوده مصرف کنیم، نوبت پزشک می شود. پس اول سلامتی غذا مهم است، تعداد زیادی از دامپزشکان ما که در دامداری ها می خواستند ، واکسن بزنند، خودشان تب مالت گرفتند و بعضی فلج شدند ، بعضی هنوز با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند. خدمات عزیزان در دامپزشکی خدمات بسیار ارزنده ای است ولی خاموش است و معمولا دیده نمی شود. باید بر حفظ دام ، سلامت غذایی ، بازرسی های متعددی که از مواد غذایی در سطح شهر می شود، همین کشتاری که هر روز انجام می شود و گوشتی که مردم مصرف می کنند ، نظارتی شرعی و بهداشتی باشد . بهرحال از زحمات این عزیزان که مخلصانه در خط مقدم مبارزه با آلودگی و سلامت مردم هستند ، صمیمانه تقدیر می کنم.

هفته جهانی حقوق سالمندان:

هفته جهانی حقوق سالمندان را در نیز همین هفته داریم. احادیث و روایات زیادی در اسلام در احترام به افراد مسن ،خصوصاً آمده است: چنانچه خداوند متعال در قرآن می فرمایند: « وَقَضَى رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِنْدَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ كِلَاهُمَا فَلَا تَقُلْ لَهُمَا أُفٍّ وَلَا تَنْهَرْهُمَا وَقُلْ لَهُمَا قَوْلًا كَرِيمًا »

و پروردگار تو مقرر كرد كه جز او را مپرستيد و به پدر و مادر (خود) احسان كنيد اگر يكى از آن دو يا هر دو در كنار تو به سالخوردگى رسيدند به آنها (حتى) اوف مگو و به آنان پرخاش مكن و با آنها سخنى شايسته بگوى (6) . احترام به پیرمرد و پیرزن احترام به خداست . سرکشی از پدربزرگ و مادربزرگ واحترام به آنها و دستگیری از آنها ،دستور خدای تبارک و تعالی است. تلویزیون نشان می داد که زن مُسنی را خانه سالمندان گذاشته بودند ، می گفت : چند بچه دارم که دکتر و مهندس هستند و کار دارند و نمی رسند . در اوج تنهایی حاضر نبود گلایه کند که به من سر نمی زنند می گفت کار دارند. پدر و مادر خودتان را تا زنده هستند سرکشی کنید که مایه برکت است، قدر آنهارا بدانید.

هفته جهانی کودک:

همین طور هفته جهانی کودک راداریم، این بچه ها پرچمداران آینده ایران اسلامی هستند. مقام معظم رهبری فرمودند: سازنده کشور همین جوانان و نوجوانان ما هستند. از همان کودکی به آنها تمیزی و پاکیزگی و حفظ محیط زیست را آموزش دهید.

روز عشایر وروستا:

روز روستا و عشایر را هم در همین هفته داریم ، در واقع روستائیان و عشایر بخش فعال و سازنده کشور هستند. دولت وظیفه دارد به روستاها رسیدگی کند و مشکلات آنها را رفع کند تا کار در روستا از رونق نیفتد و روستائیان برای اداره امورات زندگی خود مجبور نشوند به شهرها مهاجرت نکنند . روستاییان سرمایه کشور هستند آنها کارآمد و عامل پیشرفت هستند. باید قدر روستاییان وعشایر را دانست و تا جایی در توان است باید از آنها حمایت کرد.

سپاه پاسداران بازوی توانمند نظام جمهوری اسلامی:

یک تشکر ویژه هم در این هفته باید داشته باشیم از سپاه پاسداران و به آنها دست مریزاد بگوییم. سپاه دست تواناو قدرتمند نظام جمهوری اسلامی است که در عمق کفر و کنار نیروهای شیطان بزرگ این گونه سران داعش را سرکوب کردند .خدای متعال همه نیروهای مسلح خصوصا عزیزان سپاه را حفظ کند که پیام قدرت نظام جمهوری اسلامی را به رخ آمریکایی ها و وابستگانشان کشیدند . آن هم در زمانی که ما تحریم بودیم . به دست همین جوانان غیرتمند سپاه، چند موشک های نقطه زن و پهباد بدون نیروی انسانی به سمت داعش شلیک شد.این خیلی پیام دارد، موشکی چندین کیلومتر طی کند.و دقیق به هدف بخورد چه اشراف اطلاعاتی است که سپاه دارد. چگونه در جایی که تحت اختیار دشمن و امریکایی ها هستند، این نقاط را پیدا کردند و دقیق شناسایی کردند که سران آنها، در آن لحظه در این منطقه قرار داشته باشند وچگونه تشخیص دادند که کجا هستند ومورد هدف قرار دادند. این نیاز به اشراف اطلاعاتی بالایی دارد که سران بزدل و ترسوی داعش شناسایی و موشکهایی از ایران اسلامی برسرشان فرود آمد.چشم امریکایی ها ،صهیونیستها و آل سعود کور شد. خدارا بر این نعمت اقتدار و امنیت شکرگزار هستیم.

نکته دیگر اینکه همه دیدیم که در نشست دیوان بین المللی دادگستری چگونه امریکایی ها محکوم شدند. امرزو امریکایی ها بیش از هر زمان دیگری در طول تاریخ، منزوی شده اند ، ان شاءالله نظام جمهوری اسلامی پیروز می شود و کفر جهانی شکست می خورد.

خدایا چنان کن سرانجام کار * تو خشنود باشی و ما رستگار


پی نوشت:

1- سوره مبارکه نور،آیه 55

2- كتاب الغيبة، ص 145.

3- سنن ابن ماجه ، ج۲، ص۱۳۶۶ ــ کنزل العمال ، متّقی هندی ، ج۱۴ ، ص۲۶۸

4- صحیفه امام؛ ج 21، ص 327

5- بحارالانوار، ج 46، ص 143 و شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، ج 4، ص 104

6- سوره مبارکه الاسراء،آیه 23



http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1322.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1323.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1324.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1325.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1326.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1327.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1328.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1329.jpg

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: عرب
لینک مستقیم: http://yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=8540