سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

حضور وسخنرانی امام جمعه محترم در جلسه شورای اداری شهرستان


حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور روسای ادارات ونهادهای شهرستان مورخه97/09/10 در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه شورای اداری شهرستان مورخه97/09/10


الحمدلله، الصلاة و السلام علی رسول الله و علی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج).

بنده هم به نوبه خود خوش آمد عرض می کنم خدمت شما برادران عزیز و خواهران مکرمه، مدیران عالی رتبه شهرستان،مهمانان عزیزی که شَرَفِ حضور دارند.

گره گشایی از کار مردم نعمتی بزرگ است:

قالَ الْحُسَيْنُ عليه السلام: « إنَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَيكُم مِن نِعَمِ اللّه ِ عَلَيكُم فَلاتَمَلُّوا النِّعَمَ »(1) امام حسين عليه السلام می فرماید: اگر انسان در بستر کاری قرار بگیرد واز کار مردم گره گشایی کند، این یک نعمت است. اینکه انسان بتواند مشکلی را حل کند و گره گشایی بکند نعمت است. بعد می فرماید : مبادا از این نعمت ، ملول و خسته و ناراحت بشوید. اینکه خدای متعال توفیق داده است تا در این زمان، شما عزیزان ، در نظام جمهوری اسلامی که از برکت امام و شهدا و مقام معظم رهبری ایجاد شده است،عهده دار پست و مقامی بشوید، وظایفی را برعهده بگیرید و از کار مردم کارگشایی کنید، نعمت بزرگی است، خدا را بر این نعمت شکرگزاریم.

تلاش دشمن برای زمین گیر کردن ملت ایران:

نکته دوم این است که دشمنان برنامه ریزی کردند تا نور خدا را در کشور ما خاموش کنند و برنامه ریخته بودند تا سیزده آبان با اعمال تحریمهای فوق العاده، کشور ما را فلج و زمین گیر کنند و فروش نفت ایران را به صفر برسانند ولی به لطف الهی و دعای حضرت صاحب الامر(عج) و مدیریت مقام معظم رهبری و کارهایی که دولت انجام داد، نتوانستند در اهداف شان موفق بشوند. ولی آیا دشمنی که شکست خورده ، دست بردار است ؟ خیر آنها باز هم راههای جدیدی را برای دشمنی برنامه ریزی می کنند. مانند مگس که روی نقطه آلوده می نشیند، دشمن هم روی دو نقطه ضعف ما یعنی گرانی که با شتاب تغییرات ارز ایجاد شده است و بیکاری می تواند کارشکنی کند. باید روی دو مورد سرمایه گذاری شود و مشکلات را حل کرد، حل مشکلات این دو بخش هم بخشی به دست مدیران و مسئولین و وزارت خانه هاست.

ایجاد کار بالاترین راه مبارزه با آمریکا:

باید هَّم و غَّم خود را در سطح شهر در بحث تولید و اشتغال بگذاریم که این هم به همت همه مدیران سطح عالی و سطح میانی امکان پذیر است. روایتی که ابتدای جلسه عرض کردم : در موقعیت حساس از کار مردم گره گشایی کردن و ایجاد اشتغال بالاترین ثواب است. مقام معظم رهبری فرمودند : بالاترین راه مبارزه با امریکا ایجاد کار است. ان شاءالله مدیران عزیز در شهرستان هم به این نکته توجه داشته باشند.

عدم حضوربرخی مسئولین شهرستان در جلسات ستاد نماز جمعه:

نکته دیگر اینکه مسئول ستاد نماز جمعه خیلی گلایه دارند که آقایانی که عضو ستاد نماز جمعه هستند را به جلسات ستاد دعوت می کنیم ،حضور پیدا نمی کنند. البته خیلی از مدیران هم در ستاد و هم در نماز جمعه فعال هستند ولی برخی دیگر نه در جلسات ستاد و نه در نماز جمعه شرکت نمی کنند ، ازمن خواستند تا گلایه ایشان را در جلسه شورای اداری ابلاغ کنم. امیدوارم این نقیضه هم برطرف شود. ما از شما راضی هستیم وشماهم از ماراضی باشید تا بتوانیم با وحدت و همدلی به نحو احسن وظایف خود را انجام بدهیم.

ضرورت برگزاری باشکوه جشن های چهل سالگی انقلاب اسلامی:
در آستانه 40 سالگی انقلاب هستیم. همه کوشش کنیم جشن های ویژه 40 سالگی انقلاب، باشکوه برگزار شود. انقلاب های معاصر در جهان، هیچکدام به مرز چهل سال نرسیدند و همه منحرف شدند وحتی نهضت انبیا بزرگ هم همین طور .بلافاصله بعد از ارتحال پیامبر اعظم ، انحراف ایجاد شد ولی به برکت حضرت امام و هدایت های خاص مقام معظم رهبری و دعای حضرت صاحب الامر تا کنون دشمن نتوانسته در اهداف خود موفق شود و در روند پیشرفت انقلاب خللی ایجاد کند، انقلاب اسلامی روز به رو پیش رونده است و دشمن ما روز به روز درتوطئه هایش شکست می خورد ،خدا را بر این نعمت بزرگ شکرگزاریم. تمام باند شیطان در سراسر دنیا دست به دست هم داده اند تا اجازه ندهند ایران اسلامی نتواند جشن 40 سالگی خود را بگیرد. ان شاءالله به کوری چشم دشمنان همه از چپ و راست، اصلاح طلب و اصولگرا ، کند، تند و میانه دست به دست هم بدهیم و جشن های مردمی را باشکوه برگزار کنیم. کارگروها تشکیل می شود و شما عنایت کنید هرکس مسئول هرکارگروهی هست، باشکوه کارگروهها برگزارشود.

خدمات انقلاب اسلامی برای نسل سوم وچهارم بازگوشود:

نسل سوم و چهارم طاغوت را ندیده اند و نمی دادند قبل از انقلاب چه بوده است .نسل جوان در زرند همیشه آب و برق داشته اند زندگی راحت داشتند،و اگر یک مقایسه ای قبل و بعد از انقلاب در 40 سالگی صورت بگیرد و یک مقایسه ای هم با کشورهای اطراف صورت بگیرد و خدماتی که نظام جمهوری اسلامی در شهرستان داشته را به اطلاع جوانان برسانید و نمایشگاهی از پیشرفت های صنعتی و معدنی و کشاورزی شهرستان برگزار شود و نسل جوان ما و دانش آموزان مدارس اینها را ببیند که قبل از انقلاب چه بودیم وبعد از انقلاب چه شدیم. این باعث خنثی شدن توطئه های دشمن می شود. امیدوارم همکاری لازم را داشته باشیم از حضورهمه شما تشکر میکنم. ان شاءالله بتوانیم قدر شهدا را بدانیم وبهترین یادمان شهدا را درشهرستان برگزار کنیم.

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته


پی نوشت:

1- بحار الأنوار ، ج 74 ، ص 205 .



http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1932.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1933.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1934.jpg

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: عرب
لینک مستقیم: http://yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=8660