سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

مسجدها خانه های خدا در زمین هستند


سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه پرسش وپاسخ مسجد شهرک زیتون مورخه97/09/26



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



الحمدلله،الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی اله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، یا بقیة الله ، یا اباصالح، ادرکنا واغثنا.
قال الله الحکیم : « اِنَّ بُیُوتی فِی الارض المِساجِدُ فَطُوبی لِمَن تَطَهَّرَ فی بَیتِهِ ثُمَّ زارَنی فی بَیتی وَ حَقُّ عَلَی المَزُورِ اَن یُکرِمَ الزّائِرَ»(1)

جلسه بسیار خوب آن هم در خانه خدا با حضور مردم بسیار خوب که جای تشکر دارد ، از اهالی محترم شهرک زیتون امام جماعت مسجد و همه مسئولین ومدیران و روحانیون بزرگواری که شرف حضور دارند، نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

مسئولین خادم ودلسوز مردم هستند:

حضور مسئولین در جمع مردم ،یکی از برکات انقلاب است . آقایانی که سن شان بالاست ، می دانند در زمان طاغوت، فرماندار و شهردار را نمی توانستیم ببینیم. زمانی بنده نوجوان بودم، گفتند قرار است فرماندار به سیریز بیاید،به کل منطقه اعلام کردندکه همه فرش های منزل خود را جلوی پای فرماندار پهن کنند ولی از برکات انقلاب اسلامی، مدیران و مسئولین ما دلسوز هستند. الحمدالله وحدت و همدلی خوبی در شهرستان است . همین زمینه ساز پیشرفت است . زمانی یک حرف اختلاف انگیزی در شهرستان پیش آمد که می توانست آثار اختلاف زیای داشته باشد. مدیر میدکو آقای پورمند اعلام کرد ما دیگر چرخه فولاد را در شهرستان زرند نمی آوریم برای اینکه اختلاف است و باعث حرف و حدیث می شود و بقیه کارخانه را جای دیگر می بریم که ما صحبت کردیم و گفتیم نه هیچ مطلبی نیست و الان از برکت انقلاب ، نصف سرمایه این شرکت بسیار بزرگ در شهرستان زرند هزینه می شود، بالاخره همه نزد قاضی راضی برنمی گردند. جناب مهندس سهراب نژاد گفتند هر ماه 17 میلیارد تومان از برکت این شرکت سرسفره مردم می آید. اگر این کارخانه تکمیل شود ، برکات زیادی می تواند داشته باشد. اینها همه از دلسوزی مدیران و مسئولین است. مسائل سیاسی و سلایق سیاسی سرجای خودش ولی بحث امروز اشتغال است . مدیران و مسئولین خودشان را خادم مردم می دانند، دلسوز هستندو از جنس خود مردم هستند و دوست دارند تا برای مردم خودشان قدمی بردارند که این یک نعمت بسیار بزرگی است ،باید همه با هم دست به دست هم بدهند تا شهر به نحو احسن اداره شود و مشکلات حل شود، جای تشکر دارد. از فرماندار محترم وهمه مدیران و مسئولین که دوست دارند بالاترین خدمت را ارائه بدهند ، تشکر می کنم ، خداوند از آنها راضی باشد.

مسجدها خانه های خدا در زمین هستند:

حدیثی که خدمتتان عرض کردم حدیث قدسی است. خدای تبارک و تعالی می فرماید: « اِنَّ بُیُوتی فِی الارض المِساجِدُ » مسجدها خانه های من در زمین هستند.(اینکه می گوییم مسجد خانه خداست، بخاطر همین حدیث قدسی است.) « فَطُوبی لِمَن تَطَهَّرَ فی بَیتِهِ ثُمَّ زارَنی فی بَیتی » خوشا به حال کسی که خود را در خانه اش تطهير (وضوء) كند و بعد از آن مرا در خانه ام زيارت كند (مسجد که می رویم در واقع به زیارت خدا رفته ایم. این مطلب را باید حواسمان باشد که هر مسجدی را که قدم می گذاریم در واقع زیارت پروردگار است) «وَ حَقُّ عَلَی المَزُورِ اَن یُکرِمَ الزّائِرَ» و حق زائر این است که میزبان او را محترم شمارد.( اگر کسی مهمان شما باشد و به منزل شما بیاید، او را اکرام واحترام می کنید.هرصاحبخانه ای وظیفه دارد نسبت به مهمان خودش خوشامد بگوید و احترام و اکرام کندو هر کس به خانه من بیاید من هم او را اکرام می کنم. )

حضور چشمگیر مردم زرند در مساجد:

الحمدالله حضور مردم در مساجد شهرستان زرند بسیار چشمگیر است. من یک مرتبه دیگر هم گفته ام . همین مساجد شهر ما به اندازه یک نماز جمعه درشهرهای جنوبی جمعیت دارد. حضور مردم در نماز جماعت شهرهای جنوبی مقداری کمرنگ است ولی به لطف خداوند در شهرهای شمالی حضور مردم در مساجد بسیار پررنگ است. واقعا باید از این مردم مؤمن و متدین تشکر کنیم آنها لایق این هستند که ما تا می توانیم به آنها خدمت کنیم و بالاترین افتخار این است که گره ای انسان از زندگی باز کند.

منفجر شدن ماهواره جاسوسی سازمان سیا توسط سپاه:

یک خبر خوب هم بدهم این است که سازمان سیا اعلام کرد مهمترین ماهواره جاسوسی امریکا که هزینه سنگینی برای ساخت آن متحمل شده بوند و آن را در خاورمیانه بر فراز کشور ایران و در 15 ارتفاع کیلومتری از جو زمین مستقر کرده بودند ولی هوا وفضا سپاه این ماهواره را منفجر کرده است. اصلا کسی باور نمی کرد،بتوانند آن را در آن ارتفاع منهدم کنند. همین جوانان مؤمن و متعهد ، این ماهواره را منفجر کردند و از کار انداختند اگر این توانمندی در نظام جمهوری اسلامی نبود، باور کنید امریکایی ها یک ساعت، بلکه یک ثانیه هم ما را راحت نمی گذاشتند.

یاوه گویی های دشمنان بر علیه ایران:

یک حرف هم مقامات امریکایی گفته است که آن هم جالب است اگر ما یک هفته از عربستان سعودی حمایت نکنیم ،تمام سران عربستان باید فارسی صحبت کنند. یعنی قدرت نظام جمهوری اسلامی تا این حد در منطقه زیاد شده است. اینها ما را تحریم و محاصره کنند تا ما را خرد کنند و صدای ما به دنیا نرسد خودشان اعتراف می کنند. یک زمانی جوانک محمدبن سلمان خیلی عرض اندام می کرد که من می خواهم به ایران حمله کنم ، یکی از امریکایی ها پیام داده بود اگر به ایران حمله کنید، فرصت پیدا نمی کنید تلفن را بردارید به ما خبر بدهید که چه اتفاقی افتاده است، تا این حد، امریکایی ها به قدرت نظام جمهوری اسلامی معترف هستند .خدا را شکر می کنیم چنین انقلاب وامامی داریم و امروز هم چنین رهبری داریم. رهبری فرزانه، خردمند، عاقل ،فهمیده، دلسوز وحکیم که همه توطئه های جهانی را که علیه ما می شود، با یک سخنرانی یک ساعته خنثی می کند. چندین سال توطئه دشمن با یک سخنرانی ایشان خنثی می شود، این نتیجه ارتباط با وحی است. وقتی یک مدیری که جانشین امام زمان باشد و ارتباط با مبدا وحی داشته باشد، چنین نتیجه اش با برکت است. الحمدالله درکشور امنیت کامل برقرار است، کشور ما همانند یک گلستان در میان آتش است ،خدا را بر این نعمت بزرگ شکر می کنیم .آخرین کلام من این است برادران و خواهران در هر منطقه ای وحدت و همدلی باشد کارها سریعتر پیش می رود ؛ شما هم اگر میخواهید کارها پیش برود، باید همه با هم باشیم با اختلاف کار پیش نمی رود.

نظارت مسئولین بر قیمتها در بازار:

نکته دوم این است که باید بخواهیم، یک روز در یک جلسه با حضور فرماندار و دادستان،یکی از اهالی بیرجند آمده بود و می گفت : آهن فروشان سطح شهر زرند، گران فروشی می کنند و روی حرفش ایستاد و ثابت کرد وفاکتور آورده بود و پیگیر کار شده بود و در جلسه شورای تنظیم بازار ثابت کرد و جدی وارد کار شد. حرف من این است ماهم باید حواسمان جمع باشد و اگر دیدیم گران فروشی می شود و یا نان را بد به مردم می دهند، فلان جنس خوب توزیع نمی شود ویا مشکلی هست، نگوییم فلانی آشنا ماست یا فامیل هستیم ، چیزی نگوییم ! نه وظیفه داریم.چند روز پیش رفتم نانوایی و 10- 15 هزار تومان ، نان بربری گرفتم وقتی یک مقدار خوردم دیدم چقدر بدبو و ناجور است وچند لقمه خوردیم دیدم خاک دارد .بالافاصله با صنف تماس کردم که بررسی کنید نان این نانوایی چه مشکلی دارد، بعد تحقیق کردند وگفتند ما از تعاون روستایی و دشتخاک آرد گرفتیم و همین نانی که خاک داشت را به مردم می دهند ومردم هم استفاده می کنند و چیزی نمیگویند ما مردم باید حرف بزنیم و از مدیران بخواهیم ما باید وحدت داشته باشیم. به هر حال، هر منطقه ای دست به دست هم بدهند و بخواهند، کار درست می شود. مدیران هم به فکر می افتند و برنامه ریزی می کنند. الحمدالله مدیران بسیار سالم و دلسوز ی هستند و دلشان می خواهد کار کنند. شما هم پشتیبانی کنید و هم انتقاد سازنده داشته باشید، تخریب نباشد. کسی که می خواهد انتقاد کند ، زبانش نیش نداشته باشد و نوش داشته باشد مانند زنبور عسل که نوش است . انتقاد باید سازنده و نوش باشد. جامعه هم باید به فکر باشد و برنامه ریزی داشته باشد و مسئولین را از خودش بداند ،مسئولین تافته جدابافته نیستند،کار می کنند وحقوقی مانند دیگر مردم ، دریافت می کنند و با هزاران مشکل کار می کنند. چند روز پیش 200 نفر به فرمانداری رفتند ، یکی اعتراض دارد که بچه اش بیکار است و یا در آزمون کارخانه قبول نشده است و هزاران مشکل برسر انسان می ریزد که از روی دلسوزی تحمل می کند وگرنه چه ارزشی دارد اینقدر انسان خون دل بخورد و زندگی را برای خود تلخ کند ولی از روی دلسوزی که برای نظام و انقلاب دارند پای کار و در صحنه هستند و دلشان می خواهد کار پیش برود، مردم هم باید حواسشان باشدو همکاری وهمدلی کنند. اگر مردم در یک شهری عوارض را ندهند، شهردار نمی تواند کار بکند. همانطور که مردم خودشان می آیند خمس شان را می پردازند و دِین خودشان را به خدا ادا می کنند، دِین مان را باید به شهرمان هم ادا کنیم.نه اینکه بگوییم شهردار کار نمی کند، شهردار پول آسفالت ، لوله کشی و گاز کشی از کجا بیاورد؟ این خدمات در واقع صدقات است ، پولی که ما به شهرداری می دهیم، انفاق و یک نوع کار خیر است.مانباید خوشحال باشیم که مالیات را کمتر بپردازیم، حق و حقوق شهرداری را پرداخت کنیم . شهرداری هم وظیفه دارد به مردم خدمت کند و واقعاً هم خدمت می کند بیشترین دستگاهی با مردم است شهرداری است اگر یک روز دو روز یا سه روز همین زباله ها از سطح شهر جمع آوری نشود دیگه نمی توان از بوی بد زباله در این شهر زندگی کرد . اینها خیلی خدمت میکنند و شهر هم بزرگ شده است و با همین پرسنل کمی دارند، شهردار خیلی هنر کند حقوق کارمندانش را بپردازد .چون وسعت کار و پیشرفت وقتی میسر است که همه دست به دست هم بدهیم، وبه مدیران ومسئولین کمک کنیم، خدا خیرتان بدهد.

مقام شفاعت حضرت معصومه(س):

امشب ، شب شهادت حضرت معصومه(س) است یک کلام عرض کنم، مقام حضرت معصومه(س) اینقدر پیشگاه پروردگار بالاست که حضرت امام صادق (عليه السلام) فرمود: «تَدْخُلُ بِشَفاعَتِها شيعَتِيَ الْجَنَّةَ بِاَجْمَعِهِمْ » (2) به شفاعت حضرت فاطمه معصومه(س)، همه شيعيانم به بهشت مي روند. یک زن به چه مقامی رسیده است و چه عظمتی پیدا کرده است که این قدر پیش خدا آبرو پیدا کرده است که به شفاعتش همه شیعیان نجات پیدا می کنند. خدا را شکر می کنیم که شیعه امیرالمؤمنین(ع) هستیم ، من تشکر و قدردانی می کنم . ان شاءالله که سربلند باشید من اولین بار هستم که به این مسجد آمده ام و مسجدی ها را زیارت کردیم ، ان شاءالله موفق باشید. در دفتر امام جمعه در خدمت شما هستیم ، برای شما هم سرویس گذاشته اند تا بتوانید نماز جمعه بیایید.


پی نوشت:

1- وسائل الشیعه، ج٣، ص٤٨٢؛ بحارالانوار، ج81، ص6.

2- سنن ترمذي، ج 4، ص 245/ سنن ابن ماجه، ج 1، ص 78/ مسند احمد، ج 1، ص 148.

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: عرب
لینک مستقیم: http://yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=8700