سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم چهلم پدر شهید زینلی، روستای گورچوئیه


سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم چهلم پدر شهید زینلی، روستای گورچوئیه مورخه97/11/19



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال رسول الله (ص): « یا سَلْمانُ، مَنْ أَحَبَّ فاطِمَةَ ابْنَتی، فَهُوَ فِی الْجَنَّةِ مَعی » (1)

السلام علیک یا فاطمة الزهرا(س)سیدة النساء العالمین، السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، یا بقیة الله ،یا ابا صالح، ادرکنا واغثنا.

عرض تسلیت دارم به مناسبت شام غریبان شهادت حضرت زهرا(س)به محضرحضرت ولی عصر(عج)وبه همه شما ارادتمندان ، علاقمندان، دوستداران وعاشقان حضرت زهرا(س)و ایام خجسته دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی را عرض تبریک دارم. استفاده کردیم از فرمایشات جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عرب واز سروران بزرگوار روحانی که در این مجلس باشکوه شَرفِ حضور دارند ، عذرخواهی می کنم .

بنده کوتاه چند کلامی را خدمت شما خواهران و برادران گرامی عرض می کنم، ان شاء الله که بانوان محترم به حرمت حضرت زهرا(س) نظم وسکوت وانظباط را رعایت کنند وسلامتی خودتان صلواتی را مرحمت بفرمائید.

رشادت امیرالمومنین(ع) در جنگ خیبر:

نکته اول در باب مقام شهید است ، چون پدر بزرگوار شهید برگردن ما حق دارند، مقام شهادت یک مقام بسیار والاست، امیرالمومنین(ع) در پرونده شان خیلی افتخار وجود دارد ، یک ضربه شمشیرش اسلام را نجات داد ، در جنگ با عمر ابن عبدود یک تنه حافظ اسلام شدند که اگر رزم امیرالمومنین(ع) نبود اسلام شکست خورده بود، در جنگ خیبر هم همینطور آن مرحب خیبری که بسیار قدرتمند بود وکلاهخودش از سنگ بود جهت معرفی خود و تضعیف روحیه حریف این اشعاری را به عنوان خواند : « قَد عَلَمت خَیبَرُ اِنّی مَرحَب شاکِی السّلِاح بَطَلُ مُجَرَّبُ » در و دیوار خیبر گواهی می دهد که من مرحبم، قهرمانی کار آزموده و مجهز به سلاح. « اِن غَلَبَ الدَّهرُ فَاِنّی اَغلَبُ وَ القَرنُ عِندی بِالِدّماء مُخَضَّبُ » اگر روزگار پیروز است، من نیز پیروزم. قهرمانانی که در صحنه های جنگ با من روبه رو می شوند، با خون خویشتن رنگین می گردند. حضرت علی علیه السلام نیز در برابر او رجزی سرود و شخصیت نظامی و نیروی بازوان خود را چنین به رخ دشمن کشید: « اَنَا الّذی سمّتنی امّی حیدره ضرعام آجام ولیث قسوره» من همان کسی هستم که مادرم مرا حیدر (شیر) خوانده، مرد دلاور و شیر بیشه ها هستم. « عبل الذّراعین غلیظ القصره کلیث غابات کریه المنظره» بازوان قوی و گردن نیرومند دارم، در میدان نبرد، همانند شیر بیشه ها صاحب منظری مهیب هستم. (مرحب دایه شیردهی داشت وگفت مراقب باش اگر در مقابل پهلوانی قرار گرفتی به نام حیدر، کارت تمام است)آن گاه دو قهرمان به سوی یکدیگر هجوم برده و با هم در آویختند. هنوز چند لحظه ای نگذشته بود که شیر خدا با ذوالفقار خویش ضربتی بی نظیر حواله سر دشمن نمود. مرحب، سپر بر سر کشید، اما سپر آهنین به دو نیم شد. شمشیر به کلاه آهنی رسیده، آن را نیز شکافت. کلاه سنگی نیز در هم شکسته و برق شمشیر آن حضرت از بین پاهای دشمن جستن نموده و مرحب به دونیم شد. این ضربت، آن چنان سهمگین بود که برخی از دلاوران یهود که پشت سر مرحب ایستاده بودند پا به قرار گذاشته، به دژ پناهده شدند، و عده ای که فرار نکردند، تن به تن با علی علیه السلام جنگیده و همگی کشته شدند.(2)در اینجا و با این همه افتخارات حضرت هیچگاه نگفت که من خوشبخت شدم ؛ ولی هنگامی که حضرت در آستانه شهادت قرار گرفتند فرمودند: «فزت و ربّ الکعبه» (3) به پروردگار کعبه سوگند که من اینک خوشبخت و رستگار شدم ، این اهمیت مقام شهادت است.

اهمیت مقام والای شهادت:

جابر ابن عبدالله انصاری که اولین زائر امام حسین(ع) بود، فرزند شهید است رسول خدا(ص) به جابرکه کودک بود فرمودند: خداوند با هرکه بخواهد صحبت کند از پشت پرده حرف می زند ولی با پدر شهید تو رو در رو و بدون پرده صحبت می کند پدر تو به خدا گفته است که خدایا من را به دنیا برگردان تا یکبار دیگر شهید بشوم وخدا فرمود: ای عبدالله حکمت من اجازه نمی دهد وقتی کسی را از دنیا بردم دوباره اورا به دنیا برگردانم یک چیز دیگر از من بخواه، عبدالله گفت: پروردگارا عظمت شهادت را به مسلمانان برسان که جهاد کردن در راه خدا وشهادت در راه او چه فضیلتی دارد وخدا فرمود : این کار را انجام می دهم واین آیه را نازل کرد « وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ » (4) برادران وخواهران! ماهم هرچه که داریم از برکت شهدایمان است ، هر چه که داریم از برکت رزمِ رزم آوران است.

سر بردیدن کودک بی گناه شیعه توسط یک وهابی:

در فضای مجازی مطلبی را دیدم که شما هم حتماً دیده اید وهمین چند روز اتفاق افتاده است،یک خانواده ای از الاحصا (یک منطقه شیعه نشین در عربستان است وما هم اوایل انقلاب یک دوستی درحوزه علمیه داشتیم که آنها هم از آن منطقه آمده بودند وکل نفت عربستان هم در همین منطقه الاحصا است ومعمولاً هم شیعه هستند) این خانم شیعه با فرزندش برای زیارت پیغمبر(ص) حرکت می کنند و در تاکسی راننده سنی متوجه می شود که اینها شیعه هستند وماشین را کنار می زند وبعد هم یک شیشه شکسته ای را پیدا می کند سر این بچه شیعه شش ساله را جلوی چشمان مادرش می برد ومادر او بیهوش می شود وبعد این جنازه کودک شش ساله را به مدینه می آورند وبه مسجد آقای عَمری می برند و تا شیخ کاظم عَمری فرزندآقای عَمری بر این کودک نماز بخواند و بعد بالای جنازه این کودک روضه حضرت علی اصغر(ع) را می خواند حالا منظورم از بیان این داستان چیست؟ ببینید این امنیتی را که ما داریم وبه راحتی به مسجد می آئیم ونماز وقرآن می خوانیم از برکت خون همین شهداست ، اگر رزمندگان ما در سوریه وعراق نمی رفتند وجلوی این وهابیون وداعشی ها را نمی گرفتند در شهرهای مرزی خودمان این بلارا بر سرمان می آوردند اینها پیشگامان رهایی وآزادی هستند ، این شهداء خیلی نزد خدا مقام دارند ومزار آنها دارالشفاست واین شهدای ما شفابخش هستند .

تفکر وهابیت:

حضرت زهرا(س) هر هفته به زیارت شهداء می آمدند ، اگر به محل شهدای اُحُد رفته باشیدوان شاء الله که باز هم خدا نصیبتان کند، وهابیون که اجازه نمی دهند ما به آنجا برویم وهمین الان هم اگربخواهیم به زیارت آنها برویم می گویند حرام است ، من نمی دانم که زیارت شهید رفتن چه حُرمتی دارد که اجازه زیارت نمی دهند ومی ایند جلو می ایستند، وقتی که ضریح این چهار امام را در بقیع خراب کردند گنبد وبارگاه وضریح داشت وشهردار مدینه این ضریح را به قبرستان اُحُد آورد وجلوی آن اولی ها ما می دانستیم که این ضریح چهار امام است وآن ر امتبرک می دانیم و می بوسیم واین بی انصافها آمدند واین ضریح را هم از اینجا بردند و بعد یک متر نرده کشیدند تا ما حتی نتوانیم نزدیک هم بایستیم . اینها دشمن ما و مادی هستند و می گویند وقتی که انسان مُرد دیگر تمام می شود یعنی تفکر وهابیت با تفکر کمونیستها هیچ فرقی نمی کند وحتی کمونیستها از اینها بهتر هستند چون کمونیستها حداقل برای قبر مدافعین شان وکسانی که کشته شده اند حرمت قائل هستند ولی اینها هیچ حرمتی قائل نیستند، حضرت زهرا (س) هرهفته وبعضی هفته ها هم دو مرتبه به زیارت شهدای اُحُد می آمدند وبرای شهداء احترام قائل بودند.

انفاق های حضرت زهرا(س):

چند نکته در زندگی حضرت زهرا(س) بسیار عالی است ، یکی انفاق یعنی خیرخواهی حضرت زهرا(س)نسبت به مردم وگشایش وخدمت به انها یکی از خصوصیتهای ایشان است که خودشان می فرمایند: «حُبّب اِلَيَّ مِنْ دنياكُم ثلاثُ » سه چيز از دنياي شما محبوب من است، « تِلاوَةُ كِتابِ اللّه ِ و النَّظَرُ فی وَجهِ رَسولِ اللّه ِ و الإنفاقُ فی سَبیلِ اللّه » تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر خدا و انفاق در راه خدا.(5)

انفاق پیراهن عروسی به دختر فقیر:

یکی از آنها انفاق در راه خداست وهمه شما شنیده اید که در شب عروسیشان پیراهن خودشان را به یک دختر خانم فقیری که می خواست عروس شود ولباسی نداشت، پیغمبر خدا(ص) فرمودند: دخترم یک پیراهن کهنه تری می دادی،حضرت فرمودند: پدر جان خود شما به ما یاد دادید وقتی که انفاق می کنید از خوبها انفاق کنید وما هم از شما یاد گرفته ایم ومن هم دیدم که بهترین چیز همین لباسی است که شما برای عروسی من تهیه کرده اید (6)،این شیوه حضرت زهرا(س) است، وقتی که فدک در اختیار حضرت زهرا(س) بود درآمد سالیانه آن خیلی زیاد بود ولی حضرت زندگی زاهدانه ای داشتند .

زندگی زاهدانه سلمان فارسی:

سلمان هم پیرو اهل بیت بود نیز زندگی زاهدانه ای داشت و تنها یک آفتابه ویک تشت داشت ، زمانی هم که سلمان استاندار بود وقتی که سیل آمد همه گفتند : سیل می آید و باید همه چیز را جمع کنیم و بالای بلندی برویم ،سلمان که از این دنیا چیزی نداشت، فقط یک آفتابه وتشت داشت که آن را به دستش گرفت و به بالای بلندی رفت وبعد که سیل رد شد ورفت گفت : در قیامت هم همینگونه است هر کس که سبک تر باشد راحت تر رد می شود، سلمان با این زُهد نزد پیغمبر خدا(ص)می آید ومی گوید:یارسول الله دختر شما چقدر زاهد است، دختران پادشاهان چه وضعی دارند من امروز رفته ام ودیدم که چادر دختر شما وصله دار است ودر عین حالی که درآمد فدک هم در دستشان است ،این خوب است که انسان پول داشته باشد وکار بکند وزحمت بکشد ولی به دنیا وابسته نباشد ، بعضی وقتها ما بد فهمیدیم وفکرمی کنیم مال دنیا بد است ،.

در کسی که دوست ندارد مال حلال به دست آورد خیری نیست:

امام صادق(ع) فرمود: «لَا خَیرَ فِی مَنْ لَا یحِبُّ جَمْعَ الْمَالِ مِنْ حَلَالٍ یكُفُّ بِهِ وَجْهَهُ وَ یقْضِی بِهِ دَینَهُ وَ یصِلُ بِهِ رَحِمَهُ؛ (7) كسی كه از راه حلال و به انگیزه حفظ آبرو و اداء قرض و رسیدگی به خانواده و فامیل، به دست آوردن مال را دوست نداشته باشد، در او هیچ گونه خیری نیست. جمع مال در اسلام منفور است بلکه گفته اند چسبیدن انسان به دنیا و رعایت نکردن حلال وحرام منفور است، حضرت زهرا(س) درآمد فدک را در اختیار داشتند و با آن هزینه جنگ را می دادند وکار خیر انجام می داد وهمه هم می دانستند که حضرت زهرا(س) اهل خیر است این یکی ازخصوصیتهای حضرت زهرا(س)است.

تربیت خوب فرزندان حضرت زهرا(س):

حضرت آیت الله جوادی آملی در تفسیر می فرماید: ما ایرانیها هر چه که داریم از برکت حضرت زهرا(س) است ، از امام حسن وامام حسین(ع) و حضرت زینب(س)داریم واین تربیت حضرت زهرا(س) دنیا را مبهوت کرده است، چه تربیتی ! حسینی را تربیت کرده است که اسلام وپیغمبر(ص) را نجات داده است وزینبی را تربیت کرده است که خون سیدالشهداء(ع) را زنده نگه می دارد.

حدیث کساء ، درس تربیت:

این حدیث کساء خیلی عجیب است ما آن را می خوانیم ولی روی آن تأمل نمی کنیم، این حدیث درس تربیت است که چگونه در خانه برخورد کنیم ، امام حسن وامام حسین(ع)نزد مادر می آیند ، ببینید چگونه برخورد می کنند" السَّلامُ عَلَیک یا اُمّاهُ "وحضرت جواب می دهند سلام بر پسرم ونور چشمم ومیوه دلم، این شیوه تربیت حضرت زهرا(س) است،امیرالمومنین(ع) به خانه می آیند و سلام می کنندوحضرت زهرا(س) با چه احترامی جواب ایشان را می دهند" وَعَلَیک السَّلامُ یا اَبَا الْحَسَنِ وَ یا اَمیرَ الْمُؤْمِنینَ " وبا کنیه نام ایشان را می برند و اینها هم درس تربیتی است وچه بسا که ما تند تند این حدیث کساء را می خوانیم ولی به دانه دانه کلماتش فکر نمی کنیم واین حدیث دنیای تربیت است.

رفتار خوب حضرت زهرا(س) وامیرالمومنین(ع) با یکدیگر:

امیرالمومنین(ع) می فرمایند: من هرگاه که به خانه می آمدم، هر غم وغصه ای که داشتم اما وقتی که نگاه به چهره فاطمه(س) می کردم دلم آرام می گرفت ، فاطمه(س) هیچگاه با من مخالفت نمی کرد وبعد می فرمودند: مخالفت قلبی هم با من نمی کرد واز دل من خبر داشت ومی فهمید در دل علی چه می گذشت ومن هم با او مخالفت نمی کردم(8)، حضرت زهرا(س)تسلی بخش امیرالمومنین(ع)بود.

ولایتمداری حضرت زهرا(س):

سومین نکته در زندگی حضرت زهرا (س)ولایتمداری ایشان بود ، فاطمه(س)چه مقام وعظمتی دارد ، خدا به پیغمبر خداحضرت محمد(ص) می فرماید: «یا أحمد، لولاک‌ لما خلقتُ الافلاک‌ و لولا علی لما خلقتُک‌ و لو لا فاطمه‌ لما خلقتکما»(9 ) ای‌ احمد، اگر تو نبودی‌، افلاک‌ را خلق‌ نمی‌کردم‌، و اگر علی‌ نبود، تورا خلق‌ نمی‌کردم‌ و اگر فاطمه‌ نبود، شما را خلق‌ نمی‌کردم‌ ، این خیلی مهم است و مقام بلند حضرت زهرا(س) را می رساند واقعاً انسان هر چه فکر می کند نمی توانددرک کند ، یک زن به کجا می رسد.

فلسفه حدیث کساء

در حدیث کسا می خوانیم هنگامی که جبرئیل سوال کرد: من تحت الکساء ؟زیر این عبا کیست؟اگر از ما سوال کنند زیر عبا کیست ؟ مامی گوئیم اول پیغمبر(ص) وبعد امیرالمومنین(ع)وبعد هم حضرت زهرا(س)وبعد امام حسن(ع) وبعد امام حسین(ع)است ، حالا خدا می خواهد که به جبرئیل اعلام کند چه کسی زیر عباست،اولاً عرض کنم که چرا پیغمبر(ص) عبا را روی بچه ها انداختند وفلسفه آن چیست؟ آیا هیچ وقت به آن فکر کرده اید؟ فلسفه آن این است:آیه تطهیر که نازل شد اهل بیت پیغمبر(ص) را اسم نبرد بلکه گفت: اهل بیت معصوم هستند،(بیت یعنی خانه)فرمود: اهل خانه پیغمبر(ص) معصوم هستند پس اهل خانه همسران پیغمبر (ص) هم هستند، عایشه وحفصه وام سلمه ومیمونه هستند یعنی اهل خانه معصوم هستند وپیغمبر(ص) بایداینهارا مشخص کند که اهل خانه چه کسانی هستند وبه همین جهت پیغمبر(ص) عبا را انداختند وفرمودند: همه زیر عبا بیائید وعبا را دور آنها انداخت و فرمودند: خدایا اینها اهل بیت من هستند، آن آیه تطهیر که عصمت اهل بیت است شامل حال اینها می شود ، ام سلمه آنجا حضور داشت وگفت : من هم به زیر عبا بیایم ؟ حضرت فرمودند: نه! تو انسان خوبی هستی ولی (اما در زمره این گروه و از اهل بیت نیستی (10)، پس فلسفه انداختن عبا این است که در بین مسلمانان مشخص کنند که این تطهیر و عصمت وپاکی منحصر به امیرالمومنین(ع)، حضرت زهرا(س)، امام حسن وامام حسین(ع)است وپیغمبر(ص) یک کار دیگری را هم انجام دادند،وقتی که آیه تطهیر نازل شد به مدت شش ماه وقتی که پنج وعده نماز را می خواندند می آمدند ودر می زدند و این آیه تطهیر را می خواندند ومی فرمودند: یا فاطمه،امیرالمومنین نماز،یعنی مسلمانان اهل بیت من اینها هستند،حالا جبرئیل که سوال می کند" من تحت الکساء"زیر این عبا کیست؟ خدا می خواهد جواب بدهد ومی فرماید: " هم فاطمه وابوها وبعلها وبنوها " تنها اسمی که ذکر شده فاطمه است وشش مرتبه دیگر هم تکرار شده است یعنی در چهار کلمه هفت مرتبه نام فاطمه تکرار شده است که این نشان عظمت حضرت زهرا(س) است، خوب حالا چگونه تکرار شده است ؟" هم فاطمه وابوها" در زبان عربی به این "واو" واو عطف می گویند "و" یعنی فاطمه " ابوها" باز ها آن به فاطمه برمی گردد یعنی فاطمه وپدر فاطمه " وبعلها" بعل در زبان عربی یعنی شوهر،یعنی فاطمه وشوهر فاطمه،تا اینجانام فاطمه چهار مرتبه تکرار شده است " وبنوها" یعنی فاطمه وپسران فاطمه،تا اینجا شش مرتبه ویک مرتبه هم اسم آمده است وجمعاً هفت مرتبه می شود، خدا چهارکلمه گفته است ونام فاطمه هفت مرتبه تکرار شده است واین نشان عظمت حضرت زهرا(س) است حالا حضرت زهرای با این عظمت فدایی امیرالمومنین(ع)وفدایی امامت و ولایت وجان نثار امیرالمومنین(ع)است، خیلی عجیب است، می گوید: علی جان! جان فاطمه به قربانت، هرکجا که باشی فاطمه با توست؛ تا زمانی که حضرت زهرا(س) زنده بودنددشمنان جرئت نمی کردند که از علی بیعت بگیرند وقتی که حضرت زهرا(س) از دنیا رفتند امیرالمومنین(ع) مظلوم شدودیگر کسی نبود علی(ع) را یاری کند، تازمانی که فاطمه بود یک تنه می ایستاد واز امیرالمومنین(ع) دفاع می کرد، جانها به قربان فاطمه(س)درس های بزرگی در زندگی حضرت هرا(س) وجود دارد که مجالی برای بازگو کردن نیست وآخرین کلام راهم عرض کنم وبیش ازاین شما را خسته نکنم .

اهمیت حضور در راهپیمایی 22 بهمن :

22 بهمن در پیش است ،انقلاب اسلامی ما بر اساس دستورات حضرت زهرا(س) وامیرالمومنین(ع) است،فاطمی وعلوی است ، باید این نظام را قدر بدانیم وحضور من وشما در این راهپیمایی خیلی مهم است ، چرا مهم است؟اهمیت آن برای این که تجدید عهد در چهل سال بعد است، چهل سال از انقلاب گذشته است ، تجدید عهد وبیعت با امام وراه امام واندیشه امام وآرمان امام است و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری است ودوم هم ناامید کننده دشمنان است، دشمنان ما برنامه ریزی کرده اندکه ما چهل سالگی انقلابمان را نبینیم واین موضوع را هم رسماً اعلام کره اند که ما اجازه نمی دهیم ایران جشن چهل سالگی خودش را ببیند ولی به کوری چشم انها این حضور یعنی اینکه ما هستیم وزنده ایم و اقتدار داریم، ما پشتیبان ولایت وحافظ استقلال کشورمان هستیم و نظاممان را قبول داریم، حالا اقتصاد ومشکلات جای خودش است،ولی اصل نظاممان واصل ولایت وامامت را قبول داریم چون نظام ما علوی وفاطمی است وما در صحنه هستیم وهمین که ابراز وجود و اقتدار می کنیم انها ناامید می شوند.

تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر دیگر انقلابها:

خاصیت سومی که در دنیا دارد این است که خیلی از کشورها حتی در فرانسه تاثیرگذاراست .من خودم گوش کردم دریک مصاحبه ای یک شهروند فرانسوی اعلام کرده بود که ما مبارزه با نظام سرمایه داری را که الان انجام می دهیم وهر شنبه با اینها می جنگیم از ایران یاد گرفته ایم ، شما دیدیددریک روزی که خبرنگار در حال دادن خبر وگزارش بودشخصی عکس حاج قاسم را پشت سرش نشان داد،این نهضت های آزادی بخش در دنیا وقتی که می بینند ما در صحنه هستیم ومی بینند که ایرانیها هستند وبا امریکا مبارزه می کنند یعنی شکست توطئه آنهاست و اینها امیدوار می شوند، مردم فلسطین وبحرین امیدوار می شوند والّا اگر ما نباشیم و شکست بخوریم ودر صحنه نباشیم آنها دیگر باخته اندچرا؟ چون آمریکائیها به انها می گویند شما نه امامی مثل امام ایران داشته اید ونه جوانی مثل جوانان ایران داشته اید ومن بعد از چهل سال آنها را شکست داده ام شما که دیگر عددی نیستید بنده نظرم این است که حضور در22 بهمن مانند حضور در روز عاشوراست و اینقدر مهم است والّا بعدش که انسان حضور داشته باشدمثل حضور توّابین است، توابین بعداً آمدند وحدود پنج هزار نفر هم بودندوجان دادندوکشته شدند ولی چه اثری دارد آن روز باید به صحنه می آمدند ودفاع می کردند بنابراین حضور خیلی مهم است یعنی با آمدن وحضورما این نظام وسلام وقران حفظ حفظ می شود

حفظ نظام جمهوری اسلامی از اوجب واجبات:

برادران وخواهران ! یک جمله ای را از حضرت امام خدمتتان عرض می کنم که بسیار مهم است ،امام فرمودند: حفظ نظام جمهوری اسلامی از حفظ امام زمان(عج) واجب تر است ،امام زمان هم جان می دهد که اسلام وقران برقرار باشد، این خیلی مهم است نباید کوتاهی کنیم ،این اعلام حضوروبیعت مجدد با امام ورهبر است وبعد هم که حضرت آقا فرمودند: هر کسی ممکن است سلیقه سیاسی داشته باشد ولی در راهپیمایی مبادا که یک شعاری بر علیه کسی بدهند که بوی تفرقه بدهد وفرمودند : این وحدت وهمدلی باید حفظ شود وبعد هم فرمودند: آینده جوانان ما بهتر ازاین زمان است،واقعا هم همین است واین پرچم بطور صد در صد در دست امام زمان (عج) قرارمی گیرد و هیچ شکی در آن نیست واین شهدای ما زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر(عج) هستند واین انقلاب در دست حضرت صاحب الامر(عج) قرار می گیرد وخدا در قران گفته است که ایرانیان زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر(عج) هستند وفرموده است : «و إن تتولّوا یستبدل قوماً غیرَکم ثم لایکونوا امثالکم» (11) ای عربهای در رکاب پیغمبر(ص) اگر به اسلام پشت کنید، ملتی را جایگزین شما می کنم که آنها دیگرمثل شما نیستند که از دین برگردندو به اسلام پشت کنند. سوال کردند یا رسول الله آن ملتی که می آیند وجایگزین ما می شوند چه کسانی هستند ؟ حضرت فرمودند: همشهریان سلمان هستند(12) .همین طور روایت شده است که روزی رسول خدا در جمع اصحاب خود فرمودند: « اشوقاهُ اِلَی لِقاءِ اِخوانی» وای چقدر دلم برای برادرانم تنگ شده است، اصحاب گفتند مگر ما برادر شما نیستیم ؟ حضرت فرمودند: نه شما اصحاب من هستید، برادران من در آخرالزمان می آیند ومن را نمی بینند ولی به من ایمان می آورند (13).

پیشگویی رسول خدا(ص) ازاینده ملت ایران:

مرحوم مجلسی نقل می کنند که : " أَقْبَلَ أَبُو بَكْرٍ وَ عُمَرُ وَ الزُّبَيْرُ وَ عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ عَوْفٍ جَلَسُوا بِفِنَاءِ رَسُولِ اللَّهِ " ابو بكر و عمر و زبير و عبد الرحمن بن عوف در صحن خانه حضرت رسول (صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم) نشسته بودند " فَخَرَجَ إِلَيْهِمُ النَّبِيُّ "حضرت رسول(صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم)هم (از حجره خويش) بيرون آمد "فَجَلَسَ إِلَيْهِمْ‏ " و در جمع آنها نشست، " فَانْقَطَعَ شِسْعُهُ فَرَمَى بِنَعْلِهِ إِلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع " ناگاه بند كفش آن جناب كنده شد حضرت كفش خود را به على بن ابى طالب عليه السّلام داد تا اصلاح كند "ثُمَّ قَالَ "و فرمود: (به خودتان ببالید که ایرانی هستید و شیعه امیرالمؤمنین(ع) هستید ، به این روایت به دقت و با تمام وجود گوش بدهید) " إِنَّ عَنْ يَمِينِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَوْ عَنْ يَمِينِ الْعَرْشِ" همانا از جانب راست خداوند عزّ و جل يا از جانب راست عرش، "قَوْماً مِنَّا" مردمى از ما (قومی از ما، سلمان منا سلمان از ما اهل بیت است) " عَلَى مَنَابِرَ مِنْ نُورٍ " بر كرسى‏هائى از نور هستند "وُجُوهُهُمْ مِنْ نُورٍ " كه صورتهاشان از نور "وَ ثِيَابُهُمْ مِنْ نُورٍ " و لباسهايشان از نور، "تَغْشَى وُجُوهُهُمْ أَبْصَارَ النَّاظِرِينَ دُونَهُمْ " نور آنها چشمهاى بينندگان از غير آنها را پر كند، "قَالَ أَبُو بَكْرٍ" ابو بكر گفت " مَنْ هُمْ يَا رَسُولَ اللَّهِ " آنها چه كسانى هستند يا رسول اللَّه؟ "فَسَكَتَ" حضرت سكوت فرمود " فَقَالَ الزُّبَيْرُ " زبير پرسيد "مَنْ هُمْ يَا رَسُولَ اللَّهِ" يا رسول اللَّه آنها كيانند؟ " فَسَكَتَ " سكوت فرمود "فَقَالَ عَبْدُ الرَّحْمَنِ " عبد الرّحمن پرسيد "مَنْ هُمْ يَا رَسُولَ اللَّهِ " يا رسول اللَّه آنها كيانند؟ " فَسَكَتَ " باز چيزى نفرمود، "فَقَالَ عَلِيٌّ ع" تا حضرت على عليه السّلام سؤال كرد، "مَنْ هُمْ يَا رَسُولَ اللَّهِ " يا رسول اللَّه آنها كيانند؟ " فَقَالَ هُمْ قَوْمٌ تَحَابُّوا بِرَوْحِ اللَّهِ " فرمود آنها كسانى هستندكه به واسطه روح الله با هم دوستى كنند "عَلَى غَيْرِ أَنْسَابٍ وَ لَا أَمْوَالٍ " و دوستيشان بر پايه نژاد و مال نيست، " أُولَئِكَ شِيعَتُكَ " يا على آنها شيعيان تو هستند "وَ أَنْتَ إِمَامُهُمْ يَا عَلِيُ‏ " و تو امام آنهايي.(14)

اینها افتخار است ، ملت ایران وظیفه سنگینی بدوش دارد وباید با این پرچم مردم سراسردنیا را بیدار کند ودر نهایت پرچم را به دست حضرت صاحب الامر(عج) برساند .بنابراین نقش انقلاب ما خیلی مهم است وماندنی است و در دست حضرت صاحب الامر(عج) قرار می گیرد ودر راهپیمایی 22 بهمن در هر کجا که باشید حضور پیدا کنید که بیعت مجدد با امام وشهداست ومانند بیعت باامیرالمومنین(ع)است که ان شاء الله با حضور خودتان در تحکیم نظام جمهوری اسلامی وحفظ خون شهداء نقشی داشته باشید .

والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته


پی نوشت:

1- بحارالأنوار، ج 27، ص 116، روايت 94.

2- ترجمۀ امالی شیخ طوسی، انتشارت اندیشۀ هادی، ج۱، صص۱۰-۱۵، جلسۀ اول، حدیث۲

3- الطرائف في معرفة مذاهب الطوائف - السيد ابن طاووس، ص 519 / سبل الهدى والرشاد ، ج11 ، ص 306 / اسد الغابة، ج4، ص 131

4- سوره مبارکه آل عمران، آیه 169

5- نهج الحياة ، ح 164 .

6- صفوری(م 894ق)، عبدالرحمن بن عبدالسلام، نزهة المجالس و منتخب النفائس، ج 2، ص 175، مصر، المطبعة الکاستلیة، 1283ق؛ شوشتری(م 1019)، قاضى نور الله‏، إحقاق الحق و إزهاق الباطل‏، ج ‏10، ص 401، قم، مکتبة آیة الله المرعشى النجفى‏، چاپ اوّل‏، 1409ق.

7- الكافی، ج 5، ص 72.

8- حسینی، سیدعلی، کرامات و مقامات عرفانی حضرت زهرا(س)، ص44.

9- الأسرار الفاطمیة شیخ محمد فاضل مسعودی : ( یا أحمد لولاک لما خلقت الأفلاک ، ولولا علی لما خلقتک ، ولولا فاطمة لما خلقتکما ) (الجنة العاصمة : 148 ، مستدرک سفینة البحار : 3 / 334 عن مجمع النورین : 14 ، عن العوالم : 44 . ) هذا الحدیث من الأحادیث المأثورة التی رواها جابر بن عبد الله الأنصاری عن رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم عن الله تبارک وتعالى .( الشیخ محمد فاضل المسعودی - ص 231 ).

10- " طبرسى" در" مجمع البیان" ذیل آیه مورد بحث- این حدیث به طرق دیگر نیز از" ام سلمه" به همین مضمون نیز نقل شده است (به" شواهد التنزیل" حاکم حسکانى جلد 2 صفحه 56 به بعد مراجعه شود).

11- سوره مبارکه محمد،آیه۳۸

12- بحار، ج ۱۶، ص ۳۱۰

13- مکیال المکارم ، ج 1 ،ص 421

14- بحارالانوار جلد 68 (در برخي از چاپها جلد65) صفحه 139

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: عرب
لینک مستقیم: http://yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=8795