سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

دیدار کارکنان هلال احمر شهرستان با امام جمعه محترم به مناسبت هفته هلال احمر


به مناسبت هفته هلال احمر جناب آقای صالحی نیا ریاست محترم هلال احمر شهرستان در معیت جمعی ار همکاران خود مورخه98/02/18 با حضور در دفتر امام جمعه ضمن دیدار وگفتگوی صمیمی با حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم از سخنان ونصایح ایشان بهره مند شدند.



سخنرانی در دیدار کارکنان هلال احمر زرند به مناسبت هفته هلال احمر مورخه98/02/18

موضوع:ضرورت آموزش یک امدادگر در هر خانواده:


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، السلام علیک یا بقیة الله، یا اباصالح ، ادرکنا واغثنا.

نقش مهم هلال احمر در حیات جامعه:


در شب های ماه مبارک رمضان روحانیون در مساجد سطح شهر و رستاها و بخش ها حضور دارند، شما اگر ارتباطی با روحانیون مساجد داشته باشید، می توانید کلاس های آموزشی هلال احمر را در مساجد برگزار کنید که بسیار مورد نیاز است چون حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله خبر نمی دهد. هر چه آموزش های هلال احمر بیشتر باشد و همان لحظه اول امداد رسانی صورت بگیرد، می تواند نقش مهمی در حیات جامعه داشته باشد. به نظر بنده ماه مبارک فرصت بسیار خوبی است ، جوانان بیشتر به مساجد می آیند و ما می توانیم از طریق سازمان تبلیغات نامه ای برای روحانیون بفرستیم که در مساجد اعلام کنند کسانی که تمایل دارند این آموزش ها را ببینند ثبت نام کنند و از این فرصت خوب استفاده شود . روحانیون هم تبلیغ کنند ، مفید باشد و جوانان که جامعه هدف شما هستند، آموزش ببینند.

برگزاری کلاسهای آموزشی توسط هلال احمر:

نکته دوم اینکه بنده زمانی قم بودم ، هلال احمر کلاس های خوبی را در تابستان ها و یا ایام پنج شنبه ها و جمعه ها برگزار می کرد وکلاس های نقاشی و خطاطی و قرآنی و... برگزار می شد و در کنار این آموزش ها ، آموزش کمک های اولیه و هلال احمر را هم آموزش می دادند. اگر شما هم دوست دارید چنین برنامه ای داشته باشید خیلی می تواند موثر باشد ،دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی را می توانید جذب کنید و در کنار آموزش های دیگر اولا ارتباط دانش آموزان هلال احمر بیشتر می شود. بعد هم می توانیدکارت عضویت برای آنها صادر کنید و عضو هلال احمر می توانند بشوند و آموزش های لازم را ببینند.

اهمیت آموزش های امداد ونجات برای طلاب شهرستان:

برای طلاب (برادران و خواهران طلبه) هم می توانید دوره های آموزشی بگذاریدکه آنها هم بتوانند مبلغی برای شما باشند. البته به نظر من تنها اعلام آمادگی زبانی کفایت نمی کند، باید در مسجدها فرم پخش کنید که کسانی که قبلا آموزش ها را دیدند و یا می خواهند آموزش ببینند این فرمها را پر کنند تا آماری دست شما باشد که په کسانی آموزش های اولیه و ثانویه وتکمیلی را دیده اند و اسامی آنها را جمع آوری کنید و آماری را به دست بیاورید که تعداد می خواهند با شما همکاری کنند.

بنابراین می توانید از ظرفیت ماه مبارک استفاده کنید . ماه رمضان فرصت اسثنایی برای کارهای فرهنگی است. این آموزش ها هم در جهت حفظ جان انسانها و سلامت آنهاست که بسیار با ارزش است. پس می توانید با مساجد مرتبط باشید و کار کنید. جهت ارتباط با حوزه برادران وجذب طلاب آقای گلستانی پیگیر هستند و برای ارتباط با حوزه خواهران و جذب طلبه های خواهر هم می توانید با سرکار خانم انصاریان در این رابطه صحبت کنید.شما باید مانند "طبیب دوار بطبه" باشید، نه اینکه در مطب بنشینید بیمار بیاید بلکه باید خودتان به دنبال بیماران بروید. هدف شما، هدف بسیار مقدس است. مردم هم تا به مشکل نخورند به فکر این آموزش ها نمی افتند وتا بیمار نشوند، سراغ پزشک نمی روند ولی اگر کسی این آموزش ها را بداند، در موقع حادثه می تواند موثر باشد و پیشگیری بشود و این مشکلات پیش نیاید. شما باید به دنبال جامعه هدف خود بروید. تابستانها هم شما می توانید برنامه های زیادی داشته باشید.

استفاده از ظرفیت ماه مبارک رمضان برای جذب امداد گر:

ماه مبارک برای شما فرصت خوبی است، ما 120 روحانی به سطح شهر اعزام کرده ایم که می تواند 120 مبلغ برای شما باشد . اگر هر روحانی فقط یک نفر را هم جذب کند، 120 نفر جذب می شوند. اگر شما در یکسال 60-70 نفر را جذب کردید، در ماه مبارک در یک برنامه حداقل یک نفر هم بیاید، آمار جذب خوب خواهد بود. شهرستان ما یک شهر حادثه خیز است و ما روی دو گسل فعال قرارداریم و نمی توانیم به این موضوع بی تفاوت باشیم. شما باید آموزش ها را در اقصی نقاط روستاهای شهرستان ببرید. حادثه خبر نمی کند تصادفات و اتفاقات جاده ها هم متاسفانه زیاد است اگر کسی این آموزش ها را بداند، لحظه اول حادثه می تواند مصدوم را کمک کندو نیازی نیست منتظر اورژانس و هلال احمر بماند و چه بسا بتواند جان انسانی را نجات بدهد. یکی دیگر از اهداف این است که در هر خانواده ای چه در شهر و چه در روستا ، حداقل یک نفر این آموزش ها را فرا بگیرد که اگر خدای نکرده اتفاقی در منزل یا در خیابان افتاد بتوانند کمک کنند پس ضرورت دارد آموزش های هلال احمر همگانی شود. ان شاءالله

السلام علیکم و رحمه الله برکاته


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2621.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2622.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2623.jpg

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: عرب
لینک مستقیم: http://yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=8916