سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

حضور وسخنرانی امام جمعه محترم در مراسم جشن گلریزان اداره زندان زرند


حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در مراسم جشن گلریزان که مورخه98/02/31 با حضور جمعی از مسئولین شهرستان در محل اداره زندان زرند برگزار شد.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم جشن گلریزان اداره زندان مورخه98/02/31


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، السلام علیک یا بقیة الله، یا اباصالح ، ادرکنا واغثنا.

دو خصلت والا:

حضور همه شما بزرگواران را گرامی می دارم وتقدیر و تشکر می کنم از مسئولین محترم که برای خدمت به انسانهایی که ناخواسته گرفتار شدند، اهتمام دارند. درحدیث گهرباری از امام حسن عسکری (ع) داریم که حضرت (ع) می فرمایند: « خَصْلَتانِ لَیْسَ فَوْقَهُما شَیءٌ » دو خصلت و حالتی که والاتر از آن دو چیز نمی‌باشد: « الاْیمانُ بِاللهِ » ایمان و اعتقاد به خداوند، اینکه انسان هستی بخش و آفریننده خودش را بشناسد و او را باور داشته باشد و دوم : «وَنَفْعُ الاْخْوانِ » نفع رساندن به بندگان خدا (1) این جلسه هم برای گره گشایی و نفع رساندن به بندگان خدا تشکیل شده است تا خیرین ،کسانی که از روحیه ایمانی برخوردار هستند ،برای رضای پروردگار گره گشایی کنند.

به یکدیگر رحم کنید:

امام على عليه السلام می فرماید: « إرحَمْ تُرحَمْ »(2) رحم كن، تا به تو رحم شود . این جلسه برای این است تا به هم نوعان و برادران خودمان که ناخواسته گرفتار شدند، رحم کنیم و هر کس به اندازه توانش کمک کند. برادران عزیز ،خواهران مکرمه طبق فرموده قرآن،هنگام مرگ و در آن لحظه ای که جان انسان به ترقوه می رسد، آن لحظه چشم انسان حدید یعنی تیز می شود و واقعیت های زندگی را درک می کند. در لحظه انسان حقیقت دنیا را درک می کند. در این لحظه اولین مطلبی که فرد از خدا می خواهد این است که خدایا یک بار دیگر من را به این دنیا برگردان تا « فَأَصَّدَّقَ » صدقه بدهم (3). نمی گوید فرصت بده نماز بخوانم یا روزه بگیرم بلکه می گوید: خدایا یک لحظه به من مهلت بده تا من کار خیر انجام دهم وگره گشایی کنم وصدقه بدهم. پس معلوم می شود کار خیر انجام دادن و نفع رسانی به دیگران چه ارزش بالایی دارد که آن لحظه ای که چشم انسان به حقایق عالم باز می شود، می فهمد که بالاترین کار نفع رسانی به بندگان خدا بوده است . افراد زیادی بودند که در زندگی اهل خیر بودند و از بخشش ترس و خوفی ندارند و اهل سخاوت هستند و می دانند خداوند وعده جبران داده است ولی کسانی سخاوت ندارند و در زندگی خود با خدا عشق بازی نکردند، برایشان سخت است که کار خیر انجام دهند و فکر می کنند با انفاق، چیزی را ازدست می دهند ولی کسی که خدای متعال به او عنایت کرده است و عشق به صدقه و سخاوت را در وجودش قرار داده است، می داند اینها جبران می شود ویک چراغ فروزان برای راه انسان در آخرت است. در حدیثی که خدمتتان عرض کردم ،امام حسن عسکری (ع) می فرماید: بهترین خوبی ها این است که مومن به خدای متعال باشید و به بندگان خدا رحم کنید. سرآمد هم بدیها هم دو چیز است : « الشرک بالله و الاضرار لعباد الله » شرک به خداوند و زیان رساندن به مردم .

بهترین بندگان از نظر رسول خدا(ص):

بنده در اینترنت دنبال یک حدیثی در مورد اثرات لقمه حرام می گشتم که به پروتال جامع انسانی رسیدم که در آن به زبان عربی مجموعه وصایای پیامبر(ص) به امیرالمومنین (ع) در مورد لقمه حرام آمده بود. وقتی پیامبر(ص) به امام سفارش می کنند مرحوم مجلسی می گویند منظور امت است. وصایای پیامبر به امیرالمومنین احادیث بسیار جالبی است البته این احادیث عربی است ولی فوق العاده هستند یکی از این احادیث را انتخاب کردم که خدمتتان عرض می کنم . ان شاءالله که این جلسه مایه خیر و انفاق باشد و مورد رضایت خداوند ،پیامبر خدا و امام زمان قرار بگیرد. با انجام کار خیر انسان از خودش راضی شود و لذت می برد از اینکه حیات خود را در انجام کار خیر و خدا پسندانه ای صرف می کند.پیامبر خدا(ص) می فرماید : « یا علیُّ ، خیرُ النّاسِ عِندَ اللّه‏ِ تعالى أنفَعُهُمْ للنّاسِ » یا علی بهترین مردم نزد خداوند کسی است که نفعش برای مردم بیشتر باشد.در اینجا حضرت نمی فرماید بهترین کسی که نماز بیشتر بخواند یا روزه بگیرد، می فرماید: بهترین مردم نزد خدا کسی است که نفعش برای مردم(خانواده و جامعه) از همه بیشتر باشد. « وشَرُّ النّاسِ مَنْ طالَ عُمرُهُ وساءَ عَمَلُه » بدترین مردم کسی است که خداوند عمر طولانی به او داده است ولی عمل او گندیده است .عمر می کندولی عمرش را در لجنزار گناه و معصیت صرف می کند. در روایت داریم مؤمن مانند زنبور عسل است : « مَثَلُ المؤمنِ كمَثَلِ النَّحلَةِ » (4) محصولش شفا بخش است . سعی کنیم در زندگی مانند زنبور عسل باشیم. ان شاءالله همه اهل خیر باشیم. رحم کنید تا خدا به شما رحم کند. بنده از آقای موسوی که زمینه آزادی زندانیانی را که ناخواسته گرفتار شدند و چشم انتظار هستند تا روزی در زندان باز شودو به آغوش خانواده برگردند را فراهم کردند، و همینطور از حضور همه مدیران ومسئولین وهمه بزرگواران حاضر در جلسه تشکر می کنم اجر شما با آقا امام زمان (عج) .

ان شاءالله این جلسه موجب خیر باشد و گره گشایی برای انسانهای در بند شود . ان شاءالله خداوند همه ما را از بند نفس آزاد کند.


پی نوشت:

1- تحف العقول، ص ۴۸۹

2- الأمالي للصدوق : 278/308 .

3- سوره مبارکه منافقين ، آیه 10

4- بحارالأنوار ، ج 75 ، ص 6



http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2947.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2948.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2949.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2950.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2951.jpg

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: عرب
لینک مستقیم: http://yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=8946