سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

یگانه را ه سعادت وخوشبختی انسان/ شاخصه ی مدیریت کشور باید جوانان متدین، متخصص، حزب الهی و جهادی باشند


خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه98/03/03



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج)،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام شهرستان،شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرمان شهید والامقام شهید عظیمی ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ،شهدای خدمت ، شهدای والامقام فتح خرمشهر ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، روزه داران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ،سیستم صوت و دست اندرکاران مصلی ، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم. از عزیزانی که مصلی را برای برگزاری باشکوه نماز جمعه این هفته آماده کردند هم تشکر می کنم، ان شاءالله خدای متعال بالاترین اجر و پاداش را به این عزیزان عنایت بگرداند. از سخنران قبل از خطبه ها جناب سرهنگ کردی که به مناسبت سالروز فتح خونین شهر و فتح خرمشهر مطالبی را عرض کردند تشکر می کنم. سالروز فتح خرمشهر ، این روز بزرگ و معجزه گون را به همه شما برادران و خواهران و به رزمندگان هشت سال حماسه و خون ،به جانبازان و آزادگان و ایثارگران و به خانواده های محترم آنها و همچنین به خانواده عزیز شهدا تبربک عرض می کنم.در این روز بزرگ و با عظمت ،معجزه بزرگی رخ داد و سپاه اسلام شکست تلخی را نصیب امریکا و استکبار و حزب بعث نمود که در خطبه دوم مطالبی را در این باب عرض خواهم کرد.

یگانه را ه سعادت وخوشبختی انسان:

برادران و خواهران یگانه راه سعادت و خوشبختی ما چیست؟چه کنیم که خدای متعال به ما توفیق انجام کار خیر و انجام عمل صالح را عنایت بفرماید و بتوانیم در زندگی راه درست را انتخاب کنیم و ذریه و نسل ما خوشبخت شوند. راه خوبی و سعادت و خوشبختی چیست که ما آن راه را طی کنیم؟ از مجموع آیات و روایات به دست می آید که یگانه راه سعادتی که به روی انسان باز خواهد شد این است که انسان در زندگی لقمه حلال استفاده کند، با حرام انسان را به جایی نمی رسد ، حلال خوری زندگی انسان را گلستان می کند و انسان را در زندگی سعادتمند می کند . لقمه حلال زندگی انسان را نیز پر رونق و پربرکت می کند. حلال خوری نکته بسیار مهمی است. برادران و خواهران محترمه، خدای تبارک و تعالی در قران مجید خطالب به پیامبران می فرماید : « يا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّباتِ وَ اعْمَلُوا صالِحاً » (1) ای فرستادگان ما ، از غذای پاکیزه و حلال و طیب بخورید و عمل صالح انجام دهید، از این آیه این نتیجه را می گیریم که لقمه حلال و طیب ، زمینه ساز خوشبختی وسعادت و عمل صالح است ، حرام زندگی ها را نابود می کند، رشوه خواری،غصب ،گران فروشی و کم فروشی، تصاحب ارث برادران ، تبانی کردن و خوردن اموال یتیم گناهان بزرگی است که زمینه شقاوت و بدبختی انسان را فراهم می کند. خداوند می فرماید: « إِنَّ الَّذِينَ يَأْكُلُونَ أَمْوَالَ الْيَتَامَىٰ ظُلْمًا إِنَّمَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ نَارًا » (2) آنان که اموال یتیمان را به ستم می خورند، شکم خویش را پر از آتش می کنند. اینها در واقع، غذا نمی خورند بلکه آتش می خورند. غصب، رشوه، ربا و کم فروشی و گران فروشی آتش است،کم کاری موجب حرام شدن در آمد و حقوق فرد است، اینها در واقع آتش می خورند. ۖ« وَسَيَصْلَوْنَ سَعِيرًا » الان آتش پیدا نیست ولی به زودی شعله ور می شود.

ماجرای مناظره عثمان ومرد یهودی:

خدا رحمت کند علامه امینی را ، این مرد بزرگ عاشق امیرالمومنین را.بنده نوار سخنرانی او را در 10-15 سال قبل شنیدم که عاشق علی بود و کتاب الغدیر در اثبات امامت و ولایت امیرالمومنین نوشته است ،ایشان می گوید من بارها شنیده بودم و در کتابها خوانده بود م که عمر گفته است: « لولا على لهلك عمر» . دنبال این بود که بدانم آیا عثمان هم چنین جمله ای را گفته است که « لولا على لهلك عثمان» تا به این داستان رسیدم :در زمان عثمان یک یهودی به مسجد آمد و رو به عثمان کرد و گفت شما خلیفه پیغمبرهستید؟ گفت: بله من جانشین پیغمبر (ص) هستم . گفت: اگر جانشین پیغمبر(ص) هستید قرآن وپیغمبر شما می گویند جای کفار در جهنم است وجمجمه کافری را با خودش اورده بود به عثمان نشان داد و گفت: به این دست بزن ببین که سرد است یا قرآن وپیغمبر شما دروغ می گویند یا جواب دیگری دارد، عثمان نتوانست جواب آن مرد یهودی را بدهد وبزرگانی هم که در آنجا حضور داشتند نتوانستند پاسخ بدهند وگفتند این مسئله را علی(ع) باید حل کند او می تواند پاسخ تو را بدهد وبه خانه امیرالمومنین(ع)آمدند وسوال کردند علی(ع)کجاست؟ گفتند در باغ مشغول کار است وآمدند ودیدند که امیرالمومنین (ع) مشغول حفرچاه است وصدای نفس نفس زدن او از ته چاه می آمد وبعد حضرت را صدا زدند و ایشان بالا آمدند وآن گاه گفتند یا علی به داد دین برس، این یهودی می گوید یا برای این مسئله توجیه بیاورید ویا اینکه قرآن وپیغمبر و دین شما دروغ می گویند وحضرت به غلامشان قنبر فرمودند: به منزل برو سنگ چخماق را بیاور، قنبر رفت وسنگ را آورد وبعد حضرت دو سنگ چخماق را برهم زد وگفت ببین وقتی که این دوسنگ را بر هم می زنیم در آن آتش است وشعله می دهد وبعد یک کلوخی را برداشتند ویا آن سنگ بر هم زدند وفرمودند : ببین این شعله نمی دهد چرا که در این کلوخ آتش نیست وبعد سر جد آن یهودی را در یک دستشان گرفتند وسنگ چخماق را هم در دست دیگرشان گرفتند گفت: اگر در این کاسه سر آتش نباشد نباید شعله بدهد وهمین که حضرت سنگ چخماق را به آن جمجمه یهودی زدند شعله زد و آن مرد یهودی همان جا ایمان آورد وشهادت داد که شما خلیفه پیغمبر(ص) هستید نه عثمان و بعد در اینجا بود که عثمان گفت: " لولا على لهلك عثمان " اگر علی(ع) نبود عثمان نابود شده بود. (3)منظور است امروز هم در این دنیا ،لقمه حرام آتش است ،آنهایی که چشم باز دارند آتش را می بینند و درک می کنند ولی نوع ما درک نمی کند و فکر می کنیم غصب، کم فروشی ،گران فروشی و مال دیگران را ندادن سود است ولی قرآن می گوید این آتش است ولی ما حس نمی کنیم ،مانند وقتی دندان درد می گیریم،داندان پزشک برای کشیدن دندان به آن بی حسی می زند و دندان سِِّر می شود و درد آن احساس نمی شود.ولی در « يَوْمَ تُبْلَى السَّرَائِرُ » (4) روزی که پرده ها کنار می رود و رازها آشکار می شود ،آتش را می بینند. پیامبر(ص) می فرمایند: در سفر معراج جمعی را دیدم که فرشتگان در دهانشان آتش می ریختند و از پایین بدنشان خارج می شد. از جبرئیل پرسیدم اینان چه کسانی هستند؟ جبرئیل گفت: «اینها کسانی هستند که مال بچّه های یتیم را می خورند.» (5) لقمه حرام آتش است. برادران و خواهران، اینکه دیگران چگونه زندگی میکنند و از چه راهی پول درمی آوردند به ما مربوط نیست، ما باید زندگی خودمان را درست کنیم و اَکل حلال و طیب وارد زندگی کنیم.

سفارش رسول خدا(ص) به امیرالمومنین(ع):


روایتی را خدمتتان عرض می کنم تا بدانید حرام با انسان چه می کند .اگر در اینترنت عبارت « مَن اکل الحرام ... » را جستجو کنید، فهرستی برای شما باز می شود، از جمله کتابی باز می شود که وصایای رسول خدا به امیرالمومنین را دارد. این کتاب را یکی از علمای اهل سنت در گذشته نوشته است،مرحوم مجلسی می فرماید: کل روایات جمع شده در این کتاب ، در کتب شیعه هم آمده است . در این کتاب مجموعه وصایای رسول خدا به امیرالمومنین است که حتما مطالعه کنید بسیار مهم است . چه خوب است سروران عزیز روحانی هر روز یک مطلب از این وصیتها را برای مردم بخوانند.مرحوم مجلسی می فرماید: درست اینها وصایای رسول خدا به امیرالمومنین است ولی در واقع وصایای رسول خدا به امت است. از جمله این وصایا این است: « یا علیُّ! ومن أکل الحرامَ ماتَ قَلْبُه َ » کسی که مال حرام بخورد قلب و روح او می میرد. حلال خوری موجب حیات انسان است و با حرام دل می میرد. « وخَلُقَ دِینُه » ودر برخی نسخ آمده است : « نَقَصَ دینُه» دین آن ناقص و پاره می شود،« وضَعُفَ یقینُهُ» دیگر چیزی را باور نمی کند چون دل مرده شده است و نشاط ندارد و از نماز و روزه و کار خیر بیزار است، دستش به کار خیر نمی رود. چون حرام به زندگیش وارد شده است . « وحَجَبَ اللّه‏ُ تعالى دَعوَته »دعای او هم مستجاب نمی شود «وقَلَّتْ عبادته » عبادت او کم می شود .

یا علی از بهتان پرهیز کن:

از جمله دیگر وصایای رسول خدا به امیرالمومنین که در این کتاب آمده است ، این وصیت است که : « : یا علیّ ، مَن صامَ رَمضانَ واجْتَنَبَ فیه من الحرامِ والبُهتان »کسی که ماه رمضان روزه بگیرد و از حرام و از بهتان پرهیز کند . ( بهتان یعنی دروغی را به دیگری نسبت دادن که وقتی طرف بشنود ،متحیر شود و بهت زده شود که این چه نسبتی به من داده اند! اگر کسی در ماه رمضان روزه بگیردو از حرام و بهتان پرهیز کند) « رضی عنه الرّحمنُ وأوجَبَ له الجِنانَ» خداوند بهشت را بر او واجب می کند. (6) خدایا در این ماه شریف ما را از حرام و بهتان و دروغ دور بگردان. برمحمدو آل محمد صلوات

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی ، انجام واجبات و ترک محرمات.

سالروز فتح خرمشهر روز مقاومت:

مجددا سالروز فتح خرمشهر را به همه شما خواهران و براران، پاسداران عزیز و نیروی انتظامی، رزمندگان هشت سال حماسه و خون ، به جانبازان و آزادگان و ایثارگران ،خانواده های عزیز و معظم شهدا وجانبازان تبریک عرض می کنم. امروز روز مقاومت نام گرفته است،اشارات بسیار خوبی را جناب سرهنگ کردی داشتند، ۱۵ ماه خرمشهر در اشغال استکبار جهانی و حزب بعث بود، این شهر را به محمره تغییر نام دادند و آن را عربستان نام گذاشتند و حتی خرمشهر را جزء کشور عراق قرار دادند و تاکسی و صرافی در آن گذاشته بودند. تمام امکانات برای سربازان عراقی فراهم شده بود، صدام تا یک ماه ذخیره جنگ را برای آنها فراهم کرده بود. خبرگاران متعدد خصوصا از انگلیس ،طوری تبلیغ کرده بودند که خرمشهر فتح نشدنی است ولی به لطف الهی در عرض ۲۴ ساعت با ۱۵ هزار اسیر و ۱۶ هزار کشته ومجروح خرمشهر آزاد شد. این چه معجزه ای است که حضرت امام فرمودند : خدا خرمشهر را آزاد کرد.تدبیر بالایی را فرماندهان جنگ داشتند، گردان های سپاه و ارتش با هم ادغام شدند و وحدت بین آنها بود، فرمانده از سپاه ،معاون گردان از ارتش بود. در اثر این برادری ، وحدت و دوستی، چنان فتحی را خداوند نصیب کرد که در عملیات بیت المقدس و با رمز نام مقدس امیرالمومنین خرمشهر آزاد شد. این روز مبارک است، این درسی است برای ما که اگر استقامت و مقاومت کنیم، می توانیم خرمشهرها را آزاد کنیم که رهبر انقلاب فرمودند : خرمشهر ها در پیش است.

تنها راه نجات ایستادگی ومقاومت:

همین روزهای اخیر چقدر ترامپ و همکارانش در کاخ سیاه علیه ایران لجن پراکنی کردند تا ایران را وادار کنند ، دوباره پای میز مذاکره بیاید. از یک طرف ایران را تشویق به مذاکره می کردندو شماره تماس می دادندو از طرف دیگر ناوهایشان را به خلیج فارس آوردند. بنازم به رهبر انقلاب ، این مرد بزرگ و عالیقدر چنان مشتی بر دهان امریکایی ها کوبید و فرمود: ما به اینها اعتماد نداریم و تنها راه نجات مقاومت و ایستادگی است که امریکایی ها پس رفتند و عقب نشینی کردند والا اینها اگر می دانستند یک سرسوزن موفق می شوند، هرگز عقب نشینی نمی کردند. به لطف الهی از برکت و امام و شهداو از برکت ایستادگی و مقاومت، نظام جمهوری اسلامی استحکام پیدا کرده است. نه تنها ایران اسلامی، بلکه مردم مظلوم غزه که از هر طرف در محاصره صهیونیستها هستند، چنان مقاومت کردند که صهیونیستها مجبور شدند، آتش بس اعلام کنند ، وقتی روند حرکت دین خدا را مشاهده می کنیم، می بینیم که روز به روز نصرت الهی شامل حال انقلاب اسلامی و ملت ایران است.به لطف الهی جهان به سمت تمدن نوین اسلامی در حال حرکت است. بنابراین درس بزرگ فتح خرمشهر جلوی چشم ماست. در همین سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری ، بشارت دادند شما زوال و نابودی صهیونیست ها را به چشم خودتان می بینید این وعده الهی است منتهی استقامت و مقاومت می خواهد.

استفاده از ظرفیت شبهای قدر:

برادران و خواهران ما شبهای با عظمت قدر را در پیش داریم. ایام ضربت خوردن مظلومانه آقا امیرالمومنین و شهادت این امام همام را در پیش است. در این شب ها و شبهای قدر خودتان را بیمه کنید و استفاده کنید. الحمدالله روحانیون معزز در چهارگوشه شهرستان حضور دارند و جلسات بسیار خوبی در مساجدو تکایا برگزار می شود، جوانان حضور پیدا کنند و همه استفاده کنید و از این شبهای قدر بهره ببرید. بدبخت و بیچاره کسی است نتواند از این شبها استفاده ببرد و هیچ بهره ای نبرد.

گسترش مشروبات الکی در شهر:

نکته بعدی را با تاسف عرض کنم ، برادران و خواهران ، پدران و مادران مراقبت کنید ،متاسفانه مشروبات الکی در شهرستان در حال گسترش است. آن هم مشروبات الکی دست ساز که در همین شهرستان تولید می شود، بدتر از همه که برخی دختران و بانوان ما را دچار کرده است ،بی حیایی، حرمت شکنی وبرخی تصادفات از ناحیه مشروبات است و موجب بی بندوباری در مراسم عروسی ها می شود. اولا این هشدار را به پدران ومادران بدهم که مراقب جوانان خود باشید. ثانیا از دستگاههایی که باید در این زمینه برخورد کنند، از نیروی انتظامی و قضات محترم، می خواهم تا واقعا برخورد کنند. و اگر هم کسی می داند در همسایگی او گروهی مشروبات الکی تولید و یا پخش می کنند حتما به اطلاعات ۱۱۳ و یا ۱۱۰ خبر بدهد . نباید در مقابل این گناه بزرگ سکوت کنید و بگویید به من مربوط نیست ، سکوت در این موضوع مانند این است که سوار بر کشتی باشی و شخصی یک گوشه کشتی را سوراخ کند و شما بگویی به من مربوط نیست ،جای خودش را سوراخ می کند. وقتی آب داخل کشتی بیاید همه را غرق می کند یا اینکه یک گوشه شهر آتش گرفته باشد و بگویند به ما مربوط نیست و خاموش نکنند، این آتش همان جا که نمی ماند، اگر خاموش نشود همه شهر را به آتش می کشد. نمی توان در مقابل چنین گناه بزرگی سکوت کرد،مشروب، دشمن انسانیت و دشمن عقل است .هر پیامبری آمده است ، مشربات را حرام اعلام کرده است چون عقل را زایل می کند. متاسفانه در جلسات دورهمی از مشروبات استفاده می کنند، منشا بی حیایی و بسیاری از فساد ها همین مشروب است. اداره تبلیغات اسلامی و ارشاد اسلامی و دستگاههای نظامی و انتظامی و اطلاعاتی ،همه باید به صحنه بیایند تا جلوی این فاجعه گرفته شود که می تواند شهر را نابود کند . مشروب اگر باب شد همه چیز نابود می شود و دیگر عزتی نمی ماند. مشروب ، زنا ، فرزند نامشروع و آدمکشی را به دنبال خواهد داشت. بدترین گناهان در مستی و بی عقلی از انسان سر می زند. نباید سکوت کرد، از همه دستگاهها به جد می خواهم مقابله کنم. حتی می شنویم آمار استفاده از مشروب در ماه محرم بیشتر می شود. ماه سیدالشهدا و مشروب؟!! بنابراین خواهش می کنم توجه کنید ودر مقابل رواج این گناه ، چشم روی هم نگذارید.

مشاوره در امور خانوادگی

یکی از مسائلی که باز ما به آن نیازمندیم ، مشاوره در امور خانوادگی و آموزش نحوه زندگی کردن است. متاسفانه هنوز چند روزی از ازدواج زوج های جوان نگذشته است، کار به دادگاه و طلاق کشیده می شود، اداره ارشاد اسلامی باید به میدان بیاید تا با گذاشتن جلسات مشاوره ، مهارت زندگی را به زوجین یاد بدهد، اگر این آموزش ها داده شود، آمار طلاق در جامعه ما زیاد نمی شود اینها را باید توجه داشته باشیم.

توصیه رهبرمعظم انقلاب به معیشت مردم در جنگ اقتصادی:

یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری در بحث جنگ اقتصادی معیشت مردم است . ایشان بارها سفارش کردند که خصوصا اقشار آسیب پذیر را مراقبت کنید . متاسفانه در بازار و اقتصاد بی نظمی های زیادی می بینیم و هیچ ثباتی و نظارتی نیست . قیمت ها هیچ ثباتی ندارد و لحظه ای بالا می رود. ولی من در همین شهر می شناسم مغازه داری را که وقتی می خواهی جنسی را از او بخری به همان قیمت قبل می فروشد، ولی مغازه داران دیگری هستند، که جنسی می خواهند بفروشد اول با تهران تماس می گیرد تا قیمت جدید جنس را جویا بشود و جنسش را به قیمت روز بفروشد. این بی ثباتی در قیمت ها ،جلو رشد و پیشرفت را گرفته است و هیچ نظارتی هم بر آن نیست، هر مغازه دار جنس خود را به هر قیمتی می خواهد می فروشد. گرانی واقعا بیداد می کندو یکی از مشکلاتی است که مردم رنج می برد .دولت باید برای این زمینه فکر می کند و نظمی را بر این کار قرار بدهد.

توجه به نسل جوان وسپردن امور به آنها:

نسل جوان باید سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری را چندین بار گوش بدهد،جملات بسیار ارزشمندی را رهبر انقلاب فرمودندکه یکی از آنها این بود که راه را برای شکوفایی و رسیدن به تمدن و رشد انقلاب اسلامی باز کنند ؛ راه را برای دولت جوان حزب الهی باز کنند تا نسل جوان سرکار بیاید و گره ها را باز کند. جوانان عزیز باید به دقت فرمایشات مقام معظم رهبری را گوش بدهند. هیچ کس نگوید به من مربوط نیست. این گروههای جوان ، مؤمن ، متدین دست به دست هم بدهند ودر سراسر ایران اسلامی برنامه ریزی کنند تا ان شاءالله به سمت دولت جوان حزب الهی برویم ، همان جوانی که جنگ را اداره کرد، همان جوان که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد . همان جوانانی که در همه نهضت های انبیاء الهی پیش قدم بودند. ان شاءالله جوانان قدر خود را بدانند و وظیفه خود را در این مقطع بشناسند. دشمن شناسی ، دوست شناسی بسیار مهم است. متاسفانه برخی از جوانان به اسم انقلابی گری به خودی گل می زنند. به جای اینکه دشمن را رصد کنند، دوست را هدف می گیرند، این یک انحراف بزرگی است که خدا آنها را نمی بخشد . مقام معظم رهبری راه و مسیر را برای حضور جوانان باز می کنند. بعد بشارت دادندو فرمودند: مطمئن باشید شما جوانان نابودی و زوال استکبار ، امریکا و صهیونیست ها و را به چشم می بینید.ان شاءالله به امید آن روز

کمک به پیشرفت امور ساخت وسازمصلی نمازجمعه:

برادران و خواهران مصلی نیاز به عنایت شما دارد اگر هم تا اینجا رسیده است کمک همه بوده است، برای تکمیل هر درب و پنجره حدود500-600 هزار تومان مورد نیاز است . ما در خدمت شما هستیم همانطور تا کنون کمک کردید از این به بعدهم کمک کنید، مصلی متعلق به خود شما عزیزان است، البته ما از دستگاههای مختلف کمک می گیریم. چند روز پیش بنده خدمت آقای پورمند مدیر محترم زیسکو رسیدم و صحبتی کردیم و از ایشان در ساخت مصلی کمک کنند. گفتند اولویت با چیست؟ گفتیم اولویت با گنبد دوم و ایزوگام پشت بام است. ایشان قبول کردند هزینه گنبد دوم را که 500 میلیون تومان است را بپردازند. و به آقای سهراب نژاد گفتند بحث گنبد دوم با شما ؛ ان شاءالله کار گنبد دوم که تمام شد، بتوانیم پشت بام را ایزوگام کنیم وبعد سقف را درست کنیم. تا سقف درست نشود، نمی توانیم کف و بقیه قسمت ها را درست کنیم. ان شاءالله هفته آینده روز قدس است، حضور در راهپیمایی جانانه روز قدس را فراموش نکنید.

ان شاءالله خداوند توفیقات روز افزون نصیب همه ما بفرما


پی نوشت:

1- سوره مبارکه مؤمنون ،آیه 51

2- سوره مبارکه نساء، آیه 10

3- الغدير، العلامه الامينی، ج8، ص214

4- سوره مبارکه طارق ،آیه9

5- بحارالانوار،جلد 18 ،صفحه 319

6- وصیة النبیّ صلى‏الله‏ علیه‏ و‏آله لعلیّ بن أبی طالب علیه‏السلام به روایت عمر بن محمّد نسفى (م 537 ق)


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2980.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2981.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2982.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2983.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2984.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2985.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2986.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2987.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2988.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2989.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2990.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2991.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2992.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2993.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2994.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2995.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2996.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2997.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2998.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2999.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3000.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3001.jpg

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: عرب
لینک مستقیم: http://yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=8952