سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

برگزاری جلسه بنیاد مهدویت شهرستان زرندبا حضور امام جمعه محترم


برگزاری جلسه بنیاد مهدویت شهرستان زرند با حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم ودیگر اعضاء این ستاد در محل دفتر امام جمعه مورخه98/03/22



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه بنیاد مهدویت زرند مورخه98/03/22


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)

خوش آمد عرض می کنم خدمت همه عزیزان و بزرگواران.

امام زمان(عج) به یاد ما هستند:

حضرت صاحب الامر(عج) درنامه ای به مرحوم شیخ مفید فرمودند: « إِنَّا غَیْرُ مُهْمِلِینَ لِمُرَاعَاتِکُمْ وَ لَا نَاسِینَ لِذِکْرِکُمْ» (1) ما در رعایت حال شما کوتاهى نمى‏کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده‏ایم.خود حضرت نامه می نویسند که ما همیشه به یاد شما هستیم. شاعر می گوید: *چه خوش بی‌مهربانی هر دو سر بی * که یکسر مهربانی دردسر بی * علاقه و دوستی ما با اهل بیت نیز باید دوطرفه باشد. همانطور امام زمان همیشه به یادماست،ماهم باید به یاد حضرت باشیم.

چگونه به یادامام زمان(عج) باشیم:


ما باید کاری کنیم تا فضای جامعه به یاد حضرت باشد و جامعه را به سمتی ببریم که نام و یاد حضرت صاحب الامر در جامعه باشد. حال چکار کنیم؟ برخی از عزیزان گفتند انفاقاتی راه بیندازیم، به نظر بنده انفاق ،جهیزیه و کمک های مادی کار کمیته امداد است. اگر ما هم بخواهیم به آن سمت برویم، از هدف اصلی خودمان باز می مانیم. ما باید کار فرهنگی بکنیم تا زندگی ها مهدوی شود.باید دید در مکانهایی مانند مطب پزشکان ، آرایشگاه و مکانهای مختلفی که مردم و جوانان حضور بیشتری دارند، ما چقدر در آنجا حضور داریم. اگر بُرد ما فقط در مسجد و در نماز جمعه باشد، نمی تواند زیاد تاثیرگذار باشد. ما معمولا با قشری که در نماز جماعت ونماز جمعه شرکت می کنند، مشکل نداریم ، برای ارتباط با بقیه مردم هم باید راه حلی بیندیشیم. مثلا در نماز جمعه 2000 نفر شرکت می کنند،اگرهر کدام از آنها صحبت های مارا به5 نفر منتقل کنند،نهایت 5000 نفر مطلع می شوند. حال اینکه شهرستان ما 50 هزار نفر جمعیت دارد ،یا ما در منابر مساجد می توانیم روی 10 هزار نفر اثر بگذاریم، وقتی حساب کنیم متوجه خواهیم شد که 40 هزار نفر یا 30 هزار نفر از دسترس ما خارج هستند، آنها را از کجاباید پیدا کنیم؟ آنها را باید در مجامع ورزشی ،مطلب پزشکان ، آرایشگاه بیابیم. ما می توانیم برای آشنایی بیشتر مردم با امام زمان و جلب مردم به محبت امام زمان، اگر در قالب یک کتابچه یا فصل نامه نمی توانیم، حداقل یک صفحه در مورد امام زمان چاپ کنیم و آن را در مراکز مختلف در سطح شهر و یا تاکسی ها و جاهایی که مردم زیادی رفت و آمد دارند ، پخش کنیم. هفته ای یک صفحه چاپ شودو در اختیار ادارات و مراکز مختلف بگذاریم تا روی میز انتظار خود بگذارند و افرادی که بیکار هستند از آن استفاده کنند، همین کار کوچک می تواند کم کم مارا به سمت این ببرد که به یاد امام زمان بیفتیم ، همان گونه که خود حضرت می فرماید: ما به یاد شما هستیم، شما هم به یاد ما باشید. جامعه مهدوی این است که کاری کنیم تا مردم آن جامعه به یاد امام زمان باشند. باید دید در هر مرکزی چه روشی را انتخاب کنیم. در مدارس ،دانشگاه، کتابخانه و مساجد چکار می شود انجام داد تا مردم به امام زمان نزدیک شوند، ابتدا باید این هدف ریل گذاری شودو بدانیم که چه م یخواهیم و در این راستا چکار می توانیم انجام بدهیم. هدف اصلی این است که ما می خواهیم مردم به یاد امام ز مان باشند. هر مقدار یاد حضرت صاحب الامر بیشتر باشد و ارتباط مردم هم با امام زمان بیشتر باشد ، سبب می شود هم مردم از این منبع نور بیشتر فیض ببرندو هم وسایل گناه و.. کمتر می شود، امید به زندگی هم در مردم بیشتر خواهد شد.متاسفانه در این شهر، دیواری کوتاه تر ازدیوار نهاد جمعه نیست و هر موقع بحث می شود حمله به سمت نهاد جمعه است، در ضمن درجواب این جمله که آقای بخشی گفتند : اگر سپاه نبود، اسلام نبود باید بگویم : حرف امام را تحریف نکنید .امام فرمودند: اگر سپاه نبود، کشور نبود ولی قبل از سپاه هم اسلام بوده و هست .

پاسخگویی به شهبات فضای مجازی:

در مورد میزان فعالیت در فضای سایبری هم باید بگویم شما یک ارگانی هستید که برای این کار بودجه در اختیار دارید، برنامه ریزی دارید، نیروی کار دارید، شما حجم عظیمی از نیروهای مومن را دراختیار دارید، این وظیفه شماست، شما باید این کار را انجام بدهید، یکی از وظایف سپاه این است که در زمنیه سایبری برنامه ریزی و فعالیت داشته باشد. البته ما هم برای کار خودمان برنامه ریزی خاصی دارد. درکار خودمان هم موفق هستیم ، سه تا سایت داریم و دوتا کانال تلگرام هم داریم که در آن شبهات را شناسایی می کنندو به آن جواب می دهند. همین سایت ما بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر توی یک شهر کوچک بازدید کننده دارد. بیشترین بازدید کننده های سایت ما از امریکا و کشورهای خارجی هستند. بازتاب هم دارد، ما بافت که بودیم یک آقای دکتری را از امریکا برای سخنرانی دعوت کردیم که درباره اسرائیل صحبت کردند،ما هم فقط چند تا عکس از ایشان توی سایت مان گذاشتیم، بعد از اینکه ایشان به امریکا برگشته بودند، بازداشت شدند. بنابراین این سایت بازتاب دارد،پارسال بیشترین بازدیدکننده اول امریکا بعد ایران بود که امسال بر عکس شده است اول ایران بعد امریکا شده است. خلاصه ده کشور هستند که نسبت به سایر کشورها بیشتر بازدید را دارند. ظرفیت ما همین قدر است، اگر شبهه ا ی به دست ما برسد، ما جواب خواهیم داد، ما نه ماهواره داریم و نه کانال های ضددین استفاده می کنیم که از شبهات آگاه باشیم، بنابراین اگرشبهه دست ما برسد، جواب می هیم. حاج آقای محمدی هم فرمودند حوزه علمیه در این زمینه بسیار کار کرده است. کتابهای متعددی تحت عنوان پاسخ به شبهات اینترنتی چاپ شده است که به شبهات جواب می دهندو دردسترس عموم قرا رداده اند. نهاد نمازجمعه بسیار مقدس است، باید تقویت بشود و نه اینکه زیر پای آن را خالی کنیم. اینکه می گویید شما سایت مخصوص پاسخگویی به شبهات دارید ،بنده در جریان نیستم. و در مدت این 5سال که بنده در این شهرستان بودم، با هیچ کدام از اعضای سایبری شما دیدار نداشتم.اگر شما این چنین فعالیتی دارید، من که امام جمعه شهر هستم خبر ندارم . پس چنین فعالیتی چه فایده دارد؟ البته رصد کانالهای ضد انقلابی و شناسایی هکر ها و ... وظیفه سایبری سپاه هست همانطور که پلیس فتای نیروی انتظامی این کار را انجام می دهد، اما سایت تحت عنوان پاسخ به شبهات را بنده در جریان نیستم. سایت دفتر اما جمعه هم یک سایت تولید محتوی و علمی است و در آن مباحث دینی و روایی را مطرح می کنیم.ولی اگر یک تیم تشکیل شود و شبهات را تشخیص بدهد و یک تیم دیگر هم جواب بدهد، خیلی عالی است این کار یک نفر نیست.

کار باید تشکیلاتی باشد:

یک نکات دیگر هم مطرح شد و بسیار جالب است این است که کار باید حساب شده وتشکلاتی باشد، خدارحمت کند شهید بهشتی را می فرمودند: کار باید تشکیلاتی باشد. بنیاد مهدویت هم اگر بخواهد قوی باشد باید شکیلاتی عمل کند و معاونت های مختلف تشکیل بشود و در حوزه های مختلف کار کنند: مهدویت در فضای مجازی ، مهدویت در خانواده. بنابراین باید کسی که توان کار تشکیلاتی دارد، امور را در درس بگیرد و معاونتهای مختلف را تشکیل بدهدو شروع به کار کند.


پی نوشت:

1- الاحتجاج، ج 2، ص 599، تألیف العلامه ابی منصور الطبرسی، طبع دوم، 1416 هـ .ق، اسوه‌، قم/ احتجاج- ترجمه جعفرى، ج 2، ص: 650 / بحارالانوار، ج 53، ص 175 الى ص 178

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3193.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3194.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3195.jpg

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: عرب
لینک مستقیم: http://yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=8989