سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

حضور وسخنرانی امام جمعه محترم در جلسه شورای اداری شهرستان


حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در جلسه شورای اداری شهرستان که مورخه98/06/16 با حضور دکتر علیرمضانی مدیر کل صدا وسیمای مرکز کرمان و دیگر روسای ادارات و نهادهای شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه شورای اداری شهرستان مورخه98/06/16



الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله.

السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین(ع)،السلام علیک یا صاحب الزمان(عج).

منم به نوبه خودم خوش آمد عرض می کنم خدمت همه برادران بزرگوار ،خواهران مکرمه ،مدیران عالی رتبه شهرستان، سروران عزیز روحانی، ائمه محترم جمعه ،عزیزان بزرگوار از شورای تامین، فرماندار محترم که زمینه جلسه رافراهم کردند تشکر وقدردانی می کنم و از میهمان ویژه امروز جلسه شورای اداری مدیرکل محترم جناب آقای دکتر علیرمضانی و همین طور از نماینده محترم دکتر امیری نیز تشکر می کنم ، عرض تسلیت دارم به مناسبت ایام سوگواری و عزاداری بر سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین . این روزها ، روز های عشق و علاقه به سالار شهیدان است به هر کوی و برزنی که می رویم بوی عشق و علاقه و بوی مودت به قربی پیامبر است.

عشق ومودت به اهل بیت(ع):

وقتی آیه مودت نازل شد که :« قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى » (1) وقتی این آیه نازل شد اصحاب از رسول خدا(ص) سؤال کردند : یا رسول الله (ص) قربی و نزدیکان شما که مودت آنها بر ما واجب است، کیانند؟ پیامبر سه مرتبه فرموند: « علی و فاطمة و ابناهما»(2) .ما یک « أَطيعُوا اللَّهَ »داریم یکی هم « «اِنِّما وَليُّكُمْ اللهُ » و یکی هم « الْمَوَدَّةَ » ، این مودت است که اطاعت و ولایت را شیرین وعاطفی می کند. اگر این ارتباط عاطفی با اهل بیت نبود ، اطاعت سخت می شد.آنچه اطاعت را بر ما شیرین می کند آن مودت و دوستی است ، «اطیعوا اللَّه و اطیعوا الرّسول و اولی الامر منکم» (3) عشق و علاقه به خاندان پیامبر است ،نتیجه این مودت و دوستی هم در کلام امیرالمومنین (ع) است که می فرماید: « مَن أحَبَّنا فَليَعمَل بِعَمَلِنا، و ليَتَجَلبَبِ الوَرَعَ »(4) هر كه ما را دوست دارد بايد به كردار ما عمل كند و رداى پارسايى در بركند.

نشانه محبت به اهل بیت(ع):

نشانه محبت به اهل بیت این است که به رفتار و گفتار آنها عمل کنیم و یکی از برکات بزرگ ماه محرم و سیدالشهداو مهمترین پیام عاشورا اجرای عدالت و قسط و مبارزه با ظلم وستم است و این درس بزرگی است که انقلاب اسلامی ماهم از برکت آن است . ایستادگی و مقاومت همه از برکت امام حسین است والحمدالله اثرات خودش را در همه دنیای اسلام گذاشته است و هر مقدار مقاومت و استقامت در مقابل کفر و نفاق بیشتر باشد کشور محفوظ تر است ، این یک نکته در باب محرم بود.

تعامل خوب صداوسیما با ائمه جمعه :

استفاده کردیم از فرمایشات مدیر کل محترم ، ارتباط بسیار خوبی بین ائمه جمعه و صدا و سیما وجود دارد جای تشکر وقدردانی دارد ، برنامه های بسیار خوبی دارند و مرتب ارتباط می گیرندو زنگ می زنند .فقط یک نکته را عرض کنم ، کیفیت رادیو در جاده های شهرستان خوب نیست، این به این معنا نیست از زحمات شما تشکر نکنیم انصافا برنامه های بسیار خوب و گیرا ، خصوصا بحث تلویزیون و شبکه کرمان که ما در منزل هم اولویت دیداری خودمان قراردادیم و با خانواده تماشا می کنیم ، برنامه های مفیدی دارد ولی می تواند بهتر از این هم باشد ، از زحمات شما تشکر می کنم.

حضور فعال جوانان د مراسمات عزاداری سیدالشهداء(ع):

الحمدالله سمت وسوی شهر و روستاها نگاه می کنید همه جا بوی امام حسین می دهد و عزاداری ها بسیار گرم برگزار می شود ،آنچه امسال برای من جالب بود اینکه در اقصی نقاط روستاها هم که می رویم، جوانان همه موکب زده اند و پای کار آمده اند ، همین آمدن آنها ارزشمند است ،البته با اینها بنشینیم جلسات بگذاریم و آنها را هدایت کنیم، البته عده ای با دفتر تماس می گیرند که صدای بلندگو زیاد است ، اذیت می شویم ولی همین که به عشق امام حسین هزینه می کنند و موکب برگزارمی کنند و خودشان پول جمع میکنندو با عشق و علاقه موکب می گذارند، برای سیدالشهدا وقت می گذارند، ارزشمند است در روستای ما سیریز 150 تا موکب دارد ،روستای به این کوچکی هر محله و کوچه ای برای خودش موکب زده اند . بنده از مسیر یزدان آباد به روستاهای آنجا هم سر زدم، آنجا هم همین گونه بود ، هر 500 متری جوانان جمع شدندو پرچم زده ند این برای ما ارزشمند است .چه خوب است هدایت گری داشته باشیم و در این موکب ها یک روحانی و روان شناس هم با این جوانان همکاری کندو مسائل دینی و شرعی آنهارا هم بگوید در جهت تعالی فرهنگ عاشورا خیلی می تواند کمک خوبی باشد .صمیمانه از همه مدیران عزیزمان که زحمت می کشند تشکر می کنم، ما جَّو بسیار خوب و آرامی در شهرستان داریم و زمینه پیشرفت های خوبی در شهرستان داریم به همت مدیران و ائمه محترم جمعه که زمینه رشد و تعالی را فراهم کردندو سعی می کنند اعتصابات را کم داشته باشیم و به مسائل ورود می کنند و صحبت می کنند، الحمدالله کارهای بسیار خوبی هم صورت گرفته است ،هرچند شهرستان ما می تواند بهتر از این باشد و شعار ما این است که حرف اول را در استان بزنیم و در همه چیز اقتصاد، صنعت ، معنویت ،کشاورزی و... . ان شاءالله به کمک همه مدیران و مردم بتوانیم به این سمت و سو پیش برویم، ازحضور همه شما تشکر و قدردانی می کنم .

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:


1- سوره مبارکه الشورى آیه ۲۳

2- احقاق الحق، ج 2، ص 2.

3- سوره مبارکه النساء آیه ۵۹

4- غرر الحكم: ح8483


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2917.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2918.jpg

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: عرب
لینک مستقیم: http://yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=9146