سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم تجلیل ازپیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس


سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم تجلیل ازپیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس مورخه98/07/08



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG





الحمدلله ، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله.

السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین(ع)، السلام علیک یا صاحب الزمان(عج، السلام علیک یا شهدا یا سعدا

بسیار خرسندم که در جمع رزمندگان هشت سال حماسه و خون، رزم آوران دلاور شهرستان زرند حضور دارم و بیانات بسیار مهم و حساب شده و زیبای مقام معظم رهبری را در وصف شهرستان و رزمندگان این خطه از ایران اسلامی شنیدید. بنده هم به نوبه خود خیرمقدم عرض می کنم خدمت همه برادران عزیز ،خواهران مکرمه ،سروران عزیز روحانی ،جانبازان ،آزادگان ، ایثارگران، خانواده های عزیز شهدا ،پاسداران و بسیجیان عزیز ؛ استفاده کردیم از فرمایشات فرماندار بسیجی ومحترم شهرستان، خاطرات بسیار زیادی همه شما از این مکان مقدس دارید، این مکان ، مکانی است که دلاور مردان و غیور مردان این شهرستان برای لبیک به ندای حضرت امام می آمدند و اسم می نوشتند و بدون هیچ توقعی در جبهه های جنگ حضور پیدا می کردند و بعضی از برادران عزیز شما به شهادت رسیدند و بعضی جانباز شدندو بعضی آزاده قهرمان به وطن بازگشتند.

تحمیل جنگ 8 ساله بر ملت ایران:

هنوز جمهوری اسلامی نوپا بود و سالی از انقلاب اسلامی نگذشته بود که شرق و غرب کفر دست به دست هم دادند تا نور امام و انقلاب و نور اسلام ناب را که نهالی بود از ایران اسلامی روییده آن را خاموش و از بین ببرند، تمام دنیا دست به دست هم دادند . دفاع مقدس ملت بزرگ ایران در مقابل یک جبهه جهانی بود ، در مقابل شرق و غرب، در مقابل دو ابرقدرت غرب حتی در مقابل چین و کشورهای اروپایی و قارون های منطقه که با پول ، سلاح و کمک های خودشان را به صدام و صدامیان می دادند، که به خیال خودشان یک هفته و چند روزه نظام جمهوری اسلامی را سرنگون کنند و ندای آزادی بخش امام را خاموش کنند.

نبود نیرو وامکانات در زمان جنگ تحمیلی:

من در یک جلسه دیگر عرض کردم اقای غرضی که استاندار وقت خوزستان بود ایشان در یک جلسه حزب جمهوری اسلامی در قم تعریف کرد تیمسار مدنی استاندار وقت خوزستان که کرمانی بود، سربازی را یکساله و بومی کرد ،ایشان می گفتند خوزستان از نیروهای فعال خاموش شد و همه رفتند چند تانک چیفتن داشتیم که راننده های آنها از استانهای دیگر بودند، اینها وقتی سربازی بومی شده بود همه به شهرهای خودشان رفتند وفقط یک راننده تانک چیفتن داشتیم، نفاق داخلی از یک طرف ، کفر جهانی از طرف دیگر و از یک طرف یک ملت مظلوم تازه انقلاب کرده برخی از بزرگان ارتش فرار کرده بودند ارتشی که امرای آنها از ابتدا با طاغوت بزرگ شده بودند، در چنین وضعیتی که سپاه و بسیج شکل نگرفته بود و انقلاب نوپا بود، هجوم همه جانبه ای شد که برای نابودی یک مملکت ، کافی بود . آنها سالها برنامه ریزی کرده بودند، آمادگی داشتند، صدامیان حمله کردند و قصد داشتند به خیال خام خودشان سه روزه پایتخت ایران را بگیرند.

فرماندهی مدبرانه حضرت امام در زمان جنگ:

نفس گرم امام(ره) و رهبری جانشین پیغمبر ، جانشین امام زمان دلها را به هم پیوند داد، آن ترس و واهمه ای که ایجاد شده بود را امام با جمله دشمنی سنگی پرتاب کرده است،از بین برد. یواش یواش بسیج و سپاه شکل گرفت ،آموزش های نظامی شکل گرفت، دلاورمردان از چهارگوشه ایران به حرکت آمدند ، همین جوانان دیروز، شما بزرگواران و یاران جبهه و جنگ ،مایه افتخار هستید ، بر این مردانگی و غیرت و ولایتمداری باید دست و بازوی شما را بوسید، دشمن باور نمیکرد تمام تجهیزات نظامی را داشت و در فکر خودش از نظر مهندسی جنگ حرف اول را می زد. روزهای اول شما یادتان است ،جنگ های نامنظم برنو و نهایت کلانش بود بعد آرپیچی پیدا شدو از خود صدامیان یواش یواش آرپیچی و برنو گرفته شد،توپخانه و سلاح های سنگین گرفته شد گروهها شکل گرفتند .

خاطرات خودتان از جنگ را بنویسید:

امروز می بینیم دفاع مقدس یک دانشگاه بزرگ است ،رهبر مغظم انقلاب بسیار سفارش کردند خاطرات خودتان را بنویسید، خاطرات جنگ از شما یادگاران جنگ متعلق به خودتان نیست متعلق به ملت است و یک فرهنگ است .مقام معظم رهبری درخواست کردندهمه خاطرات خودشان را بنویسند تا فراموش نشود تا نسل جدید ما بداند نسل اول چه زحمات ها کشیدندو چه رنج ها و خون دلها خوردند . دشمنی که قهقهه مستانه می زد و همه دنیا او را کمک می کردند به دعای حضرت ولیعصر و مدیریت حضرت امام امروز کجا رفته است؟ حضرت امام در صحیفه و در وصیت نامه شان یکی از کلمات ناب شان این است که دفاع مقدس فتح فلسطین را در پی خواهد داشت ، فتح فلسطین یعنی کلید فتح جبهه کفر و تمام تلاش دشمن براین است که اسرائیل را نگه دارند ولی در نهایت دفاع مقدس به آنجا کشیده می شود که ملت مظلوم فلسطین بر دشمن پیروز می شود.

تمام مراکز توحیدی بر سر سفره رزم رزم آوران :

آیه ای که من خدمتتان عرض کردم افتخار آمیز است ، می فرماید اگر رزم رزم اوران نبود نامی هم از خدانبود و تمام مراکز خدایی و توحیدی از بین میرفت : « وَ لَوْ لا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ »اگر دفاع نبود « لَهُدِّمَتْ صَوامِعُ وَ بِيَعٌ وَ صَلَواتٌ وَ مَساجِدُ »(1) همه مراکز توحیدی جهان خراب می شد، حتی مسیحی که در کلیسا و یهودی در کلیسه خود و مسلمانی که در مسجد ذکر خدا را می گوید، اینها همه مدیون رزمندگان دفاع مقدس است. همه سرسفره رزم رزم اوران و سرسفره شهدا نشستند یعنی اگر ما زیارت عاشورا و قرآن می خوانیم و نام خدا را می بریم و ارزشها در کشور حفظ شده است ،همه اینها بخاطر دفاع مقدس و رزم رزم آوران است، این فرهنگ قران است و نباید آن را فراموش کنیم. امروز هم من در خدمت افتخارامیز شما بزرگواران دلاوران خطه شهرستان زرند هستیم ، خدای متعال همه شما عزیزان را حفظ کند که مهر ولایتمداری و غیرت در قلب و پیشانی شما زده شده است ،هرچند سلایق مختلف در شهرستان هست ولی آنچه برای ما مهم است روح ولایتمداری، روح تعبدو تبعیت از امام و امروز هم تبعیت از مقام معظم رهبری است.

رسوایی شیطان بزرگ در مجمع سازمان ملل:

امروزشما میدانید دشمن ما در چه وضعی قرار گرفته است، در صدر خبرها شنیدید که رئیس جمهور ما به مرکز کفر می رود وتمام سران یکی پس از دیگری باافتخار می خواهند به ملاقات بیایند یکی از روزنامه ها نوشته بود در این مجمع سازمان ملل ایران ستاره شد واین به برکت استقامت و به برکت نه بزرگ به استکبار جهانی است. رهبر معظم انقلاب فرموده بودند در این دوره پذیرش مذاکره از طرف دشمنان یعنی ملت روح آرامش و آسایش را نخواهد دید ، رئیس جمهور محترم و وزیر امور خارجه هرچه دشمن تله گذاشته بودند و در جاهای مختلف تشویق کرده بودند که یک عکس یادگاری با رئیس جمهور مغرور و خودخواه استکبار بگیرید یک نه بزرگ و مشت محکمی به دهان دشمن زدند ، امریکایی ها که رسوا بودند و رسوا تر شدند، در مجمع بین الملل امسال ملت بزرگ ایران، رهبر بزرگوار و مسئولین نظام جمهوری اسلامی ستاره بودند که با روحیه استقامت در برابر کفر ایستادگی کردند. این از یک طرف پیروی بزرگی بود.

مقاومت وایستادگی ملت یمن وپیروزی بر کفر:

از طرفی دیگر شما نگاه کنید ملت مظلوم یمن که دشمنان 250هزار بار بر سر اینها بمب ریختند، شما زمان جنگ یادتان است ،اگر خمپاره سلاح سنگین کنارشما زمین بخورد، چه آثاری سالهای سال بر روح روان انسان می گذارد. موج انفجار چقدر بر روی اعصاب وآرامش انسان اثرگذار است، 250هزار بار هواپیماهایی امریکایی و اماراتی و سعودی ملت مظلوم یمن را بمباران کردند. ملت مسلمان اینها اول زیدی بودند و 5 امامی بعد شیعه شدند، شما دیدید که رهبرشان به مقام معظم رهبری پیام داد که ما رهبری و ولایت شما را در امتداد ولایت و رهبری رسول خدا و امیرالمومنین می دانیم، تبعیت شما را بر خود واجب ولازم می دانیم، این پیام دفاع جانانه شما رزمندگان است اگر استقامت شما در جبهه و رزم رزم آوری شما نبود ، امروز ملت یمن و فلسطین هم شکست خورده بود ، امروز می بینید یمن دو حمله بزرگ و موفق هوایی و زمینی به عربستان انجام داد. از یک طرف در حمله زمینی که یمنی ها انجام دادند هزاران سرباز و افسر سعودی را اینها اسیر کردند ، چقدر وسیله و سلاح و کشته که قابل شمارش نبود، و از طرف دیگر گلوگاه نفت دنیا که در دست شرکت آرامکو بود را منفجر کردند، چگونه امریکایی هارا ذلیل کردند که کشورهای دیگر به فغان آمدند، این نتیجه مقاومت است.

ملت یمن یکی از بازوان حضرت صاحب الامر(عج):

در ملاقاتی که یکی از عزیزان یمنی با رهبر معظم انقلاب داشتند، ایشان فرمودند: شما ان شاءالله دولت بزرگی در آینده تشکیل می دهید ، و ملت یمن یکی ازبازوان صاحب الامر هستند. در روایات داریم که لشکر یمنی از یک طرف، لشکر خراسانی از طرف دیگر ، اینها زمینه را برای ظهور حضرت صاحب الامر آماده می کنند. برادران و خواهران انقلاب ما علاوه براینکه ما را آزاد کرد یک هدف بسیار بزرگتری دارد، به فرمایش رسول خدا (ص) و آن هدف بزرگ زمینه سازی برای حکومت عدل امام عصر (عج) روی کره خاکی است «يخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَيوَطِّئونَ لِلمَهدي سُلطانَه » مردمی از شرق(ایران زمین) قیام میکنند و زمینه را برای حرکت جهانی مهدی [عج] فراهم میسازند.»(2) این حدیث بسیار ارزشمند است یعنی از برکت دفاع مقدس واز برکت این انقلاب و این قیام، زمینه ظهور حضرت مهدی در سراسر جهان فراهم می شود ،عراقی که سالها با ما جنگیده است ، 15میلیون عراقی جمعیت داشتند و صدام آنها را مجبور کرده بود که 5میلیون نفر یعنی یک سوم جمعیت عراق درگیر با جنگ بودند ولی از شر صدام خلاص شدند.

راهپیمایی بزرگ اربعین زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج):

امروز اربعین زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر(عج) شده است راهپیمایی بزرگ اربعین از معرفت حسینی به معرفت علوی می رسد ، و زمینه سازی برای تمدن نوین اسلامی است دنیا در حال تغییر و تحول است استکبار روز به روز در موضع ضعف قرار گرفته است. به لطف الهی امروز در کشورهای خودشان فرانسه انگلیس و امریکا نابسامانی و آشوب است ، استیضاح ترامپ از یک طرف، ورشکستگی مالی از طرف دیگر، وقتی به صحنه جهانی نگاه می کنیم روند حرکت به سمت محمدوآل محمد است.

برای پیشرفت کشور چند اکسیر نیاز است:

رای پیشبرد امور مقام معظم رهبری در دیدار با خبرگان مطالب بسیار مهمی را ایراد فرمودند که رزمندگان دیروز، امروز هم در دفاع ،دراقتصاد و در مسائل سیاسی رزمنده باشند،. رهبرمعظم انقلاب فرمودند: برای پیشرفت چند اکسیر مورد نیاز است اول ) توکل بخدا .

امید به آینده :

همانطور که در دفاع مقدس ما توکل مان به خدا بود ، قرآن هم بر توجه به خدای تبارک و تعالی شهادت داده است : «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا مَن يَرتَدَّ مِنكُم عَن دينِهِ فَسَوفَ يَأتِي اللَّهُ بِقَومٍ يُحِبُّهُم وَيُحِبّونَهُ»(3) ای کسانی که ایمان آورده‌اید! هر کس از شما، از آیین خود بازگردد، (به خدا زیانی نمی‌رساند؛ خداوند جمعیّتی را می‌آورد که آنها را دوست دارد و آنان (نیز) او را دوست دارند، یعنی توکل بخدا . دوم) همین راه استقامت و مقامت فعال است .سوم) امیدوار باشیم مبادا مایوس شوید آینده این انقلاب آینده درخشانی است مشکلات هم داریم. بالاخره ما دشمنان سرسخت در جهان داریم، مگر پیامبر خدا خون دل نخورد و محاصره نشد، رنج نخورد . بالاخره انقلابی که هدف جهانی دارد صددرصد مشکلات زیادی داریم، شیاطین وشیطان اعظم قطعا دوست دارد تا نور خدا جهانی شود بنابراین مشکلات زیادی برای ما درست می کند ولی نباید ناامید شویم و امید به آینده داشته باشیم. چهارم اعتماد به جوانان به ویژه جوانان انقلابی ،انقلابی به کسی می گویند که تابع مقام معظم رهبری است و با آمریکا دشمن است و دلش برای کشور می سوزد .

حفظ وحدت وهمدلی وانسجام در بین مردم ومسئولین:

نکته بعدی که رهبر فرمودند حفظ وحدت وانسجام مردم است ، این وحدت و همدلی برای ما بسیار مهم است، پیشرفت در وحدت است .خانوده ای که تفرقه داشته باشد، از هم پاشیده می شود بنابراین رهبر معظم انقلاب بر وحدت و همدلی به خصوص میان نیروهای انقلابی تاکید کردند. هر کدام از این کلمات راز و رمز مخصوص به خودش دارد ،بر حمایت واقعی از تولید داخلیهم تاکید داشتند و آخرین کلامی که فرمودند قطع امید کامل از بیگانگان بود، نباید از اینکه امید داشته باشیم که اروپایی ها به ما کمک کنند. از روز اول رهبر معظم فرمودند : من به اینها (اروپایی ها) اعتماد ندارم وامروز هم نشان دادندکه اینها دنباله رو امریکا هستند و پیرو شیطان بزرگ هستند ماباید دست برزانوی خودمان بگذاریم و به مردم و جوانان خودمان اعتماد کنیم این رمز وراز موفقیت است که خیلی خوشحالیم که در خدمت شما رزمندگان عزیز برادران و خواهران و مردم شریف شهرستان زرند هستم. والسلام علیکم و رحمه الله برکاته

خدایا چنان کن سرانجام کار * تو خشنود باشی و ما رستگار


پی نوشت:

1- سوره مبارکه حج،آیه 40

2- سنن ابن ماجه، ج ۲، ص ۱۳۶۸، ب ۳۴، ح۴۰۸۸؛ کنز العمال، ح ۳۸۶۵۷؛ الزام الناصب، ج ۲، ص ۱۴.

3- سوره مبارکه المائدة آیه ۵۴

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: عرب
لینک مستقیم: http://yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=9205