سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

اهل بیت وعترت میزان و معیار شناخت حق و باطل/ ایران هیمنه آمریکا را در هم شکست


خطبه های نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 98/10/20



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG




خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال رسول الله (ص) : « إن فاطمة بضعة منّی و انا منها فمن آذاها فقد آذانی و من آذانی فقد آذی الله » (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدای اخیر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ شهید ابومهدی المهندس و یاران شان ، شادی ارواح همه کسانی که در حادثه وجریان تشییع جنازه جان باختند وفدایی سردار شهید شدند ، اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً خیرمقدم عرض میکنم خدمت شما نمازگزاران عزیز، برادران و خواهران مکرمه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، هیئت امنای مسجد جامع، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، مداحان محترم ،یادگاران هشت سال دفاع مقدس ، جانبازان و ایثارگران ، خانواده های عزیز شهدا صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم. از عزیزان دست اندرکار مراسم بزرگداشت سردار شهید ، سخنران و سخنرانان این جلسه یادگار دفاع مقدس سردار رحیمی وهمین طور جناب حجه الاسلام ایزدی تشکر می کنم. خداوند سعی و کوشش همگانی را در برپایی مراسمات و برپایی نماز جمعه از همه ما به شایستگی قبول بدارد. ایام حزن و اندوه و ایام شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س) است ،این مصیبت جانسوز و جانگداز را به پیشگاه مقدس امام زمان و همه شما علاقمندان و ارادتمندان تسلیت عرض می کنم. در مسیر زندگی و رفتن به سوی قله ها خطرات و ناملایماتی انسان را تهدید می کند.

عاقبت بخیری خیلی مهم است:

یکی از مهمترین مسائل زندگی که ما ناچاریم و با آن دست و پنجه نرم می کنیم، شناخت حق و باطل است . در مسیر زندگی دوست و دشمن خود را بشناسیم . مبادا در جریان زندگی انسان سکوت کند و حق را نشناسد،این مسئله مهمی است. اینکه همیشه دعا می کنند الهی عاقبت بخیر بشوید. این خیلی مهم است ان شاءالله همه ما و فرزندان ما و نسل ما همه عاقبت بخیر بشویم. میزان هم اول و هم وسط و هم مهمتر از آن آخر کار است، اینکه انسان چگونه و در چه مسیری حرکت میکند. خدا رحمت کند آیت الله دستغیب را که در کتاب داستانهای شگرف می نویسد:یکی از علما نقل می‌کند: یکی از دوستان من بیمار شد و بیماری‌اش به قدری شدت گرفت که به حالت مرگ افتاد. در این هنگام او را تلقین می‌کردیم و به او می‌گفتیم: بگو «لا اله الا الله، الله اکبر... .» و او در پاسخ می‌گفت: نشکن! نمی‌گویم. ما تعجب کردیم و از آنجا که وی انسان خوبی بود، نمی‌دانستیم چرا پاسخ ما را نمی‌دهد و به جای آن، سخنان بی‌ربط به زبان می‌آورد؟ وقتی برای لحظاتی حالش خوب شد، از او پرسیدیم: چرا در برابر تلقین ما می‌گفتی: نشکن، نمی‌گویم؟! در پاسخ گفت: اول آن ساعت مخصوص من را بیاورید تا بشکنم، بعد ماجرا را برای شما تعریف می‌کنم. ساعتش را نزدش آوردند، گفت: من به این ساعت خیلی علاقه داشتم. هنگام احتضار شنیدم شما به من می‌گویید:‌بگو «لا‌اله الا الله»، ولی شیطان در برابرم ایستاده بود و در یک دستش این ساعت و در دست دیگرش چکش بود و آن را بالای ساعت من نگه داشته بود. وقتی می‌خواستم پاسخ شما را بدهم و همراه با شما تلقین را تکرار کنم، شیطان به من می‌گفت: اگر «لا اله الا‌الله» بگویى، ساعتت را می‌شکنم. من هم چون آن ساعت را خیلی دوست داشتم، به او می‌گفتم: نشکن، نمی‌گویم! (2)میزان آخر کار است شیاطین از یک طرف و ملائکه از طرف دیگر ؛ البته انسانهایی که در دنیا ثابت قدم بودند خداوند تا آخر هم آنها را ثابت قدم می داردو اجازه نمی دهدآخر کار آنها خراب بشود.منظور این است که شناخت مسیر صحیح و شناخت حق از باطل بسیار مهم است و یک نکته اساسی در زندگی است ،در زمان رسول خدا شناخت حق و باطل خیلی مهم بود، زمان بعد از رحلت رسول خدا باز هم شناخت حق و باطل مهم بود همیشه مهم بوده است، زمان امام (ره) هم مهم بود. الان هم مهم است که انسان در چه مسیری حرکت کند .در جنگ با خوارج ،عده ای نزد امیرالمومنین آمدند و گفتند ما نمی توانیم حق را از باطل تشخیص بدهیم، یک طرف شما هستید و طرف دیگر یاران پیامبررسول خدا (ص) طلحه و زبیر هستندو همسر رسول خدا(ص) است زبیر شمشیرزن در رکاب رسول خداست ما نمی توانیم تشخیص بدهد.

شناخت حق از باطل در آخر الزمان:

این گمراهی است که انسان نتواند راه تشخیص بدهد خصوصا در آخرالزمان ، البته یک روایتی است که امام صادق (ع) سوال شد که مردم چگونه در آن دورران حق را تشخیص بدهند و مسیر درست را بروند؟ امام صادق(ع) پرده خیمه را بالا زدند و خورشید نمایان می شود و می فرمایند راه حق چون این خورشید می درخشد. بنابراین شناخت حق و باطل بسیار دشوار است ، میزان حق و باطل برای ما در حرکت بسیار موثر است .

چند شاخص ومیزان تشخیص حق از باطل از بیان رسول خدا(ص)

رسول خدا (ص) برای اینکه امت گمراه نشوند در مسیر ابلیس و شیاطین حرکت نکنند ،چند شاخص و میزان معرفی کردند .

حضرت زهرا(س) میزان و معیار شناخت حق و باطل:

یکی از شاخص و میزان خود حضرت زهرا است که میزان حق است در جمله ای معروف رسول خدا فرمودند: « إن فاطمة بضعة منّی و انا منها »فاطمه پاره تن من است «فمن آذاها فقد آذانی »هر کس فاطمه را آزار دهد مرا آزار داده است«و من آذانی فقد آذی الله » و هرکس مرا اذیت کند خدا را آزار داده است (3). حب و بغض فاطمه معیار است کسانی که واقعا دنبال حق هستند بدانند حضرت زهرا(س) یک شاخص است ، وجود مقدس حضرت زهرا یک خورشید تابان و روشن کننده چراغ حق است، نقل شده است : خبر شدت گرفتن بيمارى حضرت زهرا سلام الله علیها در مدينه شايع گرديد و دو خلیفه كه می‌‌دانستند در حق خاندان رسول مخصوصاً پاره تن آن حضرت ستمگرى‌ها كرده بودند، از ترس افكار عمومی ‌‌در صدد دلجويى برآمدند و آماده عيادت حضرت گرديدند. می‌‌خواستند به هر گونه كه شده با عذرخواهى و پوزش، بر خطاهاى گذشته پوشش بنهند. آنها به در خانه او رفتند، ولى آن حضرت اجازه ورود نداد.از امام على علیه‌السلام خواستند تا وساطت كنند و براى آنها وقت و اجازه عيادت بگيرند.على علیه‌السلام نزد فاطمه علیهاالسلام آمد و حضرت امير علیه‌السلام فرمود: آن‌ها مرا واسطه قرار دادند كه از شما براى آن‌ها وقت ملاقات بگيرم. زهرا سلام الله علیها فرمود: «چون خانه خانه توست و من هم همسر تو هستم و اطاعت شوهر بر زن واجب است، من با امر تو مخالفت نمی‌‌كنم».على علیه‌السلام بيرون رفت و به آن‌ها اجازه ورود داد. آن‌ها وارد شدند و به زهرا سلام كردند، ولى آن حضرت روى خود را برگردانيد و پاسخ آن‌ها را نداد. ابوبكر گفت: اى دختر پيامبر! ما آمده‌ايم تا رضايت شما را بدست آوريم از شما خواهش می‌‌كنيم كه ما را ببخشيد و از آن چه بر شما رسيده از ما درگذريد! زهرا سلام الله علیها فرمود: «شما اول جواب مرا بدهيد، آيا از پيامبر شنيديد كه درباره من فرمود: فاطمه پاره تن من است و من از او هستم. هر كه او را بيازارد مرا آزرده و هر كه مرا بيازارد خدا را آزرده است. هر كه پس از مرگم فاطمه را بيازارد، مانند آن است كه در زمان حياتم مرا آزرده است». آن دو گفتند: آرى شنيديم، آنگاه فاطمه فرمود: «پروردگارا! شاهد باش اين دو نفر مرا آزردند! با شما سخن نمی‌‌گويم تا پروردگارم را ملاقات كنم و از شما شكايت نمايم». (4) حضرت زهرا میزان و معیار شناخت حق و باطل است.

با نور فاطمه هدایت شدم:

یک وهابی به نام عبد المُنعم حسن سودانی (دانشمندى حقوقدان از اهالى سودان) کتابی را نوشته است که در آن آورده است : با نور فاطمه هدایت شدم، حضرت زهرا(س) محور هدایت هستند . بنابراین محبت فاطمه صادقانه است ،عشق به حضرت زهرا و محبت در راه او موجب هدایت است. از آن طرف از کسانی که غضبناک بودند موجب غضب خداوند هستند، چون مصداق اهل بیت آیه تطهیر هستند و معصوم هستند. حُب و بغض آن حب و بغض خداست ،روی هوای نفس نیست آنجا که خدا می خواهد حضرت زهرا(س) هم در آن مسیر حرکت می کند. آنگونه خدامی خواهد غضب کند، غضب می کند چون معصوم بود.

امیرالمومنین(ع) معیار و میزان شناخت حق و باطل:

دومین معیار و میزان شناخت حق و باطل آقا امیرالمومنین هستند که میزان و مایه شناخت حق است. پیامبر خدا (ص) فرمودند: «عَلِی مَعَ الحَقَّ وَالحَقُّ مَعَ عَلِی» على با حق است و حق با على « اللّهُمَّ أدِرِ الحَقَّ مَعَ عَلِی حَیثُما دارَ » خدایا! حق را همیشه بر مدار على بگردان! (5) این جمله را رسول خدا در مورد عمار هم گفته اند: «عَمَّارُ مَعَ الحَقِّ وَ الحَقُّ مَعَ عَمَّار یَدُورُ مَعَ الحَقِّ حَیثُ مَا دَارَ» (6)عمار با حق است و از آن جدا نمى شودو عمار برحق می چرخد.

بنابراین عترت و اهل بیت میزان هستند و حرکت در مسیر اهل بیت یک حرکت حقی است و حرکت بر خلاف اهل بیت حرکت کردن باطل است. امروز هم امام عصر میزان است و دست ما به حضرت صاحب نمی رسد ولی جانشین او فقیه جامع الشرایط میزان است. بستگی دارد انسان در این مسیر چگونه حرکت کند و بتواند حق را تشخیص بدهد.

راه رسیدن به حق تبعیت از ولایت:

اینکه حضرت امام می فرماید ولایت فقیه را خدا درست کرده است ، این میزان است . در عصر غیبت انسانها گمراه نشوند و با این چراغ ، راه را پیدا کنند. در مسیر ولایت حرکت کنید، خداوند هیچ وقت زمین را از حجت خالی نمی گذارد اینگونه نیست، انسان را خلق کند و او را رها کند قاعده لطف او اقتضا می کند در هر زمانی حجت و راهنما برای مردم قرار دهد. امروز ولی فقیه میزان است. با این جمله از سردار سپهبد شهید حرف را تمام کنم که گفتند: به والله قسم! به والله قسم !راه رسیدن به حق و درستی این است که انسان تابع ولایت باشد. و امروز اگر سردار دلها شد و به این عظمت دست پیدا کرد ،چون او فدایی ولایت بود. قدم در جای قدم ولایت گذاشت برای رضای او حرکت کردوهرجا رضایت او نبود حرکت نکرد. این بزرگترین درس شهادت سپهبد شهید است کسانی دنبال چراغ می گردند ولایت در این دورن یک چراغ و نماد است .

خداوند به همه ما توفیق دهد در مسیر حق که مسیر اهل بیت و قرآن است حرکت کنیم.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خوهران را دعوت می کنم به تقوی الهی .

قال الله الحکیم فی کتابه : «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم»(7)

سپهبد شهید سلیمانی مصداق بارز اشداء علی الکفار ورحماء بینهم:

اگر امروز بخواهیم یک شخصیتی را در تراز انقلاب معرفی کنیم که در سیره امام و رهبری ذوب شده است و بخواهیم کسی را در مصداق این آیه شریفه معرفی بکنیم ، که اشدا علی الکفار و رحما بینهم است ( که از ویژگی بارز یاران رسول خداست) مصداقش شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی است . امیرالمومنین هنگامی مالک از دنیا رفت فرمود دوستان را غمزده کردی و دشمنان خوشحال شدند . شما دیدید که از همان روزهای اول صهیونیست ها ، انگلیسی ها، فرانسوی ها و خصوصا استکبار جهانی چقدر از شهادت سردار سلیمانی ابراز خوشحالی می کردند .از طرفی دوستداران حاج قاسم در سراسر دنیا بزرگترین غم را در دل داشتند بعد از ارتحال حضرت امام چنین غم سنگینی بر قلب دوستداران امام نیامده بود. شهادت ایشان غم بسیار سنگینی بود، تبلیغات دشمن زیاد بود و خوشحال بودند که مقاومت تمام شدو دیگرکسی نمی تواند در مقابل استکبار بایستد و از هم پاشیده شد. و از طرف دیگر هم تهدید می کردند که اگر شما بخواهید انتقام بگیرید، انتقام ما سخت تر خواهد بود و چند نقطه از ایران را با موشک خواهیم زد. در داخل هم عده ای ترسو و بزدل همراهی می کردند که نکند امریکایی ها بعد از انتقام دیوانه بشوندو نقاطی از ایران را بمباران کنند فشار جنگ که باشد و فشار روانی هم باشد خدا داند چه شود ولی این را می دانم که اگر سگ هاری به انسان نزدیک شد فرار کنی او هارتر می شود و به او حمله می کند. ولی اگر بایستی و سنگ را برداری سگ هم فرار می کند. وقتی سردار سپاه در تشییع جنازه اعلام کردند حرف آخر را اول می زنم و ما انتقام میگیریم انتقام بسیار مهم بود چرا؟ نقش آن را جناب آقای ایزدی تشریح کردند.

قدرت نظامی ایران در مقابل آمریکا

چون بعد از جنگ جهانی دوم امریکا از خودش یک بتی ساخته بود ، کسی جرات نداشت یک تلنگر به این بت بزند بسیاری از قارون های منطقه این بت را حامی خودشان میدانستند. حتی شوروی ها یک تیر به پایگاه امریکایی بعد از جنگ جهانی دوم و حمله به ژاپن نزده بودند .اینها این قدرت پوشالی درست کرده بودند ،که اگر ناوشان کنار یک کشوری پهلو می انداخت ، رئیس آن کشور خودش را می باخت . تا این حد خودشان را قدرتمند گرفته بودند که در پایگاه خودشان می نشستندو به رئیس آن دولت می گفتند تو پیش ما بیا در افغانستان و عراق ، یک هیمنه بزرگی در دنیا از خودشان درست کرده بودند ترور سردار سلیمانی که در رأس مقاومت بود را برای خودشان یک پیروزی بزرگ می دانستند. حالا این انتقام چه کرد؟ این انتقام نشان داد این بت قابل فروریختن است و حتی از خودش هم نمی تواند دفاع کند ، نشان داد ادعای امریکایی هایی که ما موشک های ضد موشک داریم، پوچ است . پایگاهی راکه امریکایی ها در 50 کیلومتری برای خودش درست کرده بودند، نام آن را عین الاسد(چشم شیر) گذاشته است ،این چشم شیر است و بر همه جا نظارت دقیق برهمه چیز داشته است.خدا رحمت کند شهید تهرانی مقدم پدر موشکی ایران را که خدا روحش را از این مجلس شاد کند، کسی آن زمان جرات حمله به امریکارا نداشت و یا نمی توانست و یا اگر می خواست نمی توانست . شما ببینید زمانی هواپیمای مسافربری ما را زدند چقدر مسافرین پرپر شدند و ما هیچ وسیله ای نداشتیم و نتوانستیم دفاع کنیم ولی خدا رحمت کند شهدا را که کشور مارا چه کردند وتبدیل به یک ابرقدرت موشکی در دنیا شدند.16 موشک نقطه زن را شلیک کردند و حتی یک موشک را هم امریکایی نتوانستند جواب بدهند . ایران می توانست از داخل عراق حرکت موشک ها را شلیک کند ، ولی اینکه از ایران انتخاب شدو سرهمان ساعتی که سردار را شهید کردند شلیک شد، سخت ترین و مقاوم ترین پایگاهشان را انتخاب کردند ، در اربیل که بیش از 2000 امریکایی با تجهیزات نظامی در آنجا قرار داشت ، کردهای مخالف دولت سوریه از آنجا حمایت می شد آن پایگاه را مورد حمله قرار دادند یک ساعت قبل نیز به عراق خبر دادند، با اینکه خبردار بودند، متوجه موشک های ایران نشدندو یک مرتبه غرش موشک های ایران اسلامی و فرزندان دلیرا را بالای سر خود دیدند. این قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را در دنیا نشان داد. این اقتدار ملت ایران را به رخ جهانیان کشاند. چه کردندو چه شد که این هیمنه و ابهت و این بت شکسته شد. امریکا که قارون های منطقه را دوشیده بود که من شما را حمایت می کنم و کمک می کنم و به درد شما می خورم، همه فهمیدند که در وقت خطر او از خودش هم نمی تواند محافظت کند، چه برسد که به آل سعود و دیگران دفاع کند، هدف نبود که چه تعداد کشته شوند هدف این بود تا اقتدار و ابرقدرتی نظامی امریکا در منطقه شکسته شود. الحمدالله این قدرت شکسته شدو ابهتش از بین رفت. سردار شهید آن موقع این حرف را زد که آقای ترامپ من برای تو کافی هستم و سپاه قدس برای تو کافی است. آدم آن زمان این حرف را نمی فهمید خون شهید سلیمانی از زنده بودنش بیشتر امریکایی ها را نابود کرده است و بیشتر ترس در دلها اینها انداخته است . اقتدار نظام جمهوری اسلامی را می توان درتفاوت دو سخنرانی بعد این حادثه بینید: یکی سخنرانی رهبر ایران و یکی رئیس جمهور امریکا که ترامپ حین سخنرانی صدایش می لرزید ، حرفهایش را پس گرفت و گفت ما نمی خواهیم با ایران جنگ کنیم ولی رهبر نظام جمهوری اسلامی علنی و پخش زنده محکم صحبت کردند اینها همه نشان اقتدار جمهوری اسلامی است که از برکت امام و شهداست .ما قبل انقلاب چه بودیم؟ ذلیل بودیم، ما هیچ بودیم ولی امروز چه عظمتی نظام جمهوری پیدا کرده است اینها همه از برکت ولایت جمهوری اسلامی است . از برکت رهبری حضرت امام و تربیت افرادی چون حاج قاسم سلیمانی و وفاداری ملت ایران است. خدارا بر نعمت بزرگ ولایت شکرگزاریم . این حادثه ابعاد مختلف دارد . بعد از این حادثه بلافاصله رهبر معظم انقلاب شخصیتی را که همراه شهید سلیمانی بوده است و قبل از ایشان در سپاه قدس بوده است ،خود سردار سلیمانی هم ایشان را به رهبر معرفی کردند که باید جانشین من باشدو مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده سپاه قدس معرفی کردند .فرمانده ای دلاوران شاءالله خدای متعال ایشان را حفظ کند نکته بعدی اینکه باید تشکر کنید از مردم که کاری کردند کارستان . حال چرا ترامپ این مقطع زمانی را برای شهادت سردار سلیمانی انتخاب کردند چون در لبنان آن حوادث پیش آمده بود و کاری کرده بودند نخست وزیر استعفا بدهد. در عراق آن تظاهرات و برنامه هایی شما دیدید نخست وزیر استعفا داد. در ایران اسلامی در قصه بنزین دیدید چه اتفاقاتی افتاد اینها دشمن را امیدوار کرده بودند که دشمن می تواند کاری بکند، ما دائما باید مراقب باشیم.

مراقب توطئه های دشمنان باشیم:

الان هم باید مراقب باشیم این طوری نیست که الان امریکایی ها نشسته باشند و تسلیم شده باشند آنها صددرصد در فکر توطئه هستند و برنامه ریزی می کنند. دولت،مجلس و مردم باید لحظه به لحظه برنامه های دشمن را رصد کند،کار تمام نشده است. البته کار را مردم با این حضورشان تمام کردند با این استقبالشان که سابقه نداشت بیش از بیست میلیون نفر در ایران و عراق در تاریخ نمونه ندارد که در یک تشییع جنازه حضور پیدا کنندو اشک بریزند و ابراز احساسات کنند. انقلاب زنده تر شد،زنده بودن انقلاب و جمهوری اسلامی به دنیا معرفی شد، مردم نشان دادند که دلداده قرآن و اسلام هستند. مشکلات هم هست ،ولی اصل نظام جمهوری اسلامی برای مردم یک اصل مهم است اینها درسهای بزرگی بود. متاسفانه تعدادی هم در جریان تشییع درتهران کرمان مجروح شدند و عده ای فوت کردند خداوند روح همه آنهارا شاد کند. مادر خانوک به منزل خانواده آقای رشیدی رسیدیم که در این حادثه دوتا از دخترانش را ازدست داده بود، ایشان می گفتند هروقت صحبتی می شدو من می گفتنم رهبری دخترم می گفت بگوید مقام معظم رهبری ،اینها انسانهای معتقدی بودند دوستدار شهدا بودند . پدر می گفت روز تشییع من به دخترانم گفتم ما بهشت زهرا برویم و منتظر جمعیت باشیم گفتند نه ما باید 6 صبح در میدان آزادی باشیم. که اولین لحظه ای شهید را آوردند ما باید آنجا باشیم. و همراهی کنیم وهمین طور افراد دیگری بودند که من سرکشی کردم این عزیزان انتظار شهادت را داشتند و میگفتند چه خوب است انسان شهید بشود. این هم یک نوع همراهی با سردار شهید مقاومت است. یک مرگ عادی نیست و نوعی شهادت معنوی است و ان شاءالله خدای تبارک و متعال روحشان را شاد کند،حادثه هواپیمای مسافربری که تعدادی از هموطن هایمان کشته شدند را هم تسلیت عرض میکنم خداوند به خانواده هایشان صبرو اجر عنایت بفرماید. از حضور همه خواهران و برادران در این مجلس باشکوه و مجالسی که در اینده تشکیل می شود ،صمیمانه تشکر می کنم. با وحدت و همدلی وبرادری ومحبت. ان شاءالله کشور و رهبر را دوست داشت باشیم وهمه کمک کنیم برای پیشرفت همه جانبه میهن اسلامی عزیزمان و زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر باشیم.

خدایا به حق محمد وآل محمد عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان


پی نوشت:

1- علل الشرائع، ج 1، ص 186

2- علی‌رضا رجایی تهرانى، قبض روح، نشر نبوغ، 1383، چ 5، ص 127.

3- علل الشرائع، ج 1، ص 186

4- اعلام النساء، ج 3، ص 1214

5- الجمل، ص ۸۱ / الفصول المختارة، ص ۱۳۵ و ۹۷ و ۲۱۱ و ۲۲۴ و ۳۳۹ / إعلام الورى، ج ۱، ص ۳۱۶

6- بحار الانوار، العلامه المجلسی، ج۴۴، ص۳۵

7- سوره مبارکه الفتح آیه 29



http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5950.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5951.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5952.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5953.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5954.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5955.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5956.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5957.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5958.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5959.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5960.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5961.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5962.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5963.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5964.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5965.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5966.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5967.jpg

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: عرب
لینک مستقیم: http://yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=9322