سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

حضور امام جمعه محترم در یادواره شهداء دانش آموز دبیرستان دخترانه ولایت


حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم یادواره شهداء دانش اموز دبیرستان دخترانه شبانه روزی ولایت مورخه98/11/20 با حضور مسئولین شهرستان در محل نماز خانه این دبیرستان برگزار شد.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در یادواره شهداء دبیرستان شبانه روزی ولایت مورخه98/11/21


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، السلام علیکم یا شهدا یا سعدا یا نجبا

از همه شما فرزندان عزیز که زحمت کشیدید و با همکاری مدیران و معلمان و همه دست اندرکاران که این یادواره باشکوه را برگزار کردید و از مدیریت خوب این آموزشگاه و همکارانشان صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. استفاده کردیم از صحبت های بسیار خوبی که فرزند عزیز شهید در این مجلس باشکوه انجام دادند و همین طور از سروران عزیز روحانی تشکر می کنیم، ما در آستانه 22 بهمن، سالگرد پیروزی انقلاب هستیم. در آیات و روایات نهضت و انقلاب ما پیشگویی شده است . هم در قرآن چند آیه در این مورد داریم و همه در روایات ، در اینجا بنده روایتی را جهت تبرک خدمت شما بزرگواران عرض میکنم :

پیشگویی انقلاب اسلامی در روایت امام باقر(ع):

امام باقر (ع) مي فرمايد: «كَانّي بِقَومٍ قَد خَرَجُوا بِالمَشرِقِ » گويا مي بينم مردمي در شرق قيام كرده، «يطلُبونَ الحَقَّ فَلايعطُونَهُ ثُمَّ يطلُبونَهُ فَلايعطُونَهُ» حق را طلب مي كنند، ( و مراحل قیام ملت ایران را بیان می کنند. ) ولي به آنان نمي دهند. دوباره حق را مي طلبند، به آنان داده نمي شود.« فَاِذا رَأوا ذلِكَ وَضَعُوا سُيوفَهُم عَلي عَواتِقِهِم » وقتي اوضاع را چنين ديدند شمشيرهاي خود را بر شانه ها مي گذارند، «فَيعطونَ ما سَألوا فَلا يقبَلونَه حَتّي يقُومُوا » پس آنگاه حاضر مي شوند كه حق آنان را بدهند، اما آنان ديگر قبول نمي كنند تا اينكه قيام مي كنند «وَ لايدفَعونَها إِلا إِلي صاحِبِكُم،» و آن را جز به صاحب شما تحويل نمي دهند. « قَتلاهُم شُهَداءُ» كشته هاي آنها شهيد به شمار مي روند.(در اینجا حضرت تایید می کنند که کشته های قیام ملت ایران ، شهید هستند، افراد زیادی در سراسر دنیا در جنگ ها کشته می شوند ولی هر کشته ای شهید محسوب نمی شود .ولی در این روایت آمده است : مردم ایران دنبال حق هستندو کشته های آنها شهید محسوب می شود.)« أما إِنّي لَو أدرَكتُ ذلِكَ لَاستَبقَيتُ نَفسي لِصاحِبِ هذَاالاَمرِ » آگاه باشيد! اگر من آن زمان را درك كنم، خود را براي صاحب اين امر نگاه مي دارم.»(1) علمایی که روایت را نقل کردند استنباط کردند از فاصله نهضت تا ظهور حضرت صاحب الامر(عج) یک عمر طبیعی است ، امام زمان با اعجاز 1400 سال عمر کردند ولی منظور امام باقر(ع) از عبارت " اگر من آن زمان را درك كنم، خود را براي صاحب اين امر نگاه مي دارم " عمر معجزه گونه نیست بلکه عمر طبیعی است. بنابراین ما در آستانه ظهور هستیم.

نظام جمهوری اسلامی زمینه ساز ظهور امام زمان است

نظام جمهوری اسلامی زمینه ساز ظهور امام زمان و زمینه ساز عدالت است حضور در راهپیمایی 22 بهمن برای ما بسیار مهم است چون یوم الله است . ان شاءالله که همگی خودتان با خانواده و والدین تان در راهپیمایی شرکت کنید. انتخابات هم نزدیک است و بسیار مهم است و حضور در انتخابات حضور در سرنوشت است و مایه حفظ خون شهداست،همین شهدایی که ما امروز برایشان مجلس گرفته ایم و ماتم داریم و یادشان را گرامی می داریم. برای حفظ همین نظام به شهادت رسیده اند. حفظ خون شان این است که ما در صحنه باشیم، اگر فردا در ایران اسلامی کسی در راهپیمایی 22 بهمن حضور نداشته باشد،چه اتفاقی می افتد؟ دشمن بلافاصله به ما حمله می کند ،چون آنها می خواهند ملت ایران را ریشه کن کنند، اگر تا امروز نتوانستند این کار را انجام بدهند ،چون مردم همواره در همه صحنه ها حضور داشتند، حضور مردم بسیار مهم است . حضور من و شما حفظ قرآن و حفظ نظام جمهوری اسلامی و حفظ خون شهداست ، در رکاب امام حسین بودن ارزش دارد وگرنه بعد از شهادت امام حسین 5000 نفر به خونخواهی حضرت قیام کردند و هم شهید شدند ولی چه فایده! در لحظه نیاز انسان باید حضور داشته باشد، فردا لحظه نیاز و حضور است، حضور ما موجب ترساندن دشمن است نشان دادن اینکه ما اسلام و قرآن و نظام جمهوری اسلامی را می خواهیم ودنبال حفظ آرمان شهدا هستیم، ان شاءالله با توکل برخدا حضور پیدا می کنید و این حضور شما موجب تقویت اسلام و قرآن است و در روزی هم که پای صندوق انتخابات حضور پیدا کنیم، موجب حفظ نظام جمهوری اسلامی است وباید تشخیص بدهیم که کسی به درد شهرستان و مجلس می خورد که دلسوز و شجاع است و از دشمن می ترسد و برای جمع آوری مال برای خودش و اقوامش به میدان نیامده است و دلش برای اسلام و شهدا و مملکت می سوزد و دوست دارد واقعا خدمت کند و صادق باشد. انتخابات و حضور در پای صندوق رای بسیار مهم است

نجات خلبان روسی توسط سردار سلیمانی:

چهلم سردار شهید است، تسلیت عرض می کنم. یک خاطره از ایشان خدمت شما عرض کنم وقتی داعشی ها هواپیمای روسیه را در سوریه زدند، هواپیما سقوط کرد ولی خلبان با چتر نجات سالم فرود می آید ولی در جمع داعشی ها فرود آمد و داعشی ها هم خوشحال او را دستگیر و اسیر می کنند ،خبر به حاج قاسم سلیمانی می رسد که داعشی خلبان روسی را اسیر کردند. ایشان با دوهلی کوپترو بیست نفر از بچه های حزب الله لبنان به وسط داعشی ها می اید و با آنها می جنگد و خلبان را آزاد می کنند و خلبان به کشورش بر می گرددو میگوید فرمانده فقط حاج قاسم سلیمانی .انسان افتخار می کند به چنین فرمانده ای که همیشه جلودار است.

سردار سلیمانی با امام زمان(عج) رجعت می کند:

در فضای مجازی مطلبی را خواندم که از صحت و سقم آن خبر ندارم ، نوشته بود وقتی سردار به شهادت می رسند خانواده شهید خیلی بی تابی می کردند که مقام معظم رهبری به منزل ایشان می آیند و چون دخترشان زیاد بی تابی می کردند،حضرت آقا دوباره برای نماز صبح می گردند و یک اشاره میکنند که هنگامی که امام زمان ظهور میکنند، یکی از افرادی که به دنیا برمی گردد و رجعت میکند حاج قاسم سلیمانی است. واقعا وجود چنین شخصیتی از هر جهت منزه و پاک برای اسلام ونظام جمهوری اسلامی مایه افتخار است.

هدیه ای از سردار سلیمانی:

زمانی که سردار به رابر آمده بود، ما به دیدن ایشان رفتیم، هوا آنجا خیلی سرد بود و او یک عبای پشمی دور خودش گرفته بود،وقتی می خواستیم برویم، من یک انگشتر فیروزه داشتم که آن را به سردار هدیه دادم و ایشان هم گفت من هرچه فکر میکنم این عبا به درد شما می خورد و یک عبای نایینی بسیار خوبی را به من هدیه دادند که آن را دارم. خدا روح ایشان را شاد گرداند.

با شهداء ارتباط برقرار کنید:

شما می توانید در زندگی با یک شهید انس برقرار کنید وبرایش زیارت عاشورا بخوانیدو صلوات بفرستید، شهدا خیلی دست شان باز است و پیش خدا خیلی آبرو دارند چون آنها همه هستی خدا را در راه خدا دادند. انسان در زندگی همه چیز را برای خودش می خواهد و خودخواه است ولی شهدا از خود گذشتند و جان خود را فدا کردند. شما می توانید با یک شهید انس برقرار کنیدو به زیارتش بروید، زیارت عاشورا بخوانید به او هدیه کنیدو برایش صلوات بفرستید. شهدا گره گشای زندگی ما هستند.حضرت امام(ره) یک جمله دارند که می فرمودند: مظهر قدرت در ایران شهدا هستند .

از شهداء حاجت بخواهید:

یکی از علما که در قبرستان شیخان قم دفن است در عالم رویا فرموده بود : شما حاجات بزرگ خودتان را از حضرت معصومه بخواهید و حاجت های دنیایی را از ما بخواهید .شهدا دست شان بازاست، شاهد و حاضر و ناظر هستند و خدا به آنها عزت داده است ، یک شهیدی را انتخاب کنید و با او حرف بزنید و برایش صلوات هدیه کنید ببینید و لذت ارتباط باشهید را بچشید.

مجلس بسیار عالی بود، از مدیر و دبیران خوب آموزشگاه و از مدیریت خوب آموزش و پرروش تشکر می کنم ، الحمدالله بیش از صد یادوراه شهدا در شهرستان و در مدارس مختلف برگزار شده است، گمان نکنم هیچ شهرستان دیگری تا این اندازه در مدارس یادواره شهدا برگزار کرده باشد،این گونه مراسمات برکات زیادی را شامل حال دانش آموزان عزیز می کند و نجات گر و شفابخش است. ان شاءالله .خداوند عاقبت همه را ختم بخیر بگرداند، وعده همه ما فردا ساعت نه و نیم صبح ، میدان بیست و دوم بهمن و بعد آن هم پای صندوق های رای ، ان شاءالله.

موفق و سربلند باشید.


پی نوشت:

1- كتاب الغيبة، ص 145


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6125.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6126.jpg

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: عرب
لینک مستقیم: http://yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=9355