سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

حضور وسخنرانی امام جمعه محترم در یادوار ه 580شهید شهرستان زرند


حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم یادوار ه580 شهید سرافراز شهرستان و گرامیداشت سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وهمرزمان شهیدش که مورخه98/11/21 با حضور مسئولین، خانواده های معظم شهداءو ایثارگران واقشار مختلف مردم ولایتمدار وقدر شناس شهرستان در محل حسینیه ثارالله سپاه زرند برگزار شد.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم یادواره 580 شهید شهرستان زرند مورخه98/11/28


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

خدای متعال را شکرگزاریم وهمین طور از ارواح طیبه شهدای حاضر در این مکان و مجلس باشکوه تشکر می کنیم که توفیق عنایت فرمودند که نام و یاد آنها را در شب 22 بهمن گرامی بداریم .خوش آمد عرض می کنم خدمت همه شما بزرگواران، برادران عزیزو خواهران مکرمه؛جوانان و نوجوانان،خانواده های عزیز شهدا ،جانبازان ، آزادگان و ایثارگران وهمه شما عزیزان بزرگوار،دست اندرکاران این یادواره باشکوه ،فرماندهی محترم سپاه و همکارانشان ،برادران و خواهران بسیجی ،عزیزان از نیروی انتظامی ،مدیران و مسئولین، سروران عزیز روحانی. خیلی خوشامدید، ان شاءالله خدای متعال هرحاجتی و هر نیتی شما داشته باشید در این شب عزیز همگان و همه ما راحاجت روا بگرداند. از قاری محترم ومجری توانمند امشب جناب آقای مناسبی و سخنران این جلسه باشکوه هم تشکر می کنم؛ برادران و خواهران امشب شب بسیار با عظمتی است، شب 22 بهمن شب پیروزی نظام جمهوری اسلامی . انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام(ره) هم در آیات قرآن مجید و هم در روایات رسول خدا (ص) واهل بیت و هم در شعر شعرای اهل بیت پیشگویی شده است .من در این فرصت کوتاه روایت قیمتی و با ارزشی را از امام محمد باقر (ع) خدمت شما عرض می کنم که با این جلسه و دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی مناسبت دارد :

می بینم مردمی از شرق قیام می کنند:

امام باقر (ع) مي فرمايند: «كَانّي بِقَومٍ قَد خَرَجُوا بِالمَشرِقِ » گويا مي بينم مردمي در شرق قيام كرده، «يطلُبونَ الحَقَّ فَلايعطُونَهُ ثُمَّ يطلُبونَهُ فَلايعطُونَهُ» حق را طلب مي كنند، ولي به آنان نمي دهند. دوباره حق را مي طلبند، به آنان داده نمي شود. ( و مراحل نهضت از شروع قیام تا زمان پیروزی را بیان می کند) « فَاِذا رَأوا ذلِكَ وَضَعُوا سُيوفَهُم عَلي عَواتِقِهِم » وقتي اوضاع را چنين ديدند شمشيرهاي خود را بر شانه ها مي گذارند، «فَيعطونَ ما سَألوا فَلا يقبَلونَه حَتّي يقُومُوا » پس آنگاه حاضر مي شوند كه حق آنان را بدهند، اما آنان ديگر قبول نمي كنند تا اينكه قيام مي كنند «وَ لايدفَعونَها إِلا إِلي صاحِبِكُم،» و آن را جز به صاحب شما تحويل نمي دهند(دلتان شاد باشد و خوشحال باشید ، مردم شریف شهرستان زرند،خانواده های شهداو جانبازان و ایثارگران که پرچم این انقلاب به دست امام زمان خواهد رسید.) « قَتلاهُم شُهَداءُ» كشته هاي آنها شهيد به شمار مي روند.(در اینجا حضرت تایید می کنند که کشته های قیام ملت ایران ، شهید هستند، افراد زیادی در سراسر دنیا در جنگ ها کشته می شوند ولی هر کشته ای شهید محسوب نمی شود .ولی در این روایت آمده است : مردم ایران دنبال حق هستندو کشته های آنها شهید محسوب می شود زیرا دنبال اسلام ناب هستند.)« أما إِنّي لَو أدرَكتُ ذلِكَ لَاستَبقَيتُ نَفسي لِصاحِبِ هذَاالاَمرِ » آگاه باشيد! اگر من آن زمان را درك كنم، خود را براي صاحب اين امر نگاه مي دارم.»(1) پس از زمان پیروزی انقلاب تا زمان ظهور، اندازه عمر معمولی یک انسان خواهد بود .مدت عمر امام زمان و حضرت خضر نبی با اعجاز است که با گذشت سالهای سال هنوزهم حیات دارند وبه طور معمول کسی چنین عمری نمی کند ولی در این حدیث امام باقر می فرماید اگر به عمر معمول من آن زمان رادرک کنم خودم رابرای ظهور و صاحب این نهضت و صاحب این کره خاکی آماده می کنم بنابراین امام زمان صاحب این قیام همگانی است .این نهضت پیشگویی شده است و از امام(ره) و از مقام معظم رهبری که دست شان ناقص شده است نیز در روایات آمده است و از کسانی که در این راه کشته می شوند به عنوان شهید نام برده شده است و اینکه این نهضت شکست نمی خورد و ادامه دارد ، امروز ما آنچه را که در روایات ذکر شده بود را لمس و درک می کنیم. به لطف خدا روز به روز دشمن ما ضعیف تر شده و نظام جمهوری قویتر شده است .در همین سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری بشارت دادند که شما جوانان در بیت المقدس نماز می خوانید ،علیرغم اینکه تمام هَّمّ کفر و نفاق این است که قبله اول را از دست مسلمانان خارج کنندو به یهودیان بسپارند. آینده این نهضت روشن است و ما باید خودمان را برای ظهور آماده کنیم. حضرت صاحب الامر(عج) درنامه خود به شیخ مفید می فرمایند : « امر قیام ما با اجازه خداوند به طور ناگهانی انجام خواهد شد و دیگر در آن هنگام توبه فایده‌ای ندارد و سودی نبخشد. »(2) بنابراین قبل از ظهور توبه کنید ، توبه بعد از ظهور فایده ندارد .

شخصیت والا و برجسته شهید سلیمانی:

امشب شب اربعین شهادت سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی است چه عزیزی را از ما گرفتند و چه بزرگی را از دست دادیم. وقتی داعشی ها هواپیمای روسیه را در سوریه زدند، هواپیما سقوط کرد ولی خلبان با چتر نجات سالم فرود می آید منتهی در جمع داعشی ها فرود آمد و داعشی ها هم خوشحال او را دستگیر و اسیر می کنند ،خبر به حاج قاسم سلیمانی می رسد که داعش خلبان روسی را اسیر کردند. ایشان با دوهلی کوپترو بیست نفر از بچه های حزب الله لبنان به قلب داعشی ها می آید و با آنها می جنگد و خلبان را آزاد می کنند و خلبان به کشورش بر می گردد و می گوید من افتخار می کنم به چنین فرمانده ای و افتخار می کنم برای چنین فرمانده ای جان بدهم.چنین شخصیت والایی داشتند که امشب شب چهلم این بزرگوار است.

حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن داشته باشید:

برادران و خواهران حضور در راهپیمایی 22بهمن بسیار مهم است و به منزله حفظ نظام جمهوری اسلامی و حفظ خون 580 شهید است. بله مشکلات است ولی شرکت در راهپیمایی فردا ، اصل نماز ،اصل دین واصل ولایت است. ان شاءالله باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن و با وضو برای حفظ نام رسول خدا و حفظ نام سیدالشهدا شرکت کنید،این حضور از چندین ارتش مهمتر است ، ان شاءالله که باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن که تجدید بیعت با آرامانهای امام راحل و تجدید عهد با مقام معظم رهبری و شهداست، باشکوه شرکت کنید.

درانتخابات مجلس حضوری پُر رنگ داشته باشید:

بعد از حضور در راهپیمایی22 بهمن ،حضور درپای صندوق های رأی بسیار مهم است و آن هم برای حفظ نظام است، الحمدالله مردم شهرستان زرند از هوش بسیار بالایی برخوردار هستند، اختلاف سلیقه جای خودش اما حضور 87.5 درصدی در راهپیمایی سال گذشته نشان از معرفت ، ولایت مداری و عشق به شهدا وامام و رهبری است. درحالی که متوسط کشوری حدود 70 درصد است ولی شما 87.5 درصد شرکت کردید که یک رکورد است ونشان از فهم و شعور شما دارد، درود بر شما مردم ولایتمدار زرند. ما خدمتگزار شما هستیم، خدا ان شاءالله شما را حفظ کند. اولا در انتخابات شرکت کنید و دوم کسی را انتخاب کنید که خون شهدا را حفظ کند وبه فکر کشور و یار ولایت باشد ،شجاع باشد و تنها به فکر پُر کردن جیب خود نباشد و با تمام توان نسبت به دین خدمت کند ، نماینده خیلی نقش داردو مجلس هم خیلی موثر است ، ان شاءالله این مجلس بتواندزمینه تشکیل یک دولت جوان حزب الهی که کشور را از مشکلات نجات بدهد ، فراهم کند. ما در برابر رأی خود مسئول هستیم ، اگر مجلس خوب باشد ما هم در ثواب کارهای خیر آنها شریک هستیم ولی اگر خدای نکرده مجلس بد از کاردرآمد، ماهم که به انها رای دادیم در عذاب وگناه آنها شریک هستیم.قربت الی الله ان شاءالله نماینده خوبی را انتخاب می کنیم . از همه شما بزرگواران تشکر می کنم ،خدا وند شما را حفظ کند، الحمدالله مردم بیدار و در صحنه هستند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:

1- كتاب الغيبة، ص 145

2- احتجاج ج 2، ص 597، بحارالانوار، ج 3، ص 175.




http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6134.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/ux6135.jpg

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: عرب
لینک مستقیم: http://yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=9356