سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

برگزاری جلسه ستاد زکات با حضور وسخنرانی امام جمعه محترم


برگزاری جلسه ستاد زکات شهرستان با حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم وجناب آقای صادقی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ودیگر مسئولین در محل دفتر امام جمعه مورخه99/02/23




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه ستاد زکات با ریاست کمیته امداد امام خمینی استان با مورخه99/02/23


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

عملکرد موفق کمیته امداد در بحث اشتغال زایی :

خوش آمد عرض می کنم خدمت حضرتعالی و همه دوستان، از جناب آقای موسوی هم تشکر می کنم. واقعا کمیته امداد حضرت امام(ره)، مصداق واقعی امداد است .جناب آقای نیری در سمینار ائمه جمعه تعریف می کردند یک روز حضرت امام(ره) ما را خواستند و ماخدمت ایشان رسیدیم که امام (ره) فرمان دادند تا کمیته امداد را راه اندازی کنیم ،من سوال کردم که با چه پولی این کار را انجام بدهیم ؟ امام از زیر تشکی که روی آن نشسته بودند ، کیسه پول خرد را بیرون آوردند و به ما دادند وگفتند با این پول شروع کنید. وقتی پولها را شمردم دیدم که با این پول حتی نمی توان کرایه ماشین داد و تا آخر همان خیابان رفت. ولی همین پول کم ، دست مایه تشکیل کمیته امداد شد و امروز نه تنها ایران اسلامی بلکه در برخی کشورهای دیگر دنیا هم کمیته امداد تشکیل شده است. کمیته امداد واقعا یک اداره مبارکی است و مایه برکت است . کارهایی را هم که فرمودید در بحث اشتغال زایی انجام شده است ،بسیار مبارک است.

عدم اشتغال درد مزمن جامعه امروز:

امروز مهمترین درد مزمن جامعه ما عدم اشتغال است ، کار بزرگی صورت دادید که جای تشکر و قدردانی دارد، ما هم در خدمت شما هستیم و هرکاری که از دستمان بربیاید در جهت ایجاد اشتغال و پیشرفت آن اداره کوتاهی کوتاه نمی کنیم. در بحث حوزه های علمیه هم باید بگویم که حوزه علیمه هم مسئول دارد و مجزاست ، می توان یک جلسه هم آنجا گذاشت و سرکار خانم انصاریان هم هستند، می توان آنها را در جریان گذاشت ،قطعا استقبال و همکاری می کنند و بخشی از وقت خود را در اموری که خانواده ها نیاز دارند، صرف خواهند کرد. منتهی لازم است که جناب آقای موسوی با مسئولین حوزه دیدار داشته باشند وآنها را توجیه کنند و مسائل را بگویند تا این کار انجام شود.

مدیریت کمیته امداد در بحث زکات:

در بحث زکات هم طبق قانون زکات که مصوبه مجلس است، دبیری زکات کمیته امداد است ،رئیس شورای زکات در استانها نمایندگان ولی فقیه و در شهرستانها ائمه جمعه هستند و کل این مبالغ زکات که جمع آوری می شود را باید مطابق چهارچوب 70 درصد برای نیازمندان و 30 درصد برای پروژه های عمرانی مصرف شود. البته در شهرستان ما در بحث زکات فطره دست زیاد شده است، یا افراد خودشان زکات فطره شان را به نیازمند می دهند یا بسیاری از خیریه ها خود مستقیم زکات را از مردم جمع می کنند، سرجمع در این شهر 40-50 هزار نفری حدوداً زیر 10 تومان زکات جمع می شود و به دست ما می رسدکه زیاد نیست ولی بحث زکات مستحبی خوب است. بهر حال نیازمندان زیادی به دفترامام جمعه مراجعه می کنند و درخواست کمک می کنند که ما معمولا آنها را به کمیته امداد ارجاع می دهیم و زمانی هم که نمازجمعه برپا بود، گاهی مبالغ جمع آوری شده در نماز جمعه را به کمیته امداد می دادیم تا صرف کمک به نیازمندان شود. البته دفتر ائمه جمعه نباید در بحث کمک مستقیم به نیازمندان وارد شوند، چون ممکن است یک عده هم به دفتر و هم به ادارات دیگر مراجعه کنند و چندین بسته غذایی وکمکی دریافت کنندو به یک عده چیزی نصیب شان نشود اگر دست کمیته امداد باشد،بهتر می توان به نیازمندان واقعی کمک کرد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته



http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a60.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a61.jpg

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: عرب
لینک مستقیم: http://yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=9402