سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

حضور وسخنرانی امام جمعه محترم در جلسه برنامه ریزی روز قدس وعید فطر


حضور وسخنرانی حجت ااسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در جلسه ستاد برنامه ریزی روز قدس و عید سعید فطر که مورخه99/02/30 با حضور روسای ادارات ونهادهای شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری زرند برگزارشد.




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در ستاد جلسه برنامه ریزی روز قدس وعید فطر مورخه99/03/30


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان، شهدای مدافع حرم، شهدای جبهه سلامت ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات .

اولا خوشامد عرض می کنم خدمت همه شما عزیزان و بزرگواران ، مدیران و مسئولین سروران عزیز روحانی، از فرماندار محترم برای تشکیل ستاد برگزاری مراسم روز قدس و همین طور نماز عید فطر تشکر و قدردانی می کنم . اهمیت مسجدالاقصی و روز قدس برای همه ما روشن است . برای اینکه بیت المقدس مسجد و خانه خدا و اولین قبله ما مسلمانان است .

نخستین مسجد روی زمین:

در حدیثی از ابوذر غفاری، صحابه رسول خدا(ص) روایت شده است: «قلت: یا رسول‌الله، ‌ای مسجد وضع فی الارض اولاً؟ » گفتم‌ای رسول خدا، نخستین مسجد روی زمین کدام است؟« قال: المسجد الحرام » فرمود مسجدالحرام،« فقلت: یا رسول‌الله، ثم ای؟» گفتم ‌ای رسول خدا، پس از آن کدام است؟ « قال: ثم المسجدالاقصی» فرمود :مسجدالاقصی.« قلت: کم کان بینهما؟‌ » گفتم فاصله ساخت بین آن دو مسجد چند سال است؟ « قال: اربعون سنه...» فرمود 40سال مسجد الاقصی قبله اول ما مسلمانان و مهمترین مسجد روی کره خاکی است.

نقش مهم مسجدالاقصی در دوره آخر الزمان:
نکته دوم اینکه این مسجد محل معراج پیامبر خدا بوده است و معراج رسول خدا از این مسجد شروع شده و برگشت از معراج هم در این مسجد بوده است. در دوره آخرالزمان هم این مسجد نقش مهمی دارد، طبق برخی روایات حضرت عیسی مسیح از آسمان در مسجدالاقصی فرود می آید. اگر خانه کعبه و یا حرم پیامبر خدا را صهیونیست ها اشغال کنند، آیا ما بی تفاوت می مانیم و سکوت می کنیم؟ دهها سال است که مسجدالاقصی در اشغال صهیونیستهاست ،آنها مردم مظلوم فلسطین را از سرزمین خود بیرون کردند و آن همه جنایت را در آنجا مرتکب شدند. همه ساله به دستور حضرت امام(ره) در جمعه آخر ماه مبارک رمضان ، برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و گرامیداشت روز قدس و بیت المقدس راهپیمایی روز قدس برگزار می شود . از ابتدای انقلاب تاکنون هرساله این راهپیمایی باشکوه برگزار شده است ولی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا ، نمی توان این راهپیمایی را به شیوه سالهای قبل برگزار کرد.

گرامیداشت روز قدس از طریق فضای مجازی

نامه ای برای بنده آمده است که خدمت شما بزرگواران عرض میکنم :
رؤسای محترم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانها ، بخش ها و شهرها
با سلام و صلوات بر محمدو آل محمد(ص) و عرض قبولی طاعات و عبادات حضرتعالی در ماه مبارک رمضان وهمچنین شبهای قدر ، بدین وسیله به استحضار می رساند در پی محدودیت های ناشی از ویروس کرونا و عدم امکان برگزراری شایسته وگسترده راهپیمایی روز جهانی قدس و سخنرانی مقام معظم رهبری در ساعت 12 روز جمعه 2/3/99 و هچنین تصمیم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور، امسال هیچ برنامه ای تحت عنوان راهپیمایی قدس در هیچ نقطه ای از کشور برگزار نخواهد شد ، بنابراین خواهشمند است تدابیری اتخاذ فرمایید فعالیت های فرهنگی هنری و تبلیغی از جمله نصب بنر و استفاده از فضای مجازی و رسانه ای جایگزین راهپیمایی شود تا خلا برگزاری مراسم جبران شود.
حسین انجم شعاع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان

بنابراین ما هم در شهرستان تابع این دستور هستیم و امسال راهپیمایی روز قدس را نداریم ولی در فضای مجازی می توانیم فعالیت کنیم ، نصب بنر در سطح شهر هم بر عهده آقای فرماندار که به ادارات و نهادها ،شهرداری ،آموزش و پرورش اعلام کنند که همه به صحنه بیایند و این بنر رادر جای مناسب نصب کنند تا روز جهانی قدس فراموش نشود .

برگزاری نماز عید فطر در هر مسجدجداگانه:

در مورد نماز عید فطر هم تصمیم گرفته شده است که اجتماع متمرکز نباشد، بلکه در مساجدی که فضای باز دارند ، روحانی مسجد برنامه ریزی می کند تا نماز عید را در همان مسجد با رعایت مسائل بهداشتی برگزار شود، بحث زکات فطره هم هرکسی طبق نظر مرجع خودش عمل کند که بنده در فضای مجازی دیدم که آیت الله مکارم شیرازی برای کسانی که قوت غالب آنها گندم است ،هر نفر مبلغ ده هزار تومان و برای کسانی که قوت غالب آنها برنج است، هر نفر 30000 تومان تعیین کرده اند. باید شورای زکات شهرستان تشکیل شود تا مشخص شود که این مبالغ چگونه جمع آوری شود.

این دونکته ای بود که باید خدمت شما عرض می کردم، ان شاءالله به لطف خدای متعال هرچه زودتر این ویروس منحوس از دنیای اسلام ، استان ، کشور وشهرستان ما دور شود.

اقدامات قابل توجه کادر درمانی در جهت مهار ویروس کرونا:

من در همین جا از سربازان خط مقدم سلامت ، عزیزان در مرکز بهداشت، پزشکان و پرستاران ،کادر زحمتکش بهداشتی صمیمانه تشکر می کنم. از فرماندار محترم برای مدیریت خوب و همین طور جلساتی که برگزار کردند هم تشکر می کنم. منتهی جا دارد که ما باز هم بیشتر مراعات کنیم و مردم را آگاه کنیم که گمان نکنند این ویروس نابود شده است، خیر این ویروس زنده و فعال است و متاسفانه هر روز هم قربانی می گیرد ،مخصوصا جنوب استان که بحرانی تر از شمال استان شده است، بنابراین می طلبد همه دست به دست هم بدهیم و با رعایت مسائل بهداشتی ان شاءالله از شَّر این ویروس در امان بمانیم .از طرفی در وقتی در کشور نگاه می کنیم ،خدمات قابل توجه ومهمی در مبارزه با این ویروس انجام گرفته است، با اینکه ما در دنیا تحریم هستیم و داروها و امکانات پزشکی به کشور ما نمی رسد .کشورهایی در جهان هستند که در زمینه پزشکی صاحب مقام و پیشرفته هستند و دارو از آن کشورها صادر می شد ولی وقتی که نگاه می کنیم تبدیل به قتلگاه شده است. کشور آمریکا که خودش را متمدن و پیشرفته در همه جهات می بیند ولی رئیس جمهور آنها نادان است و توان آنها هم در مبارزه با این ویروس خیلی کم است که صدای مردم و پرستاران درآمده است و روز به روز کشتار بیشتر می شود . در امریکا وانگلیس و دیگر کشورهای اروپایی که خودشان را پیشرفته و متمدن می دانند ،می بینیم این ویروس چگونه دارد جان انسانها را می گیرد، گرچه ممکن است جمعیت آنها پیر باشد و یا توان جسمی کمتری داشته باشند.

خدا را شکر می کنیم حداقل در ایران اسلامی توانستیم در مبارزه با این ویروس موفق باشیم، عملکرد مراکز درمانی ما در دنیا بی نظیر است و رایگان بیماران را سرویس می دهند وبرخی از پرستاران و پرستاران ما چندماه متوالی است که به خانه خودشان هم نرفتند و صورت هایشان از بس ماسک و لباس فضایی پوشیده اند زخمی شده است. واقعا از جان مایه می گذارند، خدا ان شاءالله حفظ شان کند و شهدای آنها را غریق رحمت کند و خانواد هایی که در این راه شهید از دست داده اند، صبر بدهد، یک نفر چقدر باید درس بخواند و زحمت بکشد که پزشک شود و تخصص بگیرد و در راه نجات جان دیگران شهید شود، ما در ابتدای شیوع این ویروس ،پزشکان و پرستاران خوبی جان خود را از دست دادند که شهدای سلامت نامیده شدند، خداوند ان شاءالله روح آنها را شاد بگرداند. ماهم به نوبه خودمان از دستگاه بهداشت شهرستان صمیمانه تشکر وقدردانی می کنیم. ان شاءالله با کمک شما عزیزان و بزرگواران مسائل بهداشتی مخصوصا در مساجدو مراکز بهداشتی ما بیشتر مراعات شود .

النظافه من الایمان باید درجایی که ایمان از آن می جوشد ، نظافت و پاکیزگی سرآمد باشد، ان شاءالله موفق باشید. از همه عزیزان سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و عزیزانی که در مساجد وشهرستان فعال شدند و کمک های بسیارخوبی هم انجام دادند، صمیمانه تشکر می کنم . انصافا از جهت کمک های مومنانه شهرستان ما زبانزد شد، بیش از4-5 هزار بسته غذایی در خود شهرستان و روستاها توزیع شد .هر مسجد و هر تکیه و هر شخص تا حدی که در توانش بوده است ،کمک های بسیار خوبی را انجام داده است . از کمیته امداد ، بهزیستی و همه مدیران و مسئولین و بخشداران و شهرداران که واقعا پای کار آمدند ، از آموزش و پرورش که کمک کردند نیز تشکر می کنم .خداوند ان شاءالله سعی و کوشش همگانی شما را مقبول درگاه خودش قرار بدهد . از سازمان تبلیغات هم که برنامه ریزی این جلسه را داشتند هم تشکر می کنم.
خدا عاقبت همه ما راختم بخیر بگرداند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته



http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a79.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a80.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a81.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a82.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a83.jpg

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: عرب
لینک مستقیم: http://yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=9407