سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

حضور امام جمعه محترم در جلسه اقتصاد مقاومتی استان با محوریت شهرستان زرند


حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در جلسه اقتصاد مقاومتی استان با محوریت بررسی مسائل ومشکلات طرح ها وپروژه های نیمه تمام شهرستان زرند که مورخه99/03/20 با حضور جناب آقای دکتر فدایی استاندار محترم و مسئولین شهرستان زرند در محل سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه اقتصاد مقاومتی استان با محوریت شهرستان زرند مورخه99/03/20



الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

از طرف خودم و مردم شهرستان زرند، خدمت استاندار و معاونین محترم ، مدیران کل خسته نباشید و سلام عرض می کنم. ان شاءالله که این سعی و کوشش حضرتعالی و همه دوستان در جهت پیشبرد امور شهرستان مورد قبول حق تعالی قرار بگیرد.

سرآمد همه خوبیها:

در حدیث گُهربار و ارزشمندی از پیامبر اعظم (ص) آمده است : « خَصْلَتَانِ لَيْسَ فَوْقَهُمَا مِنَ اَلْبِرِّ شَيْءٌ » سرآمد همه خوبیها دو چیز است : « اَلْإِيمَانُ بِاللَّهِ وَ اَلنَّفْعُ لِعِبَادِ اَللَّهِ » سرآمد همه خوبیها اول خداشناسی و ایمان است و دوم این است که در مسیر نفع رسانی به بندگان خدا قرار بگیریم. « وَ خَصْلَتَانِ لَيْسَ فَوْقَهُمَا مِنَ اَلشَّرِّ شَيْءٌ » و سرآمد همه بدیها هم دو چیز است « اَلشِّرْكُ بِاللَّهِ وَ اَلضَّرُّر لِعِبَادِ اَللَّهِ» شرك به خدا و زيان رساندن به بندگان خدا ست.(1)

کمک در تکمیل مصلی نماز جمعه شهرستان زرند:

از حضرتعالی و همه حضار تشکر می کنم ، جناب آقای استاندار ،چند مسئله کوچک است که خدمت شما عرض می کنم که اگر صلاح دانستید در مصوبات امروز مورد توجه قرار بدهید، باتوجه به زلزله خیز بودن شهرستان زرند و نیاز مردم شهرستان به محل امن برای برگزاری نماز و اینکه مسجد جامع آسیب دیده است و مصلی هم نیمه کاره است ، در سفری که معاون اول رئیس جمهور به زرند داشتند، قرار شد مبلغی را کمک کنند که چندین مورد پیگیر شدیم ولی عملی نشد .کارخانه فولاد در شهرستان منبع خیر و برکت است و تاکنون 300 میلیون تومان کمک کرده است و در جاهای دیگر هم دست توانای فولاد کمک می کند، لطفاً مصوب کنید که ساخت کامل مصلی شهرستان به عهده فولاد قرار بگیرد، بالاخره همین کارکنان و خانواده های فولاد هستند که باید به مصلی بیایند و مسائل شرعی و دینی خودشان را یاد بگیرند، برای تکمیل مصلی نیاز به ساخت و ساز داریم وچندین سال است که ناقص مانده است.مطلب دوم اینکه دفتر امام جمعه زرند هم از خانه سازمانی است که چندین نوبت هم گفتند خالی کنید ولی دست نگه داشتند. یک قطعه زمین برای ساخت دفتر جدید تهیه شده است که بودجه ای برای اینکه دفتر امام جمعه را بسازیم نداریم ، اگر لطف کنید و آن ر اهم مد نظر باشید .

برق گلخانه های علی آباد:

مسئله سوم بحث گلخانه علی آباد است ؛همانطورکه مستحضر هستید ، خیابان های وسط ساخته شده است و تیر برق و لامپ و سیم کشی هم هست ولی روشنایی ندارد و در این رابطه بین اداره برق و جهاد اختلاف است .جهاد می گوید اداره برق باید روشنایی را وصل کند و اداره برق هم می گوید مربوط به جهاد است؛ بالاخره سرقت هم انجام می شود و مسائل دیگر هم دیده شده و گرازش می آید که اگر صلاح می دانید این مسئله هم پیگیری و حل شود. این همه روشنایی در خیابانها هست، این تعداد لامپ هم اداره برق زحمتش را بکشد . البته یک تعداد اداره برق روشنایی را داده است بقیه آن هم اگر درست شود، مشکل حل می شود.

توجه به مسئله دام ودامداران شهرستان:

مسئله بعدی مربوط به صنعت دام کشور و استان و شهرستان است، ادامه وضعیت موجود، جز نابودی صنعت دام سنگین ،نمی توان نام دیگری بر آن گذاشت . چون مواد اولیه مورد نیاز با قیمت ارز آزاد و قیمت روز عرضه می شود که دامدار باید خریداری کند ولی شیر را دولت می گوید باید قیمت مصوب 2800 به فروش برسانید . هرکیلو شیر برای دامدار حدود 4-5 هزار تومان تمام می شود و از آن طرف این چنین قیمت گذاری می شود که تناسب ندارد. باید دوطرف همخوانی داشته باشد . یا باید سویا ،جو، ذرت به قیمت پایین به دامدار برسد یا هردو قیمت عرضه و تقاضا آزاد باشد. با این وضعیت مگر دامدار چقدر می تواند نفس بکشد، الان بهترین دامها به قصابی می رود و در آینده نمی توان شیر خشک را بجای شیر از خارج وارد کرد. از طرف دیگر دولت گوشت یخ زده وارد می کند و جناب مهندس سعیدی گفتند: 600 گوساله روی دست دامداران مانده است . از یک طرف دامدار هزینه کرده است و به دام خود خوراک داده است و یکسال زحمت کشیده است ولی با فروش گوشت یخ زده قیمت پایین، محصول او روی دستش می ماند. از طرف دیگر ورود گوشت یخ زده با قیمت پایین به بازار برخلاف اقتصاد مقاومتی است و توجیه ندارد وجز ضرر و زیان برای دامدار نتیجه ای ندارد. این موضوع را هم لطف کنید بررسی کارشناسی صورت بگیرد تا عرضه و تقاضا به اندازه خودش باشد زیرا در وضعیت فعلی دامدار مجبور است، بهترین دامش را حذف کند و این در آینده خسارت بزرگی به صنعت دام کشور وارد خواهد کرد، امروز سویا ،ذرت ،جو وگندم به قیمت دلار آزاد در اختیار دامدار قرار می گیرد ولی شیری که دام تولید می کند ،حتما باید قیمت مصوب دولتی بفروشد، تاکی این وضع می تواند ادامه پیدا کندو دامدار تا کی می تواند این ضرر و زیان را تحمل کند؟ از حضرتعالی، معاونین و محترم مدیران کل تشکر می کنم که وقت گذاشتید و این جلسه را برای شنیدن مشکلات شهرستان تشکیل شد.از همه عزیزان تشکر می کنم ان شاءالله خداوند عاقبت همه ما را ختم بخیر بگرداند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:

1- تحف العقول عن آل الرسول علیهم السلام , جلد 1 , صفحه 35

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: عرب
لینک مستقیم: http://yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=9419