سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

حضور وسخنرانی امام جمعه محترم درمراسم بازگشایی مدارس زرند


حضو وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در مراسم بازگشایی مدارس زرند که مورخه99/06/15 با حضور جمعی از مدیران شهرستان در محل سالن خوارزمی دبستان دخترانه معلم برگزار شد.




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم بازگشایی مدارس مورخه99/06/15


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

قالَ اَمیرُالمُوْمِنینَ عَلِیُّ بْنُ اَبیطالب(علیه السلام) : « قَدْرُ الرَّجُلِ عَلَی قَدْرِ هِمَّتِهِ» (1)

السالام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)، السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)

هفته بازگشایی مدارس، آغاز تعلیم و تعلم و شروع سال تحصیلی جدید را به همه دانش آموزان عزیز و به مدیران و معلمین محترم آموزش و پرورش و مدیر محترم این آموزشگاه و والدین شما دانش آموزان عزیز و به مدیران و مسئولین عالی رتبه شهرستان تبریک عرض می کنم.

تاثیر همت والا در پیشرفت انسان:

در حدیثی که خدمت شما بزرگواران از مولایمان امیرالمومنین (ع) عرض کردم ،حضرت (ع) می فرمایند : قدر و قیمت یک انسان به این بستگی دارد که چقدر همت و انگیزه دارد، همت والا شَرَف و بزرگی می آورد، فرزندان عزیزم کوشش کنید همت و انگیزه والا داشته باشید .تصمیم بگیرید سرآمدو در همه چیز من جمله درس و اخلاق اول باشد. فقط به فکر گرفتن مدرک دیپلم نباشید به تحصیلات عالیه فکر کنید . اگر همت بلند داشته باشید خسته نمی شویدو راه بر شما هموار می شود و با آسودگی خاطر قله های ترقی را می پیمایید این نصیحت اول من به شما فرزندان عزیزم است که همت تان بلند باشد ،مثالی می زنم شما قصد دارید تا از زرند به کرمان بروید به چترود که می رسید خمیازه می کشیدو احساس خستگی می کنید، ولی وقتی مقصد شما مشهد باشد به نیمه راه هم که می رسید با اینکه چند برابر بیشتر از مسیر کرمان رفته اید ولی احساس خستگی نمی کنید،چون همت شما رفتن به پابوس حضرت امام رضا(ع) و زیارت است تا نزدیکی مشهد هم احساس خستگی نمی کنید، پس در زندگی سعی کنید اول باشید و همت بلند داشته باشید شرایط زمان ما استثنایی است و برای پدران ومادران و جامعه سخت شده است. بر پدران معنوی شما و پدرانی که مسئول آموزش شما هستند نیز سخت است ؛ کسی که شما را درس می دهد پدر شماست (... و أبٌ علّمک (2))، معلمان شما نیز مانند پدر ومادر شما هستند، با وجود این ویروس منحوس کار برای آموزش و پرروش و رؤسای آموزش و پرورش هم سخت شده است ، درکنار این ویروس ماباید خوب و سالم زندگی کنیم.

قدر نعمت وسلامت خود را بدانید:

بسیار مراقب و موظب خودتان باشید و همین مسائل ساده بهداشتی را که گفتند مانند زدن ماسک را رعایت کنید، دست تان رابه چشم تان نزنید و در دهان و بینی خود نکنید ،ان شاءالله هرچه زودتر شَّر این ویروس از سر جامعه بشری کوتاه شود، واقعا قبل از این ویروس چه نعمت هایی ما داشتیم، همه دور هم می نشستیم و صحبت می کردیم و دید و بازدید هم می رفتیم و در مجالس شرکت می کردیم ولی این نعمت ها و عافیت از ما گرفته شد و قدرت خدا هم به ما نمایانده شد، همه ویروس های کرونای دنیا را روی هم جمع کنند وزن آن به گرم هم نمی رسد انسانی که این همه ادعا دارد و عرض اندام می کند ولی در مقابل این ویروس ناتوان شده است و دنیای بشری به خاطر یک ویروس چنین کوچک واقعا فلج شده است. نعمت عافیت و سلامت و تندرستی را انسان باید قدر بداند. شما هم سعی کنید اولا خوب درس بخوانید. کلاس درس و حضور نزد معلم و نَفَس گرم معلم یک نعمت است، با نوار و فضای مجازی هم می توان درس خواند ولی تاثیری که نفس انسان بر پرورش انسان دارد، چیز دیگری است .

مهارت آموزی در کنار علم آموزی:

در عین حال مسائل بهداشتی را خوب رعایت کنید یک توصیه هم به دانش آوزان عزیز دارم این است که در کنار علم آموزی، مهارت آموزی را فراموش نکنید .انسان باید یک هنر یا حرفه ای را در کنار علم یاد داشته باشد،آموختن یک یا چند هنر را فراموش نکنید، از همان بچگی خیاطی، خطاطی یا هرچه را که دوست دارید به خوبی فرا بگیرید. روی تابلویی در آموزشگاه تان نوشته شده است: اول مهارت آموزی وکار آفرینی . من از مدیریت آموزشگاه وهمکاران شان تشکر می کنم ،خیلی جالب این تابلو را طراحی کردند، از محرم ،شهدا ، دفاع مقدس و همه ارزش ها ، شهدای گمنام ،علم و تحصیل و سلامت شما دانش آموزان مطلب گذاشتند. اگر یک جوانی را نزد رسول خدا می آوردند که بازوان ستبر و برجسته ای داشت و او را به تعجب وا می داشت اولین سوالی که می پرسیدند این بود : « هل له من حرفة؟ » آیا حرفه و شغلی داری؟ اگر جواب منفی می دادند و می گفتند: نه، می فرمود: « سقط من عینی » از چشم من افتاد.(3) بنابراین توصیه من این است که خوب درس بخوانیدو یکی دو مهارت را هم درکنار درس به خوبی یاد بگیرید. صمیمانه از حضور همه شما دانش آموزان تشکر می کنم ، دعا می کنم سالم باشید و نسل آینده، نسلی که در خدمت امام زمان است ان شاءالله سالم باشد. از مدیران ومسئولین محترم شهرستان و روحانیون معززی که شَرَف حضور دارند تشکر و قدردانی می کنم که امروز زینت بخش مراسم شروع سال تحصیلی هستند ،یک خسته نباشید هم خدمت آقای کاظمی و همکاران شان دارم ،شما دانش آموزان، فرزندان آموزش و پرورش هستید،آنها پدران ومادران شما هستندو با تمام دغدغه ای که داشتند پا به میدان گذاشتندو سال تحصیلی جدید را شروع کردند، از معلمین و مسئولین آموزشگاه هم تشکر می کنم؛ مراقب خودتان باشیدو توصیه های بهداشتی را رعایت کنید ، ان شاءالله موفق باشید سربلند وموفق باشید و اهل علم ودانش و مهارت باشید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:

1- نهج البلاغه، حکمت 47

2- نراقی، ملا محمد مهدی، جامع السعادات، ج ‏3، ص 140

3- بحار، ج۲۳، ص۶


http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a541.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a542.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a543.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a544.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a545.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a546.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a547.jpg

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: عرب
لینک مستقیم: http://yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=9491