سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

عوامل ماندگاری تشیع

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 662 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1389.08.02
 
بسم الله الرحمن الرحيم
سخنراني در جمع هيئت هاي مذهبي شهرستان 30/9/88
http://yascms.ir/emam/ebrahimi1.png

نقش موکبهای حسینی
اولا از حضور همه شما بزرگواران برادران عزيز ، خواهران مكرمه ، مسئولين عزيز كه شرف حضور دارند در اين محفل و جلسه نوراني و از اينكه فرصتي در اختيار اين جانب داده شد تا چند كلامي را با شما عزيزان بزرگواران مسئولين هياتها مداحان عزيز داشته باشيم خدا را بر اين نعمت شكر گذارم. در ماندگاري نهضت امام حسين(ع) هيئتهاي مذهبي و ديني، مسئولين هيئتها نقش مهمي دارند، موكب هاي سيدالشهداء(ع) كه در ايام محرم راه اندازي مي شود، هياتهاي سينه زن و زنجير زن كه در خيابانها مي آيند و سينه مي زنند اين مثل باران رحمت است باران وقتي مي آيد زمين را شستشو مي دهد و طهارت و پاكي ايجاد مي كند نقش هياتهاي مذهبي و موكبهاي امام حسين (ع) چنين نقشي است بعد از يکسال زنگار را از قلبها مي زدايد دلها را پاك مي كند كساني كه سينه و زنجير مي زنند، كساني كه مسئوليت هياتها را به عهده دارند نقش مهمي در ماندگاري تشيع دارند اين ارزش و قيمت براي ما دارد و ما بايد ابین را با تمام وجود حفظ كنيم و سالم به نسل آينده بسپاريم.
عوامل ماندگاری تشیع
امروز برادران عزيز، مسئولين هياتها، دشمن سرمايه گذاري و تحقيق كردند مراكز شيعه شناسي راه اندازي كردند، در آمريكا در اسرائيل، چرا مذهب تشيع ماندگار شده است؟ چرا اسلام ناب بعد از هزار و چهارصد سال در مقابل استكبار قد علم كرده است؟ چرا نمي شود ملت ايران را از پاي در آوريم؟ چرا هشت سال جنگ را تحمل كرديم اما اين ملت از پاي در نيامد؟ چرا اين همه توطئه و جنگ نرم راه اندازي كرديم ريشه ملت ايران خشكيده شود اما نتوانستيم؟ در كشورهاي مشترك المنافع در كشورهاي شوروي سابق چرا ترفند ما گرفت ولي در ايران، جمهوري اسلامي ايران تير ما به سنگ خورده است؟ تحقيقات وسيعي انجام دادند ديدند چند عامل باعث حفظ ملت ايران است حفظ مكتب تشيع است مذاهب اهل سنت خطري براي آنها ندارد، شافعي خطري براي آمريكا ندارد، حنفي ها خطري ندارند، وهابيون هيچگونه خطري براي آمريكا ندارد، آنها با دشمن سازگارند، با يزيد و معاويه هم سازگارند چرا اين شيعه با ما سازگار نيست؟
عاشورا و مرجعیت و انتظلز و برنامه دشمن
مهمترين عامل كه بررسي كردند عاشورا است. عاشورا مهمترين عامل نگهداري مذهب تشيع است، مرجعيت شيعه مهترين عامل بود، مذهب شيعه چون رهبر و مرجع تقليد دارد، پيشوا دارد و يكي هم انتظار گفتند بايد برنامه ريزي كنيم اين سه تا مطلب را از شيعه بگيريم شيعه از درونش خالي مي شود. يكي از كارهايي كه ما بايد انجام دهيم عاشورا را نمي توانيم از مردم بگيريم سينه نزنند عزاداري نكنند گريه نكنند رضاخان نتوانست، آتاتورک در تركيه نتوانست چنين كاري بكند ما بايد كاري كنيم عاشورا را از اصل بيفتد اين يك ، دوم بايد كاري كنيم از درون پوسيده بشود كاري كنيم كه مردم از اين مذهب متنفر شوند، تمام اين دنيا از اين مكتب تشيع متنفر باشند، بايد يك كاري بكنيم.
آثار منفی قمه زنی
يك نفر از دوستان مي گفت در يكي از تلويزيونهاي خارجي براي هر مذهبي يك فيلمي چند دقيقه اي مستند پخش كردند یکی از مستنداتی که برای مذهب تشیع در آن کشور خارجی پخش کرده بودند لحظه و صحنه ای است که عاشقان امام حسین(ع) قمه می زدند آن لحظه ای که قمه را می زدند به سرشان و خون به همه جا می پاشید آن لحظه را فیلمبرداری کرده بودند می گفت مشمئزترین، بیزارترین و دورترین صحنه نسبت به شیعیان همین صحنه ای بود که اینها در تلویزیونشان پخش می کردند.
شور بدون شعور
مذهب تشیع را می خواهند از درون خراب کنند یا مثلا دشمنی با اهل سنت ایجاد کنند به عنوان مثال من خدمت شما عرض می کنم پخش اشعار احساسی و ظاهرش مخالفت با اسلام، احساسی ولی ظاهرش مخالفت با اسلام ، «اناعبدالرقیه» این را شما چه توجیه می کنید؟ من بنده رقیه هستم الان پیش اهل سنت برو بگو می گویند تو مشرکی ولی آن جوانی که دارد که می خواند باطنش چه می خواهد بگوید؟ می گوید یعنی من مطیع دین خدا و اهل بیت(ع) هستم حاضرم جانم را برای شما و در راه شما تقدیم کنم ولی مسلمانان سراسر دنیا از این چه استنباط می کنند؟ می گوید ولش کن این مردم را، اینها همه شان مشرک هستند.
کتاب علیه مذهب تشیع
یک کتابی را در پاکستان جدیداً چاپ کردند یک نفر به نام آل عمر نوشته است در آن کتاب چند تا تهمت به شیعیان زده است یکی از صحبتهایش این است که شیعیان علی(ع) و اولاد علی(ع) را خدا می دانند این یک تهمتی است. یک تهمتی دیگری زده است که شیعیان بعد از هر نمازی دستشان را که بالا می آوردند جبرئیل امین را لعن می کنند می گویند «خان الامین خان الامین خان الامین» اینهایی که دارند می گویند آنهایی که مکه رفتند می فهمند من چه دارم می گویم «خان الامین خان الامین خان الامین» یعنی چه؟ یعنی جبرئیل امین خیانت کرده است می گویند شعیان معتقد بودند و هستند وحی باید بر علی(ع) نازل می شد ولی جبرئیل امین نعوذ بالله خیانت کرده است. وحی را بر چه کسی نازل کرده است؟ بر حضرت محمد(ص)، نعوذبالله خیانت کرده است. بعد از هر نمازی سه مرتبه دستشان را بالا می آوردند می گویند«خان الامین خان الامین خان الامین»
این کتاب و این فکر امروز در عربستان به سراسر دنیای اسلام تبلیغ می شود ما با یکی از دوستانمان در کتابخانه مسجد النبی(ص) رفتیم ظهر خلوت بود گفتیم که برویم لااقل به کتابخانه و ببینیم که کتابی راجع به تشیع است حالا من بیشتر در ذهنم کتاب ابن ابی الحدید بود یک سنی معتزلی، شرح نهج البلاغه را می خواستم ببینم که در این کتابخانه هست یا نه؟ وقتی که به آنجا رفتیم ریش بلندهایی نشسته بودند سلام کردیم جواب سلام ما را ندادند. بعد بحث شد شما مشرک و مجوس هستید، فلان هستید، بعد یکی از اینها گفت شما علی(ع) و اولاد علی(ع) را خدا می دانید ، یکی دیگر می گفت شما بعد از هر نماز جبرئیل امین را لعن می کنید. اینها پخش شده است آن وقت ما خودمان هم در شعرمان بگنجانیم و سینه هم بزنیم انا عبدالرقیه خوب بیا ببین علی(ع) و اولاد علی(ع) را خدا می دانند خودشان هم دارند می گویند ما عبدیم . خیلی مهم است مذهب تشیع و جریان عاشورا امروز تمام قد در مقابل استکبار ایستاده است و به زانو درآورده است.
وارد کردن خرافات
جمهوری اسلامی حفظش به برکت عاشورا است ما خودمان مراقب باشیم خرافات را نباید وارد جریان عاشورا بکنیم اینکه مراجع ما اینقدر حساسند ، اینقدر جلسه گذاشته می شود. چون دشمن برنامه ریزی کرده است می گوید ما باید عاشورا را احساسی کنیم از شعور خالی کنیم یک چیزهایی واردش کنیم که کم کم از درون پوسیده شود.
سینه زنی در کنار وعظ و خطابه
عاشورا یک منطق دارد مداح پروری کار غلطی است. سینه زنی و مداحی بسیار عالی است به شرطی که در کنارش یک واعظ هم باشد جلسات را ما جوری اداره کنیم اصلا واعظ نداشته باشد فقط شور داشته باشد آیا این واقعا کار درستی است؟ پشتوانه باید داشته باشد پشتوانه فکری داشته باشد امروز دشمن تمام تیرهایش در مقابل رهبر عزیز و بزرگوار است. اینجور نیست ؟ هست امروز دولت و نظام اسلامی را دشمن می خواهد از پای درآورد. رهبر ما هر چه دارد از برکت عاشورا دارد اینها هست که بصیرت و آگاهی را هیئتهای مذهبی و رؤسای هیئتها ، مداحان نوع شعر، بیانشان، استقبال از روحانی اینها همه باید در کنار هم باشد. وعظ و موعظه و نصیحت و اهداف سیدالشهدا(ع) باید در اختیار روحانی باشد. حفظ سیدالشهدا(ع) امروز به سمت ظهور امام زمان (عج) برود. امروز جمهوری اسلامی زمینه ساز ظهور حضرت بقیة الله(عج) است. امروز پرچمدار تشیع و خونخواه عاشورا بر عهده رهبر عزیز و بزرگوار ما است. همه تیرها به سمت این بزرگوار است. امروز هیئتهای مذهبی باید حامی باشند، در صحنه باشند، غمخوار و کمک حال باشند و مراسم عزاداری باید با شکوه برگزار شود.
الحمدلله همه هیئتها در شهرستان بافت خالصانه می آیند برای سیدالشهدا(ع) سینه می زنند. نقش شما نقش ممتازی است خداوند شاهد است مسئول هئیت بودن ، مداح هیئت بودند حرکت دادن دسته جات سیدالشهدا(ع) بالاترین افتخار است. وصل به دریایی سیدالشهدا(ع) شدن بالاترین افتخار است انشاءالله هر چه که می توانید برای سیدالشهدا(ع) خرج بکنید. مجلسها را اگر می شود حتما با شام توام کنید، هزینه برای امام حسین(ع) کنید. صدها برابر خدا به خودتان، نسلتان و زندگیتان برکت می دهد و حفظ نظام جمهوری اسلامی از همین عاشورا و هئیتهای مذهبی ، دینی است. حضور یک جوان با هر نوع فرم و لباسش البته باید تذکر بدهیم ولی کاری نکنیم او زده شود حفظشان کنیم برای امام حسین(ع) می آیند سینه می زنند باید شما لذت ببرید حالا لباس و موی نامناسبی دارند این اشکالی ندارد اینها وقتی در مجلس امام حسین(ع) بیایند آن اثری که باید بگذارد می گذارد .
داستان از آیت الله نجفی مرعشی
آیت الله نجفی مرعشی خدا رحمت کند ایشان را می فرمودند: که یک شب تاریک آن زمان قم یک جوان مست یقه مرا گرفت گفت سید برای من روضه بخوان گفتم روضه، مست بود شراب خورده بود گفتم برای روضه باید صندلی باشد اینجا که نمی شود روضه بخوانم گفت نه من خم می شوم، چهار دست و پا شد و گفت بشین روی من روضه بخوان می گوید از ترس جرات نکردم که نه بگویم همین که روی پشتش نشستم و گفتم «السلام علیک یا اباعبدالحسین(ع)، السلام علیک یا اباالفضل العباس(ع)» یک دفعه منقلب شد و شروع به گریه کردند کرد و توبه نمود. مجلس سیدالشهدا(ع) دلها را صاف می کند«نفس المهموم لظلمنا تسبیح و همهُ عباده» چون مردم را جمع می کنید نفس که می شکند مثل این است که دارند سبحان الله می گویند، همین که برای سیدالشهدا(ع) ناراحت می شوند مثل این است که دارند نماز می خوانند. کار شما بسیار مقدس ، با ارزش، ماندگار و خدا پسند است منتهی مراقبت و مواظبت می خواهد. اخلاص را روز به روز بیشتر شود. من از همه شما بزرگواران عذرخواهی می کنم موفق و موید باشید.
والسلام علیکم و رحمة الله

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.