سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

عدم ماندگاری پستها

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 519 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1389.08.11
 
بسم الله الرحمن الرحیم
سخنرانی در جلسه تودیع و معارفه در جهاد کشاورزی 8/10/88
http://yascms.ir/emam/ebrahimi1.png

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)
السلام علیک یا علی بن الحسین السجاد(ع)

عدم ماندگاری پستها
به مناسبت ایام عاشورای حضرت آقا ابا عبدالله الحسین(ع) عرض تسلیت دارم. امروز هم روز شهادت امام سجاد(ع) است و از اینکه خداوند توفیق داد بتوانیم در جلسه تودیع و معارفه برادران عزیزمان جناب آقای مهندس رضا زاده و همینطور جناب آقای مهندس برومند شرکت کنیم از این جهت خوشحالیم.
آقای مهندس رضا زاده واقعا از آن زمانی که ما در خدمت ایشان بودیم حال از جهت کاری من هیچ اطلاع ندارم ولی هر وقت نمازجماعتی ما در مسجد صاحب الزمان(عج) می رفتیم چه ما بودیم و چه نبودیم اتفاقی هم می رفتیم نه اینکه حالا چون امام جمعه اینجا می رفتند اینجا بوده است نه چون من چرخشی به نماز می روم واقعا هم اهل نماز جماعت و هم جزء مدیران متعهدی که پایبند به نمازجمعه هستند و واقعا این خصلت بسیار خوب از ایشان داریم که انشاءالله همه مدیران ما هم اهل نمازجماعت و نماز جمعه باشند. بالاخره مسئولیتها ماندگار نیست اگر ماندگار بودند به آقای مهندس رضازاده می رسید و نه به ما و نه به شماها که اینجا نشسته اید بالاخره قبل از ما همه ماندگار بودند. پستها، مسئولیتها، باید نیم ور روی صندلیها بنشینیم حتی جایگیر هم نمی گذارند بشویم به قول آقای قرائتی یک زمانی می گفت پستها در جمهوری اسلامی به قیمت دو ریالی است. آن زمان تلفنها دو ريالی بود مثلا با دو ريال تلفن می زدند می گفتند امروز مسئول هستی با دو ريال هم تلفن می زدند می گفتند که نه یک نفر دیگر به جایت می آید.

لزوم مدیریت کارگشا و کارساز
حالا خوب این است که آدم برای خودش یک نام نیک برجای بگذارد خیرات و برکاتی بگذارند بتواند یک گرهی از کار مردم باز کند غمی از دلی بردارد مخصوصا نظام جمهوری اسلامی که مدیران آن باید کار بکنند افتخار یک مدیر این است که کارگشا و کار ساز باشد. مدیریت بحران داشته باشد، بتواند در حیطه مسئولیت خودش قشنگ جمع و جور کند و مشکلات را یکی پس از دیگری حل کند امروز ما حق کوتاهی و اشتباه کردن نداریم. دشمن را شما ببینید از هر طرفی دنبال ضربه زدن است«کادالفقر ان یکون کفرا» فقر چه بسا انسان را به کفر می کشاند باید فقر مادی مردم را برطرف کنیم.

ایجاد اشتغال
یکی از کارهای مهمی که جهاد کشاورزی باید انجام دهد زمینه اشتغال ، کارآیی و کار آفرینی را فراهم آورد این یکی از مهمترین کارهاست. اشتغال یکی از مهمترین کارها است ما بتوانیم برای مردم کار درست کنیم . جوانهای این شهرستان دائما در حال هجرت هستند کم کم وقتی که کار نباشد جمعیت شهر، آن چیزی که می ماند جمعیت پیری است و زاد ولد در آن کم می شود آنها که جوان هستند مجبور هستند برای جویای کار از شهرستان خارج شوند و این معضلی که ما در آینده به آن دچار می شویم.

گره گشایی از مردم نعمت خداوند
به هر طریقی است باید کار آفرینی و کارگشایی شود و مسئولین دست به دست هم بدهند در جهت اشتغال از تمام ظرفیتهای شهرستان و ظرفیتهای بکر و دست نخورده و خدادادی ما بتوانیم استفاده کنیم و همه مدیران ما این نیت را داشته باشند «ان حوائج الناس الیکم من نعم الله» حاجتی که مردم به شما دارند، گره ای از مردم باز کنید این را بزرگ و سخت نبینید . امام حسین(ع) می فرمایند این نعمت خداست آدم بتواند کار گشایی بکند این نعمت خداست. شکرگزار و قدردان آن باید باشد. باید دو رکعت نماز بخواند و سجده شکر انجام دهد که پیش خدا بتواند خدمت به خلق الله کند و این بالاترین افتخار در نظام جمهوری اسلامی است. خدمت صادقانه است حالا خدمت ممکن است انسان انجام دهدمسئول و مدیرش نبیند و مردم نفهمند اینها مهم نیست آن کسی که باید ببیند او می بیند او باید قضاوت کند او بیاید محبت را بین دلها پخش کند و کار خود را خوب و محکم و با تخصص آدم انجام دهد و مخلصانه هم انجام دهد. اگر پیش خلق خدا گم شد قطعا پیش خدای متعال گم نخواهد شد. بالاخره دستگیر زندگی خود، بچه و خانواده آدم می شود.

سران توطئه رودرروی امام
من دیگر بیش از این مزاحمت نمی خواهم ایجاد بکنم این یک بعد مسئله بود و بعد دیگر مسئله این است که دشمنان نظام جمهوری اسلامی، دشمنان قسم خورده و آن توطئه هایی که کردند تا به حال پشت سر ارزشها و پشت سر امام(ره) مخفی می شد امروز این نقاب افتاده است بالاخره کار به جایی رسید که در مقابل حضرت امام (ره) هم ایستاده اند یعنی در مقابل امام حسین(ع) نیز ایستاده اند این واقعا باید به امام زمان(عج) تسلیت بگوییم باید«انا لله و انا الیه راجعون» بگوییم. روز عاشورایی که مردم سینه بزنند عزادرای می کنند می آیند و اموال مردم را آتش می زنند و سوت و کف می زنند به سید الشهدا(ع) توهین و جسارت می کنند آن چیزی که مکتب تشیع به آن وابستگی دارد. عصر غیبت امام زمان(عج)است و به جانشین امام زمان(عج) مرگ می گویند خوب اینها به اسم هر چیزی، به اسم اصلاح طلب، بگوییم در واقع بالاترین فساد، به اسم خط امام بگوییم دشمن امام، چون به امام جسارت کردند قبل از آن هم به پیغمبر(ص) و به امام حسین(ع) جسارت کرده بودند و همینجور به حریم اهل بیت(ع) جسارت کرده بودند.

اهداف توطئه گران
امروز نقاب افتاده است اینها از ما چه می خواهند؟ آقا اینها می خواهند اسلام در این مملکت نباشد این را می خواهند، اینها دشمن اسلام هستند. اینها خدای نکرده اگر مسلط بشوند از محمدرضا پهلوی بدتر هستند چون او نمی دانست که انقلاب اسلامی این عوارض را دارد ولی اینها هوشیار شدند به هیچ کس رحم نخواهند کرد. به هیچ مالی از مردم رحم نخواهند کرد شما ببینید امروز اموال بیت المال و اموال مردم را آتش می زنند اینها خدای نکرده اگر مسئول یک شهری بشوند این چه چیز برای ما می ماند از این قدرت به نفع تاراج ، به نفع آمریکا و استکبار استفاده می کنند و دیگر ملت روز خوش نخواهد دید.

ولی فقیه مخالف دیکتاتوریست
آن کسی که مخالف دیکتاتوری است او فقیه است فقیه یعنی کسی که کار حرام انجام نمی دهد، واجباتش را انجام می دهد. عادل است نه عدالت امام جماعت که از این عادل بالاتر عدالت او است. در نظام جمهوری اسلامی اگر رهبری عادل پیش خودش یک گناهی انجام داد فوری عزل می شود. شما در کجای این دنیا چنین قانون مترقی پیدا می کنید؟ فقیه اگر یک گناه انجام دهد خود به خود عزل است و حق رهبری ندارد. این ضد دیکتاتوری و ضد سلطه است، حافظ اسلام ، حافظ خون شهدا و مردم و حافظ استقلال است. اگر توطئه اینها در کشور کارگر نمی شود چون که ما ولی داریم ، چون رهبری بیدار از نسل سیدالشهدا(ع) و جانشین امام زمان(عج) است. اگر او نبود ده بار مملکت ما تا این زمان کفن پوسانده بود.

عوامل حیات مذهب شیعه
شما ببینید نوک حمله به سمت سیدالشهدا(ع) است. اسرائیلی ها آمده اند و کار تحقیقاتی کرده اند که چرا ما ایران را نمی توانیم شکست بدهیم؟ چون مذهب شیعه زنده است. سه عامل مهم را آنها بررسی کردند یک عامل آن مرجعیت است چون شیعه مرجعیت بیدار دارد. باید کاری بکنیم تا این از ابهت بیفتد.
عاشورا داریم باید عاشورایش را از او بگیریم. و انتظار دارد. این سه عامل است که شیعه زنده است. شما ببینید به همه اینها حمله می کنند همه اینهایی که برای ما اصل است اینها مورد تهاجم قرار داده اند البته اینها کم هستند این پیروزی آنها نیست این به آخر خط رسیدن است تا حالا پشت سر امام مخفی می شدند یک عده ای گول می خوردند شعارهایشان فریبنده بوده است و نفاق داشتند نفاق از ماده نفق گرفته شده است موش صحرایی به او نفاق می گویند. کلمه منافق را از آن کلمه گرفته شده است چون موش صحرایی وقتی که سوراخ می کند «نفق» این همینجور سوراخ می کند یک جایی می آید یک لایه می گذارد که دشمن از آن طرف که حمله کرد او فوری می زند و این لایه ای که مانده است فوری خرابش می کند و فرار می کند منافق همیشه راه فرار برای خودش باز می کند اینها همه کم کم چی می شد؟ پشت سر امام ، پشت سر ارزشها مخفی می شدند ولی امروز دیگر آن ریخته است و عریان است همین که عریان شدند اینجور اموال مردم را به آتش می زنند این آخر خط است باور کنید این آخر خط است.

لزوم بیداری و بصیرت
در اینجا بیداری و بصیرت ما خیلی مهم است. ممکن است اینها نقشه داشته باشند و توطئه خودشان را به داخل استانها و مراکز ببرند و انشاءالله امروز هم نماز وحدت داریم فردا هم راهپیمایی است ساعت 10 صبح بسیار با شکوه انشاءالله در محکومیت هتاکان و حرمت شکنان برگزار می شود اینجا بحث جناح و خط و اصلاح طلبی و اصولگرایی، من به چه کسی رای دادم؟ در انتخاب بدهم و ندهم نیست بحث دینداری و هویت ما آن چیزی که امام بوجود آورده است. آن چیزی که سیدالشهدا(ع) می خواهد اینها یزیدیان زمان هستند. هر زمانی عاشوراست و هر مکانی کربلاست. بحث سر خط جناح، حالا بگویید من چپم، من راستم ، من اصلاح طلبم نیست اصلا همه چیز ما در معرض خطر است اسرائیلی ها وقتی حمایت می کنند، اسرائیل فرض کنید طرفدار این خط است یا طرفدار آن خط او اصلا دشمن اسلام، دشمن دین خدا است. اصلا دنبال خشکاندن ریشه ملت هستند. یک حساسیتی همه باید داشته باشند انشاءالله راهپیمایی هم ساعت 10فردا برگزار می شود. امروز هم نماز وحدت در مسجد صاحب الزمان(عج) است بعد از نماز هم یک تجمعی است انشاءالله شما مومنین هم شرکت کنید ما هر چه داریم از امام(ره) داریم. امام(ره) اگر از ما گرفته شود یعنی به همه ارزشهای ما و تقدسهای ما توهین شده است. امام(ره) قلب و امام حسین(ع) قلب ما است. اگر امام حسین(ع) از ما گرفته شود حرمت امام حسین(ع) شکسته شود دیگر به تعبیر آن پیرمرد در تلویزیون دیگر هیچ کس حرمتی نخواهد داشت. من از همه شما بزرگواران عذرخواهی می کنم. به عزیزانی که از استان تشریف فرما شدند خیرمقدم عرض می کنم و آرزوی موفقیت برای آقای مهندس برومند می کنیم و در خدمت ایشان هستیم و انشاءالله که مجموعه جهاد و تعاون با برخورد خوب و خدمت صادقانه انشاءالله به خواست خدای رحمان راهی که جناب آقای رضازاده داشتند و بیش از او رفع محرومیت و ایجاد اشتغال را برای شهرستان مدنظر قرار دهند. مجموعه همکاران در خدمت هستیم از جناب آقای مهندس رضا زاده هم تشکر و قدردانی می کنیم. جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای ایمانی نمایندگی ولی فقیه هم که شرف حضور دارند از ایشان تشکر می کنیم و از فرماندار محترم و همه مسئولین عزیز که شرف حضور دارند و برادران عزیز از سپاه و از همه تشکر و قدردانی می کنیم انشاءالله که خدای متعال این جلسه را مایه خیر و برکت برای ما قرار دهد.
والسلام علیکم و رحمة الله



چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.