سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

آثار و بركات زكات

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 808 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1389.08.29
 
بسم الله الرحمن الرحيم
مصاحبه با رادیو با موضوع زكات3/8/1389
http://yascms.ir/emam/ebrahimi3.png

اگر نماز را خدای متعال جزء اولين واجبات قرارداده است اگر جزء اول فروعات ديني ما است. نماز همراه با زكات مورد قبول درگاه خدا است. امام باقر(ع) مي فرمايند: «ان الله قرن الزكوة بالصلاة» خداي تبارك و تعالي زكات را همراه با نماز واجب كرده است «فقال اقيموا الصلاة واتو الزكوة» بعد حضرت مي فرمايند «ومن اقام الصلاة ولم یوت الزكوة فكانه لم يكن الصلاة» مي فرمايند كسي كه نماز بخواند ولي زكات واجبش را ادا نكند اصلا گويا نماز نخوانده است. زكات و پرداخت زكات آثار و بركاتي دارد كه مومنين و متدينين اگر به آن آثار و بركات زكات توجه كنند عاشقانه زكاتشان را پرداخت مي كنند.
آثار و بركات زكات
پيغمبرخدا(ص) مي فرمايند:«حسنوا اموالكم بالزكاة» اموال خودتان را به وسيله پرداخت زكات حفظ كنيد. پس يكي از بركات زكات اين است كه از آفات حفظ مي شود، آن گوسفند از آفات حفظ مي شود.زكات وسيله امتحان است كه آيا خداوند تبارك و تعالي نزدشان عزيز و محبوب تر است يا مال فاني دنيا؟ كه امام صادق(ع) مي فرمايد:«انما وضعت الزكوة اختبارا للاغنياء و معونة للفقرا» مي فرمايند كه زكات از اين جهت واجب شد كه ثروتمندان را خدا امتحان مي كند كه آيا دستورات خدا برايشان عزيزتر است يا اينكه چسبيدن به مال فاني دنيا و از آن طرف يكي از بركاتش كمك به فقرا مي شود. امام صادق(ع) قسم مي خورند مي فرمايند «ماضاع مال فی البر و البحر الا تبرک الزکاة» به خدا قسم ضايع نشود مالي در خشكي و دريا مگر اينكه زكات واجب را پرداخت نكردند.
آمار ساليانه پرداخت زكات
در سال 1386 پرداخت زكات و جمع آوريش حدود هشتاد و سه ميليون و خوردي بوده است. در سال 1387 جمع آوري زكات كه مومنين پرداخت كردند صد و هجده و خوردي بوده است. در سال 1388 اينها دو برابر شده است نسبت به 1386 نزديك به صد و پنجاه ميليون تومان زكات را مومنين پرداخت كردند و آمار امسال را من هنوز ندارم و هر مقداري هم كه مردم زكات پرداخت كردند. در جهت احياي مساجد بوده است و براي هر امر خيري كه بوده است دولت هم برنامه ريزي كرده است به همان مقدار گذشته است و كارهاي زيادي انجام شده است و خدمات خيلي خوبي در بحث زكات و احياي زكات شده است.
من هم از شما تشكر مي كنم كه در باب احياي دين و واجب و فريضه ديني كه مقرون به نماز و همراه با نماز است. شما فعاليت مي كنيد و خداوند عاقبت ما و شما را بخير كند. مردم شهرستان بافت مردمي ولايتمدار مومن متدين و هر سال پرداخت زكاتشان بيشتر مي شود.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.